abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:33:10 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47609168
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uiterlijk is smaak, 65.000 euro zou ik toch echt een koopje noemen voor deze auto en aan deze auto hoef je dus niets te veranderen, nog afgezien van het feit dat het weldegelijk kan (zie b.v. Gemballa).

Dat jij de auto meteen zou verkopen geloof ik best. Deze auto is vooral geweldig voor mensen die echt goed kunnen sturen. Jij bent meer van het stuur kaarsrecht houden. Ieder zijn meug.


pi_47609579
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:17 schreef yup het volgende:
Supercar markt is gewoon verzadigd, ding wordt niet zo snel verkocht (Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Lambo etc.). Denk dat dat de reden is. Het is niet echt een koopje zeg maar, ook niet voor rijke mensen.
De reden is dat de voornaamste afzet markt Amerika de regels aangescherpt heeft voor consumentenauto's en dat het te duur zou worden voor Porsche om aan deze regelementen te voldoen, lees: onderdelen herontwerpen enzo.
pi_47721638
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills

Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer
Valt me nog mee dat ze de koppeling kunnen bedienen. Meeste weten net hoe een automaat werkt.

Ik heb er eens eentje de ring rond horen/zien rijden. Van verre hoor je het al, super geluid. Samen met de RS4 en de 928GTS de mooiste motorgeluiden imho.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:32:47 #54
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_47722559
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills

Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
pi_47722800
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47727865
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:39 schreef FJD het volgende:

7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:46:17 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47728242
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?

Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder
pi_47731195
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef blup het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
http://www.youtube.com/watch?v=0pRRJPfWLt0
Dit is pas een geluid!
Of anders een oudje zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=n6r1HLsslSs
pi_47771771
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:46 schreef leolinedance het volgende:

Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?

Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder
Ferrari staat het niet toe dat het wordt getest. Dat geeft te denken...

Ik vermoed dat de CGT inderdaad de snelste is. Niet in het minst omdat de Ferrari-tegenhanger van iedere Porsche op het circuit achter blijft. Ik denk overigens dat de gemiddelde Enzo eigenaar daar niet mee zit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47772851
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
pi_47773429
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Denk ik ook.

De CS krijgt een 100pk meer dan de gt3rs en is waarschijnlijk net iets lichter.
pi_47779238
De vegelijking ging eerst nog wel goed op, beide 3.6l motoren, maar die vlieger gaat nu niet meer op. Ik mag het hopen dat de nieuwe CS sneller is, anders zou het helemaal een aanfluiting zijn..
pi_47780226
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
quote:
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment.
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
quote:
En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.

En achterblijven?

Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47

Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)

Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).

De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.

Ja: achterblijven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47783114
autsch ..
pi_47783138
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
[..]

Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
[..]

Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.

En achterblijven?

Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47

Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)

Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).

De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.

Ja: achterblijven.
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
pi_47783868
Ik neem aan dat je de 360 CS bedoelt, want de 430 CS moet nog komen. En in GT2 kampioenschap is die 997 GT3 RSR gigantisch verbouwd net als de F430 GT2. Porsche heeft ook eigen kampioenschappen (GT3 Cup) en bijna overal zie je Porsches deelnemen, kan ik niet anders concluderen dat ze miljoenen er in pompen. Maar das want er is geen mooiere reclame dan deelnemen in de autosport

Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
pi_47786701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
Ik denk niet dat de RSR bij TopGear over het circuit heeft geboenderd, ik denkt dat je de 996 GT3 RS bedoeld.
Deze heeft het in een TopGear aflevering opgenomen tegen de lichtere en meer vermogende Ferrari 360 CS. Toch waren ze even snel in de sprint (tractie voordeel en betere bakverhoudingen voor de RS) en even snel op het circuit.
pi_47790297
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:05 schreef Repeat het volgende:

Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
Idd, ik bedoelde de 360 CS. De oude die ik daarom ook tegenover de 996 zet. Mea Culpa.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47790500
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:

Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Het circuit van TopGear is erg beperkt (het is niet eens een circuit) en er wordt in uiteenlopende omstandigheden gereden.

De SportAuto supertest staat erg hoog aangeschreven in de industrie. TopGear is slechts amusement.
quote:
Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
Wat een gelul. Natuurlijk is de Nordschleife afgezet voor dit doel. Net als de Hockenheimring. En ja, de tester is een Duitser: Horst von Saurma. Nogmaals: de industrie is er wel van onder de indruk. Dat Ferraristi het af willen doen als een slechte test snap ik. "Hun" merk zakt immers aardig door het ijs in de Supertest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47791490
Als je naar de supertest resultaten van AutoVisie van de afgelopen jaren kijkt zie je een vergelijkbaar beeld.
Een aantal jaren terug hadden ze de GT3, M3 CSL, 360 CS en een TVR vergeleken. Raad eens welke het snelste was in de sprint en op het circuit. Inderdaad, de GT3 (het was niet eens een RS)
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:03:46 #72
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47795380
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:56 schreef Diemietuhriej het volgende:
Vind het 'afscheid van een legende' een beetje overdreven, wat was er zo bijzonder aan die auto, ik bedoel dan qua prestaties, het was niet echt de snelste auto die er was, (oke, ook niet de sloomste ) en op het circuit ofzo heeft hij ook niks gepresteerd.

De ford GT40, en de Shelby Mustang, dat waren legendes!
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
silence can say more than thousand words
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:13:08 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47795785
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:03 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:14:56 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47795833
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus:

Dát is pas een bak
pi_47820560
boulevard cruiser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')