abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 14:41:17 #126
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75446305
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er wordt doorgaans vooraan flink geheadbanged, en pits zijn er ook wel afhankelijk van het nummer. Maar dat zijn geen pits op Lamb of God en Slayer niveau, gewoon een beetje beuken, allemaal vrij onschuldig.

Sfeer is altijd wel super bij Sonata, ook veel dezelfde mensen elk jaar.
Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veld

Wellicht dat we een beetje aan de rand/balkon blijven, zo groot is mijn vriendin nou ook weer niet.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_75472201
Pitten bij Sonata

Vond 't verder een erg goede show van SA, en ook Delain was erg goed. De setlist van SA was ook erg goed, alhoewel ik hoopte dat ze The Cage zouden spelen, maar helaas.
pi_75476602
Was er gister ook bij en vond helemaal geweldig Vond voorprogramma wel erg lang. Winterborn vond ik niet briljant, saai zanger enzo. Delain was wel goed maar ook niet super ofzo.
Hoe dan ook, SA vond ik echt heel goed. Ze spelen goed, er is interactie met het publiek en die zanger is echt actief en heeft charisma op het podium. Hij doet het ook met humor en je ziet gewoon dat hij gek is op zijn werk. Zijn stem is ook heel goed live.
Mooie zaal ook, was er nog niet eerder geweest en kon ze vanaf een afstandje prima zien.
Zou volgende keer ook weer gaan.
pi_75490103
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:04 schreef LuxAeterna het volgende:
Pitten bij Sonata
Inderdaad, wazigheid.

Het was een goed avondje geweest. We kwamen binnen toen Delain aan het spelen was. Zo met de rechter 'voordeur' open konden we het, ondanks we laat waren, toch heel goed zien. Dat vond Bert van Metalshots blijkbaar ook, want hij kwam nog wat actiekiekjes naast ons schieten.
Delain was prima, positieve energie ook. Toch jammer dat Control the storm zonder Marco op een backingbandje te horen was. Dan mist dat lied toch iets. Het duet wat Charlotte en Tony later zongen klonk ook goed in de oortjes.

Daarna via de bar het hogerop gezocht. En op de eerste tree terecht gekomen. Dus weer perfect zicht op het podium. Sonata speelde goed, Tony deed zijn grapjes weer, maar sommige nummers hadden toch wat plichtmatigs. Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken (behalve dat ik weet dat Tony ziek was. Hij leek weer flink opgeknapt.). De interactie met ons als publiek was weer goed. Maar We will rock you wilde helaas niet dezelfde vibe krijgen als wat jaartjes geleden. Full Moon en Replica gingen er goed in en konden rekenen op veel bijval. Ook van ons uiteraard.
pi_75490437
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
(behalve dat ik weet dat Tony ziek was. Hij leek weer flink opgeknapt.).
Niets van gemerkt, wat had ie dan?
pi_75490794
Metal from Finland is your best friend. http://www.metalfromfinla(...)oncert_cancellations
pi_75490838
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:42 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Metal from Finland is your best friend. http://www.metalfromfinla(...)oncert_cancellations
Ah thanks.
Maare, niets van gemerkt dus.
pi_75500813
We Will Rock You voelde inderdaad aan als een filler, het was 'het' gewoon net niet. Beetje jammer.
pi_75510002
Vond ik ook. Terwijl ik me er eigenlijk op had verheugd. Misschien wordt het toch tijd om iets nieuws te verzinnen?
pi_75510913
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef LuxAeterna het volgende:
We Will Rock You voelde inderdaad aan als een filler, het was 'het' gewoon net niet. Beetje jammer.
Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?

Btw, enig idee hoeveel nummers ze van het nieuwe album hebben gedaan? Ik heb 2 cd's van ze en een aantal losse downloads. Kende dus niet alles en het nieuwe album heb ik nog maar net in huis.
pi_75520823
Handjes
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:37:59 #137
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75522353
Ik vond het een leuk concert
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_75552578
Ik vond de pits anders heerlijk, gebeurd neit vaak tijdens Sonata maar deze keer ging het erg lekker. Jammer dat mensen het ook tijdens bijvoorbeeld Paid in Full nodig vonden. Owh, en ja, ik ben naar genoeg trashmetal concerten geweest om te weten hoe een echte pit of wall of death er aan toe gaat. Maar gewoon lekker onschuldig wat beuken op zaken als 8th Commandment of Don't Say A Word is heerlijk, ik heb er heel het concert midden in gestaan.

Als je overigens geen zin hebt in die pit ga je er toch uit? Genoeg mogelijkheden om weg te komen en ergens te gaan staan waar het rustig is. Ik snap dat gezeik nooit. In ieder geval kon ik er heerlijk van genieten, zo mag van mij elk Sonata concert wel z'n eigen pit hoekje hebben.

Ze hebben trouwens van de nieuwe cd Flag in the Ground, Last Amazing Grays, Juliet en As If The World Wasn't Ending gespeeld. Na het concert heb ik buiten nog even een half uurtje met ze staan praten, erg gezellige mensen zijn het Helemaal niet omhoog gevallen, prima humor en een lache taaltje. Tony zei overigens wel dat hij zich nog steeds niet helemaal lekker voelde.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 12-12-2009 17:14:18 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_75565009
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hebt ze vaker live gezien waar het beter werd gedaan?
Yup, vorige keer in de Melkweg was 't wat enthousiaster

Setlist:

1. Everything Fades To Gray
2. Flag In The Ground
3. Paid In Full
4. Caleb
5. The Last Amazing Grays
6. As If The World Wasn't Ending
7. FullMoon
8. Last Drop Falls (with Charlotte Wessels)
9. Juliet
10. Keyboard / Guitar Solos
11. Replica
12. 8th Commandmen
Encore:
13. We Will Rock You (Queen cover)
14. In Black And White
15. Don't Say A Word
16. Vodka (Hava Nagila)
17. Everything Fades To Gray
pi_75572744
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond de pits anders heerlijk, gebeurd neit vaak tijdens Sonata maar deze keer ging het erg lekker.
Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.
pi_75578738
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:08 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig gepit wordt bij SA omdat het overgrote deel pits niet bij die muziek vind passen. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. Sonata is daar niet 'bruut' genoeg voor. Ik stond overigens ook niet in de pit, maar op de eerste tree, met uitzicht op de pit.
Er zit dan ook een wezenlijk verschil tussen pits bij, ik noem maar wat, Lamb of God, en Sonata Arctica. Als Lamb of God speelt denk ik niet dat veel mensen sowieso beneden durven te komen in 013. Maar anyway, ik ben het zeker met je eens. Nummers als Last Amazing Grays, Paid in Full, Replica en dergelijken moet je gewoon naar luisteren. Maar 8th Commandment en Don't Say A Word zijne r perfect voor geschikt.

Ik heb trouwens ook wel eens Sonata Wolf & Raven zien spelen, in de Effenaar was dat. Dan wordt het echt een gekkenhuis als je op de verkeerde/perfect (doorstrepen wat niet past) plaats staat

Maargoed, ik vind het prima die pits, zolang het (bij Sonata dan) maar niet te groot wordt aangezien ik zeker begrijp dat er mensen niet voor de pit komen daar. Ik blijf er bij Sonata meestal ook wel buiten (als er één is) maar woensdag ging het gewoon heerlijk
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_75594716
Dit is een supergoede band, luister der al ongeveer 4 laar naar , hier een paar goede nummers imo:
1. silver tongue
2. the cage
3. victoria's secret
4. 8th commandment
5. broken
pi_75624268
Heb ontzettend genoten afgelopen donderdag! Erg leuk dat ze veel oudere nummers deden, de nieuwe kon ik nog niet zo goed mee blèren
pi_75624630
pitt bij sonata arctica of delain? hou jezelf voor de gek
  maandag 14 december 2009 @ 20:00:13 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75624905
Oh hee! Ik was er ook in Paradiso laatst
En vorig jaar in Utrecht, jaar ervoor Melkweg. Geloof ik. Sfeer is altijd relaxed en Sonata is awesome

Ik had gehoopt op Shamandalie of Out in the Fields, lijkt me leuk om die eens live te horen, maar ach, zoals het nu was was ook prima! Delain vond ik ook leuk, kende ze niet echt. Ik vond haar versie van Last Drop Falls (deels samen met Tony) ook leuk
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_75625361
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Synthesist het volgende:
pitt bij sonata arctica of delain? hou jezelf voor de gek
Waarom dan niet? Je kunt er toch gewoon niet in gaan staan?

Doe niet zo triest
pi_75625429
het is niet ruig genoeg voor metal. vooral die bands als delain en within temptation die denken dat ze "metal" zijn popmuziek met wat laffe gitaren
pi_75625873
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ah okee. Want ik stond met Machine Head op Dynamo-van-een-tijd-geleden ook in de pit. In het begin stonden we vooraan en toen het was afgelopen stonden we achteraan het veld

Wellicht dat we een beetje aan de rand/balkon blijven, zo groot is mijn vriendin nou ook weer niet.
homo
pi_75626023
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Synthesist het volgende:
het is niet ruig genoeg voor metal. vooral die bands als delain en within temptation die denken dat ze "metal" zijn popmuziek met wat laffe gitaren
Bij delain werd er een beetje geduwt, meer niet. Within Temptation heb ik vaak genoeg live gezien en daar is dan ook echt geen sprake van een pit. We hebben het hier echter niet over de support maar over Sonata Arctica.

En zoals ik al zei weet ik ook wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen een wall of death bij Lamb of God en een moshpitje bij Sonata Arctica, maakt het echter niet minder leuk. Leuker zelfs trouwens, wall of death heb ik niet zo veel meeen ik heb me prima vermaakt bij Sonata in de pit.
  maandag 14 december 2009 @ 20:45:06 #150
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_75626924
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef DJ-Kool het volgende:

[..]

homo
Nee, jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')