De stadquote:Hoofdplaats Almelo
Overige kernen Aadorp, Bornerbroek en Mariaparochie (gedeeltelijk)
Oppervlakte
- Land
- Water 69,40 km²
67,43 km²
1,96 km²
Inwoners
Bevolkingsdichtheid 72.117 (1 mei 2006)
1070 inw./km²
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef El_Bassie het volgende:
Almelo is helemaal niet mooi, jij grote leugenaar.
Zal ff de BN'ers toevoegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef veldmuis het volgende:
Ik blijf er verder ver vandaan, maar ik ben van mening dat Herman Finkers toch even genoemnd moet worden in de OP van dit topic.
Een stoplicht springt op rood..het ander weer op groen..in Almelo is altijd wat te doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:37 schreef Intxaurraga het volgende:
En er was ook iets met stoplichten?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:25 schreef Remzz het volgende:
Kan hier natuurlijk niet ontbreken, de mooiste stad van heel Twente
[..]
De stad
[afbeelding]
Ja klopt, Azra Akin kan ik er straks ook nog ff bijzettenquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:34 schreef Falco het volgende:
Miss World 2005 ofzo kwam overigens óók uit Almelo.
O wacht ja, ik was even in de war.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef _Denker het volgende:
D'r zijn wel meer Almeloërs die ABN praten hoor...
in almelo praten ze allemaal ABNquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:37 schreef Geqxon het volgende:
Daphne Bunskoek? Maar die praat toch gewoon ABN?
Dat is een serie en is ook geen Almelo's, maar Twents (of dialect van die boerendorpen).quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O wacht ja, ik was even in de war.
Ik zag laatst een film die compleet in het amelo's werd gesproken, misschien is het tof om die ook bij de OP te zetten?
/edit: http://www.imdb.com/title/tt0486956/
Is een serie, en daar praaten ze echt Twents, in Almelo is het een beetje een lomp boers accent. Die serie loopt trouwens enorm goed, en word binnenkort ook op Nederland 1,2 of 3 uitgezonden door de KRO.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zag laatst een film die compleet in het amelo's werd gesproken, misschien is het tof om die ook bij de OP te zetten?
Daar moet je blij mee zijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een serie, en daar praaten ze echt Twents, in Almelo is het een beetje een lomp boers accent. Die serie loopt trouwens enorm goed, en word binnenkort ook op Nederland 1,2 of 3 uitgezonden door de KRO.
Volgens mij zag ik het Maandag op Nederland 3quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een serie, en daar praaten ze echt Twents, in Almelo is het een beetje een lomp boers accent. Die serie loopt trouwens enorm goed, en word binnenkort ook op Nederland 1,2 of 3 uitgezonden door de KRO.
Ja dat is dan weer iets om minder trots op te zijn, maar toch.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:14 schreef bonfie het volgende:
Ja, Almeloooooooooooooooooooo is het accent daarooooooooooooooooooo.
Hebben we in Almelo ook niet de armste wijk? De kerkelanden?
Iddquote:
Leukquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:07 schreef _Denker het volgende:
Ik zag gisteravond Elvis van Van Jonge Leu en Oale Groond nog in 't cafe.
Die zie ik ongeveer elke week, heb zelfs zn telefoonnummerquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:07 schreef _Denker het volgende:
Ik zag gisteravond Elvis van Van Jonge Leu en Oale Groond nog in 't cafe.
Hai Merel, nog bedankt voor 't melden van de spelfout op ons forumquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:39 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Die zie ik ongeveer elke week, heb zelfs zn telefoonnummer![]()
![]()
Tja, stiekem vind ik jullie forumpje ook wel lief hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:39 schreef _Denker het volgende:
[..]
Hai Merel, nog bedankt voor 't melden van de spelfout op ons forum
Volgens mij ook niet. Herman Finkers woont nog wel in de buurt toch?quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij woont er niemand uit de OP meer in Almelo
Wierdenquote:Op zondag 2 juli 2006 19:48 schreef SVZWnr1 het volgende:
Wierden is beter
*(ex cesar francer en noordikslaner spreekt)*
Lekker voedsel daarquote:Op zondag 2 juli 2006 17:45 schreef Gesloten het volgende:
Vrijdag en gister nog in Almelo wezen stappen![]()
Na de tijd een hapje eten bij Laila![]()
* Merel is barmeisje in een skybox van Heraclesquote:Op zondag 2 juli 2006 20:34 schreef jorienvdherik het volgende:
almelo is gastvrij,... met perskaart naar wedstrijden van heracles
dan ga ik op zoek naar jequote:Op maandag 3 juli 2006 11:08 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
* Merel is barmeisje in een skybox van Heracles![]()
Cesar Francquote:Op zondag 2 juli 2006 19:48 schreef SVZWnr1 het volgende:
Wierden is beter
Dat is 't ja, ik kan het weten want ik zit erop.quote:Op maandag 3 juli 2006 17:04 schreef apensnot het volgende:
[..]
Cesar Franc
Is dat niet die vmbo-locatie waar meer buitenlanders zitten dan nederlanders?
Ik herkende de wagen, kwam hier ook toen er bij ons in de straat een gaslek was, dus ik wist meteen dat er wat ergs aan de hand was.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:39 schreef _Denker het volgende:
Vjenne_kloet, dat was de VC die langs je huis kwam in verband met de zeer grote brand.
Eensquote:Op maandag 3 juli 2006 19:16 schreef Asmodean het volgende:
Sta --> Klb
Over Almelo valt niets positiefs te bedenken
Tja, wie wil er nou weg uit Almeloquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:53 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom gaan er savonds laat zo weinig treinen maar vanuit almelo naar rotterdam ?
22:18 is al de laatste door de weeks
drink wel een biertje met jequote:Op woensdag 26 juli 2006 15:33 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Tja, wie wil er nou weg uit Almelo![]()
Ik heb 1x een meid met een tas en wieltjes vanuit Almelo naar Rdam zien gaan met een feyenoord sjaal om die naar Heracles - Feyenoord was geweest. Moest meteen aan haar denken toen ik je ondertitel las.ja je hebt een meisjesnaamquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:53 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom gaan er savonds laat zo weinig treinen maar vanuit almelo naar rotterdam ?
22:18 is al de laatste door de weeks
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:50 schreef Gesloten het volgende:
Jammer dat Laila gesloten is
Klopt, die ouders wonen hier vooraan in de straat ( in Wierden dan he:D )!quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:34 schreef Zapper het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Overigens komt Eddy Zoëy uit Wierden, niet uit Almelo
Kun je er misschien meer over zeggen?quote:
Mooi huisje hequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:13 schreef Roycoooooo het volgende:
Klopt, die ouders wonen hier vooraan in de straat ( in Wierden dan he:D )!
hoort almelo d'r weer helemaal bijquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:35 schreef _Denker het volgende:
[..]
Ben er al overheen gereden, beide kanten op. Wel grappig, zo'n nieuwe weg in Almelo.
Hey ik heb een vriendinnetje gehad uit Wierden!quote:Op zondag 2 juli 2006 19:48 schreef SVZWnr1 het volgende:
Wierden is beter
OMFG wat een reactiequote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
omgeving Oldenzaal/Denekamp enzo wel hoorquote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Remzz het volgende:
Maar zoals ze in van jonge leu praten zo praat bijna niemand meer in Twente.
Vriezenveens praten is erg stoerquote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Remzz het volgende:
Ja er is eigenlijk helemaal geen vast Twents dialect. Wat ze in van jonge leu spreken schijnt wat meer naar het Oosten te zijn(Oldenzaal, Rossum). Ik las ergens anders dat ze in Rijssen, Enter en Vriezenveen ook hele andere varianten van het Twents hebben.
Maar zoals ze in van jonge leu praten zo praat bijna niemand meer in Twente.
lip hoaln joh drietbuulquote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is níet stoer![]()
14.gifquote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is níet stoer![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is altijd stoer![]()
Idd, mijn fam. komt ook uit Denekamp en ze praten ook met du enzoquote:Op maandag 6 november 2006 10:52 schreef Asmodean het volgende:
[..]
omgeving Oldenzaal/Denekamp enzo wel hoor
Goedkoop shoppen is net zoals elke stad de Lidl of de Aldi voor de rest zijn er ook de gewone andere supermarkten wel in Almelo. Leuke restaurantjes ken ik niet zo, al is Solera een tapas restaurant bij het theatorhotel wel erg leukquote:Op maandag 11 december 2006 09:19 schreef TR08 het volgende:
Ja over een week of twee ga ik daar dus wonen in de Deken ReygerslaanIk heb er al wat rondgekeken en het valt me op dat er veel stukken zijn die ofwel erg matig of ineens erg leuk zijn en weinig er tussen in. Om alvast een beetje wegwijs te worden zou ik hier graag wat dingen willen weten van winkels, restaurantjes e.d.
Dus:
-Waar kun je goedkoop shoppen (levensmiddelen e.d.?)
-Zijn er nog leuke restaurantjes/kroegen in Almelo zelf?
-Is er in Almelo een GOEDE PC winkel? (Dus niet een goedkope, maar meer een die erg relaxed is met garantie, service, verstand van zaken, etc)
-Hebben ze daar (in de buurt) een goede motorfietsen dealer? (voor mijn project, zie sig)
-Zijn er goede klus- en gereedschaps winkels?
-Is er een leuke bios in Almelo?
Zijn er verder nog wat aanraders
Deze Bios staat al jaren op de agenda, eerst zou hij moeten komen op de plek waar nu de wielerbaan ligt, maar een kamper wou niet verhuizen dus na jaren getouwtrek hebben ze daar maar vanaf gezien. Vervolgens zou hij moet komen op het catharina amalia plein, ze hebben paar jaar geleden toen vakkundig de bomen verwijderd daarquote:Op maandag 11 december 2006 09:30 schreef TR08 het volgende:
Het zou best kunnen op zich, ze stampen overal van alles en nog wat uit de grond daar de laatste tijdVeel dingen zien er nog leuk uit ook zo op het eerste gezicht.
Die kroeg aan het waagplein daar kun je overdag lunch halen toch?
Das ook de mijnequote:Op maandag 11 december 2006 18:30 schreef Incolumis het volgende:
Wild aan de Nieuwstraat is ook een goeie fietsenmaker
Het Anker...quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:16 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ghehe, wat hebben ze nou in Vriezenveen![]()
Behalve mijn beste vriendje dan
Voor zover ik weet zitten er heul geen klinkers in... alleen asfalt en drek.quote:Op maandag 11 december 2006 09:53 schreef Remzz het volgende:
Nu gaan ze daar een internationale sporthal bouwen. Maar die kamper is nog steeds het probleem, hij zou per 1 december weg moeten maar hij is daar mooi blijven staan met zijn groentewagentje. Ik weet eigenlijk niet wta er dan met de wielerbaan gebeurt.
Het zijn volgenmij alleen maar klinkers en ik gok dat hij 2/3 kilometer lang is ofzo
Het Anker zit toch in Wierden?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:33 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Het Anker...
Verzamel alle uitgaansgelegenheden in Almelo, gooi ze op een stapeltje en zie ze verpletterd worden door bovenstaande.
Jaquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:35 schreef Arkaneor het volgende:
Zal wel weer aan mij geweldige observatievermogen liggen
Klopt! Als je tenminste het zalencentrum bedoeldquote:Op zaterdag 16 december 2006 05:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het Anker zit toch in Wierden?![]()
Ik ken alleen Het Anker waar de tolmennekes hun feesten houden enzoquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:11 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Klopt! Als je tenminste het zalencentrum bedoeld![]()
Carnavalquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:45 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik ken alleen Het Anker waar de tolmennekes hun feesten houden enzo![]()
Ik ben er langs gegaan en heb klinkers zien liggen. En drek. Je observatievermogen doet het dus nog halfquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:35 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er heul geen klinkers in... alleen asfalt en drek.
Zal wel weer aan mij geweldige observatievermogen liggen
idd bij heracles hoor je niets andersquote:Op zondag 31 december 2006 20:30 schreef Incolumis het volgende:
kerel je weet toch dat alle almeloers paupers zijn
qw verkondigen het regelmatig in het stadion
dat jij dan gelijk een link legt alsof ik hem beledig, tja daar voor moet je een echte pauper zijn
Bob-B snapt het tenminste
Witvoet, das bij de c1000, ja daar komen heel wat paupers ja.quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Vandaag bekend geworden dat de Kerkelanden de op twee na armste wijk van Nederland is, ook staan nog twee andere wijken van Almelo in de top 20
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2149-wm.htm
Goh, das wel heel verbazend hé.quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Vandaag bekend geworden dat de Kerkelanden de op twee na armste wijk van Nederland is, ook staan nog twee andere wijken van Almelo in de top 20
Die stond ooit toch eens eerste?quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
* twentemeisje ziet het positieve ervan inquote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Ja idd stond eerste, maar die andere wijken kwamen hiervoor niet voor in de top 20.quote:Op maandag 16 april 2007 16:00 schreef Nies het volgende:
[..]
Die stond ooit toch eens eerste?
Of was dat nou bij meest criminele wijken?
Lekker recent onderzoek ookquote:Volgens de rangschikking van ruim zesduizend woonbuurten naar gemiddeld inkomensniveau van huishoudens lagen in 2004 de minst welvarende buurten van heel Nederland in Leeuwarden en Harlingen.
Het zijn cijfers van 2004 maar vandaag zijn de resultaten pas bekend gemaakt, tenminste stond net ook nog op teletekst/quote:
M'n ouders wonen in een villa op minder dan 400 meter van het stadion.quote:Op maandag 16 april 2007 19:38 schreef jorienvdherik het volgende:
slechte buurt zeg rond stadion van Heracles pff
Rechtsboven het stadion, niet naar de kant van de snelweg, ligt een allochtonen buurtje ofzo. schrok me rot gisterquote:Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
M'n ouders wonen in een villa op minder dan 400 meter van het stadion.
Ja naar het noorden toequote:Op maandag 16 april 2007 21:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Rechtsboven het stadion, niet naar de kant van de snelweg, ligt een allochtonen buurtje ofzo. schrok me rot gister
daar valt het nog wel mee. Moet je achter het station gaan kijkenquote:Op maandag 16 april 2007 21:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Rechtsboven het stadion, niet naar de kant van de snelweg, ligt een allochtonen buurtje ofzo. schrok me rot gister
ja dat is de kerkelanden, wijk nr. 3 zeg maarquote:Op maandag 16 april 2007 22:19 schreef Dos37 het volgende:
[..]
daar valt het nog wel mee. Moet je achter het station gaan kijken
Staat ook nergens dat het niet veilig is, daar is een paar maand geleden een andere lijst van opgemaakt. Het zijn alleen de armste gezinnen zegt niet zoveel over veiligheid.quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Overdreven gedoe... Je ken overal wel gewoon veilig rondlopen in Almelo...
ik zou me auto er niet zomaar neer zettenquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Overdreven gedoe... Je ken overal wel gewoon veilig rondlopen in Almelo...
eerder daar dan rotterdam zuid, want hier durf ik 's nachts nog wel door deze wijken te fietsen na het stappen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik zou me auto er niet zomaar neer zetten![]()
denk ie dat of hop ie datquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Veiligheid is een subjectief gevoel. Ik zou in rotterdam zuid nog wel door de wijk durven fietsen na het stappen dus dat zegt niet zoveel.
Die begrippen horen bij elkaar...quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Staat ook nergens dat het niet veilig is, daar is een paar maand geleden een andere lijst van opgemaakt. Het zijn alleen de armste gezinnen zegt niet zoveel over veiligheid.
Als we het dan toch over Almelo hebben;quote:
Yep, van de partyquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:02 schreef Nies het volgende:
*kick*
[..]
Als we het dan toch over Almelo hebben;
Aankomende vrijdag is dé Nacht van Almelo![]()
Nog Fokkers die van plan zijn daar heen te gaan?
zag niks in de index staan, en er was geen 2e pagina :squote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:00 schreef Misstique het volgende:
Er is al een Almelo topic: Almelo
Daar verder dus.
quote:Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen: in Almelo is altijd wat te doen
ow wat generaliserend weerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:15 schreef iFries het volgende:
Enige leuke aan Almelo is mijn vriendin die daar woont. En misschien de nachtr van almelo die ik dan voor het 1st mag meemaken ..
[..]
De gekruide aardappelschijfjes met whiskeysaus!!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:24 schreef iFries het volgende:
![]()
Sorry, vergeten te melden dat er met Shoarmazaak Bethlehem ook niks mis is.![]()
Na de afgelopen twee jaar wil ik er nog niet dood gevonden wordenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:02 schreef Nies het volgende:
*kick*
[..]
Als we het dan toch over Almelo hebben;
Aankomende vrijdag is dé Nacht van Almelo![]()
Nog Fokkers die van plan zijn daar heen te gaan?
Hij was al van tijden gelee...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:11 schreef Incolumis het volgende:
uhm was er toch wel een Almelo topic? waarom kon ik die dan niet vinden?
Nou, volgens mij ben ik toch best aardigquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:15 schreef iFries het volgende:
Enige leuke aan Almelo is mijn vriendin die daar woont. En misschien de nachtr van almelo die ik dan voor het 1st mag meemaken ..
Mijn post maar eens aangepastquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:03 schreef Nies het volgende:
[..]
Hij was al van tijden gelee...
[..]
Nou, volgens mij ben ik toch best aardig![]()
helaas ben ik er nu tijdelijk terug tot na mijn studie wegens te duur woonruimte aanbod in Nijmegenquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:49 schreef Neleos het volgende:
Best wel veel bekende Nederlanders toch nog, uit Almelo.
De meeste zijn natuurlijk wel slim geweest en hebben Almelo verlaten.
wat is daar zo grappig aan...eerder zielig voor jequote:Op maandag 3 juli 2006 17:08 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Dat is 't ja, ik kan het weten want ik zit erop.![]()
![]()
ik zag toevallig gister dat er een steen door zijn wagenruitje gegooid was...jij?quote:Op maandag 11 december 2006 09:53 schreef Remzz het volgende:
Nu gaan ze daar een internationale sporthal bouwen. Maar die kamper is nog steeds het probleem, hij zou per 1 december weg moeten maar hij is daar mooi blijven staan met zijn groentewagentje. Ik weet eigenlijk niet wta er dan met de wielerbaan gebeurt.
Het zijn volgenmij alleen maar klinkers en ik gok dat hij 2/3 kilometer lang is ofzo
echte stoere jongens komen gewoon niet op de goossenmaat...pauperbuurtquote:Op zondag 31 december 2006 18:59 schreef thunderice het volgende:
Kijk op internet durven ze alles te zeggen maar ze zouden 't nieteens in hun hoofd halen om 't hem persoonlijk op de Goossenmaat te zeggen![]()
Zegt genoeg over 't niveau van de ''stoere jongens''![]()
echt welquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:03 schreef Nies het volgende:
[..]
Hij was al van tijden gelee...
[..]
Nou, volgens mij ben ik toch best aardig![]()
Das liefquote:
*bloos*quote:
ja dat laatste klopt welquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:50 schreef GambinoT het volgende:
almelo de beste en verpauperste stad van nl haha
Ach dat valt eigenlijk best mee, de beste wijk van twente ligt ook in Almelo(paradijs), als je het over het centrum hebt... dat is wel verpauperd.quote:
Centrum verpauperd? Wtf... alleen dat kleine stukje kerkelanden... Het ergste ligt buiten het centrum...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ach dat valt eigenlijk best mee, de beste wijk van twente ligt ook in Almelo(paradijs), als je het over het centrum hebt... dat is wel verpauperd.
Ja, heb me goed vermaaktquote:
waarom staat de beste almelose voetballer hier niet bij?quote:Op maandag 16 april 2007 20:00 schreef haaahaha het volgende:
Lijstje met bekende almeloers:
Herman Finkers (cabaretier, acteur)
Wilfried Finkers ()
Ilse de Lange (zangeres)
Daphne Bunskoek (presentatrice)
Tom Egbers (presentator)
Berdien Stenberg (fluitste)
Michiel Veenstra (3FM DJ)
Loes Haverkort (actrice)
Sander Kleinenberg (DJ)
Bert Bakker (politicus, D66)
Mari Carmen Oudendijk (presentatrice)
Korneel Evers (cabaretier)
Cunera van Selm (presentatrice)
Kyra Macco (actrice)
Henk Jan Smits (manager en jurylid)
Wubbo Ockels (astronaut)
Kea Bouman (tennister: 1903-1998)
Marcel Kuijer (presentator)
Azra Akin (miss world)
Yvonne Oude Luttikhuis (taekwondo, mag ook genoemd)
Kees ten Dam (saxofonist - vooral bekend van Marco Borsato)
Willem Duyn (zanger)
J.C. Bloem (dichter)
Alberto Stegeman (undercover nederland sbs6)
Omdat ie afgelopen weekend vals aan het vlaggen was bij het asv toernooi!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef hafc het volgende:
[..]
waarom staat de beste almelose voetballer hier niet bij?
ik heb het dan uiteraard over Hendrie Krüzen.
Jawel hij was erbij toen nederland in 1988 het EK won. echter geen speelminuut gehad maar hij zat bij de selectie.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Omdat ie afgelopen weekend vals aan het vlaggen was bij het asv toernooi!![]()
Hij is mijn buurmanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef hafc het volgende:
[..]
waarom staat de beste almelose voetballer hier niet bij?
ik heb het dan uiteraard over Hendrie Krüzen.
Jawel hij was erbij toen nederland in 1988 het EK won. echter geen speelminuut gehad maar hij zat bij de selectie.
Tofff, mag ik je aanraken?quote:
Echt wel!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Omdat ie afgelopen weekend vals aan het vlaggen was bij het asv toernooi!![]()
quote:Bromfietser overreden door trein
Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is vandaag in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein. Dat heeft ProRail laten weten.
Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd. Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.
Zeg dat wel, moest gisteravond werken(Mc Donalds) al je ziet wat er dan allemaal binnen komtquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:59 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Kermis in town... alle paupers united!![]()
Jacob van Ruysdael en Gerard Dou zijn volgens mij (maar ik ben blond, don't trust me) dezelfde wijk..quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:44 schreef kastanova het volgende:
Zo, maar eens even een kickje:
Ik kreeg vandaag een woning aangeboden in 1 van de flatjes aan de Jacob van Ruysdaelstraat 148.
Nu hebben ze (Beter Wonen) me al eens eerder een volledige kutwoning aangeboden aan de Gerard Doustraat, dus ik heb zo'n vermoeden dat dit vast niet een veel betere wijk zal zijn.
Anyway, afrader of is het op zich wel te doen?
Naja, het schijnt wat die specifieke straten toch nog een behoorlijk verschil te zijn qua autoradiovernieuwingsfrequentie, vandaarquote:Op vrijdag 8 februari 2008 04:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Jacob van Ruysdael en Gerard Dou zijn volgens mij (maar ik ben blond, don't trust me) dezelfde wijk..
In Enschede zitten teveel bralstudenten en daar heb ik een grafhekel aan.quote:Waarom wil je uberhaupt in Almelo wonen?
Vrees niet, ik woon al sinds m'n geboorte (voornamelijk) in Twente, dus ik ken de verschillende mogelijkhedenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 04:37 schreef Bob-B het volgende:
Wat merel zegt: begin er niet aan, beter ga je proberen om in Hengelo/Enschede/Deventer te wonen dan en als je toch dichtbij wilt wonen, probeer dan Wierden, maar bij gods gratie, pas op voor Rijssen (zwarte kousen)
Nee, neem Almelo dan (al eh, 18 jaar inwoner ondertussen) lekkere stad is dat, al jaren geen aankopen meer gedaan, ga altijd naar Hengelo/Enschede als ik wat moet hebben. Mijn advies:vlucht!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 04:41 schreef kastanova het volgende:
[..]
Vrees niet, ik woon al sinds m'n geboorte (voornamelijk) in Twente, dus ik ken de verschillende mogelijkheden.
Wierden, Rijssen, Haaksbergen en alle andere duffe, semi-christelijke kutgemeentes vallen per definitie al af vanwege het volk.
Dude, ik kom er toch ook niet wonen om te winkelen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 04:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, neem Almelo dan (al eh, 18 jaar inwoner ondertussen) lekkere stad is dat, al jaren geen aankopen meer gedaan, ga altijd naar Hengelo/Enschede als ik wat moet hebben. Mijn advies:vlucht!
Euuuh, omdat ik er dus werk, remember?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 05:16 schreef Bob-B het volgende:
Waarom dan?geloof me, als je geen geld hebt om een vrijstaan huis te kopen moet je er niet zijn.
Klopt die flats zijn echt niets, misschien wel de pauperigste flats die er zijn in Almelo. Maar die huizen daar achter zijn nog geeneens zo slecht...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Mensen die dan in Almelo wonen en denken dat dat dan een van de vreselijkste steden van Nederland is... pfff
Die jacob straat van je is overiges ook niks... Moest er met me bijbaantje bij asito ook altijd ie trappenhallen schoonmaken... Wonen uberhaupt alleen maar paupers in die wijk...
Ja man, in die flats wil je dood nog niet gevonden worden!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:38 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt die flats zijn echt niets, misschien wel de pauperigste flats die er zijn in Almelo. Maar die huizen daar achter zijn nog geeneens zo slecht...
Naja, zolang ik niet iedere avond pissende en spuitende junks uit m'n gang hoef te trappen vind ik het de omgeving nog niet eens zo héél belangrijk... Zolang het appartement zelf maar wat is...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Die jacob straat van je is overiges ook niks... Moest er met me bijbaantje bij asito ook altijd ie trappenhallen schoonmaken... Wonen uberhaupt alleen maar paupers in die wijk...
Dat is inderdaad ook de voornaamste reden dat ik niet ga kopen... Mezelf kennende kan het een kwestie van maanden zijn dat ik in m'n kop haal om naar een totaal andere kant van het land te verhuizen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:09 schreef TR08 het volgende:
Zet anders een advertentie, dat heeft mij flink geholpen bij het vinden van een goede huurwoning. Ik woon nu aan de Deken Reijgerslaan in een hele prima buurt.
Daarbij is kopen evt een optie? In mijn straat doen huizen vergelijkbaar met het mijne (rijtjeshuis, voortuin, achtertuin, schuur) ongeveer 160k vraagprijs. De enige reden dat ik niet koop is dat de kans vrij groot is dat ik vlot weer vertrokken ben.
Nah, ik heb me bij de woningbouw voorgedaan als nette knul die voor het eerst vanuit het dorp in de stad komt kijken en dat leverde inderdaad op dat ze mij in een nette buurt willen zetten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:44 schreef TR08 het volgende:
Wat jij wilt...ik heb ongeveer 15 euro aan advertenties uitgegeven en ineens stroomden de belletjes binnen (stuk of tien). Scheelde misschien wel dat wij als stelletje iets zochten en goed opgeleid zijn. Als jij er iets in zet als 'nette jongeman zoekt huurwoning etc' komt er vast wel e.e.a binnen. Volgens mij ben je ook redelijk opgeleid, als je met een Ing titel kunt smijten werkt misschien ook nog in je voordeel.
Yep, Martinquote:He maar ik zie net dat je uit Rossum komt en 1 jaar jonger bent dan ik. Hoe heet je eigenlijk (Martin ......)? Volgens mij ken ik je vaag ergens vanIk woonde vroegah in Ootmarsum en fietste veel naar Oldenzaal voor school (Thijcollege).
Blokhuisquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:23 schreef TR08 het volgende:
Martin wie bedoelde ik (een niet-zo-heel verkapte vraag om je achternaam dus)
Naja, als je toevallig nog wat weet/hoort laat het me even weten als je wiltquote:De woningcorporatie is (vind ik) behoorlijk aan de prijs met de woningen en je krijgt nog hele kale woningen ook (als in een keuken waar je gewoon direct op de betonnen vloer kijkt bijvoorbeeld, of een huis waar je de wasmachine in de fucking woonkeuken moet parkerenAls je daar dat ding aan zou zetten heb je aan je hele huis echt niets meer
)
Prive verhuurders hebben we veel betere aanbiedingen van gehad waaronder het huis waar we nu zitten. In Almelo staat redelijk wat leeg dat in prive bezit is, dus je moet er wel e.e.a kunnen krijgen. Scheelt vaak al wat simpele dingen als dat je (bijvoorbeeld) niet eerst hoeft te schilderen of gordijnen te kopen. Ook zijn de buurten beter. Makelaars hebben vaak ook wel wat. Ik heb nu een huis via de Schakel Makelaars (eigendom van de vriendin van degene die dat bedrijf runt), ze hebben vast nog wel meer in de aanbieding.
Volgens mij kent vrijwel iedereen uit Ootmarsum of omstreken me wel, dus zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:36 schreef TR08 het volgende:
Martin Blokhuis....tsja fuck volgens mij ken ik je maar wel heel vaagKrijg je als je 10 jaar van je plek af bent
Is goed, alvast bedankt!quote:Ik PM je wel als ik wat leuks zie in de buurt
Heeft u misschien iets meer info meneer?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:29 schreef Incolumis het volgende:
ik heb nog wel een flatje te koop staan
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=e2e5c362-c613-40d1-8e40-4d033fb49ced&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1quote:Op zondag 10 februari 2008 15:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Heeft u misschien iets meer info meneer?.
Eh, niet echt.. Ik kan wel goed plintjes schilderen en koffie zetten voor constructiemedewerkersquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ja hoi, kun je vloeren leggen?
Dat is dus beslist niet waar. Zoals al gezegd, er zijn straten waar het minder is, maar ik daag je uit 1 stad te noemen waar dat niet zo is. En dan hebben we het niet over Wassenaar ofzo, hé?quote:Op donderdag 28 februari 2008 02:46 schreef Smeej het volgende:
...
nja windmolenbroek en schelforst is meet tuig....
...
quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:15 schreef Q. het volgende:
Hmm, apart, mensen die vanuit de Randstad voor hun werk naar Overijssel moeten verhuizen, dat kom je zelden tegen, het is bijna altijd andersom.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 02:46 schreef Smeej het volgende:
nja windmolenbroek en schelforst is meet tuig....
de meeste westerlingen die ik ken vinden het hier absoluut relaxtquote:Op donderdag 28 februari 2008 14:43 schreef Maf-kees het volgende:
[..]
hahaha ja zo nu en dan moet je het wel eens anders doen he!!!
maar verder bedankt voor de berichten!!
maandag gaan we huizen kijken! dus ik ben benieuwd!!
we gaan kijken bij het laar 23 in schelfhorst geloof ik
en de rest hebben allemaal vogelnamen in windmolen broek...
en ja overal heb je slechte wijken natuurlijk heb in delft gewoont en daar zijn ook zat k u t wijken om in te wonen hoor!!!
maar dat heb je idd overal!! ik wil gewoon niet graag met me kind in een 1 of andere achterstands wijk wonen![]()
maar het is wel een hele stap! en ben benieuwd of ik kan "wennen"
Nu alleen hopen dat je dat kan verstaan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:59 schreef verita het volgende:
maak je geen zorgen, Almelo zal je verwelkomen.
Nou, studeer(de) zelf in Rotterdam. Heb dus ook 21 jaar in twente gewoond (woon er nog) maar ze konden mij soms echt moeilijk verstaanquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Maf-kees het volgende:
whahahhaaha zo erg zal het toch niet zijn
quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Maf-kees het volgende:
goede nacht allemaal!!!
Hoi
zit met een vraagje voor de mensen die in almelo wonen of hebben gewoont.....
16 jaar (3 t/m 19)
wij wonen nu ergens in de randstad en moeten naar overijsel gaan verhuizen ivm het werk.
nu zagen we huizen in almelo... maar hoe is het wonen in almelo als je een jong gezinnentje heb????
Bassischolen zijn ok en genoeg van elk wat wils, let wel goed op welke je kiest. Spelen kan voor kinderen ook wel altijd, als ze wat ouder worden zullen ze het wel minder vinden, tegenwoordig slecht uit te gaan en er is eigenlijk geen ruk te doen in Almelo (ja, Herman Finkers heeft gelijk).
heb wel wat huisjes gezien in de wijk windmolenbroek en de schelfhorst.....
maar weet totaal niet wat voor soort wijken dat zijn.....
Je zegt wijken, maar zijn eigenlijk stadsdelen die weer uit wijken bestaan, zo zijn er in beide stadsdelen goede, maar vooral slechte delen, voor windmolenbroek waarschuw ik alvast voor de straten die met de E, B, A, G, F, H, I, K Dit zijn de aso delenVoor leuk wonen verwijs ik toch echt naar de S, R, T, W, J, N, M, P, V, Z. (In Windmolenbroek zijn de wijken ingedeeld per letter en straatnamen zijn vogelsoorten, dus bijvoorbeeld de R wijk heeft de Roerdomp, Rietvogel, Ringmus, Reiger, Ruiter, Rietgors, Regenwulp, Rotsduif enz.
heb je een beetje winkels daar en of het een beetje degelijk wonen is.... enzenz...
Als je graag winkelt bij Wibra, Zeeman, Hans textiel kan je je lol op! De V&D heeft tijd geleden eieren voor z'n geld gekozen en daar zit nu o.a. de BristolZelf ga ik om te winkelen altijd naar Enschede.
hoop dat jullie me serieus willen helpen!!!
Als je toch in Overijssel wilt wonen, danwel Twente, kan je bijna alles beter nemen dan Almelo![]()
groetjes Mafkees
Succes!
zo erg is het welquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Maf-kees het volgende:
whahahhaaha zo erg zal het toch niet zijn
place to be in Almelo.... goeie vraag...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
zo erg is het wel. niet te verstaan die lui hier..
maarre: in het kader van mijn inburgering in Almelooooo: Wat is hier nou "the place to be"Wat moet ik absoluut gezien hebben?
er is vast wel íets hier.. alleen moet je dan net de weg weten waarschijnlijk....quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:19 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
place to be in Almelo.... goeie vraag...
Ik kom geregeld in Almelo, zelfs bijna ooit een huis gekocht maar ik kan zo niets bijzonders bedenken. Maar idd, misschien dat iemand iets weet.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
er is vast wel íets hier.. alleen moet je dan net de weg weten waarschijnlijk....
Bedoel je iets toeristisch? Dat word idd moeilijk kan me eigenlijk niets bedenken. Preston Palace is wel een keer leuk. Kun je voor ik dacht 30 euro een hele avond onbeperkt eten, drinken, bowlen, midget golfen en zwemmen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
er is vast wel íets hier.. alleen moet je dan net de weg weten waarschijnlijk....
beter laat dan nooitquote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Bedoel je iets toeristisch? Dat word idd moeilijk kan me eigenlijk niets bedenken. Preston Palace is wel een keer leuk. Kun je voor ik dacht 30 euro een hele avond onbeperkt eten, drinken, bowlen, midget golfen en zwemmen.
uitgaan:quote:Op maandag 17 maart 2008 11:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
beter laat dan nooit
nee, niet persé iets toeristisch.. Gewoon een paar leuke kroegen of restaurantjes.. gezellige terrassen, leuke muziek, lekker eten... dat werk
Dan zit je inderdaad een beetje verkeerd in Almelo. Als je 14 bent is de Waag wel leuk uit gaan, als je 20-40 bent Belgie misschien, daar treden ook wel eens leuke bandjes op.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
beter laat dan nooit
nee, niet persé iets toeristisch.. Gewoon een paar leuke kroegen of restaurantjes.. gezellige terrassen, leuke muziek, lekker eten... dat werk
die tappas ben ik al geweest, die is idd wel leukquote:Op maandag 17 maart 2008 12:33 schreef Bob-B het volgende:
[..]
uitgaan:no go wil je terrasje, ga dan naar Belgie, aan het water daar, eten kan erg goed in Nielz, of the Shamrock en is niet eens zo heel duur. Tappas restaurant naast vd Valk schijnt ook goed te zijn.
Nielz heeft wel een leuk terrasquote:Op maandag 17 maart 2008 12:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
die tappas ben ik al geweest, die is idd wel leuk
maarre: van de zomer is almelo dus geen terrasstad![]()
![]()
Schuin tegenover de waag, aan de Almelosche Aaquote:Op maandag 17 maart 2008 12:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
die tappas ben ik al geweest, die is idd wel leuk
maarre: van de zomer is almelo dus geen terrasstad![]()
![]()
België ben ik nog niet geweest.. van het weekend maar eens gaan kijken
Jij mag alleen op Vrijdag uit?quote:Op maandag 17 maart 2008 12:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
Als je 14 bent is de Waag wel leuk uit gaan
Nee leuk op je 21ste in een 35+ kroeg zitten...quote:Op maandag 17 maart 2008 12:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
als je 20-40 bent Belgie misschien, daar treden ook wel eens leuke bandjes op.
vraag eens wat ie voor die toko moet hebben dan?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:16 schreef kevin33 het volgende:
De graaf, is mijn overbuurman
Preston Palace is leuk ja. De Waag heb ik me twee jaar geleden ook prima vermaakt. Geen idee hoe het daar nu is.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Bedoel je iets toeristisch? Dat word idd moeilijk kan me eigenlijk niets bedenken. Preston Palace is wel een keer leuk. Kun je voor ik dacht 30 euro een hele avond onbeperkt eten, drinken, bowlen, midget golfen en zwemmen.
Kutquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Preston Palace is leuk ja. De Waag heb ik me twee jaar geleden ook prima vermaakt. Geen idee hoe het daar nu is.
Ai, dat is minder. Heb wel beloofd om daar binnenkort weer eens heen te gaan. Ach, we zullen zienquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kut.
Tegenwoordig voornamelijk pubers, niet meer mogelijk om cash te betalen aan de bar; alleen met munten en de bovenverdieping is/was ook al meer dan een half jaar dicht.
Inderdaad, waarom is die bovenverdieping dichtgegaan? Heb ik ook nooit begrepen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kut.
Tegenwoordig voornamelijk pubers, niet meer mogelijk om cash te betalen aan de bar; alleen met munten en de bovenverdieping is/was ook al meer dan een half jaar dicht.
Toen ik het in het begin aan het personeel vroeg zeiden ze dat het vanwege een verbouwing was.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom is die bovenverdieping dichtgegaan? Heb ik ook nooit begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |