daar draait areo toch niet in..?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:31 schreef whoops het volgende:
Heeft iemand al ervaringen met het draaien van de nieuwe beta in VMware?
Was dat niet het idee van de 9000-serie? Ik dacht dat die 9 voor DirectX 9 stond.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 01:57 schreef maartena het volgende:
Zou een... ATI Radeon 9700 Pro 128 Mb genoeg zijn voor Aero? Ik weet niet of ie 100% DirectX 9.0 compatible is.
Nog niet beschikbaar denk ik dan. Te nieuw? Nog even geduld hebben.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:55 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb een Acer Aspire 9400. Op de site van Acer kan ik niks vinden, iemand misschien een idee?
Vond ik gister ook wel een beetje...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:22 schreef mschol het volgende:
[..]
de UI in IE7 is verneukt
ik wil me knoppen terug![]()
februari 2007.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:00 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens, hoe lang kan je deze versie gebruiken? Is het een time trial?
Norton Corp 10.0 is vista ready.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef Bastian het volgende:
Vista werkt hier prima. Dit zijn mijn bevindingen:
* Soundblaster Live! heeft geen drivers voor Vista. hij doet het wel maar alleen over 2 boxen terwijl ik er 4 heb.
* Virusscanners doet het niet. Er is wel een gratis versie voor Vista beta gebruikers beschikbaar van eTrust. (zoek --> google)
* Mijn mic. / digitale ingang doet het niet WHAA! Maar dat kan ook aan probleem 1 liggen.
Verder ziet het er errug gaaf uit!![]()
Doe je toch gewoon in je xp een vmwarequote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik baal echt....had me er zo op verheugd Vista op me notebook te installeren.
Klote ACPI gezeik
Evenals Avast! En gratisquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:01 schreef Joene het volgende:
[..]
Norton Corp 10.0 is vista ready.
Computer Associates heeft een vista scanner.
Kaspersky vanaf 1 juli.
Gewoon dit ding toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:22 schreef mschol het volgende:
[..]er bestaat geen corp versie van norton..
dat heet gewoon symantec antivirus
sorry ik gebruikte het woord norton , en nu weet niemand wat ik bedoelquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon dit ding toch?
Of bedoel je dat er geen "Norton" in de naam zit?
quote:
quote:Of bedoel je dat er geen "Norton" in de naam zit?
En je begreep natuurlijk totaal niet wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:29 schreef mschol het volgende:
[..]
yup idd..
[..]
het verschil tussen symantec antivirus en norton antivirus is wel wat groter dan alleen de naam hoor
a) geheugengebruik, norotn heeft meer ram nodig om lekker te draaien
b) Norton zit helemaal in je systeem gewikkeld (dus uninstallen gaat wel, maar ow wee als je uninstaller crasht)
ik welquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:31 schreef Joene het volgende:
[..]
En je begreep natuurlijk totaal niet wat ik bedoelde![]()
Daar komen ze dan vanzelf achterquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ik welmaar straks denkt iemand dat er een corp versie van norton antivirus bestaat *shivers*
Disablen in de bios , dan herkent windows hem niet. hoef je hem ook niet te installeren.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:33 schreef FredvZ het volgende:
hm, dat probleem is gefixt, een beetje nieuw geheugen doet wonderen.
Nu gelijk weer een ander probleem... Hij wil mn onboard S-ATA controller niet installeren. Dat hoeft van mij ook niet, maar er bestaat gewoon geen mogelijkheid om er onder uit te komen
Uitschakelen in je BIOSquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:33 schreef FredvZ het volgende:
Nu gelijk weer een ander probleem... Hij wil mn onboard S-ATA controller niet installeren. Dat hoeft van mij ook niet, maar er bestaat gewoon geen mogelijkheid om er onder uit te komen
je had het net niet over raid , maar over sata.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:38 schreef FredvZ het volgende:
hmmm, weet ik dan zeker dat mn raidopstelling na inschakelen weer werkt?
Wanneer je daar schijven aan hebt hangen als boot schiet dat niet op...quote:
Nee, maar waarom zou het je dan niet interessren of de drivers wel of niet laden?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je daar schijven aan hebt hangen als boot schiet dat niet op...
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zou het je dan niet interessren of de drivers wel of niet laden?
Die keuze kan ik van MS op zich wel waarderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:14 schreef cygnusx het volgende:
Ik had een andere BSOD, namelijk van mn videokaart.
Wat ik erg storend vond is dat na 1 bsodtje onder de installatie hij de voglende keer Windows rollback doet. oftewel de installatie ongedaan maakt. terwijl ik dat totaal niet wil.
Verder was dat op te lossen door de juiste videokaartdriver te installeren onder veilige modus. en de installatie ook in veilige modus af te ronden enzo.
