jacco | woensdag 7 juni 2006 @ 17:58 |
Het is over. Porsche maakt geen Carrera GT meer. De Duitse sportwagenfabrikant ging voor 1000 Carrera's GT, riep ooit 1500 exemplaren maar trekt nu bij 1270 auto's de stekker uit het project.![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 7 juni 2006 @ 18:12 |
jammer, maarja, wat wil je er aan doen... | |
ddx | woensdag 7 juni 2006 @ 19:21 |
heeft iemand foto's van dat 2000 model ? 'Porsche did however produce one unit, and showed it at the 2000 Geneva Motor Show' | |
Sterke_Yerke | woensdag 7 juni 2006 @ 19:32 |
quote:Wat wil je ook, de Ferrari Enzo was een limited edition, en de McLaren wordt gewoon niet sneller gebouwd ![]() En wat was er bovendien ZO super aan deze auto? Het is toch nooit een van de snelste of mooiste geweest? En een legende, naar 5 jaar? | |
Alexxxxx | woensdag 7 juni 2006 @ 19:39 |
Rust in Vrede ![]() En sommige auto's zijn al een legende bij hun presentatie ![]() | |
Geqxon | woensdag 7 juni 2006 @ 19:42 |
![]() Was ook een mooie ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 7 juni 2006 @ 19:56 |
Vind het 'afscheid van een legende' een beetje overdreven, wat was er zo bijzonder aan die auto, ik bedoel dan qua prestaties, het was niet echt de snelste auto die er was, (oke, ook niet de sloomste ![]() De ford GT40, en de Shelby Mustang, dat waren legendes! ![]() | |
Steve-O | woensdag 7 juni 2006 @ 22:43 |
quote:Noem mij 1 auto die zo strak op de weg ligt als een carrera Gt Die zijn er gewoon niet tis gewoon een fantastische rijmachine | |
DonJames | woensdag 7 juni 2006 @ 23:45 |
quote:En je hebt natuurlijk niet alleen in de GT gereden, maar ook in genoeg vergelijkingsmateriaal om tot zo'n uitspraak te komen? | |
rockstah | donderdag 8 juni 2006 @ 04:36 |
quote:De 911 GT1 bijvoorbeeld. Is toch te sip voor woorden dat hij de auto die hij moest opvolgen er niet eens uit kan rijden. Hoe on-duits. |B Maar goed, over de prestaties valt altijd wel te jammeren. Et zal zeker een fije auto geweest zijn zoals porshe ze altijd maakt en het uiterlijk zal ook een hoop mensen hebben aangesproken. Vind het alleen een beetje jammer dat het tegenover de concurrentie niet geworden is wat het zou moeten zijn. | |
PsychoDude_666 | donderdag 8 juni 2006 @ 10:22 |
Tijd voor een nieuw projectje dan maar? ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 8 juni 2006 @ 10:28 |
quote:Ik kan niet echt zeggen dat ik er ooit in gereden heb ofzo, dus die uitspraak kan ik niet beamen / tegenspreken. Ik heb niet eens een rijbewijs ofzo dusja. ![]() | |
Repeat | donderdag 8 juni 2006 @ 11:44 |
Pauperamerikanen die ervoor gezorgd hebben dat zo'n geweldige auto uit productie word gehaald ![]() Moet iedereen soms in een inferieure corvette of viper gaan rijden ofzo ![]() | |
DS4 | donderdag 8 juni 2006 @ 12:16 |
quote:Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record. Sneller kan... De Porsche 962 wordt (als ik mij niet vergis) nog steeds door Dauer geleverd. Niet dat je dat nog als een echte productieauto kan zien, maar het is waarschijnlijk ook nu nog de snelste auto die je op kenteken kan zetten. | |
Pharell | donderdag 8 juni 2006 @ 13:09 |
kut zeg.... spaar ik me de tering, stoppen ze er mee ![]() nou ja scheelt me weer geld bij een 2de handsje ![]() | |
Argento | donderdag 8 juni 2006 @ 18:12 |
quote:lekker officieel ook. | |
DS4 | donderdag 8 juni 2006 @ 21:03 |
quote:De industrie kijkt weldegelijk naar de tijden van Horst von Saurma. Als Von Saurma straks met een auto sneller is dan de tijd van de Carrera GT vind je dat terug in autobladen over de gehele wereld. | |
Steve-O | donderdag 8 juni 2006 @ 21:04 |
quote:Uiteraard Ik heet dan ook Leno van mijn achternaam | |
PsychoDude_666 | vrijdag 9 juni 2006 @ 00:33 |
quote:Mja, daarom kan je dat soort uitspraken maar beter niet doen. Sorry hoor, maar al die mensen met een grote bek die óf geen rijbewijs hebben, of nog nooit in een degelijke wagen hebben gezeten. Vind ik ook redelijk overdreven. Beetje van die Top Gear-posters. | |
CiQNiZ | vrijdag 9 juni 2006 @ 09:19 |
quote:Onder de 7 nu toch? ![]() | |
DS4 | vrijdag 9 juni 2006 @ 09:24 |
quote:? | |
firecow | zaterdag 10 juni 2006 @ 11:40 |
Jammer hoor.... Hou zelf totaaaaal niet van porsche, maar dit vond ik toch wel een uber mooi ding | |
BaraCuda | zaterdag 10 juni 2006 @ 12:16 |
Als je zo'n ding hebt gekocht is dat gewoon een hele goede investering ![]() over 50 jaar is hij het 3 dubbele waard ![]() | |
yup | zaterdag 10 juni 2006 @ 12:17 |
Supercar markt is gewoon verzadigd, ding wordt niet zo snel verkocht (Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Lambo etc.). Denk dat dat de reden is. Het is niet echt een koopje zeg maar, ook niet voor rijke mensen. | |
SToRM81 | woensdag 21 maart 2007 @ 21:34 |
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer ![]() | |
Repeat | woensdag 21 maart 2007 @ 21:54 |
quote:bijzonder trieste lui. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 21 maart 2007 @ 22:29 |
quote: ![]() Het is inderdaad de enige Porsche waar ik ook kippenvel van krijg, briljant geluid ![]() en voor DS4, het lijkt wel een Ferrari wat dat betreft ![]() ![]() http://youtube.com/watch?v=-PD9Z8DYqI0 ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 21-03-2007 22:37:16 ] | |
goggles | donderdag 22 maart 2007 @ 01:13 |
idd, de enige porsche die qua geluid in de buurt komt van een Ferrari..Daarom voor mij ook meteen de mooiste (nieuwere) Porsche, de rest heeft allemaal een bagger geluid, ook de turbo. | |
StefanP | donderdag 22 maart 2007 @ 06:33 |
Goh, nu kunnen ze de volgende op de markt brengen voor een belachelijke prijs. Natuurlijk wel even hard roepen dat het een gelimiteerde oplage is, dat brengt extra geld in het laatje van de rijke sukkels met de midlife crisis. | |
TSPO | donderdag 22 maart 2007 @ 09:22 |
Ben ik nu de enige die het een lelijke bak vind? | |
LangeTabbetje | donderdag 22 maart 2007 @ 09:24 |
quote:Het heeft wel wat, maar niet supermooi qua vormgeving. Wat ik persoonlijk een afknapper vind is die roodlederen bekleding. Wie die kleur rood verzonnen heeft ![]() | |
FunnyName | donderdag 22 maart 2007 @ 14:15 |
quote:Alsof dat standaard is ![]() | |
911GT2 | donderdag 22 maart 2007 @ 15:36 |
Natuurlijk is/ was dit een legende, door de prijs alleen al. Maar verder ook omdat Porsche nooit het plan had om hem eigenlijk in productie te gaan bouwen, maar vanwege de vraag uit de markt toch besloten heeft dat te doen. Daarnaast is de GT natuurlijk de superporsche van deze tijd, wat hem alleen al een legende maakt. Porsche maakt altijd perfecte zinnige wagens, dit was een moment of madness in de porsche strategie. Achteraf was het dus een succes maar dat is het plan nooit geweest. Ik zou er mijn nier voor opofferen! | |
FunnyName | donderdag 22 maart 2007 @ 15:50 |
De nieuwe technieken en patenten zijn weer legio, dat alleen al maakt het een legende. Daarnaast is deze auto (net als iedere Porsche) bijzonder snel voor zijn PK/Gewicht verhouding, een echte circuit auto voor op de weg. Daarbij nog bijzonder praktisch ook, wat wil je nog meer. Ik denk dat dit ehter niet een momend of madness is geweest, daar is de auto veel de praktisch voor. De GT1, dat was meer een moment of madness denk ik.. | |
LangeTabbetje | donderdag 22 maart 2007 @ 15:53 |
quote:Dat begrijp ik ook nog wel, reageer alleen op het plaatje in de OP. | |
DS4 | donderdag 22 maart 2007 @ 16:45 |
quote:Je mag ook gewoon zeggen dat je jaloers bent... | |
Repeat | donderdag 22 maart 2007 @ 16:54 |
quote:precies wat ik dacht ![]() | |
Bob-B | donderdag 22 maart 2007 @ 16:56 |
De mooiste auto ooit ![]() | |
Hyperdude | donderdag 22 maart 2007 @ 18:34 |
Bij Porsche in Enter/Twente stonden een paar weken geleden een 959 en een Carrera GT naast elkaar. Best geinig. ![]() Superotoos zijn toch meestal niks; die Jag moesten ze op het laatst bijna weggeven. De Ferrari F50 is ook lang niet zo tof als een F40. De Carrera GT is toch ook wel een (zeer) geslaagde poging te noemen.DCheck de DVD/filmpies op internet Met Walter Röhrl in een GT ![]() Eigenlijk kan iedereen wel stoppen met het maken van SuperCars. De McLaren is toch nooit meer te verbeteren. | |
Barcaconia | donderdag 22 maart 2007 @ 18:39 |
quote:Jij bezit een Supra ![]() ![]() ![]() | |
alsem | donderdag 22 maart 2007 @ 19:29 |
quote:hehe volgensmij doet iedereen hier die zegt dat dit geen legende is dat ![]() jullie zouden eens moeten weten wat voor techniek er in dat apparaat zit ![]() | |
MrSASO | donderdag 22 maart 2007 @ 19:45 |
quote:Ik snap zijn reactie wel als hij werkelijk 700 PK heeft dan kan hij het die GT op het rechte stuk nog best lastig maken, en dat voor een auto die relatief spotgoedkoop is vergeleken met die GT. Maar zijn reactie is er wel eentje van jaloezie denk ik. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 22 maart 2007 @ 19:49 |
quote:Laat die Supra naast een CGT uit op een willekeurig circuit en die Supra met 700PK of weet ik veel hoeveel meer word aan elke kant zoekgereden. Wat heb je aan een auto die alleen rechtuit kan ![]() | |
MrSASO | donderdag 22 maart 2007 @ 19:52 |
quote:Heb je helemaal gelijk aan, maar het gaat om het idee. quote:Bij mij meer onder een Johny bak, maar ieder zijn ding. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 22 maart 2007 @ 19:54 |
quote:Ik vind een Supra geen sjonny bak, maar inderdaad, ieder zijn ding ![]() | |
MrSASO | donderdag 22 maart 2007 @ 19:57 |
quote:Niet echt een johny bak inderdaad, maar het is ongeveer wel te vergelijken met een echte johnybak als je begrijpt wat ik bedoel. Veel PK`s voor weinig geld. | |
VjenneKloetn | vrijdag 23 maart 2007 @ 02:41 |
quote:Deze is met een aftermarket pipe, of hoe heet dat ![]() Iig niet de originele uitlaat. | |
StefanP | vrijdag 23 maart 2007 @ 04:31 |
quote:Nou, nee. Ik zou hem meteen verkopen als ik hem had om iets leukers te kopen. Hij's lelijk, 10x te duur en je kunt er niets aan veranderen. | |
DS4 | vrijdag 23 maart 2007 @ 08:56 |
quote:Uiterlijk is smaak, 65.000 euro zou ik toch echt een koopje noemen voor deze auto en aan deze auto hoef je dus niets te veranderen, nog afgezien van het feit dat het weldegelijk kan (zie b.v. Gemballa). Dat jij de auto meteen zou verkopen geloof ik best. Deze auto is vooral geweldig voor mensen die echt goed kunnen sturen. Jij bent meer van het stuur kaarsrecht houden. Ieder zijn meug. | |
FunnyName | vrijdag 23 maart 2007 @ 09:04 |
quote:Je kunt er alles aan veranderen wat je wilt, de vraag is alleen of je dat wilt.. | |
leolinedance | zaterdag 24 maart 2007 @ 13:33 |
quote: ![]() ![]() | |
Jimmie | zaterdag 24 maart 2007 @ 13:51 |
quote:De reden is dat de voornaamste afzet markt Amerika de regels aangescherpt heeft voor consumentenauto's en dat het te duur zou worden voor Porsche om aan deze regelementen te voldoen, lees: onderdelen herontwerpen enzo. | |
GiSaE | dinsdag 27 maart 2007 @ 19:09 |
quote:Valt me nog mee dat ze de koppeling kunnen bedienen. Meeste weten net hoe een automaat werkt. Ik heb er eens eentje de ring rond horen/zien rijden. Van verre hoor je het al, super geluid. Samen met de RS4 en de 928GTS de mooiste motorgeluiden imho. | |
blup | dinsdag 27 maart 2007 @ 19:32 |
quote:Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast. Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid.. | |
FJD | dinsdag 27 maart 2007 @ 19:39 |
quote:7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT. | |
DS4 | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:38 |
quote:Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest. | |
leolinedance | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:46 |
quote:Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo? Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder ![]() | |
GiSaE | dinsdag 27 maart 2007 @ 22:46 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=0pRRJPfWLt0 Dit is pas een geluid! Of anders een oudje zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=n6r1HLsslSs | |
alsem | dinsdag 27 maart 2007 @ 22:55 |
Je kan er ook goed mee gooien | |
DS4 | woensdag 28 maart 2007 @ 23:04 |
quote:Ferrari staat het niet toe dat het wordt getest. Dat geeft te denken... Ik vermoed dat de CGT inderdaad de snelste is. Niet in het minst omdat de Ferrari-tegenhanger van iedere Porsche op het circuit achter blijft. Ik denk overigens dat de gemiddelde Enzo eigenaar daar niet mee zit. | |
Jimmie | woensdag 28 maart 2007 @ 23:25 |
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen. In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit. Vind het dus wel meevallen met het achterblijven? | |
Repeat | woensdag 28 maart 2007 @ 23:36 |
quote:Denk ik ook. De CS krijgt een 100pk meer dan de gt3rs en is waarschijnlijk net iets lichter. | |
FunnyName | donderdag 29 maart 2007 @ 08:07 |
De vegelijking ging eerst nog wel goed op, beide 3.6l motoren, maar die vlieger gaat nu niet meer op. Ik mag het hopen dat de nieuwe CS sneller is, anders zou het helemaal een aanfluiting zijn.. | |
DS4 | donderdag 29 maart 2007 @ 09:19 |
quote:In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen... quote:Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank. quote:Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken. En achterblijven? Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56 Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47 Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto) Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche). De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz. Ja: achterblijven. | |
FunnyName | donderdag 29 maart 2007 @ 11:04 |
autsch .. | |
Repeat | donderdag 29 maart 2007 @ 11:05 |
quote:Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden... | |
Jimmie | donderdag 29 maart 2007 @ 11:26 |
Ik neem aan dat je de 360 CS bedoelt, want de 430 CS moet nog komen. En in GT2 kampioenschap is die 997 GT3 RSR gigantisch verbouwd net als de F430 GT2. Porsche heeft ook eigen kampioenschappen (GT3 Cup) en bijna overal zie je Porsches deelnemen, kan ik niet anders concluderen dat ze miljoenen er in pompen. Maar das ![]() ![]() Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR. Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren ![]() ![]() | |
FunnyName | donderdag 29 maart 2007 @ 12:40 |
quote:Ik denk niet dat de RSR bij TopGear over het circuit heeft geboenderd, ik denkt dat je de 996 GT3 RS bedoeld. Deze heeft het in een TopGear aflevering opgenomen tegen de lichtere en meer vermogende Ferrari 360 CS. Toch waren ze even snel in de sprint (tractie voordeel en betere bakverhoudingen voor de RS) en even snel op het circuit. | |
DS4 | donderdag 29 maart 2007 @ 14:11 |
quote:Idd, ik bedoelde de 360 CS. De oude die ik daarom ook tegenover de 996 zet. Mea Culpa. | |
DS4 | donderdag 29 maart 2007 @ 14:15 |
quote:Het circuit van TopGear is erg beperkt (het is niet eens een circuit) en er wordt in uiteenlopende omstandigheden gereden. De SportAuto supertest staat erg hoog aangeschreven in de industrie. TopGear is slechts amusement. quote:Wat een gelul. Natuurlijk is de Nordschleife afgezet voor dit doel. Net als de Hockenheimring. En ja, de tester is een Duitser: Horst von Saurma. Nogmaals: de industrie is er wel van onder de indruk. Dat Ferraristi het af willen doen als een slechte test snap ik. "Hun" merk zakt immers aardig door het ijs in de Supertest. | |
FunnyName | donderdag 29 maart 2007 @ 14:35 |
Als je naar de supertest resultaten van AutoVisie van de afgelopen jaren kijkt zie je een vergelijkbaar beeld. Een aantal jaren terug hadden ze de GT3, M3 CSL, 360 CS en een TVR vergeleken. Raad eens welke het snelste was in de sprint en op het circuit. Inderdaad, de GT3 (het was niet eens een RS) | |
61neorej | donderdag 29 maart 2007 @ 16:03 |
quote:Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken. (Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was. | |
leolinedance | donderdag 29 maart 2007 @ 16:13 |
quote: ![]() | |
leolinedance | donderdag 29 maart 2007 @ 16:14 |
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus: ![]() Dát is pas een bak ![]() | |
FunnyName | vrijdag 30 maart 2007 @ 09:38 |
boulevard cruiser | |
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2007 @ 22:47 |
quote:Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GT ![]() | |
leolinedance | woensdag 4 april 2007 @ 00:05 |
quote:Wie vergelijkt die dan? | |
Pharell | woensdag 4 april 2007 @ 09:06 |
quote:dan staat je post in t verkeerde topic ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 21:59 |
quote:Fantastisch is dat filmpje ![]() ik ga de carrera GT missen ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:04 |
Trouwens de Enzo heeft een top van 350 en de GT 330 ff voor de duidelijkheid | |
DS4 | woensdag 4 april 2007 @ 23:16 |
quote:En nu? | |
Argento | woensdag 4 april 2007 @ 23:45 |
quote:Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet. Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn. | |
leolinedance | woensdag 4 april 2007 @ 23:59 |
quote:Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoor ![]() En over het terugvinden van passie in cijfertjes, hier geef ik je helemaal gelijk in. Een Subaru Impreza WRX zal het op het circuit ook beter doen dan pak hem beet een V70 R of Audi S8. Maar laat ik dát nu net auto's met passie vinden ![]() En dat geldt voor Porsche trouwens ook, wat mij betreft. Dat ze zo snel zijn is een pluspunt. Maar de passie bezitten ze (ja, meerdere types) toch ook wel, zelfs zonder die snelste tijden ![]() Daarom is Porsche zo ![]() | |
Oosthoek | donderdag 5 april 2007 @ 01:06 |
quote:Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in. | |
Oosthoek | donderdag 5 april 2007 @ 01:08 |
quote:Nogal een verregaande conclusie als je bedenkt dat Porsche niet deelneemt aan de F1. Waar wil je in hemelsnaam naartoe met deze uitspraak ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 01:13 |
quote:Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen. | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 02:16 |
quote:Juist Exige S ![]() Ik las dat op de Autorai een Exige S GT3 (what's in a name ![]() ![]() | |
SolinvictuS | donderdag 5 april 2007 @ 02:18 |
Hij blijft exclusief. | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 09:35 |
quote:Want een F1 is bijna hetzelfde als een straatauto... ![]() quote:De auto met de beste rondetijd is echt het snelste. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te bedenken. Of dacht jij dat die constructeurstitels van Ferrari zijn behaald door NIET als eerste over de streep te komen? quote:Het manco van Ferrari liefhebbers is dat ze van een proletenbak houden. Het is een auto voor de show, niet voor het circuit. Ik zal het nog eens uitleggen: Een Ferrari is als een bloedmooie pornoster. Het ziet er geweldig uit. Stiekum wil iedereen er wel een ritje in maken. Maar het ritje kan eigenlijk alleen maar tegenvallen en je wil er eigenlijk niet mee gezien worden. quote:In die zin heb je gelijk vwb de snelheid. In de file is de Carrera GT niets sneller dan een enzo. ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 09:38 |
quote:Ferrari rijdt ook op de Nordschleife. En SportAuto test ook op de Hockenheimring en verhip, daar zijn de Porsches weer sneller dan de Ferrari's. Het grote voordeel van de Ring is dat het een circuit heeft die alles in zich heeft. Alleen een auto die op alle fronten top is zal daar schitteren. | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 10:58 |
Even naar die SportAuto tijden gekeken. Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06 Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07 Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05 De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin ![]() Niet dat ik een echte Ferrari fan ben, maar geen ander merk met zo'n mooie race historie op Alfa Romeo en Maserati na imo. Ja en Porsche past ook zekerwete in dat rijtje. | |
Repeat | donderdag 5 april 2007 @ 11:14 |
quote:Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me. | |
GiSaE | donderdag 5 april 2007 @ 12:08 |
quote:GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari, en vooral bij het vals plat kan dat veel opleveren. De 911 carrera S heeft zelfs _nog_ minder vermogen en is slechts 10 seconden langzamer. Stop er wat meer vermogen in en de ferrari blijft hopeloos achter. Voor de prijs van een ferrari kan je 2 Carrera S'en kopen. Stuur er eentje naar Ruf, laat er een compressor opzetten, en je hebt voor veel minder geld een superieure bak. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 12:16 |
quote:Man ![]() Ben nu eens eerlijk. Lotus pást toch ook helemaal niet in dat rijdje. Tenminste als je naar status/prijzen/motoren kijkt ![]() Ga volgende keer wat eerder naar bed, en stap er met het goede been uit ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 12:57 |
quote:Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels. quote:Lijken... Hoezo? quote:Daarom vergeleek ik ook de CS... | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 12:58 |
quote:Het moet allemaal nog blijken... | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 13:03 |
quote:Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercar | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 13:09 |
quote:Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen. En de F430 is 70000 duurder dan de Carrera S (oftewel ietsje meer dan 1,5x zoveel), en dat zie je ook terug in de prestaties (, de GT3 RS is 10k goedkoper dan een F430 en de prestaties zijn zo ongeveer gelijk). Gooi je een compressor van Ruf op je Carrera S heeft ie 80 tot 100 pk meer, dan red ie het alsnog niet bij de F430 en dan ben je nog maar 40k van de prijs van de F430 verwijdert... | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:14 |
quote:Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op... Waar op een 911 GT3 RS nog Airco, ABS, remkrachtverdeling, airbags, electrische ramen, stuurbekrachtiging, leren bekleding en nog veel meer extra's heeft (waaronder een mooi dashbord + boordcomputer), heeft een Lotus Exige S dus helemaal niks ![]() Maja het prijsverschil: 71.000 en 173.000 euro En de motoren: 1.8 liter turbo met 225 pk en 3.6 liter zonder turbo met 381 pk Dus die Exige S is echt alleen maar leuk om mee te rijden op een circuit ofzo. Buiten dat lijkt het me niks, puur omdat er niks maar dan ook helemaal niks op of aan zit. Maar misschien komt dat wel omdat ik lui ben ![]() En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 13:17 |
quote:U heeft smaak. ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 13:18 |
quote:Ik ben ook een 911 man hoor ![]() Maar toch, zo'n Exige S erbij voor in het weekend ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 13:20 |
quote:De 360 CS had ook 50 pk meer dan de GT3RS. Vermogen alleen is onvoldoende. Vandaar dat een auto waarbij alleen de motor wordt getuned zelden significant sneller wordt op het circuit (en soms zelfs langzamer!). | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 13:24 |
quote:Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller. Maar goed semi slicks leveren zoveel snelheidswinst op en daarom _lijkt_ het mij dat als je die F430 F1 op semi slicks gooit makkelijk die tijd van de 997 GT3 (RS) pakt of evenaart. Nu komt Ferrari nog met de F430 CS en deze zal dat na mijn mening ook gaan doen, net als dat ze in de racerij de GT2 domineren. Maar goed beide merken zijn dus behoorlijk aan elkaar gewaagd en dat haalt dus ook wel het argument dat Ferrari alleen maar proleten bakken bouwt onderuit. [ Bericht 9% gewijzigd door Jimmie op 05-04-2007 13:33:05 ] | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 13:34 |
quote:Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:41 |
quote:Op de Topgear track zijn ze beide even snel (al staat de Porsche boven de Ferrari). De Enzo verslaat de Carrera GT hier. edit: http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/ | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 13:42 |
Hey mensen, het maakt toch geen zak uit welke auto nou een halve seconde sneller is dan de ander? Jullie kunnen ze waarschijnlijk toch nooit veroorloven, dus waar maken jullie je zo druk om ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:43 |
Hier zie je trouwens ook dat de Exige S nog niet in de buurt komt van een GT3 RS ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:44 |
quote:True ![]() Al zou zo'n matige Exige S er wellicht nog wel eens in kunnen zitten, met een beetje geluk ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 13:46 |
quote:Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden. En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:47 |
Neem die lijst trouwens wel met een flinke korrel zout. Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3 ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 13:47 |
Wat kost zo'n Ariel Atom eigenlijk? ![]() Volgens mij is dat de enige redelijk betaalbare in de top 20? | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 13:48 |
quote: quote:Sneller? 1.31.8 en 1.31.8 is volgens mij gelijk ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 13:49 |
quote:In Engeland regent het regelmatig, iets van 1/4e van de tijden zijn met nat weer gereden. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:52 |
quote:Erg mooi. Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo ![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:53 |
quote:Hij staat er in ieder geval wel boven in de lijst. Maar dan nog, gelijke tijden zijn toch ook niet echt normaal voor een diesel en een M3 ![]() | |
Fugie | donderdag 5 april 2007 @ 13:54 |
Ik denk niet dat je naar de topgear track kunt kijken als benchmark ![]() Er is altijd discussie over wie het sneller is, maar feitelijk is het niet te testen. Condities zullen nooit gelijk zijn. Maar ik denk wel dat de meeste mensen het ermee eens zijn dat de carrera gt een behoorlijke imposante supercar is met veel aantrekkingskracht. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 13:59 |
quote:Eerst lezen maat: quote: quote:True ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 14:03 |
quote:Dat is mijn nummer 2 #1 ![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 14:05 |
quote:Ganz geil ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 14:06 |
Ben ik trouwens gek als ik zeg dat ik de 996 mooier vindt dan de 997 ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 14:15 |
quote:Misschien gewoon omdat ze daar eerder (of later) mee gereden hebben? Bovendien staat er niet bij wélke M3 ze getest hebben. Als dat het oudste model is geweest en die diesl het nieuwste zou het prima kunnen dat die diesl net zo snel is denk ik ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 14:15 |
Ow, en ik vind de 996 ook mooier ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 14:15 |
Mijn favoriet zou de Carrera RS 2.7 zijn en dan liefst in het wit met rode striping ![]() ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 14:20 |
Waarom post je de rooie dan als ik vragen mag? ![]() ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 14:37 |
quote:Topgear is een erg beperkt "circuit". De Koenigsegg staat bij TopGear bovenaan, maar bij SportAuto geeft deze een paar seconde toe op de Carrera GT. | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 14:38 |
quote:Nogmaals: pure speculatie. | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 14:40 |
quote:Gelet op de spoilers en de kleur van de klauwen is dat een 993 Turbo S. | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 14:42 |
quote:De 964 blijft toch de mooiste in mijn ogen... Ik ben overigens bevooroordeeld. | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 14:54 |
quote:Het gaat mij meer om het model opzich. Maar zo'n 993 Turbo S is toch wel ![]() Nog 1 993 dan om het af te leren ![]() ![]() | |
-Muse- | donderdag 5 april 2007 @ 15:02 |
quote:*shiver *drool ![]() ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 15:34 |
quote:Bij mij in het dorp staan er een aantal van die 993's te koop. Ook nog een berg andere modellen ![]() Klikkerdeklik | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 16:17 |
Het feit dat 993's tweedehandse duurder zijn/worden dan de 996's geeft ook wel wat aan (ok, even gechargeerd) | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 16:25 |
quote:Plusminus 40.000 euro + verzekering en onderhoud etc. is me op dit moment nog iets te gortig helaas ![]() | |
vosss | donderdag 5 april 2007 @ 16:34 |
Voor mij ook ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 17:01 |
quote:Mooiere foto dan zo'n saaie persfoto ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 17:55 |
quote:Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is. | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:31 |
dit is toch een carrera GT topic of een porsche vs ferrari algemeen ? | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 19:56 |
quote:Het is nu meer een algemeen Porsche ( ![]() ![]() | |
Paladijn | donderdag 5 april 2007 @ 21:18 |
911 fappers ![]() Dit is toch zoveel fraaier? ![]() ![]() ![]() ![]() Met de motor op de juiste plek ![]() | |
leolinedance | donderdag 5 april 2007 @ 21:22 |
quote:Ook fraai ![]() | |
KZR | donderdag 5 april 2007 @ 21:38 |
Een 928 is leuk, maar ik zou toch de voorkeur geven aan een "echte" Porsche:![]() 993rs ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 22:04 |
quote:Is dat niks dan die 3,4l? Over dat gehype weet ik niet, weet wel dat er véél meer 996's geproduceert zijn dan 993's | |
Richie_Rich | donderdag 5 april 2007 @ 22:05 |
quote:Wil je hiermee aangeven dat de 928 een "nep" Porsche is? Kijk, als je dat nou zegt van de 914 a la, maar de 928.......... ![]() Lekkere 300pk sterke V8 ![]() Ik vind em alleen te 80's, ik krijg gelijk oversized pastelpakken, wayfarers en Miami Vice op m'n netvlies ![]() | |
SilentRimmer | donderdag 5 april 2007 @ 22:31 |
quote:Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel) | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 22:32 |
quote:Productie auto? | |
MikeyMan | donderdag 5 april 2007 @ 22:34 |
quote:993 is wel ongeveer de enige die ik wél zou willen hebben... Een zwarte... ![]() | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 22:35 |
quote:Leuk zo'n 928. Maar veel meer GT dan sportwagen natuurlijk. Voor als ik 40+ ben... maar dan ga ik liever naar Aston Martin. | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 22:36 |
quote:De 3.4 wil nog wel eens plof doen... | |
DS4 | donderdag 5 april 2007 @ 22:36 |
quote:Ies dus niet een productieauto. | |
battlesickloner | donderdag 5 april 2007 @ 22:46 |
quote:Keramische lichtgewicht koppeling Keramische remmen (ok die heeft Porsche wel meer maar toch supervet) Carbon chassis !!!! vind het echt een gaaf stukje techniek ![]() | |
Jimmie | donderdag 5 april 2007 @ 22:51 |
quote:Met een aantal van 25 is het toch net zo goed productie zoals de gestaakte Carrera GT van 1200 nog wat stuks? | |
KZR | donderdag 5 april 2007 @ 23:21 |
quote:Ik heb alle respect voor de 928 (en ook voor de 968 en boxter/cayman), maar toch blijft de 911 de moeder aller Porsches, vandaar dat ik hem als "echte" benoemde. De 928 was een superauto, die helaas veel te vroeg verdwenen is. Wanneer Porsche hem door was blijven ontwikkelen had hij beter kunnen worden dan de 911 nu is. Helaas is dat er nooit van gekomen. Ook de 968 is verdwenen toen hij de 911 begon te benaderen. Erg jammer natuurlijk, maar ook wel begrijpelijk. De 911 is Porsche, en Porsche is de 911. On-topic: Jammer dat de Carrera GT verwijnt, het blijft toch wel de mooiste "hypercar" wanneer je 'm vergelijkt met concurrenten als de Mercedes SLR McLaren en de Enzo Ferrari. | |
GiSaE | donderdag 5 april 2007 @ 23:23 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vele verklaren me voor gek, maar ik vind hem gaaf. ![]() ![]() ![]() De porsche der porsches ![]() In het zwart, en exact zoals op de 2e foto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DS4 | vrijdag 6 april 2007 @ 08:55 |
quote:De auto die over de Ring werd gezonden had 1,5x meer vermogen en was van allerhande aerodynamische veranderingen voorzien (en waarschijnlijk nog veel meer, maar dat weet ik niet). Dat er onder dezelfde naam 25 stuks productie zijn gedraaid is leuk. Maar als Porsche op de Carrera GT een turbo mikt en zo 1.000 pk eruit perst noemen we die auto ook geen productieauto meer. | |
FunnyName | vrijdag 6 april 2007 @ 10:58 |
quote:Volgens mij heeft de Exige S een compresor ipv een turbo.. [ Bericht 1% gewijzigd door FunnyName op 06-04-2007 10:59:57 (typo) ] | |
FunnyName | vrijdag 6 april 2007 @ 11:10 |
quote:De 360 CS had 425 pk om 1280 kg - pk/gewicht van .33 De 996 RS had 380 pk om 1360 kg - pk/gewicht van .27 Ondanks dit (veel) betere PK/Gewicht verhouding is de RS onder gelijke omstandigheden toch even snel op de sprint, tussensprint en het circuit en dat is waarom Porsche zo goed is op het circuit.. | |
FunnyName | vrijdag 6 april 2007 @ 11:14 |
quote:De 997 GT3 (RS) vergelijken met de F430 (F1) (CS) is in mijn ogen vergelijken van appelen en peren, de één heeft namelijk een 3.6l motor, de ander een 4.3l motor. Als de RS dus in de buurt blijft, laat staan sneller is, dan is dit een regelrechte deceptie van Ferrari in mijn ogen.. | |
FunnyName | vrijdag 6 april 2007 @ 11:17 |
quote:Vreemde opmerking, de 996 GT3 RS was op het circuit ongeveer anderhalve seconde sneller dan de 996 GT3. De 997 GT3 is sneller dan de 996 GT3 RS, laat staan de 997 GT3 RS die nog weer sneller is. Hoezo geen vooruitgang? | |
FunnyName | vrijdag 6 april 2007 @ 11:20 |
quote:De 996 is alleen in het begin met 3.4l motor geleverd, na een paar jaar is men overgegaan op de 3.6l versie | |
DS4 | vrijdag 6 april 2007 @ 16:32 |
quote:Je hoeft mij geen Porsche onderwijs te geven... ![]() Die 3.6 krijg jij niet voor minder dan een vergelijkbare 993. Alleen de 3.4 is vwb prijs op niveau 993 aangeland. | |
Paladijn | vrijdag 6 april 2007 @ 17:39 |
quote:Je wou beweren dat een 997, de GT3 RS buiten beschouwing latend, daar geen last van heeft? ![]() Ik had het over fraaiheid - de 928 en 968 zijn naar mijn mening fraaiere auto's dan een 911. Daar heb je geen langere piemel, de snelste ronde op de ring of 1000+ PK's in je supraatje voor nodig. | |
Paladijn | vrijdag 6 april 2007 @ 17:52 |
quote:Porsche heeft natuurlijk zijn zaken bijzonder goed voor elkaar met de 911 en het zijn ook geniale auto's, maar het blijft jammer dat mensen bij Porsche maar aan een (type) auto denken. | |
DS4 | vrijdag 6 april 2007 @ 18:26 |
quote:De 997 is idd. meer GT dan b.v. mijn elfer. Maar de 928 zit toch wel een heel eind verder in het GT deel. Beetje onvergelijkbaar. quote:Als je het in die hoek zoekt is de Ariel Atom weer een klap verder. Het voordeel van de 911 is dat je dagelijks ermee kan rijden EN de auto goed op het circuit presteert. quote:Ik heb niets tegen de 928. Maar het is wel een stuk minder sportauto. De 968 is weer wel meer sportief. Fijne auto overigens, ik heb er veel lol mee gehad. Maar de 911 heeft toch iets extra. | |
Jimmie | vrijdag 6 april 2007 @ 20:28 |
quote:Porsche 911 GT3 RS (996) ** 1.11,8 min 7.47 min 03/04 Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07 = geen vooruitgang (nouja goed een piep klein beetje) | |
Kill_em_all | maandag 9 april 2007 @ 22:30 |
Lekker boeiend of porsche sneller is dan Ferrari. Porsche's blijven duits en dus stralen ze naar mijn mening nauwelijks passie uit en 30 jaar lang hetzelfde uiterlijk word ik ook een beetje moe van. Ferrari's zijn mooier, klinken beter en stralen veel meer passie uit. 99.9% van de eigenaars van porsche's en Ferrari's gebruiken dat ding toch niet als racewagen als ze uberhaubt al een beetje kunnen rijden dus is het nou echt interresant welke auto op 7+ minuten 1 of 2 seconden sneller is? op die anderhalve pro die toevallig zo'n auto heeft is er toch niemand die die tijden na zal doen so whats the point? | |
FunnyName | dinsdag 10 april 2007 @ 16:07 |
quote:Het was niet als verbetering maar als aanvulling bedoeld op je verhaal, zodat anderen die minder met Porsche bekend zijn geen verkeerd beeld krijgen.. | |
FunnyName | dinsdag 10 april 2007 @ 16:08 |
quote:Je zegt het zelf al maar hebt inderdaad geen idee waar je het over hebt, das duidelijk :-) | |
Kill_em_all | dinsdag 10 april 2007 @ 17:51 |
Ja want het de meerderheid van de ferrari en porsche kopers haalt wel het onderste uit hun auto wou je zeggen? |