waarom moet je uberhaupt leven zonder doel buiten doctrine.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Wat is er mis met heerlijk consumeren ? Waarom moet ik op deze aardkloot rekening houden met anderen en daardoor zelf consumeervermogen (welvaart) voor inleveren ?
Precies. Waarom laat ik me een kutgevoel aanpraten door TS ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waarom moet je uberhaupt leven zonder doel buiten doctrine.
omdat je dan reden hebt er wat aan te doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:31 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Precies. Waarom laat ik me een kutgevoel aanpraten door TS ?
Was deze post:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Wat is er mis met heerlijk consumeren ? Waarom moet ik op deze aardkloot rekening houden met anderen en daardoor zelf consumeervermogen (welvaart) voor inleveren ?
Maar het bevalt me wel zo. Eigenlijk. Ik geniet ten top van mijn hedonistische levensstijl.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
omdat je dan reden hebt er wat aan te doen.
zul je ervoor vechten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:54 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Maar het bevalt me wel zo. Eigenlijk. Ik geniet ten top van mijn hedonistische levensstijl.
quote:repress and restrain
steal the pressure and the pain
wash the blood off your hands
this time she won't understand
change in the air
and they'll hide everywhere
no one knows who's in control
you're working so hard
and never in charge
your death creates success
rebuild and supress
change in the air
change in the air
Hmm. Moeilijk. Hangt er vanaf tot in welke mate. De vraag is meer van zou ik het in willen leveren om anderen iets beter te laten leven, het antwoord daarop is nee. Ik betaal al belasting genoeg.quote:
Prima. dat is jouw recht. Wat mij soms zo tegenstaat is dat mensen mij het gevoel op willen dwingen dat ik een slecht mens ben omdat ik niks deel met anderen. Waarom zou ik. Wat win ik daar bij. Ik betaal al genoeg via dwang van de overheid en ik voel me niet geroepen om daar nog wat bij te doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Als jij tevreden bent, prima. Ik zoek graag naar middelen waarin iedereen wel in harmonie met elkaar kan leven.
belasting betalen helpt geen enkel mens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:29 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Hmm. Moeilijk. Hangt er vanaf tot in welke mate. De vraag is meer van zou ik het in willen leveren om anderen iets beter te laten leven, het antwoord daarop is nee. Ik betaal al belasting genoeg.
Nogmaal.. maakt mij niet uit. Maar besef je wel dat dat gevoel vanuit jou komt. Niet van mij af. Ik ben slechts de spiegel. Als jij jezelf een goed mens vindt, dan ben je dat ook. Kwestie van een gezonde portie positivisme met een portie gezond verstand.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:33 schreef Pikkebaas het volgende:
Prima. dat is jouw recht. Wat mij soms zo tegenstaat is dat mensen mij het gevoel op willen dwingen dat ik een slecht mens ben omdat ik niks deel met anderen. Waarom zou ik. Wat win ik daar bij. Ik betaal al genoeg via dwang van de overheid en ik voel me niet geroepen om daar nog wat bij te doen.
het toverwoord luidt rationaliteit?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:39 schreef Apropos het volgende:
Wat een incoherent gebazel toch weer. Er valt nauwelijks een rationeel gesprek over te voeren, het betoog zwalkt alle kanten uit.
En dan komt Boswachtertje er ook nog bij.
Kun je dat eten, tevreden en vrij?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:33 schreef Boswachtertje het volgende:
Al met al ben ik blij, dat ik voor mezelf heb besloten niet na mijn studie een 9/5 baan te nemen. Ik ga eerst nadenken over hoe en wat. Hoe ik het zo goed mogelijk kan aanpakken. Zodat ik tevreden en vrij kan blijven leven.
Het is een vertrouwd middel tegen zinledige associaties.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:44 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
het toverwoord luidt rationaliteit?
Ja, het is een aardige boutade waar ik niet mee uit de voeten kan.quote:Jammer dat je niet kunt/wilt meegaan in de gedachtengang, maar lees dan in ieder geval de quote van Waking Life nog maar eens. Geef daar je commentaar dan op als je dat zou willen voor mij..
HIj bedoelt dat 'ie een uitkering krijgt !quote:
Sinds 9/11 ben ik meer gaan twijfelen aan wat er verteld wordt aan mij, oa via de media. Ik zeg niet dat Bush er zelf achter zit. Wel dat het allemaal 'te toevallig' is gegaan. Het maakt voor mij niet uit wie het gedaan heeft, maar het officiële verhaal rammelt. Ook in Nederland merk ik dat de media speelt met woorden. Dat dingen vaak verdraaid worden. Dat er nog steeds zo veel discussie is omtrent 9/11 geeft mij aan, dat de sluier dus gelicht is. Dat mensen nu zelf op zoek gaan, mede dankzij de stormachtige ontwikkeling van het internet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:13 schreef Apropos het volgende:
Ja, het is een aardige boutade waar ik niet mee uit de voeten kan.
Je schrijft dat op elf september ''de sluier gelicht werd''. Naar ik aanneem, geloof jij dat de regering-Bush daar achter zat. Waarom?
Ik zie het leven van Jezus niet als het verhaal wat in de Bijbel staat. Het is meer een combinatie van wat ik over en van hem via anderen (oa Thomas Evangelie, de enige concrete bron die ik uit mijn hoofd weet) heb gelezen. Het is een mooi plaatje, een mooie metafoor. En Boeddha heeft de weg verder vrijgemaakt. Al eerder dan Jezus als we de geschiedenisboekjes mogen geloven..quote:Wat betreft die ''universele moraal'', ook daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste was Jezus geen sociaal revolutionair, ten tweede zou ik hem niet zo maar gelijk stellen aan Boeddha. Kun je je voorstellen dat de laatste zegt; ''Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is mij niet waardig''?
En hoe kan een eigen moraal universeel zijn?
Eerst afstuderen.. en nee, wees niet bang.. Ik vind wel iets wat ik geen werk/baan hoef te noemen. Een uit de hand gelopen hobby.. dat lijkt me wel watquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:14 schreef Pikkebaas het volgende:
Hij bedoelt dat 'ie een uitkering krijgt !
Dit is toch gewoon borrelpraat?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu mensen 100% geloven dat het systeem hun draagt, (geef een kind een snoepje en het wil niet minder)
wie het "eigen" liefheeft boven het "al" is niet waardig. ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:13 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is een vertrouwd middel tegen zinledige associaties.
[..]
Ja, het is een aardige boutade waar ik niet mee uit de voeten kan.
Je schrijft dat op elf september ''de sluier gelicht werd''. Naar ik aanneem, geloof jij dat de regering-Bush daar achter zat. Waarom?
Wat betreft die ''universele moraal'', ook daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste was Jezus geen sociaal revolutionair, ten tweede zou ik hem niet zo maar gelijk stellen aan Boeddha. Kun je je voorstellen dat de laatste zegt; ''Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is mij niet waardig''?
En hoe kan een eigen moraal universeel zijn?
Ik heb weer veel nagedacht over straat lopend, en veel dingen gezien die ongetwijfeld mij bepaalde inzichten hebben doen evalueren...niet dat het mijn eerdere gedachten afbreekt, integendeel.quote:cursed, curse it, destroy cause we deserve it.
pronounce your complication
act and tell me you cant fake it,
hello jail, subdue me your satan
hoezo?quote:
Mij ook, maar masturberen betaalt te weinigquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:32 schreef Boswachtertje het volgende:
Een uit de hand gelopen hobby.. dat lijkt me wel wat![]()
Mensen kunnen niet meer zonder een bepaald systeem of consumptiemaatschappij. We kunnen immers niet meer met een stok en steen achter de dieren aanrennen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hoezo?
het is logica welk maar bar weinig mensen bij komen, men is namelijk te druk bezig met de materie zelf.
haha dat is zo,quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:33 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet meer zonder een bepaald systeem of consumptiemaatschappij. We kunnen immers niet meer met een stok en steen achter de dieren aanrennen.
ik denk zelf dat de macht ontzetelen enkel nieuwe machthebbers veroorzaakt en geen vrijheid, dat is dus ook niet mijn streven, het is niet de oplossing *de macht* te straffen voor hun leugens, eerder hun te laten inzien dat het anders kan en het systeem te *reformen*quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:03 schreef Luukzor het volgende:
TS: Het klopt allemaal wat je zegt, maar wees eerlijk.
Is er een alternatief? Een beter alternatief? Revolutie?? Maar waarheen?
Iedereen kan zien dat democratie een nogal middelmatig staatsvorm is. De macht bij de schapen. Maar heb jij een beter idee?
Het probleem is gedeeltelijk dat graaierij ons zover heeft gebracht, and alas, dingen die werken blijven we toepassen net zo lang tot de pleuris uitbreekt.
Ik zou toch eerder zeggen "De economie draagt ons niet, het onderdrukt ons."quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:34 schreef BaajGuardian het volgende:
dit systeem draagt ons niet, het onderdrukt ons.
ik vat het samen, uiteraard.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:38 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder zeggen "De economie draagt ons niet, het onderdrukt ons."
Het systeem staat in dienst van de economie of simpelweg: Geld.
Vandaar een *reform* ik kan het niet uitleggen, ehm..quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:36 schreef Perrin het volgende:
Ik denk niet dat de toekomst er zo rooskleurig uitziet kwa technologie en spiritualiteit die samen iets moois en beters voortbrengen. Alleen al niet omdat 90% van de wereldbevolking helemaal geen beschikking heeft over hoogwaardige technologie. Als we ons blijven voortplanten krijg je onontkoombaar problemen die voortkomen uit overbevolking.. Vervuiling, epidemieën, oorlog.. de gebruikelijke ellende zeg maar.
Invitatie Rotg.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:54 schreef Luukzor het volgende:
Misschien praten wie hier over The New World Conscience als tegenhanger van The New World Order.
Misschien een nieuwe periode van verlichting?
Waar kan ik me inschrijven??![]()
Op het moment heeft niemand de wereld in handen, Angst heeft de wereld in handenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:33 schreef wimmul het volgende:
Leuk en aardig BaajGuardian maar werk jij zelf niet ook? Geniet jij zelf niet ook van de luxe die de centjes jou verschaffen? Stuur jij ook niet 5 euri aan Tsunami zwemmertjes om snachts beter te slapen? Ik vind deze mind-numbing laat de regering voor je denken state-of-life tot op zeker hoogte wel prettig. Ik hoef me vrijwel nergens druk over te maken en kan gewoon me leventje 'leiden' (Ignorence is Bliss). Nu teken ik mezelf wel een beetje haaks af op andere posts van me af...want van de andere kant ben ik zeer gierig naar de antwoorden op de vragen wie nu Werkelijk de wereld in handen heeft etc.
En nee Luukzor de NWO heeft nog altijd de touwtjes in de handen.
P.s: Je zal V for Vendetta wel leuk hebben gevonden ofniet?
Get used to itquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:06 schreef wimmul het volgende:
Ik vind je een beetje op Mel Gibson als taxichauffeur lijken....
Vandaag beantwoorde Kumbakara deze vraag zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:13 schreef Apropos het volgende:
Hoewel veel van zijn uitspraken anders doen vermoeden!quote:Wat betreft die ''universele moraal'', ook daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste was Jezus geen sociaal revolutionair,
Die 3 wijzen uit het Oosten leken anders wel heel erg op zoek naar een bijzonder kind. Zij hadden immers (konings)geschenken meegenomen en werden geleid door een ster. Zochten zij de de reïncarnatie van Boedha wellicht?quote:ten tweede zou ik hem niet zo maar gelijk stellen aan Boeddha.
Ach, wie zegt dat alles precies zo opgeschreven is als het werkelijk gebeurd (of gezegd) is?quote:Kun je je voorstellen dat de laatste zegt; ''Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is mij niet waardig''?
Wat gij niet wil dat U geschiedt.....quote:En hoe kan een eigen moraal universeel zijn?
Ik vermoed het ook, yh. Iedereen die beweert van wel gaat uit van de menselijke rede. Maar de mens is niet enkel rede, het is ook irrationele emotie. En dát zorgt voor de problemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:01 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Een utopia komt er nooit.
Hmm. Een wat paniekerig allegaartje zonder leidende gedachte.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:49 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Vandaag beantwoorde Kumbakara deze vraag zo.
Zeker. Maar Jezus was niet alleen begaan met armen en ''gevallen vrouwen'', hij at ook met tollenaars, die toch zeker de bestaande orde dienden.quote:Hoewel veel van zijn uitspraken anders doen vermoeden!
zou daarop dan toch minstens moeten volgen lijkt me
Ja, dit is natuurlijk giswerk. Ze zochten de koning der Joden. Bovendien weet ik niet wat je hier onder ''reincarnatie van de Boeddha'' verstaat.quote:Die 3 wijzen uit het Oosten leken anders wel heel erg op zoek naar een bijzonder kind. Zij hadden immers (konings)geschenken meegenomen en werden geleid door een ster. Zochten zij de de reïncarnatie van Boedha wellicht?
Het Christendom bestond immers nog niet.
Misschien wel net zoals het tegenwoordig nog gebeurt met de Dalai Lama.. zoek en gij zult vindenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:19 schreef Apropos het volgende:
Ja, dit is natuurlijk giswerk. Ze zochten de koning der Joden. Bovendien weet ik niet wat je hier onder ''reincarnatie van de Boeddha'' verstaat.
Het begon erg gestruktureerd en koelbloedig (met 9/11), maar de leidende geadchte lijkt inderdaad te ontbreken, danwel te bestaan uit het creeren van chaos. Een chaos waartegen al diverse malen protest is aangetekend, hetgeen echter maar niet schijnt te willen helpen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hmm. Een wat paniekerig allegaartje zonder leidende gedachte.
[..]
Hij was er niet alleen mee begaan, maar predikte zelfs dat 'in God's ogen', de kleine duit die een arme in het kerkzakje deed, (minstens) evenveel waarde had als de gulle giften van de rijken!quote:Zeker. Maar Jezus was niet alleen begaan met armen en ''gevallen vrouwen'', hij at ook met tollenaars, die toch zeker de bestaande orde dienden.
Ik kwam er op tijdens een gesprek met een "buurman", een Iraanse asielzoeker die me eens trachtte te verbazen met de grote verscheidenheid aan religieuze mafkezen (stromingen) die er in zijn land te vinden zijn. Eén daarvan had erg veel weg van het Boedhisme en/of zij geloofden ook werkelijk dat Jezus 'van hen' was, dat weet ik niet meer precies.quote:Ja, dit is natuurlijk giswerk. Ze zochten de koning der Joden. Bovendien weet ik niet wat je hier onder ''reincarnatie van de Boeddha'' verstaat.
Wat is het alternatief?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu mensen 100% geloven dat het systeem hun draagt, (geef een kind een snoepje en het wil niet minder) maken mensen zichzelf afhankelijk van alle speeltjes, kunnen niet meer zonder mobieltje, internet, verpakt voedsel (zoals je in groeten aan de rimboe en groeten terug zag, men wil het in de winkel want dan zie je de verschrikking...niet van het slachten etc.. god wat een hel moet dat zijn je eigen vlees te verkrijgen en bereiden.... pffft)
Mensen zijn mak gemaakt, tam, schaaps, beinvloedbaar, over zich heen lopend, en al die miljoenen mensen en meer en meer mensen willen allemaal iemand zijn, individueel zijn, zichzelf volvreten, entertainen, en daarvoor werken zij, om een luxe te verkrijgen die niks veranderd, weer 1 van de miljoenen mensen die luxe bezit, en het daarna te verdedigen..
En het werken houd alles in stand, zoals geld sturen naar arme landen armoede in stand houd
de landen worden arm door ons systeem, en dan proberen wij hun wat te instaleren in datzelfde systeem, door geld te sturen waar zij van ons spullen en hulp voor kunnen kopen, en ondertussen vreten wij gewoon varkens door waar de arme landen het voedsel voor verbouwen en hier weer heen schepen.
its such a fucking laugh.
Nu even de vraag of het wel zo verstandig is mensen steeds ouder te laten worden, de verzorging van mensen erbij, de grotere werkdruk, en men wil meer en meer, krijgt meer en meer, en moet dus werken voor meer en meer.
Mischien had agent smith in de film the matrix nog wel gelijk ook dat de mens een virus betrof.
Maar goed dat is niet een punt wat ik hier wil maken, ik hoop dat men eens gaat nadenken, en mischien ooit eens de mens als mens gaat opstaan en het veranderd, al zou men waarschijnlijk zich liever doodvreten.
Men staat bloot en werkt zelf mee aan Conditionering vanaf de geboorte
onze waarheid die in den hemelen zijt, uw faam worde geheiligd.
als u uw kind niet wil indoctrineren in een scholing word u gestraft en uw kind ontnomen en alsnog gevormd te dienen voor het werk en een goeie consument te zijn.
Present education is pure indoctrination, it is taught how to fit in, not beyond
En met deze kwellende woorden wil ik deze openings post eindigen om hopelijk een naar gevoel bij u te laten, een knagende die er wat aan wilt veranderen.
edit: wil je nu ook iets doen?
zie ook deze link Invitatie Rotg.
een free world order.quote:
Precies, de mens is verre van perfect en dat is maar goed ook. Perfectie is uiteindelijk net als een utopia doodsaai.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:16 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Ik vermoed het ook, yh. Iedereen die beweert van wel gaat uit van de menselijke rede. Maar de mens is niet enkel rede, het is ook irrationele emotie. En dát zorgt voor de problemen.
Maar wat is vrij binnen de huidige maatschappij? Hoe vrij wil je zijn? Wat bedoel jij met vrij?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
een free world order.
geen zin om het om deze tijd uit te leggen.
maar een alternatief moet komen anders sterft iedereen maar af in de ellende die we nu zelf veroorzaken.
Voor jou is perfectie doodsaai...maar vraag dat maar eens aan een 50 jarige zwervende alcoholist die 's winters midden in de nacht met -9 achter het station moet slapen....quote:Op zondag 25 juni 2006 12:13 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Precies, de mens is verre van perfect en dat is maar goed ook. Perfectie is uiteindelijk net als een utopia doodsaai.
Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken?quote:Op zondag 25 juni 2006 12:59 schreef wimmul het volgende:
[..]
Voor jou is perfectie doodsaai...maar vraag dat maar eens aan een 50 jarige zwervende alcoholist die 's winters midden in de nacht met -9 achter het station moet slapen....
Ik probeer alleen aan te duiden dat hij, zich maar door een visie heeft laten beinvloeden om tot het oordeel -perfectie van de mensheid zou alleen saai zijn- te komenquote:Op zondag 25 juni 2006 13:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken?
Naast dat perfectie (als bijvoorbeeld een maatschappij) niet door mensen te bereiken is. Maar dat is wel een utopie waar naar gestreefd wordt heb ik zo'n vermoeden.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:59 schreef wimmul het volgende:
[..]
Voor jou is perfectie doodsaai...maar vraag dat maar eens aan een 50 jarige zwervende alcoholist die 's winters midden in de nacht met -9 achter het station moet slapen....
Niet....ooit wordt ie 51 of gaat ie doodquote:Op zondag 25 juni 2006 15:22 schreef yahtzeehooligan het volgende:
De 50 jarige zwerver zal er altijd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |