abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41769534
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Gisteren nog een vent levend in zijn auto verbrand daardoor. Dat hadden deze twee mogen zijn. De wereld twee idioten minder, baby leefde nog, iedereen blij
Dat waren idd ook mijn gedachten ...
pi_41769556
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Gisteren nog een vent levend in zijn auto verbrand daardoor. Dat hadden deze twee mogen zijn. De wereld twee idioten minder, baby leefde nog, iedereen blij
Dat is een beetje foute redenering vind ik. Waar houd het dan op, doodstraf bij een flitsboete?
pi_41769622
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:11 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Die auto's trokken vanaf 200 meter op. Als moeder eerst naar de parasol keek een paar seconden dan is het al een stuk minder afstand zodra ze de weg op rent.
[..]
Que?
quote:
En ook niet zomaar over te steken.
[..]
Zomaar? Ze gaf toestemming om over te steken omdat die situatie normaliter bij normaal rijgedrag veilig was.
quote:
Kwa snelheid niet.
[..]
Er is een enorm verschil tussen snelheid en versnelling. Een auto die je inschat op 50 km p/u die ineens versnelt tot 80 -ook al valt dat binnen de maximumsnelheid- is ook niet in te schatten.
quote:
Mwah, op zo'n afstand zou ik toch eerder met kind aan de hand oversteken.
Op zo'n afstand zou ik geen race gaan houden. Maja, zij zagen dat gezin ws. helemaal niet omdat ze bezig waren met elkaar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41769688
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:14 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat is een beetje foute redenering vind ik. Waar houd het dan op, doodstraf bij een flitsboete?
Straf? Ik heb het niet over straf. Iemand die zichzelf doodrijdt door achterlijk weggedrag ipv iemand mee te nemen is... tja...geen reden om wakker te liggen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41769696
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Te hard om te stoppen maar waarschijnlijk niet boven de maximale snelheid. Als ik 20 km per uur rijdt en er springt iemand voor mijn auto rijdt ik ook te hard om te stoppen maar niet te hard. Natuurlijk sympathyseer ik met de slachtoffers maar daaronder valt ook de jongen die zoiets mee heeft moeten maken. Bovendien pleit ik hem in het geheel niet vrij ik vind alleen dat de moeder ook het een en ander te verwijten valt. En aanstormende is zo'n telegraaf term
Ik ben het met je eens, het is ook verschrikkelijk voor die jongen. Zijn lijden moet ondraaglijk zijn. Misschien moeten we hem maar uit zijn lijden verlossen?

Dat je die jongen nou ook nog in de slachtofferrol duwt....man man man heb je soms een rotdag of zo?
pi_41769753
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, die gasten zijn schuldig en dat probeer ik ook niet weg te lullen ofzo
Nee, maar je probeert wel een deel van de schuld bij de moeder te leggen.
quote:
maar het gaat er om dat die moeder wat voorzichtiger met haar kind moet omspringen. Natuurlijk moet je uitkijken als automobilist in veel situaties maar daar moet je als voetganger nooit van uitgaan en zeker niet als het niet om je eigen leven maar om dat van een kind gaat.
Een kind na de situatie bekeken te hebben toestemming geven om over te steken is niet voorzichtig?
pi_41769878
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:18 schreef Eddycage het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, het is ook verschrikkelijk voor die jongen. Zijn lijden moet ondraaglijk zijn. Misschien moeten we hem maar uit zijn lijden verlossen?

Dat je die jongen nou ook nog in de slachtofferrol duwt....man man man heb je soms een rotdag of zo?
Heb een geweldige dag, bedankt dat je het vraagt En ik vind dat je zowel schuldig als slachtoffer kan zijn. Hij is zeer zeker schuldig en moet er dan ook voor gestraft worden maar het blijft iets verschrikkelijks om mee te maken.
pi_41769918
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, maar je probeert wel een deel van de schuld bij de moeder te leggen.
Inderdaad, aangezien ik die moeder ook gedeeltelijk schuldig vind. De automobilisten zijn natuurlijk de hoofschuldigen maar die moeder had het kunnen voorkomen door voorzichtiger te zijn vind ik.
quote:
[..]

Een kind na de situatie bekeken te hebben toestemming geven om over te steken is niet voorzichtig?
Blijkbaar niet als je de situatie niet goed kan inschatten.
pi_41770059
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:24 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Inderdaad, aangezien ik die moeder ook gedeeltelijk schuldig vind. De automobilisten zijn natuurlijk de hoofschuldigen maar die moeder had het kunnen voorkomen door voorzichtiger te zijn vind ik.
[..]

Blijkbaar niet als je de situatie niet goed kan inschatten.
In een normale situatie was het veilig genoeg geweest om over te steken. Maar blijkbaar moet ik rekening houden op mensjes met kleinpikkiecompensatieautoenofmotor die op ieder willekeurig moment gaan dragracen?
pi_41770108
[quote]Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Heb een geweldige dag, bedankt dat je het vraagt En ik vind dat je zowel schuldig als slachtoffer kan zijn. Hij is zeer zeker schuldig en moet er dan ook voor gestraft worden maar het blijft iets verschrikkelijks om mee te maken.
[/quote

Je beweringen dat de moeder ook deels schuldig is, maken me misselijk. Een blik op je geboortedatum verklaart echter veel. En je userpic verklaart de rest.
pi_41770137
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

In een normale situatie was het veilig genoeg geweest om over te steken. Maar blijkbaar moet ik rekening houden op mensjes met kleinpikkiecompensatieautoenofmotor die op ieder willekeurig moment gaan dragracen?
Nee maar wel met auto's die hard optrekken of dat nu in hun eentje is of als race oid. Zo zit het verkeer gewoon in elkaar.
pi_41770180
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:31 schreef Eddycage het volgende:
[quote]Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]

[/quote

Je beweringen dat de moeder ook deels schuldig is, maken me misselijk. Een blik op je geboortedatum verklaart echter veel. En je userpic verklaart de rest.
Tof man, vooroordelen
pi_41770228
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]

En wat denk je dat die jongen nu denkt? "Had die moeder maar beter uitgekeken" of "had ik maar niet zo stom gedaan"?
pi_41770278
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En wat denk je dat die jongen nu denkt? "Had die moeder maar beter uitgekeken" of "had ik maar niet zo stom gedaan"?
Had ik maar niet zo stom gedaan. Zeg toch ook dat die gast gewoon schuldig is.
pi_41770296
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Nee maar wel met auto's die hard optrekken of dat nu in hun eentje is of als race oid. Zo zit het verkeer gewoon in elkaar.
Nee, zo zit het verkeer niet in elkaar. Hard optrekken kun je rekening mee houden, als een idioot optrekken als 1 blok niet.
Bestuurders die je niet zien kun je rekening mee houden, bestuurders die niet opletten én als een idioot als 1 blok optrekken niet.
pi_41770327
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:34 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Tof man, vooroordelen
Hier is niets vooroordelerigs meer aan. Je bewijst met elke post mijn gelijk. En jij kan hier wel even gaan vertellen hoe het verkeer in elkaar steekt? Denk je nou zelf ook niet dat je daarvoor wat langer moet meedraaien?
pi_41770332
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, zo zit het verkeer niet in elkaar. Hard optrekken kun je rekening mee houden, als een idioot optrekken als 1 blok niet.
Bestuurders die je niet zien kun je rekening mee houden, bestuurders die niet opletten én als een idioot als 1 blok optrekken niet.
Ach joh, heb op de motor vaak zat te maken met mensen die niet opletten en je niet zien of die lekker door rood rijden terwijl ik met een behoorlijk acceleratie vermogen al zijn pad had kunnen kruisen als ik niet had opgelet. Het is triest dat je op zulke achterlijke dingen moet letten maar ben van mening dat het wel noodzakelijk is.
pi_41770393
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:40 schreef Eddycage het volgende:

[..]

Hier is niets vooroordelerigs meer aan. Je bewijst met elke post mijn gelijk. En jij kan hier wel even gaan vertellen hoe het verkeer in elkaar steekt? Denk je nou zelf ook niet dat je daarvoor wat langer moet meedraaien?
Dat vind ik een beetje onzin. Ik geef constant aan dat die gasten fout zijn met die dragrace, zelf rijd ik juist omdat ik niet zo gigantisch veel verkeerservaring heb rustig en defensief. En tja hoe het verkeer in elkaar steekt, ik kan beter zeggen hoe ik het tot nu toe heb ervaren als voetganger, fietser en sinds kort motorrijder daar heb je dan wel gelijk in.
pi_41770547
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:40 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ach joh, heb op de motor vaak zat te maken met mensen die niet opletten en je niet zien of die lekker door rood rijden terwijl ik met een behoorlijk acceleratie vermogen al zijn pad had kunnen kruisen als ik niet had opgelet. Het is triest dat je op zulke achterlijke dingen moet letten maar ben van mening dat het wel noodzakelijk is.
Godeverdikke, wat dringt er niet door tot die botte hersens van je? Als er twee auto's (of 1 of 3) vanuit stilstand vol optrekken terwijl daar totaal geen aanleiding voor is, is er dan sprake van schuld bij de moeder? Dat andere mensen door rrod lopen/fietsen/rijden (wat hier totaal niet aan de orde is) maakt het gedrag van deze 2 in- en intrieste mannekes goed?
Heb jij nooit een straat overgestoken een paar honderd meter voor stilstaande autos? Let wel, ten tijde van het oversteken was er dus geen sprake van beweging. Dan laat je je kind oversteken en opeens blazen die twee idioten vooruit, waarbij ze overduidelijk niet naar overig verkeer hebben gekeken, want dan trap je wel meteen op de rem. Als paniek reactie ren je achter je ene kind aan.... Wat doet die moeder hier fout? En wat doen de mannen in de auto goed? Leg mij dat even uit, in plaats van die lulpraat dat je het verkeer in moet schatten en dergelijke.
pi_41770774
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:49 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Godeverdikke, wat dringt er niet door tot die botte hersens van je? Als er twee auto's (of 1 of 3) vanuit stilstand vol optrekken terwijl daar totaal geen aanleiding voor is, is er dan sprake van schuld bij de moeder? Dat andere mensen door rrod lopen/fietsen/rijden (wat hier totaal niet aan de orde is) maakt het gedrag van deze 2 in- en intrieste mannekes goed?
Heb jij nooit een straat overgestoken een paar honderd meter voor stilstaande autos? Let wel, ten tijde van het oversteken was er dus geen sprake van beweging. Dan laat je je kind oversteken en opeens blazen die twee idioten vooruit, waarbij ze overduidelijk niet naar overig verkeer hebben gekeken, want dan trap je wel meteen op de rem. Als paniek reactie ren je achter je ene kind aan.... Wat doet die moeder hier fout? En wat doen de mannen in de auto goed? Leg mij dat even uit, in plaats van die lulpraat dat je het verkeer in moet schatten en dergelijke.
Afgezien van het feit dat het nogal triest is om op de man te spelen bedoelde ik met dat door rood rijden aan te geven dat mensen veel hufterige acties maken in het verkeer zoals ik het tot nu toe heb ervaren. Straatracen is ook zon hufterige actie. Wilde er zeker de acties van de jongens in kwestie niet mee goedpraten.

Ja ik heb wel eens een straat overgestoken op een paar honderd meter voor stilstande auto's, ik maak die beslissing echter voor mijzelf en ik kan makkelijker een sprint oid trekken dan een 2 jarig kind.

Die gasten doen dus ook niks goed zoals ik al veel heb gezegd. Die moeder had alleen in mijn ogen wat voorzichtiger mogen zijn en dara blijf ik bij.

Dat ze mede schuldig is aan het ongeluk is bij nader inzien wel wat cru gesteld van me inderdaad. Die gasten zijn de schuldigen. Blijf er echter wel bij dat als de moeder wat voorzichtiger had gedaan ik denk dat ze de overtreding van de 2 racers had kunnen compenseren en daardoor het slachtoffer aantal omlaag had kunnen brengen.
pi_41771039
Die moeder heeft gedaan wat elke moeder zou doen. Met de mate van voorzichtigheid die jij haar aanraadt, zou haar kind in de puberteit zitten tegen de tijd dat ze eindelijk aan de overkant van de straat zijn.
pi_41771071
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:56 schreef BazzieK het volgende:

Die gasten doen dus ook niks goed zoals ik al veel heb gezegd. Die moeder had alleen in mijn ogen wat voorzichtiger mogen zijn en dara blijf ik bij.
Hoe voorzichtig had ze dan moeten zijn volgens jou?

"Nee schat je mag niet oversteken: kijk daar heelverweg staan twee auto's stil. Mischien willen die twee fijne knullen wel een wedstrijdje doen op de straat. Daar willen wij ze natuurlijk niet bij storen he.... Nee he dat is niet fijn voor die twee knullen als ze niet ongestoord kunnen racen."
pi_41771137
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:09 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoe voorzichtig had ze dan moeten zijn volgens jou?

"Nee schat je mag niet oversteken: kijk daar heelverweg staan twee auto's stil. Mischien willen die twee fijne knullen wel een wedstrijdje doen op de straat. Daar willen wij ze natuurlijk niet bij storen he.... Nee he dat is niet fijn voor die twee knullen als ze niet ongestoord kunnen racen."
Dat storen is natuurlijk onzin maar op 2 jarige leeftijd kan je ze mijn inziens beter eerst laten oefenen met oversteken op een plek waar helemaal niks te zien is aan ander verkeer en ze gewoon in andere situaties aan de hand nemen. Maarja daar denkt iedereen anders over natuurlijk.
pi_41771370
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:11 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat storen is natuurlijk onzin maar op 2 jarige leeftijd kan je ze mijn inziens beter eerst laten oefenen met oversteken op een plek waar helemaal niks te zien is aan ander verkeer
Een rustig landweggetje uitkomend op een tennisbaan bijvoorbeeld?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41771835
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Que?
ik gaf een voorbeeldsituatie waarin verklaard werdt waarom moeder de optrekkende auto's niet kon horen (krijsende baby) en 2 tellen niet op de weg letten (kijken of de parasol wel goed staat) .. die is blijkbaar een eigen leven gaan leiden als vaststaand gegeven ?
pleased to meet you
  donderdag 14 september 2006 @ 00:22:43 #226
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41788826
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]
En ik vind dat je zowel schuldig als slachtoffer kan zijn. Hij is zeer zeker schuldig en moet er dan ook voor gestraft worden maar het blijft iets verschrikkelijks om mee te maken.
Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!
Verder kwam de advocaat van een van hun, gisteren op Omroep Flevoland met het verhaa,l dat het bekennen van een straatrace door hun onder dwang was gebeurd en dat ze ten tijde van de aanrijding niet naast elkaar, maar achter elkaar reden en...dat ze niet het maximale uit hun auto hadden gehaald, ze reden hooguit 60 km/h op dat moment....

En het de beredenering die ik een eindje terug heb gelezen dat de moeder mede schuldig is: bullshit!!. Wanneer moet zij dan oversteken? Totdat ze zeker weet dat er vanaf de andere weg de eerstkomende minuten geen auto links- dan wel rechtaf het Creilerpad op komt rijden? Ook is haar familie volgens mij mede eigenaar van een bedrijf naast hun huis (dus aan dezelfde weg) waar dagelijks vele vrachtwagens en tractoren af en aan komen rijden. Je mag aannemen dat zij zich echt wel bewust zal zijn van de mogelijke gevaren die daar ter plaatse op de loer liggen!!!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_41788899
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:22 schreef JB100-plus het volgende:

[..]

Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!
Verder kwam de advocaat van een van hun, gisteren op Omroep Flevoland met het verhaa,l dat het bekennen van een straatrace door hun onder dwang was gebeurd en dat ze ten tijde van de aanrijding niet naast elkaar, maar achter elkaar reden en...dat ze niet het maximale uit hun auto hadden gehaald, ze reden hooguit 60 km/h op dat moment....

En het de beredenering die ik een eindje terug heb gelezen dat de moeder mede schuldig is: bullshit!!. Wanneer moet zij dan oversteken? Totdat ze zeker weet dat er vanaf de andere weg de eerstkomende minuten geen auto links- dan wel rechtaf het Creilerpad op komt rijden? Ook is haar familie volgens mij mede eigenaar van een bedrijf naast hun huis (dus aan dezelfde weg) waar dagelijks vele vrachtwagens en tractoren af en aan komen rijden. Je mag aannemen dat zij zich echt wel bewust zal zijn van de mogelijke gevaren die daar ter plaatse op de loer liggen!!!
Ben inmiddels ook op die uitspraak teruggekomen
pi_41788965
Dat scheelt die gasten toch niks, die krijgen een strafje en doen het zo weer
K*nkersjonnies
  donderdag 14 september 2006 @ 00:35:42 #229
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41789147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken. Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon, dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2. Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_41789189
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:35 schreef JB100-plus het volgende:

[..]

Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!
Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijkt
pi_41789293
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Dat scheelt die gasten toch niks, die krijgen een strafje en doen het zo weer
K*nkersjonnies
tja, als je ziet hoe velen het proberen te bagatelliseren of zelfs moeder de schuld in de schoenen te schuiven .. het lijkt de heersende mentaliteit te zijn, voetgangers zijn vrijwild, opzij opzij want hier kom ik met mijn auto'tje

en gezien dat sjaggie dat gerookt werdt na de aanrijding volgens de lokale media : ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
pleased to meet you
pi_41789343
Dat meen je toch niet altijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
pi_41789392
dat komt van al die computerspelletjes waarin straatracen verheerlijkt wordt
pi_41789417
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:
ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
pi_41789730
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Dat meen je toch niet altijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
ghehe .. natuurlijk bedoel ik het niet .. maar de reacties zijn wel sprekend ..
iemand die heel erg rood aanloopt, een overdaad van smilies die de hele pagina moeilijk laadbaar maakt (oud kastje, weinig RAM) ..
en dan je laatste zin waarmee je eigenlijk je eerdere statement tegenspreekt .. ze kunnen ook getriggerd zijn door .. .. ..
pleased to meet you
pi_41789770
Sowieso noemen ze 2 vmbo'ers met witte petjes in een crx al streetracers

Dit gezegd hebbende vind ik wel dat ze een zwaardere straf verdienen, 10+ jaar oid.
pi_41789883
ja wat denk jij dan, dat ze dit gedrag helemaal zelf bedacht hebben? ze zijn natuurlijk getriggerd door die hele sjonnie-cultuur van gepimpte bakken en 'witte petjes'
  donderdag 14 september 2006 @ 01:23:47 #238
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_41789933
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:37 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijkt
...en een bijpassend laag IQ
................reken er maar niet op.
pi_41790185
quote:
Op donderdag 14 september 2006 01:23 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

...en een bijpassend laag IQ
Die opmerking getuigt dan wel weer van uitermate veel intelligentie
pi_41790432
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende.
Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41790457
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef Eddycage het volgende:
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41792152
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Komop zeg. Computerspelletjes, films, whatev. Wat is er gebeurd met gewoon ouderwets dom mannelijk haantjesgedrag?
pi_41792346
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:05 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.
Nee jongen, deze kleutertjes hadden alleen een pik toen ze in de auto zaten, en nu proberen ze eronderuit te komen.

Dat jij alleen op de weg zou letten nemen we dan maar aan (gezien het feit dat je al niet in je botte kop kunt bevatten dat de openbare weg niet is gemaakt voor jouw spelletjes wordt het al een stukje minder geloofwaardig dat jij of willekeurig andere "racer" (<-kleuter) je prioriteiten hebt liggen bij de veiligheid van anderen), dat deze twee bewust het risico hebben genomen dmv achterlijk rijgedrag om anderen te verwonden nemen we ook eerder aan.
pi_41792556
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.
Nee jongen, deze kleutertjes hadden alleen een pik toen ze in de auto zaten, en nu proberen ze eronderuit te komen.

Dat jij alleen op de weg zou letten nemen we dan maar aan (gezien het feit dat je al niet in je botte kop kunt bevatten dat de openbare weg niet is gemaakt voor jouw spelletjes wordt het al een stukje minder geloofwaardig dat jij of willekeurig andere "racer" (<-kleuter) je prioriteiten hebt liggen bij de veiligheid van anderen), dat deze twee bewust het risico hebben genomen dmv achterlijk rijgedrag om anderen te verwonden nemen we ook eerder aan.
Amen to that!
pi_41792626
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.
Als je die 2-jarige niet kan zien aankomen,is zestig blijkbaar te hard voor die plek. En ben je dus gewoon een achterlijke k*tm*ngool.
En jij bent dat ook, tenzij je alleen racet op afgesloten circuits.
  donderdag 14 september 2006 @ 09:17:05 #246
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41793149
quote:

[..]

Interesant wat jij zegt hier en ik denk idd dat je gelijk hebt, enkel is dat in het geval van racen op een openbare weg nou niet bepaald positief te noemen, daar het meeste gevaar op een openbare weg niet op die weg zelf zit, maar juist naast de weg, op zijwegen/straten enz als je begrijpt wat ik bedoel.

MAW als jij enkel aandacht hebt voor de weg waar jij op "raced" dan heb je dus geen aandacht voor alles er om heen....en laat daar nou altijd die kinderen, ouders, fietsers enz enz zijn, waar jij als autobestuurder rekening moet als je je bevind op die openbare weg, want de autobestuurder is nog altijd de "sterkere" partij.

Het is niet voor niets dat proffesionele racers altijd claimen dat racen op een circuit relatief veilig is, want daar hebben ze geen last van tegenliggers, kinderen die zomaar de staat over rennen Werkelijk...het komt gewoon voor, moeders die hun kinderwagen zo het zebrapad opduwen fietser en de talloze andere verkeersdeelnemers.

Simpel gegeven is dat racen op een openbare weg gewoon eigenlijk niet kan....het brengt een enorm verhoogt risico met zich mee, simpel omdat je nooit kan uitsluiten dat er een andere verkeersdeelnemer zomaar zich in jouw baan gaat begeven....in tegenstelling tot een racecircuit, waar dit praktisch niet voorkomt, behalve andere racers...maar daar hou je rekening mee en dat is dan ook het enige waar je rekening mee hoeft te houden, wat medeweggebruikers betreft.

Ergo...de twee jonge gastjes met te kleine piemels, wat weer een soort compensatie gedrag uitlokte, zijn schuldig en er zijn geen verzachtende omstandigheden, ander dan de te kleine piemols.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 september 2006 @ 09:21:40 #247
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41793266
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:

[..]

en gezien dat sjaggie dat gerookt werdt na de aanrijding volgens de lokale media : ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
Ga eens even gauw fietsen joh.

Een medium (tv, computerspelletjes, muziek) aanwijzen als een verantwoordelijk element bij een situatie als deze is een zwakte bod En zo vreselijk puriteins Amerikaans , eentje die eerder zou gebruikt worden door de advocaat van die gasten, dan door iemand die wilt dat die gasten gewoon hun verantwoordelijkheid gaan nemen in deze kwestie.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_41794623
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Semisane het volgende:

[..]

Een medium (tv, computerspelletjes, muziek) aanwijzen als een verantwoordelijk element bij een situatie als deze is een zwakte bod En zo vreselijk puriteins Amerikaans , eentje die eerder zou gebruikt worden door de advocaat van die gasten, dan door iemand die wilt dat die gasten gewoon hun verantwoordelijkheid gaan nemen in deze kwestie.
Inderdaad. Semisane heeft hier groot gelijk in. Het is vreselijk amerikaans en een zwaktebod om de schuld te geven aan de maatschappij/MTV/spelletjes/films.... Je hebt ook nog een eigen stel hersens, al zijn die bij sommigen nèt groot genoeg om de primaire funcites te laten werken. Maar goed we lijken graag op amerikanen en amerikanen kunnen geen verantwordelijkheid nemen.
pi_41794724
quote:

[..]

ze hebben verklaard dat ze moeder + kinders al op 200meter hebben zien staan, daar gaat je stelling
btw het helpt ook niet mee dat die gast uit creil mentaal al niet in orde was
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  donderdag 14 september 2006 @ 10:38:42 #250
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41795035
En uiteindelijk krijgen die gasten 2 jaar?

Geen grootspraak.. maar als vader zijnde van een 10 mnd oude baby, kan ik je verzekeren als het mijn kind was geweest ik die mongolen allebei na 2 jaar een dwarsleasie zou schoppen!!
Tis gewoon doodslag of moord.. racen doe je maar met je treintjes op zolder
pi_41795914
Sowieso ben je lomp als je gaat racen (als dat al mogelijk is met een golf uit 1980 ), maar als je het dan zo nodig moet doen, doe het dan niet op een plek waar uberhaupt mensen kunnen komen en dus oversteken, maar op de meest afgelegen plek die je kunt vinden. Daarna is er ook nog zoiets als de omgeving, ookal liepen ze niet op de weg, dan stonden ze er wel naast, en dan moet je al besluiten om niet te gaan "racen"
pi_41797262
Over wat voor auto's hebben we het hier?
pi_41797277
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:58 schreef metallicelmo het volgende:
Over wat voor auto's hebben we het hier?
lijkt me niet relevant.
pi_41797291
wittepetjesvmbohardcoregolf
pi_41797430
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

lijkt me niet relevant.
Misschien niet, maar als je gaat streetracen met een Peugeot 205 of met een 1 of andere Mercedes met 500 pk, dan verkijk je je toch aardig op hoe snel zo'n auto vanuit stilstand bij je is..
pi_41798530
zowiezo een rode golf 2, andere weet ik zo ff niet meer
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_41799101
heel tragisch dit alles maar er zijn een paar feiten waarbij je afvraagt wie nu echt de hoofdschuldige is:

1) jongeren en veel mannen vinden snelle auto's mooi
2)snelle auto's worden gebruikt om snel te rijden
3) hard rijden op de openbare weg is gevaarlijk
4) vroeger gingen mensen tegen elkaar racen op afgezette industrie gebieden en dergelijke.
mensen brachten alleen zichzelf in gevaar maar konden wel genieten van hun capriolen.
5) de politie gaat weer kinderachtig bekeuren en ontneemt die mensen hun ontspanning dus mensen gaan illegaal racen op verkeerde plekken.
6) een dagje circuit is reteduur en dus niet te betalen voor de hoofdgroep die raced.

de overheid zou racen op afgelegen gebieden waar geen mensen komen moeten gedogen. racen op de openbare weg meteen keihard afstraffen aangezien mensen dan wel echt fout bezig zijn.
pi_41799183
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Semisane het volgende:

ghehe .. ik had al gezegd dat ik het niet meende hoor, ik zat naar de (uiterst voorspelbare) reacties te vissen ..

fyi .. ik ben altijd al van mening geweest dat spelletjes wat dat aangaat eerder positief dan negatief zijn, de virtuele boksbal die je helpt om iets van je agressie kwijt te raken .. mensen die over de scheef gaan zouden dat hoogstwaarschijnlijk hoe dan ook gaan doen, en misschien zelfs eerder en heftiger omdat ze hun gevoel nergens anders kwijt kunnen
pleased to meet you
pi_41799957
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:06 schreef verliefdekloon het volgende:
heel tragisch dit alles maar er zijn een paar feiten waarbij je afvraagt wie nu echt de hoofdschuldige is:

4) vroeger gingen mensen tegen elkaar racen op afgezette industrie gebieden en dergelijke.
mensen brachten alleen zichzelf in gevaar maar konden wel genieten van hun capriolen.
5) de politie gaat weer kinderachtig bekeuren en ontneemt die mensen hun ontspanning dus mensen gaan illegaal racen op verkeerde plekken.
6) een dagje circuit is reteduur en dus niet te betalen voor de hoofdgroep die raced.

de overheid zou racen op afgelegen gebieden waar geen mensen komen moeten gedogen. racen op de openbare weg meteen keihard afstraffen aangezien mensen dan wel echt fout bezig zijn.
Dus nu is de overheid (mede)schuldig aan de dood van die baby? Of is het gewoon ongelukkig taalgebruik?
pi_41800318
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef Eddycage het volgende:

[..]

Dus nu is de overheid (mede)schuldig aan de dood van die baby? Of is het gewoon ongelukkig taalgebruik?
Nee tuurlijk niet.. De overheid kan er niets aan doen dat 1 of andere ekol iemand doodrijd...

Maarja ik zou het ook best wel op prijs stellen als ze gewoon ergens een legaal racebaantje maken.. Maar wel hard optreden natuurlijk tegen die lui die op de weg langskomen met 230
  donderdag 14 september 2006 @ 14:47:44 #261
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41801721
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe .. ik had al gezegd dat ik het niet meende hoor, ik zat naar de (uiterst voorspelbare) reacties te vissen ..

fyi .. ik ben altijd al van mening geweest dat spelletjes wat dat aangaat eerder positief dan negatief zijn, de virtuele boksbal die je helpt om iets van je agressie kwijt te raken .. mensen die over de scheef gaan zouden dat hoogstwaarschijnlijk hoe dan ook gaan doen, en misschien zelfs eerder en heftiger omdat ze hun gevoel nergens anders kwijt kunnen
Oh oke...ben je een verstandiger muisje dan ik even dacht.
  donderdag 14 september 2006 @ 14:51:42 #262
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41801847
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:06 schreef verliefdekloon het volgende:

Ooooooh ja...nee natuuuurlijk....dat is het...waarom dachten we hier niet eerder aan....die jongens zijn gewoon geheel onschuldig....de overheid daar moeten we altijd de schuld aan geven, want dat is makkelijk....hoeven we helemaal niet over onze eigen akties na te denken...of verantwoordelijkheid voor onze daden nemen....dat hoeft dan ook niet meer....wat een heerlijk leven zo. Wat ben jij slim joh.

Of toch eerder stomzinnig?
pi_41802442
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef Eddycage het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet.. De overheid kan er niets aan doen dat 1 of andere ekol iemand doodrijd...

Maarja ik zou het ook best wel op prijs stellen als ze gewoon ergens een legaal racebaantje maken.. Maar wel hard optreden natuurlijk tegen die lui die op de weg langskomen met 230
pi_41802480
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ooooooh ja...nee natuuuurlijk....dat is het...waarom dachten we hier niet eerder aan....die jongens zijn gewoon geheel onschuldig....de overheid daar moeten we altijd de schuld aan geven, want dat is makkelijk....hoeven we helemaal niet over onze eigen akties na te denken...of verantwoordelijkheid voor onze daden nemen....dat hoeft dan ook niet meer....wat een heerlijk leven zo. Wat ben jij slim joh.

Of toch eerder stomzinnig?
wat die gasten hebben gedaan is idioot.
maar sinds de "the fast and the furious" is de aandacht van jongeren voor "snelle"auto's en racen toegomen.

gevolg is dat jongeren gaan racen. dat kan gevaarlijk, stom, idioot, achterlijk, misdadig en alles zijn maar feit blijft dat dit gebeurd.

een paar jaar geleden had je overal illegale straatraces. deze werden vaak gehouden op verlaten industrie terreinen, maasvlakte, etc. de organisatie stelde zelfs regels op en zorgde dat het orderlijk verliep.
en ja soms ging er een racertje dood maar dat is zijn eigen keuze geweest.

de overheid moest dit natuurlijk keihard aanpakken waardoor racen nu gewoon weer op de openbare weg gebeurd.

waarom dus niet racen op afgelegen gebieden zonder moeders met kinderen gedogen?
iedereen toch blij?
pi_41802543
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:53 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

We leven in een vrij land. Niemand houdt je tegen om zelf een strook grond te kopen en zelf een baantje aan te leggen.
pi_41802556
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:15 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

maar sinds de "the fast and the furious" is de aandacht van jongeren voor "snelle"auto's en racen toegomen.

gevolg is dat jongeren gaan racen. dat kan gevaarlijk, stom, idioot, achterlijk, misdadig en alles zijn maar feit blijft dat dit gebeurd.

een paar jaar geleden had je overal illegale straatraces. deze werden vaak gehouden op verlaten industrie terreinen, maasvlakte, etc. de organisatie stelde zelfs regels op en zorgde dat het orderlijk verliep.

de overheid moest dit natuurlijk keihard aanpakken waardoor racen nu gewoon weer op de openbare weg gebeurd.

waarom dus niet racen op afgelegen gebieden zonder moeders met kinderen gedogen?
iedereen toch blij?
Je mag niet racen op de openbare weg zonder vergunning. Simpel. Het gaat de overheid niet alleen maar om de races zelf. Overigens zijn industrie tereinen ook niet geschikt, daar is 'snachts nnog genoeg verkeer: overwerkers, 24-uurs bedrijven, beveiligingsauto's...

Maar het gaat ook om de veiligheid van de mensjes die zonnodig moeten laten zien dat ze een klein pikkie hebben. Als er iets mis gaat moet de samenleving namelijk opdraaien voor de kosten. Beschadigd wegdek, paar kapotte lantaarnpalen, brandweer die uitrukt, ambulance die moet komen aanrijden, ziekenhuis, berging wrakken...... Dat soort grapjes kost de samenleving vele 10.000 en euro's per keer.
pi_41802781
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:18 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je mag niet racen op de openbare weg zonder vergunning. Simpel. Het gaat de overheid niet alleen maar om de races zelf. Overigens zijn industrie tereinen ook niet geschikt, daar is 'snachts nnog genoeg verkeer: overwerkers, 24-uurs bedrijven, beveiligingsauto's...

Maar het gaat ook om de veiligheid van de mensjes die zonnodig moeten laten zien dat ze een klein pikkie hebben. Als er iets mis gaat moet de samenleving namelijk opdraaien voor de kosten. Beschadigd wegdek, paar kapotte lantaarnpalen, brandweer die uitrukt, ambulance die moet komen aanrijden, ziekenhuis, berging wrakken...... Dat soort grapjes kost de samenleving vele 10.000 en euro's per keer.
oke het mag niet volgens de wet.
boehoe, denk je nu dat er niet meer geracet word?

afgelegen gebieden kunnen heel veilig zijn hoor.
maar jij hebt dus kennelijk liever dat een klein kind word dood gereden dan dat ze stunten op een afgelegen terrein en de verkeersovertredingen gedoogd worden?

welke superoplossing heb jij dan voor dit probleem?
pi_41803037
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:26 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

oke het mag niet volgens de wet.
boehoe, denk je nu dat er niet meer geracet word?

afgelegen gebieden kunnen heel veilig zijn hoor.
maar jij hebt dus kennelijk liever dat een klein kind word dood gereden dan dat ze stunten op een afgelegen terrein en de verkeersovertredingen gedoogd worden?

Volgens de Van Dale:
race·cir·cuit (het ~)
1 voor motor- of autoraces bestemde weg die tijdens de race meermalen afgelegd moet worden => circuit

En voor alle overtredingen onvoorwaardelijke levenslange rij-ontzegging.

Of emigreer gewoon naar Duitsland.
  donderdag 14 september 2006 @ 15:57:08 #269
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41803667
quote:

[..]

iedereen toch blij?
Omdat als je wilt racen je ook gewoon in je buidel moet tasten om op een circuit te rijden....de nogmaals openbare weg is daar niet voor.....en ja..ook afgelegen gebieden zijn openbaar.

Daarbij zijn de wegen gewoon weg niet gebouwd om op te racen...racen betekent meer schade, betekent vaker repareren, betekent hogere wegenbelasting....ik weet dat "gevolgen overzien" niet makkelijk is voor jongeren, maar met moet er toch maar aan geloven....racen op openbare weg geeft _te_ veel risico op veel gebieden....not done dus....

Het feit dat er wat jongeren een stijve piemol krijgen van snelle auto's en de fast and the whatever is totaal geen excuus.

Als die kutkoters een dagje op het circuit niet kunnen betalen, dan moeten ze hun opgefokte neigingen maar temperen....makkelijk.....en ja...je kan nou eenmaal niet alles doen wat je wilt, soms moet je je inhouden...maar dat schijnt weer niet te kunnen bij veel mensen...ofzow.

En nee...ik ben totaal geen voorstander voor gedogen....iets moet of legaal of illegaal geregelt worden...al dat pappen en nathouden heeft nooit geholpen....En ja ik denk dat veel meer dingen legaal moeten zijn, dan je wellicht denkt....maar racen op de openbare weg is daar niet bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 14-09-2006 16:02:17 ]
pi_41803737
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:33 schreef Fixers het volgende:
Of emigreer gewoon naar Duitsland.
of amerika, kan je racen met stefanp ..
pleased to meet you
  donderdag 14 september 2006 @ 16:01:45 #271
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41803811
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:26 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

Dat die domme eikels gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en als men wilt racen ze gewoon een circuit af huren...en niet janken dat het zo duur is...regel dan een sponser en begin je eigen race competitie...maar nee...het gaat er niet om dat met er voor moet betalen...het gaat er om dat ze the fast and the dumbass wilt naspelen...en dus moet het illegaal.....triest....koop een ps2 en ga een race spelletje spelen.
  donderdag 14 september 2006 @ 16:53:51 #272
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_41805402
Simpel:

Als je met je auto optrekt, kijk je of er iets voor, achter en opzij van je is. Zo ja, dan pas je je acties aan op de situatie.
Ze hebben dus gereden op een manier dat 1. niet toegestaan is volgens de wegenverkeerswet en 2. niet gepast was in deze situatie.

Dat er in dit topic super racers aanwezig zijn betwijfel ik natuurlijk niet, niemand rijdt zo goed als jijzelf. En iedereen van die racers hier houd wél rekening met alle overige factoren en zou dit niet gebeurd zijn.
Accepteer dan ook dat er idioten zijn die niet zo goed rijden en dus wél fout, stom en debiel zijn, dat doet echt niks af aan je eigen capaciteiten.

Het is echt dom om te stellen dat je niet over moet steken als er 2 auto's stil staan, stilstaande voertuigen zijn geen gevaar op zichzelf voor voetgangers, tenzij er dus idioten achter het stuur zitten die handelen zonder na te denken. Als stilstaande auto's zo gevaarlijk waren, wat te doen bij parkeerplaatsen?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_41807258
wat een mongooltjes hier zeg.
hoe moeilijk is het te begrijpen dat:

1) boetes niet werken
2) jongeren toch willen racen
3)een circuitdag veel te veel geld kost voor een sjonnie

kun je blijven schreeuwen dat het verboden is en dat de openbare weg er niet voor gebruikt mag worden maar het getuigt van weinig intelligentie en inlevingsvermogen dat een sjonnie in zijn golf zich daar niks van aantrekt.

kennelijk hebben mensen liever een dood kind dan dat ze een oogje toeknijpen als sjonnies zondag op een industrieterrein gaan racen.

(en nee ik ben geen sjonnie met een golf, wij hebben zojuist een gigantische langzame bolide aangeschaft )
pi_41807341
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:01 schreef verliefdekloon het volgende:

1) boetes niet werken

kun je blijven schreeuwen dat het verboden is en dat de openbare weg er niet voor gebruikt mag worden maar het getuigt van weinig intelligentie en inlevingsvermogen dat een sjonnie in zijn golf zich daar niks van aantrekt.

kennelijk hebben mensen liever een dood kind dan dat ze een oogje toeknijpen als sjonnies zondag op een industrieterrein gaan racen.

(en nee ik ben geen sjonnie met een golf, wij hebben zojuist een gigantische langzame bolide aangeschaft )
1: Langdurende ontzeggingen van de rij bevoegdheid waarschijnlijk wel
2: Iedereen wil wel eens wat
3: Dan moeten ze maar niet zo'n dure hobby nemen
pi_41819601
Als we vanuit de overheid nou subsidie verlenen aan iedereen die een penisverlenging wil en cursussen aanbiedt aan iedereen die twijfelt over zijn mannelijkheid, dan ben je meteen van een groot deel van die patserproblematiek en die bijkomende lelijke auto's verlost. Goed plan, hè.
pi_41825815
quote:

[..]

iedereen toch blij?
Ik snap je punt. In de praktijk zou dit ws minder overlast/ongelukken/doden voor andere weggebruikers opleveren. Laat ze zichzelf maar doodrijden dan idd.
Maarrrr...als het verboden wordt op die andere plekken, is dat geen vrijbrief om dan maar minder veilige wegen te gaan gebruiken. Het is niet alsof zo'n gaspedaal als crack op je inwerkt ofzo. Als je echt die jeuk moet krabben, dan moet je er ook wat voor overhebben en een circuit afhuren. Zoniet, dan mag je wat mij betreft geen auto meer en jezelf net niet doodrijden zodat je de volgende 20 jaar langzaam wegteert op een uiterst pijnlijke manier met een rietje in je keel en een slang in je reet.

Edit: het was een algemene je trous, niet gericht tegen verliefdekloon maar tegen typjes als in het bericht uit de OP
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:04:22 #277
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41826424
quote:

1) boetes niet werken

Wat is er nou zo moeilijk te snappen dat als je wilt racen je er ook gewoon geld voor moet neer tellen en niet de cheap-ass willen uithangen en verwachten dat iedereen maar rekening gaat houden met "jouw" hobby? Is dat nou werkelijk _zo_ lastig om te begrijpen?

En nee met "jouw" bedoel ik dan niet verliefdekloon, maar de mannetjes die wel willen racen...want tja...verliefdekloon schijnt een langzame bolide te hebben...wat dat ook mag betekenen.
pi_41826453
de gemiddelde sjonnie is dom. er zijn zelfs topics hier op fok waar gelachen word om die achterlijke figuren. zelfs hele topics waar het draait om de foto's van sjonnies en anita's.

iedereen vind ze dom.

hier in dit topic denkt opeens iedereen dat ze verstandig zijn en niet gaan racen.
hoezo hypocriet redeneren.

trouwens, hoeveel van jullie hebben ooit wel eens een echte straatrace gezien?
heb er eentje gezien op een industrie terrein en het is echt niet gevaarlijk voor onschuldige burgers hoor.
pi_41826492
quote:

1) boetes niet werken

Laten we het eens over jouw intelligentie hebben, of liever, over het gebrek daaraan...
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:11:42 #280
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41826516
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:06 schreef verliefdekloon het volgende:
de gemiddelde sjonnie is dom. er zijn zelfs topics hier op fok waar gelachen word om die achterlijke figuren. zelfs hele topics waar het draait om de foto's van sjonnies en anita's.

iedereen vind ze dom.

hier in dit topic denkt opeens iedereen dat ze verstandig zijn en niet gaan racen.
hoezo hypocriet redeneren.

trouwens, hoeveel van jullie hebben ooit wel eens een echte straatrace gezien?
heb er eentje gezien op een industrie terrein en het is echt niet gevaarlijk voor onschuldige burgers hoor.
Ik vind sjonnies helemaal niet slim, alleen vind ik domheid geen excuus...

Nee heb die races niet gezien, maar ik vind dat ook niet zo relevant....het kan dan volgens jou wel veilig zijn, maar nogmaals die wegen zijn ten eerste openbaar, ten tweede _niet_ gebouwd op racen iemand met een beetje kennis van races weet dat en ten derde is het niet veilig, maar _denkt_ men dat het veilig is...schijn veiligheid dus.

Maw. Ze moeten op een race circuit zijn...klaar....en ja..dat kost geld.....vervelend...maar als je een dure hobby hebt, dan krijg je dat.
pi_41826595
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee heb die races niet gezien, maar ik vind dat ook niet zo relevant....het kan dan volgens jou wel veilig zijn, maar nogmaals die wegen zijn ten eerste openbaar, ten tweede _niet_ gebouwd op racen iemand met een beetje kennis van races weet dat en ten derde is het niet veilig, maar _denkt_ men dat het veilig is...schijn veiligheid dus.

Maw. Ze moeten op een race circuit zijn...klaar....en ja..dat kost geld.....vervelend...maar als je een dure hobby hebt, dan krijg je dat.
maar slimmerd, denk je echt dat een sjonnie die net al zijn geld aan een taartschep voor op zijn auto heeft uitgegegeven nog gaat betalen voor een circuitdag?
en dan gaat hij een keer naar een circuitdag, dan word hij eruit gereden door porsches en ferarris en ander snel spul.
dat was dus eenmalig.
gaat hij liever op straat racen waar hij nog een kans maakt.

maar mensen hier hebben dus liever een kind dood dan dat je de sjonnies een speelterrein geeft.
pi_41826708
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik vind die beredenatie van verliefdekloon wel interressant eigenlijk. Zolang ik mezelf maar voordoe als een domme sjonnie mag ik doen wat ik wil. Ik ben dan immers te dom om te realiseren dat hobbies niet mogen volgens de wet.

Laat mijn hobby nu net het plegen van geweldadidge overvallen zijn. Dat mag toch? Ik wil allemaal spulletjes hebben maar wil er niet als normale mensen voor werken. En ik wil ze toch hebben. Dan steel ik het maar he....
pi_41826784
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik vind die beredenatie van verliefdekloon wel interressant eigenlijk. Zolang ik mezelf maar voordoe als een domme sjonnie mag ik doen wat ik wil. Ik ben dan immers te dom om te realiseren dat hobbies niet mogen volgens de wet.

Laat mijn hobby nu net het plegen van geweldadidge overvallen zijn. Dat mag toch? Ik wil allemaal spulletjes hebben maar wil er niet als normale mensen voor werken. En ik wil ze toch hebben. Dan steel ik het maar he....
rijdt iedereen hier in een fiat panda rond of zo?

mensen racen al op wegen met auto's sinds die dingen bestaan.
ze worden alleen sneller en snelheid word gepromoot en een simpel golfje kost haast niks.

kunnen jullie dan niet snappen dat met straffen je het racen niet tegenhoudt?
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:37:31 #284
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41826954
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:17 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

maar slimmerd, denk je echt dat een sjonnie die net al zijn geld aan een taartschep voor op zijn auto heeft uitgegegeven nog gaat betalen voor een circuitdag?
en dan gaat hij een keer naar een circuitdag, dan word hij eruit gereden door porsches en ferarris en ander snel spul.
dat was dus eenmalig.
gaat hij liever op straat racen waar hij nog een kans maakt.

maar mensen hier hebben dus liever een kind dood dan dat je de sjonnies een speelterrein geeft.
Tja...maar dat blijven dus allemaal, niet bar sterke, excuses. Het boeit me geen ene drol dat die sjonnie dat tie zich in zijn klote volet gegraaid door een farari rijder....dat is zijn probleem..ik heb liever niet dat hij van zijn problemen, de mijne maakt.
pi_41827044
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja...maar dat blijven dus allemaal, niet bar sterke, excuses. Het boeit me geen ene drol dat die sjonnie dat tie zich in zijn klote volet gegraaid door een farari rijder....dat is zijn probleem..ik heb liever niet dat hij van zijn problemen, de mijne maakt.
zie het al weer, de meeste mensen van fok zitten ver laag onder academisch niveau maar denken wel alles beter te weten. maar als er een oplossing ergens voor bedacht moet worden dan kunnen ze niks
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:43:55 #286
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41827081
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:27 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

rijdt iedereen hier in een fiat panda rond of zo?

mensen racen al op wegen met auto's sinds die dingen bestaan.
ze worden alleen sneller en snelheid word gepromoot en een simpel golfje kost haast niks.

kunnen jullie dan niet snappen dat met straffen je het racen niet tegenhoudt?
Nou...de weg was er eerder dan de auto hoor.

En vroeger....ja echt in de jaren 20 en 30, als dan een paar rijke vrinden dachten "Kom laten we racen" Dan betaalde ze gewoon even de lokale politie om een stukkie weg af te zetten....en zelfs dat hielp niet, want nadat er toch wel een aantal slachtoffers waren gevallen, niet alleen de rijders, maar ook toeschouwers, vonden de verschillende overheden in het wijze westen het welletjes.....en raad eens 3 keer.....ze stelden in, dat races enkel nog mochten gereden worden op de daarvoor ingestelde circuits of afgezette routes.

Pech voor de sjonnies zou ik zeggen.

En nee straffen houd het racen niet tegen....maar pleit dan als race liefhebber voor goedkopere (of gratis voor mijn part) leken-circuits...dat mag namelijk in deze democratie ...maar maak het niet het probleem van de rest....
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:48:00 #287
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41827155
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:42 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

zie het al weer, de meeste mensen van fok zitten ver laag onder academisch niveau maar denken wel alles beter te weten. maar als er een oplossing ergens voor bedacht moet worden dan kunnen ze niks
Fijn dat je meteen een oordeel over mijn opleidingsniveau velt, maar mijn oplossing heb ik hier boven al gestelt.

Hup een partij oprichten en pleiten voor goedkopere of gratis circuits voor sjonnies met kleine piemols....lijkt me een vrij simpele en ook doetreffende oplossing...gezien de zogenaamde grote hoeveelheid liefhebbers voor straatraces. van part bouwen ze die circuits dan in de vorm van een industrie tereintje....iedereen blij...

Wellicht dat jij daar dan als, zoals je doet voorkomen, zeer hoog academische niveau opgeleid persoon voorzitter van kan worden.....want je zal vast vinden dat sjonnies daarvoor te dom zijn.
pi_41827368
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Fijn dat je meteen een oordeel over mijn opleidingsniveau velt, maar mijn oplossing heb ik hier boven al gestelt.

Hup een partij oprichten en pleiten voor goedkopere of gratis circuits voor sjonnies met kleine piemols....lijkt me een vrij simpele en ook doetreffende oplossing...gezien de zogenaamde grote hoeveelheid liefhebbers voor straatraces. van part bouwen ze die circuits dan in de vorm van een industrie tereintje....iedereen blij...

Wellicht dat jij daar dan als, zoals je doet voorkomen, zeer hoog academische niveau opgeleid persoon voorzitter van kan worden.....want je zal vast vinden dat sjonnies daarvoor te dom zijn.
ikzelf race niet hoor. mijn huidige auto heeft een top van 130 (als de weg lang genoeg is om vaart te maken ) en doet 0-100 in iets minder dan 20 seconden

ik had vroeger wel sjonnie vriendjes en die gasten racen toch of het mag of niet.
ikzelf erger mij hier in de buurt aan broodmongolen die het nodig vinden om met rond de 120 door een woonwijk met veel kinderen en studenten te racen.

heb toch liever dat ze dat doen op het industrieterrein
pi_41827654
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:59 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

ikzelf race niet hoor. mijn huidige auto heeft een top van 130 (als de weg lang genoeg is om vaart te maken ) en doet 0-100 in iets minder dan 20 seconden

ik had vroeger wel sjonnie vriendjes en die gasten racen toch of het mag of niet.
ikzelf erger mij hier in de buurt aan broodmongolen die het nodig vinden om met rond de 120 door een woonwijk met veel kinderen en studenten te racen.

En ik heb liever dat ze dat doen op afgesloten circuits en mij niet lastigvallen met hun maatschappelijke kosten bij ongevllen e.d. Als sjonnies het niet zelf kunnen betalen moeten ze maar een andere hobby zoeken. Racen met hun plastic speelgoed reacebaan op zolder ofzo.
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:19:55 #290
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41827813
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:59 schreef verliefdekloon het volgende:

[..]

Machtig.
quote:
Dat je kinderen wilt sparen, snap ik ergens wel...maar studenten?
quote:
En ik heb ze liever op het racecircuit.

Maar goed...als de wegenbelasting omhoog gaat om dat men steeds de wegen en straten moet repareren doordat de sjonnies die de hele tijd aan gort rijden....niet zeuren dan he....Ik heb verder geen auto...dus _dat_ zal me aan mijn bibs kunnen oxideren
pi_41830267
hmzzz, academische oplossingen
wat zou je zeggen van auto's innemen, rijbewijs innemen .. leuk om mee te beginnen, en als dat niet helpt kunnen we doorgaan met het afhakken van ledematen, zorgen dat het fysiek onmogelijk wordt om te rijden .. tada, opgelost .. en nee, het is niet onmenselijk want deze sjonnie zou zich vroeger of later zelf kapot rijden, met deze ingrepen voorkom je alleen maar leed bij anderen
pleased to meet you
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:17:04 #292
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_42143806
quote:
Celstraf voor doodrijden baby

De rechtbank in Lelystad heeft dinsdag twee automobilisten (24 en 25) veroordeeld tot respectievelijk anderhalf en twee jaar gevangenisstraf wegens het doodrijden van een pasgeboren baby. Beide mannen mogen vijf jaar geen auto besturen.

De twee mannen hielden 10 juni dit jaar een straatrace op het Creilerpad (Noordoostpolder), waarbij ze een nog geen drie weken oude baby in een kinderwagen aanreden.

Het Openbaar Ministerie had tegen beiden drie jaar cel geëist en acht jaar rijontzegging. Volgens het OM was er sprake van doodslag, omdat de twee mannen tijdens de wedstrijd bewust de kans hadden aanvaard dat er door hun rijgedrag doden zouden vallen. De rechtbank vond doodslag niet bewezen, maar wel dood door schuld.
Bron.
Ik vind de straf niet echt te laag, maar meer had wel gemogen...
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_42145804
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:17 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Liever deze personen 2jaar dan een vieze PEDO of een gast die moorden pleegt met voorbedachterade
pi_42147494
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:17 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Ik vind ook dat er in de wet een extra gradatie tussen "dood door schuld" en "doodslag" mag komen. "Achterlijk haantjesgedrag" ofzo, voor dingen die heel droog bezien een beetje dom en gevaarlijk zijn als je geen rekening houdt met het testosteronwaas dat dit soort lui op dit moment voor de ogen hangt. Zet daar "het voor de lol iemand in elkaar rammen" à la Floor Karstens ook maar bij.
pi_50939693
quote:
Lagere straf voor doodrijden baby

Het gerechtshof in Leeuwarden heeft twee mannen tot acht maanden cel veroordeeld voor het doodrijden van een achttien dagen oude baby in Creil. Anders dan de rechtbank in Lelystad oordeelde het hof dat de mannen geen straatrace hielden.

De rechtbank veroordeelde de mannen tot twee en anderhalf jaar cel. Het hof vindt van een straatrace geen sprake en stelt dat de mannen "zeer onvoorzichtig" zijn geweest.
Bron.
Goftedomme!
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:21:17 #296
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50939770
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:19 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Goftedomme!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_50941660
Ja ik vind het ook niet normaal. Vuile petjespaupers die er weer zo gemakkelijk vanaf komen
pi_50942963
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:19 schreef SteveBallmer het volgende:

Goftedomme!
Deze uitspraak verbaast mij niet. Toen ik indertijd hier over las was ik juist erg verbaasd dat er een straatrace werd aangenomen, terwijl het eerder om een stoplichtsprintje ging.

Ik vind het wel apart dat beiden dezelfde straf kregen. De een rijdt de baby dood, wat op zichzelf een aardige reden is om een draai om de oren te krijgen, de ander had voor zover ik mij kan herinneren wel tijdig geremd. Om nu dezelfde straf te krijgen voor een stoplichtsprintje, dat vind ik wel vreemd.

Maar goed, ik ken de feiten niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:06:57 #299
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_50943038
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Deze uitspraak verbaast mij niet. Toen ik indertijd hier over las was ik juist erg verbaasd dat er een straatrace werd aangenomen, terwijl het eerder om een stoplichtsprintje ging.

Ik vind het wel apart dat beiden dezelfde straf kregen. De een rijdt de baby dood, wat op zichzelf een aardige reden is om een draai om de oren te krijgen, de ander had voor zover ik mij kan herinneren wel tijdig geremd. Om nu dezelfde straf te krijgen voor een stoplichtsprintje, dat vind ik wel vreemd.

Maar goed, ik ken de feiten niet.
Welke auto's waren het, en wie won?
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_50943194
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Baklap het volgende:

Welke auto's waren het, en wie won?
Geen idee. Het staat mij alleen wel bij dat in ieder geval degene die niet de baby had aangereden ook niet harder had gereden dan toegestaan.

Eigenlijk was dat hetgene waar ik vraagtekens bij had. De idioot die het kind heeft doodgereden is m.i. wel goed weggekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')