omgeving Oldenzaal/Denekamp enzo wel hoorquote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Remzz het volgende:
Maar zoals ze in van jonge leu praten zo praat bijna niemand meer in Twente.
Vriezenveens praten is erg stoerquote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Remzz het volgende:
Ja er is eigenlijk helemaal geen vast Twents dialect. Wat ze in van jonge leu spreken schijnt wat meer naar het Oosten te zijn(Oldenzaal, Rossum). Ik las ergens anders dat ze in Rijssen, Enter en Vriezenveen ook hele andere varianten van het Twents hebben.
Maar zoals ze in van jonge leu praten zo praat bijna niemand meer in Twente.
lip hoaln joh drietbuulquote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is níet stoer![]()
14.gifquote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is níet stoer![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 14:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Erkennen dat je uit vriezenveen komt, op welke manier dan ook, is altijd stoer![]()
Idd, mijn fam. komt ook uit Denekamp en ze praten ook met du enzoquote:Op maandag 6 november 2006 10:52 schreef Asmodean het volgende:
[..]
omgeving Oldenzaal/Denekamp enzo wel hoor
Goedkoop shoppen is net zoals elke stad de Lidl of de Aldi voor de rest zijn er ook de gewone andere supermarkten wel in Almelo. Leuke restaurantjes ken ik niet zo, al is Solera een tapas restaurant bij het theatorhotel wel erg leukquote:Op maandag 11 december 2006 09:19 schreef TR08 het volgende:
Ja over een week of twee ga ik daar dus wonen in de Deken ReygerslaanIk heb er al wat rondgekeken en het valt me op dat er veel stukken zijn die ofwel erg matig of ineens erg leuk zijn en weinig er tussen in. Om alvast een beetje wegwijs te worden zou ik hier graag wat dingen willen weten van winkels, restaurantjes e.d.
Dus:
-Waar kun je goedkoop shoppen (levensmiddelen e.d.?)
-Zijn er nog leuke restaurantjes/kroegen in Almelo zelf?
-Is er in Almelo een GOEDE PC winkel? (Dus niet een goedkope, maar meer een die erg relaxed is met garantie, service, verstand van zaken, etc)
-Hebben ze daar (in de buurt) een goede motorfietsen dealer? (voor mijn project, zie sig)
-Zijn er goede klus- en gereedschaps winkels?
-Is er een leuke bios in Almelo?
Zijn er verder nog wat aanraders
Deze Bios staat al jaren op de agenda, eerst zou hij moeten komen op de plek waar nu de wielerbaan ligt, maar een kamper wou niet verhuizen dus na jaren getouwtrek hebben ze daar maar vanaf gezien. Vervolgens zou hij moet komen op het catharina amalia plein, ze hebben paar jaar geleden toen vakkundig de bomen verwijderd daarquote:Op maandag 11 december 2006 09:30 schreef TR08 het volgende:
Het zou best kunnen op zich, ze stampen overal van alles en nog wat uit de grond daar de laatste tijdVeel dingen zien er nog leuk uit ook zo op het eerste gezicht.
Die kroeg aan het waagplein daar kun je overdag lunch halen toch?
Das ook de mijnequote:Op maandag 11 december 2006 18:30 schreef Incolumis het volgende:
Wild aan de Nieuwstraat is ook een goeie fietsenmaker
Het Anker...quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:16 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ghehe, wat hebben ze nou in Vriezenveen![]()
Behalve mijn beste vriendje dan
Voor zover ik weet zitten er heul geen klinkers in... alleen asfalt en drek.quote:Op maandag 11 december 2006 09:53 schreef Remzz het volgende:
Nu gaan ze daar een internationale sporthal bouwen. Maar die kamper is nog steeds het probleem, hij zou per 1 december weg moeten maar hij is daar mooi blijven staan met zijn groentewagentje. Ik weet eigenlijk niet wta er dan met de wielerbaan gebeurt.
Het zijn volgenmij alleen maar klinkers en ik gok dat hij 2/3 kilometer lang is ofzo
Het Anker zit toch in Wierden?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:33 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Het Anker...
Verzamel alle uitgaansgelegenheden in Almelo, gooi ze op een stapeltje en zie ze verpletterd worden door bovenstaande.
Jaquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:35 schreef Arkaneor het volgende:
Zal wel weer aan mij geweldige observatievermogen liggen
Klopt! Als je tenminste het zalencentrum bedoeldquote:Op zaterdag 16 december 2006 05:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het Anker zit toch in Wierden?![]()
Ik ken alleen Het Anker waar de tolmennekes hun feesten houden enzoquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:11 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Klopt! Als je tenminste het zalencentrum bedoeld![]()
Carnavalquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:45 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik ken alleen Het Anker waar de tolmennekes hun feesten houden enzo![]()
Ik ben er langs gegaan en heb klinkers zien liggen. En drek. Je observatievermogen doet het dus nog halfquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:35 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er heul geen klinkers in... alleen asfalt en drek.
Zal wel weer aan mij geweldige observatievermogen liggen
idd bij heracles hoor je niets andersquote:Op zondag 31 december 2006 20:30 schreef Incolumis het volgende:
kerel je weet toch dat alle almeloers paupers zijn
qw verkondigen het regelmatig in het stadion
dat jij dan gelijk een link legt alsof ik hem beledig, tja daar voor moet je een echte pauper zijn
Bob-B snapt het tenminste
Witvoet, das bij de c1000, ja daar komen heel wat paupers ja.quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Vandaag bekend geworden dat de Kerkelanden de op twee na armste wijk van Nederland is, ook staan nog twee andere wijken van Almelo in de top 20
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2149-wm.htm
Goh, das wel heel verbazend hé.quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Vandaag bekend geworden dat de Kerkelanden de op twee na armste wijk van Nederland is, ook staan nog twee andere wijken van Almelo in de top 20
Die stond ooit toch eens eerste?quote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
* twentemeisje ziet het positieve ervan inquote:Op maandag 16 april 2007 14:38 schreef Remzz het volgende:
Ja idd stond eerste, maar die andere wijken kwamen hiervoor niet voor in de top 20.quote:Op maandag 16 april 2007 16:00 schreef Nies het volgende:
[..]
Die stond ooit toch eens eerste?
Of was dat nou bij meest criminele wijken?
Lekker recent onderzoek ookquote:Volgens de rangschikking van ruim zesduizend woonbuurten naar gemiddeld inkomensniveau van huishoudens lagen in 2004 de minst welvarende buurten van heel Nederland in Leeuwarden en Harlingen.
Het zijn cijfers van 2004 maar vandaag zijn de resultaten pas bekend gemaakt, tenminste stond net ook nog op teletekst/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |