http://www.fcdata.com is één van de vele voorbeelden. o.a. Feyenoord betaalt hier grof geld voorquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Even open deur intrappen hoor, link?
En hier halen clubs hun ideeën vandaan over leuke spelertjes.. En mensen zoals Steef posten daar wat informatie?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.fcdata.com is één van de vele voorbeelden. o.a. Feyenoord betaalt hier grof geld voor.
Geboortejaar: 1989. Dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En hier halen clubs hun ideeën vandaan over leuke spelertjes.. En mensen zoals Steef posten daar wat informatie?
Waarom geloof ik dit niet
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geboortejaar: 1989. Dat verklaart een hoop.
Okay, thanks.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.fcdata.com is één van de vele voorbeelden. o.a. Feyenoord betaalt hier grof geld voor.
www.ajaxtalk.nlquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:35 schreef Messenga het volgende:
En wat is de link van dat AT, Cultheld?
Waar naast? Davids? Hij heeft al uitgelegd op AT hoe dat zat en dat is best een aannemelijke gang van zaken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:38 schreef cultheld het volgende:
Welke discussie ?
http://www.ajaxtalk.nl/portal/viewtopic.php?p=428196&highlight=davids#428196quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:39 schreef Messenga het volgende:
[..]
Waar naast? Davids? Hij heeft al uitgelegd op AT hoe dat zat en dat is best een aannemelijke gang van zaken.
Die discussie.
We weten nu onderhand wel hoe je erover denkt hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:44 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk trouwens dat Defour niet snel meer naar België moet komen. Zowat half België heeft hem uitgespuwd.
Dat is nou voetballerij, Juventus maakt Zlatan Ibrahimovic gek en neemt hem uiteindelijk over van Ajax en Ajax brengt Steven Defour het hoofd op hol, waarna hij zijn contract ontbindt (en naar Ajax vertrekt).quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:44 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk trouwens dat Defour niet snel meer naar België moet komen. Zowat half België heeft hem uitgespuwd.
Sorry, wilde jou helemaal niet quoten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik had het meer over de kant van Genk, die hem geen transfer voor een redelijk bedrag gunnen
Christian Wilhelmsson en Andy v/d Meyde zijn al eens genoemd, de eerste lijkt echter onhaalbaar.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:36 schreef Erwtensoep het volgende:
Buiten Jenner heb ik eigenlijk nooit wat over een rechtsbuiten gehoord.
Maar wat houdt dat insider nou precies in?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:33 schreef Pritt het volgende:
Volgens de insiders van AT heeft Davids idd al 6 contracten met Ajax getekend zo ongeveer.
Van mij mag Ajax nog opzoek naar een echt goede rechtsbuiten. Rosales/deMul zijn toch net niks.
Pure aanname. Feit is dat ie in de P.C. Hooftstraat een kantoor heeft, bij de KVK staat ingeschreven met z'n bedrijf en dat hij informatie had over jongens die ik persoonlijk ken (jeugdspelertjes bij BVO's) die een leek niet kan weten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar wat houdt dat insider nou precies in?
Jongens als Steef hebben teveel uren FM (voorheen CM) gespeeld, zijn helemaal doorgedraaid en denken nu scout te zijn in (voornamelijk) Zuid-Amerika. Get a life, zou ik ze willen meegeven.
We moeten er misschien ooit nog eens een speler vandaan halen hoor, je kan beter gewoon netjes blijvenquote:
Zijn site van zijn email werkt niet eensquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Pure aanname. Feit is dat ie in de P.C. Hooftstraat een kantoor heeft, bij de KVK staat ingeschreven met z'n bedrijf en dat hij informatie had over jongens die ik persoonlijk ken (jeugdspelertjes bij BVO's) die een leek niet kan weten.
Cartman kent hem trouwens IRL en heeft bevestigd dat Steef geen nepperd is.
Ik begrijp dan echt niet wat ie op fucking Ajaxtalk moet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Pure aanname. Feit is dat ie in de P.C. Hooftstraat een kantoor heeft, bij de KVK staat ingeschreven met z'n bedrijf en dat hij informatie had over jongens die ik persoonlijk ken (jeugdspelertjes bij BVO's) die een leek niet kan weten.
Cartman kent hem trouwens IRL en heeft bevestigd dat Steef geen nepperd is.
Hoeft ook niet, ik heb hem al eens wat bestandjes gestuurd naar dat adres overigens, dus dat bestaat echt wel.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zijn site van zijn email werkt niet eens
Hij is nogal een perfectionist en ergert zich aan alle gebeurtenissen in dat wereldje die hem niet zinnen. Daarnaast is hij voor meer transparantie in de voetballerij (naar de supporters toe).quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik begrijp dan echt niet wat ie op fucking Ajaxtalk moet.
Ik was wel benieuwd naar dat fcdata. Whois:quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nu wil ik er nog in kunnen komenquote:Registrant:
In off the Post
10 Davies Road
West Bridgford
Nottingham
Notts
NG2 5JD
UK
Domain Name: fcdata.com
Administrative Contact:
Peter Wilson (PW00001-TR)
SoccerAssociation.com Limited
10 Davies Road
West Bridgford
Nottingham
Notts.
NG2 5JD
UK
phone: 0115 941 4538
fax: 0115 941 1634
*******@soccerassociation.com
Technical Contact:
Peter Wilson (PW00001-TR)
SoccerAssociation.com Limited
10 Davies Road
West Bridgford
Nottingham
Notts.
NG2 5JD
UK
phone: 0115 941 4538
fax: 0115 941 1634
*******@soccerassociation.com
Record updated on 14-Aug-2002
Record expires on 25-Mar-2012
Record created on 25-Mar-2000
Blablabla, een scout/adviseur (hoe jij hem noemen wilt, jij verafgoodt hem) die voor meer transparantie in de voetballerij (naar de supporters toe) is? Nog even en Steef denkt ook overal zijn mening over te moeten uiten. Maar goed, nu weer ontopic. We hebben het hier over Ajax en onze luchtfietser op AT heeft niets, maar dan ook helemaal niets met Ajax te maken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij is nogal een perfectionist en ergert zich aan alle gebeurtenissen in dat wereldje die hem niet zinnen. Daarnaast is hij voor meer transparantie in de voetballerij (naar de supporters toe).
Daar vergis je je in, maar wat jij wiltquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Blablabla, een scout/adviseur (hoe jij hem noemen wilt, jij verafgoodt hem) die voor meer transparantie in de voetballerij (naar de supporters toe) is? Nog even en Steef denkt ook overal zijn mening over te moeten uiten. Maar goed, nu weer ontopic. We hebben het hier over Ajax en onze luchtfietser op AT heeft niets, maar dan ook helemaal niets met Ajax te maken.
Reageer toch ook niet meteen overal op als het even over Steef gaat. Wij verzinnen liever onze eigen geruchten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar vergis je je in, maar wat jij wilt
Er zijn evenveel spelers gekomen als dat er zijn vertrokkenquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:20 schreef -Wolf- het volgende:
29 spelers is toch echt een beetje teveel...
Maar 29 is gewoon ietwat aan de hoge kant. Anderzijds... met onze medische staf...quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Er zijn evenveel spelers gekomen als dat er zijn vertrokken
Misschien leuk om een topic rondom insiders te openen. Ik vind 't wel interessantquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:20 schreef Suijk het volgende:
[..]
Reageer toch ook niet meteen overal op als het even over Steef gaat. Wij verzinnen liever onze eigen geruchten.
Heb er zojuist één speciaal voor Steef geopend: [CENTRAAL] Is it a bird? Is it a plain? No it's Steef (AT)#1quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
Misschien leuk om een topic rondom insiders te openen. Ik vind 't wel interessant.
Goedzo, nu wil ik de naam Steef hier niet meer horenquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb er zojuist één speciaal voor Steef geopend: [CENTRAAL] Is it a bird? Is it a plain? No it's Steef (AT)#1
http://www.thefootballbox.nlquote:Officiële bevestiging van vertrek Defour
Gepubliceerd door: Tom Spierings
Gepubliceerd op: 16 juni 06 om 00:48 uur.
Genk heeft zojuist door middel van een officieel persbericht het vertrek van Steven Defour bevestigd. De talentvolle middenvelder besloot vandaag zijn contract te ontbinden. TFB publiceert het persbericht hieronder.
Officiële verklaring Genk
KRC Genk meldt dat speler Steven Defour vandaag zijn arbeidsovereenkomst, die hem nog tot de club bond tot einde juni 2009, op eenzijdige wijze heeft verbroken.
KRC Genk betreurt daarbij de démarches die door de heer Defour en zijn raadsman in de media zijn ondernomen en waarbij KRC Genk wordt beschuldigd van illegale praktijken in het kader van de onderhandelingen mbt een eventuele overgang van de heer Defour naar Ajax Amsterdam.
Dit zou er volgens de heer Defour toe geleid hebben dat de onderhandelingen met Ajax zijn afgesprongen, hetgeen hij thans aanhaalt als rechtvaardiging van de verbreking van zijnentwege.
KRC Genk ontkent met klem zich op welke wijze dan ook schuldig te hebben gemaakt aan eender welke illegale praktijk en formuleert alle voorbehoud voor deze lasterlijke aantijging.
KRC Genk heeft trouwens van in den beginne volgehouden dat zij op constructieve wijze wenste mee te werken aan een eventuele overgang van speler Defour naar Ajax Amsterdam, voor zover het aanbod vanuit Amsterdam uiteraard realistisch bleek te zijn.
Het aanbod, zoals het thans voorlag en hetwelk trouwens geen definitief aanbod was, voldeed echter niet aan de verwachtingen zodat verdere onderhandelingen aan de orde waren. Een van de elementen van het aanbod was dat speler Defour nog op huurbasis in Genk zou blijven hetgeen gelet op de gespannen situatie niet uitvoerbaar was. Er werd en wordt overigens over gans andere bedragen onderhandeld als deze die in de persmededeling van de raadsman van Defour staan vermeld.
KRC Genk betreurt dan ook de eerder impulsieve beslissing van speler Defour, maar blijft bereid om, in een serene sfeer, in dialoog te treden met alle betrokken partijen om een oplossing naar ieders tevredenheid uit te werken.
KRC Genk
Das waar. Sowieso valt er nog weinig over te zeggen, pas na een wedstrijd of 10 valt alles in een 'definitieve' plooi, dus we praten dan zeker nog een keer verderquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Zie eerst maar Alex te behouden dan praten we wel verder
Weet je wat het erge is je kan nog wel eens gelijk hebben ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:54 schreef BillyBeflap het volgende:
Jongens jongens toch......
PSV wordt wederom landskampioen, jullie mogen de beker weer hebben ok![]()
Vond het ook wel mooie plaatjes.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:02 schreef Nashje het volgende:
Wow mooi. Mag wel in de OP
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:00 schreef Radegast het volgende:
10 jaar geleden alweer...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind van Geel helemaal niet iemand die dat op dit moment (een paar dagen na dat juridische gebeuren) vrolijk aan de Belgische krant gaat vertellen. Lijkt me meer een manier van goedkoop lezertjes scoren en schrijven wat het land wil horenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:13 schreef Heero87 het volgende:
Defour komt niet naar Ajax. Martin Van Geel in de Belgische krant: "Geen denken aan! Defour is voor ons een afgesloten hoofdstuk"
Straks vindt de arme stakker gewoon geen club.![]()
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:24 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik hoorde zojuist bij Evers op 538 dat Ronald de Boer ass.trainer wordt bij HtC.
Kan er zo 123 niets over vinden...
iemand meer???
Dat was niet echt Ronald de Boer, maar een imitatie van Edwin Evers.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:26 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik hoorde net op 538 (altijd een betrouwbare bron natuurlijk) dat De Boer bij de trainerstaf van Ajax gevoegd gaat worden. Iemand enig idee of hier een kern van waarheid achter zit. Het lijkt me noogla raar namelijk
omdat ten Cate al gezegd heeft hoe deze functies ingevuld worden.
Niet dat ik het erg zou vinden als De Boer bij de trainerstaf zou zitten![]()
EDIT: zie post hierboven![]()
Het is een letterlijke quote van Van Geel. Kranten durven al eens zelf transferverhaaltjes verzinnen, maar valse quotes publiceren doen ze hier in België echt niet...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:26 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Ik vind van Geel helemaal niet iemand die dat op dit moment (een paar dagen na dat juridische gebeuren) vrolijk aan de Belgische krant gaat vertellen. Lijkt me meer een manier van goedkoop lezertjes scoren en schrijven wat het land wil horen![]()
Niet dat ik daarmee zeg dat hij naar Ajax gaat.
Ik hoorde net op 538 (altijd een betrouwbare bron natuurlijk) dat De Boer bij de trainerstaf van Ajax gevoegd gaat worden. Iemand enig idee of hier een kern van waarheid achter zit. Het lijkt me noogla raar namelijk
omdat ten Cate al gezegd heeft hoe deze functies ingevuld worden.
Niet dat ik het erg zou vinden als De Boer bij de trainerstaf zou zitten![]()
EDIT: zie post hierboven![]()
LOL...je bijna gaan denken van wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Dat was niet echt Ronald de Boer, maar een imitatie van Edwin Evers.![]()
Edgar Davids wilde dus langer in London blijven, vond het op zich al vreemd dat hij met Ajax in verband werd gebracht, bij de Spurs zit hij toch perfect?quote:Ajax ziet af van Davids
AMSTERDAM - Met het aantrekken van de Spanjaard Roger Garcia heeft Ajax zijn selectie voor het komende...
... seizoen rond. De komst van de transfervrije middenvelder van Villarreal betekent dat de Amsterdamse club afziet van verdere onderhandelingen met Edgar Davids.
,,We hebben lang op Edgar gewacht,’’ aldus technisch directeur Martin van Geel. ,,Maar uiteindelijk bleef hij toch besluiteloos. We hebben hem niet onder druk willen zetten, maar uiteindelijk moeten wij als club ook verder. Bovendien begrepen we van zijn zaakwaarnemer dat Edgar licht naar een langer verblijf in Londen neigde.’’
Bron: voetbalkrant.comquote:Ajax: "Defour is afgesloten hoofdstuk"
Gepost op 16/06/2006 om 09u50 door Van der Planken A. (1 keer gelezen)
Steven Defour zorgde gisteren voor heel wat opschudding bij Racing Genk. De 18-jarige middenvelder maakte bekend dat hij zijn contract bij Genk op basis van de wet van '78 verbreekt. Die beslissing zorgde voor heel wat onbegrip, binnen en buiten Genk. Ondertussen rijst de vraag waar Defour volgend seizoen dan wel zal spelen.
Defour zelf is in de kranten heel karig met commentaar. "Dit is een beslissing die ík heb genomen en niemand anders", legt de jonge speler uit in Het Belang Van Limburg. "Toen de onderhandelingen met Ajax zijn afgesprongen, ben ik beginnen nadenken. Hoe langer ik nadacht, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat Genk weinig respect toonde voor mij. Het contract dat ik had, was aan de povere kant. Het verbeterde contractvoorstel kwam er pas nadat Ajax zich gemeld had. Bovendien zou ik daar pas volgend jaar echt de vruchten van plukken."
Genk-voorzitter Jos Vaessen is naar eigen zeggen strontziek van de actie van Defour. "Ik heb onmiddellijk contact gezocht met de advocaat van de tegenpartij", repliceert Vaessen. "De taal die die man sprak, was zeker niet dreigend. Ik blijf geloven dat er nog constructieve oplossingen gevonden kunnen worden. Maar deze nieuwe wending is voor mij wel het signaal dat Steven volgend seizoen niet meer bij Genk zal spelen. We zijn niet bij machte hem nog tegen te houden."
Ook Defours vader reageert aangeslagen. De ouders van de speler hebben nog maar weinig contact met hun zoon sinds de familie van z'n vriendin hem inpalmde. "Wat kan ik nog zeggen?" aldus een aangeslagen pa Defour. "Steven luistert toch niet naar mij. In mijn ogen begaat hij een stommiteit. Maar blijkbaar weet hij alles beter. Ik ben bang voor het vervolg van zijn voetballoopbaan."
Nu rest de vraag: bij welke club zal Defour volgend seizoen spelen? Een Belgische club lijkt uitgesloten. In België heerst er immers een gentlemen's agreement om geen spelers op basis van de wet van '78 binnen te halen. Ajax dan maar? "Geen denken aan", aldus technisch directeur Martin Van Geel. "Defour is voor ons een afgesloten hoofdstuk." Welke club dan wel? Paul Stefani, Defours beruchte spelersmakelaar, maakt zich geen zorgen: "Nu de clubs horen dat Defour gratis is, zullen ze in de rij staan om hem binnen te halen."
Wat zeikt die dan de hele tijd?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:01 schreef M0NTANA het volgende:
Martin van Geel schijnt het niet fair te vinden ten opzichte van RC Genk om Steven Defour alsnog transfervrij over te nemen, Ajax benadrukt dan ook dat zij niet achter de rechtsgang van Steven Defour zitten, waardoor hij nu zonder contract zit. Aan de ene kant is dit heel netjes van Ajax, maar aan de andere kant ook oliedom. Steven Defour is een groot talent en kan voor weinig geld (opleidingskosten en salaris) worden binnen-gehaald, nu vertrekt hij voor hetzelfde geld naar een andere club. Dus waarom zou Ajax hem niet alsnog halen? Het is een te mooie mogelijkheid om zomaar te laten lopen.
Wie? Vaessen? Van Geel? Defour?quote:
Ik vind het sowieso een vreemde situatie.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:01 schreef M0NTANA het volgende:
Martin van Geel schijnt het niet fair te vinden ten opzichte van RC Genk om Steven Defour alsnog transfervrij over te nemen, Ajax benadrukt dan ook dat zij niet achter de rechtsgang van Steven Defour zitten, waardoor hij nu zonder contract zit. Aan de ene kant is dit heel netjes van Ajax, maar aan de andere kant ook oliedom. Steven Defour is een groot talent en kan voor weinig geld (opleidingskosten en salaris) worden binnen-gehaald, nu vertrekt hij voor hetzelfde geld naar een andere club. Dus waarom zou Ajax hem niet alsnog halen? Het is een te mooie mogelijkheid om zomaar te laten lopen.
Eerst zijn hoofd op hol brengen en hem daarna een blauwtje laten lopen, echt een sletten-actie.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:10 schreef JaWi het volgende:
Beetje jammer hoe Ajax Defour behandeld als dit echt zo is.
Ja nogal, die jongen verbreekt zijn contract, wil dolgraag naar Ajax en dan komen ze met dat het 'niet fair' is om hem over te nemen. Het is eerder niet fair om hem nu niet over te nemenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eerst zijn hoofd op hol brengen en hem daarna een blauwtje laten lopen, echt een sletten-actie.![]()
Die wet staat in het Belgische wetboek. Belgische clubs hebben de pest aan die wet, maar kunnen nog altijd het wetboek niet aanpassen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:08 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso een vreemde situatie.
Defour maakt nu eenmaal gebruik van een wet die er in Belgie bestaat.
Als iemand daar problemen mee heeft, dan moeten ze maar proberen die wet af te schaffen.
Ajax moet daar gewoon helemaal geen rekening mee houden.
Het is de keuze van Defour.
Ik vind dat Ajax nu gewoon Defour moet proberen in te lijven.
Dat wil Ajax en dat wil Defour.
Hij heeft toch deze stappen ondernomen juist omdat Ajax bij hem kwam?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:20 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Defour wakker ligt van Ajax. Als Ajax zich meldt, maar straks ook bijvoorbeeld Chelsea, weet ik haast zeker waar ie voor zal kiezen.
Hij heeft deze stappen ondernomen omdat hij (met andere woorden: zijn entourage) per se weg wil bij Genk. Dat het precies om Ajax gaat, is voor zijn entourage bijzaak. Ajax zwaait/zwaaide met geld. Van zodra pakweg Chelsea dat ook komt doen (vermoedelijk met veel meer geld), dan wordt het gewoon Chelsea.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:21 schreef JaWi het volgende:
[..]
Hij heeft toch deze stappen ondernomen juist omdat Ajax bij hem kwam?
Tuurlijk kun je proberen om die wet aan te laten passen, je moet dan natuurlijk wel de juiste wegen volgen, maar het zal uiteraard zeer moeilijk worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:19 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die wet staat in het Belgische wetboek. Belgische clubs hebben de pest aan die wet, maar kunnen nog altijd het wetboek niet aanpassen.
En het is écht niet de keuze van Defour.
Ajax kan wel netjes zijn, maar andere Clubs gaan met hem lopen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Ik kan Ajax trouwens goed begrijpen. Zij hebben Defour niet gevraagd om dit te doen. Ondertussen hebben ze twee andere middenvelders binnengehaald en bovendien heeft Defour door deze actie niet bepaald blijk gegeven van veel loyaliteit tegenover zijn club. Ze zullen ook wel gemerkt hebben hoe beïnvloedbaar hij is en in wat voor milieu hij verkeert. Psychologisch komt hij blijkbaar toch serieus tekort. Dat zal ook wel meespelen veronderstel ik.
Ik heb daar toch m'n serieuze vragen bij. Hij heeft natuurlijk zelf de beslissing genomen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon enorm beïnvloed is geweest door zijn entourage, die geld hoopt te vangen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:26 schreef Robar het volgende:
[..]
En Defour heeft bewust de keuze gemaakt om zijn contract te laten ontbinden om bij Ajax te kunnen spelen. Dat is zijn keuze geweest.
Omdat hij naar een van de grooste clubs in Europa kan doet hij dit.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Ik kan Ajax trouwens goed begrijpen. Zij hebben Defour niet gevraagd om dit te doen. Ondertussen hebben ze twee andere middenvelders binnengehaald en bovendien heeft Defour door deze actie niet bepaald blijk gegeven van veel loyaliteit tegenover zijn club. Ze zullen ook wel gemerkt hebben hoe beïnvloedbaar hij is en in wat voor milieu hij verkeert. Psychologisch komt hij blijkbaar toch serieus tekort. Dat zal ook wel meespelen veronderstel ik.
Hij neemt de beslissing en ik zou het ook gedaan hebben als ik die kans kreeg.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:29 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik heb daar toch m'n serieuze vragen bij. Hij heeft natuurlijk zelf de beslissing genomen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon enorm beïnvloed is geweest door zijn entourage, die geld hoopt te vangen.
Hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij z'n contract laat ontbinden om bij Ajax te gaan spelen. Hij heeft gezegd dat hij bij een ándere club wil spelen, nooit specifiek Ajax.
Eén van de grootste clubs van Europa? We hebben het over Ajax he.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Omdat hij naar een van de grooste clubs in Europa kan doet hij dit.
Zou jij dat niet graag willen?
Ik vind dat Defour heel normaal gehandeld heeft.
Voor een speler van achttien jaar die amper twintig wedstrijden speelde in de hoogstaande Belgische competitie, daar één doelpuntje scoorde en voor de rest zwaar door de mand viel bij het Belgische nationale elftal tegen Saudi-Arabië?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:33 schreef Robar het volgende:
[..]
En of het nu Ajax of Chelsea is, beide opties zijn een stuk aantrekkelijker dan bljiven bij Genk.
Bij Genk blijven zal hem zeker niet op een hoger niveau tillen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Voor een speler van achttien jaar die amper twintig wedstrijden speelde in de hoogstaande Belgische competitie, daar één doelpuntje scoorde en voor de rest zwaar door de mand viel bij het Belgische nationale elftal tegen Saudi-Arabië?
Aantrekkelijk, ja. Slim, neen.
Und?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:33 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Eén van de grootste clubs van Europa? We hebben het over Ajax he.
Ik citeer Defour in februari (voor de familie van zijn vriendin hem had ingepalmd): "Ik wil absoluut nog minstens een jaar bij Genk blijven. Ik weet dat er interesse is, maar het buitenland interesseert me niet."
Die jongen heeft nog zoveel te leren, bij Genk zou hem zeker nog heel wat ervaring kunnen bezorgen. Hij had beter naar Kompany geluisterd. Die kon twee jaar geleden op z'n 18e ook naar alle grote clubs in Europa. Hij liet z'n kop echter niet zot maken, bleef bij Anderlecht en heeft daar heel wat bijgeleerd. Nu is hij op z'n 20e klaar voor de grote Europese competities.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Bij Genk blijven zal hem zeker niet op een hoger niveau tillen.
Dan kan hij toch beter naar Ajax gaan, dat is sowieso de slimste keuze!
Je gaat toch niet naar een club omdat die 38 jaar geleden de Europacup 1 won? Dan zou Rode Ster Belgrado even goed met Defour kunnen gaan praten.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:38 schreef Robar het volgende:
[..]
Und?
En Ajax is nog steeds een van de grootste (historisch gezien en qua status) clubs van Europa.
Die jongen komt ook elders wel aan de bak, in een betere competitie dan de Belgische, dus ik heb geen medelijden met Steven Defour. Vind het alleen érg vreemd dat Ajax hem nu ineens niet meer ziet zitten, het is toch een geweldige versterking voor de toekomst? Ze hadden er aanvankelijk toch enkele miljoenen voor over? Waarom zou je hem dan nu niet halen? Spelers van Ajax zijn eerder ook al eens het hoofd op hol gebracht door grotere clubs, denk maar aan de broertjes De Boer en Zlatan Ibrahimovic. Zo is is het voetbal nu eenmaal, jammer maar helaas.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:13 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ja nogal, die jongen verbreekt zijn contract, wil dolgraag naar Ajax en dan komen ze met dat het 'niet fair' is om hem over te nemen. Het is eerder niet fair om hem nu niet over te nemen.
Elf seizoenen geleden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet naar een club omdat die 38 jaar geleden de Europacup 1 won? Dan zou Rode Ster Belgrado even goed met Defour kunnen gaan praten.
Die heb ik hier nog liggenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:00 schreef Radegast het volgende:
10 jaar geleden alweer...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ajax speelt nog wel bijna jaarlijks Champions League voetbal en haalt meestal ook de tweede ronde en behoort daardoor tot de beste 16 clubs van Europa. De jeugdopleiding is wereldwijd beroemd en staat bekend als een van de beste van de wereld. Daarbij speelt Ajax bijna altijd mee om de prijzen nationaal gezien en speelt er een groot aantal internationals.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet naar een club omdat die 38 jaar geleden de Europacup 1 won? Dan zou Rode Ster Belgrado even goed met Defour kunnen gaan praten.
Tuurlijk, geen twijfel mogelijk. Maar ik vind het gewoon veel te vroeg voor hem. Hij is pas 18. Op z'n 20 zou het veel beter zijn imo.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Elf seizoenen geleden.![]()
Maar goed, Ajax is natuurlijk geen wereldtop, maar wél een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van RC Genk, dat ben je toch wel met me eens?
Mijn theoriequote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:46 schreef BoNi het volgende:
Roger Garcia tekent voor één jaar, Davids heeft nog een contract voor één jaar bij de Spurs....
Ik heb uit zéér betrouwbare bron vernomen dat Davids volgend jaar transfervrij naar Ajax komt en de opvolger wordt van Roger Garcia........![]()
Edgar Davids is dan te oud voor het slopende spel waar hij om geroemd wordt, tegen die tijd heeft Roger een contractverlenging verdiend óf Robbert Schilder is definitief doorgebroken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:46 schreef BoNi het volgende:
Roger Garcia tekent voor één jaar, Davids heeft nog een contract voor één jaar bij de Spurs....
Ik heb uit zéér betrouwbare bron vernomen dat Davids volgend jaar transfervrij naar Ajax komt en de opvolger wordt van Roger Garcia........![]()
Ajax is een stap vooruit: laat daar geen twijfel over bestaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:48 schreef Robar het volgende:
[..]
Ajax speelt nog wel bijna jaarlijks Champions League voetbal en haalt meestal ook de tweede ronde en behoort daardoor tot de beste 16 clubs van Europa. De jeugdopleiding is wereldwijd beroemd en staat bekend als een van de beste van de wereld. Daarbij speelt Ajax bijna altijd mee om de prijzen nationaal gezien en speelt er een groot aantal internationals.
Kan Genk dat ook allemaal zeggen?
quote:'De Boer wordt assistent van Ten Cate'
Frank de Boer gaat aan de slag als assistent-coach bij Ajax. Dat meldde Edwin Evers vrijdagochtend althans in zijn radioprogramma Evers staat op. De Boer zou aanvankelijk aan de slag gaan als jeugdtrainer bij Ajax, maar de oud-Ajacied lijkt nu toch direct bij het eerste elftal terecht te komen. De Boer zou per 1 juli de nieuwe Ajax-trainer Henk ten Cate gaan assisteren.
Eerder al tekenden Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman een contract bij Ajax als assistent-trainer. De mogelijke komst van De Boer zou betekenen dat de Amsterdamse club met een omvangrijke technische staf aan het nieuwe seizoen begint.
Bij Genk blijven betekent ook stilstand wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:50 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ajax is een stap vooruit: laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar voor Defour is het nog veel te vroeg, imo. Als ie nu naar Ajax gaat, is het op de bank (of zelfs dat niet). Op dit moment in zijn carrière is dat nefast.
Aaah, dan was jij dus mijn bron...quote:
En die Spanjaarden lachen iedere training als ie weer in het Spaans begint te lullenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat zou ik erg slim vinden als F. de Boer bij de trainersstaf komt.
Hij spreekt natuurlijk ook z'n talen (waaronder Spaans) en dat komt met deze selectie goed uit.
En uiteindelijk beland 'ie bij nepclub en eendagsvlieg HSV. Goed gedaan, Vincentquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:42 schreef Heero87 het volgende:
Hij had beter naar Kompany geluisterd. Die kon twee jaar geleden op z'n 18e ook naar alle grote clubs in Europa. Hij liet z'n kop echter niet zot maken, bleef bij Anderlecht en heeft daar heel wat bijgeleerd. Nu is hij op z'n 20e klaar voor de grote Europese competities..
Inderdaad, want als Vincent Kompany twee jaar geleden naar Ajax was gegaan, was hij deze zomer getransfereerd aan Barça, Chelsea, Juventus, AC Milan of iets dergelijks en niet naar HSV.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:15 schreef twi het volgende:
[..]
En uiteindelijk beland 'ie bij nepclub en eendagsvlieg HSV. Goed gedaan, Vincent
Hamburg vind ik een zeer goeie club voor hem. Niet de echte top, dat kan later nog.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:15 schreef twi het volgende:
[..]
En uiteindelijk beland 'ie bij nepclub en eendagsvlieg HSV. Goed gedaan, Vincent
Er is ooit interesse van Ajax geweest, maar Kompany wílde niet eens gaan. Nederland sprak hem niet aan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, want als Vincent Kompany twee jaar geleden naar Ajax was gegaan, was hij deze zomer getransfereerd aan Barça, Chelsea, Juventus, AC Milan of iets dergelijks en niet naar HSV.
Ja net als Van der Vaart en De Jongquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, want als Vincent Kompany twee jaar geleden naar Ajax was gegaan, was hij deze zomer getransfereerd aan Barça, Chelsea, Juventus, AC Milan of iets dergelijks en niet naar HSV.
En daar plukt hij nu de vruchten van bij b-club HSV.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef Heero87 het volgende:
Nederland sprak hem niet aan.
Met andere woorden, in Duitsland verdien je meer.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Er is ooit interesse van Ajax geweest, maar Kompany wílde niet eens gaan. Nederland sprak hem niet aan.
En Genk = no way near Anderlecht.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:15 schreef twi het volgende:
[..]
Is wel zo hoor. Bij een HSV kom je moeilijker weg dan bij Ajax. Kortom: Vincent Kompany is dom.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarbij slaat het nergens op want Roger is voor "slechts" 1 jaar vastgelegd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:32 schreef DenniZZ het volgende:
Na maanden onderhandelen met Racing Genk over een transfersom is Steven Defour nu transfervrij. De middenvelder heeft zijn contract afgekocht. Maar nu de jongeling transfervrij is hoeft hij volgens technisch directeur Martin van Geel niet te rekenen op een transfer naar Ajax.
,,Geen denken aan��, reageerde Van Geel in Het Belang van Limburg. ,,Defour is voor ons een afgesloten hoofdstuk.�� Ajax legde eerder al de middenvelders Gabri en Roger vast waardoor de komst van Defour overbodig is geworden.
Wat een misselijke rotstreek van ajaks.
Ach, het verhaal van der Vaart is bekend. Een jaar slecht presteren en daarna weggepest worden om te proberen z'n carriere een doorstart te geven in de luwte. Dat ging formidabel.quote:
Als je in Duitsland gaat voetballen en daar goed presteert, wordt je altijd verkocht aan Bayern München.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Is wel zo hoor. Bij een HSV kom je moeilijker weg dan bij Ajax. Kortom: Vincent Kompany is dom.
Dus kon je beter naar Ajax gaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je in Duitsland gaat voetballen en daar goed presteert, wordt je altijd verkocht aan Bayern München.
Schrijf eerst maar eens Ajax zoals het hoortquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef DenniZZ het volgende:
Die jongen heeft de band met zijn werkgever verpest, zich een etiket van "lastige jongen" opgeplakt omdat ajaks hem het hoofd dol heeft gemaakt en nu laten ze hem vallen.
Matig.
Heerlijk he, altijd maar lekker zeiken op Ajaksquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef DenniZZ het volgende:
Die jongen heeft de band met zijn werkgever verpest, zich een etiket van "lastige jongen" opgeplakt omdat ajaks hem het hoofd dol heeft gemaakt en nu laten ze hem vallen.
Matig.
Och hij maakt er nog geen Ajakkes van........quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:41 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Schrijf eerst maar eens Ajax zoals het hoort
Tja misschien is het ook heel matig wat Defour heeft gedaan is ajax zo netjes hem niet gratis weg te plukken, aangezien dat ook erg lullig zou zijn voor Genk.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef DenniZZ het volgende:
Matig.
HSV is de perfecte stap voor hem. Als hij het daar goed doet, kan hij later naar een grote club. Zoals Daniel Van Buyten gedaan heeft. Die kon ook naar Manchester United en andere topclubs destijds, maar koos voor Hamburg. En kijk, nu speelt ie bij Bayern.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:25 schreef Magicmind het volgende:
[..]
En daar plukt hij nu de vruchten van bij b-club HSV.
Ja het is weer de schuld van Ajaxquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef DenniZZ het volgende:
Matig.
Die doelpunten van Huntelaar heb je toch al een miljoen keer gezien ondertussen?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:17 schreef Trancelocator het volgende:
En daar is dan de DVD:![]()
[afbeelding]
Met alle respect voor Bayern Munchen, het is toch min of meer het zwarte gat van de Bundesliga wat alle goede spelers uit die competitie opslokt. Simpelweg omdat er nauwelijks concurrentie is. Leuk voor Van Buyten dat 'ie eindelijk naar een Europese semi-topclub is, maar Duitsland is en blijft een oninteressante competitie. Italie, Spanje, Engeland, daar wil je heen als voetballer.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:12 schreef Heero87 het volgende:
HSV is de perfecte stap voor hem. Als hij het daar goed doet, kan hij later naar een grote club. Zoals Daniel Van Buyten gedaan heeft. Die kon ook naar Manchester United en andere topclubs destijds, maar koos voor Hamburg. En kijk, nu speelt ie bij Bayern.
Zoals gezegd, HSV is een club met minder status dan Ajax, maar wel een rijkere club bij mijn weten. Een grotere club in omvang en dus zal je er grotere afkoopsommen moeten betalen. En dan vertrek je zoals gezegd hoogstwaarschijnlijk naar Bayern Munchen. Het lijkt wat dat betreft wel een trechter voor Bayern, de Bundesliga.quote:Meteen naar een grote Europese topclub zou geen slimme beslissing zijn. Wie weet kan ie het aan, maar voor hetzelfde geld slijt hij drie jaar op de bank. Een aantal jaartjes in de basis bij HSV en dan een transfer naar een grote club afdwingen is IMO een zeer goeie beslissing.
Anderlecht is inderdaad ook een prima club, maar nog steeds een minder groot podium dan Ajax. Ajax is geen absolute topclub (meer?), maar is qua status en buitenlandse interesse zeer zeker enkele malen groter dan Anderlecht. En zoals gezegd is het niveau niet zo bijster veel hoger (alhoewel, wanneer overleefde Anderlecht voor het laatste de groepsfase?). Spelers die bij Anderlecht of Brugge zouden kunnen aanpikken, zouden dat in de luwte bij Ajax ook moeten kunnen.quote:Ik zie trouwens niet in wat Kompany bij Ajax meer had kunnen leren dan bij Anderlecht. Bij Anderlecht speelde ie ook elk jaar Champions League (en niet tegen Thun of Sparta Praag) en kon ie een titel winnen. Als hij twee jaar geleden naar Ajax gegaan was, was dat laatste hem niet gelukt.
Anderlecht ligt er over het algemeen in de poulefase meteen uit (afgelopen jaren met dramatisch weinig punten, maar ze hadden ook een paar kutlotingen) terwijl ajax over het algemeen wel wat verder komt. En bij Ajax zou hij met betere teamgenoten spelen, daar leer je ook meer van en de meeste wedstrijden speel je toch echt in de nationale competitie en die van Nederland is toch wel ff wat beter.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:12 schreef Heero87 het volgende:
[..]
HSV is de perfecte stap voor hem. Als hij het daar goed doet, kan hij later naar een grote club. Zoals Daniel Van Buyten gedaan heeft. Die kon ook naar Manchester United en andere topclubs destijds, maar koos voor Hamburg. En kijk, nu speelt ie bij Bayern.
Meteen naar een grote Europese topclub zou geen slimme beslissing zijn. Wie weet kan ie het aan, maar voor hetzelfde geld slijt hij drie jaar op de bank. Een aantal jaartjes in de basis bij HSV en dan een transfer naar een grote club afdwingen is IMO een zeer goeie beslissing.
Ik zie trouwens niet in wat Kompany bij Ajax meer had kunnen leren dan bij Anderlecht. Bij Anderlecht speelde ie ook elk jaar Champions League (en niet tegen Thun of Sparta Praag) en kon ie een titel winnen. Als hij twee jaar geleden naar Ajax gegaan was, was dat laatste hem niet gelukt.
Minder status... Op basis van het verleden misschien. Maar wat ben je met verleden? Hamburg speelt gewoon in een veel grotere competitie.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:26 schreef twi het volgende:
Zoals gezegd, HSV is een club met minder status dan Ajax, maar wel een rijkere club bij mijn weten. Een grotere club in omvang en dus zal je er grotere afkoopsommen moeten betalen. En dan vertrek je zoals gezegd hoogstwaarschijnlijk naar Bayern Munchen. Het lijkt wat dat betreft wel een trechter voor Bayern, de Bundesliga.
Klopt zeker. Bij Ajax speel je je ongetwijfeld meer in de kijker. Dat staat vast. Je ziet ook dat middelmatige spelers uit de Eredivisie veel sneller naar het buitenland trekken dan Belgische spelers.quote:Anderlecht is inderdaad ook een prima club, maar nog steeds een minder groot podium dan Ajax. Ajax is geen absolute topclub (meer?), maar is qua status en buitenlandse interesse zeer zeker enkele malen groter dan Anderlecht. En zoals gezegd is het niveau niet zo bijster veel hoger (alhoewel, wanneer overleefde Anderlecht voor het laatste de groepsfase?). Spelers die bij Anderlecht of Brugge zouden kunnen aanpikken, zouden dat in de luwte bij Ajax ook moeten kunnen.
En een paar maanden geleden huilde iedereen nog dat Ajax te hard en te zakelijk wasquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Idd, Ajax heeft dit ook zelf wel eens meegemaakt met de de Boertjes. Soms werkt het nou eenmaal zo en het getuigt niet echt van een killerinstinct om uit beleefdheid een speler maar niet in telijven...
Wanneer worden we nou eens zo hard als bijv Chelsea oid?
En nu zit hij bij HSV. Tel uit je winst.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:39 schreef Heero87 het volgende:
interesse van Inter, Barcelona en Chelsea.
Ja, tegen de eigen spelers en stafquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:42 schreef S-Two het volgende:
[..]
En een paar maanden geleden huilde iedereen nog dat Ajax te hard en te zakelijk was.
Hij wílde gewoon nog niet naar die clubs. Is dat zo moeilijk te begrijpen? In Nederland maakt men misschien vaak meteen die grote stap, niet altijd met even veel succes (Van der Meyde, Kromkamp), Kompany wenst dat risico nu eenmaal niet te nemen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:44 schreef Magicmind het volgende:
[..]
En nu zit hij bij HSV. Tel uit je winst.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Vaessen heeft ontslag genomen
Bron VRT.quote:"Ik kan niet functioneren zonder respect"
vr 16/06/06 - Jos Vaessen neemt met onmiddellijke ingang ontslag als voorzitter van Racing Genk. Het dossier rond Steven Defour was de spreekwoordelijke druppel voor de flamboyante Vaessen.
Vaessen zond zelf een communiqué de wereld in, waarin hij zijn ontslag aankondigde.
Jos Vaessen
(foto Belga)
"Ik kan niet functioneren zonder een minimum aan respect voor normen en waarden", zegt hij bitter.
"Het voetbalspel is het mooiste wat er is, de voetbalwereld misschien wel de minst mooie", zegt Vaessen.
"Ik kan en wil niet langer actief zijn in deze "monde pourri" en stop meteen als preses en met al mijn verantwoordelijkheden in het voetbal."
Donderdag kreeg Vaessen een zware emotionele klap toen de talentrijke Steven Defour via de wet van '78 zijn contract bij Racing Genk verbrak. Dat was de druppel die Vaessen tot zijn beslissing dwong.
quote:Jos Vaessen kondigt ontslag aan !!!
Genk, vrijdag 16 juni 2006 (12:32:26)
Het Voetbalspel is het mooiste wat er is, de Voetbalwereld misschien wel de minst mooie.
Ik kan niet functioneren zonder een minimum respect voor normen en waarden. Ik kan en wil niet langer actief zijn in deze “ Monde pourri ” en neem per onmiddellijk ontslag als Voorzitter van KRC Genk en andere verantwoordelijkheden binnen het Voetbal.
In de bijna tien jaar dat ik actief was in KRC Genk, is er in de Voetbalwereld niet veel of misschien zelfs niets ten goede veranderd.
Ik hoop en denk dat dit voor KRC niet geldt en dat wij bij KRC wel vooruit gegaan zijn, maar het is aan anderen dit te beoordelen.
Het afscheid van de prachtige KRC familie, met haar fantastische supporters, haar zeer gedreven beleidsploeg, haar voorbeeldige jeugdwerking doet mij pijn, maar het Steven Defour dossier was de letterlijke druppel.
Noch KRC, noch ikzelf hebben zich in het Defour dossier iets te verwijten, maar duistere machten ( zonder normen en waarden) hebben ons op de knieën gekregen.
Ik voel dat ik mijn KRC vrienden in de steek laat en daar voel ik mij zeer slecht bij, maar “trop is teveel”.
KRC zal steeds beroep mogen blijven doen op mij.
Op Bonds- en Profliganiveau sta ik te vaak geïsoleerd in dossiers die ik belangrijk vind voor het Voetbal en de Sport in het algemeen.
Ik weiger mij aan te sluiten bij de zwijgende massa.
Don Quichote stijgt af van zijn paard.
Het ga je goed Roger Vanden Stock, het ga je goed Jean Marie Philips.
“ Lang leve het Voetbal”.
Deze persmededeling is mijn enige en laatste persoptreden.
Gelieve dit te willen respecteren.
Jos Vaessen
NB: Wij laten u weten dat de Raad van Beheer van KRC Genk vandaag een spoedvergadering heeft samengeroepen om zich hierover te beraden en om Dhr. Vaessen te overtuigen op zijn beslissing terug te komen ..
Je moet het hele verhaal kennen. Het gaat echt niet alleen om Defour, dat was alleen "maar" de druppel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:12 schreef Nashje het volgende:
Wat een teringmiet. Nu snel wegrennen.
[..]
Die man heeft zichzelf verloren,quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Vaessen heeft ontslag genomen
Die zou daar prima op zijn plek zijn jaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:49 schreef Pritt het volgende:
Vaessen misschien iets voor AZ?
Als Defour maar niet naar az gaat...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:49 schreef Pritt het volgende:
Vaessen misschien iets voor AZ?
Dan hebben ze echt een overload aan middenveldersquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:16 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als Defour maar niet naar az gaat...
Wtfquote:AZ polst Vaessen en Defour
Vrijdag 16 juni
Dirk Scheringa heeft vanmorgen geprobeerd zowel Jos Vaessen als Steven Defour in te lijven. De eerstgenoemde, Jos Vaessen, heeft vanmorgen zijn ontslag ingediend bij Racing Genk. "Jos is een soort tweeling van me. Die zou ik dus heel graag naar Alkmaar zien komen." waren Scheringa zijn woorden. Over Defour was ie ook te spreken: "Een 18-jarige aanvallende middenvelder, zoals onze concurrent al zo mooi omschreef." Op de vraag waarom hij nu ook ineens Defour wil toevoegen aan z'n selectie was zijn antwoord voorspelbaar: "Tja, ik wil zoveel mogelijk Ajax dwarszitten."
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:32 schreef Nashje het volgende:
Ik ga m'n bron niet verklappen. Die is natuurlijk geheim he.
Fcdata.com zal wel down zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik wacht op een bevestiging van jeweetwel
Uiteraard, anders zet ik het niet op internet. Het is in ieder geval een insider. Meer verklap ik niet.quote:
Oh, steef.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Uiteraard, anders zet ik het niet op internet. Het is in ieder geval een insider. Meer verklap ik niet.
Ik zou er ook wel een bron van willen zienquote:
Zoiets staat mij ook bij ja.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Die schorsing van Mexes had volgens mij te maken met het feit dat hij al bij ManU had getekend (?).
Snel verkopen voordat Juve naar de Serie B wordt verbannenquote:16/6/2006 - "Juventus toont weer interesse voor Grygera'
(Gepost door RvN)
Volgens het boulevardblad Corriere dello Sport zou Juventus weer interesse hebben getoond voor de Tsjech Grygera. De verdediger wordt al sinds zijn periode bij Sparta Praag elk jaar met Juventus in verband gebracht. Destijds mislukte een transfer naar Juventus en koos hij vervolgens voor Ajax. Volgens de krant zou Nedved de contacten hebben gelegd. Gemeld wordt in Italie dat Grygera een contractuele afkoopsom van 6 miljoen euro zou hebben. Diens contract loopt in 2007 af.
Idd, strik eromheen en...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:45 schreef twi het volgende:
Juve schijnt toch weer interesse te hebben in Gryga:
[..]
Snel verkopen voordat Juve naar de Serie B wordt verbannen6 miljoen is nog een mooi bedrag voor een speler met een jaar over op z'n contract.
Mexes had al getekend in Rome zonder dat er overeenstemming was met zijn oude club Auxerre.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Die schorsing van Mexes had volgens mij te maken met het feit dat hij al bij ManU had getekend (?).
Ah zo.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:03 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Mexes had al getekend in Rome zonder dat er overeenstemming was met zijn oude club Auxerre.
Eén wedstrijd tegen Juventus was hij echt super, voor de rest gewoon degelijk, vooral samen met Escudé.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:34 schreef zjroentje het volgende:
6 miljoen zou idd een mooie prijs zijn voor Zdenenk.
Al vind ik het wel jammer dat we in al die jaren nooit de echte Grygera in het Ajax shirt hebben mogen bewonderen.
En nu George or Johnnyquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Eén wedstrijd tegen Juventus was hij echt super, voor de rest gewoon degelijk, vooral samen met Escudé.
Toch meer rechtsback dan centrumverdediger, maar ja daar liep Hatem.
Hola!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:20 schreef Ordinair het volgende:
Ik heb vijf paginas gemist..Maarja, nog even Garcia verwelkomen:
HOI!
Feyenoord heeft ook haar hoogtepunten verzameld en uitgebracht, alleen niet op DVD:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:17 schreef Trancelocator het volgende:
En daar is dan de DVD:![]()
[afbeelding]
Oud, maar blijft leuk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft ook haar hoogtepunten verzameld en uitgebracht, alleen niet op DVD:
[afbeelding]
Ik hoop er ook nog opquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:24 schreef Radegast het volgende:
Ik hoop dat Defour er nog bijkomt. Het lijkt me wel een 18-jarig kutpikkie, maar hij kan wel voetballen.![]()
quote:Pronk blijft scout bij proftak Ajax
Ajax zal vanaf komend seizoen de scouting van het jeugdvoetbal en het betaald voetbal scheiden, zo meldt Voetbal International in haar nieuwste uitgave. Hiermee hoopt de club de zoektocht naar talenten te perfectioneren. In de huidige situatie valt alle scouting nog onder hoofdscout Ton Pronk. In de nieuwe opzet krijgt zowel de jeugdopleiding als de proftak een eigen coördinator.
Pronk zal samen met Fred Arroyo de scouting voor de proftak coördineren, Hennie de Regt gaat dat doen voor de jeugdopleiding. "In de oude situatie belandden alle scoutingrapporten bij wijze van spreken op één tafel", verklaart Pronk in VI. "Met deze scheiding hopen we te kunnen realiseren dat in de toekomst de grootste Nederlandse talenten uit de regio Amsterdam naar onze club komen in plaats van naar de concurrent. Er ligt soms veel druk op het wel of niet aantrekken van een speler. Zo komt het wel eens voor dat we alleen iemand aantrokken omdat een andere club ook belangstelling had, maar dat die persoon later geen aanvulling bleek. Daar hopen we nu verandering in te kunnen brengen."
quote:Jaakke: blijven streven naar meer Nederlanders in de ploeg 17 juni 2006
Ajax streeft nog steeds naar een zo Nederlands mogelijk elftal. Om die reden betreurt voorzitter John Jaakke het besluit van Edgar Davids om niet terug te keren op het oude nest. "Onze voorkeur gaat uit naar een basiselftal dat voor het overgrote deel bestaat uit Nederlandse jongens", aldus de preses in Voetbal International. "Helaas laat Davids niets van zich horen, waardoor wij genoodzaakt zijn verder te kijken. Jammer, want ik had voor hem een soortgelijke rol weggelegd gezien zoals Rijkaard die tien jaar terug had."
John Jaakke: 'Waarom zouden wij de Champions League niet kunnen winnen?' Het streven van het Ajax-bestuur naar meer Nederlanders binnen de ploeg is opvallend, gezien het feit dat van de zeven aangetrokken spelers voor het nieuwe seizoen er slechts twee beschikken over een Nederlands paspoort: Dennis Gentenaar en Jaap Stam. De afgelopen weken trok Ajax op instigatie van de nieuwe trainer Henk ten Cate met Gabri en Roger twee Spanjaarden aan.
Jaakke zegt uit te kijken naar zijn nieuwe ambtstermijn van nog eens drie jaar. "Ik merk dat het weer begint te vibreren en dat het positieve gevoel weer overheerst. De interne communicatie moet verbeteren, maar wij moeten weer durven uitspreken dat we voor de prijzen gaan. Niet alleen nationaal, maar ook internationaal. Waarom zouden wij de Champions League niet kunnen winnen? Als FC Porto het kan, kunnen wij het ook."
De advocaat gaat in VI ook in op het vertrek van de bestuursleden Klaas Nuninga en Hein Blocks tijdens het afgelopen seizoen. "Ja, ik ben medeverantwoordelijk geweest voor hun vertrek uit de raad van commissarissen. Echte Ajax-mensen. Dat is zonder twijfel waar, maar betekent niet per definitie dat zulke mensen een grote rol moeten spelen binnen de club. Want iemand met een rijk Ajax-verleden past niet altijd binnen de organisatie. We moeten stoppen met leunen op het verleden. Sommige mensen zullen zich daardoor op hun tenen getrapt voelen, maar ik kan niet met iedereen vrienden zijn. We zijn al te lang zelfgenoegzaam geweest."
Jaakkequote:
Op basis van dit stuk of wat?quote:
vooral dit stuk:quote:
maar vooral natuurlijk afgelopen seizoenen hoe hij met de club, supporters en ander Ajacieden is omgegaan.quote:Jaakke zegt uit te kijken naar zijn nieuwe ambtstermijn van nog eens drie jaar. "Ik merk dat het weer begint te vibreren en dat het positieve gevoel weer overheerst.
Staat niets van op de Ajax website. Wat is je bron?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:02 schreef Urquhart het volgende:
De Boer dus assistent.
Edwin Evers meldde het gisteren, en vandaag Derksen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:03 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Staat niets van op de Ajax website. Wat is je bron?
Derksenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Edwin Evers meldde het gisteren, en vandaag Derksen.
Tja, van Derksen heb ik tegenwoordig ook niet meer zo'n hoge pet op. Zijn primeurs vallen de laatste tijd nogal in het water.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Derksen
Nee, maar het zit er wel dik in natuurlijk.. Hopelijk kan De Boer dan (samen met Stam) de jonkies in de verdediging veel leren
De boer stagiar en daarna waarschijnlijk assistent...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:02 schreef Urquhart het volgende:
De Boer dus assistent.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:09 schreef DrDentz het volgende:
bij aaaaaaaajaaaaaaaaaaks
Ik dacht bij de A1.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:05 schreef Kang-He het volgende:
[..]. Ik bedoel of hij meteen al bij het eerste gaat kijken of mee gaat lopen bij het beloftenelftal.
quote:Ajax heeft belangstelling voor Patrick Kluivert. De aanvaller is op een zijspoor geraakt bij Valencia CF en zou in Amsterdam de opvolger kunnen worden van Angelos Charisteas.
Charisteas kan bij Ajax rekenen op weinig speelminuten en staat in de belangstelling van enkele buitenlandse clubs. De meeste concrete interesse zou komen van Paris Saint-Germain dat rond de 2,5 miljoen euro veil heet voor de Griekse spits.
Ook bestaat de kans dat Ryan Babel komende zomer nog vertrekt bij Ajax. De talentvolle aanvaller zou in de belangstelling staan van een grote Europese club. Naar verluidt gaat het om AC Milan, dat 10 miljoen euro op tafel willen voor Babel.
Mochten Babel en Charisteas daadwerkelijk vertrekken bij Ajax, dan komt een eventuele transfer van Kluivert aan de orde.
Nou, zitten we er nog op te wachten? Van mij mag het wel hoor, maar of hij veel zal spelen?quote:
Daar doet die het niet voor. Hij zal wel aantal keren invallen, heeft die zelf ook wel vrede mee lijkt me.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, zitten we er nog op te wachten? Van mij mag het wel hoor, maar of hij veel zal spelen?
Allebei meteen doenquote:
quote:'Davids liet ons gewoon te lang wachten en het was niet zeker of de ''pitbull'' terug zou keren, aldus Van Geel. Steven Defour liet zijn contract ontbinden door de wet van '78. Door deze wet kon Steven Defour zijn contract met Genk verbreken om op die manier een transfer naar Ajax af te dwingen. Echter Ajax wilt niet meer met de Belgische middenvelder in zee. In Belgie is een akoord afgesproken dat spelers die op deze manier hun contract verbreken in Belgie niet meer worden aangenomen.
Waarom niet? Als 2e spits?quote:Op zondag 18 juni 2006 12:35 schreef S-Two het volgende:
Kluivert moet niet terug komen.
Ten eerste denk ik niet dat hij die rol zal willen vervullen en ten tweede vind ik hem daar ook te goed voor. Als alternatief voor Huntelaar toen was het misschien een goede geweest. Maar als je Kluivert haalt moet je hem in de spits zetten, op dit moment staat daar gewoon Huntelaar. En daarnaast denk ik ook dat het alleen maar tegen kan vallen (zal Kluivert ooit nog zijn niveau halen? Ik denk het eerlijk gezegd niet)quote:Op zondag 18 juni 2006 12:36 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Waarom niet? Als 2e spits?
Als hij 100% is kan hij dat makkelijk.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:44 schreef Black-Death het volgende:
Kluivert hoeft van mij ook niet terug te komen, alsof hij Huntelaar uit de basis KAN drukken...
En wanneer is Kluivert voor het laatst 100% geweest? Juist. Misschien een korte periode in zijn Barca tijd, maar verder na Ajax niet meer. En dat is zo zonde want die jongen kan harstikke goed voetballen, maar mede door mentale weerbaarheid zal hij die 100% nooit meer halen vrees ik. Daarnaast kan The Hunt alleen maar beter spelen en Kluivert alleen maar minder. Laat Kluivert maar lekker rentenieren in Valencia!quote:
Precies, en dat zal hij wel niet doen, want op de bank bij Valencia verdient hij veel meer. Of hij moet weer 100% fit worden, en KJH uit de basis kan spelen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:58 schreef devv05 het volgende:
We hebben 'm gewoon niet nodig, heel simpel. Hij mag er van mij bij komen in de plaats van Charisteas en Babel, maar dan zal ie wel moeten accepteren dat KJH de eerste spits is en normaal gesproken gewoon speelt.
Waarom niet? Kluiver heeft op 80% meer klasse in zijn linkerteen dan Huntelaar op 120% ooit zal hebben in zijn hele lijf.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:04 schreef Erwtensoep het volgende:
HELL no
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:41 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Waarom niet? Kluiver heeft op 80% meer klasse in zijn linkerteen dan Huntelaar op 120% ooit zal hebben in zijn hele lijf.
Och God, we hebben een winnende papegaai. Door Rene van der Gijp na te praten al je echt niet serieuzer genomen worden hierquote:Op zondag 18 juni 2006 13:41 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Waarom niet? Kluiver heeft op 80% meer klasse in zijn linkerteen dan Huntelaar op 120% ooit zal hebben in zijn hele lijf.
Precies.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Kluivert is het verleden, Huntelaar het heden en de toekomst
Precies.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:12 schreef twi het volgende:
[..]
Dat kan je dan over Davids en Jaap Stam ook zeggen.
Je weet zelf ook wel dat dat een kromme vergelijking is. Kluivert heeft de afgelopen 5 jaar misschien nog 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeelt terwijl Stam gewoon een basisspeler is bij Milan (als hij niet geblesseerd is), en Davids was heel belangrijk voor Barcelona en bij Tottenham heeft hij het ook best redelijk gedaan.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:12 schreef twi het volgende:
[..]
Dat kan je dan over Davids en Jaap Stam ook zeggen.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:06 schreef BobbyHill het volgende:
Als Kluivert veel waarde hecht aan z'n heldenstatus in Amsterdam, dan komt hij niet meer terug. Ik zie hem echt niet meer opbloeien, hoe jammer ook.
Precies.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat een kromme vergelijking is. Kluivert heeft de afgelopen 5 jaar misschien nog 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeelt terwijl Stam gewoon een basisspeler is bij Milan (als hij niet geblesseerd is), en Davids was heel belangrijk voor Barcelona en bij Tottenham heeft hij het ook best redelijk gedaan.
quote:Op zondag 18 juni 2006 14:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat een kromme vergelijking is. Kluivert heeft de afgelopen 5 jaar misschien nog 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeelt terwijl Stam gewoon een basisspeler is bij Milan (als hij niet geblesseerd is), en Davids was heel belangrijk voor Barcelona en bij Tottenham heeft hij het ook best redelijk gedaan.
Ik zie de kromheid van de vergelijking in ja, echter heb ik vertrouwen dat een 29-jarige speler met een paar maanden goede behandeling wel op topniveau terug kan keren. Ik kan er niks aan doen, maar ik geloof er in.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |