abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39969994
Die plaatjes hadden trouwens best wat kleiner gemogen
Dan laad de pagina wat makkelijker

Ik troost me gewoon met de padjes/kikkers ind e tuin.
Laatst geprobeerd op te zoeken wat het precies is.. maar het exacte verschil tussen kikkers en padden ontgaat me een beetje zodra ze in mn eigen achtertuin lopen blijkt.
Geen idee wat het dus precies is.
Enige wat ik kon vinden wat er echt op leek was een kikker die nooit bij de waterkant wegkwam
Nou zitten er best heel vaak van die beesten in mn tuin maar ik heb toch echt geen waterkant
Woon wel in de buurt van een grote plas en de rotte.. maar toch wel verder weg dan dat je zou verwachten nog "waterkantbeestjes" tegen te komen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39971358
Het verschil is over het algemeen wel makkelijk te zien aan de huid op de rug. Kikkers zijn glad en padjes bobbelig (vast weer niet altijd zo, correct me if i'm wrong maar meestal wel iig wel met nederlandse kikkers/padden)
pi_39971739
Nederlandse wel, maar je hebt ook gegranuleerde gifkikkers (bobbelige) maar dit is een andere vorm.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 13:00:53 ]
pi_39973053
Hmm tja.. ze zijn niet helemaal 100% glad ofzo.. maar om te zeggen dat ze echt zo'n "wratten"ruggetje hebben.. dat dus ook niet

en ze zijn bruin
Geloof dat ik uit kwam bij heikikkers... en nog iets.. maar ik kan het nie topzoeken want het internet ligt er hier minimaal half uit
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40073453
Baby 7+8 zijn hier van de week geboren!

Luipaardgekko's dus.

En me 2 nieuwste aanwinsten sinds een week of 3:

Rode rattenslangen maar dan niet rood maar toekomstig wit, nu nog roze, kleur genaamd blizzard.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 22 juli 2006 @ 18:08:02 #56
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_40081307
waar kopen jullie die kikkers?
ik wil er ook mee beginnen, heb nu van die albino kikkers in een aquarium
pi_40087010
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 18:08 schreef luciferist het volgende:
waar kopen jullie die kikkers?
ik wil er ook mee beginnen, heb nu van die albino kikkers in een aquarium
Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.

Maar eerst goed inlezen en zorgen dat je eerst alles weet over deze diertjes en dat je goed voorbereid bent.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_40126728
Yep, belangrijk om je goed in te lezen. Ik koop mijn kikkers bij kwekerijen, personen.. Dierenwinkels vermijd ik voor deze dieren gezien hun zorg toch wel iets meer vergt en ze snel onder stress kunnen lijden.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:11:40 #59
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_40215219
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:40 schreef Llewella het volgende:

[..]

Speciaalzaak, bij een particulier of op de beurs.

Maar eerst goed inlezen en zorgen dat je eerst alles weet over deze diertjes en dat je goed voorbereid bent.
ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.
maar kikkers zijn zo <3
pi_40222070
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:11 schreef luciferist het volgende:

[..]

ik heb zelf nu 3 albino kikkers, dwerg is mij gezegt, preciezere omschrijving weet ik niet.
maar kikkers zijn zo <3
Pijlgifkikkers kan van makkelijk tot moeilijk, maar ze zijn wel moeilijker dan de meeste kikker soorten. Je kan bepaalde soorten wel onder minder omstandigheden houden, maar dat komt niet ten goede van de activiteit / dus levendigheid van de kikker.

Zo kan ik bijvoorbeeld mijn tinctorius tussen de 20 en 29 graden houden, maar 27 graden is toch wel de temp. waarbij ze het beste doen. Is het te koud dan zie je ze niet en is het te warm dan is mijn ervaring dat ze slomer zijn. Heb nu dieren thuis die puur roof instinct hebben en de gehele dag aan het jagen zijn, zich veel laten zien en uiteindelijk omdat ze zich goed voelen gaan voortplanten (is mijn hoop).

Nu zijn er een aantal basics bij gifkikkers zoals 90-80% luchtvochtigheid, 23-28 graden temp, genoeg voeren eens in 2 dagen, variatie qua voeren aanbieden (zo voer ik weideplankton, springstaarten, tropische pissebedden, grote / kleine fruitvliegen, rijstmeelkevers, bonen luis, krekels maat 1 - 4, krulvliegen en kleine wasmot larven), voldoende schuilplaatsen, genoeg ruimte (50x50x50 per koppel hanteer ik zelf minimaal)... Maar is hun eileg weer enorm complex en vaak teleurstellend:

95% van de eieren beschimmelen
een aantal van de kikkervisjes hebben afwijkingen waardoor je ze moet euthaniseren
een aantal froglets (net aan land gekomen kikkertjes) heeft een onder ontwikkeling van voorpootjes en moeten worden afgemaakt
een groot deel van jongen haalt eerste jaar niet eens om verschillende redenen.

Daar tegenover staat wel dat ouders het meest interesante kikkerbroedgedrag hebben ooit...

Het vrouwtje nodigd de man uit, samen gaan ze meerdere locaties af voor de juiste plek, vervolgens legt zij eieren, hij sproeit er sperma overheen, hij houd het vochtig tot uitkomst (soms 2-3 maanden), hij draagt de larven van een blad oid naar een bromelia oksel (staat water in), gooit er de larven per oksel in af (larven zijn canibalistisch in het geval van meeste dendrobates), vrouwtje legt bij sommige soorten voedsel eitjes per zoveel dagen en voert hiermee de kikkervis tot hij aan land gaat.

Heel veel factoren komen dan kijken, het moet je echt liggen en je moet bereid zijn om 3-4 weken vakanties in buitenland op te zeggen.. Iemand anders kan je niet van verwachten dat deze 2x per dag langskomt om te sproeien of om enge beestjes te voeren.

Maar mocht je toch intresse hebben en nog meer vragen, mailen mag altijd.
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 21:05:15 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40282711
Slangenplaag rond vliegveld Eelde

Topic heb ik geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de overlevingskansen van rattenslangen in Nederland. Wil één van de hier aanwezige kenners hier of in dat topic daar iets over vertellen?

NB. de TT heb ik van het nieuwsbericht overgenomen, zelf zou ik natuurlijk nooit het woord 'plaag' gebruiken
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_40293110
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:05 schreef Barbaaf het volgende:
Slangenplaag rond vliegveld Eelde

Topic heb ik geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de overlevingskansen van rattenslangen in Nederland. Wil één van de hier aanwezige kenners hier of in dat topic daar iets over vertellen?

NB. de TT heb ik van het nieuwsbericht overgenomen, zelf zou ik natuurlijk nooit het woord 'plaag' gebruiken
Ik dacht er al aan, misschien iets voor de slangenliefhebbers? gratis slangen vangen?
pi_42324961
Even een topic kick:

Recente aanschaf:

2 Dendrobates Pumilio Darkland

En

Wat zie je? Een pumilio soort welke niet rood, geel of oranje is met veel zwarte stippen. Maar een welke blauw/zwart/paars is. Komt niet vaak voor.
pi_42325034
Nog eentje van mijn schatjes:

P. Terribilis oranje vorm
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:29:20 #65
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_42353225
Hallo, mijn vriendin en ik willen binnenkort 2 schildpadden gaan aanschaffen met alle toebehoren erbij (aquarium, thermostaat, etc.). De bedoeling is 2 moerasschildpadden. Waar kan ik deze het beste aanschaffen en hoe zit het met alle toebehoren. Hoe vaak moet je zo'n bak verschonen, hoe zit het met de winterslaap, welk voer kan ik ze het beste geven enz. Graag zou ik van Fokkers die ook moerasschildpadden hebben hun ervaring en kostenplaatje willen weten.

Eventueel willen we ze uit een opvang halen maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_42353801
moerasschildpad is een beetje een ruim begrip, weet je een naam?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:01:37 #67
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42354066
Hmmm, leuk topic dit. Ik ben helemaal gek van de Python Regius. Wil er al langere tijd een, maar ik ben nooit zo goed in de technische kant van het verhaal (terrarium op juiste temp. houden, juiste licht etc etc) dus is het beter dat ik het niet doe.
Flapuit aan kettingen.
pi_42362598
Met een volwassen Regius kan je op een gegeven moment zeggen: I feed my Python with Pussies.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:13:22 #69
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_42368156
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:51 schreef Aneurism het volgende:
moerasschildpad is een beetje een ruim begrip, weet je een naam?
We zitten te denken aan 1 roodwangsierschildpad en 1 zaagrugschildpad.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_42382008
Ok.

Wat ik zou doen is eens rondkijken op marktplaats naar bakken voor reptielen, misschien dat iemand de hobby gestopt is en alles verkoopt. Soms krijg je er schildpadden er bij.

Winterslaap bij roodwangen heb ik nog niets over gehoord. Het verschonen is aan te raden eens per week, daar ze enorm het water vervuilen en het al snel gaat stinken. Een filter van Eheim kan je ook gebruiken, maar je zal het water toch 3/4 moeten verversen. Wat ik ook zou doen is de bak, en dan vooral het landdeel gedeeltelijk met een warmte spot verwarmen. Dit zodat de dieren ook een koudere omgeving kunnen opzoeken en zo niet oververhit raken.

Er zijn bepaalde korrels te kopen als voer, daarnaast worden er appels en fruit / sla ook gevoerd.

Trouwens, Roodwang staan op de lijst van beschermde dieren geloof ik. Geelwang daarintegen kan wel weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2006 10:38:24 ]
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:39:18 #71
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42382051
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:58 schreef Aneurism het volgende:
Met een volwassen Regius kan je op een gegeven moment zeggen: I feed my Python with Pussies.
Hou ik het toch wel bij muizen en ratten en dat soort spul. My pussies are mine!
Flapuit aan kettingen.
pi_42382236
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:39 schreef FeedMyPussy het volgende:

[..]

Hou ik het toch wel bij muizen en ratten en dat soort spul. My pussies are mine!
Kan goed als voer dienen ja, ratten en muizen. Kuikentjes ook, kan ze ook in diepvries halen. En knijnen.
pi_42529000

Topic kick (sorry voor de bewogen foto).

Dit is een van de bakken die ik zelf ingericht heb, de achterwand is kunstmatig en door mij gemaakt van epoxy (en meerdere materialen)

pi_43016915
effe een topic kick:

pi_43507695
Eind van de maand komen er 10 nieuwe pumilio's bij!

bump dus..

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2006 14:37:23 ]
pi_43715245
Effe vraagje: zijn er ook gekleurde kikkers die niet giftig zijn, want om nou een giftige kikker in me kamer te houden
pi_43716041
99% van de gifkikkers hebben geen gif meer doordat hun voeding niet de grondstoffen bevatten in gevangenschap. In het wild eten ze torretjes en miertjes die de giftige stoffen aan de kikkers geven, in gevangenschap voeren we fruitvliegjes, kevertjes die allemaal onschadelijk zijn.

Als je een wild koppel koopt (zoals die blauw / donkere) dan heb je wel giftige dieren.

Maar je krijgt enkel een vergiftiging als je de dieren oppakt / op eet. En enkel als je ze oppakt met wondjes aan je handen. Het gif gaat niet door je huid heen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 14:00:08 ]
pi_43716551
Bedankt voor het antwoord, nog 1 laaste vraagje
Zijn de kikkers dan tam in gevangenschap, kan je ze bijvoorbeeld oppakken
pi_43718164
Nee, ze zijn niet op te pakken... Je kan ze niet knuffelen. Vergelijk het met goudvissen houden, gewoon een mooi terrarium maken + mooie kikkers en daar van genieten. Als je iets wilt hebben om op te pakken kan je beter voor slangen gaan of een baardagaam.

www.terracom.tk staan heel veel mooie paludariums (waar kikkers in gehouden worden)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 15:16:42 ]
pi_45856417
Spoedig ga ik dan eindelijk beginnen met het inrichten van het terrarium.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_45866653

loki met narvi op zijn rug
totdat loki dacht dat het een muis was....

en toen hing narvi net als deze muis erbij

Thank Drunk I'm a Goddess!
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 23:14:46 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45868414
Ah, arme Narvi.
Hoe is het zicht van Loki dan dat hij Narvi zomaar voor een muis aanzag.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45868473
Wat voor agaamsoort is dat?
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_45869564
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:16 schreef Blivox het volgende:
Wat voor agaamsoort is dat?
dit is een australische wateragaam

@senesta : waarschijnlijk heeft narvi gewoon te veel bewogen als voer...
we weten het niet.. naast narvi hadden we ook nog vali... die is ws ook opgepeuzeld door hem.

over het algemeen is dit soort niet agressief naar elkaar..

was wel een dure lunch..helaas
pi_45869601
Okay, ik vond hem niet lijken op een normale wateragaam dus ik kon hem zo snel niet plaatsen. Leuke beestjes. Zijn ze net zo schichtig als de gewone wateragaam, en hebben ze ook zo snel wondjes op hun bek omdat ze niet uit hun doppen kunnen kijken?
pi_45869765
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:53 schreef Blivox het volgende:
Okay, ik vond hem niet lijken op een normale wateragaam dus ik kon hem zo snel niet plaatsen. Leuke beestjes. Zijn ze net zo schichtig als de gewone wateragaam, en hebben ze ook zo snel wondjes op hun bek omdat ze niet uit hun doppen kunnen kijken?
Loki is niet schichtig... niet meer
en hij heeft gelukkig geen bekwonden... omdat hij een bak heeft die altijd groot genoeg was voor hem..en nu is hij helemaal koning te rijk in zijn bak
asl wel ff foto zoekekn van zijn hutje

hier nog een foto van narvi met voedsel op zijn hoofd
pi_45869779
Narvi . Jammer dat hij dood is .

Njah. Genoeg exotische beestjes hier in huis gehad, maar op dit moment heeft alleen nog mijn broer huisdieren. Een stuk of veel teveel vogelspinnen . Coconnetjes komen eraan, al weet ik niet zo snel welke soort dat precies was.
pi_45887982
HA! Effe spammen met foto's!

+ 1 van de 3 bewoonsters:

Dendrobates Pumilio bastimentos
pi_45947393
Daar is ie dan eindelijk!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_45958789

zoek het beessie
pi_45964759
Als jullie deze bak zo zien wat zou ik er dan in kunnen doen ipv een baardagaam. Zat te denken er misschien meerdere verschillende hagedisjes in te doen maar dan moeten ze wel met elkaar in een bak kunnen leven. Een baardagaam is wel mooi maar ik denk dat op lange termijn meerdere verschillende diertjes mooier zal zijn. Afmeting van de bak is 120x50x50.

pi_45973656
Wat voor soort gekko's kan ik in zo'n bak houden en hoeveel?

Zat zelf te denken aan 4 luipaardgekko's (3 vrouwtjes en 1 mannetje). Of is het ook mogelijk een groep te vormen zonder mannetje?

Ook erg mooi zijn de goudstofdaggekko's alleen hebben die een hogere bak nodig dan dat ik heb.

pi_45973728
zelf ben ik echt gewoon verliefd op de baardagaam, maar gekko's zijn erg grappig ..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45973797
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:53 schreef Mirage het volgende:
zelf ben ik echt gewoon verliefd op de baardagaam, maar gekko's zijn erg grappig ..
De bak is in principe ook gekocht met als doel er een baardagaam in te zetten. Nu ben ik aan het kijken voor alternatieven.
pi_46081149
Ik ben gisteren begonnen met het maken van een achterwand. Vandaag de 1ste laag tegellijm erop gedaan.

pi_46140333
Er komen dus 4 vrouwelijke luipaardgekko's in te zitten. Liefst 2 wildkleur en 2 Hybino's.
pi_46426534
Waar zijn alle reptielenhouders?
pi_46649813
Mijn terrarium is zo goed als klaar, alleen nog wat zand op de bodem. Ook heb ik nog een drinkbakje en een bakje voor de meelwormen nodig. Dit alles is besteld. Heb gekozen voor geel terrariumzand.

Hier een klein fotoverslag van het maken van de achterwand.

Terrarium 120x50x50:

Eerst heb ik al het piepschuim gevormd en in het terrarium geplaatst. De wand en de 2 zijkanten heb ik aan het glas gelijmd met speciale lijm voor piepschuim. De plateaus heb ik met dezelfde lijm vastgemaakt en met sateprikkers voor meer ondersteuning. Hetzelfde geld voor de schuilplaatsjes in beide hoeken. Hierna alles gebrand met een aantal aanstekers om niet zo'n vlakke wand te krijgen en om het alles wat beter te vormen:

Vervolgens heb ik voor de 1ste laag gekozen voor tegelpasta. Dit is ernstig af te raden aangezien het niet makkelijk aan te brengen is en bovendien erg duur. Ook heeft het langer nodig om te drogen:

Voor de 2de en 3de laag heb ik gekozen voor tegellijm in poedervorm. Dit is niet alleen stukken goedkoper maar bovendien kun je hierbij zelf eenvoudig de dikte bepalen waardoor het ook weer stukken makkelijker aan te brengen is:

De 4de en laatste laag bestaat uit poederlijm vermengd met verf. Ook heb ik brekerzand erin vermengd.
Verder heb ik nog wat flagstones onder de warmste lamp gelegd en de boel een beetje aangekleed met kunstplanten. Zie hier het voorlopige resultaat:

pi_46656711
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:58 schreef mrcool het volgende:
Waar zijn alle reptielenhouders?
Doek nie aan... alleen kikkers

Vandaag ga ik de laatste paar bakken installeren in mijn kelder.. Ik kom dan op 14 bakken en één in de woonkamer.

Vandaag deze afmaken hoop ik, zodra ik klaar ben met de stelling plaatsen

pi_46672089
ik knuffelen met loki

terrarium is mooi geworden mrcool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')