abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 juni 2008 @ 23:07:19 #101
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_59614220
Wat hebben ze dan zitten kloten met die opnames!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_59624460
quote:
Doe Maar werkt aan nieuw album

De Nederlandse popgroep Doe Maar werkt aan een nieuw album. Dat heeft zanger Henny Vrienten in De Morgen gezegd. De groep geeft dit jaar enkele reünieconcerten, maar volgens Vrienten zal het daar niet bij blijven. "Dit is geen reünie, we bestaan weer", zegt hij.
pi_59647341
Zo, was heel erg de moeite waard gister in Speakers. Lekker knus, de band had er zichtbaar heel veel zin in en speelde goed. Lange set (2+ uur volgens mij). Zeer tof

Zie het alleen echt niet gebeuren in de Kuip, zelfs de HMH is eigenlijk al te groot om dit echt leuk te maken. Maar goed, dat is mijn probleem niet.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:48:44 #104
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_59665232
quote:
Doe Maar werkt aan nieuw album

De Nederlandse popgroep Doe Maar werkt aan een nieuw album. Dat heeft zanger Henny Vrienten in De Morgen gezegd. De groep geeft dit jaar enkele reünieconcerten, maar volgens Vrienten zal het daar niet bij blijven. "Dit is geen reünie, we bestaan weer", zegt hij.

En dat na o.a. de albums met de m.i. niets aan de verbeelding overlatende titels 'Alles', 'Klaar' en 'Echt Alles...
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:09:55 #105
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_59665827
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

En dat na o.a. de albums met de m.i. niets aan de verbeelding overlatende titels 'Alles', 'Klaar' en 'Echt Alles...
Doe Maar wordt hiermee wel de enige echte opvolger van Heintje Davids ja.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_59678255
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zo, was heel erg de moeite waard gister in Speakers. Lekker knus, de band had er zichtbaar heel veel zin in en speelde goed. Lange set (2+ uur volgens mij). Zeer tof

Zie het alleen echt niet gebeuren in de Kuip, zelfs de HMH is eigenlijk al te groot om dit echt leuk te maken. Maar goed, dat is mijn probleem niet.
Ahoy was een aantal jaren geleden ook leuk en dat is een stuk groter dan de HMH, maar het zal moeilijk worden dat in de Kuip ook voor elkaar te krijgen, we zullen het zien.
pi_59695279
Zo, wat een geweldig optreden in het Burgerweeshuis! Een lange set met alle hits, afgewisseld met wat obscuurdere nummers als verrassing. Joost Belinfante precies lang genoeg voor 'Nederwiet'. 26 nummers in 2 uur en 20 minuten! Zeer bijzonder om deze band van zo dichtbij mee te mogen maken. Zo intiem als vanavond wordt het nooit meer, maar toch...vrijdag ga ik hopelijk weer, dan in de 013.

Voor de mensen die nog naar 013 of Bijlmer Bier Hal of de Kuip gaan, en nog verrast willen worden, heb ik de setlist in een spoiler gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 26-06-2008 01:50:51 ]
pi_59741359
Doe Maar maakt gewoon goeie nummers.
En de musical is helemaal super!!!
Ga niet waar de weg je leidt, maar ga waar geen pad is en laat je eigen spoor achter...
pi_59839821
HMH gister was Super! Sfeer was goed en erg mooi om te zien wat een lol ze zelf hadden op het podium!
Erg gaaf al die instrumentale stukjes tussendoor. Het was het geld zeker waard.
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  Moderator woensdag 2 juli 2008 @ 23:38:06 #110
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_59854906
De remasters liggen in de winkel.

• Skunk: voegt weinig toe
  • Doris Day: hey, wat een open geluid, echt vooruit gegaan
  • 4us: inderdaad eindelijk de andere mix en wat een wereld van verschil

Ik heb nu alleen 4us meegenomen, misschien binnenkort Doris Day ook nog. Een aantal nummers zijn echt veel sterker, maar het lijkt soms ook of er nog instrumental overdubs overheen zitten. Het is echt veel minder kaal en sommige nummers knallen nu echt de speakers uit. Alleen Nachtzuster klinkt mij vreemd in de oren, het is alsof hij een halve toon omhoog is gepitcht.
  • Geef angst en haat een stem
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:41:43 #111
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_59854980
    Hoe vonden de bezoekers van vanavond het concert?
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_59856880
    Na het overweldigende concert van Doe Maar in het Burgerweeshuis in Deventer, kon ik het niet laten om 2 dagen later ook naar de try-out in 013, Tilburg te gaan. Laat ik eerst zeggen dat ik voor de 2de keer in één week een geweldige Doe Maar-avond beleefd heb. Wederom eerste rij, vlak voor Henny. Maar natuurlijk was het een totaal andere avond dan in Deventer. Het publiek was tam, 90 % leek alleen voor de meezingers te komen. Het geluid in de zaal stond héél zacht. Zelfs zo zacht, dat je de concert-buren van meters afstand nog kon horen praten.

De band deed net zo hun best als eerder die week, en bracht klassieker na klassieker ten gehore. Toch leek de band veel meer gespannen, en de praatjes tussendoor kwamen iets te geforceerd over. Hier en daar gingen er individuele partijen mis, en de uitvoering van 'Heroïne' was zelfs een beetje gênant. Jan Pijnenburg hielt het ritme helemaal niet meer bij... Niet zo verwonderlijk dat het nummer gelijk van de setlist geschrapt is. Daar zijn try-outs voor!

Aan het eind van de set was er ineens een moment dat ze elkaar leken te overtreffen. De uitvoeringen van 'Je Loopt Je Lul Achterna', 'De Bom' en vooral '32 Jaar' en 'Smoorverliefd' waren het hoogtepunt van de avond. En als uitsmijter kwamen daar ook nog als laatste toegift 2 nummers achteraan die ze in Deventer niet speelden, namelijk 'Vergeet Me' en 'Hetzelfde Meisje', in een perfecte uitvoering.

Iedereen die ze volgende week in De Kuip gaat zien: Veel plezier!
    pi_59878847
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 13:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Als aanvulling, Henny Vrienten in De Morgen met "het enige interview met Doe Maar":
    quote:
    “Even voor de duidelijkheid: dit is geen reünie en ook geen come-back. We zijn heropgericht. Doe Maar bestaat weer als band. En we willen gewoon weer samen muziek maken. Omdat we dat leuk vinden. Er komt ook een nieuwe plaat, maar niet nu. Alles op zijn tijd. Die plaat kunnen we dan Klaarder noemen. De titel van onze afscheidsplaat is altijd verkeerd begrepen. Klaar is het Oud-Hollandse woord voor ‘helder’. Clear. Terwijl iedereen dacht dat we daarmee wilden zeggen dat ons verhaal verteld was.”
    pi_60035270
    Zijn er nog mensen gisteren geweest? En hoe was het?
      vrijdag 11 juli 2008 @ 09:13:23 #115
    187388 kakkertje
    zeik niet zo
    pi_60035452
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef broer het volgende:

[..]

Grappig dat je uitgerekend Belle Hélène eruitpakt. Dat nummer gaat over een man van, weet ik veel, 25 of 30 die een meisje van 'minstens 17' in bed heeft gekregen. Toch een behoorlijk taboe. En dat op een supervrolijk deuntje, waardoor de tekst een extra 'onschuldige' lading krijgt.

Je had een hoop lalala-refreintjes kunnen kiezen om je gelijk aan te tonen, maar niet Belle Hélène. Dat is juist een nummer met veel inhoud.
    "Je lijkt ineens geen kind meer, maar zo mooi, en minstens 17."

Nog geen 17 dus.
    Belle Helene, prachtig nummer
    pi_60039118
    Doe Maar strak en stralend

Door ANTON SLOTBOOM
    ROTTERDAM - ‘Jullie zijn niets veranderd! Een beetje meer mannen, maar dat is gezellig,’’ zegt Henny Vrienten na een handvol nummers tegen de tienduizenden fans van Doe Maar in de Kuip. Regen en donkere wolken teisteren Rotterdam, maar als Doe Maar om klokslag negen uur op het podium verschijnt is het zojuist opgehouden met regenen, en schijnt zelfs zowaar de zon. Vrienten vervolgt: ,,Wat fijn dat jullie er zijn. En wat fijn dat wij er nog zijn!’’

De zanger slaat de spijker op zijn kop. Na de geslaagde reünieshows in 2000 hadden tenslotte weinigen nog verwacht dat Doe Maar ooit nóg een keer terug zou komen. Maar ze zijn terug, en volgens de band ook niet voor korte duur: naar verluidt is Doe Maar bezig met het opnemen van een nieuw album.

De band is nog altijd de populairste popgroep in de geschiedenis van de Nederlandse popmuziek, maar tijden veranderen. Hysterie, gillende meisjes, schreeuwende pubers: het zijn randzaken die de carrière van Doe Maar in de jaren tachtig vormden, en die de band uiteindelijk ook kapotmaakten. Maar schreeuwende dames zijn vanavond niet aanwezig in Rotterdam. De nadruk ligt nu wél volledig op de heerlijke Nederlandstalige reggae van de groep, strak en in hoog tempo gespeeld door een stralende band.

Dat was de afgelopen weken al zo tijdens try-outs in benauwde popzaaltjes, maar het is ook zo in de kolossale Kuip, tijdens het eerste stadionconcert dat de groep geeft. Pa, 1 Nacht Alleen: geen hit wordt overgeslagen en bij vlagen verandert het publiek net als weleer in één dansende en kolkende massa.

Of de nieuwe fase die aanbreekt in het doldwaze bestaan van Doe Maar nog relevant wordt, of alleen maar schade zal aanbrengen aan de faam van de groep is deze avond toekomstmuziek. Natuurlijk, de twee optredens in de Rotterdamse Kuip zijn een zeer lucratieve zaak voor de bandleden. Maar het is te gemakkelijk om cynisch te zijn: acht jaar na de zeer uitgebreide reünie in Ahoy stralen Henny Vrienten, Ernst Janz en consorten namelijk wél heel veel speelplezier uit.

CONCERT

Doe Maar, Stadion Feyenoord, Rotterdam. Gezien: 10 juli. Herhaling: zaterdag 12 juli (uitverkocht).
    pi_60039198
    EINDELIJK DE LUSTEN VOOR DOE MAAR :: 11-7-2008

DOE MAAR was de beroemdste band uit de Nederlandse pophistorie. Maar door allerlei perikelen die niets met hun muziek te maken hadden, heeft de band daar in de eerste helft van de jaren 80 meer lasten dan lusten van ondervonden.

In het kielzog van de punkbeweging opgezet als een kleinschalig bandje, dat met vier Bose boxjes en een Volkswagen busjes naar optredens reed en zo het doe het zelf principe hoog in het vaandel droeg, werd de band via hits als 32 Jaar, De Bom, Doris Day en Pa ineens tot een supersterstatus gecatapulteerd, met alle negatieve gevolgen van dien. Henny Vrienten en Ernst Jansz waren van de een op andere dag idolen van meisjes die hun kinderen hadden kunnen zijn. Bij honderden moesten de pubers in katzwijm uit het publiek worden geplukt. Ondertussen probeerde markthandelaren en grutters in het hele Nederlandse taalgebied een graantje van het succes mee te pikken door allerlei prullaria in de Doe Maar kleuren gifgroen en zuurstokroze aan de man, maar vooral vrouw te brengen.

Via een ongeëvenaarde serie van zestien Ahoy concerten in 2000, werd een groot deel van de zwarte schaduw die de band, en met name zanger Henny Vrienten achter zich aan leek te slepen, van zich af geworpen. De enige blinde vlek die de band nooit op overtuigende wijze weg heeft kunnen werken, is de vraag of ze een mensenmassa van stadionformaat kon bespelen. Doe Maars optreden als hoofdact van Pinkpop in 1983 werd namelijk ontsierd door gefrustreerde pseudo alternatievelingen, die ‘hun’ band de cross-over naar een groot publiek kwalijk namen en daarom met een dosis fruit bekogelden.

Exact 25 jaar na dato wordt ook die wrange nasmaak definitief weggespoeld. Voorafgegaan door verregende optredens van het New Cool Collective en Wouter Hamel, die door het uitzonderlijk ‘brede’ publiek – van 5 min tot 50 plus – ter kennisgeving worden aangenomen, is één opmerking van Henny Vrienten voldoende om iedereen in de juiste sfeer te krijgen. ‘Wat leuk dat jullie er allemaal zijn. En wat leuk dat WIJ er nog zijn! We hebben in de catacomben gebeden voor mooi weer. We hopen dat het helpt. En anders komen jullie allemaal hier staan. Hier (op het podium – red.) is het droog.’ Maar het is vooral de muziek die de rijen sluit. Liedjes die door sommige zuurpruimen indertijd werden omschreven als gebrabbel van welzijnswerkers blijken de tand des tijds moeiteloos te hebben doorstaan. Net als de makers overigens. Want hoewel het bijna 32 jaar geleden is dat ze 32 Jaar opnamen, zien de voormalige jeugdidolen er nog patent uit, zo blijkt op de mooie zwart-wit projectieschermen die er tussen het podium en de roze/gifgroene podiumombouw zijn geplaatst.

Werd Henny’s zang werd indertijd omschreven als een typisch voorbeeld van anti-zingen. Maar hij heeft het wel tot stijl verheven. En getuige het feit dat hij alle noten nog moeiteloos haalt, betekent het toch dat hij zijn strot niet naar de kloten heeft geholpen. Sterker nog: een klassieker als Is Dit Alles zingt hij op zijn zestigste relaxter en mooier dan hij ooit heeft gedaan. Terwijl de thematiek – zelfs op zijn leeftijd - nog niets aan kracht heeft ingeboet. Twee dozijn klassiekers passeert de revue, in een geluid waar ze in de Amsterdam ArenA stikjaloers op zouden zijn. Doe Maar is voor de gelegenheid uitgebreid met vaste sessiekrachten Jan Kooper (sax) en Jacob Klaasse (toetsen), terwijl er – in tegenstelling tot de reünie van 2000 - ditmaal een prominente rol is weggelegd voor alleskunner Joost Belinfante. Zijn ultieme moment of glory is tijdens Nederwiet, ooit het volkslied van alternatief Nederland, maar nu gebracht met een verve die een dvd registratie verdient. En in het kader van de aanscherping van het Nederlandse rook- en drugsbeleid bovendien wederom superactueel.

Verdere glansrollen zijn er weggelegd voor de gastmuzikanten Monique Lansdorp, die net als Ernst en Jan Hendriks in de band van Boudewijn de Groot speelt, maar Er Verandert Niets met een vlammende vioolsolo tot grote hoogte doet stijgen. De intense glimlach van Henny en Ernst op het scherm spreekt boekdelen. Ook de bijdrage van trompettist Eric Vloeimans – net als Henny uit Tilburg afkomstig – is er een om in te lijsten. Mooi van toon en uiterst sfeervol speelt hij op heel geraffineerde wijze om de melodie van Situatie en Is Dit Alles heen. Daarmee krijgen Doe Maars liedjes, die anno 2008 even tijdloos blijken als in het verleden een nieuwe injectie, waarmee ze misschien zelfs wel de volgende eeuw weten te halen.

Alleen het einde van het concert doet wat vreemd aan. Wanneer na Is Dit Alles, Doris D en Belle Helene het publiek er helemaal klaar voor is om het (open) dak van De Kuip te blazen, zet de band Je Loopt Je Lul Achterna in. Een nummer waarin ze indertijd een brug wisten te slaan tussen het repertoire van Joe Jackson en de luie reggaebeat waarop ze patent hadden gekregen. Een goed liedje . Maar te ingetogen - en indertijd ook te controversieel – om een echte knaller te zijn. Een miscalculatie, denk je, tot aan het eind van het nummer tientallen keren de regels ‘het is over’ worden herhaald. En net als je denkt dat het concert echt voorbij is, valt meteen daarna De Bom. Eindigend in het rijtje ‘entgegen, auser, aus.’ Wederom een signaal dat de nieuwe cd waar onlangs al op werd gehint, er tóch niet komen gaat? HANS VAN DEN HEUVEL

Gezien: DOE MAAR, DE KUIP, ROTTERDAM (DONDERDAG 10 JULI )

Setlijst:
    Doe Maar Net Alsof
    Zoek Het Zelf Maar Uit
    Radeloos
    Hetzelfde Meisje
    1 Nacht Alleen
    Okee
    Winnetoe
    Tijd Genoeg
    Pa
    Dansen Met Alice
    Er Verandert Niets
    Alles Doet Het Nog
    Alles Gaat Voorbij
    Nederwiet
    Ruma Saja
    Nachtzuster
    Situatie
    Is Dit Alles
    Doris D
    Belle Helene
    Je Loopt Je Lul Achterna
    De Bom
    -
    32 Jaar
    Smoorverliefd
    pi_60049692
    Cool, ik ga morgen .
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juli 2008 @ 22:23:22 #119
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60050855
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 12:50 schreef Luni het volgende:
    Sterker nog: een klassieker als Is Dit Alles zingt hij op zijn zestigste relaxter en mooier dan hij ooit heeft gedaan. Terwijl de thematiek – zelfs op zijn leeftijd - nog niets aan kracht heeft ingeboet.
    Inderdaad, mensen leven nog altijd trouw het leven van zovelen.
    quote:
    terwijl er – in tegenstelling tot de reünie van 2000 - ditmaal een prominente rol is weggelegd voor alleskunner Joost Belinfante. Zijn ultieme moment of glory is tijdens Nederwiet
    Niet te vergeten ook zijn trompetspel in Is Dit Alles.
    quote:
    Setlijst:
    Doe Maar
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_60057648
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 21:29 schreef Tegan het volgende:
    Cool, ik ga morgen .
    Wij gaan oook vandaag.... en het mooie is.. onze dochter van 12 en onze zoon van 6 gaan ook mee. Die zingen het reportaire moeiteloos en zoniet beter mee als hun ouwelui
    Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
      Moderator zaterdag 12 juli 2008 @ 13:18:03 #121
    5428 crew  miss_sly
    pi_60058026
    Ik ben ook geweest (verjaardagskadootje van mijn vriend, moest er een half jaar op wachten!) en ik vond het geweldig! Ik heb echt genoten, wat een heelrijk concert Terugdenkend aan mijn allereerste concert ooit als 14-jarig meisje in een kleine sporthal in Dommelen. Zo'n verschil qua setting, maar nog steeds fantastisch!
    quote:
    Gezien: DOE MAAR, DE KUIP, ROTTERDAM (DONDERDAG 10 JULI )

Setlijst:
    Doe Maar Net Alsof
    Zoek Het Zelf Maar Uit
    Radeloos
    Hetzelfde Meisje
    1 Nacht Alleen
    Okee
    Winnetoe
    Tijd Genoeg
    Pa
    Dansen Met Alice
    Er Verandert Niets
    Alles Doet Het Nog
    Alles Gaat Voorbij
    Nederwiet
    Ruma Saja
    Nachtzuster
    Situatie
    Is Dit Alles
    Doris D
    Belle Helene
    Je Loopt Je Lul Achterna
    De Bom
    -
    32 Jaar
    Smoorverliefd
    Veel mensen vertrokken toen inderdaad, denkend dat het nu wel over was, maar dat is niet zo. Er volgden nog 2 nummers: Bij elkaar en De laatste X, wat volgens Hennie Vrienten toch echt niet de allerlaatste keer ging worden
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_60058129
    Ik ben vorige week bij de Try Out in de Heineken Music Hall geweest.
    Was hartstikke leuk, eerste dag van het rookverbod in de horeca en Joost Belinfante's nederwiedewiedewiet was voor mij het hoogtepunt van de avond.

Maar wie de neuk was dat wijf met die fjool?
    twee violen en een trommel en een fluit
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2008 @ 13:39:49 #123
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60058286
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 13:27 schreef Roquefort het volgende:
    Maar wie de neuk was dat wijf met die fjool?
    quote:
    Verdere glansrollen zijn er weggelegd voor de gastmuzikanten Monique Lansdorp, die net als Ernst en Jan Hendriks in de band van Boudewijn de Groot speelt, maar Er Verandert Niets met een vlammende vioolsolo tot grote hoogte doet stijgen.
    Gok ik.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_60058602
    Vlammende vioolsolo?
    Ik had wel de indruk dat ze het zelf een vlammende vioolsolo vond.
    Ik ben geen violenkenner, maar het leek me nogal rechttoe-rechtaan-gesoleer.
    Ik had er geen bezwaar tegen gehad als vlammen een einde aan de viool hadden gemaakt.
    Ze deed erg blij dat ze mee mocht doen.
    twee violen en een trommel en een fluit
      Moderator zaterdag 12 juli 2008 @ 19:58:59 #125
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_60063761
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 14:01 schreef Roquefort het volgende:
    Vlammende vioolsolo?
    Ik had wel de indruk dat ze het zelf een vlammende vioolsolo vond.
    Ik ben geen violenkenner, maar het leek me nogal rechttoe-rechtaan-gesoleer.
    Ik had er geen bezwaar tegen gehad als vlammen een einde aan de viool hadden gemaakt.
    Ze deed erg blij dat ze mee mocht doen.
    Ze doet altijd blij, maar is een van de beste violisten van Nederland.
    Geef angst en haat een stem
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')