abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:50:02 #201
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_49794481
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 04:09 schreef Merel1808 het volgende:
De Nacht was best wel vet
Ja, heb me goed vermaakt

Vond Chris Zegers echt super, lekkere rock muziek en hij kan nog echt zingen ook!
Rob de Nijs vond ik wat minder, niet echt van mijn generatie...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_49794670
Ik werd pas opgehaald toen Chris Zegers al afgelopen was en we voelden niet echt de behoefte om Rob de Nijs gezien, dus we zijn pas om 11 uur heengefietst
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:39:47 #203
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_49905598
Bijna hele avond bij Nielz op het terras gezeten.. ik moet toegeven, het was erg gezellig!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_50365025
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:00 schreef haaahaha het volgende:
Lijstje met bekende almeloers:

Herman Finkers (cabaretier, acteur)
Wilfried Finkers ()
Ilse de Lange (zangeres)
Daphne Bunskoek (presentatrice)
Tom Egbers (presentator)
Berdien Stenberg (fluitste)
Michiel Veenstra (3FM DJ)
Loes Haverkort (actrice)
Sander Kleinenberg (DJ)
Bert Bakker (politicus, D66)
Mari Carmen Oudendijk (presentatrice)
Korneel Evers (cabaretier)
Cunera van Selm (presentatrice)
Kyra Macco (actrice)
Henk Jan Smits (manager en jurylid)
Wubbo Ockels (astronaut)
Kea Bouman (tennister: 1903-1998)
Marcel Kuijer (presentator)
Azra Akin (miss world)
Yvonne Oude Luttikhuis (taekwondo, mag ook genoemd)
Kees ten Dam (saxofonist - vooral bekend van Marco Borsato)
Willem Duyn (zanger)
J.C. Bloem (dichter)
Alberto Stegeman (undercover nederland sbs6)

waarom staat de beste almelose voetballer hier niet bij?
ik heb het dan uiteraard over Hendrie Krüzen.
Jawel hij was erbij toen nederland in 1988 het EK won. echter geen speelminuut gehad maar hij zat bij de selectie.
ik heb liever 1 k*t in de hand, dan de lucht van 10.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:08:07 #205
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_50365415
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef hafc het volgende:

[..]

Jawel hij was erbij toen nederland in 1988 het EK won. echter geen speelminuut gehad maar hij zat bij de selectie.
Omdat ie afgelopen weekend vals aan het vlaggen was bij het asv toernooi!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_50365449
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

pi_50371417
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef hafc het volgende:

[..]

Hij is mijn buurman
pi_50371922
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:

[..]

Hij is mijn buurman
Tofff, mag ik je aanraken?
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_50376874
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:

[..]

Hij is mijn buurman
windmolenbroek woont ie toch? op loopafstand van het stadion?
pi_50377228
Jep
pi_50377641
Meeting bij Remzz
pi_50383459
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:08 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Echt wel!
Gemeenspelers horen er niet bij! Gemeen vlaggen op een amateur toernooi!
pi_50466423
Ik ga naar school in Almelo .
pi_50466750
quote:
Bromfietser overreden door trein

Een 16-jarige bromfietser uit Almelo is vandaag in zijn woonplaats om het leven gekomen doordat hij op een spoorwegovergang werd aangereden door een trein. Dat heeft ProRail laten weten.

Het ongeval gebeurde even na 18.00 uur. De toedracht is niet duidelijk. Het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo werd tot 20.00 uur stilgelegd. Volgens de politie was de jongen met zijn bromfiets voorbij de spoorbomen gereden waarop hij door de trein werd geraakt en meegesleurd. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Bekende van iemand hier?
pi_50466793
Net wel even gekeken, wel erg zo jong
pi_53016633
Kan hier geen bump ofzo op?
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:59:19 #217
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_53028491
Kermis in town... alle paupers united!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_53028592
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:59 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Kermis in town... alle paupers united!
Zeg dat wel, moest gisteravond werken(Mc Donalds) al je ziet wat er dan allemaal binnen komt
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:57:36 #219
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_53094327
Oplichters daar,, wou een minibike winnen met blikgooien .. blikken vallen gewoon niet om ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_53098787
harder gooien
pi_56593930
Zo, maar eens even een kickje:

Ik kreeg vandaag een woning aangeboden in 1 van de flatjes aan de Jacob van Ruysdaelstraat 148.
Nu hebben ze (Beter Wonen) me al eens eerder een volledige kutwoning aangeboden aan de Gerard Doustraat, dus ik heb zo'n vermoeden dat dit vast niet een veel betere wijk zal zijn.

Anyway, afrader of is het op zich wel te doen?
I was an atheist until I realized I was God
pi_56596442
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:44 schreef kastanova het volgende:
Zo, maar eens even een kickje:

Ik kreeg vandaag een woning aangeboden in 1 van de flatjes aan de Jacob van Ruysdaelstraat 148.
Nu hebben ze (Beter Wonen) me al eens eerder een volledige kutwoning aangeboden aan de Gerard Doustraat, dus ik heb zo'n vermoeden dat dit vast niet een veel betere wijk zal zijn.

Anyway, afrader of is het op zich wel te doen?
Jacob van Ruysdael en Gerard Dou zijn volgens mij (maar ik ben blond, don't trust me) dezelfde wijk..

Waarom wil je uberhaupt in Almelo wonen?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 04:37:30 #223
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56596457
Wat merel zegt: begin er niet aan, beter ga je proberen om in Hengelo/Enschede/Deventer te wonen dan en als je toch dichtbij wilt wonen, probeer dan Wierden, maar bij gods gratie, pas op voor Rijssen (zwarte kousen)
pi_56596459
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 04:30 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Jacob van Ruysdael en Gerard Dou zijn volgens mij (maar ik ben blond, don't trust me) dezelfde wijk..
Naja, het schijnt wat die specifieke straten toch nog een behoorlijk verschil te zijn qua autoradiovernieuwingsfrequentie, vandaar .
quote:
Waarom wil je uberhaupt in Almelo wonen?
In Enschede zitten teveel bralstudenten en daar heb ik een grafhekel aan.
Hengelo is zo'n typische net-niet stad.
En Zwolle is te ver weg.

Blijft Almelo over... Net zo'n grote kutstad, misschien wel groter, maar hé, ik werk er dus dat maakt de keuze dan makkelijker .
pi_56596464
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 04:37 schreef Bob-B het volgende:
Wat merel zegt: begin er niet aan, beter ga je proberen om in Hengelo/Enschede/Deventer te wonen dan en als je toch dichtbij wilt wonen, probeer dan Wierden, maar bij gods gratie, pas op voor Rijssen (zwarte kousen)
Vrees niet, ik woon al sinds m'n geboorte (voornamelijk) in Twente, dus ik ken de verschillende mogelijkheden .

Wierden, Rijssen, Haaksbergen en alle andere duffe, semi-christelijke kutgemeentes vallen per definitie al af vanwege het volk .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 04:58:37 #226
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56596499
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 04:41 schreef kastanova het volgende:

[..]

Vrees niet, ik woon al sinds m'n geboorte (voornamelijk) in Twente, dus ik ken de verschillende mogelijkheden .

Wierden, Rijssen, Haaksbergen en alle andere duffe, semi-christelijke kutgemeentes vallen per definitie al af vanwege het volk .
Nee, neem Almelo dan (al eh, 18 jaar inwoner ondertussen) lekkere stad is dat, al jaren geen aankopen meer gedaan, ga altijd naar Hengelo/Enschede als ik wat moet hebben. Mijn advies:vlucht!
pi_56596538
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 04:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, neem Almelo dan (al eh, 18 jaar inwoner ondertussen) lekkere stad is dat, al jaren geen aankopen meer gedaan, ga altijd naar Hengelo/Enschede als ik wat moet hebben. Mijn advies:vlucht!
Dude, ik kom er toch ook niet wonen om te winkelen? .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 05:16:54 #228
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56596548
Waarom dan? geloof me, als je geen geld hebt om een vrijstaan huis te kopen moet je er niet zijn.
pi_56596588
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 05:16 schreef Bob-B het volgende:
Waarom dan? geloof me, als je geen geld hebt om een vrijstaan huis te kopen moet je er niet zijn.
Euuuh, omdat ik er dus werk, remember?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:24:00 #230
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_56597085
Mensen die dan in Almelo wonen en denken dat dat dan een van de vreselijkste steden van Nederland is... pfff

Die jacob straat van je is overiges ook niks... Moest er met me bijbaantje bij asito ook altijd ie trappenhallen schoonmaken... Wonen uberhaupt alleen maar paupers in die wijk...
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_56598347
Sinds wanneer is dit topic weer actief?
pi_56598950
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Mensen die dan in Almelo wonen en denken dat dat dan een van de vreselijkste steden van Nederland is... pfff

Die jacob straat van je is overiges ook niks... Moest er met me bijbaantje bij asito ook altijd ie trappenhallen schoonmaken... Wonen uberhaupt alleen maar paupers in die wijk...
Klopt die flats zijn echt niets, misschien wel de pauperigste flats die er zijn in Almelo. Maar die huizen daar achter zijn nog geeneens zo slecht...
pi_56600139
Ik weet niet hoeveel je kwijt wil p/m, maar hou funda in de gaten, de graaf verhuurt heel veel bovenwoningen in het centrum, meestal niet bepaald duur. En de graaf schijnt een toffe huisbaas te zijn
pi_56600297
In de Schoolstraat(daar vlak in de buurt) worden ook veel goedkope huurhuizen verhuurd.
pi_56600451
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:38 schreef Remzz het volgende:

[..]

Klopt die flats zijn echt niets, misschien wel de pauperigste flats die er zijn in Almelo. Maar die huizen daar achter zijn nog geeneens zo slecht...
Ja man, in die flats wil je dood nog niet gevonden worden!
A.F.C.A.
pi_56602458
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:24 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Naja, zolang ik niet iedere avond pissende en spuitende junks uit m'n gang hoef te trappen vind ik het de omgeving nog niet eens zo héél belangrijk... Zolang het appartement zelf maar wat is...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:09:42 #237
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56608902
Zet anders een advertentie, dat heeft mij flink geholpen bij het vinden van een goede huurwoning. Ik woon nu aan de Deken Reijgerslaan in een hele prima buurt.

Daarbij is kopen evt een optie? In mijn straat doen huizen vergelijkbaar met het mijne (rijtjeshuis, voortuin, achtertuin, schuur) ongeveer 160k vraagprijs. De enige reden dat ik niet koop is dat de kans vrij groot is dat ik vlot weer vertrokken ben.
pi_56609144
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:09 schreef TR08 het volgende:
Zet anders een advertentie, dat heeft mij flink geholpen bij het vinden van een goede huurwoning. Ik woon nu aan de Deken Reijgerslaan in een hele prima buurt.

Daarbij is kopen evt een optie? In mijn straat doen huizen vergelijkbaar met het mijne (rijtjeshuis, voortuin, achtertuin, schuur) ongeveer 160k vraagprijs. De enige reden dat ik niet koop is dat de kans vrij groot is dat ik vlot weer vertrokken ben.
Dat is inderdaad ook de voornaamste reden dat ik niet ga kopen... Mezelf kennende kan het een kwestie van maanden zijn dat ik in m'n kop haal om naar een totaal andere kant van het land te verhuizen.

En een advertentie plaatsen mwah... Enkele Almelose collega's van me houden in de gaten of er iets leuks vrijkomt en zaterdag ga ik even kijken bij het huisje van een vriendin.. Naast haar was een identiek huisje vrij .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:44:57 #239
14320 TR08
pi_56609593
Wat jij wilt...ik heb ongeveer 15 euro aan advertenties uitgegeven en ineens stroomden de belletjes binnen (stuk of tien). Scheelde misschien wel dat wij als stelletje iets zochten en goed opgeleid zijn. Als jij er iets in zet als 'nette jongeman zoekt huurwoning etc' komt er vast wel e.e.a binnen. Volgens mij ben je ook redelijk opgeleid, als je met een Ing titel kunt smijten werkt misschien ook nog in je voordeel.

He maar ik zie net dat je uit Rossum komt en 1 jaar jonger bent dan ik. Hoe heet je eigenlijk (Martin ......)? Volgens mij ken ik je vaag ergens van Ik woonde vroegah in Ootmarsum en fietste veel naar Oldenzaal voor school (Thijcollege).
pi_56609991
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:44 schreef TR08 het volgende:
Wat jij wilt...ik heb ongeveer 15 euro aan advertenties uitgegeven en ineens stroomden de belletjes binnen (stuk of tien). Scheelde misschien wel dat wij als stelletje iets zochten en goed opgeleid zijn. Als jij er iets in zet als 'nette jongeman zoekt huurwoning etc' komt er vast wel e.e.a binnen. Volgens mij ben je ook redelijk opgeleid, als je met een Ing titel kunt smijten werkt misschien ook nog in je voordeel.
Nah, ik heb me bij de woningbouw voorgedaan als nette knul die voor het eerst vanuit het dorp in de stad komt kijken en dat leverde inderdaad op dat ze mij in een nette buurt willen zetten.
Die mongool van de woningbouw zegt ook telkens dat hij geen fláuw idee heeft waarom ik telkens zulke pauperbuurten aangeboden krijg aangezien het totaal niet bij mijn profiel past.
TJA DOMME LUL! DAT IS JOUW WERK! LOS HET DAN OP!
quote:
He maar ik zie net dat je uit Rossum komt en 1 jaar jonger bent dan ik. Hoe heet je eigenlijk (Martin ......)? Volgens mij ken ik je vaag ergens van Ik woonde vroegah in Ootmarsum en fietste veel naar Oldenzaal voor school (Thijcollege).
Yep, Martin . En heb naast het Carmel ook op het Thijcollege gezeten.
En enkele vriendinnetje in Ootmarsum gehad .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:23:44 #241
14320 TR08
pi_56610328
Martin wie bedoelde ik (een niet-zo-heel verkapte vraag om je achternaam dus )

De woningcorporatie is (vind ik) behoorlijk aan de prijs met de woningen en je krijgt nog hele kale woningen ook (als in een keuken waar je gewoon direct op de betonnen vloer kijkt bijvoorbeeld, of een huis waar je de wasmachine in de fucking woonkeuken moet parkeren Als je daar dat ding aan zou zetten heb je aan je hele huis echt niets meer )
Prive verhuurders hebben we veel betere aanbiedingen van gehad waaronder het huis waar we nu zitten. In Almelo staat redelijk wat leeg dat in prive bezit is, dus je moet er wel e.e.a kunnen krijgen. Scheelt vaak al wat simpele dingen als dat je (bijvoorbeeld) niet eerst hoeft te schilderen of gordijnen te kopen. Ook zijn de buurten beter. Makelaars hebben vaak ook wel wat. Ik heb nu een huis via de Schakel Makelaars (eigendom van de vriendin van degene die dat bedrijf runt), ze hebben vast nog wel meer in de aanbieding.
pi_56610565
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:23 schreef TR08 het volgende:
Martin wie bedoelde ik (een niet-zo-heel verkapte vraag om je achternaam dus )
Blokhuis .
quote:
De woningcorporatie is (vind ik) behoorlijk aan de prijs met de woningen en je krijgt nog hele kale woningen ook (als in een keuken waar je gewoon direct op de betonnen vloer kijkt bijvoorbeeld, of een huis waar je de wasmachine in de fucking woonkeuken moet parkeren Als je daar dat ding aan zou zetten heb je aan je hele huis echt niets meer )
Prive verhuurders hebben we veel betere aanbiedingen van gehad waaronder het huis waar we nu zitten. In Almelo staat redelijk wat leeg dat in prive bezit is, dus je moet er wel e.e.a kunnen krijgen. Scheelt vaak al wat simpele dingen als dat je (bijvoorbeeld) niet eerst hoeft te schilderen of gordijnen te kopen. Ook zijn de buurten beter. Makelaars hebben vaak ook wel wat. Ik heb nu een huis via de Schakel Makelaars (eigendom van de vriendin van degene die dat bedrijf runt), ze hebben vast nog wel meer in de aanbieding.
Naja, als je toevallig nog wat weet/hoort laat het me even weten als je wilt .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:36:26 #243
14320 TR08
pi_56610650
Martin Blokhuis....tsja fuck volgens mij ken ik je maar wel heel vaag Krijg je als je 10 jaar van je plek af bent

Ik PM je wel als ik wat leuks zie in de buurt
pi_56610689
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:36 schreef TR08 het volgende:
Martin Blokhuis....tsja fuck volgens mij ken ik je maar wel heel vaag Krijg je als je 10 jaar van je plek af bent
Volgens mij kent vrijwel iedereen uit Ootmarsum of omstreken me wel, dus zou zomaar kunnen .
quote:
Ik PM je wel als ik wat leuks zie in de buurt
Is goed, alvast bedankt! .
pi_56639388
ik heb nog wel een flatje te koop staan
pi_56644731
quote:
Op zondag 10 februari 2008 10:29 schreef Incolumis het volgende:
ik heb nog wel een flatje te koop staan
Heeft u misschien iets meer info meneer? .
pi_56645231
Almelo is een getto van arbeiderszonen die vroeger mishandeld werden, omdat papa aan lager wal geraakte toen de textielindustrie verdween.
I feel kinda Locrian today
pi_56645954
pi_56646421
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nah, iets te klein .

ideaal om mee te beginnen hoor, en het is echt niet zo klein.
pi_56687911
Zo, na weer een telefoontje gisteren wederom een aanbieding:

Flatje aan de M T Steynstraat (nr.41)... Iemand toevallig een mening over die buurt?
pi_56688084
Tja ook niet de beste buurt, maar ik zou het eigenlijk niet van de buurt laten af hangen. Het is wel een goede locatie namelijk, alles dichtbij en het is echt geen buurt waar je dagelijks de politie op de stoep hebt staan.
pi_56715378
pi_56715595
Welkom in Almelo!
pi_56715866
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:43 schreef Merel1808 het volgende:
Welkom in Almelo!
Ja hoi, kun je vloeren leggen?
pi_56716319
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ja hoi, kun je vloeren leggen?
Eh, niet echt.. Ik kan wel goed plintjes schilderen en koffie zetten voor constructiemedewerkers
pi_57024894
goede nacht allemaal!!!

zit met een vraagje voor de mensen die in almelo wonen of hebben gewoont.....

wij wonen nu ergens in de randstad en moeten naar overijsel gaan verhuizen ivm het werk.
nu zagen we huizen in almelo... maar hoe is het wonen in almelo als je een jong gezinnentje heb????

heb wel wat huisjes gezien in de wijk windmolenbroek en de schelfhorst.....
maar weet totaal niet wat voor soort wijken dat zijn.....

heb je een beetje winkels daar en of het een beetje degelijk wonen is.... enzenz...

hoop dat jullie me serieus willen helpen!!!

groetjes Mafkees
pi_57026716
Ik kom er vandaan....
ik ben juist van almelo naar randstad gegaan...
nja windmolenbroek en schelforst is meet tuig....

ik had voor een gemeente er boven of er onder gekozen... Wierden wellicht
je moet natuurlijk niet schrikken dat je alleen maar wit ziet.

Almelo opzich is wel een leuk centrum, alle winkels die ze in amsterdam oook wel hebben maar dan overal 1 van
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_57027471
Nou. Als geboren en getogen Almelose kan ik je melden dat ik ongeveer een kleine 20 jaar op de Schelfhorst heb gewoond. De Schelfhorst is 1 van de groenste wijken. Woon nu in een heel andere wijk en ga binnenkort naar weer een andere wijk. Net als in alle steden heb je in bijna iedere wijk straten die iets minder zijn. Echt gigavreselijk slechte stukken zijn er niet meer, deze worden langzaam maar zeker grondig aangepakt.
Het beeld van Almelo wort ook vaak veel te negatief gebracht, helaas.
In Almelo wordt het steeds beter qua winkelaanbod. Het nieuwe Hedeman terrein is prachtig geworden. Er komen nog een paar wijken bij, waaronder Waterrijk en de Leemslagen. Dat zou allemaal niet gebeuren als Almelo geen toekomst had.
Het prijspeil van woningen ligt hier nog wat lager dan in omringende gemeentes. In vergelijking met het westen is het hier helemaal leuk. De woning die wij nu gekocht hebben zou in de Randstad minimaal 150-200 % duurder zijn, al was het alleen al maar om de grondprijs.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:15:16 #260
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_57027493
Kasta woont sinds kort in Almelo, ask him zou ik zeggen.

Topicje:
Kasta's Casa!
Qui habet aures audiendi audiat
pi_57027496
Hmm, apart, mensen die vanuit de Randstad voor hun werk naar Overijssel moeten verhuizen, dat kom je zelden tegen, het is bijna altijd andersom.
For great justice!
pi_57027625
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 02:46 schreef Smeej het volgende:
...

...
Dat is dus beslist niet waar. Zoals al gezegd, er zijn straten waar het minder is, maar ik daag je uit 1 stad te noemen waar dat niet zo is. En dan hebben we het niet over Wassenaar ofzo, hé?

In de genoemde wijken Schelfhorst en Windmolenbroek zijn er zeer goede voorzieningen, met in beide wijken:

• een goed winkelcentrum met minimaal 1 supermarkt en tnt-servicepunt, cafetaria en/of chinees

• goede scholen voor basis-onderwijs, ook nog keuze van gezindte daarin (openbaar, christelijk, + vrije school, die zit op de Schelfhorst)

• actieve wijkcentra met daarbij onder andere sportcentrum en bibliotheek (op de Windmolenbroek moet je daarvoor even naar het Polmanstadion)

• artsen / tandartsen / fysiotherapeuten en apotheek in de wijk

• mogelijheden voor kinderopvang

etc.

Ik heb een mapje met foto's maar de beste manier om Almelo op afstand te bekijken is: Almelo in beeld

[ Bericht 6% gewijzigd door verita op 28-02-2008 10:11:19 (linkjes video en foto toegevoegd) ]
  • It ain't over 'till the fat lady sings
    pi_57035676
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 08:15 schreef Q. het volgende:
    Hmm, apart, mensen die vanuit de Randstad voor hun werk naar Overijssel moeten verhuizen, dat kom je zelden tegen, het is bijna altijd andersom.

hahaha ja zo nu en dan moet je het wel eens anders doen he!!!

maar verder bedankt voor de berichten!!

maandag gaan we huizen kijken! dus ik ben benieuwd!!
    we gaan kijken bij het laar 23 in schelfhorst geloof ik
    en de rest hebben allemaal vogelnamen in windmolen broek...

en ja overal heb je slechte wijken natuurlijk heb in delft gewoont en daar zijn ook zat k u t wijken om in te wonen hoor!!!

maar dat heb je idd overal!! ik wil gewoon niet graag met me kind in een 1 of andere achterstands wijk wonen

maar het is wel een hele stap! en ben benieuwd of ik kan "wennen"
      donderdag 28 februari 2008 @ 17:23:12 #264
    97685 YoWilly
    No shit....sherlock
    pi_57039514
    Als je het maar niet waagt je Randstadse accentje te verliezen!!

Don't get shot....It hurts!!
    pi_57039794
    whahahaha nee echt niet!!!!
    kom uit delft en dat accentje verlies ik nooit!!!!
    pi_57039996
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 02:46 schreef Smeej het volgende:

dat zijn juist de betere wijken lol
    voor een beginnend gezin zit je in deze 2 wijken perfect
    Schelfhorst heeft een grotere winkelcentrum, Windmolenbroek ligt direct aan de snelweg dus Hengelo en Enschede zijn zo gevonden
    pi_57040150
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:43 schreef Maf-kees het volgende:

[..]

hahaha ja zo nu en dan moet je het wel eens anders doen he!!!

maar verder bedankt voor de berichten!!

maandag gaan we huizen kijken! dus ik ben benieuwd!!
    we gaan kijken bij het laar 23 in schelfhorst geloof ik
    en de rest hebben allemaal vogelnamen in windmolen broek...

en ja overal heb je slechte wijken natuurlijk heb in delft gewoont en daar zijn ook zat k u t wijken om in te wonen hoor!!!

maar dat heb je idd overal!! ik wil gewoon niet graag met me kind in een 1 of andere achterstands wijk wonen

maar het is wel een hele stap! en ben benieuwd of ik kan "wennen"
    de meeste westerlingen die ik ken vinden het hier absoluut relaxt
    geen files, geen drukte
    pi_57040209
    dat is wel erg lekker ja!! lekker rust hahaha
    nou ben benieuwd maandag!!!
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:27:07 #269
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57042471
    Zetje naar STA.
    pi_57043868
    STA?
    pi_57043882
    Forum Stad & Streek.
    For great justice!
    pi_57044707
    Mafkees, de straat die je noemt is beslist geen slechte. Ik hoop dat je de juiste beslissing kunt nemen.

Wat je gezin betreft: maak je geen zorgen, Almelo zal je verwelkomen.
    It ain't over 'till the fat lady sings
    pi_57044795
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 20:59 schreef verita het volgende:
    maak je geen zorgen, Almelo zal je verwelkomen.
    Nu alleen hopen dat je dat kan verstaan.
    For great justice!
    pi_57044923
    whahahhaaha zo erg zal het toch niet zijn
    pi_57053799
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Maf-kees het volgende:
    Nou, studeer(de) zelf in Rotterdam. Heb dus ook 21 jaar in twente gewoond (woon er nog) maar ze konden mij soms echt moeilijk verstaan

En Windmolenbroek/Schelforst is wel goeie wijk hoor ! Als je iets rustiger en niet in een grotere stad wilt wonen: Wierden/Borne zijn ook 2 leuke plaatsen ! Succes drmee!
    A.F.C.A.
    pi_57106963
    Over het algemeen is Almelo lelijk
      zondag 2 maart 2008 @ 17:08:04 #277
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_57107778
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Maf-kees het volgende:
    goede nacht allemaal!!!
    Hoi
    zit met een vraagje voor de mensen die in almelo wonen of hebben gewoont.....
    16 jaar (3 t/m 19)
    wij wonen nu ergens in de randstad en moeten naar overijsel gaan verhuizen ivm het werk.
    nu zagen we huizen in almelo... maar hoe is het wonen in almelo als je een jong gezinnentje heb????
    Bassischolen zijn ok en genoeg van elk wat wils, let wel goed op welke je kiest. Spelen kan voor kinderen ook wel altijd, als ze wat ouder worden zullen ze het wel minder vinden, tegenwoordig slecht uit te gaan en er is eigenlijk geen ruk te doen in Almelo (ja, Herman Finkers heeft gelijk).
    heb wel wat huisjes gezien in de wijk windmolenbroek en de schelfhorst.....
    maar weet totaal niet wat voor soort wijken dat zijn.....
    Je zegt wijken, maar zijn eigenlijk stadsdelen die weer uit wijken bestaan, zo zijn er in beide stadsdelen goede, maar vooral slechte delen, voor windmolenbroek waarschuw ik alvast voor de straten die met de E, B, A, G, F, H, I, K Dit zijn de aso delen Voor leuk wonen verwijs ik toch echt naar de S, R, T, W, J, N, M, P, V, Z. (In Windmolenbroek zijn de wijken ingedeeld per letter en straatnamen zijn vogelsoorten, dus bijvoorbeeld de R wijk heeft de Roerdomp, Rietvogel, Ringmus, Reiger, Ruiter, Rietgors, Regenwulp, Rotsduif enz.
    heb je een beetje winkels daar en of het een beetje degelijk wonen is.... enzenz...
    Als je graag winkelt bij Wibra, Zeeman, Hans textiel kan je je lol op! De V&D heeft tijd geleden eieren voor z'n geld gekozen en daar zit nu o.a. de Bristol Zelf ga ik om te winkelen altijd naar Enschede.
    hoop dat jullie me serieus willen helpen!!!
    Als je toch in Overijssel wilt wonen, danwel Twente, kan je bijna alles beter nemen dan Almelo
    groetjes Mafkees
    Succes!
      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:04:32 #278
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_57145622
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Maf-kees het volgende:
    zo erg is het wel . niet te verstaan die lui hier..

maarre: in het kader van mijn inburgering in Almelooooo: Wat is hier nou "the place to be" Wat moet ik absoluut gezien hebben?
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:19:48 #279
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_57145937
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 11:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

zo erg is het wel . niet te verstaan die lui hier..

maarre: in het kader van mijn inburgering in Almelooooo: Wat is hier nou "the place to be" Wat moet ik absoluut gezien hebben?
    place to be in Almelo.... goeie vraag...
      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:22:41 #280
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_57145982
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 11:19 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

place to be in Almelo.... goeie vraag...
    er is vast wel íets hier.. alleen moet je dan net de weg weten waarschijnlijk....
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:48:30 #281
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_57146483
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 11:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

er is vast wel íets hier.. alleen moet je dan net de weg weten waarschijnlijk....
    Ik kom geregeld in Almelo, zelfs bijna ooit een huis gekocht maar ik kan zo niets bijzonders bedenken. Maar idd, misschien dat iemand iets weet.
    pi_57153862
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 11:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

Bedoel je iets toeristisch? Dat word idd moeilijk kan me eigenlijk niets bedenken. Preston Palace is wel een keer leuk. Kun je voor ik dacht 30 euro een hele avond onbeperkt eten, drinken, bowlen, midget golfen en zwemmen.
      † In Memoriam † zondag 16 maart 2008 @ 21:48:08 #283
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_57420875
    Een Almelo topic
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
      zondag 16 maart 2008 @ 22:28:43 #284
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_57421718
    quote:
    Op zondag 16 maart 2008 21:48 schreef Ratelslangetje het volgende:
    Een Almelo topic
    Well, ladida...
      † In Memoriam † maandag 17 maart 2008 @ 10:48:33 #285
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_57427907
    quote:
    Op zondag 16 maart 2008 22:28 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Well, ladida...
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
      maandag 17 maart 2008 @ 11:38:38 #286
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_57428867
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 18:08 schreef Remzz het volgende:

[..]

Bedoel je iets toeristisch? Dat word idd moeilijk kan me eigenlijk niets bedenken. Preston Palace is wel een keer leuk. Kun je voor ik dacht 30 euro een hele avond onbeperkt eten, drinken, bowlen, midget golfen en zwemmen.
    beter laat dan nooit

nee, niet persé iets toeristisch.. Gewoon een paar leuke kroegen of restaurantjes.. gezellige terrassen, leuke muziek, lekker eten... dat werk
      maandag 17 maart 2008 @ 12:33:19 #287
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_57429854
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

beter laat dan nooit

nee, niet persé iets toeristisch.. Gewoon een paar leuke kroegen of restaurantjes.. gezellige terrassen, leuke muziek, lekker eten... dat werk
    uitgaan: no go wil je terrasje, ga dan naar Belgie, aan het water daar, eten kan erg goed in Nielz, of the Shamrock en is niet eens zo heel duur. Tappas restaurant naast vd Valk schijnt ook goed te zijn.
    pi_57430039
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

beter laat dan nooit

Dan zit je inderdaad een beetje verkeerd in Almelo. Als je 14 bent is de Waag wel leuk uit gaan, als je 20-40 bent Belgie misschien, daar treden ook wel eens leuke bandjes op.
      maandag 17 maart 2008 @ 12:54:56 #289
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_57430263
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 12:33 schreef Bob-B het volgende:

[..]

uitgaan: no go wil je terrasje, ga dan naar Belgie, aan het water daar, eten kan erg goed in Nielz, of the Shamrock en is niet eens zo heel duur. Tappas restaurant naast vd Valk schijnt ook goed te zijn.
    die tappas ben ik al geweest, die is idd wel leuk

maarre: van de zomer is almelo dus geen terrasstad

België ben ik nog niet geweest.. van het weekend maar eens gaan kijken

[ Bericht 0% gewijzigd door teamlead op 17-03-2008 12:55:33 (tijd om te leren schrijven -O-) ]
    pi_57430319
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 12:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

Nielz heeft wel een leuk terras
      maandag 17 maart 2008 @ 13:00:15 #291
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_57430378
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 12:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

België ben ik nog niet geweest.. van het weekend maar eens gaan kijken
    Schuin tegenover de waag, aan de Almelosche Aa
      maandag 17 maart 2008 @ 17:27:13 #292
    153399 hardstyle_babbels
    Gekte is geen ziekte...!
    pi_57435226
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 12:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Als je 14 bent is de Waag wel leuk uit gaan
    Jij mag alleen op Vrijdag uit?
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 12:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

als je 20-40 bent Belgie misschien, daar treden ook wel eens leuke bandjes op.
    Nee leuk op je 21ste in een 35+ kroeg zitten...

Goede impressie hoor...

Verder is Almelo zomers ook best een terrasjes stad... Stadsherberg, belgie, theater hotel, shamrock, waag, Nielz, T pleintje, brandpunt, talamini, etc etc...

Het is gewoon een wat kleinere stad in het algemeen, maar in verhouding met normale winkels zijn er ook nog best veel horeca gelegenheden met terras.

Het is altijd zo hip op Almelo met de grond gelijk te maken alleen omdat in Hengelo het uitgaan wat beter is en Enschede de shop mogelijkheden wat uitgebreider zijn...

[ Bericht 6% gewijzigd door hardstyle_babbels op 17-03-2008 17:42:38 ]
    Clap, Kick...
    Bassline, melodie...
    Vocal, DJ...
      donderdag 20 maart 2008 @ 19:16:00 #293
    100648 kevin33
    Trotse vader!
    pi_57505860
    De graaf, is mijn overbuurman
    Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
    Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
    Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
    Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
      donderdag 20 maart 2008 @ 19:30:46 #294
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_57506222
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 19:16 schreef kevin33 het volgende:
    De graaf, is mijn overbuurman
    vraag eens wat ie voor die toko moet hebben dan?
    pi_57508160
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 18:08 schreef Remzz het volgende:

[..]

Preston Palace is leuk ja. De Waag heb ik me twee jaar geleden ook prima vermaakt. Geen idee hoe het daar nu is.
    pi_57508313
    Jouw mening over Almelo is wel een beetje heel erg optimistisch hardstyle_babbels. Wel ben ik het met je eens dat Almelo niets onderdoet voor Hengelo (op het uitgaansgedeelte na dan). Enschede vind ik alleen wel een veel leukere/ mooiere stad dan Almelo hoor.

Almelo stelt (helaas) gewoon erg weinig voor, zowel als shop- en uitgaanstad. Waag vond ik een aantal jaar geleden leuker, die eilandbar hadden ze ook nooit moeten weghalen. Preston Palace verschilt per keer, soms loopt er ook volk rond.
    pi_57509531
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 20:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Preston Palace is leuk ja. De Waag heb ik me twee jaar geleden ook prima vermaakt. Geen idee hoe het daar nu is.
    Kut .

Tegenwoordig voornamelijk pubers, niet meer mogelijk om cash te betalen aan de bar; alleen met munten en de bovenverdieping is/was ook al meer dan een half jaar dicht .
    pi_57509570
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kut .

Tegenwoordig voornamelijk pubers, niet meer mogelijk om cash te betalen aan de bar; alleen met munten en de bovenverdieping is/was ook al meer dan een half jaar dicht .
    Ai, dat is minder. Heb wel beloofd om daar binnenkort weer eens heen te gaan. Ach, we zullen zien .
    pi_57509647
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kut .

Inderdaad, waarom is die bovenverdieping dichtgegaan? Heb ik ook nooit begrepen.
    pi_57509736
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:55 schreef Blawh het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom is die bovenverdieping dichtgegaan? Heb ik ook nooit begrepen.
    Toen ik het in het begin aan het personeel vroeg zeiden ze dat het vanwege een verbouwing was.
    Maanden later hoorde ik echter dat het te maken had met het naar beneden gooien van zooi.
    En van een bevriende stamgast daar begreep ik dat het eigenlijk voornamelijk was omdat ze zich op een jonger (dansend), meer zuipend publiek wilden richten en niet op een ietwat relaxter, meer loungend volwassener publiek.

Naja, boeit me niet wat de daadwerkelijke reden was, feit is dat ik er sindsdien vrijwel nooit meer kom.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')