ik zie dit stad&streek forum ook als een slechte zaak voor onze adoratiereeks.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:56 schreef Henk_Telefoon het volgende:
fijn, een tvp van iemand die nog niets met de stad heeft :S
Cool! Dat is zo'n beetje vanaf de kruising met de Brugstraat gezien, denk ik?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:31 schreef Ritchie het volgende:
Deze hangt bij mij in de woonkamer:
[afbeelding]
Een stukje Breda in Zwijndrecht
omdat ik je het pas gister meldde.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:03 schreef Tommeh het volgende:
Waarom had ik dit topic niet eerder gezien!
Breda![]()
Gaaf! Waar heb je die vandaan?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:31 schreef Ritchie het volgende:
Deze hangt bij mij in de woonkamer:
[afbeelding]
Misschien iets voor een van de technische opleidingen? Geen idee eigenlijk, als NHTV'er.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef veldmuis het volgende:
Hallo.
Wat ik me wel es afvraag he, waarom staat er een keihoge schoorsteen bij Avans op de lovensdijkstraat? Is dat het interne crematorium, of weet iemand wat het echt is?
Het staat ongeveer naast een loze ruimte, de technische opleidingen zitten in een ander gedeelte van het gebouw. eigenlijk naast de trap/een gang/halletje enzo...quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Misschien iets voor een van de technische opleidingen? Geen idee eigenlijk, als NHTV'er.
Hm, dan weet ik het al helemaal niet meer. Vandaag leek het overigens wel alsof er daar wordt gesloopt, zoveel stofwolken. Maar ik zag het vanaf de Hertog Hendriklaan dus had niet zo'n goed zicht.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:51 schreef veldmuis het volgende:
Het staat ongeveer naast een loze ruimte, de technische opleidingen zitten in een ander gedeelte van het gebouw. eigenlijk naast de trap/een gang/halletje enzo...
Is het altijd als school geweest eigenlijk?
Is dat bij de hertog janlaan? Het bejaardentehuis daar wordt geslooptquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, dan weet ik het al helemaal niet meer. Vandaag leek het overigens wel alsof er daar wordt gesloopt, zoveel stofwolken. Maar ik zag het vanaf de Hertog Hendriklaan dus had niet zo'n goed zicht.
Dan zal het daar geweest zijn. Wordt dat gesloopt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:53 schreef veldmuis het volgende:
Is dat bij de hertog janlaan? Het bejaardentehuis daar wordt gesloopt.
Ik woonde dan ook randje Zandberg, aan de singelquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:57 schreef veldmuis het volgende:
Da's toch niet zo dicht bij zandberg?.
Niet dat ik weet, maar je weet het nooit op avansquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef veldmuis het volgende:
Is dat het interne crematorium
quote:Vandaag leek het overigens wel alsof er daar wordt gesloopt, zoveel stofwolken. Maar ik zag het vanaf de Hertog Hendriklaan dus had niet zo'n goed zicht.
Hm, nee, da's veel verderop. Dat kan ik vanaf de H. Hendriklaan niet gezien hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:07 schreef Niox het volgende:
Ze zijn biji het andere gebouw van Avans een stuk aan het aanbouwen, misschien heb je daar iets van gezien?
Hmm, weet je daar wat meer over?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:07 schreef Niox het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar je weet het nooit op avans. Volgens mij is Avans lovensdijkstraat een omgebouwde fabriekshal. En die schoorsteen laten staan zal wel makkelijker zijn geweest dan slopen.
[..]
Nee, dat stof was 100% zeker van het bejaardentehuis, daar waren ze vandaag druk aan het slopen. Flink gedeelte is er weggehaald vandaag, ben er maar een keer of 6 langsgekomen vandaag dus ik heb het wel wat gevolgdquote:Ze zijn biji het andere gebouw van Avans een stuk aan het aanbouwen, misschien heb je daar iets van gezien?
Deze wil ik graag afradenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:52 schreef hannekethemaster het volgende:
Welke straat zouden jullie aanraden?
- boschstraat
Mag ik vragen wat je gaat doen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:52 schreef hannekethemaster het volgende:
(met in acht nemende dat ik in Amphia Molengracht ga werken)
Kan mn NHTV- mailbox eens checkenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:28 schreef _Supreme het volgende:
Ik studeer in BredaIemand nog een mooie kamer vrij?
Wilhelminastraat is erg okay. Heb er drie jaar om de hoek gewoond.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:52 schreef hannekethemaster het volgende:
- concordiastraat
- wilhelminastraat
- boschstraat
- nieuwe prinsenkade
Maar die ligt weer eens plat. Komen wel regelmatig kameraanbiedingen op binnen van medestudenten. Kan ze hier wel posten of doormailen als dat handiger is. Wanneer ik er weer bij kan, dan.quote:
Ha buurtgenootquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:29 schreef Rabieluh het volgende:
Ik woon op Heuvel ergens, barst er van de tokkies, openbaar dronken oude mannetjes, soort dealers die allemaal rondscheuren en stilstaan op het pleintje hier in hun Golfjes, heerlijke stad.
Hm, is dat die houten keet aan het Dr. Struyckenplein? Daar ga ik regelmatig frituur halen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:33 schreef Rabieluh het volgende:
Hola
Ik woon wel vlak naast de zogenaamde Kebabhalte, zeker een pluspunt (op de vreemde stamgasten na).
Wel weer aan te raden als je van een joint houdtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Deze wil ik graag afradenTenzij je ontzettend dol bent op shoarma en kebab en bijkomende voordelen van dergelijke verkooppunten.
Al zit er wel een lekkere Turkse bakker, maar dat terzijde
Die van mij zit ook bij een bushalte maar heet geen Kebabhalte bedenk ik me nu... Nolensplein is ook een stukje verderopquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:37 schreef Rabieluh het volgende:
Nah, op Nolensplein, zit precies bij zo'n bushalte, vandaar de naam Kebab Halte (of misschien zijn er wel meerdere kebabhaltes, dat weet ik niet).
In Breda heb je er altijd wel een paar binnen loop/fietsafstandquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:43 schreef Rabieluh het volgende:
Ik heb 't gepresteerd om op fietsafstand van vrijwel iedere coffeeshop te gaan wonen
wilhelminastraat:quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:52 schreef hannekethemaster het volgende:
ok breda mensen vanaf ongeveer 1 augustus kom ik jullie stad verrijken en nou heb ik de keus tussen een aantal appartementen. (ik ben nog volkomen onbekend in de stad)
Welke straat zouden jullie aanraden?
- concordiastraat
- wilhelminastraat
- boschstraat
- nieuwe prinsenkade
(met in acht nemende dat ik in Amphia Molengracht ga werken)
Een vriendin van me heeft aan de Nieuwe Prinsenkade gewoond. Als zij voor iedere autoinbraak die zij zag de politie zou hebben gebeld, dan was ze failliet gegaan...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:54 schreef richkes het volgende:
Ik weet niet of autoinbraken typisch voor het centrum zijn. In het Ginneken hebben we ook niets te klagen..
Gaat alleen op indien iemand aangifte doet. En waarom die moeite nemen? Behalve als het voor de verzekering moet. Ik ging de aangiftes opsparen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:01 schreef Rabieluh het volgende:
http://misdaadkaart.nl/Breda
Weet niet of hij deze link pakt, anders gewoon even http://misdaadkaart.nl gebruiken.
Een ding is iig zeker: Breda is crimineler dan dat plaatje doet vermoeden...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:06 schreef richkes het volgende:
[..]
Gaat alleen op indien iemand aangifte doet. En waarom die moeite nemen? Behalve als het voor de verzekering moet. Ik ging de aangiftes opsparen.
En dat noemen ze een misdaadkaartquote:Bredanaar aangehouden voor rijden zonder rijbewijs
BREDA: Een 31-jarige inwoner van Breda is woensdagmiddag op de Verbeetenstraat aangehouden door de politie. Rond 15:30 uur zag een agent de man in zijn auto rijden, terwijl hij niet handsfree aan het bellen was. De Bredanaar bleek ook niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en gaf daarom ook nog eens een valse naam op. De politie bracht de man over naar het bureau. Na verhoor is hij heengezonden. De politie maakt proces-verbaal op.
Nou niet dan? Levenslang op water en brood zeg ik je!quote:
Ik weet er misschien nog wel 1, als je een oud studentenhuis waar weinig onderhoud aan wordt gepleegd niet erg vindquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:28 schreef _Supreme het volgende:
Nee het bejaardentehuis naast LO-61 zijn ze echt aan het slopen, laast zaten er geen ramen meer in enzo, dus is goed mogelijk dat de stofwolken daar vandaan komen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:07 schreef Niox het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar je weet het nooit op avans. Volgens mij is Avans lovensdijkstraat een omgebouwde fabriekshal. En die schoorsteen laten staan zal wel makkelijker zijn geweest dan slopen.
[..]
Ze zijn biji het andere gebouw van Avans een stuk aan het aanbouwen, misschien heb je daar iets van gezien?
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:04 schreef veldmuis het volgende:
Het zou bíjna een avans roddeltopic kunnen worden alhier!
Tuinzichtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:54 schreef richkes het volgende:
Ik weet niet of autoinbraken typisch voor het centrum zijn. In het Ginneken hebben we ook niets te klagen..
Haagse Beemden?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:40 schreef sbientje het volgende:
da hood
ik kan er anders niet om lachen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:30 schreef sbientje het volgende:
neh, liniekwartier/belcrum![]()
dat da hood was meer een grap
Daar achter het station toch? Daar ben ik echt al járen niet geweestquote:Op zondag 25 juni 2006 15:30 schreef sbientje het volgende:
neh, liniekwartier/belcrum![]()
dat da hood was meer een grap
Bij de belcrumweg zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar achter het station toch? Daar ben ik echt al járen niet geweest.
Daar zou je zómaar een punt kunnen hebben!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:47 schreef veldmuis het volgende:
Bij de belcrumweg zou ik zeggen.
Ah kijk, dan weten we je te vinden.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:00 schreef sbientje het volgende:
mja maar ik woon dan weer niet in de belcrum maar bij het liniekwartier (zo'n beetje tussen de brouwerij/faam en de intratuin, de terheijdenseweg en de doornboslaan)
hoi buurvrouw (ik woon aan de andere kant van de doornboslaanquote:Op zondag 25 juni 2006 16:00 schreef sbientje het volgende:
mja maar ik woon dan weer niet in de belcrum maar bij het liniekwartier (zo'n beetje tussen de brouwerij/faam en de intratuin, de terheijdenseweg en de doornboslaan)
Ach jongen toch, mijn jeugd is begonnen in dat R&B cafe (toen het nog 't poolcafe was)....quote:Op zondag 25 juni 2006 16:23 schreef JDude het volgende:
Wat veel mensen van boven het spoor joh!
Gister cirkelde er trouwens een tijdje een politieheli boven het centrum, geen idee waarom.
'S avonds leek het weer eens mis in de Visserstraat, hoop politie en agressief kijkende medelanders. Komt vast door al die "geweldige" horecagelegenheden daar (Beachclub, RnBcafe, etc).
Alleen de Speeltuin daar is tof.
Kun je ook niets aan doenquote:Op zondag 25 juni 2006 16:31 schreef djenneke het volgende:
Ach jongen toch, mijn jeugd is begonnen in dat R&B cafe (toen het nog 't poolcafe was)....
Ik nu ook niet meer... Ze hebben "onze" pooltafels gestolenquote:Op zondag 25 juni 2006 16:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Kun je ook niets aan doen.
Ik zou er dood nog niet gevonden hoeven worden.
Ik geloof jequote:Op zondag 25 juni 2006 16:49 schreef djenneke het volgende:
Ik nu ook niet meer... Ze hebben "onze" pooltafels gestolen
En toen(lang, lang geleden) was het er echt heel gezellig hoor![]()
Wat van dezelfde eigenaar is/was.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik geloof je.
Hm, in het eerste studiejaar ging ik ook nog best vaak poolen, maar dat was daar bij het Kasteelplein.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:28 schreef _Supreme het volgende:
Mailadres is bij mij op te vragenquote:Ben je op zoek naar een kamer in Breda?
Dan is dit misschien iets voor jou.
We zitten boven een kapper aan het Mgr Nolensplein in Princenhage. Het is ongeveer 20 minuutjes fietsen naar de NHTV en 10 minuten naar de stad.
De bushalte is vlak voor onze deur.
De kamer is ongeveer 12m2 en heeft een eigen wastafel en een internetaansluiting is aanwezig.
We delen met z'n vieren de keuken, wc en en badkamer.
Wasmachine en droger zijn aanwezig.
We hebben een dakterras dus je kunt lekker buiten zitten met mooi weer.
De kosten zijn ¤250 p.m. excl elektriciteit en internet.
Lijkt het je wat,
stuur dan een mailtje naar [adres verwijderd].
Och, Nolensplein is niet zo gek ver hoor.quote:Op zondag 25 juni 2006 17:11 schreef De_Loet het volgende:
wat een rotte kamer, vet duur en klein en ver van alles
geen flauw idee, ik ben niet zo bekend met de basisscholen in de buurt, maar ik weet wel dat er hier twee stuks zittenquote:Op zondag 25 juni 2006 17:15 schreef sbientje het volgende:
hey, wat leuk die buurtgenoten. djenneke, woon je vlak bij de liniedoorn (basisschool) ?
en ritchie woont ECHT vlakbij, ik woon in de keplerstraat. Woon je boven de winkels?
Dat niet alleen, die buurt Princenhage noemen is een beetje wishful thinking...quote:Op zondag 25 juni 2006 17:11 schreef De_Loet het volgende:
[..]
wat een rotte kamer, vet duur en klein en ver van alles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |