Bron: AD.nlquote:Op de tram is je voornaam standaard 'hoer'
DEN HAAG - Klappen, schoppen, schelden, bedreigingen, bespugen - zowel mensen als je ramen -, blowen achter je rug, banken die worden opengesneden, en laatst zelfs een beschieting. Dat was op de Beresteinlaan. Het is de dagelijkse praktijk van trambestuurders van de HTM.
En het ergste: de HTM, hun werkgever, doet de agressie waarmee ze op de tram hebben te maken, af als incidenten die zelden voorkomen. Het broeide al een tijd, maar nu de HTM de mishandeling van een 57-jarige collega door een passagier met een ijzeren sneeuwpook uit zijn eigen tram bij herhaling afdoet als ‘zelden voorkomend incident’, willen HTM’ers hun hart luchten. Met gevaar voor verlies van hun baan, daarom wordt uitsluitend in volstrekte anonimiteit gepraat.
Na een urenlange waterval van voorbeelden van agressie die variëren van opmerkingen als ‘ik neuk je moeder’ door zwartrijdende Marokkaanse gastjes van 8, 9 jaar en vrouwelijke medewerkers die vertellen dat ‘op de tram je voornaam hoer is’, tot hele groepen Antilliaanse jongeren die het achterste deel van de tram en iedereen die er in zit terroriseren, tot de klappen die hun collega deze week opliep.
Eén jaar is het beter gegaan. Dat was toen de HTM ‘beulen’ van de Rowa inzette, een beveiligingsbedrijf, die mensen die rookten in de tram of bier zaten te drinken er zonder pardon uitsodemieterden. Toen dat effect begon te sorteren, werden de potige beveiligers ingezet om buiten de tram kaartjes te controleren. „Er rijden nu nooit meer beveiligers mee.’’ Zelf kan een trambestuurder niets. „Als je iemand terugslaat, heb jíj het gedaan. Op hulp van passagiers hoef je ook niet te rekenen. Je weet: ik ben altijd alleen.’’
Ook op een ander, agressie opwekkend vlak zeggen de bestuurders de steun van hun werkgever te missen: het materieel wordt niet goed onderhouden. „Als de richtingfilm voorop de tram het niet doet, zien de mensen niet waar we naar toe gaan en dat frustreert.’’ Of wagens vallen uit en staan mensen veel langer op een halte te wachten zonder te weten waarom. Haltes die worden verplaatst. Het wordt allemaal afgereageerd op de ‘kankerbestuurder’. Iets anders dat niet goed zou werken zijn de camera’s die in de tram hangen. De helft ervan doet het niet. „Er is onlangs een meisje aangerand in de tram, wilde men de beelden terugkijken, had de camera het niet gedaan.’’ Kost geld, is de uitleg van hogerhand. „Maar straks heeft de HTM geen bestuurders meer.’’
Kamerleden zitten er zeker elke dag in...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:44 schreef -Wolf- het volgende:
Het is inderdaad erg in de trams in Den Haag.
Er staat toch in het bericht dat dat een jaar lang gebeurd isquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, gewoon die kleerkasten terug en iedereen er net zo hard uittiefen tot er weer normaal gedaan kan worden. Maar ja, dat mag niet in Nederland. Helaas.
Als veel Antillianen en Marokkanen al ouders worden op zeer jeugdige leeftijd houdt het nooit op.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
Belachelijk. De tram is sowieso het vervoersmiddel van het proletariaat.
Oh wacht. Het is jeugdige rebellie. Komt vast wel goed als ze ouder worden.
ik ook niet..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:52 schreef Monidique het volgende:
Ik heb er nooit last van.
Er is gewoon iets grondigs mis in de opvoeding van deze gasten. Als je al op 8 jarige leeftijd onbekenden aanspreekt met hoer. Dan mag je vrezen voor de toekomst.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:56 schreef pberends het volgende:
Als veel Antilianen en Marokkanen al ouders worden op zeer jeugdige leeftijd houdt het nooit op.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
Belachelijk. De tram is sowieso het vervoersmiddel van het proletariaat.
Wat??? En de politiek doet niks???quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:51 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Het is idd erg ja, al die .....die een heel jungle drumfestijn houden op de ramen achterin de tram altijd
Nou ja, een dorp met misschien zeshonderd inwoners is gewoon niet zo'n plaats waar je Antiliaanse hangjongeren in trams aantreft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:58 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ik ook niet..
weet niet of lijn 17 erg is? kom verder nooit in een andere.
Net als het verhaal dat de Zoetermeer stadslijn gevaarlijk is.. echt nooit wat van gemerkt (ook om 12 uur s'nachts.
in sommige wel, ja, en zeker na of op een zeker tijdstip, dan ga je liever niet achterin zitten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:44 schreef -Wolf- het volgende:
Ik denk trouwens dat wanneer men hiermee ophoudt het probleem van scheldende tramgangers ook helemaal vanzelf oplost. Serieus, heel goed topic dit.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:41 schreef pberends het volgende:
En politieagenten maar boetes uitdelen voor door rood licht lopen.
gelukkig is het in hoofdsteden als parijs of washington stukken beter. hier in het noorden is de standaard voornaam gewoon kutsjap.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, en dit gebeurt gewoon in de stad waar onze regering zeteld.
In Parijs zal het wel niet veel beter zijn, maar in Washington neem ik aan van wel, daar treedt de politie toch tien keer harder op?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:04 schreef tartaarsaus het volgende:
[..]
gelukkig is het in hoofdsteden als parijs of washington stukken beter. hier in het noorden is de standaard voornaam gewoon kutsjap.
washington staat wel bekend als stad met veel criminaliteit in de enorme getto's daar. staat op plaats nummer 4 van meeste moorden in grote steden in de VS, maar wordt idd wel hard aangepakt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
In Parijs zal het wel niet veel beter zijn, maar in Washington neem ik aan van wel, daar treedt de politie toch tien keer harder op?
Dat zeker, maar dat het uberhaupt moet is wel verschrikkelijk. Je zet je dan misschien de tram uit en is het in de tram rustig, maar ze gaan ergens anders weer verder. Das het probleem.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Sim-pel, dat beveiligingsbedrijf weer terug. Klaar.
Jij denkt dat dit hangjongeren zijn die maar in de tram gaan hangen? Geen geval van reizigers met een asociale inslag in een risicoleeftijd (procentueel sterk vertegenwoordigd op sommige lijnen/buurten) die omdat ze alle ruimte krijgen zich gaan misdragen en als ze er daardoor uitgezet worden alsnog van A naar B moeten komen en de volgende keer wellicht iets beter oppassen nu ze weten dat ze eruit getiefd worden bij wangedrag (en laat je niet bedotten: ze weten prima wat wel en niet kan, ze nemen ook alleen de ruimte die ze gegeven wordt)?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dat het uberhaupt moet is wel verschrikkelijk. Je zet je dan misschien de tram uit en is het in de tram rustig, maar ze gaan ergens anders weer verder. Das het probleem.
Echt een reactie van een linkse user.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Sim-pel, dat beveiligingsbedrijf weer terug. Klaar.
Jij stelt een maatschappijbrede verschuiving van de heersende fatsoensnormen onder bepaalde bevolkingslagen voor in plaats van een direct lik-op-stuk beleid?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:46 schreef K33T het volgende:
[..]
Echt een reactie van een linkse user.
Als er problemen zijn, gewoon pappen en nathouden met een bevelligingsbedrijf. Ga weg met je debiele mentaliteit.
Als je een bevelligingsbedrijf neerzet, is het niet afdoende.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij stelt een maatschappijbrede verschuiving van de heersende fatsoensnormen onder bepaalde bevolkingslagen voor in plaats van een direct lik-op-stuk beleid?
Je hebt gelijk, dat is veul realistischer.
INDERDAAD.. Onbekende volwassenen (sowieso volwassenen als je ze voor het eerst ontmoet) spreek je aan met 'u' .. Zeggen ze zelf 'je mag wel 'je' zeggen', dan begin je met 'je'... Ik vind het allemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is gewoon iets grondigs mis in de opvoeding van deze gasten. Als je al op 8 jarige leeftijd onbekenden aanspreekt met hoer. Dan mag je vrezen voor de toekomst.
Ik leerde vroeger altijd onbekenden aan te spreken met u. Misschien ben ik ouderwets.
Echt een typische reactie van een rechtse user. Moddergooien zonder onderbouwing.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:46 schreef K33T het volgende:
[..]
Als er problemen zijn, gewoon pappen en nathouden met een bevelligingsbedrijf. Ga weg met je debiele mentaliteit.
Raar he, ik denk ook zo (behalve dan van dat dronken lol). Niet tutoyeren voor het uitdrukkelijk gevraagd wordt. Misschien kunnen wij ons al rekenen tot volk van de oude stempel?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
INDERDAAD.. Onbekende volwassenen (sowieso volwassenen als je ze voor het eerst ontmoet) spreek je aan met 'u' .. Zeggen ze zelf 'je mag wel 'je' zeggen', dan begin je met 'je'... Ik vind het allemaal niet zo moeilijk hoor.
Iemand met 'hoer' aanspreken..![]()
Alleen als ik dronken ben!![]()
![]()
Of gewoon zoals in Amsterdam een conducteur in een hokje achterin.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:09 schreef Bierie het volgende:
Gewoon net zoals in Rotterdam de RET doet.
Ten alle tijden twee veiligheidsmannetjes in de tram om de kaartjes te controleren en de bestuurder te ondersteunen.
Werkt als een tiet!
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Of gewoon zoals in Amsterdam een conducteur in een hokje achterin.
Tis natuurlijk wel verschrikkelijk generaliserend om er dan maar meteen vanuit te gaan dat alle chauffeurs daar zo op je mooie limburgse accent (:P) reageren...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Ben nu 1x in Den Haag geweest, leg ik mijn strippenkaart bij de bestuurder neer aangezien ik geen flauw idee had hoeveel strippen ik moest stempelen... steekt die man gewoon 3 vingers de lucht in en mompelt iets van 'automaat' zonder me fatsoenlijk aan te kijken. Nou, dat is fijn.Uiteindelijk maar uitgevogeld hoe die automaat werkt en gestempeld... In Amsterdam daarentegen wel altijd fijn geholpen.
![]()
3 dingen :quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Ben nu 1x in Den Haag geweest, leg ik mijn strippenkaart bij de bestuurder neer aangezien ik geen flauw idee had hoeveel strippen ik moest stempelen... steekt die man gewoon 3 vingers de lucht in en mompelt iets van 'automaat' zonder me fatsoenlijk aan te kijken. Nou, dat is fijn.Uiteindelijk maar uitgevogeld hoe die automaat werkt en gestempeld... In Amsterdam daarentegen wel altijd fijn geholpen.
![]()
En dat komt door welke politieke partij?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:48 schreef Hephaistos. het volgende:
In Rotterdam is voor mijn gevoel de veiligheid in de tram sterk verbeterd, sinds er standaard conducteurs meerijden.
Ach, iets veiliger, ik had laatst ruzie in de tram in m'n eentje tegen een groepje van 5 gastjes, die conducteur deed niets. En de mede-passagiers ook niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:48 schreef Hephaistos. het volgende:
In Rotterdam is voor mijn gevoel de veiligheid in de tram sterk verbeterd, sinds er standaard conducteurs meerijden.
Eerder wel, want het vergrootte de (gevoelens van) veiligheid enorm.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:53 schreef K33T het volgende:
[..]
Als je een bevelligingsbedrijf neerzet, is het niet afdoende.
Ja, dat is zo'n beetje het spelletje zolang er hangtuig bestaat. Dat kun je immers niet afknallen oid.quote:Dan zou volgens jouw redenatie overal bevelligingsbedrijven neergezet worden, waar men geen overlast wilt hebben. Alsof dat vanzelfsprekend is.
Dat is gewoon een stukje opvoeding. Jongeren die die wel genieten, zeggen nog steeds keurig "u". Tenzij ze in die puberperiode zitten van "ik spreek lekker niemand met u aan" die veel gastjes van een niveau à 14 jaar hebben.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:16 schreef Anlock_Distronix het volgende:
[..]
Raar he, ik denk ook zo (behalve dan van dat dronken lol). Niet tutoyeren voor het uitdrukkelijk gevraagd wordt. Misschien kunnen wij ons al rekenen tot volk van de oude normale stempel?![]()
Ja, en ik ga altijd in Den Haag met de tram, en dan kom je eens in Amsterdam en als je dan bij de verkeerde deur instapt wordt je verrot gescholden door zo'n wijf in een hokje. En dat terwijl ik gewoon braaf zélf m'n stempeltje bij een automaat wilde halenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:17 schreef Eix het volgende:
[..]
![]()
je vergeet lijn 1quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Idd zeker de tramlijnen 9, 10, 11, 12, 16, en 17 zijn soms te triest voor woorden
mee eens, maar dat doet niemand omdat men passief is, en omdat de wet dan jou bestraft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:29 schreef benchMarc het volgende:
Er is maar één taal dat dat marrokkaans tuig verstaat naast hun eigen taal, en dat is lichaamstaal. Communiceren op gelijke voet, dat zeg ik. Gewoon flink er tegenaan klappen bij die lui.
Ik ben een stuk of 4 keer de afgelopen twee jaar in Amsterdam geweest, waar ik in meer dan 10 trams heb gezeten waar altijd de bestuurder/conducteur dat ding netjes afstempelde met een vriendelijke lach. Kom ik ja 1x in Den Haag is het nog teveel gevraagd om dat ding te stempelen of om me netjes op de kaart automaat te wijzen en duidelijk te zegge hoeveel strippen het zijn (en ja, ik ben dan misschien een Limburger maar ik zei wél duidelijk waar ik naartoe moest... om vervolgens 3 vingers de lucht in te steken en stempelautomaat te mompelen vind ik nu niet bepaald klantvriendelijkquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:28 schreef milagro het volgende:
[..]
3 dingen :
je bent 1 keer in DH geweest, en je hebt 1 chauffeur op deze wijze 'ontmoet'![]()
je moet ook wat zeggen, hè, niet alleen die kaart neerleggen![]()
en als je moet uitvogelen hoe een stempelautomaat werkt, mèn, het is geen rokkutsaajens, kom je uit Limburg of zo![]()
tegenwoordig kan je idd niks meer zeggen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:22 schreef ook_gek het volgende:
ik heb een keer het volgende in de bus mee gemaakt.
Ik zit met mijn ipod lekker op rustig wakker te worden. Ja mijn muziek stond hard ja. En ja je kon aardig mee genieten als je naast me zat. Draaid een vrouw zich om en vraagt of ik mijn muziek zachter wil zetten. Dus ik zeg. Tjha als u dat nou tegen die kindjes achter me zegt is het terrecht. Zij hebben immers hun mobiele telefoon aan met muziek. Dat is dan ook de reden dat ik mijn muziek zo hard aan heb staan. Anders hoor ik mijn eigen muziek niet.
Ja zegt ze ik stel het zeer op prijs als u toch uw muziek zachter zegt. Waar om ik zeg. Nou alleen als ik wat van die kindjes achter me zegt. Oke zegt ze en ze loopt er heen en toen gebeurde het volgende....
Zeg jonge jongens. U stoort mij behoorlijk met uw luide muziek. Kunt u of een koptelefoon gebruiken of kunt u het uitzetten?
Het antwoord daar op was als volgt.
Jo kanker ouwe kanker op naar het bejaardetehuis. Kanker straal lekker op jo kanker oma. Dat je nog wat kan horen. Meeste kanker bejaarde zijn rond deze tijd al doof.
Mevrouw loopt terug waar op ik zei van. Zo dat ging soepel niet dan![]()
Oke het is natuurlijk te gek voor woorden dit.
ga er nog effe serieus op inquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik ben een stuk of 4 keer de afgelopen twee jaar in Amsterdam geweest, waar ik in meer dan 10 trams heb gezeten waar altijd de bestuurder/conducteur dat ding netjes afstempelde met een vriendelijke lach. Kom ik ja 1x in Den Haag is het nog teveel gevraagd om dat ding te stempelen of om me netjes op de kaart automaat te wijzen en duidelijk te zegge hoeveel strippen het zijn (en ja, ik ben dan misschien een Limburger maar ik zei wél duidelijk waar ik naartoe moest... om vervolgens 3 vingers de lucht in te steken en stempelautomaat te mompelen vind ik nu niet bepaald klantvriendelijk).
En wat betreft die stempelautomaat, die dingen zijn inderdaad erg simpel als je ze eenmaal 1 keer gebruik hebt.. ben niet de enigste die er in elk geval problemen mee had want ik zag in Amsterdam ook iemand met zo'n automaat klooien in een oude tram waarna iemand anders die man maar even hielp...
Mijn eerste impressie is in elk geval dat de HTM maar een slecht bedrijf is in vergelijking met de GVB.. dit nieuwsbericht verbaast me dan ook niet echt...
1) Je hebt gelijk dat dit natuurlijk niet voor alle trambestuurders meteen geld.. mij viel gewoon in het algemeen het verschil ook op tussen de tram in Amsterdam en Den Haag en die bestuurder droeg er alleen maar een hele grote steen aan bij.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:05 schreef milagro het volgende:
[..]
ga er nog effe serieus op in
maar goed, dan ik ook maar weer :
1 x keer in Den Haag, slimbo, dat zegt dan toch helemaal niets.
als ik 1x in Maastricht kom en een winkelbediende daar doet stoer tegen me, dan is dat ook typerend voor alle winkelbediendes uit Maastricht of wat?
ja, want bij de bezoekjes aan Groningen was iedereen even aardig.![]()
jij hebt problemen met de stempelautomaat in Den Haag, en in Amsterdam had een ander er ook problemen mee, en dús zijn die dingen moeilijk te snappen
hoe stempel je dan in Limbabwe? overdwars of zo?
jawel hoor is alleen de manier hoe je het zegt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
tegenwoordig kan je idd niks meer zeggen.
Rotterdam is inderdaad een stuk beter geregeld.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:48 schreef Hephaistos. het volgende:
belangrijke vraag; was het een marokkaan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
jawel hoor is alleen de manier hoe je het zegt.
Gewoon de grootste pakken die de tering in schelden zeggen dat hij de muziek uit moet doen zo niet dat je hem er bij helpt. En dan is het belangrijk dat je het ook ech doet en het niet alleen maar zegt
zo wilde iemand een keer zijn tas niet van de stoel halen voor een bejaarde kankervrouw zoals hij dit mooi vertaalde. Wat zegt die vrouw. Ja ik vind dit toch vrij onbeleefd zou graag willen dat je die tas weg haalt. Met een grote grijns op zijn bek deelde de jongen mee dat hij dit niet van plan was.
Vervolgens zegt een man van ja moet ik je anders helpen schiet op achterlijke. Die jongen zegt zoals verwacht was. Jo kanker lekker op man. En die vent is stil.... Nu was dat een jongen waar ik me vaker aan zat te ergeren qua gedrag. Had al een pest dag op het werk gehad dus dit werd mij even te veel. Een simpele kankerstraal op met je kankertas. Anders help ik je er even bij moest wel voldoende zijn. Nou mooi niet dus...... Nu ben ik niet moeilijk en geef hem nog 1kan. Dus ik zeg jo haal die tas nou weg anders help ik je er bij maar dan kanker straal ik jou en je tas door deze hele bus heen dus zeg het maar. Toen de vriendelijke jongen zei van prima kom maar kankergek. Heb ik eerst de tas een paar meter weg gegooid en heb de jongen vervolgens bij zijn keel gepakt. Flink knijpen doet het altijd goed. Trek hem van die stoel af en flikker hem tegen het raam aan de andere kant van de bus.
Even gevraagt waarom hij nu opeens stil was en waarom hij opeens niet meer zo stoer was. Heb hem nog even laten kijken naar zijn "vrienden" achter in de bus om te laten zien dat die opeens wel erg stil waren en hem ook niet kwamen helpen. Heb hem ook gevraagt waarom die tranen opeens in zijn ogen naar voren kwamen.
Gek genoeg niet 1 antwoord gekregen van hem.
Tjha trots ben ik er zeker niet op. Maar soms ben je het gewoon zat
17 valt wel mee hoor. Ik ga altijd van HS naar CS nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Idd zeker de tramlijnen 9, 10, 11, 12, 16, en 17 zijn soms te triest voor woorden
nop bij mij in de bus zijn het altijd gastjes uit duindorpquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
belangrijke vraag; was het een marokkaan?
meen je dat nou, Jett, dan zit je of meestal in de betere trams/bussen (lees: routes) of je rijdt meestal in je autoquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:37 schreef Jett het volgende:
Ik had alleen laatst in bus 24 dat er gasten zaten te blowen achterin. Ik vond het alleen raar omdat ik dit tafereel nog nooit mee had gemaakt in Den Haag, zoiets zie ik alleen in Amsterdam.
Nah, 17 valt helemaal niet mee.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:35 schreef Jett het volgende:
[..]
17 valt wel mee hoor. Ik ga altijd van HS naar CS nooit problemen gehad.
Nou open trappen ging niet. Open trekken wel jaquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Een paar jaar geleden was het trouwens nog leuker op de tram in Den Haag. Toen had je nog deuren die je gewoon open kon schoppen terwijl de tram reed, uitstappen waar je maar wou dus![]()
Is dat die lange, slanke ietwat kalende man die vaak een zonnebril op heeft?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:39 schreef ook_gek het volgende:
ach je maakt vaak genoeg gezellige en leuke dingen in het openbaarvervoer hoor. En soms ook hele gekke dingen.
Het mooiste is dan toch wel dat er elke week een blinde mee rijd in de bus. En die stapt altijd bij de zelfde halte uit. Helemaal geen probleem niks aan de hand. Op een dag heeft hij iemand bij zich. En bij het uitstappen loopt die man voor die blinden en hij zal die blinde wel even mee naar de deur nemen. Hij neemt de bocht te krap met als gevolg dat die blinde VOL tegen een paal aan loopt
En zo zijn er nog heel veel andere leuke dingen
ja redelijk lang jha. Hij is niet onwijs kaal maar heeft wit pluizend haar. Maar nee niet onwijs veel haar nee. Zonnenbril heeft hij inderdaad altijd op. Zal rond de 50 zijn of zo?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:41 schreef MUUS het volgende:
[..]
Is dat die lange, slanke ietwat kalende man die vaak een zonnebril op heeft?
Schoppen ging ook hoor, volgens mij op zo'n scharnier ergens mikken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou open trappen ging niet. Open trekken wel ja
Je kon ze wel open trappen maar dat doe je dan van af de buitenkant. Want de deuren gingen naar binnen open.
Vaak heel vaak gedaan jha
Als ik nu roep "OMG, we kennen dezelfde blinde man, ook_gek!!!!" klinkt dat heel fout hè?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja redelijk lang jha. Hij is niet onwijs kaal maar heeft wit pluizend haar. Maar nee niet onwijs veel haar nee. Zonnenbril heeft hij inderdaad altijd op. Zal rond de 50 zijn of zo?
ja in het midde waar de deur open ging maar dat was bijna niet te doen. Je moest gewoon op de eerste tree gaan staan en dan aan het handvat een ruk geven. Trok je hem zo uit het slot en dan vol met je schouder er tegen aan beuken zo dat die deur goed open was.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Schoppen ging ook hoor, volgens mij op zo'n scharnier ergens mikken.
Idd, de tijdstippen dat de lokale vmbo uitgaat zijn de fijne momenten van de dagquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:39 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nah, 17 valt helemaal niet mee.
Dat jonge tuig van weetikveelhoedieschoolheetinRijswijk, vechtpartijen tussen leipe wijven 's middags zodat jij en je kind telefoontjes en tassen én ellebogen op je harses krijgt, imbeciele vaders inclusief peuter aan de hand die de bestuurder staan te bedreigen en de tram in elkaar trappen, de 'kanker' en 'wat moet je, teringhoer?' vliegt je om de oren en dat tuig loopt graag kleine kinderen omver.
Nee, 17 valt niet mee.
Ja, en daar sta je dan naast met je peuter/kleuter.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:45 schreef milagro het volgende:
[..]
Idd, de tijdstippen dat de lokale vmbo uitgaat zijn de fijne momenten van de dag
"Kijk uit met die kankertas van je, kankersnol![]()
D:D
, je pleurt hem zo op mijn tiet, joh, pleuriswijf, flikker op"
"Nee, man, ik ga naar huis, ik heb het kankerkoud, joh, en me pa heb een kankermooie flatscreen gekog, joh, kankervet beeld, man, kanker op met je Spuistraat pakken, man, kankertjes![]()
"
"wat zit je me nou aan te kijken, joh, met je kutbek, nou, nou, kijk dat wijf dan, zit me aan te staren met d'r ouwe tyfussmoel"
![]()
![]()
![]()
Waar kom jij hem tegen dan? Want hij stap bij bronovo op in bus 23. En stapt uit bij lijn 2 en volgens mij is het 6. En pakt dan de tram richting centraal. Maar heel soms stapt hij bij mij uit in scheveningen en gaat hij richting strand.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:44 schreef MUUS het volgende:
[..]
Als ik nu roep "OMG, we kennen dezelfde blinde man, ook_gek!!!!" klinkt dat heel fout hè?.
Maar die man gooit zichzelf er toch elke keer weer heel dapper tussen en hij is meestal alleen.
Kanaleneiland is dan ook ernstig overrated, qua pauperigheid. Lijn 7 helemaal.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:49 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb in Utrecht wel eens in de bus naar Kanaleneiland gezeten. Maar daar gebeurde helemaal niets
En nu zit er een blinde kerel met z'n stemcomputer te luisteren naar een FOK!-user die vertelt waar hij altijd instaptquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:48 schreef ook_gek het volgende:
Waar kom jij hem tegen dan? Want hij stap bij bronovo op in bus 23. En stapt uit bij lijn 2 en volgens mij is het 6. En pakt dan de tram richting centraal. Maar heel soms stapt hij bij mij uit in scheveningen en gaat hij richting strand.
Vind het wel appart want hij weet precies waar hij er uit moet en de haltes worden nooit omgeroepen. Ook stapt hij dapper achter uit als hij voor in zit.
HEJ wie weet hebben wij elkaar wel eens gezien
Gewoon de grootste er uit pakken en die flink aan pakken. Doet niemand meer watquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:47 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, en daar sta je dan naast met je peuter/kleuter.. En als je het gore lef hebt om te vragen of het ook normaal kan....
.
Het ziet er anders wel zwart van de mensenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:50 schreef Q. het volgende:
Kanaleneiland is dan ook ernstig overrated, qua pauperigheid. Lijn 7 helemaal.
Tip van de dag: verhuis naar een normale stad.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:47 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, en daar sta je dan naast met je peuter/kleuter.. En als je het gore lef hebt om te vragen of het ook normaal kan....
.
Hier wonen iig veel meer beschaafde mensen dan in Den Haag. Dat is ook niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het ziet er anders wel zwart van de mensen![]()
Bus 6 naar Overvecht levert ook nooit problemen op. Volgens mij is Utrecht gewoon een suffe stad
Ik kom hem heel af en toe tegen hier in Laakkwartier en dan pakt hij 17 naar Rijswijk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Waar kom jij hem tegen dan? Want hij stap bij bronovo op in bus 23. En stapt uit bij lijn 2 en volgens mij is het 6. En pakt dan de tram richting centraal. Maar heel soms stapt hij bij mij uit in scheveningen en gaat hij richting strand.
Vind het wel appart want hij weet precies waar hij er uit moet en de haltes worden nooit omgeroepen. Ook stapt hij dapper achter uit als hij voor in zit.
HEJ wie weet hebben wij elkaar wel eens gezien
ja idd, heel fijnquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:47 schreef MUUS het volgende:
[..]
.
Het beste is als dat vooral zo blijft. Weet je tenminste waar je nog fatsoenlijk kunt wonenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:51 schreef Q. het volgende:
Hier wonen iig veel meer beschaafde mensen dan in Den Haag. Dat is ook niet zo moeilijk.
Ik zag laatst in Breda (voor de kenners: bij Tuinzigt) een meisje op klaarlichte dag met zwarte viltstift op een bushokje schrijven. Ik was best geschokt. Ik dacht dat dat soort dingen alleen stiekem in het donker werden gedaanquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:53 schreef milagro het volgende:
ja idd, heel fijn
van de week ook, een knul staat op, om uit te stappen en gooit zo zijn lege blikje achter zich op de grond, terwijl er buiten bij de halte verdomme een prullenbak hangt![]()
en dan jou kant op kijken, hè, want ze weten dat je het ziet en wat wil zeggen en je ziet ze denken "kommaar kommaar kommaar...." en dan weet ik niet of ik ze nou die lol moet gunnen of niet.
het is echt niet dat ik er niets van durf te zeggen, maar ze rekenen er juist op, en ze voor hun smoel slaan dan, kan ik niet helaas
"Gekken en dwazen schrijven hun namen op ramen en glazen," zei mijn oma altijdquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik zag laatst in Breda (idd vlakbij Tuinzigt) een meisje op klaarlichte dag met zwarte viltstift op een bushokje schrijven. Ik was best geschokt. Ik dacht dat dat soort dingen alleen stiekem in het donker werden gedaanEn daarna nog doodleuk in de bus stappen ook
Ik stap elke ochtend rond half 8 in bus 23 in scheveningen en stap rond 8 uur uit in voorburg.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:52 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik kom hem heel af en toe tegen hier in Laakkwartier en dan pakt hij 17 naar Rijswijk.
En inderdaad als hij alleen is, weet hij toch áltijd waar hij moet uitstappen. Geen hond die voor hem opstaat of even opzij gaat natuurlijk.
Ik zit heel soms in 23 en 1 en 16, maar mijn dagelijkse kwelling is 17. Wie weet, tik me maar aan als je me ziet..
JIj als rechtse user ziet de tram natuurlijk veel liever doorrijden naar schiphol om ze een enkeltje marokko te gevenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:46 schreef K33T het volgende:
[..]
Welk stuk is dat dan? Ik zit dagelijks in 17, echt nog nooit iets meegemaakt dat erger was dan die klotemuziek op die mobieltjes.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:39 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nah, 17 valt helemaal niet mee.
Dat jonge tuig van weetikveelhoedieschoolheetinRijswijk, vechtpartijen tussen leipe wijven 's middags zodat jij en je kind telefoontjes en tassen én ellebogen op je harses krijgt, imbeciele vaders inclusief peuter aan de hand die de bestuurder staan te bedreigen en de tram in elkaar trappen, de 'kanker' en 'wat moet je, teringhoer?' vliegt je om de oren en dat tuig loopt graag kleine kinderen omver.
Nee, 17 valt niet mee.
En toch deden die kutjochies het door te schoppenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:44 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja in het midde waar de deur open ging maar dat was bijna niet te doen.
Van Laakkwartier tot Rijswijk Ravesteijnplein.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:16 schreef imago het volgende:
[..]
Welk stuk is dat dan? Ik zit dagelijks in 17, echt nog nooit iets meegemaakt dat erger was dan die klotemuziek op die mobieltjes.
IMC?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
Van Laakkwartier tot Rijswijk Ravesteijnplein.
's Middags is het ergste als die schoolwaariknietvanweethoedieheetinRijswijk net uit is en ik dus net mijn dochter heb opgehaald en die tram in moet..
Op die hoek tegenover de brandweer? Volgens mij komen ze daar vandaan. Het IMC zit toch bij Rijswijk station of is het allemaal weer veranderd?quote:
wij ook, Q., wij ookquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:22 schreef Q. het volgende:
Ik ben toch wel blij dat ik wel in een beschaafde stad woon.
Dan zit ik blijkbaar in het veilige stuk, ik ben er al veel eerder uitquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
's Middags is het ergste als die schoolwaariknietvanweethoedieheetinRijswijk net uit is en ik dus net mijn dochter heb opgehaald en die tram in moet..
IMC zit inderdaad vlakbij het station, dan moet het haast wel Atlas zijn want volgens mij heeft Rijswijk maar 2 middelbare scholen?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:23 schreef MUUS het volgende:
[..]
Op die hoek tegenover de brandweer? Volgens mij komen ze daar vandaan. Het IMC zit toch bij Rijswijk station of is het allemaal weer veranderd?.
En nog het Mondriaan MBO (of is dat officieel al Delft?). En natuurlijk de schavuiten van de technische hogeschool.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:26 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
IMC zit inderdaad vlakbij het station, dan moet het haast wel Atlas zijn want volgens mij heeft Rijswijk maar 2 middelbare scholen?
's Middags rond 15:00u bij halte Jonckbloetplein, voor in de tram, een zooi van die grietjes (ongeveer 15 jaar) die te bijdehand zijn gaan niet opzij voor een andere griet (ongeveer 21 jaar).quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:20 schreef milkingmonkey het volgende:
Ik heb een keer, rond half acht 's avonds bij de halte Spui-Stadhuis in tram 1 een steekpartij meegemaaktIk dacht nog zo: ik ga voorin zitten, heb ik geen last van mensen die ritmisch tegen de ramen aantikken (zwaar irritant) en dergelijke. Maar nee, gewoon midden in een volle tram een steekpartij. De man helemaal onder het bloed. Gelukkig is tram 15, waar ik vaak mee ga, meestal wel rustig. Maar tram 1,6 en 9 vermijd ik zoveel mogelijk. Ik heb trouwens wel veel respect voor die chauffeurs. 's Avonds, na 10 uur, heb je altijd tuig dat altijd luidruchtig doet en gewoon gaan blowen in een volle tram omdat niemand toch iets durft te doen. Ik kan me niet voorstellen hoe geintimideerd die chauffers zich elke avond/nacht voelen.
Nee, het Atlas is het niet. (Heet dat tegenwoordig ook niet anders?)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:26 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
IMC zit inderdaad vlakbij het station, dan moet het haast wel Atlas zijn want volgens mij heeft Rijswijk maar 2 middelbare scholen?
Vergeet niet dat Den Haag zowat het grootste verschil heeft tussen rijk en arm.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef Q. het volgende:
Godsamme, wat is dat voor een stad? Bouw er snel een muur omheen zodat die mongolen niet de rest van het land gaan besmetten.
te laatquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef Q. het volgende:
Godsamme, wat is dat voor een stad? Bouw er snel een muur omheen zodat die mongolen niet de rest van het land gaan besmetten.
Mondriaan is Delft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En nog het Mondriaan MBO (of is dat officieel al Delft?). En natuurlijk de schavuiten van de technische hogeschool.
hmm welk traject rij je dan? ik zit ook regelmatig in 17 (woon bij halte leeghwaterplein) ...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:52 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik kom hem heel af en toe tegen hier in Laakkwartier en dan pakt hij 17 naar Rijswijk.
En inderdaad als hij alleen is, weet hij toch áltijd waar hij moet uitstappen. Geen hond die voor hem opstaat of even opzij gaat natuurlijk.
Ik zit heel soms in 23 en 1 en 16, maar mijn dagelijkse kwelling is 17. Wie weet, tik me maar aan als je me ziet..
RIJDENDquote:Ze moeten dat soort tuig er gewoon door een dikke kale gast met stierennek uit laten schoppen. En niet slapjes, gewoon de tram uit tiefen.
Nee het is IMC, zoals eerder gezegd vlakbij brandweer Rijswijk en Politie Rijswijk. Waarom weet ik dit, omdat dat mijn uitstaphalte isquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, het Atlas is het niet. (Heet dat tegenwoordig ook niet anders?)
Ach, maakt het ook uit waar ze vandaan komen, het is tuig..
quote:Op zondag 18 juni 2006 00:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
hmm welk traject rij je dan? ik zit ook regelmatig in 17 (woon bij halte leeghwaterplein) ...
En terug uiteraard, anders kom ik nooit meer thuis.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
Whehehehe.quote:Op zondag 18 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
Volgens mij zit ik dagelijks bij FOK!kers in de tram..
Want? Je kon niet tegen al die fok!kers in de tram?quote:Op zondag 18 juni 2006 02:12 schreef zoalshetis het volgende:
zat laatst ook in de tram vanuit kijkduin naar cs. is wel de laatste keer dat ik achterin zat in den haag.
Ja, ga jij even tegen die marokkaanse koters zeggen dat ze vijf jaar achterlopen qua hipheid.quote:
Mwoah... zolang je niet achteraan in de tram zit na een uurtje of 9 zit je toch wel oke in de tram.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:44 schreef -Wolf- het volgende:
Pff 1 procent... Nou moet je niet te hoog schatten hè, het zijn en blijven uiteindelijk wel Marokkanen!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:57 schreef Bhai het volgende:
Ik ga vaak met de tram en het zijn ALTIJD (~99%) Marokkanen. ALTIJD zitten ze standaard te schreeuwen en problemen te zoeken.
Gevolg is wel dat de 1% van de Marokkanen die zich wél normaal kan gedragen gediscrimineerd wordt....
Ik pak bijna dagelijks lijn 16/17 vanaf jonckbloetplein.quote:Op zondag 18 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
[..]
[..]
Herken je jezelf, meld je dan even. Nee, geen contactadvertentie, dank u vriendelijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.. Volgens mij zit ik dagelijks bij FOK!kers in de tram.
.
ik zou ze hardop uitlachen.quote:Na een urenlange waterval van voorbeelden van agressie die variëren van opmerkingen als ‘ik neuk je moeder’ door zwartrijdende Marokkaanse gastjes van 8, 9 jaar en vrouwelijke medewerkers die vertellen dat ‘op de tram je voornaam hoer is’,
Of iemand een "goede morgen/middag/avond" wensen hoort er ook al niet meer bij. En dan beledigt zijn als de chauffeur vraagt waarom hij geen goede dag verdientquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is gewoon een stukje opvoeding. Jongeren die die wel genieten, zeggen nog steeds keurig "u". Tenzij ze in die puberperiode zitten van "ik spreek lekker niemand met u aan" die veel gastjes van een niveau à 14 jaar hebben.
in de oorlog hadden ze er ook een mooie oplossing voor...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef Q. het volgende:
Je doelt op WOII neem ik aan?quote:Op zondag 18 juni 2006 08:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
in de oorlog hadden ze er ook een mooie oplossing voor...
nou vertel, wat was die oplossingquote:Op zondag 18 juni 2006 08:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Je doelt op WOII neem ik aan?
Ja, voor mensen zoals jij hadden ze daar ook een mooie oplossing voor.
Jij mag beginnen, jij had dat briljante idee.quote:
Haha.. of niet... als je gewent bent is het niet meer zo irritant meer....quote:Op zondag 18 juni 2006 08:33 schreef popolon het volgende:
Ach, 't is gewoon de Haagse gezelligheid.
Daar moet je even aan wennen.
quote:Op zondag 18 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
Heb eigenlijk nauwelijks last in tram 6 (Escamp-centrum) en tram 9, een enkel keer irritatie door een mobieltje maar dat is het dan ook. Zolang je je niet irriteerd aan hoofddoeken is er weinig aan de hand.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:34 schreef ThaMadD3ViL het volgende:
tram6 dat was pas ergVanaf de stad lands Johan De Witt
en dan langs de haagse markt
![]()
Idd... tram6 is al niks... maar denk wel de ergste van allemaal.. dus de rest is helemaal rustigquote:Op zondag 18 juni 2006 13:34 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nauwelijks last in tram 6 (Escamp-centrum) en tram 9, een enkel keer irritatie door een mobieltje maar dat is het dan ook. Zolang je je niet irriteerd aan hoofddoeken is er weinig aan de hand.![]()
Tja, beveiliging kost wat. En als er zoveel mensen zwart rijden dan is het duurder voor degenen die wel betalen.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
moeten ze maar de prijs niet verhogen
Ja, de stoelen zijn kut in de tram, kutchauffeurs, we schoppen ze de tering in en neuken hun moeder! Daarnaast helpt het krassen in stoelen(die lekkere zachte) ook niet eht met het verbeteren ervan.quote:moeten ze maar met goede stoelen komen
Je gaat niet echt blij kijken van al die asocialen in de tram met gamala muziek op die iedereen lastig aan het vallen zijn, en als je er wat van zegt kans hebt op een mes in je donder.quote:moeten ze maar niet boos kijken
Idd erg irritant, maar geen reden om te doen wat er in dit bericht staat.quote:moeten ze maar op tijd komen
-stoelen zijn OKquote:Op zondag 18 juni 2006 15:42 schreef Meki het volgende:
moeten ze maar de prijs niet verhogen
moeten ze maar met goede stoelen komen
moeten ze maar niet boos kijken
moeten ze maar op tijd komen
quote:Op zondag 18 juni 2006 15:46 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Tja, beveiliging kost wat. En als er zoveel mensen zwart rijden dan is het duurder voor degenen die wel betalen.
[..]
Ja, de stoelen zijn kut in de tram, kutchauffeurs, we schoppen ze de tering in en neuken hun moeder! Daarnaast helpt het krassen in stoelen(die lekkere zachte) ook niet eht met het verbeteren ervan..
[..]
Je gaat niet echt blij kijken van al die asocialen in de tram met gamala muziek op die iedereen lastig aan het vallen zijn, en als je er wat van zegt kans hebt op een mes in je donder.
[..]
Idd erg irritant, maar geen reden om te doen wat er in dit bericht staat.
gratis OV is de oplossingquote:Op zondag 18 juni 2006 15:51 schreef gronk het volgende:
[..]
-stoelen zijn OK
-tramchauffeurs ook.
-trams komen vaak genoeg op tijd, alleen meki komt altijd te laat.
't zou alleen wat goedkoper kunnen. Zoals in belgie. Maar ja, 't belgische systeem hier invoeren mag niet, want 't belgische systeem kost flink wat overheidssubsidie, en dat vinden onze rechtse usertjes niet goed.![]()
Gratis/goedkoop OV? Daat ben ik als 'rechts usertje' groot voorstander van, maar de financiering is gewoon een probleem nu.. Hoewel mij lijkt dat de kosten van gratis/goedkoop OV zich snel terugverdienen door minder files, minder 'Kyoto-gassen'.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:51 schreef gronk het volgende:
[..]
-stoelen zijn OK
-tramchauffeurs ook.
-trams komen vaak genoeg op tijd, alleen meki komt altijd te laat.
't zou alleen wat goedkoper kunnen. Zoals in belgie. Maar ja, 't belgische systeem hier invoeren mag niet, want 't belgische systeem kost flink wat overheidssubsidie, en dat vinden onze rechtse usertjes niet goed.![]()
Die stoelen worden niet uit zichzelf viesquote:Op zondag 18 juni 2006 15:52 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
niet dat ik neuk je moeder of anders goedkeur maar ik maak het zelf mee
ik heb een keer mijn kaartje vergeten kreeg gelijk een boete
ik stond vorige keer bijna 1 uur op Amsterdamse lijn 1 te wachten
ik wou stempelen en ze waren kapot die stempelautomaten
en de stoelen vies
en de mevrouw voornamelijk ouderen allemaal boos kijken en niet vriendelijk etc.
daar ga je toch geen 1,60 euro dure kaartje voor payen![]()
Je hebt volkomen gelijk wat betreft die prijs en de tijden dat ze komen, maar die mededeling heeft alleen niks in dit topic te doen, Geen van die dingen hoort tot uitlokking van zulke acties.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:52 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
niet dat ik neuk je moeder of anders goedkeur maar ik maak het zelf mee
ik heb een keer mijn kaartje vergeten kreeg gelijk een boete
ik stond vorige keer bijna 1 uur op Amsterdamse lijn 1 te wachten
ik wou stempelen en ze waren kapot die stempelautomaten
en de stoelen vies
en de mevrouw voornamelijk ouderen allemaal boos kijken en niet vriendelijk etc.
daar ga je toch geen 1,60 euro dure kaartje voor payen![]()
Je hebt verschillende smaken in rechtse users. Ik bedoel eigenlijk de McCarthy's (en aanverwante populisten).quote:Op zondag 18 juni 2006 15:55 schreef indahnesia.com het volgende:
Gratis/goedkoop OV? Daat ben ik als 'rechts usertje' groot voorstander van,
Ik denk dat automobilisten toch sneller voor de auto kiezen dna voor het ov hoor, dan kost het wel benzine maar het gemak is toch beter.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gratis/goedkoop OV? Daat ben ik als 'rechts usertje' groot voorstander van, maar de financiering is gewoon een probleem nu.. Hoewel mij lijkt dat de kosten van gratis/goedkoop OV zich snel terugverdienen door minder files, minder 'Kyoto-gassen'.
ik zie in amsterdam het gemak van een auto niet.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:57 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik denk dat automobilisten toch sneller voor de auto kiezen dna voor het ov hoor, dan kost het wel benzine maar het gemak is toch beter.
Hier in het centrum is het ook wat minder ja. Maar als het OV gratis wordt meoten ze wel vaker rijden, want het zit dan natuurlijk helemaal stampvol.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie in amsterdam het gemak van een auto niet.
whehe.. neuh ik sta altijd bij leeghwaterplein , maar de laatste maand niet meer op vaste tijden eigenlijkquote:Op zondag 18 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
[..]
[..]
En terug uiteraard, anders kom ik nooit meer thuis.
Ik vraag me nu ineens af of die lange gozer met donkerblond/lichtbruin haar die elke ochtend even voor 8:00u bij halte Oudemansstraat en soms halte Lorentzplein op 17 wacht hier op FOK! zit.
Nu zijn er meer mensen die daar dagelijks staan, maar hij lijkt me het enige type wat op FOK! zou kunnen rondhangen.
Volgens mij woont hij in de Oudemansstraat, maar dat weet ik niet zeker. Oh, en hij rookt.
Herken je jezelf, meld je dan even. Nee, geen contactadvertentie, dank u vriendelijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.. Volgens mij zit ik dagelijks bij FOK!kers in de tram.
.
Ik ga haast elke dag met de tram, maar die gasten die er zogenaamd voor de veiligheid zijn, zijn zelf bang om iets te doen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Rotterdam is inderdaad een stuk beter geregeld.
Hier in Rotterdam heb je van die Securicor gasten..quote:Op zondag 18 juni 2006 17:56 schreef Troeta het volgende:
Nou, daar heb ej een punt!
Die knakkers van de HTM security stelden eigenlijk geen moer voor.
Ja, ze zijn heel stoer met je broodje kaas afpakken in de tramtunnel, maar als er een dikke neger een meisje van 15 lastigvalt zijn ze ineens heel toevallig zó druk in gesprek met elkaar dat het meisje van ellende maar uitstapt om de volgende tram te nemen.
Echt wel! Ze hebben allemaal een zelfverdedigingscursusje genomenquote:En vrouwen in de beveiliging mogen ze van mij ook afschaffen, ik geloof er niet in dat Truus die van het CWI nu toch echt aan het werk moet mij kan beschermen als ik beroofd word.
Dat zei ik eerder in dit topic ook, goed initiatief, controleurs, het is iig veiloiger dan geen, maar als er wat is durven ze niks. Wel tof als zo'n oudere vrouw marokkaanse schoffies eruit kickt en een grote muil terug geeft, maar dan heb je ook een echte Rotterdamse vrouw he.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:06 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam heb je van die Securicor gasten..Precies hetzelfde, of als er van die kutgastjes achterin zitten, hoeven ze daar opeens niet te controleren
![]()
[..]
Echt wel! Ze hebben allemaal een zelfverdedigingscursusje genomen![]()
jij komt al laatst, dus jij mag beginnenquote:Op zondag 18 juni 2006 09:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Jij mag beginnen, jij had dat briljante idee.
Jij haalt de oorlog aan, ik neem aan dat je de deportaties en/of bombardementen bedoelt?quote:Op zondag 18 juni 2006 18:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij komt al laatst, dus jij mag beginnen
quote:Op zondag 18 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
Ah, maar dit gaat er al op lijken.quote:Op maandag 19 juni 2006 01:25 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Halte Oudemansstraat, maar dan echt niet vóór 8 uur, hoor. Meer zo tegen negenen.
En ik rook niet.
Ga nou niet zeggen dat je samen met haar naar de love-parade wilt.quote:Op maandag 19 juni 2006 01:52 schreef ook_gek het volgende:
hey Muus weet je he. Ik vind je lief ghihihihih
alleen als we met de HTM gaanquote:Op maandag 19 juni 2006 01:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Ga nou niet zeggen dat je samen met haar naar de love-parade wilt.
quote:Op maandag 19 juni 2006 01:52 schreef ook_gek het volgende:
En dat heeft daar mee te maken omdat..... ?quote:
Tot holland spoor, neem ik aan?quote:
Je hebt een afschuwelijke alienkop.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
[..]
En dat heeft daar mee te maken omdat..... ?
Oh ja, wacht, omdat je er met woorden niet uit kan komen!
Ik ga zo even langs MUUS haar huis lopenquote:Op maandag 19 juni 2006 02:08 schreef MUUS het volgende:
[..]
En dat heeft daar mee te maken omdat..... ?
Oh ja, wacht, omdat je er met woorden niet uit kan komen!
Ja dus? Wat heeft een rotkop met lief zijn te maken? Snap je het zelf nog wel of probeer je altijd dingen te winnen door het over een compleet andere boeg te gooien in de hoop dat de ander zo overdonderd is en dan maar vlucht?quote:
Ja hoor, tuurlijk.quote:En ga nou niet snikkend bij een van je FA-vriendjes een banaanvraag te doen, ik moest het immers verwoorden.
quote:Op maandag 19 juni 2006 02:12 schreef K33T het volgende:
Je hebt een afschuwelijke alienkop.
Ik zou gaan slapeen Markquote:Op maandag 19 juni 2006 01:52 schreef ook_gek het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |