quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiterlijk is smaak, 65.000 euro zou ik toch echt een koopje noemen voor deze auto en aan deze auto hoef je dus niets te veranderen, nog afgezien van het feit dat het weldegelijk kan (zie b.v. Gemballa).
Dat jij de auto meteen zou verkopen geloof ik best. Deze auto is vooral geweldig voor mensen die echt goed kunnen sturen. Jij bent meer van het stuur kaarsrecht houden. Ieder zijn meug.
De reden is dat de voornaamste afzet markt Amerika de regels aangescherpt heeft voor consumentenauto's en dat het te duur zou worden voor Porsche om aan deze regelementen te voldoen, lees: onderdelen herontwerpen enzo.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:17 schreef yup het volgende:
Supercar markt is gewoon verzadigd, ding wordt niet zo snel verkocht (Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Lambo etc.). Denk dat dat de reden is. Het is niet echt een koopje zeg maar, ook niet voor rijke mensen.
Valt me nog mee dat ze de koppeling kunnen bedienen. Meeste weten net hoe een automaat werkt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:39 schreef FJD het volgende:
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
http://www.youtube.com/watch?v=0pRRJPfWLt0quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef blup het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
Ferrari staat het niet toe dat het wordt getest. Dat geeft te denken...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:46 schreef leolinedance het volgende:
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?
Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder![]()
Denk ik ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.quote:In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment.
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.quote:En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
[..]
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
[..]
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.
En achterblijven?
Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47
Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)
Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).
De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.
Ja: achterblijven.
Ik denk niet dat de RSR bij TopGear over het circuit heeft geboenderd, ik denkt dat je de 996 GT3 RS bedoeld.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scorensowieso met Duitse testers
Idd, ik bedoelde de 360 CS. De oude die ik daarom ook tegenover de 996 zet. Mea Culpa.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:05 schreef Repeat het volgende:
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
Het circuit van TopGear is erg beperkt (het is niet eens een circuit) en er wordt in uiteenlopende omstandigheden gereden.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Wat een gelul. Natuurlijk is de Nordschleife afgezet voor dit doel. Net als de Hockenheimring. En ja, de tester is een Duitser: Horst von Saurma. Nogmaals: de industrie is er wel van onder de indruk. Dat Ferraristi het af willen doen als een slechte test snap ik. "Hun" merk zakt immers aardig door het ijs in de Supertest.quote:Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scorensowieso met Duitse testers
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:56 schreef Diemietuhriej het volgende:
Vind het 'afscheid van een legende' een beetje overdreven, wat was er zo bijzonder aan die auto, ik bedoel dan qua prestaties, het was niet echt de snelste auto die er was, (oke, ook niet de sloomste) en op het circuit ofzo heeft hij ook niks gepresteerd.
De ford GT40, en de Shelby Mustang, dat waren legendes!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |