quote:Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.
verbaasd me eigenlijk helemaal niks, ze zullen et alleen nergens meer oor gebruiken (ten zij je een of ander oud legacy proggie hebt)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:19 schreef FredvZ het volgende:
Iemand trouwens al opgevallen dat ook DOS weer van de partij is:
[..]
Ik heb wel met veel pijn en moeite die raidcontroller onder Vista aan de praat gekregen zodat ik m'n c: kon formatten, maar daarna ging het met het kopien fout...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat moederbord heb ik hier dus ook en is voor zover ik nu kan zien de bron van het probleem.
Nvidia heeft wel Beta-drivers gemaakt, maar ook die werken niet. Ze lijken meer getweakte WinXP64 drivers te zijn, dan echte WinV drivers.
Linkjes naar betadrivers nforce:
64bit:
http://www.nzone.com/obje(...)vista_x64_beta2.html
32bit:
http://www.nzone.com/obje(...)vista_x86_beta2.html
Ik heb de beta drivers van de site van Nvidia gedownload, uit gepakt en die uitgepakte drivers direct op een cd gefikt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:26 schreef FredvZ het volgende:
hoe heb je controller pratende gekregen met WinVista?
Tering hoe vetquote:
Hoor wie het zegt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:09 schreef tonks het volgende:
Ja helemaal geweldig dat je nu een paar dagen een mac hebt Q. nee echt, super.
Ik zeg niet in elke post "Windows is kut" als ik net 2 dagen een mac hebquote:
Ik kan mij herinneren dat jij het ook zo ongeveer in elk topic riep.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:14 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik zeg niet in elke post "Windows is kut" als ik net 2 dagen een mac heb. natuurlijk is osx beter.. maar omdat nou in elke post verkapt te vermelden is een beetje bullshit
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat jij het ook zo ongeveer in elk topic riep.
Wat de noob is that? Ziet het er echt zo uit?quote:
Nee dit heb ik ff snel gemaakt met photoshop!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:24 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat de noob is that? Ziet het er echt zo uit?
Nou het komt uit een aflevering van RocketBoom wat een soort online tvprogramma/video podcast is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
Hey tonks, uit welk filmpje komt jouw avatar?
Heb het de hele middag geprobeerd, en nu ook weer. Maar ze doen het echt niet.... ZIjn er alternatieve downloadlocaties? Of zal ik 'm maar dmv een torrent ophalen? (als dat lukt, geen idee van)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Een paar keer refreshen en de download wil wel.
Je zegt het zelf al, er zijn diverse grote trackers die een torrent hebben van beta 2.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:53 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Heb het de hele middag geprobeerd, en nu ook weer. Maar ze doen het echt niet.... ZIjn er alternatieve downloadlocaties? Of zal ik 'm maar dmv een torrent ophalen? (als dat lukt, geen idee van)
dat is kut want die heb ik niet meerquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:11 schreef FredvZ het volgende:
kzou toch een DVD-R proberen. DVD-RW zou moeten werken in theorie, maar in praktijk wil het wel eens voorkomen dat het dus niet werkt.
heb ik ook naar gezocht maar niks gevondenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:14 schreef Tijn het volgende:
Levert Microsoft een MD5 checksum of iets anders waarmee je de integriteit van je iso kunt checken? Dat lijkt me een goede eerste stap.
ik vind hem juistquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:20 schreef Omkron het volgende:
Ik heb de gelekte versie jaartje terug gehad.. en als ik dit zo lees.. dan wacht ik wel totdat hij uit is..
Niets wijst erop dat Apple overweegt om Mac OS X vrij te geven voor non-Macintosh computers.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:28 schreef Omkron het volgende:
Wanneer komt OSX voor de PC..? Is daar al wat over bekend..?
dat was een apha versie. Dat is nog zelfs voor de beta. Kan je totaal niet met elkaar vergelijkenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:20 schreef Omkron het volgende:
Ik heb de gelekte versie jaartje terug gehad.. en als ik dit zo lees.. dan wacht ik wel totdat hij uit is..
van de ms site:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:44 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand al hoe lang deze versie blijft lopen?
quote:De software van Windows Vista Beta 2 (en RC1) is een vooruitgave met beperkte geldigheidsduur. De proefperiode loopt af op 1 juni 2007.
En wie ontwikkeld dan OSX..? Andere partijen..?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:34 schreef Q. het volgende:
Sterker nog, de kans dat dat gebeurt is kleiner dan 0,1%, Apple is nog steeds een hardwareboer.
Ze maken alleen maar software om de verkoop van hun hardware te bevorderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:51 schreef Omkron het volgende:
[..]
En wie ontwikkeld dan OSX..? Andere partijen..?
Ja.. sterk punt!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:56 schreef Q. het volgende:
OS X is een unique selling point voor de hardware: zonder OS X had ik nooit Apple hardware gekocht. Simpel.
Toeval!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:59 schreef neo2000 het volgende:
Krijg de iso met geen mogelijkheid gedownload.. In firefox. in IE bij de eerste poging direct goed..Misschien een tip voor de rest van de windhoos gebruikers..?
Niks toeval, hier hetzelfde.quote:Toeval!
Die moet je halen bij je mobo fabrikant.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Toeval!
Vraagje. Heeft iemand de 64-bits versie draaien op zijn athlon64, en werkt cool&quiet daarin?
Ik heb nu de 32bits x86 versie, en daar werkt C&Q dus NIET in, helaas. Een drivertje van AMD is ook niet te vinden.
Asus is de fabrikant. Die gebruiken ook gewoon de AMD drivers en passen die hooguit wat aan. Onder WinXP heb ik gewoon de AMD driver draaien, en dat werkt prima.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Die moet je halen bij je mobo fabrikant.
Was dat serieus een beperking van de domaindinges? Ik altijd maar vloeken waarom ze op school die irritante policy hebbenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Wel grappig trouwens ... het "switch user" principe werkt nú ook in een domein .... , al vreet dat wél behoorlijk wat RAM
Ik ben ook niet heel erg slim. Daarnaast had mn huisgenoot het (met mijn toestemming van "ja doe maar, prima") gedaan, omdat hij een Apple heeft, en toch benieuwd was.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:17 schreef maartena het volgende:
Tis ook niet slim om je huidige OS te upgraden naar een beta versie. Zoiets installeer je op een aparte HD of partitie
quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef Nemephis het volgende:
Vista loopt lekker, behalve dat het geluid niks doet; het is ook al een oude videokaart met brakke drivers, een Creative Labs SB Live 5.1, die in mijn PC hangt.
Ik zit er dus over te denken een andere geluidskaart te halen: Ik hoef geen dure kaart met allerhande toeters en bellen (simpel kaartje is genoeg) - iemand een goede aanrader voor een geluidskaart die Vista compatibel is?
Kun je niet voor een niet-acpi versie kiezen, net als in tijdens de installatie van XP dat je een bepaalde Functietoets in moet drukken? (F2 ofzo?)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik baal echt....had me er zo op verheugd Vista op me notebook te installeren.
Klote ACPI gezeik
Format nodig?quote:Op maandag 12 juni 2006 03:20 schreef synaesthesia het volgende:
heb vista beta 2 welgeteld een paar uurtjes gedraaid, was echter zo dom om "upgrade" te kiezen vanuit mn windows xp. Deinstallatie was dus niet mogelijk. Format was echter noodzakelijk aangezien ik steeds een blue screen kreeg
Mijn Realtek AC'97 onboard kaartje heeft zelfs al Vista beta drivers....quote:
Als je XP terug wilt wel ja. Je kunt niet un-installen, dus het is Format of doorploeteren met de beta.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Format nodig?Zit namelijk met hetzelfde (d'oh!) probleem.
Nee joh is het een bèta, je meent het.. (onder bèta 1 had ik wel geluid namelijk, niet uit die ISA-plank welliswaar maar uit welke kaart dan wel, dat weet ik ook niet meer).quote:dat de vista driver brak izijn heeft misschien wel iet te maken met het feit dat het een BETA is
De SB Live 5.1 gaat wel ondersteund worden in Vista, het is een kaart die zoveel verkocht is dat ze em niet kunnen negeren. Creative zal dus wel drivers voor die kaart uitbrengen. Om nou speciaal voor de beta een aparte kaart te halen lijkt me overbodig.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef Nemephis het volgende:
Vista loopt lekker, behalve dat het geluid niks doet; het is ook al een oude videokaart met brakke drivers, een Creative Labs SB Live 5.1, die in mijn PC hangt.
Ik zit er dus over te denken een andere geluidskaart te halen: Ik hoef geen dure kaart met allerhande toeters en bellen (simpel kaartje is genoeg) - iemand een goede aanrader voor een geluidskaart die Vista compatibel is?
Volgens mij word in Vista sowieso ISA niet meer ondersteund. Onde XP was dat bij veel kaarten al een probleem.....quote:Op maandag 12 juni 2006 19:21 schreef Nemephis het volgende:
Ik kwam erachter dat mijn oude trouwe uit 1995 stammende ISA-geluidskaart nu écht verouderd is![]()
Creative is wel berucht om late en crappy drivers. Met Windows XP was het in het begin ook een ramp om SoundBlasters fatsoenlijk aan de praat te krijgen.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
De SB Live 5.1 gaat wel ondersteund worden in Vista, het is een kaart die zoveel verkocht is dat ze em niet kunnen negeren. Creative zal dus wel drivers voor die kaart uitbrengen. Om nou speciaal voor de beta een aparte kaart te halen lijkt me overbodig.
Probeer voorlopig even deze "modded" driver: http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=20
Creative zal vanzelf wel een keer met een Vista driver komen.
Mooi! Ouwe legacy teringzooi.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij word in Vista sowieso ISA niet meer ondersteund. Onde XP was dat bij veel kaarten al een probleem.....
quote:Creative is wel berucht om late en crappy drivers. Met Windows XP was het in het begin ook een ramp om SoundBlasters fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Had al diverse drivers geprobeerd, o.a. die van NGO, maar schoot niet op en ik ben net een kind in een snoepwinkel met dat Vista, dan wil ik ook dat ALLES werktquote:Probeer voorlopig even deze "modded" driver:
Tja... ik zou van een beta nou niet verwachten dat ALLES werkt.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:35 schreef Nemephis het volgende:
Had al diverse drivers geprobeerd, o.a. die van NGO, maar schoot niet op en ik ben net een kind in een snoepwinkel met dat Vista, dan wil ik ook dat ALLES werkt![]()
Ik weet wel dat het een Beta is en dat sommige dingen mss niet werken - maar als het een kwestie is van wat verschillende kaartjes proberen, nou, so what?quote:Tja... ik zou van een beta nou niet verwachten dat ALLES werkt.
Dan krijg ik dus ook de melding 'deze installer is alleen bedoeld voor Windows Vista' zo goed werkt die compatibiliteitsmodus dus... heel irritant. En dat terwijl nvidia in de release notes specifiek mijn kaart heeft genoemd.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:59 schreef wimmel_1 het volgende:
installer ff aftrappen in XP compatibiliteits modus ... (rechter muisklik erop .... blablabla)
Moderne mss wel, maar m'n MoBo is onderhand ook alweer een paar jaartjes oud...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moderne onboard geluidschips produceren beter geluid dan die SoundBlaster Live! rommel hoor.
Tja, tis jouw geldquote:Op maandag 12 juni 2006 19:48 schreef Nemephis het volgende:
Ik weet wel dat het een Beta is en dat sommige dingen mss niet werken - maar als het een kwestie is van wat verschillende kaartjes proberen, nou, so what?
Ik doe al jaren met mijn AC'79 onboard!quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
Moderne onboard geluidschips produceren beter geluid dan die SoundBlaster Live! rommel hoor.
Een kaartje uit de rommeldoos van buurman is gratischquote:Tja, tis jouw geld
Nope, die drivers uitgepakt had ik ook al geprobeerd.. het rare is dat de EN7600GT WEL in de lijst staat maar de EN7600GS ontbreekt. wel staat er een rare info naam in de lijst met NVIDIA kaarten.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:20 schreef wimmel_1 het volgende:
@ Ceased2Be .... werkt 't nou wel met die drivers ?
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat laatste zou me overigens ook niets verbazen. Asus heeft nog helemaal geen beta drivers voor Vista in de aanbieding.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:46 schreef wimmel_1 het volgende:
Bugje van Nvidia dan
Óf van Asus .... doordat ze weer "iets" te veel hebben aangepast aan de chipset
Ik zal eens even bij de reeds eerder vermelde onderbuurman navraag doen: Die werkt voor Asusquote:Dat laatste zou me overigens ook niets verbazen. Asus heeft nog helemaal geen beta drivers voor Vista in de aanbieding.
Dus je vindt vista lekkerder werken dan XP?quote:Op maandag 12 juni 2006 23:36 schreef Nemephis het volgende:
Ik zal eens even bij de reeds eerder vermelde onderbuurman navraag doen: Die werkt voor Asus![]()
Onderhand draait Vista zoals ik het wil - moest net even terug naar XP, daar was ik binnen vijf minuten ook alweer zat van![]()
Alleen, als ik Azureus opstart begint het scherm wat te knipperen, er gaat dan iets mis met het laden van het spashschreen van Azureus ofzo (het progje werkt verder wel gewoon).
Same here. En nog eventjes een oude hd uit een pc plukken, zodat ik altijd nog terug kan...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:58 schreef GioStyle het volgende:
Ik moet hem nog even op dvd branden, maar ik heb geen zin.![]()
ik heb mijn audigy 2 zs kaart 4-5x op nieuw moeten installeren voordat vista em herkende, helaas kan hij alleen stereo geluid eruit gooien, surround werkt nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Alles werkt behalve m'n SB Audigy kaart
Damnit, ik kan niet zonder geluid op me PC.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |