abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39036897
Deel 2 zat vol, dus ik maak maar een nieuwe.

Laatste post waren mooie plaatjes.
Die hornkikker ziet er mooi uit, grappig beestje!.
Ik ben zelf niet echt een spinnenliefhebbert
pi_39038644
Ik heb een Lasiodora Parahybana en een G. Rosea over op het moment

Ik vind die hoornkikker echt mooi
En echt een schatje toen hij nog zo klein was *grin*

Ooit op een beurs fotoos gemaakt bij iemand met hoornkikkers.
Onderstaande dame/heer.. sprong dus bijna in mn cameralens
(toch zo'n ruime 10cm kikker)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39038949
Wat een ontigelijk groot geval joh
pi_39040799
Maar wel heel cool

Denk dat die van Kimmie weinig anders is qua formaat
jobensaskia.nl
pi_39041128
doe mij maar een missing black...

pi_39041610
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:03 schreef RiesAmaris het volgende:
doe mij maar een missing black...
[afbeelding]
Mooie slang, toch vind ik persoonlijk de wildkleur slangen vaak het mooiste.

* DrMarten denk er al lang over een keer een slang te nemen
A mind with a heart of it's own
pi_39042589
uhmmie,sjonnie is nu ook zeker zo'n 10 cm...de kikker van de foto is een cranwelli,ik heb een ornata..
en ik heb een groene,van die foto is een albino...zijn ip wat meer waard als ze groot zijn,als een groene of bruine,maar ja,voorlopig gaat sjon niet weg..

en zijn je spinnen mannen of vrouwen??en al volwassen??waarom doe je ze weg??
pi_39087096
Verdomme, ik moet mijn eigen woonruimte hebben, zit hier nog steeds met een leeg terrarium!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_39102107
Mja dit was op een beurs in Amstelveen.. jaartje of 2 terug denk ik?
Vond het ultiem coole beestjes
Vond het wat minder grappig dat hij in mn camera wou springen.
Dat vond de eigenaar daarentegen weer ultiem grappig *grin*
Dus tja

Misschien ooit als ik later groot ben
jobensaskia.nl
  zondag 25 juni 2006 @ 09:23:47 #10
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39199618
Gaan er nog mensen naar reptilica vandaag?
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_39202510
hmm not me

zo hier eens opperen.. maar denk het niet
jobensaskia.nl
pi_39202568
Hmm in landgraaf? das me te ver

Zowieso is het nu al laat... maar in de buurt had het nog wel gekund
jobensaskia.nl
  zondag 25 juni 2006 @ 16:54:29 #13
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39210953
Nieuwe aanwinsten:
-wateragaam erbij
-elaphe taeniura friesi (NK 2006 denk ik)
pi_39211735
Hmm nice

Goed gewinkeld

Hebben we nog veel gemist eigenlijk?

vriendje hier hopte al heel enthousiast dat hij wel wilde.. tot ik vertelde waar het was dus.
jobensaskia.nl
  maandag 26 juni 2006 @ 15:08:10 #15
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39250969
was een kleine beurs, maar wel met een mooi aanbod. Denk dat Houten wel meer heeft (weet het wel zeker)!
Maar dit was voor ons erg handig omdat we in heerlen wonen.
pi_39251230
Hmm ik heb eigenlijk geen idee wanneer er weer wat in de randstad is
(of houten/harmelen mag ook)
jobensaskia.nl
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:16 #17
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39286474
http://www.ter.nl/vhm_eventsnl/

Hier zie je veel beurzen op de kalender!
pi_39481485
ik heb sinds dit weekend weer 12 spinnen erbij!!

de stand staat nu op 34 spinnen!
pi_39485340
Hehe.. slecht he zo'n beurs

Wat heb je allemaal gekocht?
jobensaskia.nl
pi_39489634
ik was naar een vriendin die zelf een berg spinnen in bezit heeft,en ik ging om 3 spinnen te halen...

maar ja ,het werden er 12...

deze heb ik meegenomen

Eupalaestrus campestratus(2x) en een Brachypelma angustum
3 spiderlings B.smithi,2x Acanthognathus francki,1x Lasiodora parahybana,1x Br. albopilosum,1x Chilobrachys huahini,en als laatste ,zonder kwam ik echt niet buiten een Ancylometes bogotensis

die bogotenis is een spin waarvan ik niet weet of ik die ga houden,dat is een ander genus,en die wordt wel heel erg spin,dat is overigens een fishing spider,die moet heel nat gehouden worden...
pi_39497078
Geweldige dieren
Ben zelf begonnen met een Gutatta heb nu 10 jongen+mamma, 2 Boa constrictor imperators, 2 porphyraceus Coxi's (man+vrouw), Corallus Hortulanus (Tuinboa) en dan nog een doornstaartagaan

Zeer verslaven, begin er niet aan!
pi_39497083
en dan te bedenken dat ik al ingeslonken ben
pi_39501480
Fishing spiders zijn op zich dan wel weer een klasse apart.. wat het ook erg leuk maakt om eens mee te nemen

Overigens.. verslavend inderdaad ja
Het is dat ik samenwoon met iemand die serieus iets tegen mijn spinnen heeft..
Wel is hij helemaal blij met de baardagamen.. en daar komt vast nog wel iets van bij.
Slangen heb ik zelf dan weer wat minder mee.

Enige wat ik ECHT graag nog wil hebben is een koppel kameleons.
Liefst in een heel groot hok (dan mogen eht er ook meer dan 2 zijn) waar ze gewoon alle ruimte hebben.
Maarja... gezien ze nogal stressgevoelig zijn en ik 3 katten heb.. durf ik dat voorlopig nog niet aan
2 van die adhd-ers de hele dag.. dat gaat het niet worden
jobensaskia.nl
pi_39504878
Morgen avond ga ik een volwassen koppel azureus halen, mijn gifkikker bestand komt dan op 12 dieren. Ben echt vet gelukkig met de dieren die ik nu heb:

4x Oranje Terribilis
4x Gele Terribilis
2x Tinctorius Brazil en dan komen de 2x Azureus er nog bij ook!

wel laatste dieren die ik ga kopen dit jaar, op 3 azureus na welke ik nog ga kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2006 13:33:42 ]
pi_39505463
uhmmie heb je je spinnen nog??

zijn ze volwassen,en man/vrouw???doe je ze echt weg??

en een fishing spider is wel heel appart ja,maar ze worden wel erg "spin"..nou ja ik zie wel..voorlopig is het 1 mm groot
pi_39505777
Hmm ik doe voorlopig niets weg
Heb nu 1 dame L.parahybana zitten en een G. rosea van onbekend geslacht
jobensaskia.nl
pi_39584144
oww ,ik dacht het,omdat je hierboven schreef dat je ze "over"had....

mijn P.regalis is weer verveld,en zo mooi aan het worden,deze heb ik eens gekregen als kleine spiderling in november vorig jaar:

en nu is ze als zo mooi geworden:

ik ben helemaal trots,dat ze al zo groot geworden is..
pi_39584959
Wordt een prachtbeestje ja

Vind ze supermooi.. maar dat krijg ik er hier thuis nooit door

Overigens.. de baardagamen hier..
Het vrouwtje hing bijna aan nick van het vriendje.
Wat bleek nou... ze wil in zn ketting happen.
Daar hangen 2 ringen aan.. en ze gaat er dus als een gek achter aan.

Nooit geweten dat baardagamen gek waren op zilveren kettingen?
jobensaskia.nl
pi_39599294
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:20 schreef Uhmmie het volgende:
Wordt een prachtbeestje ja

Vind ze supermooi.. maar dat krijg ik er hier thuis nooit door

Overigens.. de baardagamen hier..
Het vrouwtje hing bijna aan nick van het vriendje.
Wat bleek nou... ze wil in zn ketting happen.
Daar hangen 2 ringen aan.. en ze gaat er dus als een gek achter aan.

Nooit geweten dat baardagamen gek waren op zilveren kettingen?
Het glinstert.. veel tamme dieren gaan op glinsterende dingen af. Deed mijn kaketoe ook altijd en katten soms ook.

Heb inmiddels mijn Dendrobates Azureus koppel opgehaald, vrouw is de rustige van de 2 en de man is het meest actief en totaaaaaal niet schuw! Was bezig ze eruit te vangen bij de verkoper, en meneer zat nog lekker fruitvliegjes te happen Ze zitten nu in een quarantaine bak, dus mooi ziet het geheel er nog niet echt uit. Maar foto's gaan volgen (als mijn vriendin eens een nieuw fototoestel koopt)
pi_39602954
Dit topic was voor mij de absolute horror...
Nu blijkt dat mijn nieuwe buurman, die nog in moet trekken, eigenaar is van verschillende gifslangen... kut. .
pi_39605041
Weet je wat je dan een keer moet doen Stali... Eens bij de goede man opmerken dat je ze doodeng vind... en of hij een keer wat wil laten zien.

Het is in jullie beider belang.. dat jij er minder bang voor word.
Al laat hij alleen maar zien dat de sluitingen van de hokken goed stevig zijn (liefst zelfs in een aparte afsluitbare kamer)
Vraag eens welke soorten het zijn en ga zelf eens online zoeken of ze nou echt zo eng zijn en laat hem vooral ook veel vertellen.
Beetje hobbyist kan uren over zn hobby vertellen.. en onbekend maakt onbemind.
Dat wil niet zeggen dat je daarna zelf ook slangen wil.. maar misshcien vind je het wel wat minder eng dan.
Of post hier eens wat voor soorten het zijn.. hier zitten genoeg mensen die daar ook verstand van hebben en dan krijg je een redelijk oordeel denk ik.

Je komt er wel overheen
en het is prettiger dat je van je buurman weet dat hij zoiets in huis heeft.. dan dat je het niet weet hoor
Ondanks dat het idee niet prettig is.. is het wel een stuk practischer
jobensaskia.nl
pi_39652941
Hoi Uhmmie, ik zal eens vragen wat voor soorten de buurman houdt. .

Maar ik moet er niets van hebben. Mijn opa hield vroeger slangen. Opa en Oma woonden in Amsterdam op een tweede verdieping en mijn ouders en ik huisden op de derde verdieping. Met grote regelmaat liet mijn opa 1 van zijn slangen ontsnappen. De buren waren op zijn zachtst gezegd niet gelukkig met de zoekakties en de slangen moesten op een gegeven moment helemaal vertrekken. Als kind vond ik slangen al niets en ook nu jaagt de gedachte om een gifslang hier in huis tegen te komen mij flink angst aan.

Ik had het liever niet geweten. .
pi_39656018
Hmm mja.. kan k me voorstellen hoor
Maar de meeste mensen met slangen die ik ken (en tja.. dat zijn er aardig wat maar relatief vast niet verschrikkelijk veel) zijn toch mensen die beseffen dat ze er toch wel verantwoordelijk voor zijn.
En dus oo voor de gemoedsrust van de buren

Overigens.. ik heb zelf mijn buren niets vertelt omdat ze al over de zeik gaat van 1 klein hooiwagentje in de schutting op het moment dat ze de tuin staat te vegen
Ben er normaal overigens absoluut voorstander van dat je buren het wel weten..
Je weet het niet.. als er wat gebeurd in huis bijv. brand is dat namelijk een bijzonder nare verrassing voor bijv. de brandweer.
Denk alleen dt ze accuut gaat verhuizen
jobensaskia.nl
pi_39868058
Ok, lang geleden beloofd... Maar hier zijn ze dan, gemaakt met nieuwe fototoestel:

Dendrobates Tinctorius "Brazil"

Phyllobates Terribilis "Oranje vorm"

P. Terribilis "Gele vorm"

Dendrobates Azureus (een tinctorius soort, maar daar zijn ze pas een paar jaar achter. Word nu gewoon Azureus genoemd, ja... hetzelfde als dat bittorrent programma. ). Dit dier is in het wild op de rand van uitsterven, dit komt door de Chytrid schimmel welke alle kikkers ter wereld bedreigd en waar geen tegenmiddel voor is. Daarnaast is hun biotoop zo verspreid over suriname dat er nog honderden over zijn. Gelukkig word er mee gekweekt en kunnen we helaas stellen dat Azureus meer in gevangenschap bestaat dan in het wild. Meer over chytrid en een reddingsprogramma:
http://www.inibico.org/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2006 02:59:50 ]
pi_39868070

oops nog 1 vergeten!
pi_39904223
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:48:35 #37
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_39944264
Beetje grote plaatjes Maar wel mooie beestjes

Is dat trouwens epiweb tegen je achterwand?
Jij ben toch dezelfde als degene met het 'slijmprobleem' in je waterval op het DN forum? Ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem met mijn waterval..
pi_39953331
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:48 schreef VeerMans het volgende:
Beetje grote plaatjes Maar wel mooie beestjes

Is dat trouwens epiweb tegen je achterwand?
Jij ben toch dezelfde als degene met het 'slijmprobleem' in je waterval op het DN forum? Ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem met mijn waterval..
Ja, ben RogierT / Sacrifice op het DN forum.. ligt eraan waar ik inlog

Inmiddels heb ik dat slijm grotendeels terug gedrongen door dagelijks verwijderen met een borsteltje en het loslaten van slakken.. En met succes, heb inmiddels al 5 eier zakjes gevonden op mijn waterval van de slakken en ze vreten zich een ongeluk. Kom je overmorgen (donderdag) ook op de DN chat, was leuk vorige keer.

Heb inmiddels mijn kelder van 3.50 bij 250 geheel omgetoverd in een gifkikker kelder. De bedoeling is 9 bakken in een Ikea stellingkastje van 3 hoog... De bakken 60 diep, 45 breed en 40 hoog te plaatsen voor koppels tinctorius. Ook nog een stelling voor nakweek en een stelling (denk aan bakjes van 40 breed, 30 diep en 60-70 hoog) voor een aantal pumilio varianten wat echt toekomst muziek is waar ik nog niet van uit ga. Daarnaast komen er 2 grotere bakken voor mijn terribilissen welke ik nu aan het snijden ben (maar echt fucking MISLUKT IEDERE FUCKING KEER $%(*@$!!!!), deze bakjes worden 80 bij 40 bij 40 voor groepen van 4 terribilis. Kan wel zeggen dat ik echt niet meer kan kiezen welke ik het coolste vind.

Tinctorius is nieuwsgierig, Terribilis is onbevreesd.
Tinctorius is mooi, Terribilis is zo log dat het weer grappig is.
pi_39953357
owja, wat was die command om pics te verkleinen? En ja dat is epiweb. Nadeel van epiweb: De krekels vreten al het mos ervan af...

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 21:59:39 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:59:00 #40
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_39955686
Ik heb nu net mn eerste bakje gemaakt (3x overgedaan voordat het mooi was) en daar heb ik een weekje of 3-4 geleden de plantjes ingezet en het begint nu een beetje aan te slaan. Maar dus ook de algen/slijmen/andere aanslag in mijn waterval. Het landgedeeldte blijft mooi.
Is slakken een goede oplossing dan?

Er moet uiteindelijk 1.2 ventrimaculatus in gaan komen
pi_39956899
Slakken lukt het niet alleen om het weg te krijgen, het werkt wel een beetje maar ik vermoed dat ze eigenlijk het weghouden zodra het weg is. Dus eigenlijk zijn ze een beetje preventief. Heb er nu 15 rond kruipen. Ik gebruik wel de waterslakjes, niet die naaktslakken want die eten legsels weer op.

Gemaakt alsin gesneden of alsin ingericht?
pi_39965381
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:28 schreef Aneurism het volgende:
Slakken lukt het niet alleen om het weg te krijgen, het werkt wel een beetje maar ik vermoed dat ze eigenlijk het weghouden zodra het weg is. Dus eigenlijk zijn ze een beetje preventief. Heb er nu 15 rond kruipen. Ik gebruik wel de waterslakjes, niet die naaktslakken want die eten legsels weer op.

Gemaakt alsin gesneden of alsin ingericht?
Gesneden?

Zit dan trouwens na een tijdje je bak niet helemaaaal vol me slakjes?
pi_39965868
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:22 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Gesneden?

Zit dan trouwens na een tijdje je bak niet helemaaaal vol me slakjes?
Ja maar die druk je op een gegeven moment dood en dan is het larven voer. 8)
pi_39966126
Mooie Azureus, lijkt sprekend op het bittorent programma
Hoe groot is de Azureus en hoe groot worden ze? Zijn wel mooi blauw
pi_39966984
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:53 schreef StephanL het volgende:
Mooie Azureus, lijkt sprekend op het bittorent programma
Hoe groot is de Azureus en hoe groot worden ze? Zijn wel mooi blauw
4-5 cm groot. Ik heb wonder boven wonder een volwassen koppel kunnen kopen (meeste mensen willen volwassen dieren echt niet kwijt, meestal nakweek). Vind dit de mooiste kikker die er bestaat... Heb ook nog een wishlistje, maar deze stond op nummer 1. Nu een Tinctorius geelrug / yellowback en een grote wish voor de Pumilio Bastimestos oranje variant.
pi_39967207
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:28 schreef Aneurism het volgende:

[..]

4-5 cm groot. Ik heb wonder boven wonder een volwassen koppel kunnen kopen (meeste mensen willen volwassen dieren echt niet kwijt, meestal nakweek). Vind dit de mooiste kikker die er bestaat... Heb ook nog een wishlistje, maar deze stond op nummer 1. Nu een Tinctorius geelrug / yellowback en een grote wish voor de Pumilio Bastimestos oranje variant.
Dan heb je wel een goede smaak, iedereen wil altijd blue jeans of black jeans maar bastimentos of colon zijn zooooooooooooooooo veel mooier
pi_39967401
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:36 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Dan heb je wel een goede smaak, iedereen wil altijd blue jeans of black jeans maar bastimentos of colon zijn zooooooooooooooooo veel mooier
Sommige mensen spreken er schande van dat bepaalde mensen, zoals ik, alleen voor de kleuren gaan. Volgens hun zou je ook een gifkikker moeten nemen voor zijn gedrag, terwijl de soorten waarover ze spreken bruin zijn. Ik neem gifkikkers voor de kleuren en het gedrag.

Pumilio Bastimestos is de 2e mooiste kikker, maar alleen de oranje variant met zo'n witte keel. Die donker rode vind ik iets minder.

Blue Jeans is ook wel mooi, maar het minst zichtbaar... Duikt weg om niets..

Naast Bastimenstos wil ik ook Pumilio Bribri.. Hiervan dan wel weer de donkere variant: Dat gemarmerde rood/zwarte spreekt mij erg aan. Het is dat speciosus uitgestorven is, anders was dat mijn Nr1 kikker. (staat op de hoes van het boek Jewels of the rainforrest). Door Chytrid schimmel uitgestorven denkt men, omdat ze de populatie niet meer vinden waar deze eerst zat.
pi_39967615
BriBri waarvoor ik zou gaan:

Bastimentos waarvoor ik zou gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 10:51:19 ]
pi_39968032
Hmm tja.. ik denk dat allebei best mee zou moeten spelen?
Kleurtjes maken het beestje verre van minder cool
Maar als het onwijs cool eruit ziet en verder nooit beweegt.. tja dan is dat het ook niet toch wat mij betreft

Zou best eens kikkertjes willen hebben.. maar geloof niet dat dat thuis gewaardeerd word
jobensaskia.nl
pi_39968275
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:06 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm tja.. ik denk dat allebei best mee zou moeten spelen?
Kleurtjes maken het beestje verre van minder cool
Maar als het onwijs cool eruit ziet en verder nooit beweegt.. tja dan is dat het ook niet toch wat mij betreft

Zou best eens kikkertjes willen hebben.. maar geloof niet dat dat thuis gewaardeerd word
Ja, alleen het gedrag is ook bij mooie kikkers waarneembaar.

Bij mij thuis zijn spinnen en slangen ook niet gewaardeerd, maar kikkers mag wel.. Vanwege de kleuren. Inmiddels heb ik een bak van 150 breed, 60 diep en 196 hoog staan in mijn woonkamer... De kelder vol en er komt nog een bak op mijn werkkamer. Met slangen of spinnen zou dat aantal bakken op 0 staan.
pi_39969994
Die plaatjes hadden trouwens best wat kleiner gemogen
Dan laad de pagina wat makkelijker

Ik troost me gewoon met de padjes/kikkers ind e tuin.
Laatst geprobeerd op te zoeken wat het precies is.. maar het exacte verschil tussen kikkers en padden ontgaat me een beetje zodra ze in mn eigen achtertuin lopen blijkt.
Geen idee wat het dus precies is.
Enige wat ik kon vinden wat er echt op leek was een kikker die nooit bij de waterkant wegkwam
Nou zitten er best heel vaak van die beesten in mn tuin maar ik heb toch echt geen waterkant
Woon wel in de buurt van een grote plas en de rotte.. maar toch wel verder weg dan dat je zou verwachten nog "waterkantbeestjes" tegen te komen
jobensaskia.nl
pi_39971358
Het verschil is over het algemeen wel makkelijk te zien aan de huid op de rug. Kikkers zijn glad en padjes bobbelig (vast weer niet altijd zo, correct me if i'm wrong maar meestal wel iig wel met nederlandse kikkers/padden)
pi_39971739
Nederlandse wel, maar je hebt ook gegranuleerde gifkikkers (bobbelige) maar dit is een andere vorm.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 13:00:53 ]
pi_39973053
Hmm tja.. ze zijn niet helemaal 100% glad ofzo.. maar om te zeggen dat ze echt zo'n "wratten"ruggetje hebben.. dat dus ook niet

en ze zijn bruin
Geloof dat ik uit kwam bij heikikkers... en nog iets.. maar ik kan het nie topzoeken want het internet ligt er hier minimaal half uit
jobensaskia.nl
pi_40073453
Baby 7+8 zijn hier van de week geboren!

Luipaardgekko's dus.

En me 2 nieuwste aanwinsten sinds een week of 3:

Rode rattenslangen maar dan niet rood maar toekomstig wit, nu nog roze, kleur genaamd blizzard.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 22 juli 2006 @ 18:08:02 #56
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_40081307
waar kopen jullie die kikkers?
ik wil er ook mee beginnen, heb nu van die albino kikkers in een aquarium
pi_40087010
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 18:08 schreef luciferist het volgende:
waar kopen jullie die kikkers?
ik wil er ook mee beginnen, heb nu van die albino kikkers in een aquarium
Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.

Maar eerst goed inlezen en zorgen dat je eerst alles weet over deze diertjes en dat je goed voorbereid bent.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_40126728
Yep, belangrijk om je goed in te lezen. Ik koop mijn kikkers bij kwekerijen, personen.. Dierenwinkels vermijd ik voor deze dieren gezien hun zorg toch wel iets meer vergt en ze snel onder stress kunnen lijden.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:11:40 #59
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_40215219
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:40 schreef Llewella het volgende:

[..]

Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.

Maar eerst goed inlezen en zorgen dat je eerst alles weet over deze diertjes en dat je goed voorbereid bent.
ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.
maar kikkers zijn zo <3
pi_40222070
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:11 schreef luciferist het volgende:

[..]

ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.
maar kikkers zijn zo <3
Pijlgifkikkers kan van makkelijk tot moeilijk, maar ze zijn wel moeilijker dan de meeste kikker soorten. Je kan bepaalde soorten wel onder minder omstandigheden houden, maar dat komt niet ten goede van de activiteit / dus levendigheid van de kikker.

Zo kan ik bijvoorbeeld mijn tinctorius tussen de 20 en 29 graden houden, maar 27 graden is toch wel de temp. waarbij ze het beste doen. Is het te koud dan zie je ze niet en is het te warm dan is mijn ervaring dat ze slomer zijn. Heb nu dieren thuis die puur roof instinct hebben en de gehele dag aan het jagen zijn, zich veel laten zien en uiteindelijk omdat ze zich goed voelen gaan voortplanten (is mijn hoop).

Nu zijn er een aantal basics bij gifkikkers zoals 90-80% luchtvochtigheid, 23-28 graden temp, genoeg voeren eens in 2 dagen, variatie qua voeren aanbieden (zo voer ik weideplankton, springstaarten, tropische pissebedden, grote / kleine fruitvliegen, rijstmeelkevers, bonen luis, krekels maat 1 - 4, krulvliegen en kleine wasmot larven), voldoende schuilplaatsen, genoeg ruimte (50x50x50 per koppel hanteer ik zelf minimaal)... Maar is hun eileg weer enorm complex en vaak teleurstellend:

95% van de eieren beschimmelen
een aantal van de kikkervisjes hebben afwijkingen waardoor je ze moet euthaniseren
een aantal froglets (net aan land gekomen kikkertjes) heeft een onder ontwikkeling van voorpootjes en moeten worden afgemaakt
een groot deel van jongen haalt eerste jaar niet eens om verschillende redenen.

Daar tegenover staat wel dat ouders het meest interesante kikkerbroedgedrag hebben ooit...

Het vrouwtje nodigd de man uit, samen gaan ze meerdere locaties af voor de juiste plek, vervolgens legt zij eieren, hij sproeit er sperma overheen, hij houd het vochtig tot uitkomst (soms 2-3 maanden), hij draagt de larven van een blad oid naar een bromelia oksel (staat water in), gooit er de larven per oksel in af (larven zijn canibalistisch in het geval van meeste dendrobates), vrouwtje legt bij sommige soorten voedsel eitjes per zoveel dagen en voert hiermee de kikkervis tot hij aan land gaat.

Heel veel factoren komen dan kijken, het moet je echt liggen en je moet bereid zijn om 3-4 weken vakanties in buitenland op te zeggen.. Iemand anders kan je niet van verwachten dat deze 2x per dag langskomt om te sproeien of om enge beestjes te voeren.

Maar mocht je toch intresse hebben en nog meer vragen, mailen mag altijd.
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 21:05:15 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40282711
Slangenplaag rond vliegveld Eelde

Topic heb ik geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de overlevingskansen van rattenslangen in Nederland. Wil één van de hier aanwezige kenners hier of in dat topic daar iets over vertellen?

NB. de TT heb ik van het nieuwsbericht overgenomen, zelf zou ik natuurlijk nooit het woord 'plaag' gebruiken
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_40293110
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:05 schreef Barbaaf het volgende:
Slangenplaag rond vliegveld Eelde

Topic heb ik geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de overlevingskansen van rattenslangen in Nederland. Wil één van de hier aanwezige kenners hier of in dat topic daar iets over vertellen?

NB. de TT heb ik van het nieuwsbericht overgenomen, zelf zou ik natuurlijk nooit het woord 'plaag' gebruiken
Ik dacht er al aan, misschien iets voor de slangenliefhebbers? gratis slangen vangen?
pi_42324961
Even een topic kick:

Recente aanschaf:

2 Dendrobates Pumilio Darkland

En

Wat zie je? Een pumilio soort welke niet rood, geel of oranje is met veel zwarte stippen. Maar een welke blauw/zwart/paars is. Komt niet vaak voor.
pi_42325034
Nog eentje van mijn schatjes:

P. Terribilis oranje vorm
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:29:20 #65
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_42353225
Hallo, mijn vriendin en ik willen binnenkort 2 schildpadden gaan aanschaffen met alle toebehoren erbij (aquarium, thermostaat, etc.). De bedoeling is 2 moerasschildpadden. Waar kan ik deze het beste aanschaffen en hoe zit het met alle toebehoren. Hoe vaak moet je zo'n bak verschonen, hoe zit het met de winterslaap, welk voer kan ik ze het beste geven enz. Graag zou ik van Fokkers die ook moerasschildpadden hebben hun ervaring en kostenplaatje willen weten.

Eventueel willen we ze uit een opvang halen maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_42353801
moerasschildpad is een beetje een ruim begrip, weet je een naam?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:01:37 #67
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42354066
Hmmm, leuk topic dit. Ik ben helemaal gek van de Python Regius. Wil er al langere tijd een, maar ik ben nooit zo goed in de technische kant van het verhaal (terrarium op juiste temp. houden, juiste licht etc etc) dus is het beter dat ik het niet doe.
Flapuit aan kettingen.
pi_42362598
Met een volwassen Regius kan je op een gegeven moment zeggen: I feed my Python with Pussies.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:13:22 #69
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_42368156
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:51 schreef Aneurism het volgende:
moerasschildpad is een beetje een ruim begrip, weet je een naam?
We zitten te denken aan 1 roodwangsierschildpad en 1 zaagrugschildpad.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_42382008
Ok.

Wat ik zou doen is eens rondkijken op marktplaats naar bakken voor reptielen, misschien dat iemand de hobby gestopt is en alles verkoopt. Soms krijg je er schildpadden er bij.

Winterslaap bij roodwangen heb ik nog niets over gehoord. Het verschonen is aan te raden eens per week, daar ze enorm het water vervuilen en het al snel gaat stinken. Een filter van Eheim kan je ook gebruiken, maar je zal het water toch 3/4 moeten verversen. Wat ik ook zou doen is de bak, en dan vooral het landdeel gedeeltelijk met een warmte spot verwarmen. Dit zodat de dieren ook een koudere omgeving kunnen opzoeken en zo niet oververhit raken.

Er zijn bepaalde korrels te kopen als voer, daarnaast worden er appels en fruit / sla ook gevoerd.

Trouwens, Roodwang staan op de lijst van beschermde dieren geloof ik. Geelwang daarintegen kan wel weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2006 10:38:24 ]
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:39:18 #71
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42382051
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:58 schreef Aneurism het volgende:
Met een volwassen Regius kan je op een gegeven moment zeggen: I feed my Python with Pussies.
Hou ik het toch wel bij muizen en ratten en dat soort spul. My pussies are mine!
Flapuit aan kettingen.
pi_42382236
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:39 schreef FeedMyPussy het volgende:

[..]

Hou ik het toch wel bij muizen en ratten en dat soort spul. My pussies are mine!
Kan goed als voer dienen ja, ratten en muizen. Kuikentjes ook, kan ze ook in diepvries halen. En knijnen.
pi_42529000

Topic kick (sorry voor de bewogen foto).

Dit is een van de bakken die ik zelf ingericht heb, de achterwand is kunstmatig en door mij gemaakt van epoxy (en meerdere materialen)

pi_43016915
effe een topic kick:

pi_43507695
Eind van de maand komen er 10 nieuwe pumilio's bij!

bump dus..

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2006 14:37:23 ]
pi_43715245
Effe vraagje: zijn er ook gekleurde kikkers die niet giftig zijn, want om nou een giftige kikker in me kamer te houden
pi_43716041
99% van de gifkikkers hebben geen gif meer doordat hun voeding niet de grondstoffen bevatten in gevangenschap. In het wild eten ze torretjes en miertjes die de giftige stoffen aan de kikkers geven, in gevangenschap voeren we fruitvliegjes, kevertjes die allemaal onschadelijk zijn.

Als je een wild koppel koopt (zoals die blauw / donkere) dan heb je wel giftige dieren.

Maar je krijgt enkel een vergiftiging als je de dieren oppakt / op eet. En enkel als je ze oppakt met wondjes aan je handen. Het gif gaat niet door je huid heen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 14:00:08 ]
pi_43716551
Bedankt voor het antwoord, nog 1 laaste vraagje
Zijn de kikkers dan tam in gevangenschap, kan je ze bijvoorbeeld oppakken
pi_43718164
Nee, ze zijn niet op te pakken... Je kan ze niet knuffelen. Vergelijk het met goudvissen houden, gewoon een mooi terrarium maken + mooie kikkers en daar van genieten. Als je iets wilt hebben om op te pakken kan je beter voor slangen gaan of een baardagaam.

www.terracom.tk staan heel veel mooie paludariums (waar kikkers in gehouden worden)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 15:16:42 ]
pi_45856417
Spoedig ga ik dan eindelijk beginnen met het inrichten van het terrarium.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_45866653

loki met narvi op zijn rug
totdat loki dacht dat het een muis was....

en toen hing narvi net als deze muis erbij

Thank Drunk I'm a Goddess!
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 23:14:46 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45868414
Ah, arme Narvi.
Hoe is het zicht van Loki dan dat hij Narvi zomaar voor een muis aanzag.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45868473
Wat voor agaamsoort is dat?
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_45869564
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:16 schreef Blivox het volgende:
Wat voor agaamsoort is dat?
dit is een australische wateragaam

@senesta : waarschijnlijk heeft narvi gewoon te veel bewogen als voer...
we weten het niet.. naast narvi hadden we ook nog vali... die is ws ook opgepeuzeld door hem.

over het algemeen is dit soort niet agressief naar elkaar..

was wel een dure lunch..helaas
pi_45869601
Okay, ik vond hem niet lijken op een normale wateragaam dus ik kon hem zo snel niet plaatsen. Leuke beestjes. Zijn ze net zo schichtig als de gewone wateragaam, en hebben ze ook zo snel wondjes op hun bek omdat ze niet uit hun doppen kunnen kijken?
pi_45869765
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:53 schreef Blivox het volgende:
Okay, ik vond hem niet lijken op een normale wateragaam dus ik kon hem zo snel niet plaatsen. Leuke beestjes. Zijn ze net zo schichtig als de gewone wateragaam, en hebben ze ook zo snel wondjes op hun bek omdat ze niet uit hun doppen kunnen kijken?
Loki is niet schichtig... niet meer
en hij heeft gelukkig geen bekwonden... omdat hij een bak heeft die altijd groot genoeg was voor hem..en nu is hij helemaal koning te rijk in zijn bak
asl wel ff foto zoekekn van zijn hutje

hier nog een foto van narvi met voedsel op zijn hoofd
pi_45869779
Narvi . Jammer dat hij dood is .

Njah. Genoeg exotische beestjes hier in huis gehad, maar op dit moment heeft alleen nog mijn broer huisdieren. Een stuk of veel teveel vogelspinnen . Coconnetjes komen eraan, al weet ik niet zo snel welke soort dat precies was.
pi_45887982
HA! Effe spammen met foto's!

+ 1 van de 3 bewoonsters:

Dendrobates Pumilio bastimentos
pi_45947393
Daar is ie dan eindelijk!

pi_45958789

zoek het beessie
pi_45964759
Als jullie deze bak zo zien wat zou ik er dan in kunnen doen ipv een baardagaam. Zat te denken er misschien meerdere verschillende hagedisjes in te doen maar dan moeten ze wel met elkaar in een bak kunnen leven. Een baardagaam is wel mooi maar ik denk dat op lange termijn meerdere verschillende diertjes mooier zal zijn. Afmeting van de bak is 120x50x50.

pi_45973656
Wat voor soort gekko's kan ik in zo'n bak houden en hoeveel?

Zat zelf te denken aan 4 luipaardgekko's (3 vrouwtjes en 1 mannetje). Of is het ook mogelijk een groep te vormen zonder mannetje?

Ook erg mooi zijn de goudstofdaggekko's alleen hebben die een hogere bak nodig dan dat ik heb.

pi_45973728
zelf ben ik echt gewoon verliefd op de baardagaam, maar gekko's zijn erg grappig ..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45973797
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:53 schreef Mirage het volgende:
zelf ben ik echt gewoon verliefd op de baardagaam, maar gekko's zijn erg grappig ..
De bak is in principe ook gekocht met als doel er een baardagaam in te zetten. Nu ben ik aan het kijken voor alternatieven.
pi_46081149
Ik ben gisteren begonnen met het maken van een achterwand. Vandaag de 1ste laag tegellijm erop gedaan.

pi_46140333
Er komen dus 4 vrouwelijke luipaardgekko's in te zitten. Liefst 2 wildkleur en 2 Hybino's.
pi_46426534
Waar zijn alle reptielenhouders?
pi_46649813
Mijn terrarium is zo goed als klaar, alleen nog wat zand op de bodem. Ook heb ik nog een drinkbakje en een bakje voor de meelwormen nodig. Dit alles is besteld. Heb gekozen voor geel terrariumzand.

Hier een klein fotoverslag van het maken van de achterwand.

Terrarium 120x50x50:

Eerst heb ik al het piepschuim gevormd en in het terrarium geplaatst. De wand en de 2 zijkanten heb ik aan het glas gelijmd met speciale lijm voor piepschuim. De plateaus heb ik met dezelfde lijm vastgemaakt en met sateprikkers voor meer ondersteuning. Hetzelfde geld voor de schuilplaatsjes in beide hoeken. Hierna alles gebrand met een aantal aanstekers om niet zo'n vlakke wand te krijgen en om het alles wat beter te vormen:

Vervolgens heb ik voor de 1ste laag gekozen voor tegelpasta. Dit is ernstig af te raden aangezien het niet makkelijk aan te brengen is en bovendien erg duur. Ook heeft het langer nodig om te drogen:

Voor de 2de en 3de laag heb ik gekozen voor tegellijm in poedervorm. Dit is niet alleen stukken goedkoper maar bovendien kun je hierbij zelf eenvoudig de dikte bepalen waardoor het ook weer stukken makkelijker aan te brengen is:

De 4de en laatste laag bestaat uit poederlijm vermengd met verf. Ook heb ik brekerzand erin vermengd.
Verder heb ik nog wat flagstones onder de warmste lamp gelegd en de boel een beetje aangekleed met kunstplanten. Zie hier het voorlopige resultaat:

pi_46656711
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:58 schreef mrcool het volgende:
Waar zijn alle reptielenhouders?
Doek nie aan... alleen kikkers

Vandaag ga ik de laatste paar bakken installeren in mijn kelder.. Ik kom dan op 14 bakken en één in de woonkamer.

Vandaag deze afmaken hoop ik, zodra ik klaar ben met de stelling plaatsen

pi_46672089
ik knuffelen met loki

terrarium is mooi geworden mrcool
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 21:36:30 #101
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46672872
Ik moet zeggen dat ik nooit zoveel met reptielen ophad maar jullie krijgen me helemaal enthousiast!
pi_46680284
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:22 schreef prupke het volgende:

terrarium is mooi geworden mrcool
Thanx. De temperatuur in de bak is ook goed, nu de bewoners nog!
pi_46680333
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:14 schreef mrcool het volgende:

[..]

Thanx. De temperatuur in de bak is ook goed, nu de bewoners nog!
wanneer komen ze?
pi_46680456
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:15 schreef prupke het volgende:

[..]

wanneer komen ze?
Als het aan mij ligt zodra de bak goed schoon en volledig ingericht is. Ik ben op zoek naar nakweek. Via Marktplaats word er zo nu en dan wel wat aangeboden maar de laatste tijd niet al te veel meer.
pi_46680465
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:36 schreef senesta het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nooit zoveel met reptielen ophad maar jullie krijgen me helemaal enthousiast!
Mij ligt reptielen nou weer niet, wel gehad maar op een gegeven moment trok het me niet meer... Gifkikkers is the way to go voor mij

Volgend weekend maar weer eens 600 euro aan gifkikkers uitgeven. (ga 11 dieren kopen). Het gaat erg goed hier qua dieren: heb veel koppels kunnen vormen, en vandaag kikkervisjes door de moeder naar de bromelia's zien dragen. 1 kikkervisje is achterpoten aan het vormen en komt over paar weekjes aan land.. Echt te gek

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2007 00:20:47 ]
  Moderator maandag 26 februari 2007 @ 00:22:21 #106
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46680567
Kikkers zijn ook tof.
We hebben hier een tijdje terug ook een topic gehad over een kikker, Sjonnie, die was ook echt heel erg leuk.

het grote sjonnie fanclub topic alleen jammer dat ze alle foto's heeft weg gehaald.
pi_46680588
Ben dus op zoek naar 4 volwassen vrouwelijke luipaardgekko's. Liefst niet allen wildkleur.
pi_46680623
Ik word echt gek van mijn luipaardgekko's Ze zitten hele tijd achter iemand anders zijn staart aan, en elke keer loopt het net goed af.. snappen hun dan niet dat het geen eten is?
pi_46680664
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:23 schreef Cahir het volgende:
Ik word echt gek van mijn luipaardgekko's Ze zitten hele tijd achter iemand anders zijn staart aan, en elke keer loopt het net goed af.. snappen hun dan niet dat het geen eten is?
Heb jij geen nakweek?
pi_46680776
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:24 schreef mrcool het volgende:

[..]

Heb jij geen nakweek?
met onze agamen hadden we ook nakweek ...liep ook niet goed af zoals ik al verteld had...
pi_46680779
Mooi!

pi_46732344
Vandaag maar een tijdschakelaar voor mijn lampen gehaald, kan ik ze ook nooit vergeten aan of uit te zetten.
pi_46732964
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:36 schreef mrcool het volgende:
Vandaag maar een tijdschakelaar voor mijn lampen gehaald, kan ik ze ook nooit vergeten aan of uit te zetten.
Heb ik sinds het begin al, scheelt heel veel werk
pi_46733224
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:52 schreef Cahir het volgende:

[..]

Heb ik sinds het begin al, scheelt heel veel werk
Dit is voor mij het begin!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:19:01 #115
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_46733876
Ik zou toch 3 vrouwen en een man halen. Nakweek is op zich makkelijk!
pi_46734001
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:19 schreef tweakdsl het volgende:
Ik zou toch 3 vrouwen en een man halen. Nakweek is op zich makkelijk!
Dat kan wel zo zijn maar als ik ze vervolgens aan de straatstenen niet kwijtraak dan zal ik nog een terrarium nodig hebben op den duur.
pi_46734954
Op http://tequaria.nl/ worden mooie dieren aangeboden. Als alles goed gaat en het terrarium spoedig volledig is ingericht dan zal ik onderstaande gekko's in Dronten op gaan halen.

Super Hypo (vrouwelijk)

Super Hypo (vrouwelijk)

Super Hypo Tangerine Carrottail Baldy (vrouwelijk)

Super Hypo Tangerine Carrottail Baldy (vrouwelijk)

[ Bericht 6% gewijzigd door mrcool op 27-02-2007 21:03:45 ]
pi_46735600
leuk linkje van een hobbyist die hagedisjes kweekt (phelsuma's en anolis)
www.coldblood.nl

ook wat tips mbt voedsel dieren.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2007 16:09:13 ]
pi_46735909
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door mrcool op 27-02-2007 21:00:30 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:43:03 #120
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_46762199
Nou, ik denk dat je (vooral) de morphs makkelijk kwijtkomt!
pi_46769611
binnekort maar eens opzoek naar een goed terrarium.. wil ook beginnen met kikkers maar eerst nog maar ff informatie zoeken over het hoe en wat .. en dit topic bijhouden haha
pi_46772288
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:43 schreef tweakdsl het volgende:
Nou, ik denk dat je (vooral) de morphs makkelijk kwijtkomt!
Ik heb simpelweg geen zin in al dat gedoe met eieren enzo. Dus er komt gewoon geen mannetje bij!
pi_46772422
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:30 schreef dRobje het volgende:
binnekort maar eens opzoek naar een goed terrarium..
Hier heb ik mijn terrarium gehaald! Hij heeft regelmatig advertenties op Marktplaats waar ze niet duur worden aangeboden. Ik heb vorig jaar voor 87,50 euro een bak van 120x50x50 bij hem gekocht.
pi_46775523
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:30 schreef dRobje het volgende:
binnekort maar eens opzoek naar een goed terrarium.. wil ook beginnen met kikkers maar eerst nog maar ff informatie zoeken over het hoe en wat .. en dit topic bijhouden haha
Kikker terrarium is beste om een bak te nemen naar wens van de bewoner, klimmer = hoger, bodembewoner = breder en dieper.

Dubbele ventilatie is belangrijk.
schuifruitjes met siliconen strip is belangrijk.
Sproeigat is belangrijk (mits je met hand wil sproeien).
pi_46776525
bedankt voor de tips! ik zal eens kijken of hij nog aanbiedingen heeft en ff marktplaats rondsnuffelen.. en met de hand sproeien is idd een goed idee tnx .. nog helemaal niet aan gedacht
pi_46777613
Heel belangrijk om voor jezelf af te vragen is: Heb je de mogelijkheid om de temp. onder de 30 graden te houden in de zomer, maar ook: Kan je nog op vakantie. Zijn er mensen die het voor je willen overnemen. Het is niet zoals slangen dat je eens per 2 weken een muis erin gooit. Je moet eens per 3 dagen zeker voeren.
pi_46808511
Het terrarium is volledig ingericht. Hoop dat ik spoedig de bewoners kan gaan ophalen. Weet iemand misschien of ik in omgeving Nijmegen ergens aan voeding kan komen? Wil dit eerst in huis hebben eigenlijk.

Fotootjes:

pi_46810020
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:11 schreef mrcool het volgende:
Het terrarium is volledig ingericht. Hoop dat ik spoedig de bewoners kan gaan ophalen. Weet iemand misschien of ik in omgeving Nijmegen ergens aan voeding kan komen? Wil dit eerst in huis hebben eigenlijk.

Fotootjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Online te bestellen via kreca.nl of bij www.rainforrest-frogs.nl
enige wat ik weet.

Trouwens uit thermometers krijg je geen correct resultaat als ze liggen als dit een kwik thermometer is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2007 15:49:41 ]
pi_46810408
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:48 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Trouwens uit thermometers krijg je geen correct resultaat als ze liggen als dit een kwik thermometer is.
Als ze in het zand liggen idd niet kwam ik ook achter. Op de flagstone werkt het weer wel, daar is het 35 graden.
pi_46821036
De bewoners zijn gereserveerd en worden zondag opgehaald!
pi_46854589
Hoi medereptielenliefhebbers!
ik heb eens even een vraagje he...
kweet niet of dat hier hoort, maar op hoop van zegen dan maar
ik heb sinds kort een chameleo calyptratus aangeschaft.
nu spuit ik elke dag met de plantenspuit het terrarium goed vochtig, maar nu wil ik
dus ook een "druipbakje" met water erin maken. alleen wil het me niet echt lukken.ofwel
het stroomt eruit, ofwel het druppelt helemáál niet.wat heb jullie voor systeempje gemaakt?
en wat doe ik fout?
alvast bedankt!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_46855383
Vandaag eens wezen kijken naar voedseldieren bij een winkel in Hatert (Nijmegen). Zaten meer dode dan levende krekels in een bakkie!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:01:26 #133
124403 UZN
Hello world!
pi_46859488
Probeer de krekelkoerier eens (Google for adress)
pi_46861174
thanks.
gewoon .nl erachter typen helpt net zo :-)
maar ik geloof niet dat ze zoiets hebben...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_46870846
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:44 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:

maar ik geloof niet dat ze zoiets hebben...
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar misschien heb je er iets aan:

http://aquatotaal.nl/index.php?act=viewProd&productId=1463
pi_46871676
thanks!
pi_46905979
De bewoners zijn gearriveerd!

pi_46913957
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:38 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Hoi medereptielenliefhebbers!
ik heb eens even een vraagje he...
kweet niet of dat hier hoort, maar op hoop van zegen dan maar
ik heb sinds kort een chameleo calyptratus aangeschaft.
nu spuit ik elke dag met de plantenspuit het terrarium goed vochtig, maar nu wil ik
dus ook een "druipbakje" met water erin maken. alleen wil het me niet echt lukken.ofwel
het stroomt eruit, ofwel het druppelt helemáál niet.wat heb jullie voor systeempje gemaakt?
en wat doe ik fout?
alvast bedankt!
www.jewelspray.nl
www.rainforrest-frogs.nl

Allemaal bedrijven met druppel systemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2007 18:51:04 ]
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 18:51:23 #139
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46914017
Wat een leukerds mrcool!
pi_46915274
Heb ze nog niet alle 4 op de foto gekregen, ze houden er nogal van zich te verschuilen!
pi_46917328
Volgens mij vinden ze het ook vrij leuk om zo nu en dan dwars door het drinkbakje te lopen!
  zondag 4 maart 2007 @ 20:24:46 #142
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46917359
ziet er erg goed uit mrcool !!

Een prachtige bak is het geworden
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46917438
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef Mirage het volgende:
ziet er erg goed uit mrcool !!

Een prachtige bak is het geworden
Thanx, ben er al met al een week of 3 mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn. Ook erg leuk om zo'n bak volledig in te richten from scratch.
pi_46918151
Klimmen is stoer!

pi_46933518
Hmm voor voer kun je beter even vragen welke dag z geleverd krijgen
en dan ook op DIE dag je voer halen

je houdt ze thuis langer in leven dan dat de winkel dat doet.
bovendien voer je ze zelf ook beter.. dus zijn ze voedzamer tegen de tijd ze op gegeten worden
jobensaskia.nl
pi_46936361
Iemand ervaring met de Bug Buddy? Lijkt me wel een handig ding om mijn luipaardgekko's krekels mee te voeren.

pi_46936661
Lekker slapen!

pi_46944790
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:49 schreef Aneurism het volgende:

[..]

www.jewelspray.nl
www.rainforrest-frogs.nl

Allemaal bedrijven met druppel systemen.
dank je wel!
alleen de 2e doet het niet...
  maandag 5 maart 2007 @ 19:33:08 #150
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_46951906
Dit is het terrarium waar ik vervoersproblemen mee had. De onderbak is 1,4 x 0,7 x 0,8 m en de bovenbak 1,4 m x 0,7 m x 1,4 m.
Boven is een vochtig klimaat voor de wateragamen met een vijver en onder een woestijn klimaat voor onze baardagaam.
Alles is afgewerkt met tegellijm (en flevopol).

Verlichting wateragamen: 5 x 20 w spots, 1 philips pro 60 w, 1 x uv. temp onderen 24, boven 28 en water 25 (geen thermostaat!!!). Ook zit er een vernevelaar in.
Baardagaam: 1 x phips pro 60 w, 1 x exo terra halogeen 50 w en 1 x uv 10.0. Temp 27 tot 45 (spot).
De bodembedekking is beide zand (speelzand).

pi_46962051
Erg grappig om te zien hoe er ‘s ochtends poepjes liggen recht voor het raam, alsof ze willen zeggen dat het snel weggehaald moet worden! Ik hoop dat ze met zijn allen dat plekje blijven gebruiken, is wel zo handig!
pi_46965463
ziet er goed uit tweakdsl

ik moet oo kaan een nieuwe bak voor de baardagamen... maar geen zin/tijd om het zelf te maken
en niet de behoefte om er volslagen arm van te worden *grin*

dingen zijn duur.. das het probleem niet
maar hoeven het niet te overdrijven

als het goed is zit er een bedrijf in r'dam dat terra's op maat maakt en niet verschrikkelijk duur is.
ben alleen de naam kwijt
jobensaskia.nl
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:32:46 #153
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_46984178
Wauw, wat een mooi terrarium!
Superbak broertje!!!
pi_47007597
Verdomme, zo nu en dan krijgt een meelworm het toch nog voor elkaar om uit het bakje te klimmen, misschien heb ik er dan toch teveel in gedaan.
pi_47036451
Eens kijken of ze morgen wel wat meer krekels lusten, gisteren keken ze er nauwelijks naar om. Ik ga er vanuit dat ze nog ff moeten wennen aan het terrarium en naar verloop van tijd zullen ze wel wat beter gaan eten. Ook de meelwormen worden tot nu toe nauwelijks tot niet gegeten. Hoop iig dat dit niet al te lang zo blijft anders zal ik misschien eens wasmotten moeten proberen, het schijnt dat ze die altijd wel eten, een soort junkfood voor luipaardgekko's zeg maar!
pi_47036733
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:55 schreef mrcool het volgende:
Eens kijken of ze morgen wel wat meer krekels lusten, gisteren keken ze er nauwelijks naar om. Ik ga er vanuit dat ze nog ff moeten wennen aan het terrarium en naar verloop van tijd zullen ze wel wat beter gaan eten. Ook de meelwormen worden tot nu toe nauwelijks tot niet gegeten. Hoop iig dat dit niet al te lang zo blijft anders zal ik misschien eens wasmotten moeten proberen, het schijnt dat ze die altijd wel eten, een soort junkfood voor luipaardgekko's zeg maar!
kijk je wel uit met die krekels? klotedingen zijn het

en die wormen gebruiken elkaar als ladder hoor ...doen ze hier ook
pi_47036987
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:00 schreef prupke het volgende:

[..]

kijk je wel uit met die krekels? klotedingen zijn het

en die wormen gebruiken elkaar als ladder hoor ...doen ze hier ook
Hoezo uitkijken met die krekels? En ze gebruiken elkaar idd als ladder en zo kruipt er dan eentje uit! Ik vang ze gewoon weer en gooi ze terug in het bakje. Wel makkelijk dat als er eentje uit het bakje kruipt deze meteen op de achterwand kruipt, zo kan ik hem weer goed vangen.
pi_47037178
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hoezo uitkijken met die krekels? En ze gebruiken elkaar idd als ladder en zo kruipt er dan eentje uit! Ik vang ze gewoon weer en gooi ze terug in het bakje. Wel makkelijk dat als er eentje uit het bakje kruipt deze meteen op de achterwand kruipt, zo kan ik hem weer goed vangen.
krekels hebben een vervelende eigenschap : ze denken allemaal dat ze houdinie zijn (vooral de jonkies)
dus met een beetje pech heb je in no time je huis vol met krekeltjes

kleine sprinkhanen is een betere optie misschien
pi_47037377
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef mrcool het volgende:

[..]

ohja, het is onmogelijk om te voorkomen dat er 1 ontsnapt..
pi_47037411
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:09 schreef prupke het volgende:

[..]

krekels hebben een vervelende eigenschap : ze denken allemaal dat ze houdinie zijn (vooral de jonkies)
dus met een beetje pech heb je in no time je huis vol met krekeltjes

kleine sprinkhanen is een betere optie misschien
Er is er geen ontsnapt hoor, en ik heb nadien alle krekels die niet opgegeten waren verwijderd uit het terrarium. Mocht hiervoor wel mijn hele inrichting eruit halen wat de gekko's niet zo leuk vonden. Maar die krekels gaan idd overal achter en onder zitten, hier zaten er ook al 3 onder de flagstone. Wel klote dat ik de hele inrichting eruit moet halen om die krekels weer te pakken te krijgen, dit komt de rust van de gekko's natuurlijk niet ten goede, voeren buiten het terrarium is iig geen optie.
pi_47037557
Krekels zijn dan ook wel weer erg snel en luipaardgekko's over het algemeen behoorlijk sloom. Wel erg leuk om te zien hoe ze gaan jagen. Hoe dat staartje gaat lopen trillen net voordat ie zijn slag maakt!
pi_47037558
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:14 schreef mrcool het volgende:

[..]

Er is er geen ontsnapt hoor, en ik heb nadien alle krekels die niet opgegeten waren verwijderd uit het terrarium. Mocht hiervoor wel mijn hele inrichting eruit halen wat de gekko's niet zo leuk vonden. Maar die krekels gaan idd overal achter en onder zitten, hier zaten er ook al 3 onder de flagstone. Wel klote dat ik de hele inrichting eruit moet halen om die krekels weer te pakken te krijgen, dit komt de rust van de gekko's natuurlijk niet ten goede, voeren buiten het terrarium is iig geen optie.
Daarom juist
je kan ze dan beter idd wasmotten gaan voeren (en die kan je dan wel uit de hand laten eten , met genoeg geduld)
en met kleine sprinkhanen hoef je die beesten niet elke keer lastig te vallen met het terrarium uit elkaar te halen )
pi_47037624
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:17 schreef prupke het volgende:

[..]

en met kleine sprinkhanen hoef je die beesten niet elke keer lastig te vallen met het terrarium uit elkaar te halen )
Hoezo niet?
pi_47037698
die kruipen niet in/achter je inrichting
pi_47037859
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:20 schreef prupke het volgende:
die kruipen niet in/achter je inrichting
Die gaan gewoon onder de lamp zitten chillen toch?
pi_47038259
bij ons niet hoor...daar springen ze voor hun leven
maar ze kunnen niet ontsnappen !
pi_47038641
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:34 schreef prupke het volgende:
bij ons niet hoor...daar springen ze voor hun leven
maar ze kunnen niet ontsnappen !
Hoezo kunnen ze niet ontsnappen dan? Ze zouden dus uit de bak kunnen springen als ik probeer ze eruit te halen?
pi_47038785
Een krekel (een jonge) die kan door een gaatje van bv 2 mm nog ontsnappen dus die zitten overal achter/in/tussen..en sprinkhanen kunnen dat niet.

Ja natuurlijk kan een sprinkhaan onstsnappen indien je de deur open doet...maar die zijn dan ook weer makkelijker te vangen in je huis...
als een krekel ontsnapt en je kan hem niet vangen dan hoor je hem... maar vangen is geen optie
pi_47038904
Toch maar eens een keer proberen dan die sprinkhanen. Krekels zijn ook zo snel en kruipen echt overal waar ze maar kunnen. En ik kan ze er ook niet in laten zitten want dan zullen ze mijn gekko's lastig gaan vallen en dat is uiteraard niet de bedoeling.
pi_47039248
gewoon een keer proberen ...ws minder moeite en ze vreten die sprinkhanen ook
wasmotten zijn als ze jong zijn wel heel erg goed ..veel voedingsstoffen
pi_47039388
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:01 schreef prupke het volgende:
gewoon een keer proberen ...ws minder moeite en ze vreten die sprinkhanen ook
wasmotten zijn als ze jong zijn wel heel erg goed ..veel voedingsstoffen
Volgens http://www.eublepharis.nl/

Wasmottenlarven zijn als het ware de snoepjes voor de reptielen. Gezien het feit dat wasmottenlarven erg vet zijn, zijn ze totaal niet geschikt als hoofdvoedsel. Wel is het een goed voedseldier om ter afwisseling te geven. De meeste luipaardgekko’s reageren erg fel op wasmottenlarven omdat ze een vreemde manier van bewegen hebben die gelijk de aandacht trekt. De wasmotten zelf, die na verpopping te voorschijn komen kunnen ook gevoerd worden, maar hebben geen enkele voedingswaarde. Deze motten zijn dus meer “voor de leuk” en om hun jachtinstinct te prikkelen als dat het echt een toevoeging is op hun dieet.

Sprinkhanen zijn zeer geschikte voedseldieren. Ze zijn niet heel erg vet, en makkelijk te vangen. Een nadeel van sprinkhanen is dat ze in verhouding redelijk duur zijn in aanschaf. Ook kost het meer moeite om een groot aantal sprinkhanen goed in leven te houden dan krekels.

Aangekochte sprinkhanen kunnen het beste in een middel maat faunabox worden bewaard tot ze worden gevoerd. Voer de sprinkhanen het beste gras of riet. Geef liever geen andijvie etc, want dit betekent vaak hun dood. Blad en gras/riet van buiten werkt het beste.

Een groot voordeel van sprinkhanen is dat je er rustig een aantal in een terrarium kunt gooien bij je gekko’s, ook als ze niet alles in 1 keer op eten. Sprinkhanen zijn echte zonneaanbidders en zullen veelal onder de spot gaan zitten. Hierdoor vallen ze je dieren niet lastig en zijn ze makkelijk te vangen.
pi_47039518
MIjn baldy's hebben tot nu toe wel het meeste lef en laten zich ook het meest zien, ze zijn ook iets ouder.
pi_47044703
hmm sprinkhanen doen het ook prima op allerlei soorten fruit volgens mij
was bij nooit een probleem in ieder geval

en wortels doen het ook errug goed.. bederft ook wat minder zegmaar

overigens.. ontsnappende krekels.. ik heb altijd een deksel op de krekelbakjes?
(en katten die ook graag krekels vangen mocht er toch iets ontsnappen)

leuke van krekels als ze eenmaal ontsnapt zijn.. is dat je ze idd niet meer vangt
en als het toevallig een aanstaande mammie-krekel is.. dan kun je je gekko's beter los in huis laten lopen..... *grin*

zelf nooit gehad gelukkig maar je kunt een leuke plaag in huis hebben als je pech hebt
jobensaskia.nl
pi_47044741
Ik ga ze zometeen voeren, heb 10 krekels uit het bakje gehaald (met een lang pincet) en in een potje gedaan. Theelepel Vita Totaal erbij en schudden maar! Krekels zijn nu helemaal wit!
pi_47048698
Er zijn in totaal 14 krekels gegeten. Heb er nog 4 levend uitgehaald. Een van de 2 baldy's (over het algemeen ook de meest actieve gekko) eet zeer goed en gaat ook achter de krekels aan. De andere 3 blijven mooi in hun schuilplaatsjes zitten waardoor het lastig word ze te voeren. Ik heb uiteindelijk weer alles uit het terrarium moeten halen om de niet opgegeten krekels te vangen. Het is wel een tijdrovende klus om iedere keer een krekel in zo'n schuilplaatsje te jagen zodat ie misschien word opgegeten. Op een gegeven moment liepen ze alle 4 een beetje te kijken naar de overgebleven krekels dus ik neem aan dat ze geen honger meer hebben. Toch vind ik het vervelend dat ik iedere keer de hele inrichting eruit moet gaan halen als ik ga voederen. Misschien is het een beter idee om eerst alles eruit te halen alvorens te gaan voederen. Zo kan ik ook beter in de gaten houden welke gekko's goed eten en welke niet. Probleem is echter ook dat zodra hun schuilplaatsjes weg zijn ze tegen de achterwand gaan klimmen wat het voederen ook niet makkelijker maakt.
pi_47049714
mja de truc is om te zorgen dat de krekels niet overal in/achter/onder kunnen kruipen

maar das nog best kunstig op zich

maar als ze honger hebben vangen ze die krekels vanzelf natuurlijk

(en je kan een krekel met je pincet vrij makkelijk voeren door ze bij 1 van de voorste pootjes vast te pakken... en gewoon bij je gekko te houden)
jobensaskia.nl
pi_47050023
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef Uhmmie het volgende:
mja de truc is om te zorgen dat de krekels niet overal in/achter/onder kunnen kruipen

maar das nog best kunstig op zich

maar als ze honger hebben vangen ze die krekels vanzelf natuurlijk

(en je kan een krekel met je pincet vrij makkelijk voeren door ze bij 1 van de voorste pootjes vast te pakken... en gewoon bij je gekko te houden)
Dat is wel een lastig uit te voeren trucje die je daar noemt, vandaar dat ik zit te denken bij de volgende voederbeurt eerst alles waar ze zich kunnen verstoppen uit het terrarium te halen. En het is idd zo dat als ze honger hebben ze de krekels wel zullen vangen, daarom denk ik dat ze niet zo'n harde honger hadden.

En dat met die pincet werkt idd alleen willen die pootjes nog weleens afbreken.
pi_47050930
daarom moet je de voorpootjes nemen.. die korte zemgaar
die breken minder snel
(alsof je het over tandenstokers hebt ipv levende diertjes.. )

en ja die truc is lastig.. i know
bij de baardagamen begin ik er ook niet aan
die verbouwen om de dag hun hok en vreten alles op wat er beweegt.

bij de vogelspin die ik heb was het altijd dat ze onder een stukje kurk schoten waar mevrouw niet bij kon
inmiddels kan dat allang niet meer.. maar nog steeds zoekte ze dapper onder dat stukje kurk (inmiddels goed uitgegraven.. vandaar dat het niet zo'n goeie verstopplek meer is) als ze honger heeft

wel "slim" voor een beestje dat in feite niet eens hersenen heeft
jobensaskia.nl
pi_47056744
Ik liet krekels los in terra en stukje appel op een open plekje, werd het altijd wel gepakt.

Sinds dit weekend heb ik weer 8 gifkikkertjes erbij, foto's volgen.
pi_47057347
hmm goeie actie wel.. niet aan gedacht

nahja.. de spinnetjes krijgen voer "op maat"

en de baardagamen vreten alles.. *grin*
dus die zijn het probleem niet

voor mrcool misschien wel heel erg handig tho
jobensaskia.nl
pi_47066931
Hoihoi,
Me ook maar eens gemeld bij fok!, lees t al jaren.
Mooie foto's van gekko's . En ik vroeg me af welke Phelsuma op pagina2 stond, die goudstofgekko....
Zelf niet zoveel diertjes(meer) enkele kikkers met wat nakweek.
helaas alleen geen mooie foto's.

Maar wat ik wilde zeggen is dat krekels bij mij altijd makkelijk konden worden gevangen. doe het best klevende dubbeltape op een kartonnetje, doe in het midden een klein beetje visvoer, dan blijven ze daar meestal aan plakken. anders gewoon een bakje met gladde binnenkant vullen met een klein beetje zoet water, daar vallen ze in. ==> geen krekels meer in je woonkamer of slaapkamer
Liefde en infectie
pi_47075533
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:25 schreef Aneurism het volgende:
Ik liet krekels los in terra en stukje appel op een open plekje, werd het altijd wel gepakt.
Dus de krekels kun je dan weer vangen bij dat stukje appel bedoel je?
pi_47075613
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:50 schreef lucky_m3 het volgende:
En ik vroeg me af welke Phelsuma op pagina2 stond, die goudstofgekko....
Dat is de Phelsuma Laticauda.
pi_47075634
Van de meelwormen wordt ook niet gegeten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:26:13 #185
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47075652
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:22 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dus de krekels kun je dan weer vangen bij dat stukje appel bedoel je?
de krekels komen dan op de appel af en je dieren vreten ze dan op.
Sir Winston Churchill
pi_47075696
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:26 schreef Mirage het volgende:

[..]

de krekels komen dan op de appel af en je dieren vreten ze dan op.
Maar eens proberen dan! Mijn gekko's zijn wel al gewend aan mijn hand, ze gaan er lekker opzitten als ze er zin in hebben! Zal ook wel een kwestie van tijd zijn voordat ze meer gaan eten, ze zullen nog wel niet helemaal op hun gemak zijn in het terrarium, ze zitten er ook nog maar 5 dagen in.
pi_47083935
Belangrijk is dat je de dieren zeker de eerste dagen met rust laat, pas na 2 weken ga ik bij mijn kikkers een beetje rommelen en doen. Je hand in de bak is niet bevordelijk. Wel zou ik de appel na 2-3 daagjes weghalen ivm gisting gevaar.

Gisteren mijn eerste pumilio bastimentos op het land gekregen! Eerste nakweek ooit $$$$$

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2007 10:36:06 ]
pi_47084316
goede zaak

(buiten dat je dus wildvang had zitten.. *mopper op aneurism* maarja.. je moet ergens beginnen tenslotte )

congrats
jobensaskia.nl
pi_47086825
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef Uhmmie het volgende:
goede zaak

(buiten dat je dus wildvang had zitten.. *mopper op aneurism* maarja.. je moet ergens beginnen tenslotte )

congrats
Welke wildvang?

Los staan hiervan:
Waar denk jij dat alle dieren vanuit de hobby vandaan komen, een cloon centrum?
pi_47086897
lezen schat.. voordat je miept.. het was geen aanval hooguit een constatering

en als jij de eerste nakweek ooit hebt.. dan eh.. is wat je al had automagisch wildvang
of groeien die dingen tegenwoordig in keukenkastjes
jobensaskia.nl
pi_47087565
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:06 schreef Uhmmie het volgende:
lezen schat.. voordat je miept.. het was geen aanval hooguit een constatering

en als jij de eerste nakweek ooit hebt.. dan eh.. is wat je al had automagisch wildvang
of groeien die dingen tegenwoordig in keukenkastjes
Dan moet jij lezen schat: Ik had het over mijn eerste nakweek

Wel moet ik eerlijk zeggen dat mijn voorkeur van dieren naar Wildvang uitgaat. De reden hiervan is simpel: Wildvang kweekt qua gifkikkers veel beter... Waar je 10-200 nakweek dieren hebt van wildvang op jaar basis, heb je 8-80 dieren van F1 en zo voorts en zo voorts. Het enige wat dat in de weg staat is dat het illegaal is in 99% van de gevallen... Wel heb ik veel F1 zitten van legale zendingen.
pi_47088353
heheh sowwy dan

mja voor hoop andere dieren geldt dat wildvang vaker dood gaat en minde rkweekt
dat schijnt idd anders te liggen met kikkers
jobensaskia.nl
pi_47092254
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:35 schreef Aneurism het volgende:
Je hand in de bak is niet bevordelijk. Wel zou ik de appel na 2-3 daagjes weghalen ivm gisting gevaar.
Wordt een beetje lastig voeren dan zonder mijn bak in de hand. En het stukje appel gaat er tegelijk met de niet opgegeten krekels weer uit. Vandaag en morgen word er iig niet gevoerd, misschien dat ze zondag dan eindelijk eens fel reageren op de krekels.
pi_47092294
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:04 schreef Uhmmie het volgende:
heheh sowwy dan

mja voor hoop andere dieren geldt dat wildvang vaker dood gaat en minde rkweekt
dat schijnt idd anders te liggen met kikkers
Kweekt goed, in de natuur kweekt het beter vanwege voedsel aanbod.. Helaas geld voor 99% van de kikkers dat ze niet door smokkelen maar door houtkap (legaal of illegaal) bedreigd worden. Tevens word over de hele wereld alle kikkersoorten bedreigd door de chytrid schimmel waardoor enkele soorten al uitgestorven zijn (zoals de gouden pad).
pi_47092430
mja hier meer ervaring met spinnen
en dan gaat wildvang vooral vaak dood
en als het al niet dood gaat.. kweekt het vaak gewoon niet

das toch wel jammer.. buiten dat ik wildvang (tot op zekere hoogte) sowieso jammer vind.. is het dan ook nog vrij zinloos geweest.

nut van fokken zie ik nog wel.. andaar dat wildvang soms ook wel kan
als u begrijpt wat ik bedoel
jobensaskia.nl
pi_47095761
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan moet jij lezen schat: Ik had het over mijn eerste nakweek

Wel moet ik eerlijk zeggen dat mijn voorkeur van dieren naar Wildvang uitgaat. De reden hiervan is simpel: Wildvang kweekt qua gifkikkers veel beter... Waar je 10-200 nakweek dieren hebt van wildvang op jaar basis, heb je 8-80 dieren van F1 en zo voorts en zo voorts. Het enige wat dat in de weg staat is dat het illegaal is in 99% van de gevallen... Wel heb ik veel F1 zitten van legale zendingen.
import van Rana zeker?
Liefde en infectie
pi_47095921
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:44 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kweekt goed, in de natuur kweekt het beter vanwege voedsel aanbod.. Helaas geld voor 99% van de kikkers dat ze niet door smokkelen maar door houtkap (legaal of illegaal) bedreigd worden. Tevens word over de hele wereld alle kikkersoorten bedreigd door de chytrid schimmel waardoor enkele soorten al uitgestorven zijn (zoals de gouden pad).
Ik vraag me af of het in de natuur beter kweekt, daar worden de dieren ondanks eventuwele giftigheid nog steeds gegeten(niet door mensne, maar toch).
En die schimmel is idd zo klote, helaas is er niks tegen te doen , zelf s al gehoord dat er mensen zijn die m in een bak hebben gehad door import. Helaas waarschijnlijk niet te stoppen
Liefde en infectie
pi_47097175
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:17 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het in de natuur beter kweekt, daar worden de dieren ondanks eventuwele giftigheid nog steeds gegeten(niet door mensne, maar toch).
En die schimmel is idd zo klote, helaas is er niks tegen te doen , zelf s al gehoord dat er mensen zijn die m in een bak hebben gehad door import. Helaas waarschijnlijk niet te stoppen
Chytrid schimmel is zo schadelijk dat je je terrarium moet laten afvoeren naar chemisch afval en geen water mag lozen in het riool. Tevens gaan alle dieren in het huis (kikkers) 9/10 keer dood.. Er is een incubatie tijd van 6 maanden, waardoor je het vaak niet eens doorhebt.

Nog 3 kikker soorten en ik heb alle soorten die ik wil hebben.

Heb momenteel 5 tinctorius soorten, 3 pumilio soorten en terribilis

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2007 16:50:12 ]
pi_47098121
hmmm,
Wil nog best wel een aantal kleinere kikkersoorten erbij, alleen heb ik ook al 7 soortjes zitten. Helaas dus wachten tot ik verhuisd ben.
Dan zullen de imitator soorten en pumilio's wel komen
momenteel:
Leuco, tricolor, vitatus, auratus 2x, imitator, galactonotus
Liefde en infectie
pi_47118693
Ik geloof echt dat ze dat bakje met meelwormen nog steeds niet ontdekt hebben, hoe lang kan ik deze meelwormen eigenlijk in het terrarium laten staan? Het bakje staat er sinds afgelopen dinsdag al in maar ik geloof dat ze het of niet doorhebben of ze gewoon geen zin in meelwormen hebben.
pi_47167403
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 17:12 schreef lucky_m3 het volgende:
hmmm,
Wil nog best wel een aantal kleinere kikkersoorten erbij, alleen heb ik ook al 7 soortjes zitten. Helaas dus wachten tot ik verhuisd ben.
Dan zullen de imitator soorten en pumilio's wel komen
momenteel:
Leuco, tricolor, vitatus, auratus 2x, imitator, galactonotus
binnenkort zal ik 7 pumilio's gaan ophalen, heb d'r nu al zin in.

Momenteel heb ik zitten:

Trio bastimentos
duo Darkland
solo cauchero

Trio Tinctorius matecho
Duo tinctorius mont la fumee
Trio tinctoirus saul
Duo tinctorius brazil
solo brazil vrouw
9 azureus

4 terribilis oranje.

Komen nog bij een duo matecho, trio pumilio almirante, 4tal cauchero.

Auratus vind ik zelf minder omdat je het amper ziet.

Bijna is mijn wishlist af... ik heb momenteel 14 bakken staan en ik wil eigenlijk gaan voor het kweken met matecho, azureus en brazil. De pumilio's heb ik er bij voor de mooi.

Nieuwste aanwinsten:

Matecho

Mont La fumee:

Dendrobates pumilio bastimentos 2 dagen aan land:

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2007 20:48:24 ]
pi_47169220
Die eerste kikkertjes zien er erg grappig uit.
pi_47169292
Mijn gekko's worden langzamerhand steeds actiever. Nu de lampen uit zijn zie ik ze voor het eerst alle 4 buiten hun schuilplaatsjes.
pi_47191895
Bij Pet's Place zijn ze ook niet de slimste. Vraag ik om calciumpoeder geven ze me Gistocal. Dus ik zeg nog dat dat geen pure calcium is en dat er vitamine's inzitten. Niet waar zeggen ze me, het is pure calciumpoeder. Uiteindelijk lezen ze toch maar eens ff precies wat er in zit en ja hoor, vitaminen, koper en noem de hele mikmak maar op. Dus uiteindelijk ben ik maar ff naar de apotheek gegaan en ze gaan kijken voor me of ze wat kunnen bestellen, wsl calciumlactaat (melkzure kalk) van het merk Tendo. Wel heb ik bij de Blokker een keukenweegschaal gekocht voor het wegen van mijn gekko's. Moet alleen nog ff kijken hoe ik dit het beste kan doen zonder ze te veel tot last te zijn.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:20:06 #205
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47194720
Gistocal is wel goed voor erbij, beetje afwisselen. Doe ik ook.
pi_47194768
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:20 schreef tweakdsl het volgende:
Gistocal is wel goed voor erbij, beetje afwisselen. Doe ik ook.
Daar heb ik Vita-Totaal voor, als dat potje op is ga ik ook Gistocal gebruiken 1x per week.
pi_47218606
weet iemand hier trouwens een leuke terrariumbouwer?

zit te denken om de baardagamen in te bouwen in een salontafel

door omstandigheden dient het terra in mijn huis nu als tafeltje.. en het ziet er verrassend cool uit *grin*
jobensaskia.nl
pi_47221620
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:13 schreef Uhmmie het volgende:
weet iemand hier trouwens een leuke terrariumbouwer?

zit te denken om de baardagamen in te bouwen in een salontafel

door omstandigheden dient het terra in mijn huis nu als tafeltje.. en het ziet er verrassend cool uit *grin*
Ik ken een aantal terra bouwers, maar of ze ook terra in salontafels inbouwen .. dunno
pi_47221870
kan je altijd proberen, als je wilt heb ik wel een adresje waar ze zowel kasten en terra's bouwen, dus dan kan je ze meteen in een laten maken
aquarium royal bij eindhoven

Mooie kikkers aneurism
9 azureus
Liefde en infectie
pi_47222306
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef lucky_m3 het volgende:
kan je altijd proberen, als je wilt heb ik wel een adresje waar ze zowel kasten en terra's bouwen, dus dan kan je ze meteen in een laten maken
aquarium royal bij eindhoven

Mooie kikkers aneurism
9 azureus
Dat worden er 12
pi_47222359
nou ze hoeven het er niet perse IN te bouwen.. maar een salontafelachtige constructie lijtk me niet moeilijker dan een kast

alsin.. een terra gewoon vanaf de grond tot salontafelhoogte zegmaar
(je hoeft er verder niet onder te kunnen.. tis voor baardagamen en die zitten het liefst op de grond anyway)
dat stevig genoeg is om kopjes op te zetten en een plantje
maar wat ook open kan voor bijv. lampjes (van boven dus) en van voren voor de normale dingen.

evt. met 4 pootjes aan de zijkant.. maar doordat het terra toch van glas gaat worden is dat hooguit voor "het oog" zegmaar

het klinkt hooguit als iets wa tniet vaak gedaan is/word
maar niet als iets onmogelijks

op zich gaat het nu ook goed.. maar dit terra is gewoon hard aan vervanging toe en ziet er niet uit
niet helemaal geschikt voor onze nieuwe woonkamer dus
jobensaskia.nl
pi_47222503
Ik ken iemand die heel goedkoop ze bouwt, maar dat zijn volglas terra.

Rainforest-frogs.nl bouwt terra's in kasten geloof ik.
www.terrariumopmaat.nl ook dacht ik.
pi_47222651
glas is op zich neit erg

de baardagamen klauwen graag aan het glas als ze uit het terrarium willen
resultaat bij glas: wat nasty gepiep
resultaat bij plexyglas: een mat ruitje na verloop van tijd

ben alleen ietwat bang voor de kosten
vast niet goedkoop en ben zelf niet zo handig
jobensaskia.nl
pi_47223343
Ach, dat gepiep hoor je na een tijdje niet meer
Laat me even denken, in de buurt van rijnsburg(bij den haag) ligt ook een ter bouwer, die 2e handsglas bouwt, met op de ramen die je ziet niuw glas, scheelt een stuk en de bakken zijn verder even goed. Alleen de naam van bedrijf kwijt
Liefde en infectie
pi_47223445
dat gepiep zijn we aardig aan gewend ja.. hooguit bezoek vraagt zich regelmatig af wat er "zo piept" *grin*
jobensaskia.nl
pi_47223745
ach dat gepiep, bij mij komen er juist altijd vragen over hoe dat nu toch kan dat ik op een kamer lig waar de insecten ook rondkruipen als ik heb gevoerd en er dan niet gek van wordt.... ik werd er wel gek van, maar na een tijd went alles
Liefde en infectie
pi_47225610
oh ik vond in begin de krekels irri
toen geen veldkrekels meer gekocht voor een tijdje.. dat hielp

gewone krekels went sneller

nu met de baardagamen gaat gewoon het hele bakje het terra in.. dus sowieso nergens meer last van
jobensaskia.nl
pi_47228584
pi_47229024
vind het moeilijk kiezen.. die terra's trouwens
jobensaskia.nl
pi_47231460
Nog 2 fotootjes.

pi_47281090
Zit er net gewoon een krekel te chillen in mijn keuken! Wat maken die volwassen krekels een herrie trouwens zeg.

[ Bericht 19% gewijzigd door mrcool op 14-03-2007 22:05:32 ]
pi_47300923
Een van de Superhypo's is hevig aan het vervellen op dr kopje. Vanmiddag even ergens veenmos regelen.
pi_47306961
Weet iemand wat er met reptielenforum.nl is gebeurd?
pi_47311610
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:13 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand wat er met reptielenforum.nl is gebeurd?
Nee maar ik vind het wel kut, werkt al een hele tijd niet meer.
pi_47333729
Zoek de gekko.

pi_47365033
Zusjes.

zaterdag 17 maart 2007 @ 16:11:39 #227
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47370506
http://www.reptielen-forum.nl

reptielen -streeptje-forum nu dus. Ruzie geweest en nu zijn een aantal leden een ander forum begonnen. Dit is beter!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:17 #228
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47371095
Even een linkje:

BB Belgie gaat te ver!
pi_47371908
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:11 schreef tweakdsl het volgende:
http://www.reptielen-forum.nl

reptielen -streeptje-forum nu dus. Ruzie geweest en nu zijn een aantal leden een ander forum begonnen. Dit is beter!
En ik kan me dus niet meer inloggen!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:36:47 #230
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47372965
Je moet je opnieuw registreren. Dit is een ander forum van andere beheerders. Ze zijn opnieuw begonnen met een nieuwe database.
Er is geen enkele link met het oude forum.
pi_47373618
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:00 schreef mrcool het volgende:
Zit er net gewoon een krekel te chillen in mijn keuken! Wat maken die volwassen krekels een herrie trouwens zeg.
ik vind dat eigenlijk best wel een heerlijk geluid.
doet me altijd denken aan Afrika...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:05:35 #232
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47373921
Mrcool, TomT toevallig?
pi_47391182
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:05 schreef tweakdsl het volgende:
Mrcool, TomT toevallig?
pi_47391189
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:36 schreef tweakdsl het volgende:
Je moet je opnieuw registreren.
Ik kon ook al mijn topics niet meer terug vinden.
  zondag 18 maart 2007 @ 10:30:09 #235
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47391312
Geen wonder, dit is een ander forum met een andere database!
pi_47391371
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:30 schreef tweakdsl het volgende:
Geen wonder, dit is een ander forum met een andere database!
pi_47391488
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:55 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:

[..]

ik vind dat eigenlijk best wel een heerlijk geluid.
Niet als dat heerlijke geluid in je keuken rondloopt.
pi_47396172
Ben iig weer member op het reptielenforum.
pi_47443639
nog meer mensen met kameleonetjes hier?
ik heb een calyptratusje en er eigenlijk gelijk een vraag over.
ik laat hem wel eens wat rondlopen door de kamer (speciaal takken voor opgehangen).
kan dit kwaad, ik bedoel i.v.m. de temperatuur?ik heb gelezen dat ze t het liefst tussen de 24 en 28 graden hebben. in zijn terrarium is dit ook het geval, in de kamer altijd 20 graden.
ik vermoed dat het wel kan, aangezien hij ook wel richting de warmte (terrarium) kan klimmen.
maar ik dacht, voor de zekerheid, leg ik het even aan de kenners voor...
dus...wat denken jullie ervan?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:14:05 #240
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47461030
Let wel goed op! Kameleons zijn echte stress beesten. Stress=dood. Dit kan zomaar gebeuren...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:42:56 #241
167723 sanni
Acima de seu
pi_47472338
Je kan ook een virtuele reptiel nemen. Geen stress en altijd ter beschikking en gaat nooit
dood.
pi_47480763
JA.....of....niet!
pi_47498642
calypratus kan op zich nog net iets meer hebben he

en op zich kan het wel

maar idd... uitkijken met andere huisdieren en dergelijke

stress = not good

gewoon op zn gemakje klauteren door je woonkamer vind ie prima
jobensaskia.nl
pi_47514984
Nog wat fotootjes van mijn luipaardjes.

pi_47517182
gaat er iemand nog naar de beurs in houten?
pi_47545759
pi_47547203
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef klarendaller het volgende:
gaat er iemand nog naar de beurs in houten?
Yep, minimaal 6 nieuwe kikkers halen.
pi_47551641
mrcool, ik vind je foto's geweldig.
Ik geniet er erg van

Vooral blijven posten, ook als er niet veel commentaar komt.

We kijken wel !

Sir Winston Churchill
pi_47552976
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:31 schreef Mirage het volgende:
mrcool, ik vind je foto's geweldig.
Ik geniet er erg van

Vooral blijven posten, ook als er niet veel commentaar komt.

We kijken wel !

Bedankt! Foto's worden door het glas heen gemaakt om de dieren niet lastig te vallen maar ze willen idd best goed lukken ja. Macrostand en optische zoom!
pi_47622963
De gekko's vermaken zich prima in het bakje veenmos!
  zondag 25 maart 2007 @ 01:52:33 #251
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47631432
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:41 schreef mrcool het volgende:
[afbeelding]
haha die kop prachtig
ik zal morgen wel eens een foto van mijn luie baardagaam maken
happen naar de baas
pi_47634415
Hoi , als ik straks ga verhuizen wil ik daarna ook een paludarium met gifkikkertjes.

Zit zelf te denken om te beginnen met leucomelas

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47634829
Goeiemorgen!

[ Bericht 8% gewijzigd door mrcool op 25-03-2007 11:46:46 ]
pi_47640792
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:31 schreef Mirage het volgende:

Vooral blijven posten
Nog wat voor het oog dan!

pi_47647193
mooie fotos joh!macrofoto's zijn prachtig
nog een vraagje voor de experts: de uv lamp voor mijn chameleo calyptratus is er mee opgehouden.weet iemand wat ik precies voor uv-lamp nodig heb?ik lees er zoveel over, uva en uvb enzovoorts.zie door de bomen niet echt het bos meer...

is dit b.v. wat?
http://www.anisol.nl/shop/catalog/index.php?cPath=21_41

of dit?http://www.ent-terraria.com/product_info.php/info/p1042_Arcadia-D3-Compact--23-Watt.html

[ Bericht 18% gewijzigd door T_r_u_m_a_n op 25-03-2007 18:57:19 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 19:36:11 #256
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47648622
Tvp
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zondag 25 maart 2007 @ 20:37:13 #257
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47650457
Vandaag ben ik de eerste keer dit jaar opzoek gegaan naar reptielen en amfibieen op de brunssummerheide.
Met succes!
Geen kikkers of slangen, maar wel prachtige lacerta's!
Deze op de foto had een nieuw aangegroeide staart. Ik denk dat dit een mannetje is van de Lacerta Agilis.. Daarnaast heb ik meerdere vrouwtjes gezien.
Dit beestje was nog koud en ik kon hem zo oppakken. In het begin probeerde hij te bijten, maar hierna was hij absoluut niet bang meer.

En ja, ik heb een ontheffing om deze dieren op te pakken voopr onderzoek!

En nee, ik ben niet die kleine meid op de foto!
  zondag 25 maart 2007 @ 20:39:53 #258
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47650546
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:37 schreef tweakdsl het volgende:
Vandaag ben ik de eerste keer dit jaar opzoek gegaan naar reptielen en amfibieen op de brunssummerheide.
Met succes!
Deze op de foto had een nieuw aangegroeide staart. Ik denk dat dit een mannetje is van de Lacerta Agilis.. Daarnaast heb ik meerdere vrouwtjes gezien.
Dit beestje was nog koud en ik kon hem zo oppakken. In het begin probeerde hij te bijten, maar hierna was hij absoluut niet bang meer.

http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta1.JPG

http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta2.JPG

http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta3.JPG

Maar ze ziet er erg gezond uit
mooie kleur op haar gezichtje, de wind in haar haren en heerlijk zwarte vingers

zo zie ik kinderen het liefst

@mrcool....fantastische foto's !!
Sir Winston Churchill
  zondag 25 maart 2007 @ 20:45:51 #259
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_47650767
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

Maar ze ziet er erg gezond uit
mooie kleur op haar gezichtje, de wind in haar haren en heerlijk zwarte vingers

zo zie ik kinderen het liefst

@mrcool....fantastische foto's !!
Ik vind dit ook fantastisch! Vooral ook omdat ik haar vanalles van de natuur kan leren.
We hebben ook nog kikkerdril gered uit een droogvallende poel...
pi_47651001
tof!
leuke fotos ook tweak!
pi_47671680
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:12 schreef Joene het volgende:
Hoi , als ik straks ga verhuizen wil ik daarna ook een paludarium met gifkikkertjes.

Zit zelf te denken om te beginnen met leucomelas

[afbeelding]
Goede keuze.

Als ik jou was zou ik me alvast verdiepen in de zorg en als je vragen hebt stel ze gerust. Heb in het jaar dat ik nu bezig ben veel ervaring opgedaan mede omdat ik zoveel dieren heb. Op 14 april is er ook een beurs van de gifkikker ver. Dit is de ideale locatie om een beetje de sfeer op te doen en wat info in te winnen. Ook kan je veel informatie vinden op

www.gifkikker.nl
www.gifkikkers.be
www.gifkikkers.nl
www.terracom.tk
www.tropical-experience.nl
www.plumifrons.nl
www.dendrobatenforum.de
www.dendrobates.org
www.peruvian-frogimport.nl
www.palutech.nl

Forums zou ik met korreltje zout nemen, iedereen heeft zijn eigen manieren.

Momenteel heb ik:

1.0.0 = man
0.1.0 = vrouw
0.0.1 = niet bekend

1.2 Dendrobates Tinctorius Brazil
2.1 D. Pic Matecho
2.1 D. Saul
1.1 D. Mont la fumee
2.7 D. Azureus
1.2.1 Phyllobates Terribilis oranje
1.1 D Pumilio Darkland
1.3 D Pumilio Cauchero
1.2.3 D Pumilio Bastimentos
1.2 D Pumilio Almirante

Afgelopen weekend op de beurs in Houten 6 nieuwe pumilio's gekocht, 3 jonge bastimentos pumilio aan land EN ik zag de vrouw alweer nieuwe kikkervisjes wegbrengen! Gaat goed hier
  maandag 26 maart 2007 @ 14:21:40 #262
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47671812
Ik ga me weer een bak met triops maken dat zijn ook vage dieren
happen naar de baas
pi_47680496
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:17 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Goede keuze.

Als ik jou was zou ik me alvast verdiepen in de zorg en als je vragen hebt stel ze gerust. Heb in het jaar dat ik nu bezig ben veel ervaring opgedaan mede omdat ik zoveel dieren heb. Op 14 april is er ook een beurs van de gifkikker ver. Dit is de ideale locatie om een beetje de sfeer op te doen en wat info in te winnen. Ook kan je veel informatie vinden op

www.gifkikker.nl
www.gifkikkers.be
www.gifkikkers.nl
www.terracom.tk
www.tropical-experience.nl
www.plumifrons.nl
www.dendrobatenforum.de
www.dendrobates.org
www.peruvian-frogimport.nl
www.palutech.nl

Forums zou ik met korreltje zout nemen, iedereen heeft zijn eigen manieren.

Momenteel heb ik:

1.0.0 = man
0.1.0 = vrouw
0.0.1 = niet bekend

1.2 Dendrobates Tinctorius Brazil
2.1 D. Pic Matecho
2.1 D. Saul
1.1 D. Mont la fumee
2.7 D. Azureus
1.2.1 Phyllobates Terribilis oranje
1.1 D Pumilio Darkland
1.3 D Pumilio Cauchero
1.2.3 D Pumilio Bastimentos
1.2 D Pumilio Almirante

Afgelopen weekend op de beurs in Houten 6 nieuwe pumilio's gekocht, 3 jonge bastimentos pumilio aan land EN ik zag de vrouw alweer nieuwe kikkervisjes wegbrengen! Gaat goed hier
Ha ! ik heb laatst toevallig al de terrarium encyclopedie aangeschaft en een hoop van je linkjes kan ik ook Ook geregt op gifikker.nl en twijfel over de DN vereniging , die kikkerdag lijkt me wel lachen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47698722
Dn ben ik ook niet lid van maar wil ik wel gaan doen, reden zijn de boekjes.. de vereniging heb ik vrij weinig mee.. Maar voor boekjes ben ik eigenlijk lid geworden van www.palmblad.nl is veel uitgebreider en niet enkel alleen over de gifkikkerhobby. Daarintegen: de beste info krijg je toch uit het DN blad en uit de journals van Dhr Divossen (duitse kweker)

Terrarium encyclopedies vertellen nogal eens onwaarheden.... In 1 zag ik een Dendrobates Tinctorius als een histrionicus beschreven worden.

De kikkerdag moet je je als volgt voorstellen:

100den mensen in een ruimte die voor 100 man geschikt is. Er komt meer en meer intresse in de hobby en het word drukker en drukker.. Ik begin daarom met reserveren van dieren voordat ik daar kijk want soms word je gewoon aan de kant geduwd Ik zat er over na te denken om dit jaar voedsel dieren aan te bieden maar heb ik maar gelaten, kan maar 1 uur aanwezig zijn die dag op de beurs... Meestal heb ik het dan ook wel gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2007 01:28:14 ]
pi_47698964
Mijn kelder met eigen gebouwde stellingen: Ben er nog mee bezig vandaar dat je in het licht nog kan kijken (nog geen oplossing bedacht)

Let niet op de troep op de grond, hier word gewerkt.
pi_47732521

dinsdag 27 maart 2007 @ 23:48:04 #267
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47733817
jij poetst het glas zeker goed bij mij zie je het altijd als ik er een foto door maak
happen naar de baas
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:48:36 #268
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47733836
@ Aneurism
heb je ook nog andere dieren behalve gif kikkers ?
happen naar de baas
pi_47734599
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Hijacking het volgende:
jij poetst het glas zeker goed bij mij zie je het altijd als ik er een foto door maak
Deze zijn binnen het terrarium genomen.
pi_47736418
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Hijacking het volgende:
@ Aneurism
heb je ook nog andere dieren behalve gif kikkers ?
Katten, maar verder niets. Ik specialiseer me liever in paar soorten, daarnaast mag d'r hier geen spin of slang meer in huis.. Zou nog wel een boomboa willen of een ei etende slang, maar dat komt het huis niet in... En heb eigenlijk genoeg aan gifkikkers. met mijn 9-10 verschillende soorten heb ik al genoeg te zien. Gedrag is niet hetzelfde per gifkikker, loopt enorm uiteen. Van kwaken tot broedgedrag.
pi_47745112

woensdag 28 maart 2007 @ 13:24:17 #272
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47746596
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 02:01 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Katten, maar verder niets. Ik specialiseer me liever in paar soorten, daarnaast mag d'r hier geen spin of slang meer in huis.. Zou nog wel een boomboa willen of een ei etende slang, maar dat komt het huis niet in... En heb eigenlijk genoeg aan gifkikkers. met mijn 9-10 verschillende soorten heb ik al genoeg te zien. Gedrag is niet hetzelfde per gifkikker, loopt enorm uiteen. Van kwaken tot broedgedrag.
ah oke ik vroeg me af of iemand salamanders heeft lijken me best toffe diertjes
happen naar de baas
pi_47747538
Ken wel een aantal mensen, schijnt ook een ver. voor te zijn.
pi_47887218
Lekker chillen in het veenmos!

zondag 1 april 2007 @ 13:08:25 #275
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_47889187
Laat ik mijn lieve sparky dan ook maar eens posten
Dit was hij toen ik hem kocht

En zo is hij op dit moment

" And there he goes, one of Gods own prototypes.
High powered mutant of some kind never even considered for mass production.
To weird to live. To rare to die "
  zondag 1 april 2007 @ 13:54:25 #276
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47890486
ik ben te lui om een foto van mijn baardagaam te maken
maar weet iemand trouwens of een warmtelamp een must is bij een baardagaam ik heb wel al een warmte steen temp is ongeveer 27 graden
happen naar de baas
pi_47891903
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:08 schreef Teqronaut het volgende:
Laat ik mijn lieve sparky dan ook maar eens posten
Dit was hij toen ik hem kocht

[afbeelding]

En zo is hij op dit moment

[afbeelding]
Erg mooi dier is het!
pi_47891927
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:54 schreef Hijacking het volgende:
maar weet iemand trouwens of een warmtelamp een must is bij een baardagaam ik heb wel al een warmte steen temp is ongeveer 27 graden
Heb je alleen maar een warmtesteen en voor de rest geen verlichting?
pi_47893693
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:54 schreef Hijacking het volgende:
Je kan een bak verwarmen op meerdere manieren:

Steen, lamp, matje, kabels... Allemaal manieren... Zolang je de bak op de juiste temp houd en warmte plekken houd voor de dieren en dat ze kunnen afkoelen... Tevens is UV lampen en goede vitamine+calcium toevoegingen een must voor reptielen en amfibieen. Mensen denken hier te licht over, denken dat het niet noodzakelijk is... Zag iemand een phelsuma kopen eens en informeren wat hij ervoor nodig had, woof alles weg van : ja.. zal wel..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2007 15:32:02 ]
  zondag 1 april 2007 @ 18:19:41 #280
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47898559
quote:
Op zondag 1 april 2007 14:42 schreef mrcool het volgende:

[..]

Heb je alleen maar een warmtesteen en voor de rest geen verlichting?
sorry mijn schuld nogal snel getypt zonder te controleren ( nare gewoonte )
ik heb er 1 lamp boven staan samen met de steen zorgt die voor een constante temperatuur van 27 graden. maar omdat mijn hagedis nogal in actief is ivm andere baardagamen dacht ik dat het mischien aan de warmte kan liggen aangezien voeding en ruimte genoeg is
happen naar de baas
  zondag 1 april 2007 @ 18:20:35 #281
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47898578
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:31 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je kan een bak verwarmen op meerdere manieren:

Steen, lamp, matje, kabels... Allemaal manieren... Zolang je de bak op de juiste temp houd en warmte plekken houd voor de dieren en dat ze kunnen afkoelen... Tevens is UV lampen en goede vitamine+calcium toevoegingen een must voor reptielen en amfibieen. Mensen denken hier te licht over, denken dat het niet noodzakelijk is... Zag iemand een phelsuma kopen eens en informeren wat hij ervoor nodig had, woof alles weg van : ja.. zal wel..
over die uv lamp ga ik wat meer info over opzoeken
happen naar de baas
pi_47899583
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:20 schreef Hijacking het volgende:

[..]

pi_47903373
iemand interesse in dit prachtbeest?

zondag 1 april 2007 @ 20:47:00 #284
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47903461
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:44 schreef prupke het volgende:
iemand interesse in dit prachtbeest?

[afbeelding]
wil je hem verkopen ?
en dat terwijl jullie der zo tof uit zien samen
happen naar de baas
pi_47903581
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:47 schreef Hijacking het volgende:

[..]

wil je hem verkopen ?
en dat terwijl jullie der zo tof uit zien samen
Ja wij willen hem verkopen.
Mijn vriend had die agamen gekocht en ik had katten. Nu wonen we al een tijd samen en kan loki (agaam) dus niet vrij rondlopen helaas. Hij is aardig "tam" zoals je kan zien , maar hij kan nog veel tammer worden als hij gewoon ergens rond kan lopen.
pi_47909332
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:20 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Baardagamen hebben sowieso UVB nodig.
pi_47947058
niemand?
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:12:44 #288
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47970093
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:23 schreef prupke het volgende:
niemand?
hoe oud is het beestje, hoe groot, gaat zijn behuizing ook mee ?
En de hamvraag, wat willen jullie voor het ventje hebben ?
Sir Winston Churchill
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:10:55 #289
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_47972460
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:12 schreef Mirage het volgende:

[..]

hoe oud is het beestje, hoe groot, gaat zijn behuizing ook mee ?
En de hamvraag, wat willen jullie voor het ventje hebben ?
pi_47976741
Het beestje is 3 en een half jaar ongeveer en +/- 85cm

en hij is absoluut niet schuw en is aardig stress bestendig

dit is nu zijn onderkomen..

[ Bericht 15% gewijzigd door senesta op 07-04-2007 11:36:21 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:39:34 #291
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_47978382
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:37 schreef tweakdsl het volgende:
Met succes!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hey heeft het mannetje van de Lacerta agilis geen groene zijkanten?
het vrouwtje is bruin. het mannetje bruin + groen, of komen deze kleuren pas later?

ik heb er 2 gespot bij de steeg (dichtbij Dieren) beide vrouwtjes.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:56:09 #292
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_48031773
De kleuren zie je pas in de paartijd.

Trouwens een baardagaam heeft 27 graden op de koele plekken nodig. Onder de spot mag (moet) het 45 zijn.n Ik heb hiervoor een philips pro par lamp van 60 watt.
pi_48091587
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door mrcool op 07-04-2007 11:32:44 ]
pi_48104528
Na 10 jaar wachten gebeurt het dan toch eindelijk! Hier komt een terrarium!
Nog druk met orienteren wat voor soort we willen, maar het zal sowieso om slangen gaan.
Er is zoveel leuks, dus errug moeilijk, maar komt helemaal goed! Ik hou jullie wel op de hoogte van onze zoektocht.
Proud property of hollander172
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 11:35:15 #295
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48105021
Goedemorgen allemaal, even een berichtje hier.
Dieren mogen in F&F wel aangeboden worden mits er geen geld voor word gevraagd.
Ik ga dus je berichtje even aanpassen prupke.
Mogen mensen toch intresse hebben dan PM-en of mailen jullie maar even.
pi_48105409

pi_48106443
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:35 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal, even een berichtje hier.
Dieren mogen in F&F wel aangeboden worden mits er geen geld voor word gevraagd.
Ik ga dus je berichtje even aanpassen prupke.
Mogen mensen toch intresse hebben dan PM-en of mailen jullie maar even.
Mijn excuses
ik stond er niet bij stil toen ik mijn berichtje aan het typen was>
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 15:27:18 #298
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48110734
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:27 schreef prupke het volgende:

[..]

Mijn excuses
ik stond er niet bij stil toen ik mijn berichtje aan het typen was>
Maakt niet uit, is zo ook opgelost
pi_48150054
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:13 schreef Anubis1984 het volgende:
Na 10 jaar wachten gebeurt het dan toch eindelijk! Hier komt een terrarium!
Nog druk met orienteren wat voor soort we willen, maar het zal sowieso om slangen gaan.
Er is zoveel leuks, dus errug moeilijk, maar komt helemaal goed! Ik hou jullie wel op de hoogte van onze zoektocht.
Er zijn een paar slangen die me echt trekken:
- ei etende slang
- boomboa (emerald tree snake)

Als ik t mocht zou ik die 2 als enige nemen, maar tis een kwestie van smaak. Zag laatst iemand die ratelslangen aanbood op marktplaats...

Filmpje van een kikkersoort die ik thuis hou:

http://www.youtube.com/watch?v=8Fypq7fPo_I
pi_48151226
Ik heb al een tijdje een rode lamp in het terrarium hangen alleen ben ik van plan er nog zo'n zwart kapje voor te bevestigen zodat je niet recht in die lamp kijkt. Nu vraag ik me alleen af of er een manier is om dit kapje te bevestigen aan het glas zonder dat de dieren er de bak voor uit hoeven.

pi_48152176
tec7 kit, geen gifstoffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')