- Weballergy (snel)
- San Sabastian (new version) (snel)
- The end of this Chapter (rustig)
- Tallulah (rustig)
Wat vinden de andere Fokkers van Sonata Arctica?
quote:vergeet dan de nummers die marnix heeft neergezet, en download Wolf & Raven!
Op woensdag 19 december 2001 14:46 schreef Lawine het volgende:
Dank voor suggestie, ik ga eens luisteren, ben benieuwd...
Ik heb ook naar mijn weten alle nummers...
Ook de teksten vind ik erg goed...
Kortom: je kan me er midden in de nacht wakker voor maken.
Er komt trouwens binnenkort een nieuwe cd uit...
klinkt wel lekker alleen heb ik er na 2 nummers wel genoeg van
Sonata Arctica 1999 Ecliptica
Sonata Arctica 2000 Successor
Sonata Arctica 2001 Orientation
Sonata Arctica 2001 Silence
Zo onbekend is dat powermetalbandje toch ook weer niet?
Als je teveel bier op hebt is het wel leuk om te luisteren,anders niet zo heel erg.
Niemand heeft de nieuwe cd nog genoemd? Nou, dan doe ik het wel. Want 17 maart komt ie uit, genaamd WInterheart Guild. En maandag al de nieuwe single Victoria's Secret. Een nummer over lingerie.
quote:Gewoon lekker pakkende Power Metal zonder teveel gezeik. Echt zo'n band die je in 1x supervet kunt vinden. Over vrolijk gesproken, ik vind Sonata een heel "vriendelijk" bandje ja
Wat vinden de andere Fokkers van Sonata Arctica?
"oh, I love you baby!
How I want you baby!" Maarja, wel mooi nummer hoor! Traag, emotisch en gevoelig.
quote:Veel nummers zijn heel typisch ja, maar als Strato? Ik had gehoord dat die nieuwe cd van Strato echt geen typische powermetal was.
tsja typische power metal, beetje zelfde soort als stratovarius
quote:Tis niet bij te houden al die vette cd's die uitkomen he! Ik ga vanavond even kijken of de nieuwe God Dethroned al in de FRS ligt ofzo. Van die 10 nieuwe vette cd's MOET er wel 1 bij hun of van Leest liggen
En maandag al de nieuwe single Victoria's Secret
ontopic: Ik heb trouwens altijd het idee dat Power Metal bands steeds meer progressieve elementjes inbouwen. Zou dat bij de nieuwe Sonata ook zo zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-02-2003 18:51]
quote:Jawel, maar ik vind het geen cliché power metal.
Op vrijdag 14 februari 2003 18:30 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wou je sonata arctica dan geen powermetal noemen
En die over die nieuwe cd van Stratovarius: heb hem hier wel thuis liggen, maar heb hem nog niet echt geluisterd moet ik bekennen. Zodra ik het gedaan heb, zal ik mijn oordeel er over geven.
(by the way 29 maart, sta ik bij Stratovarius in Tilburg)
quote:Ze hebben wel een hoop van zulke nummers hoor
Jawel, maar ik vind het geen cliché power metal.
quote:Kon hem niet vinden bij van Leest
En die over die nieuwe cd van Stratovarius: heb hem hier wel thuis liggen, maar heb hem nog niet echt geluisterd moet ik bekennen.
quote:Ik vind de arangementen net iets doordachter dan de normale cliché bands en de teksten zijn ook niet zo standaard. Het keybord wordt ook nog eens vollop gebruikt.
Op vrijdag 14 februari 2003 22:47 schreef Yokozuna het volgende:Ze hebben wel een hoop van zulke nummers hoor
quote:Het nieuwe album 'Winterheart's Guild' is voor mij een behoorlijke teleurstelling, het is lang niet zo goed als 'Ecliptica' Er staan een paar aardige nummers op zoals 'Silver Tongue', en 'Broken', maar als dit nu metal is? Ik heb zo mijn bedenkingen.
Op zondag 16 februari 2003 19:15 schreef Kipman het volgende:[..]
Ik vind de arangementen net iets doordachter dan de normale cliché bands en de teksten zijn ook niet zo standaard. Het keybord wordt ook nog eens vollop gebruikt.
quote:Daar heb ik hem inderdaad ook niet zien liggen, ook niet bij de Mediamarkt in Amsterdam.
Op vrijdag 14 februari 2003 22:47 schreef Yokozuna het volgende:Kon hem niet vinden bij van Leest
En ook niet bij FRS. Schande!
Hij komt uiteindelijk bij Boudisque vandaan (ook in A'dam). Heb de special edition (schijnt dat daar maar 2.500 exemplaren wereldwijd van zijn trouwens).
Maar dit alles was dus compleet offtopic
Kan bijna geen nummer opnoemen dat NIET vet is
Hallo, kent iemand soms een site waar je Sonata Arctica fanshirts enzo kan bestellen??
De Sonata Arctica site is momenteel kapoet
Ik heb inmiddels het hele album grijs gedraaidt! Wat een geweldig super album zeg! Komt zeker in aanmerking voor album van het jaar! (Winterheart's Guild)
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 16-03-2003 13:47]
Verder is Sonata Arctica een topband en zeker niet een cliché powermetal band. Silence heb ik origineel, Ecliptica heb ik op de pc staan. Heb er nog niet het geld voor gehad om die aan te schaffen.
Allebei ongelooflijk goede albums, en samen met Nightwish dan ook mijn favoriete band.
Topnummers:
Ecliptica:
Picturing the past (!!!!!!)
Fullmoon
Letter to dana
My Land
Replica
Successor:
Shy
Still Loving You (!!!!!!!!!)
Silence:
Weballergy
The end of this chapter
Black Sheep (!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Tallulah ( )
Wolf & Raven
The power of one (!!!!!!!!!!!!)
quote:http://www.heavymetalonline.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_SONATA_ARCTICA_84.html
Op maandag 3 maart 2003 23:46 schreef wie het volgende:
Sonata Arctica Shop is helaas gesloten.. maar hopelijk kan iemand me anders helpen!!
-------Hallo, kent iemand soms een site waar je Sonata Arctica fanshirts enzo kan bestellen??
*Hides*
quote:Large?
Op maandag 3 maart 2003 23:46 schreef wie het volgende:
Sonata Arctica Shop is helaas gesloten.. maar hopelijk kan iemand me anders helpen!!
-------Hallo, kent iemand soms een site waar je Sonata Arctica fanshirts enzo kan bestellen??
quote:Large had ze wel iig
Op dinsdag 18 maart 2003 17:07 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee, Large heeft ze niet.
quote:Is dat die laatste/nieuwe?
Op zondag 16 maart 2003 13:41 schreef OphiOn het volgende:
Ik moet en zal mijn eerdere woorden terug nemen! Ik geef toe: toen ik voor het eerst het album wist te bemachtigen vond ik het noggal een teleurstelling!Ik heb inmiddels het hele album grijs gedraaidt! Wat een geweldig super album zeg! Komt zeker in aanmerking voor album van het jaar! (Winterheart's Guild)
quote:Ja
Op dinsdag 18 maart 2003 19:17 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Is dat die laatste/nieuwe?
quote:
THE SONGS"Gravenimage" is about when you start gaining a certain kind of success and all that business side comes along.
"The Cage" is a wolf story. A wolf is locked into a cage and you have to save it. There's a certain kind of "get free from the chains" side to this story. There's not always a deeper meaning to the lyrics, because if you start dealing with the bad things in the music, you can totally ruin the music.
"Silver Tongue"- There's certain kinds of people who you simply can't understand and it's all the same what they say or do, especially many women are like that.
(Right here Tony is about to get lots of honey poured on him from the jar that is on the table)
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 19-03-2003 18:23]
En stargazer, Tallulah, is zo mooi dat je er om moet huilen of zo slecht ?
Ik vind em anders heel goed
quote:Die HAD ze, nu heb ik nog geen shop gevonden die in Nederland gevestigd is(ivm verzendkosten)
Op dinsdag 18 maart 2003 16:57 schreef Troel het volgende:[..]
Large?
quote:Sorry late reactie, maar ik bedoel met die huilsmiley dat ie zo mooi is
Op donderdag 17 juli 2003 00:32 schreef ASSpirine het volgende:
Gravenimage is![]()
En stargazer, Tallulah, is zo mooi dat je er om moet huilen of zo slecht ?
Ik vind em anders heel goed
Wolf & Raven
San Sebastian
Letter To Dana
I Want Out (cover van Helloween)
quote:San Sebastian heb ik beluisterd en das zeker wel een lekker nummer. Alleen ik vind die sound al zo snel standaard klinken, komt ook omdat ik ook al gauw een powermetalband zoek die al gauw weer anders klinkt dan andere bands. Een voorbeeld Rhapsody, Nightwish, Thy Majestie, Freedom Call, Masterplan. Deze bands zijn allemaal powermetal, maar klinken toch allemaal verschillend.
Op zaterdag 16 augustus 2003 03:58 schreef The_5th_Horseman het volgende:
Sonata Arctica is toch niet echt standaard powermetal, ze hebben echt hun eigen genre'tje gecreëerd - vooral door het temp en de overweldigende (back)vocals. Luister maar eens naar nrs alsWolf & Raven
San Sebastian
Letter To Dana
I Want Out (cover van Helloween)
recplica is ook een mooi nummer, gewoon veel van hun liedjes zijn mooi
en ook best veel afwisseling, af en toe een slow ertussen is ook mooi
vind ze beter en beter worden
het begon op aanraden van een fok!ker met Gravenimage
hier heb ik een tweedehandswinkeltje die vaak spullen koopt van faiette winkels koopt
ze hebben daar 1 SA cd liggen, maar de meeste liedjes daarvan ken ik nog niet
ik ga er later nog eens naar kijken, maarjah... ¤27
da's de mooistequote:Op woensdag 30 juni 2004 21:16 schreef DigiJasper het volgende:
* Troel schopt deze maar ipv een nieuw topic te openen...
Heeeerlijke band. Lekkere gitaarsolo's.Power of One
* Troel headbangt
eensch isquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef mistermaniac het volgende:
*SCHOP!*
Heb net weer een stel SA nummers opstaan. En ja het is nog steeds heerlijk!
Lijkt er dus goed uit te gaan zien! Heb de CD al op Bol.com besteld, samen met de live DVD/CD 'For the Sake of Revenge'. Want die had ik nog niet.quote:Fons: Sonata Arctica volg ik al sinds het debuut 'Ecliptica'. Samen met opvolger 'Silence' een absolute power metal klassieker, gemaakt door een band met een uniek eigen geluid. De twee cd's die volgden ('Winterheart's Guild' en 'Reckoning Night') waren beiden zeker sterke platen, maar misten toch het enthousiasme en de creativiteit van de twee eerste schijven. De band leek zichzelf al vroeg in haar carrière te gaan herhalen, en dat is, zeker voor een jonge band als SA, op zijn minst desastreus.
Tijd voor bezinning dus. Allereerst werd er van label gewisseld, het kleine Spinefarm, maakte plaats voor Nuclear Blast (dat vorig jaar al de 'For The Sake Of Revenge' DVD uitbracht). Ten tweede gooide SA compositorisch gezien het over een iets andere boeg. Beide veranderingen hebben in ieder geval een positieve uitwerking gehad op dit vijfde studiowerkje van het Finse vijftal. 'Unia' is veruit het meest volwassen en uitgebalanceerde Sonata album geworden. Nuclear Blast deed kosten noch moeite besparen om van 'Unia' een klapper van een cd te maken. De cd klinkt werkelijk grandioos, wat een productie! Veel beter zul je een metalband dit jaar niet horen klinken, dat is een ding dat zeker is.
Zoals ik net al zei; ook compositorisch is er het ÈÈn en ander veranderd, maar vrees niet, 'Unia' is en blijft een typisch SA album. Het grootste verschil zit hem in het achterwege blijven van de bekende Sonata snelheidsmonsters. Slechts 'The Harvest' herinnerd aan het snelle SA werk van weleer. Ter compensatie krijg je echter veel goeds te horen. Door het inleveren van snelheid krijgen de nummers veel meer rust, meer tijd om te 'ademen', en klinkt de band een stuk gevarieerder. Ook het experiment wordt niet geschuwd; In het symfonische 'My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare' (zonder twijfel de mooiste songtitel van het jaar!) zitten zo veel ideeÎn dat een 'gewone' band er drie cd's mee kan vullen. Ook het sfeervolle 'The Worlds Forgotten, The Words Forbidden', prachtig gezongen door Tony Kakko, die zich op 'Unia' ontpopt tot misschien wel de beste zanger in het genre, laat een kant van de band horen die we nog niet eerder mochten meemaken. Natuurlijk staan er ook de nodige ouderwets pakkende beukers op, zoals opener 'In Black And White' en het al genoemde 'Harvest'. Fans van ballades komen met 'For The Sake Of Revenge' (kippenvel!!), 'Caleb' en 'Good Enough is Good Enough' ruimschoots aan hun trekken.
Sonata Arctica is volwassen geworden. 'Unia' zou wel eens voor de grote doorbraak kunnen zorgen, daar heeft men zelf voor gezorgd, op een manier die ontzettend veel respect afdwingt. Sterker nog, ze doet dat met haar sterkste cd tot nu toe!
Score: 97/100 (toelichting)
Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niksquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:56 schreef BroesWillems het volgende:
Maar ik kan de Single nog nergens vinden. Iemand een idee?
Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:36 schreef Downer het volgende:
[..]
Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niks![]()
Verder alleen site van FRS Finland of (dure) importversies.
Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...
Nouja, volgens bol.com moet ik het hele album 5 juni hebben, dat duurt nog niet zo heel lang.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:51 schreef Downer het volgende:
[..]
Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook niet![]()
Ik ga 24 november naar Hof ter Lo in Antwerpenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:48 schreef Sylvana het volgende:
25 november spelen ze in 013 in Tilburg
Nog even met mn vriend overleggen, maar wel grote kans dat ik er bij zal zijn
* Blind_Guardian gaat met de auto en kan dus altijd na het laatste nummer wegquote:Op donderdag 25 september 2008 16:41 schreef powerlite het volgende:
in juni naar eindhoven geweest, en in november ga ik de tivoli onveilig maken![]()
rijssen sla ik wss over, de laatste trein naar huis gaat dan ongeveer midden in het concert :/ dat heeft dus weinig nut om daarheen te gaan
Ik ga nog steedsquote:Op maandag 10 november 2008 13:03 schreef SharQueDo het volgende:
*klein schopje*
21 november in Rijssen.Wie gaat nog meer?
Hoe weet je dat ik dat was, door mijn fobo? Herinner me jou iig. niet (als die fobo foto's van je recent zijnquote:Op maandag 24 november 2008 09:32 schreef morgane het volgende:
Verrek, jou heb ik gezienik kwam inderdaad ook af en toe in de pit terecht héél fijn. Gelukkig stonden er allemaal beschermende jongens om me heen
quote:Op maandag 24 november 2008 16:03 schreef morgane het volgende:
Bovenste foto is van vorige week en ik herkende je idd aan je fobofoto(achteraf hoor, niet dat ik daar stond en dacht: hee, das blind_guardian!) dat was een beetje eng geweest
Episch meesterwerk, Sonata heeft wat mij betreft een nieuwe nummer 1. Silence heeft het lang volgehouden als beste plaat, maar The Days of Grays owned alles. Zo mogelijk zelfs de beste CD die ik hier in huis heb.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:56 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Grote topickick.![]()
Nieuw album, The Days of Grays (prachtige cover overigens)
Met een nieuw album besloot ik ze ook maar weer een kans te geven. Ben zeker niet ontevreden.![]()
Het klinkt vernieuwend en goed.
Meteen kopen! Beste ooit van Sonata naar mijn mening.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:23 schreef vencodark het volgende:
Ik ben er woensdag ook, ben erg benieuwd wat zal de eerste keer zijn dat ik ze live zie. Wel schandelijk dat ik de nieuwe cd nog geeneens heb.
Delain hoeft van mij echt niet. Ik heb ze zien openen voor Kamelot afgelopen maart en het is dat ik geen goede in-ears bij me had anders was ik van ellende echte muziek gaan luisteren. Maargoed, persoonlijke mening natuurlijkquote:Op zondag 6 december 2009 21:30 schreef Fingon het volgende:
Met Delain als voorprogramma
Waarom kan ik nou niet
Er wordt doorgaans vooraan flink geheadbanged, en pits zijn er ook wel afhankelijk van het nummer. Maar dat zijn geen pits op Lamb of God en Slayer niveau, gewoon een beetje beuken, allemaal vrij onschuldig.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:04 schreef Elegy het volgende:
Ik ga morgen met mijn vriendin. Zij is helemaal SA gek, ik ken er eigenlijk helemaal niks van behalve dan wat ze me heeft laten luisteren. Heb van haar wat albumtips gekregen en daar ben ik nu naar aan het luisteren.
Dus als je iemand een beetje verdwaasd ziet rondkijken, dan ben ik dat
Ohja, is er spraken van een moshpit vooraan eigenlijk bij SA concerten, of heb je daar allemaal van die haarzwaaiers? *al bijna tien jaar geen lang haar meer heeft*
Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veldquote:Op woensdag 9 december 2009 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er wordt doorgaans vooraan flink geheadbanged, en pits zijn er ook wel afhankelijk van het nummer. Maar dat zijn geen pits op Lamb of God en Slayer niveau, gewoon een beetje beuken, allemaal vrij onschuldig.
Sfeer is altijd wel super bij Sonata, ook veel dezelfde mensen elk jaar.
Inderdaad, wazigheid.quote:
Niets van gemerkt, wat had ie dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
(behalve dat ik weet dat Tony ziek was. Hij leek weer flink opgeknapt.).
Ah thanks.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:42 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Metal from Finland is your best friend.http://www.metalfromfinla(...)oncert_cancellations
Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef LuxAeterna het volgende:
We Will Rock You voelde inderdaad aan als een filler, het was 'het' gewoon net niet. Beetje jammer.
Yup, vorige keer in de Melkweg was 't wat enthousiasterquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?![]()
Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond de pits anders heerlijk, gebeurd neit vaak tijdens Sonata maar deze keer ging het erg lekker.
Er zit dan ook een wezenlijk verschil tussen pits bij, ik noem maar wat, Lamb of God, en Sonata Arctica. Als Lamb of God speelt denk ik niet dat veel mensen sowieso beneden durven te komen in 013. Maar anyway, ik ben het zeker met je eens. Nummers als Last Amazing Grays, Paid in Full, Replica en dergelijken moet je gewoon naar luisteren. Maar 8th Commandment en Don't Say A Word zijne r perfect voor geschikt.quote:Op zondag 13 december 2009 12:08 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.
Waarom dan niet? Je kunt er toch gewoon niet in gaan staan?quote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Synthesist het volgende:
pitt bij sonata arctica of delain? hou jezelf voor de gek
homoquote:Op woensdag 9 december 2009 14:41 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veld
Wellicht dat we een beetje aan de rand/balkon blijven, zo groot is mijn vriendin nou ook weer niet.
Bij delain werd er een beetje geduwt, meer niet. Within Temptation heb ik vaak genoeg live gezien en daar is dan ook echt geen sprake van een pit. We hebben het hier echter niet over de support maar over Sonata Arctica.quote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Synthesist het volgende:
het is niet ruig genoeg voor metal. vooral die bands als delain en within temptation die denken dat ze "metal" zijnpopmuziek met wat laffe gitaren
Nee, jijquote:
Laat ik nou net Twilight of the Thunder God opgezet hebben.quote:Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef Synthesist het volgende:
jullie mensen hebben echt nog nooit van bazen als amon amarth en ensiferum gehoord he
Tuurlijk wel, maar ik vind er geen drol aan, kan tochquote:Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef Synthesist het volgende:
jullie mensen hebben echt nog nooit van bazen als amon amarth en ensiferum gehoord he
Amon Amarth is echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef Synthesist het volgende:
En jouw icon is echt too cutequote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Amon Amarth is echt verschrikkelijk.
je gaat die bands vanzelf nog wel een keer leuk vinden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Amon Amarth is echt verschrikkelijk.
Doe niet zo bekrompen manquote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:58 schreef Synthesist het volgende:
[..]
je gaat die bands vanzelf nog wel een keer leuk vinden.
uiteindelijk zijn wel vrijwel allemaal begonnen met zo'n Within temptation achtige band
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |