De stadquote:Hoofdplaats Almelo
Overige kernen Aadorp, Bornerbroek en Mariaparochie (gedeeltelijk)
Oppervlakte
- Land
- Water 69,40 km²
67,43 km²
1,96 km²
Inwoners
Bevolkingsdichtheid 72.117 (1 mei 2006)
1070 inw./km²
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef El_Bassie het volgende:
Almelo is helemaal niet mooi, jij grote leugenaar.
Zal ff de BN'ers toevoegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef veldmuis het volgende:
Ik blijf er verder ver vandaan, maar ik ben van mening dat Herman Finkers toch even genoemnd moet worden in de OP van dit topic.
Een stoplicht springt op rood..het ander weer op groen..in Almelo is altijd wat te doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:37 schreef Intxaurraga het volgende:
En er was ook iets met stoplichten?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:25 schreef Remzz het volgende:
Kan hier natuurlijk niet ontbreken, de mooiste stad van heel Twente
[..]
De stad
[afbeelding]
Ja klopt, Azra Akin kan ik er straks ook nog ff bijzettenquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:34 schreef Falco het volgende:
Miss World 2005 ofzo kwam overigens óók uit Almelo.
O wacht ja, ik was even in de war.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef _Denker het volgende:
D'r zijn wel meer Almeloërs die ABN praten hoor...
in almelo praten ze allemaal ABNquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:37 schreef Geqxon het volgende:
Daphne Bunskoek? Maar die praat toch gewoon ABN?
Dat is een serie en is ook geen Almelo's, maar Twents (of dialect van die boerendorpen).quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O wacht ja, ik was even in de war.
Ik zag laatst een film die compleet in het amelo's werd gesproken, misschien is het tof om die ook bij de OP te zetten?
/edit: http://www.imdb.com/title/tt0486956/
Is een serie, en daar praaten ze echt Twents, in Almelo is het een beetje een lomp boers accent. Die serie loopt trouwens enorm goed, en word binnenkort ook op Nederland 1,2 of 3 uitgezonden door de KRO.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
O wacht ja, ik was even in de war.
Ik zag laatst een film die compleet in het amelo's werd gesproken, misschien is het tof om die ook bij de OP te zetten?
/edit: http://www.imdb.com/title/tt0486956/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |