abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 08:56:33 #101
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_63470043
Ik stond erg vooraan, 4e rij midden voor het podium . Was alleen af en toe wat lastig om te blijven staan als er weer een paar mafketels een pit gingen bouwen (zelfs tijdens draw me of gravenimage geloof ik)
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 24 november 2008 @ 09:32:30 #102
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_63470598
Verrek, jou heb ik gezien ik kwam inderdaad ook af en toe in de pit terecht héél fijn. Gelukkig stonden er allemaal beschermende jongens om me heen
pi_63470613
Ik heb dat niet gefilmd trouwens. Ik stond zelf achteraan, achter dat middenstuk met audio/video-bediening.
  maandag 24 november 2008 @ 09:52:29 #104
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_63470953
Ik dacht al dat jij t niet was, aan de vrouwelijke site te zien
  maandag 24 november 2008 @ 15:56:05 #105
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_63480380
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:32 schreef morgane het volgende:
Verrek, jou heb ik gezien ik kwam inderdaad ook af en toe in de pit terecht héél fijn. Gelukkig stonden er allemaal beschermende jongens om me heen
Hoe weet je dat ik dat was, door mijn fobo? Herinner me jou iig. niet (als die fobo foto's van je recent zijn )
  maandag 24 november 2008 @ 16:03:14 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_63480638
Bovenste foto is van vorige week en ik herkende je idd aan je fobofoto (achteraf hoor, niet dat ik daar stond en dacht: hee, das blind_guardian!) dat was een beetje eng geweest
  maandag 24 november 2008 @ 16:16:13 #107
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_63481001
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:03 schreef morgane het volgende:
Bovenste foto is van vorige week en ik herkende je idd aan je fobofoto (achteraf hoor, niet dat ik daar stond en dacht: hee, das blind_guardian!) dat was een beetje eng geweest
, had me ook stug geleken aangezien ik geen 'bekende Fokker' ben. Misschien volgend jaar toch eens een Sonata-Fokmeet proberen te organiseren
pi_73038700

Grote topickick.
Nieuw album, The Days of Grays (prachtige cover overigens)

Met een nieuw album besloot ik ze ook maar weer een kans te geven. Ben zeker niet ontevreden.
Het klinkt vernieuwend en goed.
pi_73040433
"huh wat doet dit topic zo hoog in MyAT?" was echt mn reactie ben benieuwd hoe het klinkt, zal ze eens gaan luisteren
voor de fans overigens: op 9 & 10 december zijn ze weer in nederland
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
pi_73047223
SA!
pi_73566684
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:56 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]

Grote topickick.
Nieuw album, The Days of Grays (prachtige cover overigens)

Met een nieuw album besloot ik ze ook maar weer een kans te geven. Ben zeker niet ontevreden.
Het klinkt vernieuwend en goed.
Episch meesterwerk, Sonata heeft wat mij betreft een nieuwe nummer 1. Silence heeft het lang volgehouden als beste plaat, maar The Days of Grays owned alles. Zo mogelijk zelfs de beste CD die ik hier in huis heb.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_73574216
Ik heb de nieuwe cd ook en hij is idd weer meesterlijk
pi_75318000
Op 9 december ben ik in 013 te vinden voor een SA feestje. Ik hoop erop dat ze weer net zo enthousiast op het podium staan als een paar jaar geleden.
Ik heb de 9e en 10e vrijgevraagd dus ik kan lekker losgaan en daarna lam in mijn bed blijven liggen. Altijd fijn, vrije dagen sparen.
pi_75318303
Ik ben er woensdag ook, ben erg benieuwd wat zal de eerste keer zijn dat ik ze live zie. Wel schandelijk dat ik de nieuwe cd nog geeneens heb.
pi_75318854
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:23 schreef vencodark het volgende:
Ik ben er woensdag ook, ben erg benieuwd wat zal de eerste keer zijn dat ik ze live zie. Wel schandelijk dat ik de nieuwe cd nog geeneens heb.
Meteen kopen! Beste ooit van Sonata naar mijn mening.

Ik ben de orchestrale CD kwijt Echt klote, binnenkort eens kijken of ik daar nog aan kan komen, want dat hoort er toch wel bij.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 6 december 2009 @ 18:03:09 #116
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_75342964
Over 4 dagen ben ik er bij in Paradiso
pi_75350189
Met Delain als voorprogramma
Waarom kan ik nou niet
Beneath the gold, bitter steel
pi_75357332
Woensdag ben ik erbij in 013!
pi_75358267
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:30 schreef Fingon het volgende:
Met Delain als voorprogramma
Waarom kan ik nou niet
Delain hoeft van mij echt niet. Ik heb ze zien openen voor Kamelot afgelopen maart en het is dat ik geen goede in-ears bij me had anders was ik van ellende echte muziek gaan luisteren. Maargoed, persoonlijke mening natuurlijk
pi_75358476
hmm.. Verleidelijk om nog even een kaartje te scoren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_75408695
zondag in Antwerpen waren ze steen goed.
de 1e band Winterborn, valt echt hard tegen.
Daarna kwam Delain ( Die zijn er in amsterdam ook bij) en zij zijn echt GOED!
Ik kijk uit naar donderdag Amsterdam
pi_75431923
Zo, heb er weer zin in vanavond, Flag in the Ground live Wil ik echt meemaken.

Wel klote trouwens, ik heb geruild met Tony. Nu voel ik me zo ziek als een hond en kan ik amper geluid voortbrengen Zo lang ik nog uit m'n bed kan komen ga ik in ieder geval
pi_75432162
This niet direct mijn muziek. (k luister t zelden) Mrr k vond t wel sneu te zien dat ze op lowlands voor zon klein publiek moetsen spelen (Dus ben r wel bij gaan staan)
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  woensdag 9 december 2009 @ 12:04:50 #124
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75440536
Ik ga morgen met mijn vriendin. Zij is helemaal SA gek, ik ken er eigenlijk helemaal niks van behalve dan wat ze me heeft laten luisteren. Heb van haar wat albumtips gekregen en daar ben ik nu naar aan het luisteren.
Dus als je iemand een beetje verdwaasd ziet rondkijken, dan ben ik dat

Ohja, is er spraken van een moshpit vooraan eigenlijk bij SA concerten, of heb je daar allemaal van die haarzwaaiers? *al bijna tien jaar geen lang haar meer heeft *

[ Bericht 26% gewijzigd door Elegy op 09-12-2009 12:19:41 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_75444456
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:04 schreef Elegy het volgende:
Ik ga morgen met mijn vriendin. Zij is helemaal SA gek, ik ken er eigenlijk helemaal niks van behalve dan wat ze me heeft laten luisteren. Heb van haar wat albumtips gekregen en daar ben ik nu naar aan het luisteren.
Dus als je iemand een beetje verdwaasd ziet rondkijken, dan ben ik dat

Ohja, is er spraken van een moshpit vooraan eigenlijk bij SA concerten, of heb je daar allemaal van die haarzwaaiers? *al bijna tien jaar geen lang haar meer heeft *
Er wordt doorgaans vooraan flink geheadbanged, en pits zijn er ook wel afhankelijk van het nummer. Maar dat zijn geen pits op Lamb of God en Slayer niveau, gewoon een beetje beuken, allemaal vrij onschuldig.

Sfeer is altijd wel super bij Sonata, ook veel dezelfde mensen elk jaar.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:41:17 #126
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75446305
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er wordt doorgaans vooraan flink geheadbanged, en pits zijn er ook wel afhankelijk van het nummer. Maar dat zijn geen pits op Lamb of God en Slayer niveau, gewoon een beetje beuken, allemaal vrij onschuldig.

Sfeer is altijd wel super bij Sonata, ook veel dezelfde mensen elk jaar.
Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veld

Wellicht dat we een beetje aan de rand/balkon blijven, zo groot is mijn vriendin nou ook weer niet.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_75472201
Pitten bij Sonata

Vond 't verder een erg goede show van SA, en ook Delain was erg goed. De setlist van SA was ook erg goed, alhoewel ik hoopte dat ze The Cage zouden spelen, maar helaas.
pi_75476602
Was er gister ook bij en vond helemaal geweldig Vond voorprogramma wel erg lang. Winterborn vond ik niet briljant, saai zanger enzo. Delain was wel goed maar ook niet super ofzo.
Hoe dan ook, SA vond ik echt heel goed. Ze spelen goed, er is interactie met het publiek en die zanger is echt actief en heeft charisma op het podium. Hij doet het ook met humor en je ziet gewoon dat hij gek is op zijn werk. Zijn stem is ook heel goed live.
Mooie zaal ook, was er nog niet eerder geweest en kon ze vanaf een afstandje prima zien.
Zou volgende keer ook weer gaan.
pi_75490103
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:04 schreef LuxAeterna het volgende:
Pitten bij Sonata
Inderdaad, wazigheid.

Het was een goed avondje geweest. We kwamen binnen toen Delain aan het spelen was. Zo met de rechter 'voordeur' open konden we het, ondanks we laat waren, toch heel goed zien. Dat vond Bert van Metalshots blijkbaar ook, want hij kwam nog wat actiekiekjes naast ons schieten.
Delain was prima, positieve energie ook. Toch jammer dat Control the storm zonder Marco op een backingbandje te horen was. Dan mist dat lied toch iets. Het duet wat Charlotte en Tony later zongen klonk ook goed in de oortjes.

Daarna via de bar het hogerop gezocht. En op de eerste tree terecht gekomen. Dus weer perfect zicht op het podium. Sonata speelde goed, Tony deed zijn grapjes weer, maar sommige nummers hadden toch wat plichtmatigs. Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken (behalve dat ik weet dat Tony ziek was. Hij leek weer flink opgeknapt.). De interactie met ons als publiek was weer goed. Maar We will rock you wilde helaas niet dezelfde vibe krijgen als wat jaartjes geleden. Full Moon en Replica gingen er goed in en konden rekenen op veel bijval. Ook van ons uiteraard.
pi_75490437
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
(behalve dat ik weet dat Tony ziek was. Hij leek weer flink opgeknapt.).
Niets van gemerkt, wat had ie dan?
pi_75490794
Metal from Finland is your best friend. http://www.metalfromfinla(...)oncert_cancellations
pi_75490838
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:42 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Metal from Finland is your best friend. http://www.metalfromfinla(...)oncert_cancellations
Ah thanks.
Maare, niets van gemerkt dus.
pi_75500813
We Will Rock You voelde inderdaad aan als een filler, het was 'het' gewoon net niet. Beetje jammer.
pi_75510002
Vond ik ook. Terwijl ik me er eigenlijk op had verheugd. Misschien wordt het toch tijd om iets nieuws te verzinnen?
pi_75510913
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef LuxAeterna het volgende:
We Will Rock You voelde inderdaad aan als een filler, het was 'het' gewoon net niet. Beetje jammer.
Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?

Btw, enig idee hoeveel nummers ze van het nieuwe album hebben gedaan? Ik heb 2 cd's van ze en een aantal losse downloads. Kende dus niet alles en het nieuwe album heb ik nog maar net in huis.
pi_75520823
Handjes
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:37:59 #137
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75522353
Ik vond het een leuk concert
pi_75552578
Ik vond de pits anders heerlijk, gebeurd neit vaak tijdens Sonata maar deze keer ging het erg lekker. Jammer dat mensen het ook tijdens bijvoorbeeld Paid in Full nodig vonden. Owh, en ja, ik ben naar genoeg trashmetal concerten geweest om te weten hoe een echte pit of wall of death er aan toe gaat. Maar gewoon lekker onschuldig wat beuken op zaken als 8th Commandment of Don't Say A Word is heerlijk, ik heb er heel het concert midden in gestaan.

Als je overigens geen zin hebt in die pit ga je er toch uit? Genoeg mogelijkheden om weg te komen en ergens te gaan staan waar het rustig is. Ik snap dat gezeik nooit. In ieder geval kon ik er heerlijk van genieten, zo mag van mij elk Sonata concert wel z'n eigen pit hoekje hebben.

Ze hebben trouwens van de nieuwe cd Flag in the Ground, Last Amazing Grays, Juliet en As If The World Wasn't Ending gespeeld. Na het concert heb ik buiten nog even een half uurtje met ze staan praten, erg gezellige mensen zijn het Helemaal niet omhoog gevallen, prima humor en een lache taaltje. Tony zei overigens wel dat hij zich nog steeds niet helemaal lekker voelde.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 12-12-2009 17:14:18 ]
pi_75565009
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?
Yup, vorige keer in de Melkweg was 't wat enthousiaster

Setlist:

1. Everything Fades To Gray
2. Flag In The Ground
3. Paid In Full
4. Caleb
5. The Last Amazing Grays
6. As If The World Wasn't Ending
7. FullMoon
8. Last Drop Falls (with Charlotte Wessels)
9. Juliet
10. Keyboard / Guitar Solos
11. Replica
12. 8th Commandmen
Encore:
13. We Will Rock You (Queen cover)
14. In Black And White
15. Don't Say A Word
16. Vodka (Hava Nagila)
17. Everything Fades To Gray
pi_75572744
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond de pits anders heerlijk, gebeurd neit vaak tijdens Sonata maar deze keer ging het erg lekker.
Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.
pi_75578738
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:08 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.
Er zit dan ook een wezenlijk verschil tussen pits bij, ik noem maar wat, Lamb of God, en Sonata Arctica. Als Lamb of God speelt denk ik niet dat veel mensen sowieso beneden durven te komen in 013. Maar anyway, ik ben het zeker met je eens. Nummers als Last Amazing Grays, Paid in Full, Replica en dergelijken moet je gewoon naar luisteren. Maar 8th Commandment en Don't Say A Word zijne r perfect voor geschikt.

Ik heb trouwens ook wel eens Sonata Wolf & Raven zien spelen, in de Effenaar was dat. Dan wordt het echt een gekkenhuis als je op de verkeerde/perfect (doorstrepen wat niet past) plaats staat

Maargoed, ik vind het prima die pits, zolang het (bij Sonata dan) maar niet te groot wordt aangezien ik zeker begrijp dat er mensen niet voor de pit komen daar. Ik blijf er bij Sonata meestal ook wel buiten (als er één is) maar woensdag ging het gewoon heerlijk
pi_75594716
Dit is een supergoede band, luister der al ongeveer 4 laar naar , hier een paar goede nummers imo:
1. silver tongue
2. the cage
3. victoria's secret
4. 8th commandment
5. broken
pi_75624268
Heb ontzettend genoten afgelopen donderdag! Erg leuk dat ze veel oudere nummers deden, de nieuwe kon ik nog niet zo goed mee blèren
pi_75624630
pitt bij sonata arctica of delain? hou jezelf voor de gek
  maandag 14 december 2009 @ 20:00:13 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75624905
Oh hee! Ik was er ook in Paradiso laatst
En vorig jaar in Utrecht, jaar ervoor Melkweg. Geloof ik. Sfeer is altijd relaxed en Sonata is awesome

Ik had gehoopt op Shamandalie of Out in the Fields, lijkt me leuk om die eens live te horen, maar ach, zoals het nu was was ook prima! Delain vond ik ook leuk, kende ze niet echt. Ik vond haar versie van Last Drop Falls (deels samen met Tony) ook leuk
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_75625361
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Synthesist het volgende:
pitt bij sonata arctica of delain? hou jezelf voor de gek
Waarom dan niet? Je kunt er toch gewoon niet in gaan staan?

Doe niet zo triest
pi_75625429
het is niet ruig genoeg voor metal. vooral die bands als delain en within temptation die denken dat ze "metal" zijn popmuziek met wat laffe gitaren
pi_75625873
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veld

Wellicht dat we een beetje aan de rand/balkon blijven, zo groot is mijn vriendin nou ook weer niet.
homo
pi_75626023
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Synthesist het volgende:
het is niet ruig genoeg voor metal. vooral die bands als delain en within temptation die denken dat ze "metal" zijn popmuziek met wat laffe gitaren
Bij delain werd er een beetje geduwt, meer niet. Within Temptation heb ik vaak genoeg live gezien en daar is dan ook echt geen sprake van een pit. We hebben het hier echter niet over de support maar over Sonata Arctica.

En zoals ik al zei weet ik ook wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen een wall of death bij Lamb of God en een moshpitje bij Sonata Arctica, maakt het echter niet minder leuk. Leuker zelfs trouwens, wall of death heb ik niet zo veel meeen ik heb me prima vermaakt bij Sonata in de pit.
  maandag 14 december 2009 @ 20:45:06 #150
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75626924
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef DJ-Kool het volgende:

[..]

homo
Nee, jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')