Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:
[..]
En ik vind dat je zowel schuldig als slachtoffer kan zijn. Hij is zeer zeker schuldig en moet er dan ook voor gestraft worden maar het blijft iets verschrikkelijks om mee te maken.
Ben inmiddels ook op die uitspraak teruggekomenquote:Op donderdag 14 september 2006 00:22 schreef JB100-plus het volgende:
[..]
Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!
Verder kwam de advocaat van een van hun, gisteren op Omroep Flevoland met het verhaa,l dat het bekennen van een straatrace door hun onder dwang was gebeurd en dat ze ten tijde van de aanrijding niet naast elkaar, maar achter elkaar reden en...dat ze niet het maximale uit hun auto hadden gehaald, ze reden hooguit 60 km/h op dat moment....![]()
![]()
En het de beredenering die ik een eindje terug heb gelezen dat de moeder mede schuldig is: bullshit!!. Wanneer moet zij dan oversteken? Totdat ze zeker weet dat er vanaf de andere weg de eerstkomende minuten geen auto links- dan wel rechtaf het Creilerpad op komt rijden? Ook is haar familie volgens mij mede eigenaar van een bedrijf naast hun huis (dus aan dezelfde weg) waar dagelijks vele vrachtwagens en tractoren af en aan komen rijden. Je mag aannemen dat zij zich echt wel bewust zal zijn van de mogelijke gevaren die daar ter plaatse op de loer liggen!!!
Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!quote:Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken. Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon, dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2. Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijktquote:Op donderdag 14 september 2006 00:35 schreef JB100-plus het volgende:
[..]
Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!
tja, als je ziet hoe velen het proberen te bagatelliseren of zelfs moeder de schuld in de schoenen te schuiven .. het lijkt de heersende mentaliteit te zijn, voetgangers zijn vrijwild, opzij opzij want hier kom ik met mijn auto'tjequote:Op donderdag 14 september 2006 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Dat scheelt die gasten toch niks, die krijgen een strafje en doen het zo weer
K*nkersjonnies![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:
ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
ghehe .. natuurlijk bedoel ik het niet .. maar de reacties zijn wel sprekend ..quote:Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Dat meen je toch nietaltijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
...en een bijpassend laag IQquote:Op donderdag 14 september 2006 00:37 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijkt![]()
Die opmerking getuigt dan wel weer van uitermate veel intelligentiequote:Op donderdag 14 september 2006 01:23 schreef agRESSIV-e het volgende:
[..]
...en een bijpassend laag IQ
Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende.
Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef Eddycage het volgende:
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
Komop zeg. Computerspelletjes, films, whatev. Wat is er gebeurd met gewoon ouderwets dom mannelijk haantjesgedrag?quote:Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Dat meen je toch nietaltijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
Amen to that!quote:Op donderdag 14 september 2006 08:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.
Nee jongen, deze kleutertjes hadden alleen een pik toen ze in de auto zaten, en nu proberen ze eronderuit te komen.
Dat jij alleen op de weg zou letten nemen we dan maar aan (gezien het feit dat je al niet in je botte kop kunt bevatten dat de openbare weg niet is gemaakt voor jouw spelletjes wordt het al een stukje minder geloofwaardig dat jij of willekeurig andere "racer" (<-kleuter) je prioriteiten hebt liggen bij de veiligheid van anderen), dat deze twee bewust het risico hebben genomen dmv achterlijk rijgedrag om anderen te verwonden nemen we ook eerder aan.
Als je die 2-jarige niet kan zien aankomen,is zestig blijkbaar te hard voor die plek. En ben je dus gewoon een achterlijke k*tm*ngool.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.
Interesant wat jij zegt hier en ik denk idd dat je gelijk hebt, enkel is dat in het geval van racen op een openbare weg nou niet bepaald positief te noemen, daar het meeste gevaar op een openbare weg niet op die weg zelf zit, maar juist naast de weg, op zijwegen/straten enz als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
Ga eens even gauw fietsen joh.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
en gezien dat sjaggie dat gerookt werdt na de aanrijding volgens de lokale media : ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
Inderdaad. Semisane heeft hier groot gelijk in. Het is vreselijk amerikaans en een zwaktebod om de schuld te geven aan de maatschappij/MTV/spelletjes/films.... Je hebt ook nog een eigen stel hersens, al zijn die bij sommigen nèt groot genoeg om de primaire funcites te laten werken. Maar goed we lijken graag op amerikanen en amerikanen kunnen geen verantwordelijkheid nemen.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ga eens even gauw fietsen joh.![]()
![]()
Een medium (tv, computerspelletjes, muziek) aanwijzen als een verantwoordelijk element bij een situatie als deze is een zwakte bod En zo vreselijk puriteins Amerikaans, eentje die eerder zou gebruikt worden door de advocaat van die gasten, dan door iemand die wilt dat die gasten gewoon hun verantwoordelijkheid gaan nemen in deze kwestie.
ze hebben verklaard dat ze moeder + kinders al op 200meter hebben zien staan, daar gaat je stellingquote:Op donderdag 14 september 2006 02:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |