abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12473710
dubbel
pi_12475894
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 03:58 schreef The_5th_Horseman het volgende:
Sonata Arctica is toch niet echt standaard powermetal, ze hebben echt hun eigen genre'tje gecreëerd - vooral door het temp en de overweldigende (back)vocals. Luister maar eens naar nrs als

Wolf & Raven
San Sebastian
Letter To Dana
I Want Out (cover van Helloween)

San Sebastian heb ik beluisterd en das zeker wel een lekker nummer. Alleen ik vind die sound al zo snel standaard klinken, komt ook omdat ik ook al gauw een powermetalband zoek die al gauw weer anders klinkt dan andere bands. Een voorbeeld Rhapsody, Nightwish, Thy Majestie, Freedom Call, Masterplan. Deze bands zijn allemaal powermetal, maar klinken toch allemaal verschillend.
pi_12476386
Die iets andere sound kun je binnen SA ook vinden. Bijvoorbeeld Letter To Dana of Tallulah (prachtige powermetal-slow).
pi_14437553
nogmaals

recplica is ook een mooi nummer, gewoon veel van hun liedjes zijn mooi

en ook best veel afwisseling, af en toe een slow ertussen is ook mooi

vind ze beter en beter worden
het begon op aanraden van een fok!ker met Gravenimage

hier heb ik een tweedehandswinkeltje die vaak spullen koopt van faiette winkels koopt
ze hebben daar 1 SA cd liggen, maar de meeste liedjes daarvan ken ik nog niet
ik ga er later nog eens naar kijken, maarjah... ¤27

pi_20318498
* DigiJasper schopt deze maar ipv een nieuw topic te openen...

Heeeerlijke band. Lekkere gitaarsolo's.

Power of One

* DigiJasper headbangt
  woensdag 30 juni 2004 @ 21:25:29 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_20318780
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 21:16 schreef DigiJasper het volgende:
* Troel schopt deze maar ipv een nieuw topic te openen...

Heeeerlijke band. Lekkere gitaarsolo's.

Power of One

* Troel headbangt
da's de mooiste
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:09:48 #57
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_20323037
Replica heerscht, ik luister t nummer alleen niet zo vaak meer omdat t de laatste keer weken duurde voor t uit me hoofd was.
Het leek zo'n goed idee...
  donderdag 1 juli 2004 @ 01:04:59 #58
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_20326436
ik vind het nummer Shy zo lief
en victoria's secret natuurlijk
"Do, or do not. There is no 'try'."
  maandag 5 juli 2004 @ 12:47:02 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20426646
San Sebastian is echt een heel goed nummer.. lekker snel en het gaat ook over een coole stad.. ik ben daar ook best verbrand vorig jaar op vakantie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:18:22 #60
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_20829249
Sonata Arctica is het voorprogramma van Nightwish op 8 november in Paradiso, Amsterdam.
Ook valt Sonata Arctica nog te bewonderen op 9 november in de Biebob, in Vosselaar. Op 9 november is het dus gewoon de hoofdact.

Allemaal gaan dus!.....Helaas is het Nightwishconcert al uitverkocht, dus zul je voor de andere datum moeten gaan.

Andere tourdate staan op hun officiele site: www.sonataarctica.info
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:40:45 #61
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_20833523
Hoppa, ze poepen er dit najaar weer een nieuw album uit!

Reckoning Night:
1. Misplaced
2. Blinded No More
3. Ain’t Your Fairytale
4. Reckoning Day, Reckoning Night…
5. Don’t Say A Word
6. The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet
7. My Selene
8. Wildfire
9. White Pearl, Black Oceans…
10. Shamandalie
11. Wrecking the Sphere(Japan only)

Normaal schrijft de zanger alle nummers, dit keer heeft echter ook de gitarist een nummertje aangedragen, My Selene. 11 november kun je 'm (officieel) beluisteren.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_34745757
*SCHOP!*

Heb net weer een stel SA nummers opstaan. En ja het is nog steeds heerlijk!
  maandag 27 februari 2006 @ 03:55:57 #63
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_35533359
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef mistermaniac het volgende:
*SCHOP!*

Heb net weer een stel SA nummers opstaan. En ja het is nog steeds heerlijk!
eensch is

heb net de cd "Silence" weer afgedraaid en het blijft geniale muziek
waar je natuurlijk ook heerlijk mee kan blerren
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_49264093
*SCHOP* met echt nieuws:

binnenkort verschijnt hun nieuwe album (Release datum Europa: 25-05-2007):
Unia

1. In Black And White
2. Paid In Full
3. For The Sake Of Revenge
4. It Won't Fade
5. Under Your Tree
6. Caleb
7. The Vice
8. My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare
9. The Harvest
10. The Worlds Forgotten, The Words Forbidden
11. Fly With The Black Swan
12. Good Enough Is Good Enough

met de single (Release datum Europa: 27-04-2007) :
Paid in Full

1. Paid In Full (Edit Versie)
2. Out In The Fields (Gary Moore -Cover)
3. Paid In Full (Album Versie)

Maar ik kan de Single nog nergens vinden. Iemand een idee?

en gelijk een (zeer positieve) review van Lords of Metal:
quote:
Fons: Sonata Arctica volg ik al sinds het debuut 'Ecliptica'. Samen met opvolger 'Silence' een absolute power metal klassieker, gemaakt door een band met een uniek eigen geluid. De twee cd's die volgden ('Winterheart's Guild' en 'Reckoning Night') waren beiden zeker sterke platen, maar misten toch het enthousiasme en de creativiteit van de twee eerste schijven. De band leek zichzelf al vroeg in haar carrière te gaan herhalen, en dat is, zeker voor een jonge band als SA, op zijn minst desastreus.

Tijd voor bezinning dus. Allereerst werd er van label gewisseld, het kleine Spinefarm, maakte plaats voor Nuclear Blast (dat vorig jaar al de 'For The Sake Of Revenge' DVD uitbracht). Ten tweede gooide SA compositorisch gezien het over een iets andere boeg. Beide veranderingen hebben in ieder geval een positieve uitwerking gehad op dit vijfde studiowerkje van het Finse vijftal. 'Unia' is veruit het meest volwassen en uitgebalanceerde Sonata album geworden. Nuclear Blast deed kosten noch moeite besparen om van 'Unia' een klapper van een cd te maken. De cd klinkt werkelijk grandioos, wat een productie! Veel beter zul je een metalband dit jaar niet horen klinken, dat is een ding dat zeker is.

Zoals ik net al zei; ook compositorisch is er het ÈÈn en ander veranderd, maar vrees niet, 'Unia' is en blijft een typisch SA album. Het grootste verschil zit hem in het achterwege blijven van de bekende Sonata snelheidsmonsters. Slechts 'The Harvest' herinnerd aan het snelle SA werk van weleer. Ter compensatie krijg je echter veel goeds te horen. Door het inleveren van snelheid krijgen de nummers veel meer rust, meer tijd om te 'ademen', en klinkt de band een stuk gevarieerder. Ook het experiment wordt niet geschuwd; In het symfonische 'My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare' (zonder twijfel de mooiste songtitel van het jaar!) zitten zo veel ideeÎn dat een 'gewone' band er drie cd's mee kan vullen. Ook het sfeervolle 'The Worlds Forgotten, The Words Forbidden', prachtig gezongen door Tony Kakko, die zich op 'Unia' ontpopt tot misschien wel de beste zanger in het genre, laat een kant van de band horen die we nog niet eerder mochten meemaken. Natuurlijk staan er ook de nodige ouderwets pakkende beukers op, zoals opener 'In Black And White' en het al genoemde 'Harvest'. Fans van ballades komen met 'For The Sake Of Revenge' (kippenvel!!), 'Caleb' en 'Good Enough is Good Enough' ruimschoots aan hun trekken.

Sonata Arctica is volwassen geworden. 'Unia' zou wel eens voor de grote doorbraak kunnen zorgen, daar heeft men zelf voor gezorgd, op een manier die ontzettend veel respect afdwingt. Sterker nog, ze doet dat met haar sterkste cd tot nu toe!

Score: 97/100 (toelichting)
Lijkt er dus goed uit te gaan zien! Heb de CD al op Bol.com besteld, samen met de live DVD/CD 'For the Sake of Revenge'. Want die had ik nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2007 12:56:44 ]
pi_49265769
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:56 schreef BroesWillems het volgende:

Maar ik kan de Single nog nergens vinden. Iemand een idee?
Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niks
Verder alleen site van FRS Finland of (dure) importversies.
pi_49266002
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:36 schreef Downer het volgende:

[..]

Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niks
Verder alleen site van FRS Finland of (dure) importversies.
Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...
pi_49266312
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:42 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...
Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook niet
pi_49266413
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:51 schreef Downer het volgende:

[..]

Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook niet
Nouja, volgens bol.com moet ik het hele album 5 juni hebben, dat duurt nog niet zo heel lang.
pi_49266473
Ik luisterde dit behoorlijk vaak vroeger, maar nu totaal niet meer. M'n muzieksmaak is behoorlijk hard aan verandering onderhevig geweest met als gevolg dat deze band uit m'n playlist knalde. Kon merken dat ze op de latere CD's (Winterheart's Guild, Reckoning Night) wat serieuzer met hun werk omgingen; de snelle drums niet meer zo op de voorgrond en er werd plaats gemaakt voor meer melodische stukken (Victoria's Secret als mooi voorbeeld).

Favoriete nummers waren Full Moon, San Sebastian, Blank File, Destruction Preventer en The Cage.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2007 13:55:58 ]
pi_50700127
25 november spelen ze in 013 in Tilburg

Nog even met mn vriend overleggen, maar wel grote kans dat ik er bij zal zijn
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:31:16 #71
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_50701301
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:48 schreef Sylvana het volgende:
25 november spelen ze in 013 in Tilburg

Nog even met mn vriend overleggen, maar wel grote kans dat ik er bij zal zijn
Ik ga 24 november naar Hof ter Lo in Antwerpen .

ps. Morgenochtend Unia ophalen bij de boudisque
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_61697269
21-11-2008 Sonata Arctica bij Lucky in Rijssen...

Wie gaat er heen?
pi_61795018
04-11-2008 Sonata Arctica in Tivoli Heb ze vorig jaar in Antwerpen gezien en dat is erg goed bevallen, dus gaan we dit jaar zeker weer
  zondag 21 september 2008 @ 23:34:17 #74
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_61814137
In juni naar Eindhoven geweest en in november ga ik zowel naar Tivoli, Utrecht als Lucky in Rijssen. Nee hoor, ik lijk niet een beetje fan ...
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_61908345
in juni naar eindhoven geweest, en in november ga ik de tivoli onveilig maken
rijssen sla ik wss over, de laatste trein naar huis gaat dan ongeveer midden in het concert :/ dat heeft dus weinig nut om daarheen te gaan
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')