quote:Rondje NK
Het Nederlands kampioenschap wielrennen wordt in 2006 in Maastricht verreden. Het rondje (van 11,5 km) dat de renners moeten fietsen kan verrassend genoemd worden. Fiets maar even mee.
De start- en finishlijn wordt getrokken op de Markt. Vandaar gaan we naar de Hoenderstraat. Aan het eind rechtsaf de Kesselkade op, voorlangs de Servaasbrug naar de Maasboulevard, en daar rechts richting Kenndybrug.
Even verderop wordt het dringen als het hele peleton rechtsaf moet naar de smalle Urselinnenweg voor de beklimming van de noordzijde van de St Pie-tersberg, ook wel de Zonneberg genoemd. Een kilometer aan gemiddeld zes procent met aan het eind een stuk van 200 meter aan 10 tot 15 %.
We vervolgen de weg over het plateau van de St Pietersberg, na de afda-ling van de Luikerweg meteen naar links, de Mergelweg op en vervolgens de tweede straat rechts, de Laan van Brunswijck in.
Aan het eind naar links, over de Prins Bischopssingel naar het Tongerse-plein, waar we linksaf de Tongerseweg op moeten, en meteen daarna weer links, via de Bieslanderweg richting Kanne.
Vervolgens, bij de Aramislaan, rechtsaf. Beklimming van de Wolderberg, goed voor 600 meter aan 4 tot 6 %. Boven, bij de rotonde, rechtsaf, de d'Artagnanlaan in, die uitkomt op de Tongerseweg, hier gaan we naar rechts, naar beneden.
Op het Tongerseplein naar links richting Hertogsingel en Emmaplein. Van daar, op de rotonde, de tweede weg rechts, naar de Statensingel. Licht dalend tot de stoplichten. Even naar rechts, de Frontensingel op, en meteen weer rechts, de Maagdendries in. Deze weg gaat, links aanhoudend over in de Achter de Barakken en die komt uit op de Boschstraat. Daar moeten we rechtsaf richting finish.
Een kampioenschap is normaliter circa 210 km lang. Dat betekent dat de renners 18 keer de St Pietersberg en de Wolderberg voorgeschoteld krij-gen. Zesendertig hellingen, dertig kilometer bergop, dat kan tellen.
Een verrassend rondje dus: een historische markt, een boulevard langs een rivier, een venijnige klim in een prachtig natuurgebied, een tweede klim door een chique buitenwijk, de brede singels rond een binnenstad, een finishslaan op ansichtkaart-niveau.
route in foto's: http://www.fietsvarianten.nl/nk1.htm
Boogerd, Koossie of een sterke youngster als Piwee of TD???quote:
geen ideequote:
Ga je toch gewoon even terugquote:Op maandag 19 juni 2006 14:51 schreef Libris het volgende:
Leuk parcours, jammer dat ik niet meer in Maastricht woon.
Idd mooi criterium. Tis dat de Pietersberg er nog inzit, maar voor een Limburgs parkoers is dat toch niet megazwaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:54 schreef Rory78 het volgende:
Wauw, wat een mooi criterium! Echt een mooi stadsparcours hoor. Laten we hopen op een spannende strijd.
Het rondje ansich is zeer easy, maar het kan o zo zwaar zijn als je gewoon 18x die st. pietersberg moet nemen terwijl de grote jongens gaan stampen. En alles beter dan Rotterdam, toch?quote:Op maandag 19 juni 2006 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd mooi criterium. Tis dat de Pietersberg er nog inzit, maar voor een Limburgs parkoers is dat toch niet megazwaar.
Het ultieme afscheid, maar ik denk dat Erik te veel heer is om de trui een half jaar in de kast te moeten hangen. Dus ik gok op Weening, omdat het een echt Boogerd-parkoers is...quote:
daarna is het vrij bochtig volgens mij, dus er is best alleen vooruit te blijvenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Probleem is dat de Pietersberg te ver van de finish ligt.
De wegen in Campagne zijn althans breed genoeg, en zeker pal na de afdaling kun je iemand goed zien, zeker als ie aan de andere kant van de Jeker zit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daarna is het vrij bochtig volgens mij, dus er is best alleen vooruit te blijven
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:26 schreef tukkeronline het volgende:
Ik vind het vooral "handig" als Boogerd hem wint. Scheelt in de Tour altijd een boel zoekwerk
Ik denk dat hij bedoelt de trui is dan rood/wit/ blauw(makelijk herkenbaar)quote:
Eén Nederlands shirt of negen Rabo-shirts, dat scheelt het in zoekwerkquote:
Die shirts vin ik al men vanuit de heli uitzend net die spaanse ploeg of andersom.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eén Nederlands shirt of negen Rabo-shirts, dat scheelt het in zoekwerk.
Tsja, wat maakt het uit. Als je vanaf de motor een rijdend gebit ziet fietsen, is dat toch ook duidelijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eén Nederlands shirt of negen Rabo-shirts, dat scheelt het in zoekwerk.
Ook wel een kanshebber, Koos.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:16 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond in het sportjournaal (23.55-0.25) een voorbeschouwing met een gesprek met Koos Moerenhout.
Zeker, hij is ook aardig in vormquote:
Daar denkt Herbert Dijkstra anders overquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:26 schreef tukkeronline het volgende:
Ik vind het vooral "handig" als Boogerd hem wint. Scheelt in de Tour altijd een boel zoekwerk
*mee eens. laat iig een tourrenner 'm winnenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:26 schreef tukkeronline het volgende:
Maar heeft 'ie wel van die mooie bandjesquote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:44 schreef Ereinion het volgende:
NK beloftes:
1. Reus
2. Leezer
3. De baat
4. Veelers
5. Van Emden
Top 5 volledig rabobank, dat mag geen verrassing zijn. Reus zal over ongeveer een maand naar het ProTour team gaan, hij zal dus niet lang kunnen genieten van die trui.
Hehe, die gelden helaas niet voor bij de profs als je bij de jeugd of beloften kampioen bent geweest.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar heeft 'ie wel van die mooie bandjes![]()
15 jaar wielrennen volgen en zelf er ook nog 10 jaar in koersverband aan gedaan en toch zulke dingen niet wetenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, die gelden helaas niet voor bij de profs als je bij de jeugd of beloften kampioen bent geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:12 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
15 jaar wielrennen volgen en zelf er ook nog 10 jaar in koersverband aan gedaan en toch zulke dingen niet weten
Whehe, had gekund toch. Maar anders had T. Dekker vast ook wel wat bandjes gehad. Neem aan dat die wel eens Nederlands kampioen is geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het overigens wel leuk die bandjes. Armstrong had ook regenboogmouwtjes, alleen zag je die nooit omdat ie altijd in het geel reed.![]()
en voor de rest vrijwel nergens opstaptequote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Whehe, had gekund toch. Maar anders had T. Dekker vast ook wel wat bandjes gehad. Neem aan dat die wel eens Nederlands kampioen is geweest.
Vind het overigens wel leuk die bandjes. Armstrong had ook regenboogmouwtjes, alleen zag je die nooit omdat ie altijd in het geel reed.
ja dat vraag ik me ook af. niet dat k straks erheen ga en het afgelopen isquote:Op zondag 25 juni 2006 11:43 schreef mitt het volgende:
Hoe laat wordt de finish verwacht
quote:
Mag van mij wel voorop blijven. Ik mis vooral Mad Max en Koossiequote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Ereinion het volgende:
De volgende kopgroep heeft 45 seconden:
-knip-
Met Herbert Dijkstraquote:Op zondag 25 juni 2006 12:07 schreef Ambrosius het volgende:
Om 13.00 begint de live-uitzending.
Idd. Paar helicopters in de lucht. Zag ze een half uurtje geleden ofzo boven de St. Pietersberg hangen.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:41 schreef The6thgate het volgende:
handig dat NK. hele stad afgesloten en vandaag continue een helikopter geluid
quote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
L1.nl:
NK wielrennen: slechte weersvooruitzichten
Het Nederlands Kampioenschap wielrennen in Maastricht krijgt vanmiddag in het slotdeel van de koers waarschijnlijk te maken met zeer moeilijke weersomstandigheden.
Weerkundigen geven waarschuwingen af. Ze verwachten in de namiddag vanuit het zuiden hevige onweersbuien met hagel, zware windstoten en veel kans op wateroverlast. Het parcours loopt door het centrum van Maastricht. De finish wordt rond half 5 verwacht.
die favorieten kunnen beter maar meteen weggaan jaquote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Ereinion het volgende:
De volgende kopgroep heeft 45 seconden:
1. Van Bon
2. Boogerd
4. T. Dekker
5. E. Dekker
6. De Groot
9. Posthuma
10. Scheuneman
17. Rooijakkers
19. Vierhouten
21. De Jongh
23. Tankink
29. Traksel
38. Kroon
51. Weening
54. Langeveld
79. Van Katwijk
De rugnummers lijken mij redelijk logisch. De titelverdediger heeft nummer 1, omdat Van Bon de enige van zijn team is, heeft de volgende ploeg (Rabobank) nummer 2 ev.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
Die rugnummers zijn trouwens best vaag. Is dat altijd zo geweest??
Weening heeft weer nummer 51...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:43 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
De rugnummers lijken mij redelijk logisch. De titelverdediger heeft nummer 1, omdat Van Bon de enige van zijn team is, heeft de volgende ploeg (Rabobank) nummer 2 ev.
En de tien jaar daarvoorquote:Op zondag 25 juni 2006 13:08 schreef Remzz het volgende:
Rabobank moet dit ook eigenlijk wel winnen... Al zeiden we dat vorig jaar dacht ik ook
"Gelukkig leven we niet meer in het tijdperk waar je je wiel zelf moest vervangen"quote:Op zondag 25 juni 2006 13:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
"er ligt daar iets op de weg"
dat is WATER ducrot, gewoon regen........
Dat hoeft helemaal niet, olie ofzo. In combinatie met water maakt dat het nog extra glad.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
"er ligt daar iets op de weg"
dat is WATER ducrot, gewoon regen........
quote:Op zondag 25 juni 2006 13:29 schreef rubbereend het volgende:
no shit sherlockhet pieterpad loopt vlakbij de st. Pietersberg
inderdaad verschrikkelijk, had Smeets er neergezet, die loopt zich toch alleen maar te vervelen bij het voetbal.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ducrot & Dijkstra weten de kijker echt te boeien met de meest onzinnige verhalen over de meest interessante renners in dit peloton hoor.
En anders worden de prachtige omgevingen en landerijen op feeerieke wijze nog even onder de loep gelegd om hun schoonheid aan te tonen.
Wat een zeikwijven zeg
De pieterpad loopt al va Groningen, sherlockquote:Op zondag 25 juni 2006 13:29 schreef rubbereend het volgende:
no shit sherlockhet pieterpad loopt vlakbij de st. Pietersberg
quote:Op zondag 25 juni 2006 13:53 schreef -skippybal- het volgende:
Herbert denkt dat het noodweer over is in MAastrifcht bij het wielrennen![]()
Je zit toch ook bij DASOO... Je weet wat er nog aankomt enzoquote:
ze zijn halverwege zoietsquote:Op zondag 25 juni 2006 13:56 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Hoeveel kilomteres nog?
Klopt. Maar ik heb wielrennen op tv nog niet gezien dus dacht dat 't nu al noodweer wasquote:Op zondag 25 juni 2006 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je zit toch ook bij DASOO... Je weet wat er nog aankomt enzo![]()
Er was wat regen enzo. Zegt die Herbert zo van: "Het verwachte noodweer is gelukkig doos niet gekomen!"quote:Op zondag 25 juni 2006 14:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik heb wielrennen op tv nog niet gezien dus dacht dat 't nu al noodweer was.
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Er was wat regen enzo. Zegt die Herbert zo van: "Het verwachte noodweer is gelukkig doos niet gekomen!"![]()
Dat was toch dat talent van 2 jaar geleden? Die mee mocht naar de Tour en daar in de eerste vlakke etappes er al af werd gereden>quote:Op zondag 25 juni 2006 14:21 schreef Gallacher het volgende:
Zolang Wielinga maar niet wint
Die verslagever van Langs de Lijn Chapel zegt hetzelfde, de organisatie houd rekening met noodweer. dan word de wedstrijd zelfs stilgelegd. waarvan akte (zie KNMI)quote:Op zondag 25 juni 2006 14:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Er was wat regen enzo. Zegt die Herbert zo van: "Het verwachte noodweer is gelukkig doos niet gekomen!"![]()
Maar hij is wel de beste klimmer van Nederlandquote:Op zondag 25 juni 2006 14:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat was toch dat talent van 2 jaar geleden? Die mee mocht naar de Tour en daar in de eerste vlakke etappes er al af werd gereden>
Ik zag 'm een paar weken geleden nog trainen hier in de buurt, hij zoefde voorbij, maar ik kon echt niet aanhakenquote:
Vind ik niet, Boogerd heeft juist een enorm koersinzicht. Als hij dat niet zou hebben was hij nooit zovaak in de top 10 geeindigd in Klassiekers, hij zit er bij echt elke goede ontsnapping bij.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:33 schreef Ambrosius het volgende:
Goed van Ducrot om Dijkstra even te corrigeren over dat koersinzicht van Boogerd.
quote:ANTWERPEN - Twee helikopters die het BK wielrennen in Antwerpen filmden zijn vanmiddag tegen elkaar gebotst en neergestort. Zeven mensen zouden daarbij gewond zijn geraakt.
Het zou gaan om helikopters van VTM en de Franstalige omroep RTBF. De toestellen gingen tegen de vlakte op de d’Herbouvillekaai bij het havengebied in Antwerpen.
De stad Antwerpen heeft het gemeentelijk rampenplan afgekondigd. bvb
Loser!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:33 schreef Ambrosius het volgende:
Goed van Ducrot om Dijkstra even te corrigeren over dat koersinzicht van Boogerd.
Het zal een kort verslag worden in de sport deze avondquote:Op zondag 25 juni 2006 15:46 schreef Frederic het volgende:
In Belgie zitten we momenteel zonder beelden van het BK...
[..]
![]()
lijkt me sowieso, basso gaat voor het klassement en dat is kroon niet de eerste renner waar je aan denkt ter ondersteuningquote:Op zondag 25 juni 2006 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Een goede keuze dus van Riis om 'm niet mee te nemen naar de Tour zou je kunnen zeggen.
ja wat wil je zonder beeldquote:Op zondag 25 juni 2006 16:04 schreef placebeau het volgende:
Die zeggen meer Kroon op een half uur, dan dat ze op België Boonen in een hele wedstrijd noemen.
Zou wel weer de schuld zijn van de Waalse heliquote:
Dat maakt juist de koers hard!quote:Op zondag 25 juni 2006 16:10 schreef Bruce117 het volgende:
He, er heeft iemand weer "een jas uitgedaan".
Ducrot gebruikt ook erg veel cliches
maw het maakt je niets uitquote:Op zondag 25 juni 2006 16:14 schreef Zwansen het volgende:
Ik gun het Boogerd echt wel. Langeveld trouwens ook wel. Kroon trouwens ook wel. Moerenhout eik ook wel en Dekker ook
Da's het voordeel van een Nederlands kampioenschap, er wint sowieso een Nederlander.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:14 schreef Zwansen het volgende:
Ik gun het Boogerd echt wel. Langeveld trouwens ook wel. Kroon trouwens ook wel. Moerenhout eik ook wel en Dekker ook
quote:Op zondag 25 juni 2006 16:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
Da's het voordeel van een Nederlands kampioenschap, er wint sowieso een Nederlander.
dat moet hem toch wel een depressie opleverenquote:
Hij kan ook wel aardig sprinten, maar niet zoals een Bettini, Rebbelin of een Cunegoquote:Op zondag 25 juni 2006 16:19 schreef Ambrosius het volgende:
Boogerd kan aardig sprinten?
Heeft 'ie ooit wel eens een sprint gewonnen, behalve van Armstrong.
is onze belg uit arren moede nu naar het NK wielrennen aan het kijkenquote:Op zondag 25 juni 2006 16:24 schreef placebeau het volgende:
stop es met die "even luisteren"
Je hoort toch niets.
Het lijkt erop ja.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Begint Langeveld nu met de komedie?
het is nog 50 km daar, flipo.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef komrad het volgende:
[..]
is onze belg uit arren moede nu naar het NK wielrennen aan het kijken
Tsjaquote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd verdient het niet om zo te moeten winnen, doe dan op zijn minst een fake sprintje.
quote:Op zondag 25 juni 2006 16:27 schreef Bruce117 het volgende:
Het is weer een goede dag voor de promotie van het wielrennen
Op de commerciële.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef komrad het volgende:
[..]
is er al beeld of komt het niet op canvas?
Ik dacht er net aanquote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef Bruce117 het volgende:
Kunnen ze Bert Maalderink hier niet op af sturen
nee, het komt op de commerciële TV.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef komrad het volgende:
[..]
is er al beeld of komt het niet op canvas?
Hoezo? Dit hoort bij het wielrennen hoor? Coppi won zo zijn eerste WK.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef BVO het volgende:
Schandelijke vertoning dit zeg.
Gebeurd zoveel, in de tour enzo ook wel.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:28 schreef BVO het volgende:
Schandelijke vertoning dit zeg.
quote:Op zondag 25 juni 2006 16:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Dit hoort bij het wielrennen hoor? Coppi won zo zijn eerste WK.
Dus?quote:Op zondag 25 juni 2006 16:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Gebeurd zoveel, in de tour enzo ook wel.
Net als dopingquote:Op zondag 25 juni 2006 16:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Dit hoort bij het wielrennen hoor? Coppi won zo zijn eerste WK.
quote:Op zondag 25 juni 2006 16:31 schreef Dos37 het volgende:
Wat een Ferrari praktijken.
Ja, zeker right. HIj reed Langeveld los bovenop Pietersberg, daarna hield 'ie in tot Langeveld terug in z'n wiel zat.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:32 schreef komrad het volgende:
hij heeft gewacht bergop, yeah right
Nee, dus? Dat hij hieraan meewerkt vind ik ook schandelijk. Minachting van de kijker.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Langeveld had niet akkoord hoeven gaan.
Alleen Ferrari doet het alleen binnen het team.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:31 schreef Dos37 het volgende:
Wat een Ferrari praktijken.
Idd, dat klopt wel.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, zeker right. HIj reed Langeveld los bovenop Pietersberg, daarna hield 'ie in tot Langeveld terug in z'n wiel zat.
NOS wil geen ruzie met de rabobank-ploeg.quote:
quote:Boogerd wint NK Wielrennen
Michael Boogerd is vandaag in Maastricht Nederlands kampioen wielrennen geworden. Op een kilometer voor het einde demarreerde hij weg bij de 21-jarige Sebastian Langeveld.
Lange tijd zag het ernaar uit dat Bram de Groot de titel zou gaan pakken. Tot twee rondes voor het einde reed De Groot alleen aan de leiding. Een achtervolgende groep van negen renners achterhaalde de koploper. In de laatste ronde demarreerde Michael Boogerd, maar hij kreeg gezelschap van Sebastian Langeveld. Ook op de Zonneberg bleef Langeveld in het spoor van de renner die volgend jaar zijn ploegmaat bij Rabobank zal zijn. Pas op de Statensingel in Maastricht kon Boogerd zijn medevluchter afschudden.
Van de Limburgse renners was vooral de rol van Bjorn Hoeben opvallend. De wielrenner uit Stramproy reed lange tijd mee in de kopgroep en leek kans te maken op het kampioenschap van de elite-renners zonder contract. In de harde finale zakte Hoeben terug.
Langeveld zat al 5 minuten amper over te nemen, en die keek niet vrolijk uit zijn ogen. Volgens mij was die al behoorlijk op.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:33 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee, dus? Dat hij hieraan meewerkt vind ik ook schandelijk. Minachting van de kijker.
Ja doei, dit was overduidelijk toneelspel.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Langeveld zat al 5 minuten amper over te nemen, en die keek niet vrolijk uit zijn ogen. Volgens mij was die al behoorlijk op.
Dan moet 'ie wel een oscar winnen.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja doei, dit was overduidelijk toneelspel.
Ze zaten al te spreken op het moment dat ze nog maar net weg waren.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet 'ie wel een oscar winnen.
Al voordat er gesproken werd, deed Langeveld al niets meer, en zat 'ie rare bekken te trekken.
Als er toen al was afgesproken, dan had Langeveld kunnen laten rijden op de Zonneberg.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zaten al te spreken op het moment dat ze nog maar net weg waren.
Boogerd doet altijd zo zenuwachtig.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom zou Boogerd ook zo overdreven veel praten als ie zoveel sterker is
Die gozer heeft nu inderdaad een dik jaarsalaris binnengespleept.
ik had toch sterk het idee dat boogie op zijn adem trapte toe hij bergop aangingquote:Op zondag 25 juni 2006 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er toen al was afgesproken, dan had Langeveld kunnen laten rijden op de Zonneberg.
Zou misschien ook wel gebeurd zijn als Boogerd niet op zijn adem trapte.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er toen al was afgesproken, dan had Langeveld kunnen laten rijden op de Zonneberg.
quote:Michael Boogerd (Rab) was winner after a lot of talks with the number 2 in the last kilometers: Sebastian Langeveld (Sks)
Boogerd is idd altijd zo zenuwachtig.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Boogerd doet altijd zo zenuwachtig.
Misschien dat ie elke keer de koers probeert te kopen, maar dat het nu voor het eerst sinds jaren weer lukte.
Sowieso verkoop je een Nederlands Kampioenschap niet als je dat zelf kunt winnen.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:43 schreef Ericr het volgende:
Tja nu horen we het een keer, maar zoveel koersen die gekocht worden. Als Langenveld er mee kan leven dan kan ik dat ook.
Da's de vraag, ligt eraan wat je ervoor terugkrijgt, als dat een contract is bij Rabo zou ik er ook wel over nadenken.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso verkoop je een Nederlands Kampioenschap niet als je dat zelf kunt winnen.
Lijkt mij tenminste.
Meestal kun je meer verdienen met je overwinning (door contractverbetering, onderhandelingspositie) dan dat ze je kunnen bieden voor de overwinning zelf.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:45 schreef Ericr het volgende:
Als ik daarmee een behoorlijk bedrag binnensleep zou ik iedere koers verkopen, maar goed dat ben ik.
Dat weet ik niet hoor, in de sprint had hij het zomaar kunnen verliezen.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Net alsof Langeveld het gered had anders, Michael was sowieso de sterkste.
En zouden ze bij Rabobank zeggen: "nou, we hadden je willen hebben, maar omdat je Boogerd hebt geklopt op het NK doen we het maar niet, ga maar ergens anders kijken."quote:Op zondag 25 juni 2006 16:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Da's de vraag, ligt eraan wat je ervoor terugkrijgt, als dat een contract is bij Rabo zou ik er ook wel over nadenken.
Ik kan niet kijken op de bankrekening van Langenveld, maar de publicitaire waarde voor Rabo met een Nederlands kampioen als Boogerd is ook vrij groot. Dan zal er met een leuk bedrag worden gezwaaid.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal kun je meer verdienen met je overwinning (door contractverbetering, onderhandelingspositie) dan dat ze je kunnen bieden voor de overwinning zelf.
Ja, toen was het dik een minuut.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:53 schreef el_salvador het volgende:
boogerd was sterker, als langeveld hier geld voor heeft gevangen zijn ze bij rabo flink genaaid! boogerd is gewoon een zenuwpees. hoeveel was de voorsprong op het moment dat het 'in orde' was? waren ze toen al zeker?
Voor een tweerde, derde of vierde plaats nog wel eens, toch mijn favoriete wielrennerquote:Op zondag 25 juni 2006 16:19 schreef Ambrosius het volgende:
Boogerd kan aardig sprinten?
Heeft 'ie ooit wel eens een sprint gewonnen, behalve van Armstrong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |