abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 00:22:43 #226
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41788826
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]
En ik vind dat je zowel schuldig als slachtoffer kan zijn. Hij is zeer zeker schuldig en moet er dan ook voor gestraft worden maar het blijft iets verschrikkelijks om mee te maken.
Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!
Verder kwam de advocaat van een van hun, gisteren op Omroep Flevoland met het verhaa,l dat het bekennen van een straatrace door hun onder dwang was gebeurd en dat ze ten tijde van de aanrijding niet naast elkaar, maar achter elkaar reden en...dat ze niet het maximale uit hun auto hadden gehaald, ze reden hooguit 60 km/h op dat moment....

En het de beredenering die ik een eindje terug heb gelezen dat de moeder mede schuldig is: bullshit!!. Wanneer moet zij dan oversteken? Totdat ze zeker weet dat er vanaf de andere weg de eerstkomende minuten geen auto links- dan wel rechtaf het Creilerpad op komt rijden? Ook is haar familie volgens mij mede eigenaar van een bedrijf naast hun huis (dus aan dezelfde weg) waar dagelijks vele vrachtwagens en tractoren af en aan komen rijden. Je mag aannemen dat zij zich echt wel bewust zal zijn van de mogelijke gevaren die daar ter plaatse op de loer liggen!!!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_41788899
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:22 schreef JB100-plus het volgende:

[..]

Volgens alle berichten die ik tot nu toe uit de lokale media en van andere kanten heb opgevangen stonden de "heren" na de aanrijding doodgemoedereerd een sjekkie te draaien alsof er niets gebeurd was!!!
Verder kwam de advocaat van een van hun, gisteren op Omroep Flevoland met het verhaa,l dat het bekennen van een straatrace door hun onder dwang was gebeurd en dat ze ten tijde van de aanrijding niet naast elkaar, maar achter elkaar reden en...dat ze niet het maximale uit hun auto hadden gehaald, ze reden hooguit 60 km/h op dat moment....

En het de beredenering die ik een eindje terug heb gelezen dat de moeder mede schuldig is: bullshit!!. Wanneer moet zij dan oversteken? Totdat ze zeker weet dat er vanaf de andere weg de eerstkomende minuten geen auto links- dan wel rechtaf het Creilerpad op komt rijden? Ook is haar familie volgens mij mede eigenaar van een bedrijf naast hun huis (dus aan dezelfde weg) waar dagelijks vele vrachtwagens en tractoren af en aan komen rijden. Je mag aannemen dat zij zich echt wel bewust zal zijn van de mogelijke gevaren die daar ter plaatse op de loer liggen!!!
Ben inmiddels ook op die uitspraak teruggekomen
pi_41788965
Dat scheelt die gasten toch niks, die krijgen een strafje en doen het zo weer
K*nkersjonnies
  donderdag 14 september 2006 @ 00:35:42 #229
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41789147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken. Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon, dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2. Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_41789189
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:35 schreef JB100-plus het volgende:

[..]

Waar haal je eigenlijk vandaan dat bestuurders last konden hebben van een laagstaande zon?? Ten eerste was het middag in juni, loopt de weg in kwestie in dit geval lichtelijk van zuid-oost naar noord-west, met aan de linkerkant (zuidkant) ter plaatse een forse bosrand. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij iemand niet konden zien oversteken door een laagstaande zon. En als hun zicht wel was belemmerd door de zon of wat dan ook, dan was het helemaal stom geweest om eventjes een sprintje te trekken!!
Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijkt
pi_41789293
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Dat scheelt die gasten toch niks, die krijgen een strafje en doen het zo weer
K*nkersjonnies
tja, als je ziet hoe velen het proberen te bagatelliseren of zelfs moeder de schuld in de schoenen te schuiven .. het lijkt de heersende mentaliteit te zijn, voetgangers zijn vrijwild, opzij opzij want hier kom ik met mijn auto'tje

en gezien dat sjaggie dat gerookt werdt na de aanrijding volgens de lokale media : ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
pleased to meet you
pi_41789343
Dat meen je toch niet altijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
pi_41789392
dat komt van al die computerspelletjes waarin straatracen verheerlijkt wordt
pi_41789417
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:
ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
pi_41789730
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Dat meen je toch niet altijd maar die computerspelletjes overal de schuld van geven... net zoals dat Counterstrike de oorzaak is van de schoolschietpartijen
Die gasten sporen gewoon niet, ze kunnen ook getriggerd raken door een film als the Fast & the Furious
ghehe .. natuurlijk bedoel ik het niet .. maar de reacties zijn wel sprekend ..
iemand die heel erg rood aanloopt, een overdaad van smilies die de hele pagina moeilijk laadbaar maakt (oud kastje, weinig RAM) ..
en dan je laatste zin waarmee je eigenlijk je eerdere statement tegenspreekt .. ze kunnen ook getriggerd zijn door .. .. ..
pleased to meet you
pi_41789770
Sowieso noemen ze 2 vmbo'ers met witte petjes in een crx al streetracers

Dit gezegd hebbende vind ik wel dat ze een zwaardere straf verdienen, 10+ jaar oid.
pi_41789883
ja wat denk jij dan, dat ze dit gedrag helemaal zelf bedacht hebben? ze zijn natuurlijk getriggerd door die hele sjonnie-cultuur van gepimpte bakken en 'witte petjes'
  donderdag 14 september 2006 @ 01:23:47 #238
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_41789933
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:37 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Geen idee meer hoe ik er op kwam, heb een geheugen dat 5 minuten ver rijkt
...en een bijpassend laag IQ
................reken er maar niet op.
pi_41790185
quote:
Op donderdag 14 september 2006 01:23 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

...en een bijpassend laag IQ
Die opmerking getuigt dan wel weer van uitermate veel intelligentie
pi_41790432
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende.
Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41790457
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef Eddycage het volgende:
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41792152
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Komop zeg. Computerspelletjes, films, whatev. Wat is er gebeurd met gewoon ouderwets dom mannelijk haantjesgedrag?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41792346
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:05 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik race regelmatig en kan je een ding vertellen: je let ALLEEN maar op de weg. Daarom geloof ik er geen woord van dat dit "zomaar" gebeurde. Iedereen heeft bij voorbaat z'n mening al klaar. Dat kind stak op het laatste moment over, dat kan niet anders.
Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.
Nee jongen, deze kleutertjes hadden alleen een pik toen ze in de auto zaten, en nu proberen ze eronderuit te komen.

Dat jij alleen op de weg zou letten nemen we dan maar aan (gezien het feit dat je al niet in je botte kop kunt bevatten dat de openbare weg niet is gemaakt voor jouw spelletjes wordt het al een stukje minder geloofwaardig dat jij of willekeurig andere "racer" (<-kleuter) je prioriteiten hebt liggen bij de veiligheid van anderen), dat deze twee bewust het risico hebben genomen dmv achterlijk rijgedrag om anderen te verwonden nemen we ook eerder aan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41792556
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is veul geloofwaardiger dat de fout bij de moeder lag, vooral na die bekentenis van die snullen dat ze aan het racen waren. Ook is het veul logischer dat die bekentenis afgedwongen is dan dat ze nu gewoon uit angst voor de strafmaat hun woorden weer intrekken als een keutel.
Nee jongen, deze kleutertjes hadden alleen een pik toen ze in de auto zaten, en nu proberen ze eronderuit te komen.

Dat jij alleen op de weg zou letten nemen we dan maar aan (gezien het feit dat je al niet in je botte kop kunt bevatten dat de openbare weg niet is gemaakt voor jouw spelletjes wordt het al een stukje minder geloofwaardig dat jij of willekeurig andere "racer" (<-kleuter) je prioriteiten hebt liggen bij de veiligheid van anderen), dat deze twee bewust het risico hebben genomen dmv achterlijk rijgedrag om anderen te verwonden nemen we ook eerder aan.
Amen to that!
pi_41792626
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Denk daaraan de volgende keer dat een 2-jarige 20 meter voor je de weg op springt als je 60 rijdt en niet meer kan stoppen.
Als je die 2-jarige niet kan zien aankomen,is zestig blijkbaar te hard voor die plek. En ben je dus gewoon een achterlijke k*tm*ngool.
En jij bent dat ook, tenzij je alleen racet op afgesloten circuits.
  donderdag 14 september 2006 @ 09:17:05 #246
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41793149
quote:

[..]

Interesant wat jij zegt hier en ik denk idd dat je gelijk hebt, enkel is dat in het geval van racen op een openbare weg nou niet bepaald positief te noemen, daar het meeste gevaar op een openbare weg niet op die weg zelf zit, maar juist naast de weg, op zijwegen/straten enz als je begrijpt wat ik bedoel.

MAW als jij enkel aandacht hebt voor de weg waar jij op "raced" dan heb je dus geen aandacht voor alles er om heen....en laat daar nou altijd die kinderen, ouders, fietsers enz enz zijn, waar jij als autobestuurder rekening moet als je je bevind op die openbare weg, want de autobestuurder is nog altijd de "sterkere" partij.

Het is niet voor niets dat proffesionele racers altijd claimen dat racen op een circuit relatief veilig is, want daar hebben ze geen last van tegenliggers, kinderen die zomaar de staat over rennen Werkelijk...het komt gewoon voor, moeders die hun kinderwagen zo het zebrapad opduwen fietser en de talloze andere verkeersdeelnemers.

Simpel gegeven is dat racen op een openbare weg gewoon eigenlijk niet kan....het brengt een enorm verhoogt risico met zich mee, simpel omdat je nooit kan uitsluiten dat er een andere verkeersdeelnemer zomaar zich in jouw baan gaat begeven....in tegenstelling tot een racecircuit, waar dit praktisch niet voorkomt, behalve andere racers...maar daar hou je rekening mee en dat is dan ook het enige waar je rekening mee hoeft te houden, wat medeweggebruikers betreft.

Ergo...de twee jonge gastjes met te kleine piemels, wat weer een soort compensatie gedrag uitlokte, zijn schuldig en er zijn geen verzachtende omstandigheden, ander dan de te kleine piemols.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 14 september 2006 @ 09:21:40 #247
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41793266
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:42 schreef moussie het volgende:

[..]

en gezien dat sjaggie dat gerookt werdt na de aanrijding volgens de lokale media : ik zou wel eens naar de computerspelletjes van die gasten willen kijken om vast te kunnen stellen of ze misschien bewust zijn gaan scheppen
Ga eens even gauw fietsen joh.

Een medium (tv, computerspelletjes, muziek) aanwijzen als een verantwoordelijk element bij een situatie als deze is een zwakte bod En zo vreselijk puriteins Amerikaans , eentje die eerder zou gebruikt worden door de advocaat van die gasten, dan door iemand die wilt dat die gasten gewoon hun verantwoordelijkheid gaan nemen in deze kwestie.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_41794623
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ga eens even gauw fietsen joh.

Een medium (tv, computerspelletjes, muziek) aanwijzen als een verantwoordelijk element bij een situatie als deze is een zwakte bod En zo vreselijk puriteins Amerikaans , eentje die eerder zou gebruikt worden door de advocaat van die gasten, dan door iemand die wilt dat die gasten gewoon hun verantwoordelijkheid gaan nemen in deze kwestie.
Inderdaad. Semisane heeft hier groot gelijk in. Het is vreselijk amerikaans en een zwaktebod om de schuld te geven aan de maatschappij/MTV/spelletjes/films.... Je hebt ook nog een eigen stel hersens, al zijn die bij sommigen nèt groot genoeg om de primaire funcites te laten werken. Maar goed we lijken graag op amerikanen en amerikanen kunnen geen verantwordelijkheid nemen.
pi_41794724
quote:

[..]

ze hebben verklaard dat ze moeder + kinders al op 200meter hebben zien staan, daar gaat je stelling
btw het helpt ook niet mee dat die gast uit creil mentaal al niet in orde was
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  donderdag 14 september 2006 @ 10:38:42 #250
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41795035
En uiteindelijk krijgen die gasten 2 jaar?

Geen grootspraak.. maar als vader zijnde van een 10 mnd oude baby, kan ik je verzekeren als het mijn kind was geweest ik die mongolen allebei na 2 jaar een dwarsleasie zou schoppen!!
Tis gewoon doodslag of moord.. racen doe je maar met je treintjes op zolder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')