De Radeon 9700 (R300) is 100% DX9 maar niet alle 9x00 kaarten, de 9100 en 9200 zijn volgens mij DX8.1 (R2xx)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was dat niet het idee van de 9000-serie? Ik dacht dat die 9 voor DirectX 9 stond.
mag ik vragen waarom niet ? volgens mij is het namelijk gewoon te imagen met norton 8.0quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:37 schreef DarkShine het volgende:
Norton Ghost werkt iig niet op Vista.
In een DOS omgeving wel ja nu Vista nog NTFS gebruikt, later met WinFS werkt dat niet meer (denk ik) en het kan zijn dat Ghost niet in Vista draaid ja, er is een hoop wat niet IN Vista werkt..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:39 schreef Joene het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom niet ? volgens mij is het namelijk gewoon te imagen met norton 8.0
Winfs wordt voorlopig niet geimplementeerd en zeer wrs helemaal niet in vista.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:42 schreef mForce het volgende:
[..]
In een DOS omgeving wel ja nu Vista nog NTFS gebruikt, later met WinFS werkt dat niet meer (denk ik) en het kan zijn dat Ghost niet in Vista draaid ja, er is een hoop wat niet IN Vista werkt..
WinFS komt met de eerste SP van Vista.. maarja niks is zeker nee..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Winfs wordt voorlopig niet geimplementeerd en zeer wrs helemaal niet in vista.
Als je het programma opstart geeft hem een foutmelding, kan verder alleen het programma afsluiten...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:39 schreef Joene het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom niet ? volgens mij is het namelijk gewoon te imagen met norton 8.0
Dus op zn vroegst april 2007 .quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:44 schreef mForce het volgende:
[..]
WinFS komt met de eerste SP van Vista.. maarja niks is zeker nee..
Booten met bootable cdquote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als je het programma opstart geeft hem een foutmelding, kan verder alleen het programma afsluiten...
Misschien gebruiken wij dat hier om er ghosts van andere schijven mee te makenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Booten met bootable cd
Ghost starten
image maken
Klaar.
Zou kunnen , krijg vanzelf de Subscribtie wel door de busquote:
Van de 64bits versie overigens. Waar vind ik die vista nieuwgroepen trouwens?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:39 schreef veldmuis het volgende:
Heeft iemand een md5 van dat bestand? De grootte klopt, maar ik kreeg wel een error bij het wegschrijven..
Lees het bericht wat ik gequote heb dan...quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:33 schreef FredvZ het volgende:
hm, dat probleem is gefixt, een beetje nieuw geheugen doet wonderen.
als hij net zo hard opschiet als de fok! search minimaal idd.quote:
iMac 1.83ghz core duo met 1gb geheugen duurde ongeveer een half uurquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:51 schreef mForce het volgende:
Op wat voor machines testen jullie Vista? en hoe lang duurt het installeren?
Voor die raidcontroller moet je wel eerst de drivers installeren.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:58 schreef Nemephis het volgende:
Vista Beta 2 draait! En dat met een videokaart die ik van het Drents Museum in bruikleen heb voor mijn tweede monitor, een 4 Mb Matrox pci-kaartje.
Nu zit er ook nog een normale AGP ATI kaart in die ik wil instellen als eerste monitor: Probleem is alleen dat Vista die hele monitor niet aan de praat krijgt - ik heb net de ATI Vista drivers geïnstalleerd, de kaart staat ook wel onder hardware vermeld maar is uitgeschakeld (en ik kan 'm ook niet inschakelen).
De help van Vista heb je ook nog niks aan (dat ding verwijst naar het Mobility Center), dus als iemand de oplossing weet?....
De schijven die in raid hangen zijn ook nog niet te zien onder Vista (de raid deed in Beta 1 ook niks), maar daar zal t.z.t. wel een oplossing voor worden aangeboden
Ik snap 'm nu...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lees het bericht wat ik gequote heb dan...
[..]
Optie Bquote:
A) Voor die raidcontroller moet je wel eerst de drivers installeren.
B) Maar waarschijnlijk heeft de betreffende fabrikant er nog geen drivers voor.
C) Of alleen beta versies...
Dat moederbord heb ik hier dus ook en is voor zover ik nu kan zien de bron van het probleem.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:03 schreef Netsplitter het volgende:
Asus A8N-SLI Deluxe
een amd athlon 2600+ met 1.25GB ramquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:51 schreef mForce het volgende:
Het is beta toch.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:56 schreef Whizzkith het volgende:
Weet iemand hoe je die tyfus bevestigingsschermpjes uit kunt zetten?
Als de pc net aanstaat krijg je bij elk scherm dat je opent weer een donker scherm met zo'n venstertje![]()
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:51 schreef mForce het volgende:
standaard windows security gewordenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:56 schreef Whizzkith het volgende:
Weet iemand hoe je die tyfus bevestigingsschermpjes uit kunt zetten?
Als de pc net aanstaat krijg je bij elk scherm dat je opent weer een donker scherm met zo'n venstertje![]()
[afbeelding]
dan zou ik je er maar iets meer in verdiepen als je dat denkt..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:00 schreef Q. het volgende:
Zo te horen is het meer een alpha dan een beta. Veel plezier er mee.
Gevonden, thnxquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:03 schreef mschol het volgende:
[..]
standaard windows security geworden
kan je onder useraccounts in control panel uitzetten..
ja beetje vreemd, maaar je uac staat in iedergeval niet meer aan... (scheelt een hoop gescheldquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:05 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
Gevonden, thnxMoet hem nu wel ff opnieuw starten dan
![]()
quote:Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.
verbaasd me eigenlijk helemaal niks, ze zullen et alleen nergens meer oor gebruiken (ten zij je een of ander oud legacy proggie hebt)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:19 schreef FredvZ het volgende:
Iemand trouwens al opgevallen dat ook DOS weer van de partij is:
[..]
Ik heb wel met veel pijn en moeite die raidcontroller onder Vista aan de praat gekregen zodat ik m'n c: kon formatten, maar daarna ging het met het kopien fout...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat moederbord heb ik hier dus ook en is voor zover ik nu kan zien de bron van het probleem.
Nvidia heeft wel Beta-drivers gemaakt, maar ook die werken niet. Ze lijken meer getweakte WinXP64 drivers te zijn, dan echte WinV drivers.
Linkjes naar betadrivers nforce:
64bit:
http://www.nzone.com/obje(...)vista_x64_beta2.html
32bit:
http://www.nzone.com/obje(...)vista_x86_beta2.html
Ik heb de beta drivers van de site van Nvidia gedownload, uit gepakt en die uitgepakte drivers direct op een cd gefikt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:26 schreef FredvZ het volgende:
hoe heb je controller pratende gekregen met WinVista?
Tering hoe vetquote:
Hoor wie het zegt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:09 schreef tonks het volgende:
Ja helemaal geweldig dat je nu een paar dagen een mac hebt Q. nee echt, super.
Ik zeg niet in elke post "Windows is kut" als ik net 2 dagen een mac hebquote:
Ik kan mij herinneren dat jij het ook zo ongeveer in elk topic riep.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:14 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik zeg niet in elke post "Windows is kut" als ik net 2 dagen een mac heb. natuurlijk is osx beter.. maar omdat nou in elke post verkapt te vermelden is een beetje bullshit
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat jij het ook zo ongeveer in elk topic riep.
Wat de noob is that? Ziet het er echt zo uit?quote:
Nee dit heb ik ff snel gemaakt met photoshop!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:24 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat de noob is that? Ziet het er echt zo uit?
Nou het komt uit een aflevering van RocketBoom wat een soort online tvprogramma/video podcast is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
Hey tonks, uit welk filmpje komt jouw avatar?
Heb het de hele middag geprobeerd, en nu ook weer. Maar ze doen het echt niet.... ZIjn er alternatieve downloadlocaties? Of zal ik 'm maar dmv een torrent ophalen? (als dat lukt, geen idee van)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Een paar keer refreshen en de download wil wel.
Je zegt het zelf al, er zijn diverse grote trackers die een torrent hebben van beta 2.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:53 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Heb het de hele middag geprobeerd, en nu ook weer. Maar ze doen het echt niet.... ZIjn er alternatieve downloadlocaties? Of zal ik 'm maar dmv een torrent ophalen? (als dat lukt, geen idee van)
dat is kut want die heb ik niet meerquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:11 schreef FredvZ het volgende:
kzou toch een DVD-R proberen. DVD-RW zou moeten werken in theorie, maar in praktijk wil het wel eens voorkomen dat het dus niet werkt.
heb ik ook naar gezocht maar niks gevondenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:14 schreef Tijn het volgende:
Levert Microsoft een MD5 checksum of iets anders waarmee je de integriteit van je iso kunt checken? Dat lijkt me een goede eerste stap.
ik vind hem juistquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:20 schreef Omkron het volgende:
Ik heb de gelekte versie jaartje terug gehad.. en als ik dit zo lees.. dan wacht ik wel totdat hij uit is..
Niets wijst erop dat Apple overweegt om Mac OS X vrij te geven voor non-Macintosh computers.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:28 schreef Omkron het volgende:
Wanneer komt OSX voor de PC..? Is daar al wat over bekend..?
dat was een apha versie. Dat is nog zelfs voor de beta. Kan je totaal niet met elkaar vergelijkenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:20 schreef Omkron het volgende:
Ik heb de gelekte versie jaartje terug gehad.. en als ik dit zo lees.. dan wacht ik wel totdat hij uit is..
van de ms site:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:44 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand al hoe lang deze versie blijft lopen?
quote:De software van Windows Vista Beta 2 (en RC1) is een vooruitgave met beperkte geldigheidsduur. De proefperiode loopt af op 1 juni 2007.
En wie ontwikkeld dan OSX..? Andere partijen..?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:34 schreef Q. het volgende:
Sterker nog, de kans dat dat gebeurt is kleiner dan 0,1%, Apple is nog steeds een hardwareboer.
Ze maken alleen maar software om de verkoop van hun hardware te bevorderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:51 schreef Omkron het volgende:
[..]
En wie ontwikkeld dan OSX..? Andere partijen..?
Ja.. sterk punt!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:56 schreef Q. het volgende:
OS X is een unique selling point voor de hardware: zonder OS X had ik nooit Apple hardware gekocht. Simpel.
Toeval!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:59 schreef neo2000 het volgende:
Krijg de iso met geen mogelijkheid gedownload.. In firefox. in IE bij de eerste poging direct goed..Misschien een tip voor de rest van de windhoos gebruikers..?
Niks toeval, hier hetzelfde.quote:Toeval!
Die moet je halen bij je mobo fabrikant.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Toeval!
Vraagje. Heeft iemand de 64-bits versie draaien op zijn athlon64, en werkt cool&quiet daarin?
Ik heb nu de 32bits x86 versie, en daar werkt C&Q dus NIET in, helaas. Een drivertje van AMD is ook niet te vinden.
Asus is de fabrikant. Die gebruiken ook gewoon de AMD drivers en passen die hooguit wat aan. Onder WinXP heb ik gewoon de AMD driver draaien, en dat werkt prima.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Die moet je halen bij je mobo fabrikant.
Was dat serieus een beperking van de domaindinges? Ik altijd maar vloeken waarom ze op school die irritante policy hebbenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Wel grappig trouwens ... het "switch user" principe werkt nú ook in een domein .... , al vreet dat wél behoorlijk wat RAM
Ik ben ook niet heel erg slim. Daarnaast had mn huisgenoot het (met mijn toestemming van "ja doe maar, prima") gedaan, omdat hij een Apple heeft, en toch benieuwd was.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:17 schreef maartena het volgende:
Tis ook niet slim om je huidige OS te upgraden naar een beta versie. Zoiets installeer je op een aparte HD of partitie
quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef Nemephis het volgende:
Vista loopt lekker, behalve dat het geluid niks doet; het is ook al een oude videokaart met brakke drivers, een Creative Labs SB Live 5.1, die in mijn PC hangt.
Ik zit er dus over te denken een andere geluidskaart te halen: Ik hoef geen dure kaart met allerhande toeters en bellen (simpel kaartje is genoeg) - iemand een goede aanrader voor een geluidskaart die Vista compatibel is?
Kun je niet voor een niet-acpi versie kiezen, net als in tijdens de installatie van XP dat je een bepaalde Functietoets in moet drukken? (F2 ofzo?)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik baal echt....had me er zo op verheugd Vista op me notebook te installeren.
Klote ACPI gezeik
Format nodig?quote:Op maandag 12 juni 2006 03:20 schreef synaesthesia het volgende:
heb vista beta 2 welgeteld een paar uurtjes gedraaid, was echter zo dom om "upgrade" te kiezen vanuit mn windows xp. Deinstallatie was dus niet mogelijk. Format was echter noodzakelijk aangezien ik steeds een blue screen kreeg
Mijn Realtek AC'97 onboard kaartje heeft zelfs al Vista beta drivers....quote:
Als je XP terug wilt wel ja. Je kunt niet un-installen, dus het is Format of doorploeteren met de beta.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Format nodig?Zit namelijk met hetzelfde (d'oh!) probleem.
Nee joh is het een bèta, je meent het.. (onder bèta 1 had ik wel geluid namelijk, niet uit die ISA-plank welliswaar maar uit welke kaart dan wel, dat weet ik ook niet meer).quote:dat de vista driver brak izijn heeft misschien wel iet te maken met het feit dat het een BETA is
De SB Live 5.1 gaat wel ondersteund worden in Vista, het is een kaart die zoveel verkocht is dat ze em niet kunnen negeren. Creative zal dus wel drivers voor die kaart uitbrengen. Om nou speciaal voor de beta een aparte kaart te halen lijkt me overbodig.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef Nemephis het volgende:
Vista loopt lekker, behalve dat het geluid niks doet; het is ook al een oude videokaart met brakke drivers, een Creative Labs SB Live 5.1, die in mijn PC hangt.
Ik zit er dus over te denken een andere geluidskaart te halen: Ik hoef geen dure kaart met allerhande toeters en bellen (simpel kaartje is genoeg) - iemand een goede aanrader voor een geluidskaart die Vista compatibel is?
Volgens mij word in Vista sowieso ISA niet meer ondersteund. Onde XP was dat bij veel kaarten al een probleem.....quote:Op maandag 12 juni 2006 19:21 schreef Nemephis het volgende:
Ik kwam erachter dat mijn oude trouwe uit 1995 stammende ISA-geluidskaart nu écht verouderd is![]()
Creative is wel berucht om late en crappy drivers. Met Windows XP was het in het begin ook een ramp om SoundBlasters fatsoenlijk aan de praat te krijgen.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
De SB Live 5.1 gaat wel ondersteund worden in Vista, het is een kaart die zoveel verkocht is dat ze em niet kunnen negeren. Creative zal dus wel drivers voor die kaart uitbrengen. Om nou speciaal voor de beta een aparte kaart te halen lijkt me overbodig.
Probeer voorlopig even deze "modded" driver: http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=20
Creative zal vanzelf wel een keer met een Vista driver komen.
Mooi! Ouwe legacy teringzooi.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij word in Vista sowieso ISA niet meer ondersteund. Onde XP was dat bij veel kaarten al een probleem.....
quote:Creative is wel berucht om late en crappy drivers. Met Windows XP was het in het begin ook een ramp om SoundBlasters fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Had al diverse drivers geprobeerd, o.a. die van NGO, maar schoot niet op en ik ben net een kind in een snoepwinkel met dat Vista, dan wil ik ook dat ALLES werktquote:Probeer voorlopig even deze "modded" driver:
Tja... ik zou van een beta nou niet verwachten dat ALLES werkt.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:35 schreef Nemephis het volgende:
Had al diverse drivers geprobeerd, o.a. die van NGO, maar schoot niet op en ik ben net een kind in een snoepwinkel met dat Vista, dan wil ik ook dat ALLES werkt![]()
Ik weet wel dat het een Beta is en dat sommige dingen mss niet werken - maar als het een kwestie is van wat verschillende kaartjes proberen, nou, so what?quote:Tja... ik zou van een beta nou niet verwachten dat ALLES werkt.
Dan krijg ik dus ook de melding 'deze installer is alleen bedoeld voor Windows Vista' zo goed werkt die compatibiliteitsmodus dus... heel irritant. En dat terwijl nvidia in de release notes specifiek mijn kaart heeft genoemd.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:59 schreef wimmel_1 het volgende:
installer ff aftrappen in XP compatibiliteits modus ... (rechter muisklik erop .... blablabla)
Moderne mss wel, maar m'n MoBo is onderhand ook alweer een paar jaartjes oud...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moderne onboard geluidschips produceren beter geluid dan die SoundBlaster Live! rommel hoor.
Tja, tis jouw geldquote:Op maandag 12 juni 2006 19:48 schreef Nemephis het volgende:
Ik weet wel dat het een Beta is en dat sommige dingen mss niet werken - maar als het een kwestie is van wat verschillende kaartjes proberen, nou, so what?
Ik doe al jaren met mijn AC'79 onboard!quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
Moderne onboard geluidschips produceren beter geluid dan die SoundBlaster Live! rommel hoor.
Een kaartje uit de rommeldoos van buurman is gratischquote:Tja, tis jouw geld
Nope, die drivers uitgepakt had ik ook al geprobeerd.. het rare is dat de EN7600GT WEL in de lijst staat maar de EN7600GS ontbreekt. wel staat er een rare info naam in de lijst met NVIDIA kaarten.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:20 schreef wimmel_1 het volgende:
@ Ceased2Be .... werkt 't nou wel met die drivers ?
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat laatste zou me overigens ook niets verbazen. Asus heeft nog helemaal geen beta drivers voor Vista in de aanbieding.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:46 schreef wimmel_1 het volgende:
Bugje van Nvidia dan
Óf van Asus .... doordat ze weer "iets" te veel hebben aangepast aan de chipset
Ik zal eens even bij de reeds eerder vermelde onderbuurman navraag doen: Die werkt voor Asusquote:Dat laatste zou me overigens ook niets verbazen. Asus heeft nog helemaal geen beta drivers voor Vista in de aanbieding.
Dus je vindt vista lekkerder werken dan XP?quote:Op maandag 12 juni 2006 23:36 schreef Nemephis het volgende:
Ik zal eens even bij de reeds eerder vermelde onderbuurman navraag doen: Die werkt voor Asus![]()
Onderhand draait Vista zoals ik het wil - moest net even terug naar XP, daar was ik binnen vijf minuten ook alweer zat van![]()
Alleen, als ik Azureus opstart begint het scherm wat te knipperen, er gaat dan iets mis met het laden van het spashschreen van Azureus ofzo (het progje werkt verder wel gewoon).
Same here. En nog eventjes een oude hd uit een pc plukken, zodat ik altijd nog terug kan...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:58 schreef GioStyle het volgende:
Ik moet hem nog even op dvd branden, maar ik heb geen zin.![]()
ik heb mijn audigy 2 zs kaart 4-5x op nieuw moeten installeren voordat vista em herkende, helaas kan hij alleen stereo geluid eruit gooien, surround werkt nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Alles werkt behalve m'n SB Audigy kaart
Damnit, ik kan niet zonder geluid op me PC.
Welke drivers gebruik je voor je A2ZS?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb mijn audigy 2 zs kaart 4-5x op nieuw moeten installeren voordat vista em herkende, helaas kan hij alleen stereo geluid eruit gooien, surround werkt niet
Asus en MS maken geen drivers, wat voor audiochip zit er op het moederbord?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:31 schreef Ceased2Be het volgende:
bij mij herkend ie de onboard geluidskaart als 'High Definition' erg leuk, maar ik kan hem met geen mogelijkheid als zodanig aansluiten
zit dus ook zonder geluid totdat asus of ms met drivers hiervoor komen.
Soundmax en die verwijzen voor de drivers naar Asusquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:32 schreef mForce het volgende:
[..]
Asus en MS maken geen drivers, wat voor audiochip zit er op het moederbord?
Soundmax kaarten worden ondersteund via Microsoft Update, gewoon updaten dusquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Soundmax en die verwijzen voor de drivers naar Asus
Windowsupdate geeft niets aan, deed ie onder XP ook al niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:11 schreef mForce het volgende:
[..]
Soundmax kaarten worden ondersteund via Microsoft Update, gewoon updaten dus
De drivers worden toch door SM gemaakt
de beta vista drivers van creativequote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:31 schreef mForce het volgende:
[..]
Welke drivers gebruik je voor je A2ZS?
kan perfect.. draai em hier op dezelfde manier, helaas werkt een aantal stukken hardwate nog niet naar behoren bij mij:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:41 schreef WebbySP het volgende:
er naast ? Dualboot bedoel je ? Kan dat eigenlijk ?
ik heb geluid...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is er IEMAND die z'n geluid aan de praat heeft gekregen?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb geluid...
maar ik heb alleen stereo
Me got sound too - ook alleen stereo (maar dat komt goed uit want ik heb toch maar twee speakersquote:s er IEMAND die z'n geluid aan de praat heeft gekregen?
Hoe krijg je die schermpjes op het rechterplaatje zo? Moet je daarvoor iets in de instellingen veranderen? Ik heb die schermpjes hier nog niet gezien op die manier..quote:Tweetal screenshots om een klein beeld te geven van één van de vele nieuwe opties:
"Windows Toets + Tab".quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hoe krijg je die schermpjes op het rechterplaatje zo? Moet je daarvoor iets in de instellingen veranderen? Ik heb die schermpjes hier nog niet gezien op die manier..
Wow, die 3d shit is wel gaafquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tweetal screenshots om een klein beeld te geven van één van de vele nieuwe opties:
[[url=http://i44.photobucket.com/albums/f49/Morpheus2006/th_761be9d7.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://i44.photobucket.com/albums/f49/Morpheus2006/th_832f0dba.jpg]afbeelding][/url]
Jawel kep m draaien. Onder workstation 4.5.3. Zelfs geluid doet het.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:31 schreef whoops het volgende:
Heeft iemand al ervaringen met het draaien van de nieuwe beta in VMware?
De "ultimate edition " zal rond de 500 euro gaan kosten wrs,quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:26 schreef Jarno het volgende:
Gisteren gedownload en geinstalleerd, leuk spul. Had Beta 1 ook al eens geinstalleerd dus wist wat me te wachten stond. Het lijkt alleen wel of Beta 2 ietsjes trager is. Maar zeer goed werkbaar hoor. Is er al iets bekend over prijzen? Ik heb een officiele full version van XP Pro (retail doos) dus ik zou best een upgrade willen aanschaffen tzt.
Zo, da's wel fors.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:41 schreef Joene het volgende:
[..]
De "ultimate edition " zal rond de 500 euro gaan kosten wrs,
Overigens ik weet niet of je 1 of meer MCP's hebt maar dan is het slimmer om je aan te melden als MSDN subscriber. Dat heeft mij 266 euro gekost en krijg een jaar lang alle os + updates thuis gestuurd.
Yep, mijn realtek AC'97 werkte out-of-the-box, echter ik kon het line-in volume niet veranderen. Na drivers gedownload te hebben voor Vista (realtek is snel met de beta drivers) werkte alles wel goed.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is er IEMAND die z'n geluid aan de praat heeft gekregen?
audigy 2 ZS -> de officiele vista beta drivers van creative 3-5x opnieuw installeren totodat windows em herkendequote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
ftp://61.56.86.122/pc/ac97/alc650/6062_Vista_Beta1.zipquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zou je die Driver kunnen uploaden? De site van Realtek is zo baggertraag.
Hmm, tja, het blijft een beta versie hè... Hopen dat die applicaties in de toekomst wel goed gaan werken. Ben trouwens benieuwd of mijn eigen geschreven software een beetje wil draaien onder Vista, en dat is eigenlijk ook de reden dat ik em download.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:05 schreef maartena het volgende:
Ik begin helaas steeds meer onhandigheden te vinden:
- Nero installeerd niet goed. De executable blijkt wel te werken naderhand, maar de installatie loopt fout op het registreren van een of ander COM object. Kan wellicht met het branden van bepaalde CD's een probleem zijn.
- Ik krijg noch Daemontools noch Alcohol 120% aan de praat, en dat betekend dus dat ik geen CD images meer kan mounten, en dat is lastig met het spelen van gedownl... ehm... "geleende" spellen enzo die vragen om de orginele CD. (En de gekochte spellen waarvan ik niet iedere keer de CD in de drive wil doen)
- DScaler crashed me toch iets te vaak met mijn TV kaart. Het werkt, maar het is niet echt stabiel.
- WinRar doet soms raar. Laat bijvoorbeeld de knoppen niet zien voor "Browse" en "OK" als ik iets wil uitpakken.
Ik denk dat ik maar eens een tijdje Windows 2003 Server R2 ga draaien.
Tja, ik hoop dat de VB6 Runtime gewoon werkt onder Vista, anders heb ik namelijk een groot probleem. Mijn programma's heb ik namelijk in VB6 geschreven, en als de runtime niet werkt dan kan ik dat zelf niet zomaar ff fixen. Mocht het eventueel niet werken dan hoop ik dat MS er wel een update voor uit gaat brengen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:16 schreef MrFl0ppY het volgende:
Zal nog wel even duren voordat alle progjes weer vista compatible worden gemaakt. Das altijd lastig bij een nieuw OS
Ik ben begonnen met een 6 gb hd. Toen dacht ik dat het aan de grote van de HD lag (wat ik ook heb gelzen op diverse site) heb er toen een 20gb schijf in gepropt en krijg deze fout nog steeds!quote:Setup was unable to locate a locally attached hard drive suitable for holding temporary Setup files.
Kan ik mij haast niet voorstellen, de data op de dvd is ongeveer 3 GB groot, zelfs ongecomprimeerd komt dat nooit op meer dan 20 GB uit...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:55 schreef Wouta het volgende:
iemand een idee wat de volgende fout betekend?
[..]
Ik ben begonnen met een 6 gb hd. Toen dacht ik dat het aan de grote van de HD lag (wat ik ook heb gelzen op diverse site) heb er toen een 20gb schijf in gepropt en krijg deze fout nog steeds!
iemand een idee of deze fout echt met de grote van de hd te maken heeft ? Zou ja hoe groot moet je hd wel niet zijn dan ?
Ja die ziet hij goed want hij formateerd hem wel.. Ik heb er 2 verschillende van 20 gb in gehad. Dus aan de HD kan het haast niet liggen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:58 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Kan ik mij haast niet voorstellen, de data op de dvd is ongeveer 3 GB groot, zelfs ongecomprimeerd komt dat nooit op meer dan 20 GB uit...
Ziet hij je HDD wel goed?
Ik heb em geinstalleerd op een 200 GB schijf waar al een NTFS partitie op aanwezig was... Bij mij verliep alles perfect.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:02 schreef ook_gek het volgende:
hebben jullie geinstaleerd op een HD geformateerd of niet geformateerd?
En met of zonder partitie?
Driverissue..? Kijk es ff in je logs dan.. En binnen Vista is vast uit te schakelen dat ie bij een bsod direc reboot.. Toch?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:37 schreef Whizzkith het volgende:
Mijn Vista loopt nu telkens compleet vast, scherm staat minuten lang vast of ik krijg een blauw scherm waarna de pc opnieuw opstart
Mja, ik zal eens kijken als ik de tijd heb.. Zit nu lekker weer op XPquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:42 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Driverissue..? Kijk es ff in je logs dan.. En binnen Vista is vast uit te schakelen dat ie bij een bsod direc reboot.. Toch?
2 -> je bedoelt waarschijnlijk je user acces control, kan je aanpassen bij de user account instellingenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:55 schreef RedOctober het volgende:
1: ik kan om de een of andere reden niks sharen over heel het netwerk (een map ofzo, dat lukt me gewoon niet). want als ik iets share, en ik doe de premissions zo zetten dat Everyone een Co-Owner is van die map, dan kan ik nog steeds niet in die map komen.
2: ik wil alles uitvoeren als administrator en niet constand op continue hoeven te klikken,
OS X is ook al een beetje meer "af" dan Vista..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:17 schreef Q. het volgende:
OS X is toch een stuk makkelijker te installeren.
in nero moet je de optie image branden selecteren..quote:Op zondag 18 juni 2006 13:59 schreef Robjuh_ het volgende:
misschien een domme vraag....... maar kan ik die iso zo op cd branden...... of moet ik hem eerst uitpakken
alle creative kaarten geven problemenquote:Op zondag 18 juni 2006 17:39 schreef vosss het volgende:
Ik ben weer terug naar XP.
Onder Vista krijg ik mn Sounblaster Live! 5.1 niet fatsoenlijk aan de praat en Creative weigert vooralsnog om een betarelease uit te brengen speciaal voor Vista.
Met de KX drivers kreeg ik er geluid uit, maar dat was alleen maar stereo dus dat schoot niet echt op.
Ziet er op zich wel leuk uit, maar dan ook niet meer dan dat.
Ik heb toevallig een nieuwe XP cd gekocht omdat ik mn ouwe kwijt was en ben dan ook niet van plan om zodra Vista straks in de winkel ligt meteen een officiele Vista te kopen; ik vind het wel goed
?quote:
welke drivers van MS update, die worden hier niet getoont...quote:Op zondag 18 juni 2006 18:11 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
?
Gewoon zelf geen drivers installeren en de creative vista-driver downloaden via ms-update.
Werkt perfect.
Niet bij de 5.1 Live! versie.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:11 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
?
Gewoon zelf geen drivers installeren en de creative vista-driver downloaden via ms-update.
Werkt perfect.
ik kreeg dus geen drivers aangeboden terwijl me upgrade advisor zegt dat ze er wel zouden zijn voor mijn Audigy 2 ZSquote:Op zondag 18 juni 2006 19:35 schreef InsertCredit het volgende:
ik heb een sb live! 24bit. En toen ik vanmorgen Vista 32bit installeerde kreeg ik via ms-update creative drivers aangeboden.
Hoewel ik een 64amd x2 heb, toch maar de 32bit Vista gepakt om drivergezeik te voorkomen.
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/preview.mspxquote:Op zondag 18 juni 2006 22:03 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Hoe zit het nou met die key? Waar kun je die krijgen?
Gelijk heb je.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:48 schreef vosss het volgende:
[...]
Even helemaal offtopic, zou je mij even een mailtje kunnen sturen betreffende jou merk laptop?quote:Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef WebbySP het volgende:
Heb Vista Beta 2 er nu ook op staan (Sony Vaio FE11M) en het draait lekker![]()
Alleen riep hij bij de installatie iets over dat hij alles in windows.old zou zetten en dat je naderhand e.e.a. terug zou kunnen zetten naar c:\windows ?!? Iemand een idee wat dit precies inhoudt en wat ik wel / niet kan terugzetten / kopieëren ?
Done (vanaf m'n werk).quote:Op maandag 19 juni 2006 10:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Even helemaal offtopic, zou je mij even een mailtje kunnen sturen betreffende jou merk laptop?
nee rabobank is niet te doen, ik maakte iets naar iemand over stond het er 2x opquote:Op maandag 19 juni 2006 11:04 schreef ToMaSZ het volgende:
Beta 2 weer verwijderd, m'n systeem is toch wat te ouderwetsch en traag om dit soort spul nog te trekken. Performance viel vies tegen (AthlonXP1500+, 512MB, DUH) en heb me toch wel gestoord aan het rechtensysteem, bugs in IE7 (rabobank internetbankieren is geen doen, evenals het installeren van een java sdk).
hmz... anti aliasing moeten ze nog uitvinden bij MSquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tweetal screenshots om een klein beeld te geven van één van de vele nieuwe opties:
[[url=http://i44.photobucket.com/albums/f49/Morpheus2006/th_761be9d7.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://i44.photobucket.com/albums/f49/Morpheus2006/th_832f0dba.jpg]afbeelding][/url]
Vermoedelijk is dit een videokaart zonder fsaa.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:47 schreef menesis het volgende:
[..]
hmz... anti aliasing moeten ze nog uitvinden bij MS![]()
hmm ok.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:24 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Vermoedelijk is dit een videokaart zonder fsaa.
Dat was voor mij dan ook 1 van de redenen om niet verder te testen met deze beta. na koude start meteen 700-800mb geheugengebruik, een searchindexer die je performance 50% van de tijd om zeep helpt en teveel cpu-belasting vanuit het OS om nog fatsoenlijk te kunnen werken. Ik wacht wel op de final, tegen die tijd is m'n machientje ook wel weer wat meer bij de tijd.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef menesis het volgende:
[..]
hmm ok.
Wordt wel lekker intensief allemaal voor je computertje terwijl het niets met functionaliteit te maken heeft. Maar dat is wel vaker bij windows.
Hmmz. Expose lijkt me nog steeds 10 keer fijnerquote:
Expose gebruikt vooral je beschikbare beeldoppervlak veel beter.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hmmz. Expose lijkt me nog steeds 10 keer fijner
Is dat niet onoverzichtelijk
Ja daarom. En je ziet hier ook maar 1/6 onder een hoek.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Expose gebruikt vooral je beschikbare beeldoppervlak veel beter.
mijn kaart (asus 6800) heeft 100% zeker fsaa maar ook daar ziet et er behoorlijk lelijk uit...quote:Op maandag 19 juni 2006 13:24 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Vermoedelijk is dit een videokaart zonder fsaa.
Nutteloze gimmick dus.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja daarom. En je ziet hier ook maar 1/6 onder een hoek.
Precies. Ze proberen het wel, maar maken het dan weer niet helemaal af.quote:
deed het bij mij vlekkeloosquote:Op maandag 19 juni 2006 20:36 schreef ook_gek het volgende:
uhm niet geheel ontopic maar wel een beetje.
Ik heb me aangemeld voor office beta. Nu krijg ik wel maitlejs maar niks geen link om te downloaden.
Serienummer er voor heb ik al wel gekregen?
Iemand enig idee?
ik kan het niet eens downloaden. Ik krijg geen info hoe ik het moet downloaden en waar.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
deed het bij mij vlekkeloos
welke office? de live of de echte office?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |