Mooie slang, toch vind ik persoonlijk de wildkleur slangen vaak het mooiste.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:03 schreef RiesAmaris het volgende:
doe mij maar een missing black...
[afbeelding]
![]()
![]()
Het glinstert.. veel tamme dieren gaan op glinsterende dingen af. Deed mijn kaketoe ook altijd en katten soms ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:20 schreef Uhmmie het volgende:
Wordt een prachtbeestje ja
Vind ze supermooi.. maar dat krijg ik er hier thuis nooit door
Overigens.. de baardagamen hier..
Het vrouwtje hing bijna aan nick van het vriendje.
Wat bleek nou... ze wil in zn ketting happen.
Daar hangen 2 ringen aan.. en ze gaat er dus als een gek achter aan.
Nooit geweten dat baardagamen gek waren op zilveren kettingen?
Ja, ben RogierT / Sacrifice op het DN forum.. ligt eraan waar ik inlogquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:48 schreef VeerMans het volgende:
Beetje grote plaatjesMaar wel mooie beestjes
Is dat trouwens epiweb tegen je achterwand?
Jij ben toch dezelfde als degene met het 'slijmprobleem' in je waterval op het DN forum? Ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem met mijn waterval..
Gesneden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:28 schreef Aneurism het volgende:
Slakken lukt het niet alleen om het weg te krijgen, het werkt wel een beetje maar ik vermoed dat ze eigenlijk het weghouden zodra het weg is. Dus eigenlijk zijn ze een beetje preventief. Heb er nu 15 rond kruipen. Ik gebruik wel de waterslakjes, niet die naaktslakken want die eten legsels weer op.
Gemaakt alsin gesneden of alsin ingericht?
Ja maar die druk je op een gegeven moment dood en dan is het larven voer. 8)quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:22 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Gesneden?
Zit dan trouwens na een tijdje je bak niet helemaaaal vol me slakjes?
4-5 cm groot. Ik heb wonder boven wonder een volwassen koppel kunnen kopen (meeste mensen willen volwassen dieren echt niet kwijt, meestal nakweek). Vind dit de mooiste kikker die er bestaat... Heb ook nog een wishlistje, maar deze stond op nummer 1.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:53 schreef StephanL het volgende:
Mooie Azureus, lijkt sprekend op het bittorent programma
Hoe groot is de Azureus en hoe groot worden ze? Zijn wel mooi blauw
Dan heb je wel een goede smaak, iedereen wil altijd blue jeans of black jeans maar bastimentos of colon zijn zooooooooooooooooo veel mooierquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:28 schreef Aneurism het volgende:
[..]
4-5 cm groot. Ik heb wonder boven wonder een volwassen koppel kunnen kopen (meeste mensen willen volwassen dieren echt niet kwijt, meestal nakweek). Vind dit de mooiste kikker die er bestaat... Heb ook nog een wishlistje, maar deze stond op nummer 1.Nu een Tinctorius geelrug / yellowback en een grote wish voor de Pumilio Bastimestos oranje variant.
![]()
Sommige mensen spreken er schande van dat bepaalde mensen, zoals ik, alleen voor de kleuren gaan. Volgens hun zou je ook een gifkikker moeten nemen voor zijn gedrag, terwijl de soorten waarover ze spreken bruin zijn. Ik neem gifkikkers voor de kleuren en het gedrag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:36 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Dan heb je wel een goede smaak, iedereen wil altijd blue jeans of black jeans maar bastimentos of colon zijn zooooooooooooooooo veel mooier![]()
Ja, alleen het gedrag is ook bij mooie kikkers waarneembaar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:06 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm tja.. ik denk dat allebei best mee zou moeten spelen?
Kleurtjes maken het beestje verre van minder cool
Maar als het onwijs cool eruit ziet en verder nooit beweegt.. tja dan is dat het ook niet toch wat mij betreft
Zou best eens kikkertjes willen hebben.. maar geloof niet dat dat thuis gewaardeerd word
Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:08 schreef luciferist het volgende:
waar kopen jullie die kikkers?
ik wil er ook mee beginnen, heb nu van die albino kikkers in een aquarium
ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:40 schreef Llewella het volgende:
[..]
Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.
Maar eerst goed inlezen en zorgen dat je eerst alles weet over deze diertjes en dat je goed voorbereid bent.
Pijlgifkikkers kan van makkelijk tot moeilijk, maar ze zijn wel moeilijker dan de meeste kikker soorten. Je kan bepaalde soorten wel onder minder omstandigheden houden, maar dat komt niet ten goede van de activiteit / dus levendigheid van de kikker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:11 schreef luciferist het volgende:
[..]
ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.
maar kikkers zijn zo <3
Ik dacht er al aan, misschien iets voor de slangenliefhebbers? gratis slangen vangen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:05 schreef Barbaaf het volgende:
Slangenplaag rond vliegveld Eelde
Topic heb ik geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de overlevingskansen van rattenslangen in Nederland. Wil één van de hier aanwezige kenners hier of in dat topic daar iets over vertellen?
NB. de TT heb ik van het nieuwsbericht overgenomen, zelf zou ik natuurlijk nooit het woord 'plaag' gebruiken![]()
We zitten te denken aan 1 roodwangsierschildpad en 1 zaagrugschildpad.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:51 schreef Aneurism het volgende:
moerasschildpad is een beetje een ruim begrip, weet je een naam?
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:58 schreef Aneurism het volgende:
Met een volwassen Regius kan je op een gegeven moment zeggen: I feed my Python with Pussies.![]()
Kan goed als voer dienen ja, ratten en muizen. Kuikentjes ook, kan ze ook in diepvries halen. En knijnen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:39 schreef FeedMyPussy het volgende:
[..]
Hou ik het toch wel bij muizen en ratten en dat soort spul. My pussies are mine!
![]()
dit is een australische wateragaamquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:16 schreef Blivox het volgende:
Wat voor agaamsoort is dat?
Loki is niet schichtig... niet meerquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:53 schreef Blivox het volgende:
Okay, ik vond hem niet lijken op een normale wateragaam dus ik kon hem zo snel niet plaatsen. Leuke beestjes. Zijn ze net zo schichtig als de gewone wateragaam, en hebben ze ook zo snel wondjes op hun bek omdat ze niet uit hun doppen kunnen kijken?
De bak is in principe ook gekocht met als doel er een baardagaam in te zetten. Nu ben ik aan het kijken voor alternatieven.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:53 schreef Mirage het volgende:
zelf ben ik echt gewoon verliefd op de baardagaam, maar gekko's zijn erg grappig ..
quote:
Thanx. De temperatuur in de bak is ook goed, nu de bewoners nog!quote:
wanneer komen ze?quote:Op maandag 26 februari 2007 00:14 schreef mrcool het volgende:
[..]
Thanx. De temperatuur in de bak is ook goed, nu de bewoners nog!
Als het aan mij ligt zodra de bak goed schoon en volledig ingericht is. Ik ben op zoek naar nakweek. Via Marktplaats word er zo nu en dan wel wat aangeboden maar de laatste tijd niet al te veel meer.quote:
Mij ligt reptielen nou weer niet, wel gehad maar op een gegeven moment trok het me niet meer... Gifkikkers is the way to go voor mijquote:Op zondag 25 februari 2007 21:36 schreef senesta het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nooit zoveel met reptielen ophad maar jullie krijgen me helemaal enthousiast!
Heb jij geen nakweek?quote:Op maandag 26 februari 2007 00:23 schreef Cahir het volgende:
Ik word echt gek van mijn luipaardgekko'sZe zitten hele tijd achter iemand anders zijn staart aan, en elke keer loopt het net goed af.. snappen hun dan niet dat het geen eten is?
![]()
met onze agamen hadden we ook nakweek ...liep ook niet goed af zoals ik al verteld had...quote:
Heb ik sinds het begin al, scheelt heel veel werkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:36 schreef mrcool het volgende:
Vandaag maar een tijdschakelaar voor mijn lampen gehaald, kan ik ze ook nooit vergeten aan of uit te zetten.
Dit is voor mij het begin!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:52 schreef Cahir het volgende:
[..]
Heb ik sinds het begin al, scheelt heel veel werk![]()
Dat kan wel zo zijn maar als ik ze vervolgens aan de straatstenen niet kwijtraak dan zal ik nog een terrarium nodig hebben op den duur.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:19 schreef tweakdsl het volgende:
Ik zou toch 3 vrouwen en een man halen. Nakweek is op zich makkelijk!
Ik heb simpelweg geen zin in al dat gedoe met eieren enzo. Dus er komt gewoon geen mannetje bij!quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:43 schreef tweakdsl het volgende:
Nou, ik denk dat je (vooral) de morphs makkelijk kwijtkomt!
Hier heb ik mijn terrarium gehaald!quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:30 schreef dRobje het volgende:
binnekort maar eens opzoek naar een goed terrarium..
Kikker terrarium is beste om een bak te nemen naar wens van de bewoner, klimmer = hoger, bodembewoner = breder en dieper.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:30 schreef dRobje het volgende:
binnekort maar eens opzoek naar een goed terrarium.. wil ook beginnen met kikkers maar eerst nog maar ff informatie zoeken over het hoe en wat.. en dit topic bijhouden haha
Online te bestellen via kreca.nl of bij www.rainforrest-frogs.nlquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:11 schreef mrcool het volgende:
Het terrarium is volledig ingericht. Hoop dat ik spoedig de bewoners kan gaan ophalen. Weet iemand misschien of ik in omgeving Nijmegen ergens aan voeding kan komen? Wil dit eerst in huis hebben eigenlijk.
Fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ze in het zand liggen idd niet kwam ik ook achter. Op de flagstone werkt het weer wel, daar is het 35 graden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:48 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Trouwens uit thermometers krijg je geen correct resultaat als ze liggen als dit een kwik thermometer is.
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar misschien heb je er iets aan:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:44 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
maar ik geloof niet dat ze zoiets hebben...
www.jewelspray.nlquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:38 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Hoi medereptielenliefhebbers!
ik heb eens even een vraagje he...
kweet niet of dat hier hoort, maar op hoop van zegen dan maar![]()
ik heb sinds kort een chameleo calyptratus aangeschaft.
nu spuit ik elke dag met de plantenspuit het terrarium goed vochtig, maar nu wil ik
dus ook een "druipbakje" met water erin maken. alleen wil het me niet echt lukken.ofwel
het stroomt eruit, ofwel het druppelt helemáál niet.wat heb jullie voor systeempje gemaakt?
en wat doe ik fout?
alvast bedankt!
Thanx, ben er al met al een week of 3 mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn. Ook erg leuk om zo'n bak volledig in te richten from scratch.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef Mirage het volgende:
ziet er erg goed uit mrcool !!
Een prachtige bak is het geworden
dank je wel!quote:Op zondag 4 maart 2007 18:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
www.jewelspray.nl
www.rainforrest-frogs.nl
Allemaal bedrijven met druppel systemen.
kijk je wel uit met die krekels? klotedingen zijn hetquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:55 schreef mrcool het volgende:
Eens kijken of ze morgen wel wat meer krekels lusten, gisteren keken ze er nauwelijks naar om. Ik ga er vanuit dat ze nog ff moeten wennen aan het terrarium en naar verloop van tijd zullen ze wel wat beter gaan eten. Ook de meelwormen worden tot nu toe nauwelijks tot niet gegeten. Hoop iig dat dit niet al te lang zo blijft anders zal ik misschien eens wasmotten moeten proberen, het schijnt dat ze die altijd wel eten, een soort junkfood voor luipaardgekko's zeg maar!
Hoezo uitkijken met die krekels? En ze gebruiken elkaar idd als ladder en zo kruipt er dan eentje uit! Ik vang ze gewoon weer en gooi ze terug in het bakje. Wel makkelijk dat als er eentje uit het bakje kruipt deze meteen op de achterwand kruipt, zo kan ik hem weer goed vangen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:00 schreef prupke het volgende:
[..]
kijk je wel uit met die krekels? klotedingen zijn het
en die wormen gebruiken elkaar als ladder hoor ...doen ze hier ook
krekels hebben een vervelende eigenschap : ze denken allemaal dat ze houdinie zijn (vooral de jonkies)quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef mrcool het volgende:
[..]
Hoezo uitkijken met die krekels? En ze gebruiken elkaar idd als ladder en zo kruipt er dan eentje uit! Ik vang ze gewoon weer en gooi ze terug in het bakje. Wel makkelijk dat als er eentje uit het bakje kruipt deze meteen op de achterwand kruipt, zo kan ik hem weer goed vangen.
ohja, het is onmogelijk om te voorkomen dat er 1 ontsnapt..quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef mrcool het volgende:
[..]
Hoezo uitkijken met die krekels? En ze gebruiken elkaar idd als ladder en zo kruipt er dan eentje uit! Ik vang ze gewoon weer en gooi ze terug in het bakje. Wel makkelijk dat als er eentje uit het bakje kruipt deze meteen op de achterwand kruipt, zo kan ik hem weer goed vangen.
Er is er geen ontsnapt hoor, en ik heb nadien alle krekels die niet opgegeten waren verwijderd uit het terrarium. Mocht hiervoor wel mijn hele inrichting eruit halen wat de gekko's niet zo leuk vonden. Maar die krekels gaan idd overal achter en onder zitten, hier zaten er ook al 3 onder de flagstone. Wel klote dat ik de hele inrichting eruit moet halen om die krekels weer te pakken te krijgen, dit komt de rust van de gekko's natuurlijk niet ten goede, voeren buiten het terrarium is iig geen optie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:09 schreef prupke het volgende:
[..]
krekels hebben een vervelende eigenschap : ze denken allemaal dat ze houdinie zijn (vooral de jonkies)
dus met een beetje pech heb je in no time je huis vol met krekeltjes
kleine sprinkhanen is een betere optie misschien
Daarom juistquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:14 schreef mrcool het volgende:
[..]
Er is er geen ontsnapt hoor, en ik heb nadien alle krekels die niet opgegeten waren verwijderd uit het terrarium. Mocht hiervoor wel mijn hele inrichting eruit halen wat de gekko's niet zo leuk vonden. Maar die krekels gaan idd overal achter en onder zitten, hier zaten er ook al 3 onder de flagstone. Wel klote dat ik de hele inrichting eruit moet halen om die krekels weer te pakken te krijgen, dit komt de rust van de gekko's natuurlijk niet ten goede, voeren buiten het terrarium is iig geen optie.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:17 schreef prupke het volgende:
[..]
en met kleine sprinkhanen hoef je die beesten niet elke keer lastig te vallen met het terrarium uit elkaar te halen )
Die gaan gewoon onder de lamp zitten chillen toch?quote:
Hoezo kunnen ze niet ontsnappen dan? Ze zouden dus uit de bak kunnen springen als ik probeer ze eruit te halen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:34 schreef prupke het volgende:
bij ons niet hoor...daar springen ze voor hun leven
maar ze kunnen niet ontsnappen !
Volgens http://www.eublepharis.nl/quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:01 schreef prupke het volgende:
gewoon een keer proberen ...ws minder moeite en ze vreten die sprinkhanen ook
wasmotten zijn als ze jong zijn wel heel erg goed ..veel voedingsstoffen
Dat is wel een lastig uit te voeren trucje die je daar noemt, vandaar dat ik zit te denken bij de volgende voederbeurt eerst alles waar ze zich kunnen verstoppen uit het terrarium te halen. En het is idd zo dat als ze honger hebben ze de krekels wel zullen vangen, daarom denk ik dat ze niet zo'n harde honger hadden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef Uhmmie het volgende:
mja de truc is om te zorgen dat de krekels niet overal in/achter/onder kunnen kruipen
maar das nog best kunstig op zich
maar als ze honger hebben vangen ze die krekels vanzelf natuurlijk
(en je kan een krekel met je pincet vrij makkelijk voeren door ze bij 1 van de voorste pootjes vast te pakken... en gewoon bij je gekko te houden)
Dus de krekels kun je dan weer vangen bij dat stukje appel bedoel je?quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:25 schreef Aneurism het volgende:
Ik liet krekels los in terra en stukje appel op een open plekje, werd het altijd wel gepakt.
Dat is de Phelsuma Laticauda.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:50 schreef lucky_m3 het volgende:
En ik vroeg me af welke Phelsuma op pagina2 stond, die goudstofgekko....
de krekels komen dan op de appel af en je dieren vreten ze dan op.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:22 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dus de krekels kun je dan weer vangen bij dat stukje appel bedoel je?
Maar eens proberen dan! Mijn gekko's zijn wel al gewend aan mijn hand, ze gaan er lekker opzitten als ze er zin in hebben!quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:26 schreef Mirage het volgende:
[..]
de krekels komen dan op de appel af en je dieren vreten ze dan op.
Welke wildvang?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef Uhmmie het volgende:
goede zaak
(buiten dat je dus wildvang had zitten.. *mopper op aneurism* maarja.. je moet ergens beginnen tenslotte)
congrats![]()
Dan moet jij lezen schat: Ik had het over mijn eerste nakweekquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:06 schreef Uhmmie het volgende:
lezen schat.. voordat je miept.. het was geen aanval hooguit een constatering
en als jij de eerste nakweek ooit hebt.. dan eh.. is wat je al had automagisch wildvang
of groeien die dingen tegenwoordig in keukenkastjes
Wordt een beetje lastig voeren dan zonder mijn bak in de hand. En het stukje appel gaat er tegelijk met de niet opgegeten krekels weer uit. Vandaag en morgen word er iig niet gevoerd, misschien dat ze zondag dan eindelijk eens fel reageren op de krekels.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:35 schreef Aneurism het volgende:
Je hand in de bak is niet bevordelijk. Wel zou ik de appel na 2-3 daagjes weghalen ivm gisting gevaar.
Kweekt goed, in de natuur kweekt het beter vanwege voedsel aanbod.. Helaas geld voor 99% van de kikkers dat ze niet door smokkelen maar door houtkap (legaal of illegaal) bedreigd worden. Tevens word over de hele wereld alle kikkersoorten bedreigd door de chytrid schimmel waardoor enkele soorten al uitgestorven zijn (zoals de gouden pad).quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:04 schreef Uhmmie het volgende:
heheh sowwy dan
mja voor hoop andere dieren geldt dat wildvang vaker dood gaat en minde rkweekt
dat schijnt idd anders te liggen met kikkers
import van Rana zeker?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dan moet jij lezen schat: Ik had het over mijn eerste nakweek![]()
Wel moet ik eerlijk zeggen dat mijn voorkeur van dieren naar Wildvang uitgaat. De reden hiervan is simpel: Wildvang kweekt qua gifkikkers veel beter... Waar je 10-200 nakweek dieren hebt van wildvang op jaar basis, heb je 8-80 dieren van F1 en zo voorts en zo voorts. Het enige wat dat in de weg staat is dat het illegaal is in 99% van de gevallen... Wel heb ik veel F1 zitten van legale zendingen.
Ik vraag me af of het in de natuur beter kweekt, daar worden de dieren ondanks eventuwele giftigheid nog steeds gegeten(niet door mensne, maar toch).quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:44 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kweekt goed, in de natuur kweekt het beter vanwege voedsel aanbod.. Helaas geld voor 99% van de kikkers dat ze niet door smokkelen maar door houtkap (legaal of illegaal) bedreigd worden. Tevens word over de hele wereld alle kikkersoorten bedreigd door de chytrid schimmel waardoor enkele soorten al uitgestorven zijn (zoals de gouden pad).
Chytrid schimmel is zo schadelijk dat je je terrarium moet laten afvoeren naar chemisch afval en geen water mag lozen in het riool. Tevens gaan alle dieren in het huis (kikkers) 9/10 keer dood.. Er is een incubatie tijd van 6 maanden, waardoor je het vaak niet eens doorhebt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:17 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het in de natuur beter kweekt, daar worden de dieren ondanks eventuwele giftigheid nog steeds gegeten(niet door mensne, maar toch).
En die schimmel is idd zo klote, helaas is er niks tegen te doen , zelf s al gehoord dat er mensen zijn die m in een bak hebben gehad door import. Helaas waarschijnlijk niet te stoppen![]()
binnenkort zal ik 7 pumilio's gaan ophalen, heb d'r nu al zin in.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:12 schreef lucky_m3 het volgende:
hmmm,
Wil nog best wel een aantal kleinere kikkersoorten erbij, alleen heb ik ook al 7 soortjes zitten. Helaas dus wachten tot ik verhuisd ben.
Dan zullen de imitator soorten en pumilio's wel komen
momenteel:
Leuco, tricolor, vitatus, auratus 2x, imitator, galactonotus
Daar heb ik Vita-Totaal voor, als dat potje op is ga ik ook Gistocal gebruiken 1x per week.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:20 schreef tweakdsl het volgende:
Gistocal is wel goed voor erbij, beetje afwisselen. Doe ik ook.
Ik ken een aantal terra bouwers, maar of ze ook terra in salontafels inbouwen .. dunnoquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:13 schreef Uhmmie het volgende:
weet iemand hier trouwens een leuke terrariumbouwer?
zit te denken om de baardagamen in te bouwen in een salontafel
door omstandigheden dient het terra in mijn huis nu als tafeltje.. en het ziet er verrassend cool uit *grin*
Dat worden er 12quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef lucky_m3 het volgende:
kan je altijd proberen, als je wilt heb ik wel een adresje waar ze zowel kasten en terra's bouwen, dus dan kan je ze meteen in een laten maken
aquarium royal bij eindhoven
Mooie kikkers aneurism
9 azureus![]()
![]()
Nee maar ik vind het wel kut, werkt al een hele tijd niet meer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:13 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand wat er met reptielenforum.nl is gebeurd?
En ik kan me dus niet meer inloggen!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:11 schreef tweakdsl het volgende:
http://www.reptielen-forum.nl
reptielen -streeptje-forum nu dus. Ruzie geweest en nu zijn een aantal leden een ander forum begonnen. Dit is beter!
ik vind dat eigenlijk best wel een heerlijk geluid.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:00 schreef mrcool het volgende:
Zit er net gewoon een krekel te chillen in mijn keuken!Wat maken die volwassen krekels een herrie trouwens zeg.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:05 schreef tweakdsl het volgende:
Mrcool, TomT toevallig?
Ik kon ook al mijn topics niet meer terug vinden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:36 schreef tweakdsl het volgende:
Je moet je opnieuw registreren.
quote:Op zondag 18 maart 2007 10:30 schreef tweakdsl het volgende:
Geen wonder, dit is een ander forum met een andere database!
Niet als dat heerlijke geluid in je keuken rondloopt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:55 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
[..]
ik vind dat eigenlijk best wel een heerlijk geluid.
Yep, minimaal 6 nieuwe kikkers halen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef klarendaller het volgende:
gaat er iemand nog naar de beurs in houten?
Bedankt!quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:31 schreef Mirage het volgende:
mrcool, ik vind je foto's geweldig.
Ik geniet er erg van
Vooral blijven posten, ook als er niet veel commentaar komt.
We kijken wel !
![]()
haha die kop prachtigquote:
Nog wat voor het oog dan!quote:
Maar ze ziet er erg gezond uitquote:Op zondag 25 maart 2007 20:37 schreef tweakdsl het volgende:
Vandaag ben ik de eerste keer dit jaar opzoek gegaan naar reptielen en amfibieen op de brunssummerheide.
Met succes!
Geen kikkers of slangen, maar wel prachtige lacerta's!
Deze op de foto had een nieuw aangegroeide staart. Ik denk dat dit een mannetje is van de Lacerta Agilis.. Daarnaast heb ik meerdere vrouwtjes gezien.
Dit beestje was nog koud en ik kon hem zo oppakken. In het begin probeerde hij te bijten, maar hierna was hij absoluut niet bang meer.
En ja, ik heb een ontheffing om deze dieren op te pakken voopr onderzoek!
http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta1.JPG
http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta2.JPG
http://www.maastricht.tweakdsl.nl/lacerta3.JPG
En nee, ik ben niet die kleine meid op de foto!
Ik vind dit ook fantastisch! Vooral ook omdat ik haar vanalles van de natuur kan leren.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Maar ze ziet er erg gezond uit![]()
mooie kleur op haar gezichtje, de wind in haar haren en heerlijk zwarte vingers
zo zie ik kinderen het liefst
![]()
@mrcool....fantastische foto's !!
Goede keuze.quote:Op zondag 25 maart 2007 11:12 schreef Joene het volgende:
Hoi , als ik straks ga verhuizen wil ik daarna ook een paludarium met gifkikkertjes.
Zit zelf te denken om te beginnen met leucomelas
[afbeelding]
Ha ! ik heb laatst toevallig al de terrarium encyclopedie aangeschaft en een hoop van je linkjes kan ik ookquote:Op maandag 26 maart 2007 14:17 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Goede keuze.
Als ik jou was zou ik me alvast verdiepen in de zorg en als je vragen hebt stel ze gerust. Heb in het jaar dat ik nu bezig ben veel ervaring opgedaan mede omdat ik zoveel dieren heb. Op 14 april is er ook een beurs van de gifkikker ver. Dit is de ideale locatie om een beetje de sfeer op te doen en wat info in te winnen. Ook kan je veel informatie vinden op
www.gifkikker.nl
www.gifkikkers.be
www.gifkikkers.nl
www.terracom.tk
www.tropical-experience.nl
www.plumifrons.nl
www.dendrobatenforum.de
www.dendrobates.org
www.peruvian-frogimport.nl
www.palutech.nl
Forums zou ik met korreltje zout nemen, iedereen heeft zijn eigen manieren.
Momenteel heb ik:
1.0.0 = man
0.1.0 = vrouw
0.0.1 = niet bekend
1.2 Dendrobates Tinctorius Brazil
2.1 D. Pic Matecho
2.1 D. Saul
1.1 D. Mont la fumee
2.7 D. Azureus
1.2.1 Phyllobates Terribilis oranje
1.1 D Pumilio Darkland
1.3 D Pumilio Cauchero
1.2.3 D Pumilio Bastimentos
1.2 D Pumilio Almirante
Afgelopen weekend op de beurs in Houten 6 nieuwe pumilio's gekocht, 3 jonge bastimentos pumilio aan land EN ik zag de vrouw alweer nieuwe kikkervisjes wegbrengen! Gaat goed hier![]()
Deze zijn binnen het terrarium genomen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Hijacking het volgende:
jij poetst het glas zeker goed bij mij zie je het altijd als ik er een foto door maak![]()
Katten, maar verder niets. Ik specialiseer me liever in paar soorten, daarnaast mag d'r hier geen spin of slang meer in huis.. Zou nog wel een boomboa willen of een ei etende slang, maar dat komt het huis niet in... En heb eigenlijk genoeg aan gifkikkers. met mijn 9-10 verschillende soorten heb ik al genoeg te zien. Gedrag is niet hetzelfde per gifkikker, loopt enorm uiteen. Van kwaken tot broedgedrag.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Hijacking het volgende:
@ Aneurism
heb je ook nog andere dieren behalve gif kikkers ?
ah oke ik vroeg me af of iemand salamanders heeft lijken me best toffe diertjesquote:Op woensdag 28 maart 2007 02:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Katten, maar verder niets. Ik specialiseer me liever in paar soorten, daarnaast mag d'r hier geen spin of slang meer in huis.. Zou nog wel een boomboa willen of een ei etende slang, maar dat komt het huis niet in... En heb eigenlijk genoeg aan gifkikkers. met mijn 9-10 verschillende soorten heb ik al genoeg te zien. Gedrag is niet hetzelfde per gifkikker, loopt enorm uiteen. Van kwaken tot broedgedrag.
Erg mooi dier is het!quote:Op zondag 1 april 2007 13:08 schreef Teqronaut het volgende:
Laat ik mijn lieve sparky dan ook maar eens posten
Dit was hij toen ik hem kocht
[afbeelding]
En zo is hij op dit moment
[afbeelding]
Heb je alleen maar een warmtesteen en voor de rest geen verlichting?quote:Op zondag 1 april 2007 13:54 schreef Hijacking het volgende:
ik ben te lui om een foto van mijn baardagaam te maken
maar weet iemand trouwens of een warmtelamp een must is bij een baardagaam ik heb wel al een warmte steen temp is ongeveer 27 graden
Je kan een bak verwarmen op meerdere manieren:quote:Op zondag 1 april 2007 13:54 schreef Hijacking het volgende:
ik ben te lui om een foto van mijn baardagaam te maken
maar weet iemand trouwens of een warmtelamp een must is bij een baardagaam ik heb wel al een warmte steen temp is ongeveer 27 graden
sorry mijn schuld nogal snel getypt zonder te controleren ( nare gewoonte )quote:Op zondag 1 april 2007 14:42 schreef mrcool het volgende:
[..]
Heb je alleen maar een warmtesteen en voor de rest geen verlichting?![]()
over die uv lamp ga ik wat meer info over opzoekenquote:Op zondag 1 april 2007 15:31 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Je kan een bak verwarmen op meerdere manieren:
Steen, lamp, matje, kabels... Allemaal manieren... Zolang je de bak op de juiste temp houd en warmte plekken houd voor de dieren en dat ze kunnen afkoelen... Tevens is UV lampen en goede vitamine+calcium toevoegingen een must voor reptielen en amfibieen. Mensen denken hier te licht over, denken dat het niet noodzakelijk is... Zag iemand een phelsuma kopen eens en informeren wat hij ervoor nodig had, woof alles weg van : ja.. zal wel..
quote:Op zondag 1 april 2007 18:20 schreef Hijacking het volgende:
[..]
over die uv lamp ga ik wat meer info over opzoeken![]()
wil je hem verkopen ?quote:Op zondag 1 april 2007 20:44 schreef prupke het volgende:
iemand interesse in dit prachtbeest?
[afbeelding]
Ja wij willen hem verkopen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:47 schreef Hijacking het volgende:
[..]
wil je hem verkopen ?
en dat terwijl jullie der zo tof uit zien samen![]()
Baardagamen hebben sowieso UVB nodig.quote:Op zondag 1 april 2007 18:20 schreef Hijacking het volgende:
[..]
over die uv lamp ga ik wat meer info over opzoeken![]()
hoe oud is het beestje, hoe groot, gaat zijn behuizing ook mee ?quote:Op maandag 2 april 2007 23:23 schreef prupke het volgende:
niemand?
hey heeft het mannetje van de Lacerta agilis geen groene zijkanten?quote:Op zondag 25 maart 2007 20:37 schreef tweakdsl het volgende:
Vandaag ben ik de eerste keer dit jaar opzoek gegaan naar reptielen en amfibieen op de brunssummerheide.
Met succes!
Geen kikkers of slangen, maar wel prachtige lacerta's!
Deze op de foto had een nieuw aangegroeide staart. Ik denk dat dit een mannetje is van de Lacerta Agilis.. Daarnaast heb ik meerdere vrouwtjes gezien.
Dit beestje was nog koud en ik kon hem zo oppakken. In het begin probeerde hij te bijten, maar hierna was hij absoluut niet bang meer.
En ja, ik heb een ontheffing om deze dieren op te pakken voopr onderzoek!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nee, ik ben niet die kleine meid op de foto!
Mijn excusesquote:Op zaterdag 7 april 2007 11:35 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal, even een berichtje hier.
Dieren mogen in F&F wel aangeboden worden mits er geen geld voor word gevraagd.
Ik ga dus je berichtje even aanpassen prupke.
Mogen mensen toch intresse hebben dan PM-en of mailen jullie maar even.
Maakt niet uit, is zo ook opgelostquote:Op zaterdag 7 april 2007 12:27 schreef prupke het volgende:
[..]
Mijn excuses
ik stond er niet bij stil toen ik mijn berichtje aan het typen was>
Er zijn een paar slangen die me echt trekken:quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:13 schreef Anubis1984 het volgende:
Na 10 jaar wachten gebeurt het dan toch eindelijk! Hier komt een terrarium!
Nog druk met orienteren wat voor soort we willen, maar het zal sowieso om slangen gaan.
Er is zoveel leuks, dus errug moeilijk, maar komt helemaal goed! Ik hou jullie wel op de hoogte van onze zoektocht.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |