quote:San Sebastian heb ik beluisterd en das zeker wel een lekker nummer. Alleen ik vind die sound al zo snel standaard klinken, komt ook omdat ik ook al gauw een powermetalband zoek die al gauw weer anders klinkt dan andere bands. Een voorbeeld Rhapsody, Nightwish, Thy Majestie, Freedom Call, Masterplan. Deze bands zijn allemaal powermetal, maar klinken toch allemaal verschillend.
Op zaterdag 16 augustus 2003 03:58 schreef The_5th_Horseman het volgende:
Sonata Arctica is toch niet echt standaard powermetal, ze hebben echt hun eigen genre'tje gecreëerd - vooral door het temp en de overweldigende (back)vocals. Luister maar eens naar nrs alsWolf & Raven
San Sebastian
Letter To Dana
I Want Out (cover van Helloween)
recplica is ook een mooi nummer, gewoon veel van hun liedjes zijn mooi
en ook best veel afwisseling, af en toe een slow ertussen is ook mooi
vind ze beter en beter worden
het begon op aanraden van een fok!ker met Gravenimage
hier heb ik een tweedehandswinkeltje die vaak spullen koopt van faiette winkels koopt
ze hebben daar 1 SA cd liggen, maar de meeste liedjes daarvan ken ik nog niet
ik ga er later nog eens naar kijken, maarjah... ¤27
da's de mooistequote:Op woensdag 30 juni 2004 21:16 schreef DigiJasper het volgende:
* Troel schopt deze maar ipv een nieuw topic te openen...
Heeeerlijke band. Lekkere gitaarsolo's.Power of One
* Troel headbangt
eensch isquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef mistermaniac het volgende:
*SCHOP!*
Heb net weer een stel SA nummers opstaan. En ja het is nog steeds heerlijk!
Lijkt er dus goed uit te gaan zien! Heb de CD al op Bol.com besteld, samen met de live DVD/CD 'For the Sake of Revenge'. Want die had ik nog niet.quote:Fons: Sonata Arctica volg ik al sinds het debuut 'Ecliptica'. Samen met opvolger 'Silence' een absolute power metal klassieker, gemaakt door een band met een uniek eigen geluid. De twee cd's die volgden ('Winterheart's Guild' en 'Reckoning Night') waren beiden zeker sterke platen, maar misten toch het enthousiasme en de creativiteit van de twee eerste schijven. De band leek zichzelf al vroeg in haar carrière te gaan herhalen, en dat is, zeker voor een jonge band als SA, op zijn minst desastreus.
Tijd voor bezinning dus. Allereerst werd er van label gewisseld, het kleine Spinefarm, maakte plaats voor Nuclear Blast (dat vorig jaar al de 'For The Sake Of Revenge' DVD uitbracht). Ten tweede gooide SA compositorisch gezien het over een iets andere boeg. Beide veranderingen hebben in ieder geval een positieve uitwerking gehad op dit vijfde studiowerkje van het Finse vijftal. 'Unia' is veruit het meest volwassen en uitgebalanceerde Sonata album geworden. Nuclear Blast deed kosten noch moeite besparen om van 'Unia' een klapper van een cd te maken. De cd klinkt werkelijk grandioos, wat een productie! Veel beter zul je een metalband dit jaar niet horen klinken, dat is een ding dat zeker is.
Zoals ik net al zei; ook compositorisch is er het ÈÈn en ander veranderd, maar vrees niet, 'Unia' is en blijft een typisch SA album. Het grootste verschil zit hem in het achterwege blijven van de bekende Sonata snelheidsmonsters. Slechts 'The Harvest' herinnerd aan het snelle SA werk van weleer. Ter compensatie krijg je echter veel goeds te horen. Door het inleveren van snelheid krijgen de nummers veel meer rust, meer tijd om te 'ademen', en klinkt de band een stuk gevarieerder. Ook het experiment wordt niet geschuwd; In het symfonische 'My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare' (zonder twijfel de mooiste songtitel van het jaar!) zitten zo veel ideeÎn dat een 'gewone' band er drie cd's mee kan vullen. Ook het sfeervolle 'The Worlds Forgotten, The Words Forbidden', prachtig gezongen door Tony Kakko, die zich op 'Unia' ontpopt tot misschien wel de beste zanger in het genre, laat een kant van de band horen die we nog niet eerder mochten meemaken. Natuurlijk staan er ook de nodige ouderwets pakkende beukers op, zoals opener 'In Black And White' en het al genoemde 'Harvest'. Fans van ballades komen met 'For The Sake Of Revenge' (kippenvel!!), 'Caleb' en 'Good Enough is Good Enough' ruimschoots aan hun trekken.
Sonata Arctica is volwassen geworden. 'Unia' zou wel eens voor de grote doorbraak kunnen zorgen, daar heeft men zelf voor gezorgd, op een manier die ontzettend veel respect afdwingt. Sterker nog, ze doet dat met haar sterkste cd tot nu toe!
Score: 97/100 (toelichting)
Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niksquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:56 schreef BroesWillems het volgende:
Maar ik kan de Single nog nergens vinden. Iemand een idee?
Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:36 schreef Downer het volgende:
[..]
Via de webshop van SA kun je hem bestellen, verder vond ik ook niks![]()
Verder alleen site van FRS Finland of (dure) importversies.
Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tja, geen creditcard(en ik haat paypal) hier, dus ik ben aan NL gebonden...
Nouja, volgens bol.com moet ik het hele album 5 juni hebben, dat duurt nog niet zo heel lang.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:51 schreef Downer het volgende:
[..]
Tsja geduld hebben dan of PP zonder creditcard, maar dat wil je dan waarschijnlijk ook niet![]()
Ik ga 24 november naar Hof ter Lo in Antwerpenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:48 schreef Sylvana het volgende:
25 november spelen ze in 013 in Tilburg
Nog even met mn vriend overleggen, maar wel grote kans dat ik er bij zal zijn
* Blind_Guardian gaat met de auto en kan dus altijd na het laatste nummer wegquote:Op donderdag 25 september 2008 16:41 schreef powerlite het volgende:
in juni naar eindhoven geweest, en in november ga ik de tivoli onveilig maken![]()
rijssen sla ik wss over, de laatste trein naar huis gaat dan ongeveer midden in het concert :/ dat heeft dus weinig nut om daarheen te gaan
Ik ga nog steedsquote:Op maandag 10 november 2008 13:03 schreef SharQueDo het volgende:
*klein schopje*
21 november in Rijssen.Wie gaat nog meer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |