paar glazen melk = +/- 0.5 liter melkquote:M'n Pa drinkt 's morgens een paar glazen melk en overdag een paar glazen water en wat cup-a-soup. (puur zout en erg slecht)
's avonds lust ie ook nog wel eens een potje bier. Alles bij elkaar 5 a 6 liter
Aanbevolen hoeveelheid is 2 liter. Meer dan 2 liter kan geen kwaad tot op zekere hoogte.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:44 schreef Gluckskafer het volgende:
Dus dan mag je maar 2liter / 30 cl = 6.6 flessen bier drinken?
Dat is ook een belangrijke factor inderdaad. 6 liter of meer is echter zo'n grote hoeveelheid dat het bijna altijd schadelijk is.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan best 6 liter water drinken op een dag als het maar in verhouding staat met wat je doed op een dag. Sta je de hele dag in de zon te schilderen dan moet je goed drinken en is 6 liter niet gek.
Maar als je je de hele dag niet inspant dan kan 6 liter te veel zijn.
Ga je nooit naar de WC als je bier drinkt?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:44 schreef Gluckskafer het volgende:
Dus dan mag je maar 2liter / 30 cl = 6.6 flessen bier drinken?
Lees eerst een wat er staatquote:paar glazen melk = +/- 0.5 liter melk
paar glazen water = laten we het houden op 1 liter
cup-a-soup = 0,2 liter water
Laten we zeggen 2 liter water bij elkaar.. dan is 3-4 liter bier misschien wel het probleem en niet het water direct.
Dank jequote:Op zondag 11 juni 2006 17:40 schreef Conflict het volgende:
Ik denk dat het beter is om wat teveel te drinken dan structureel te weinig.
Zoveel drinken is ook niet goed. Vijfduizend sinaasappels per dag eten is ook ongezond.
Sterkte met je pa, ik hoop dat hij er weer bovenop komt.
En hoe zou dat moeten komen door het water? Leg dat eens goed uit.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:49 schreef R0ADKILL het volgende:
[..]
Lees eerst een wat er staat
Zijn longen en hart zijn slecht nu en z'n lever is gezond
Volgens mij bedoelt hij dat hij al genoeg water op had en daarna nog bier.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:49 schreef R0ADKILL het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen anders had ik niet mijn lijstje kunnen maken en er staat nergens in je bericht dat zijn lever goed is.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:49 schreef R0ADKILL het volgende:
[..]
Ik ben geen artsquote:Op zondag 11 juni 2006 17:50 schreef wonko het volgende:
[..]
En hoe zou dat moeten komen door het water? Leg dat eens goed uit.
Hoefde gij van waoter niet te pissen?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:48 schreef Rens2001 het volgende:
[..]
Ga je nooit naar de WC als je bier drinkt?
Precies, ik drink zeker 4 liter water per dag. Maar ik fitness elke avond waardoor ik veel vocht verlies. Je kunt niet zo zwart-wit stellen wat te veel is, dat is per persoon verschillend.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan best 6 liter water drinken op een dag als het maar in verhouding staat met wat je doed op een dag. Sta je de hele dag in de zon te schilderen dan moet je goed drinken en is 6 liter niet gek.
Maar als je je de hele dag niet inspant dan kan 6 liter te veel zijn.
Als je een bericht post kan je ook reacties verwachten, zowel negatief als positief ondanks het onderwerp. Er staat ook duidelijk dat hij wel van een potje bier houdt. Voor mij zegt dat persoonlijk genoeg, maar daar denkt iedereen waarschijnlijk anders over.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:36 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het heel erg ongepast om die man nu ineens als alcoholist te bestempelen.
Ik zat ook ff te rekenen aan de had van de gegevens die de TS geeft en exlusief bier kom ik dan op 2 tot 2,5 liter vocht, als de rest dan uit bier moet bestaan........ tja.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:44 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Als je een bericht post kan je ook reacties verwachten, zowel negatief als positief ondanks het onderwerp. Er staat ook duidelijk dat hij wel van een potje bier houdt. Voor mij zegt dat persoonlijk genoeg, maar daar denkt iedereen waarschijnlijk anders over.
Dat rekensommetje had ik ook al geplaatst aan de hand van de gegevens van TS. Mogelijk moet TS dan de OP aanpassen met juiste informatie.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik zat ook ff te rekenen aan de had van de gegevens die de TS geeft en exlusief bier kom ik dan op 2 tot 2,5 liter vocht, als de rest dan uit bier moet bestaan........ tja.
quote:Op zondag 11 juni 2006 18:51 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Dat rekensommetje had ik ook al geplaatst aan de hand van de gegevens van TS. Mogelijk moet TS dan de OP aanpassen met juiste informatie.
Nou omdat je het iedere keer over een paar glazen dit en een paar glazen dat hebt, een paar glazen zijn geen vele liters.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:52 schreef R0ADKILL het volgende:
En waarom zou je alles exact tellen en dat aanvullen met bier ?
Misschien is het wel letterlijk 1 flesje bier per dag + heel veel water (met of zonder aanmaak)
Heeft de dokter dat verteld of is dat je eigen conclusie? Want van een paar glazen melk, paar glazen water en wat cup-a-soup krijg je geen watervergiftiging hoor...quote:Op zondag 11 juni 2006 18:52 schreef R0ADKILL het volgende:
En waarom zou je alles exact tellen en dat aanvullen met bier ?
Misschien is het wel letterlijk 1 flesje bier per dag + heel veel water (met of zonder aanmaak)
Ik ga trouwens niet eens verder in op deze discussie. M'n arme Pa had gewoon veel te veel vocht.
Dus niet alcohol maar vocht
Het kuddevolk is dan toch juist zo iemand als je pa die dat doet? Maar goed, sterkte ermee.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:36 schreef R0ADKILL het volgende:
Maargoed volgens het "kuddevolk" moet je veel drinken
Ik kom dagelijks ook wel aan een liter of 4, misschien wel meer. Maar ik heb altijd al veel dorst gehadquote:Op zondag 11 juni 2006 18:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ikd rink ook een heleboel, ik kom zeker ruim boven de 2 liter uit..
Door het drinken van te veel vocht kan je idd inwendig "verdrinken", omdat je lichaam het vocht niet meer aankan. Maar hier moet je verdomd veel achter elkaar voor drinken of je moet een onderliggende lichamelijke kwaal hebben.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
teveel water zorgt er alleen voor dat je ontzilt (te weinig zout) de cup a soup lost dat wel op.
Vocht bij je longen heeft volgens mij geen reet te maken met te veel drinken.
6 liter in een paar uurtjes dus volgens mijn linkje hierbovenquote:Op zondag 11 juni 2006 18:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Door het drinken van te veel vocht kan je idd inwendig "verdrinken", omdat je lichaam het vocht niet meer aankan. Maar hier moet je verdomd veel achter elkaar voor drinken of je moet een onderliggende lichamelijke kwaal hebben.
same here, van kleins af aan was ik altijd degene die de hele dag door dronk, nu nog steeds.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks ook wel aan een liter of 4, misschien wel meer. Maar ik heb altijd al veel dorst gehad
Overigens: http://www.planet.nl/plan(...)tid=585339/sc=f749f4
Het was ook geen watervergiftigingquote:Op zondag 11 juni 2006 18:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heeft de dokter dat verteld of is dat je eigen conclusie? Want van een paar glazen melk, paar glazen water en wat cup-a-soup krijg je geen watervergiftiging hoor...
Vandaar ook mijn eerdere conclusie dat die man een onderliggende kwaal had aan hart- en bloedvaten.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:00 schreef WaSTeiL het volgende:
De vader van TS kan ook nooit last hebben van een watervergiftiging want dan zouden er hele andere symptomen moeten zijn. In dit geval is er gewoon sprake van een hartfalen. Vocht in de longen (of vocht achter de longen zoals ook wel gezegd wordt) is vaak de oorzaak van een slecht hart en niet andersom.
das idd vaak gewoon gevolg van hartfalen, in welke vorm of mate dan ook...quote:Op zondag 11 juni 2006 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op zondag 11 juni 2006 18:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik zat ook ff te rekenen aan de had van de gegevens die de TS geeft en exlusief bier kom ik dan op 2 tot 2,5 liter vocht, als de rest dan uit bier moet bestaan........ tja.
Hoe kan je hier nou ooit een rekensom van makenquote:M'n Pa drinkt 's morgens een paar glazen melk en overdag een paar glazen water en wat cup-a-soup. (puur zout en erg slecht)
Nou een paar is bij mij 2 of 3, hooguit 4 glazen. Wat cup-a-soup is over het algemeen niet veel en staat in mijn visie gelijk aan een paar, dus tussen de 2 en de 4 glazen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zich de tering zuipt in cup-a-soup. 1 glas is trouwens ongeveer 200 ml.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:12 schreef Conflict het volgende:
Hoe kan je hier nou ooit een rekensom van maken![]()
Een potje bier is 33 centiliter over het algemeen.
In dat geval zit de TS maar wat te lullen en klopt ze hele verhaal dus gewoon niet, want dan kom je nooit op 6 liter uit!quote:Op zondag 11 juni 2006 19:55 schreef Conflict het volgende:
En een potje bier is 30 CL. Als je het begrip "een paar" zo letterlijk neemt, dan moet je dat ook bij "een potje" doen. Simpel zat.
Zeggen dat een paar twee is, is even flauw als de discussie dat zwart geen kleur is. Dat is een beetje niveau basisschool.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
In dat geval zit de TS maar wat te lullen en klopt ze hele verhaal dus gewoon niet, want dan kom je nooit op 6 liter uit!
Mensen die onjuiste of misleidende informatie posten om hun eigen conclusies op te dringen aan andere mensen......![]()
Mijn eerste conclusie was dan ook dat die man een aandoening had aan de hart- en bloedvaten.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:15 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het ook een raar verhaal, maar ik ga niet met vage rekensommen die nergens op slaan een man die ik totaal niet ken tot alcoholist bombarderen.
http://users.telenet.be/lode.stevens/cma/riscor.htmlquote:Algemene maatregelen.
Een gezonde leefwijze is zeer belangrijk om verergering van de zieke te vermijden. Algemeen is een vetarm dieet aangewezen met beperking van het zoutgebruik. Een teveel aan zout bevordert namelijk het ophouden van water in het lichaam wat slecht is voor het verzakte hart.
Soms dienst ook de inname van water te worden beperkt. Bovendien dienst het gebruik van alcohol te worden beperkt en is roken – als boosdoener nummer één van hart - en bloedvaten – absoluut verboden.
Dat lijkt mij nu ook.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Mijn eerste conclusie was dan ook dat die man een aandoening had aan de hart- en bloedvaten.![]()
Thee (ook groene thee) bevat theïne. Theïne is hetzelfde caffeine, dus voor thee geldt hetzelfde als voor koffie. Wel bevat thee minder caffeine dan koffie. Groente thee bevat ook minder caffeine dan gewoon thee.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:18 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit geldt ook voor koffie wat dezelfde werking heeft. Thee kan ik het niet van vinden, maar dat zal dan ook zeker niet gelden voor groene thee, maar voor de standaard thee waar theeine in zit.
das 6 liter in 1 keer en das heeeeeeeeel wat anders dan 6 liter per dag.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:19 schreef leeminator het volgende:
Was het niet laatst dat een soldaat 6 liter water moest drinken uit zijn helm en hierdoor een epeleptische aanval heeft gekregen.
Grote helm!quote:Op zondag 11 juni 2006 20:19 schreef leeminator het volgende:
Was het niet laatst dat een soldaat 6 liter water moest drinken uit zijn helm en hierdoor een epeleptische aanval heeft gekregen.
ik denk inderdaad eerder dat het andersom is. Een gezond hart kan prima 6 liter vocht op een dag aan. Maar wanneer iemand bijvoorbeeld hartfalen heeft, kan het hart het vele vocht niet kwijt, hierdoor stijgt de druk in je longen (pulmonale hypertensie oftewel decompensatie cordis) en uiteindelijk ontstaat er longoedeem (vocht in je longblaasjes waardoor er geen goede uitwisseling meer is van zuurstof en koolzuur en uiteindelijk de pt een heel laag zuurstofgehalte krijgt en een hoog koolzuurgehalte). Wanneer een pt in deze situatie belandt heet dit een astma cardiale.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:55 schreef R0ADKILL het volgende:
[..]
Ik ben geen arts
Maar zijn lichaam hield veel vocht vast, deels in en achter zijn longen
Hierdoor liepen de blaasjes vol en stikte hij letterlijk in zijn eigen vocht
Met perslucht en zuurstof hebben ze de boel weer op gang geholpen
Toen merkte ze dat ook het hart al een tijdje niet meer liep.
Het kan ook andersom zijn, daar zijn ze nog niet uit
Zo gezond klinkt het niet...en waarom je zo loopt te zeiken over kuddevolk en waterdrinken snap ik niet. Heeft totaal niets te maken met waar je vader aan lijdt.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:55 schreef R0ADKILL het volgende:
[..]
Ik ben geen arts
Maar zijn lichaam hield veel vocht vast, deels in en achter zijn longen
Hierdoor liepen de blaasjes vol en stikte hij letterlijk in zijn eigen vocht
Met perslucht en zuurstof hebben ze de boel weer op gang geholpen
Toen merkte ze dat ook het hart al een tijdje niet meer liep.
Het kan ook andersom zijn, daar zijn ze nog niet uit
Dus doordat hij wat ouder is kon zijn hart het niet meer aan
Dus voerde zijn lichaam het vocht niet meer af met bovenstaande gevolgen
Hij is bijna 70 en redelijk gezond
Geen zuiplap (bier) en niet dik of zo, eerder slank
en Uw eerste aanpak zou zijn?... Lasix?quote:Op zondag 11 juni 2006 20:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
uit een van mijn opdrachten die ik heb gemaakt: decompensatie cordis:
-verhaal-
Dieet en medicatie!quote:Op zondag 11 juni 2006 20:41 schreef David Letterman het volgende:
[..]
en Uw eerste aanpak zou zijn?... Lasix?
Je zit er denk ik niet ver naastquote:Op zondag 11 juni 2006 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
behandeling:
NTG en aan de lasix iv (dit is een diuretica; een diuretica is een medicijn welke het overtollige vocht uit het lichaam via de nieren afvoert). Dit om het hart van meer O2 te voorzien (door de NTG gaan de kransslagaders verder dilateren en is een een grotere diameter, waardoor er makkelijker bloed circuleert en er dus ook meer O2 bij het hart komt.) en het overtollige vocht kwijt te raken, waardoor de gaswisseling beter zal gaan verlopen, doordat de longblaasjes zich weer beter kunnen ontplooien.
hiernaast:
Ook is extra zuurstofaanbod noodzakelijk., dit kan door zuurstof of iemand tijdelijk met PEEP beademen (hierdoor blijven de longblaasjes beter openstaan en wordt de gaswisseling opmerkelijk verbeterd)
dieet is pas van latere zorg.....
6 liter bier..... per persoon??quote:Op zondag 11 juni 2006 22:06 schreef Omkron het volgende:
Sorry hoor.. maar is 6 liter echt zo veel dan..? Als je flink gaat bieren zit je er zo aan toch..?
Je kan natuurlijk eerder op de dag al 1,5 a 2 liter water en ander vocht ophebben; dan zit je na wat pilsjes denk ik best rap in die richtingquote:Op zondag 11 juni 2006 22:11 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
6 liter bier..... per persoon??![]()
6 liter bier = 12 halve liters = 20 flesjes = 30 glazen!
Nou ja, als jij dat prettig vindt!![]()
Ik dacht dat die het alleen over bier had, maar nu ik het nog eens lees bedoelde die dat niet.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:30 schreef Hork het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk eerder op de dag al 1,5 a 2 liter water en ander vocht ophebben; dan zit je na wat pilsjes denk ik best rap in die richting![]()
Zeker nog nooit een goede BBQ met bijhorend feest meegemaakt..?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:11 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
6 liter bier..... per persoon??![]()
6 liter bier = 12 halve liters = 20 flesjes = 30 glazen!
Nou ja, als jij dat prettig vindt!![]()
quote:Op zondag 11 juni 2006 23:06 schreef Omkron het volgende:
[..]
Zeker nog nooit een goede BBQ met bijhorend feest meegemaakt..?
Er zijn ook maar weinig mensen die ik hem dat zie nadoenquote:Op zondag 11 juni 2006 17:36 schreef R0ADKILL het volgende:
Een tijdje terug heb ik dit topic aangemaakt
Scheld hier op dat kuddevolk met waterflessen
Achteraf heel eng gezien mijn ervaring hier benenden
Ik dacht al dat veel water drinken nooit goed kon zijn.
M'n Pa drinkt 's morgens een paar glazen melk en overdag een paar glazen water en wat cup-a-soup. (puur zout en erg slecht)
Maargoed volgens het "kuddevolk" moet je veel drinken
Van de week stopte zijn longen door het vele vocht en daardoor stopte ook zijn hart.
Hij is bijna gestikt in zijn eigen vocht en heeft absoluut schade aan zijn hart opgelopen.
Het is dat de dokter er snel bij was op de motor
Nu ligt hij in het ziekenhuis om te herstellen maar het komt nooit meer echt goed.
Ondanks de warmte krijgt hij geen druppel meer dan 2 liter vocht per dag.
Ten eerste voor zijn longen en ook omdat zijn hart de kracht niet heeft om veel water weg te werken.
Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die niet weten dat je veel drinken niet moet overdrijven.
juistquote:Op zondag 11 juni 2006 19:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik denk dat het sowieso niet verstandig is voor een man van 70 jaar om 6 liter vocht te drinken.
Kratje bier over een avond..? Met eten en gezelligheid.. zijn meer mensen toe in staat dan jij denkt hoor..quote:Op zondag 11 juni 2006 23:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dus veel bier zuipen staat synoniem voor een goed feest?! Ik denk dat je de meeste mensen compleet kunt opvegen na bijna 1 krat bier in je eentje te hebben opgezopen.
Als je drinkt als je pas dorst hebt ben je al te laat. Dorst is een teken van het lichaam dat je eigenlijk al tekort heeft aan vocht.quote:Op maandag 12 juni 2006 00:49 schreef K33T het volgende:
Wat een berekeningen hier allemaal. Gewoon drinken als je dorst hebt. Dan zit het wel snor.
Altijd die drang om alles tot in de finesse te willen houden.
jezus, wat een mongolen fout.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan best 6 liter water drinken op een dag als het maar in verhouding staat met wat je doed op een dag.
Een páár glazen melk 's morgens?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:36 schreef R0ADKILL het volgende:
M'n Pa drinkt 's morgens een paar glazen melk en overdag een paar glazen water en wat cup-a-soup. (puur zout en erg slecht)
Dat is het punt juist als je dorst krijgt ben je te laat. Je moet zorgen dat je geen dorst krijgt, dan ben je goed bezig.quote:Op maandag 12 juni 2006 00:49 schreef K33T het volgende:
Wat een berekeningen hier allemaal. Gewoon drinken als je dorst hebt. Dan zit het wel snor.
Altijd die drang om alles tot in de finesse te willen houden.
het kan best als je genoeg zouten binnenkrijgt, zelf drink ik 1,5 - 3,5 liter per dag, en dat is puur water. ik drink ook nog thee en soms vruchtensap enzo en heb nergens last vanquote:Op maandag 12 juni 2006 09:46 schreef staticdata het volgende:
vorig jaar is er in groningen toch een student bewusteloos geraakt omdat hij voor zijn ontgroening 6 liter water moest drinken?
6 liter drinken op een dag is best veel inderdaad...
Succes met vaders in iedergeval
Inderdaad, koemelk is vor het kalf, niet voor de mens. De enige melk die je zelf hoort te drinken komt uit je moeders tiet en nergens anders.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:25 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Een páár glazen melk 's morgens?
![]()
Dat is gewoon niet goed voor je.
Eén glas melk is eigenlijk al te veel.
Drink toch gewoon water of vruchtensap.
![]()
Krijgen we die onzin redenering weer. Ik drink gewoon 1,5 liter melk op een dag en heb nergens last van hoor. Zou een beetje ziek zijn als ik nu nog borstmelk zou drinken.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, koemelk is vor het kalf, niet voor de mens. De enige melk die je zelf hoort te drinken komt uit je moeders tiet en nergens anders.
Alleen (een gedeelte van de) noordeuropeanen en een paar stammen onder de sahara kunnen melk verdragen op volwassen leeftijd. We hebben in zekere mate een tolerantie ontwikkeld, maar het is niet per definitie gezond voor de mens. Veel mensen hebben een lichte vorm van intolerantie, waardoor ze hun lichaam toch "vergiftigen", waardoor ze bijvoorbeeld last kunnen krijgen van overgevoeligheid, overgewicht, ziektes, etc.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Krijgen we die onzin redenering weer. Ik drink gewoon 1,5 liter melk op een dag en heb nergens last van hoor. Zou een beetje ziek zijn als ik nu nog borstmelk zou drinken.
quote:Op maandag 12 juni 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Krijgen we die onzin redenering weer. Ik drink gewoon 1,5 liter melk op een dag en heb nergens last van hoor. Zou een beetje ziek zijn als ik nu nog borstmelk zou drinken.
..... over de hele dag.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:36 schreef Omkron het volgende:
Dus als je gewoon gezond bent, dan kun je gewoon lekke 6 litertjes zuipen.. proost!
Gatverdamme slet.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:16 schreef Sander170 het volgende:
Veel energydrinks drinken met dit weer![]()
RedBull, Golden Power![]()
Als je al last krijgt van melk dan heb je vast geen afweersysteem oid.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:59 schreef releaze het volgende:
[..]
Alleen (een gedeelte van de) noordeuropeanen en een paar stammen onder de sahara kunnen melk verdragen op volwassen leeftijd. We hebben in zekere mate een tolerantie ontwikkeld, maar het is niet per definitie gezond voor de mens. Veel mensen hebben een lichte vorm van intolerantie, waardoor ze hun lichaam toch "vergiftigen", waardoor ze bijvoorbeeld last kunnen krijgen van overgevoeligheid, overgewicht, ziektes, etc.
Aha!quote:Op maandag 12 juni 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als je al last krijgt van melk dan heb je vast geen afweersysteem oid.
Wat is dat voor een vreemde opmerking?quote:Op maandag 12 juni 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als je al last krijgt van melk dan heb je vast geen afweersysteem oid.
daar moet ik dan weer even tegenin gaan. Mijn oma hield ook veel vocht vast achter haar longen, als gevolg van slecht werkende nieren en hartfalen, en mocht toch echt maximaal 1 liter vocht per dag tot zich nemen toen ze een poos heel ziek was van dat vocht...quote:Op zondag 11 juni 2006 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
teveel water zorgt er alleen voor dat je ontzilt (te weinig zout) de cup a soup lost dat wel op.
Hoe dan ook, sterkte voor je pa.
Sorry, zag een hoop moeilijke termen en dan haak ik afquote:Op maandag 12 juni 2006 14:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
uh irule het is geen medicijnenuittreksel hierboven, het is gewoon een zelfgeschreven uitwerking voor mijn opleiding tot IC-verpleegkundige.
en het ligt aan de oorzaak van de decompensatie of hij weer "gewoon mag drinken"
Er zijn namelijk verschillende oorzaken waardoor iemand longoedeem kan krijgen: namelijk:
--- knip, hier stond nog veel meer tekst--
Hartklepafwijkingen
Deze kunnen aangeboren zijn, maar soms ontstaan ze ook pas later. Oorzaken kunnen zijn:
-Verkalking van de kleppen
-Ernstige hartvergroting
-Endocarditis (ontsteking van de binnenste weefsel laag van het hart, welke de hartholten en de kleppen bekleedt.)
Er zijn twee soorten klepafwijkingen:
-Onvoldoende sluiten. (insufficiëntie)
-Onvoldoende opengaan door verstijving (stenose)
en ja ik heb ook ervaring zoals je wel leest![]()
Het onderzoek is voor zover ik weet letterlijk gegaan zoals jij beschrijft.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:31 schreef Beessie-Jen het volgende:Knip - lang verhaal -
Dat hoor je vaker: mensen denken dat ze maagpijn voelen, maar in feite is het hun hart.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:33 schreef R0ADKILL het volgende:
Achteraf (ja achteraf is het makkelijk) was er wel een duidelijke waarschuwing. Pa had al weken last van erge pijn door maagzuur. Medicatie hiervoor hielp niet Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat die gewoon z'n tikkertje was die problemen gaf.
Bij mjin pa was het precies andersom. Ze dachten dat hij last had van zijn hart (kreeg o.a. pilletje onder zijn tong) terwijl hij juist last had van maagzuur. Heeft erg lang geduurd voordat ze daar achter waren. Nadeel is dat je dan ook nog eens op vakantie bent en de artsen slecht Engels spreken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:53 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Dat hoor je vaker: mensen denken dat ze maagpijn voelen, maar in feite is het hun hart.
![]()
Nee ik bedoel te zeggen dat je een mietje bent als je er niet tegen ken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:53 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Aha!
Dus je ziet nu wel in dat melk slecht voor je is en door je afweersysteem moet worden geneutraliseerd.
Precies!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Nee ik bedoel te zeggen dat je een mietje bent als je er niet tegen ken.
Sletquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Nee ik bedoel te zeggen dat je een mietje bent als je er niet tegen ken.
Hoezo fout?quote:Op maandag 12 juni 2006 09:14 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
jezus, wat een mongolen fout.
6 Liter is echt veel trouwens.
Sterkte met je vader!
Dan is 6 liter alsnog behoorlijk veel vind ik zelf !quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:10 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hoezo fout?
Als je veel aan het sporten bent op een dag (of bijvoorbeeld intensief werken), dan zweet je veel meer en verlies je dus veel meer vocht. Dan is het niet zo gek als je 6 liter drinkt. En zeker als het weer dan al niet meezit.
Of ben ik nou gek geworden..
Ik word ook helemaal ziek van die warmte. Je blijft maar zuipen, en zeiken ho maarquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:10 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hoezo fout?
Als je veel aan het sporten bent op een dag (of bijvoorbeeld intensief werken), dan zweet je veel meer en verlies je dus veel meer vocht. Dan is het niet zo gek als je 6 liter drinkt. En zeker als het weer dan al niet meezit.
Of ben ik nou gek geworden..
Ben jij diegene die in je icoontje staatquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik word ook helemaal ziek van die warmte. Je blijft maar zuipen, en zeiken ho maar
Ja, voor iemand die niet zo actief is op een dag is het zeker (te)veel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:13 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dan is 6 liter alsnog behoorlijk veel vind ik zelf !
Of het moet een professionele sporten zijn !
Wat doet hij voor sport dan + werk![]()
Helemaal mee eens, het is zowieso teveel !quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:23 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ja, voor iemand die niet zo actief is op een dag is het zeker (te)veel.
Maar het ging er even om dat 6 liter sowieso teveel zou zijn en dat het onzin zou zijn dat als je actiever bent je meer moet drinken.
6 liter vind ik ook veel voor op gewone dagen. maar op dagen dat ik echt actief ben kom ik wel aardig in de buurt. Ik drink sowieso veel, en met deze warmte nog meer. En ik ben geen professionele sporter.
Als ik niet een beetje oplet zou ik zo 6 liter drinken (met dit weer, of als ik moet werken of sporten)
Hoezo? Ja foto van een jaar geleden ofzo, ben je me buurman?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:15 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ben jij diegene die in je icoontje staat![]()
Nee ik woon 1 blok verderquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoezo? Ja foto van een jaar geleden ofzo, ben je me buurman?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |