quote:Doe Maar werkt aan nieuw album
De Nederlandse popgroep Doe Maar werkt aan een nieuw album. Dat heeft zanger Henny Vrienten in De Morgen gezegd. De groep geeft dit jaar enkele reünieconcerten, maar volgens Vrienten zal het daar niet bij blijven. "Dit is geen reünie, we bestaan weer", zegt hij.
quote:Doe Maar werkt aan nieuw album
De Nederlandse popgroep Doe Maar werkt aan een nieuw album. Dat heeft zanger Henny Vrienten in De Morgen gezegd. De groep geeft dit jaar enkele reünieconcerten, maar volgens Vrienten zal het daar niet bij blijven. "Dit is geen reünie, we bestaan weer", zegt hij.
Doe Maar wordt hiermee wel de enige echte opvolger van Heintje Davids ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En dat na o.a. de albums met de m.i. niets aan de verbeelding overlatende titels 'Alles', 'Klaar' en 'Echt Alles...
Ahoy was een aantal jaren geleden ook leuk en dat is een stuk groter dan de HMH, maar het zal moeilijk worden dat in de Kuip ook voor elkaar te krijgen, we zullen het zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zo, was heel erg de moeite waard gister in Speakers. Lekker knus, de band had er zichtbaar heel veel zin in en speelde goed. Lange set (2+ uur volgens mij). Zeer tof
Zie het alleen echt niet gebeuren in de Kuip, zelfs de HMH is eigenlijk al te groot om dit echt leuk te maken. Maar goed, dat is mijn probleem niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 26-06-2008 01:50:51 ]
Als aanvulling, Henny Vrienten in De Morgen met "het enige interview met Doe Maar":quote:
quote:“Even voor de duidelijkheid: dit is geen reünie en ook geen come-back. We zijn heropgericht. Doe Maar bestaat weer als band. En we willen gewoon weer samen muziek maken. Omdat we dat leuk vinden. Er komt ook een nieuwe plaat, maar niet nu. Alles op zijn tijd. Die plaat kunnen we dan Klaarder noemen. De titel van onze afscheidsplaat is altijd verkeerd begrepen. Klaar is het Oud-Hollandse woord voor ‘helder’. Clear. Terwijl iedereen dacht dat we daarmee wilden zeggen dat ons verhaal verteld was.”
"Je lijkt ineens geen kind meer, maar zo mooi, en minstens 17."quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef broer het volgende:
[..]
Grappig dat je uitgerekend Belle Hélène eruitpakt. Dat nummer gaat over een man van, weet ik veel, 25 of 30 die een meisje van 'minstens 17' in bed heeft gekregen. Toch een behoorlijk taboe. En dat op een supervrolijk deuntje, waardoor de tekst een extra 'onschuldige' lading krijgt.
Je had een hoop lalala-refreintjes kunnen kiezen om je gelijk aan te tonen, maar niet Belle Hélène. Dat is juist een nummer met veel inhoud.
Inderdaad, mensen leven nog altijd trouw het leven van zovelen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:50 schreef Luni het volgende:
Sterker nog: een klassieker als Is Dit Alles zingt hij op zijn zestigste relaxter en mooier dan hij ooit heeft gedaan. Terwijl de thematiek – zelfs op zijn leeftijd - nog niets aan kracht heeft ingeboet.
Niet te vergeten ook zijn trompetspel in Is Dit Alles.quote:terwijl er – in tegenstelling tot de reünie van 2000 - ditmaal een prominente rol is weggelegd voor alleskunner Joost Belinfante. Zijn ultieme moment of glory is tijdens Nederwiet
quote:Setlijst:
Wij gaan oook vandaag.... en het mooie is.. onze dochter van 12 en onze zoon van 6 gaan ook mee. Die zingen het reportaire moeiteloos en zoniet beter mee als hun ouweluiquote:
Veel mensen vertrokken toen inderdaad, denkend dat het nu wel over was, maar dat is niet zo. Er volgden nog 2 nummers: Bij elkaar en De laatste X, wat volgens Hennie Vrienten toch echt niet de allerlaatste keer ging wordenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:50 schreef Luni het volgende:
Gezien: DOE MAAR, DE KUIP, ROTTERDAM (DONDERDAG 10 JULI )
Setlijst:
Doe Maar Net Alsof
Zoek Het Zelf Maar Uit
Radeloos
Hetzelfde Meisje
1 Nacht Alleen
Okee
Winnetoe
Tijd Genoeg
Pa
Dansen Met Alice
Er Verandert Niets
Alles Doet Het Nog
Alles Gaat Voorbij
Nederwiet
Ruma Saja
Nachtzuster
Situatie
Is Dit Alles
Doris D
Belle Helene
Je Loopt Je Lul Achterna
De Bom
-
32 Jaar
Smoorverliefd
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:27 schreef Roquefort het volgende:
Maar wie de neuk was dat wijf met die fjool?
Gok ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:50 schreef Luni het volgende:
Verdere glansrollen zijn er weggelegd voor de gastmuzikanten Monique Lansdorp, die net als Ernst en Jan Hendriks in de band van Boudewijn de Groot speelt, maar Er Verandert Niets met een vlammende vioolsolo tot grote hoogte doet stijgen.
Ze doet altijd blij, maar is een van de beste violisten van Nederland.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:01 schreef Roquefort het volgende:
Vlammende vioolsolo?
Ik had wel de indruk dat ze het zelf een vlammende vioolsolo vond.
Ik ben geen violenkenner, maar het leek me nogal rechttoe-rechtaan-gesoleer.
Ik had er geen bezwaar tegen gehad als vlammen een einde aan de viool hadden gemaakt.
Ze deed erg blij dat ze mee mocht doen.
Waar heb je 'r gesproken?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En 't is een sympathiek mens. Heb 'r nog heel even gesproken na afloop van 't optreden
Ja De Kuip is en blijft het beste stadion om dit soort grote concerten te gevenquote:Op zondag 13 juli 2008 00:50 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik vond 't wel een fijn optreden vanavond. Ik ben geen super Doe Maar fan, maar 't klonk allemaal erg goed. Ik was ook vebaasd over de kwaliteit van het geluid, veel beter dan dat ik de laatste tijd hoor in Arena en Gelredome. Ook erg gaaf vond ik dat 't publiek nog door ging zingen na Doris Day. Volgens mij hadden ze dat zelf totaal niet verwacht.
niksquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:35 schreef Modus het volgende:
Ehm, heet het nummer nou 'Het leven gaat door / Er verandert niks' of '...verandert niets'?
Vanavond op Nederland 3.quote:20.25-21.15 uur ALI B. OP VOLLE TOEREN
Ali B laat de jeugd van nu kennismaken
met Nederlandstalige hits van ooit.
In de laatste aflevering een bezoek
aan Henny Vrienten.Hij was jarenlang
zanger van Doe Maar en is nog steeds
een veelgevraagde componist.
Dat was leuk.quote:
Heb ze als puber meegemaakt toen ze voor 3 man en een paardekop speelde, in buurthuizen in Amsterdam Betondorp en in Baarn. Toen was een optreden van hen nog leuk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:19 schreef Arcee het volgende:
Kan ik me goed voorstellen, want zoals hij sinds toen en ook in deze uitzending overkwam is idd heel anders dan de popster die hij toen was.
Ik heb ernstige bedenkingen of een band als Doe Maar zoiets moet doen. Het is toch niet echt symfonische muziek. Ik denk dat het erg gaat misstaan met alle strijkers en blazers, zoals het ook Nick en Simon niet scheen te passen.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:52 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
En nu dus bij Symphonica In Rosso volgend jaar. Kan ik ze eindelijk toch zien. In 2000 was ik net 15 en te jong om er alleen heen te gaan, en in 2008 was ik op vakantie. Ik ben benieuwd
Dat was ie al eerder.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:45 schreef Aisumasen het volgende:
Zeer saillant detail: gisterenavond stond Jan Pijnenburg niet met de band op het podium tijdens het exclusieve optreden bij het bobo-feestje in Het Beauforthuis. Zijn 'vervanger' was... René van Collem.
Dat wist ik dan weer wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:07 schreef Aisumasen het volgende:
Des te opvallender dat hij nu ineens achter het drumstel zit, alsof er niets gebeurd is. Maar er wordt hem een mooi bot toegeworpen dus. Overigens wat weinig mensen weten, is dat hij ook een aantal songs op "Klaar" gedrumd heeft.
Macho en Grote broer en wat livedingen...quote:Op woensdag 16 november 2011 20:41 schreef PimD het volgende:
Die hele Jan Pijnenburg heeft volgens mij nooit een noot gespeeld op een Doe Maar album, voordat Klaar werd gedaan toch?
Lijf aan lijf dan.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:42 schreef PimD het volgende:
Dat zeg ik, nooit een noot op een Doe Maar album gespeeld
Macho
FF op een posting van 5 1/2 jaar geleden reageren van een gewaardeerde user die ik al tijden niet meer heb gezien...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:43 schreef Zanderrr het volgende:
De baslijntjes van Henny Vrienten zijn inderdaad altijd erg goed. Ik heb weleens gelezen dat 'ie ze expres vrij simpel hield om ook tegelijkertijd nog te kunnen zingen, maar ze zijn altijd wel erg melodieus.
Ja, dat was een redelijk vervelende reeks, kan ik mijn nog herinneren. Dat hoorde bij een sponsordeal van Vodafoon of Hi, of zo, rond Klaar.quote:
Ik ben er nog maar net mee begonnen, maar het komt wel erg omsamenhangend over iig, ja.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:49 schreef belsen het volgende:
Ja, dat was een redelijk vervelende reeks, kan ik mijn nog herinneren. Dat hoorde bij een sponsordeal van Vodafoon of Hi, of zo, rond Klaar.
Net bij het opruimen van de zolder weer die andere documentaire tegen gekomen op ouderwetse VHS. Eens kijken of dat nog te bekijken is...quote:Op zondag 15 juli 2012 13:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ben er nog maar net mee begonnen, maar het komt wel erg omsamenhangend over iig, ja.
quote:Op zondag 15 juli 2012 18:19 schreef belsen het volgende:
Net bij het opruimen van de zolder weer die andere documentaire tegen gekomen op ouderwetse VHS. Eens kijken of dat nog te bekijken is...
Nee, die documentaire Alles doet het nog over de opnamen van Klaar.quote:
Henny Vrienten toen op Pinkpop: "Ja, dat jullie ons met appels willen bekogelen, prima, maar gooi dan in elk geval hard genoeg, want nu komen ze allemaal in de voorste rij van het publiek."quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:41 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb ze zelfs twee keer live gezien op Pinkpop, dacht de jaren 1983 en 1984. Bij een van die optredens werden ze met plastic flessen en met bananen bekogeld, waarbij de bassist zelfs even uit balans raakte en dit duidelijk hoorbaar was.
Maar het numnmer Nederwiet vind ik nog altijd een van hun beste nummers.
quote:Cd's
1.The Rumbones
2.Doe Maar
3.Skunk
4.Doris Day En Andere Stukken
5.Doe De Dub
6.4Us De LP
7.4Us De Cd
8.Lijf Aan Lijf 1
9.Lijf Aan Lijf 2
10.Singles, Tussendoortjes En Andere Stukken
11.Klaar
12.Hees Van Ahoy 1
13.Hees Van Ahoy 2
14.Limmen Tapes
Dvd's:
1.Clips En Tv Opredens
2.Live Op Televisie
3.Televisie Programma's
4.Op Video
5.Afscheidsconcert (Middag)
6.Afscheidsconcert (Avond)
7.Reünie 2000
8.Hees Van Ahoy
9.Werchter 2008
10.Lijf Aan Lijf (Terugblik) + Doe Maar Zakboekje
Wat staat er dan, behalve de Rumbones-cd, voor rarities op? Als het het Alles materiaal is, heb ik het geloof ik ook wel allemaal...quote:Op donderdag 20 september 2012 08:38 schreef PimD het volgende:
Ik heb De Doos inmiddels een kleine week in huis. Ik had het meeste audio materiaal ook al, maar dan wel de oude cd's - met dus de verkeerde mix van 4US enzo. Het meeste videomateriaal was voor mij wel nieuw. Ik vind het iig erg de moeite waard.
Ik ken van Skunk enkel Wegwerpaansteker, die is wel tof. Van de Gevestigde Orde ken ik eigenlijk alleen Hebben = hebben. Die nummers vind ik wel tof. Weer een reden om er toch maar voor te gaan dus.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:08 schreef PimD het volgende:
Nou ja, de "Singles, Tussendoortjes en Andere Stukken" bevat diverse maxi-single versies (Is Dit Alles en Situatie) die volgens mij nog niet op CD verkrijgbaar waren. Daarnaast de nummers van De 'Gevestigde' Orde, het nummer "Blozen" van een promo-lp en nog wat outtakes van Skunk die volgens mij ook 'nieuw' zijn (althans, ik had ze nog nooit gehoord).
Ah, nu snap ik het: ze hebben de twee liedjes die op naam staan van Ernst Jansz er wel op opgenomen, maar de rest (Joost Belinfante en Bram Vermeulen) niet, maar goed, dan is weer de vraag: waarom het nummer van Jansz én Belinfante ook niet...quote:Op zondag 23 september 2012 15:03 schreef belsen het volgende:
Wat ook mist, toch wel, zijn de liedjes van De Gevestigde Orde. Technisch gezien natuurlijk ook niet direct Doe Maar (het was een samenraapsel van Doe Maar en Bram Vermeulen en de Toekomst, zonder Henny Vrienten), maar toch een gemiste kans om dit document een officieel uit te geven.
Toch maar gekocht...ik heb er nu al spijt van.quote:Op zondag 23 september 2012 16:14 schreef Arcee het volgende:
Het zou mooi zijn geweest als er een USB-stick bij zat met alles daarop.
Met al die losse schijfjes blijf je aan het wisselen. Of je moet eerst alles rippen.
Maar ja, het is natuurlijk toch wel een must have, want Doe Maar.
Ik ook, de originele cassettebandjes zelfs...maar ja, die zijn zo'n beetje tot stof vergaan.quote:Op zondag 23 september 2012 20:44 schreef hardcore-gabberr het volgende:
fruga luisterde ik het met m'n cassettebandjes
Ik heb zelfs nog de eerste CD uitvoering van het album 4 US uit 1983, zonder barcode op het oorspronkelijke label Sky.quote:Op zondag 23 september 2012 20:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ook, de originele cassettebandjes zelfs...maar ja, die zijn zo'n beetje tot stof vergaan.
Ik ook met een, vreemd genoeg, niet ingekleurd hoesje, alsof alleen zwart gedrukt is...quote:Op maandag 24 september 2012 04:11 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog de eerste CD uitvoering van het album 4 US uit 1983, zonder barcode op het oorspronkelijke label Sky.
[ afbeelding ]
http://www.discogs.com/Doe-Maar-4US/release/3349358
Notes..this is the original 1983 CD-release
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |