abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:33:10 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47609168
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uiterlijk is smaak, 65.000 euro zou ik toch echt een koopje noemen voor deze auto en aan deze auto hoef je dus niets te veranderen, nog afgezien van het feit dat het weldegelijk kan (zie b.v. Gemballa).

Dat jij de auto meteen zou verkopen geloof ik best. Deze auto is vooral geweldig voor mensen die echt goed kunnen sturen. Jij bent meer van het stuur kaarsrecht houden. Ieder zijn meug.


pi_47609579
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:17 schreef yup het volgende:
Supercar markt is gewoon verzadigd, ding wordt niet zo snel verkocht (Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Lambo etc.). Denk dat dat de reden is. Het is niet echt een koopje zeg maar, ook niet voor rijke mensen.
De reden is dat de voornaamste afzet markt Amerika de regels aangescherpt heeft voor consumentenauto's en dat het te duur zou worden voor Porsche om aan deze regelementen te voldoen, lees: onderdelen herontwerpen enzo.
pi_47721638
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills

Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer
Valt me nog mee dat ze de koppeling kunnen bedienen. Meeste weten net hoe een automaat werkt.

Ik heb er eens eentje de ring rond horen/zien rijden. Van verre hoor je het al, super geluid. Samen met de RS4 en de 928GTS de mooiste motorgeluiden imho.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:32:47 #54
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_47722559
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills

Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
pi_47722800
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47727865
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:39 schreef FJD het volgende:

7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:46:17 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47728242
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?

Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder
pi_47731195
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef blup het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
http://www.youtube.com/watch?v=0pRRJPfWLt0
Dit is pas een geluid!
Of anders een oudje zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=n6r1HLsslSs
pi_47771771
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:46 schreef leolinedance het volgende:

Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?

Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder
Ferrari staat het niet toe dat het wordt getest. Dat geeft te denken...

Ik vermoed dat de CGT inderdaad de snelste is. Niet in het minst omdat de Ferrari-tegenhanger van iedere Porsche op het circuit achter blijft. Ik denk overigens dat de gemiddelde Enzo eigenaar daar niet mee zit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47772851
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
pi_47773429
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Denk ik ook.

De CS krijgt een 100pk meer dan de gt3rs en is waarschijnlijk net iets lichter.
pi_47779238
De vegelijking ging eerst nog wel goed op, beide 3.6l motoren, maar die vlieger gaat nu niet meer op. Ik mag het hopen dat de nieuwe CS sneller is, anders zou het helemaal een aanfluiting zijn..
pi_47780226
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
quote:
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment.
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
quote:
En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.

En achterblijven?

Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47

Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)

Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).

De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.

Ja: achterblijven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47783114
autsch ..
pi_47783138
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
[..]

Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
[..]

Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.

En achterblijven?

Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47

Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)

Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).

De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.

Ja: achterblijven.
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
pi_47783868
Ik neem aan dat je de 360 CS bedoelt, want de 430 CS moet nog komen. En in GT2 kampioenschap is die 997 GT3 RSR gigantisch verbouwd net als de F430 GT2. Porsche heeft ook eigen kampioenschappen (GT3 Cup) en bijna overal zie je Porsches deelnemen, kan ik niet anders concluderen dat ze miljoenen er in pompen. Maar das want er is geen mooiere reclame dan deelnemen in de autosport

Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
pi_47786701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
Ik denk niet dat de RSR bij TopGear over het circuit heeft geboenderd, ik denkt dat je de 996 GT3 RS bedoeld.
Deze heeft het in een TopGear aflevering opgenomen tegen de lichtere en meer vermogende Ferrari 360 CS. Toch waren ze even snel in de sprint (tractie voordeel en betere bakverhoudingen voor de RS) en even snel op het circuit.
pi_47790297
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:05 schreef Repeat het volgende:

Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
Idd, ik bedoelde de 360 CS. De oude die ik daarom ook tegenover de 996 zet. Mea Culpa.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47790500
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:

Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Het circuit van TopGear is erg beperkt (het is niet eens een circuit) en er wordt in uiteenlopende omstandigheden gereden.

De SportAuto supertest staat erg hoog aangeschreven in de industrie. TopGear is slechts amusement.
quote:
Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scoren sowieso met Duitse testers
Wat een gelul. Natuurlijk is de Nordschleife afgezet voor dit doel. Net als de Hockenheimring. En ja, de tester is een Duitser: Horst von Saurma. Nogmaals: de industrie is er wel van onder de indruk. Dat Ferraristi het af willen doen als een slechte test snap ik. "Hun" merk zakt immers aardig door het ijs in de Supertest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47791490
Als je naar de supertest resultaten van AutoVisie van de afgelopen jaren kijkt zie je een vergelijkbaar beeld.
Een aantal jaren terug hadden ze de GT3, M3 CSL, 360 CS en een TVR vergeleken. Raad eens welke het snelste was in de sprint en op het circuit. Inderdaad, de GT3 (het was niet eens een RS)
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:03:46 #72
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47795380
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:56 schreef Diemietuhriej het volgende:
Vind het 'afscheid van een legende' een beetje overdreven, wat was er zo bijzonder aan die auto, ik bedoel dan qua prestaties, het was niet echt de snelste auto die er was, (oke, ook niet de sloomste ) en op het circuit ofzo heeft hij ook niks gepresteerd.

De ford GT40, en de Shelby Mustang, dat waren legendes!
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
silence can say more than thousand words
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:13:08 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47795785
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:03 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:14:56 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47795833
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus:

Dát is pas een bak
pi_47820560
boulevard cruiser
pi_47984956
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef leolinedance het volgende:
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus: [afbeelding]

Dát is pas een bak
Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GT
  woensdag 4 april 2007 @ 00:05:50 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47989044
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GT
Wie vergelijkt die dan?
pi_47993907
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wie vergelijkt die dan?
dan staat je post in t verkeerde topic
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  woensdag 4 april 2007 @ 21:59:27 #79
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48022556
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills

Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer
Fantastisch is dat filmpje

ik ga de carrera GT missen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 4 april 2007 @ 22:04:48 #80
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48022832
Trouwens de Enzo heeft een top van 350 en de GT 330

ff voor de duidelijkheid
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48025969
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens de Enzo heeft een top van 350 en de GT 330

ff voor de duidelijkheid
En nu?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48027056
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
Ja: achterblijven.
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.

Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:59:57 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48027636
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.

Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoor

En over het terugvinden van passie in cijfertjes, hier geef ik je helemaal gelijk in. Een Subaru Impreza WRX zal het op het circuit ook beter doen dan pak hem beet een V70 R of Audi S8. Maar laat ik dát nu net auto's met passie vinden

En dat geldt voor Porsche trouwens ook, wat mij betreft. Dat ze zo snel zijn is een pluspunt. Maar de passie bezitten ze (ja, meerdere types) toch ook wel, zelfs zonder die snelste tijden

Daarom is Porsche zo
  donderdag 5 april 2007 @ 01:06:36 #84
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_48029327
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 5 april 2007 @ 01:08:35 #85
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_48029359
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
Nogal een verregaande conclusie als je bedenkt dat Porsche niet deelneemt aan de F1. Waar wil je in hemelsnaam naartoe met deze uitspraak
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_48029431
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoor
Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:16:21 #87
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48030168
quote:
Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Juist

Exige S
Ik las dat op de Autorai een Exige S GT3 (what's in a name ) staat met 275pk
pi_48030181
Hij blijft exclusief.
pi_48032625
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:

Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
Want een F1 is bijna hetzelfde als een straatauto...
quote:
Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten.
De auto met de beste rondetijd is echt het snelste. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te bedenken. Of dacht jij dat die constructeurstitels van Ferrari zijn behaald door NIET als eerste over de streep te komen?
quote:
Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.
Het manco van Ferrari liefhebbers is dat ze van een proletenbak houden. Het is een auto voor de show, niet voor het circuit. Ik zal het nog eens uitleggen:

Een Ferrari is als een bloedmooie pornoster. Het ziet er geweldig uit. Stiekum wil iedereen er wel een ritje in maken. Maar het ritje kan eigenlijk alleen maar tegenvallen en je wil er eigenlijk niet mee gezien worden.
quote:
Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
In die zin heb je gelijk vwb de snelheid. In de file is de Carrera GT niets sneller dan een enzo. Maar de Porsche is wel weer beter bruikbaar op de openbare weg.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48032701
quote:
Op donderdag 5 april 2007 01:13 schreef Jimmeh het volgende:

Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.
Ferrari rijdt ook op de Nordschleife. En SportAuto test ook op de Hockenheimring en verhip, daar zijn de Porsches weer sneller dan de Ferrari's.

Het grote voordeel van de Ring is dat het een circuit heeft die alles in zich heeft. Alleen een auto die op alle fronten top is zal daar schitteren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48035091
Even naar die SportAuto tijden gekeken.

Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05

De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin

Niet dat ik een echte Ferrari fan ben, maar geen ander merk met zo'n mooie race historie op Alfa Romeo en Maserati na imo. Ja en Porsche past ook zekerwete in dat rijtje.
pi_48035547
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.

Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05

De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin

Niet dat ik een echte Ferrari fan ben, maar geen ander merk met zo'n mooie race historie op Alfa Romeo en Maserati na imo. Ja en Porsche past ook zekerwete in dat rijtje.
Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.
pi_48037325
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.

Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05

De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin
GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari, en vooral bij het vals plat kan dat veel opleveren.
De 911 carrera S heeft zelfs _nog_ minder vermogen en is slechts 10 seconden langzamer. Stop er wat meer vermogen in en de ferrari blijft hopeloos achter. Voor de prijs van een ferrari kan je 2 Carrera S'en kopen. Stuur er eentje naar Ruf, laat er een compressor opzetten, en je hebt voor veel minder geld een superieure bak.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:16:35 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48037634
quote:
Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Man

Ben nu eens eerlijk. Lotus pást toch ook helemaal niet in dat rijdje. Tenminste als je naar status/prijzen/motoren kijkt

Ga volgende keer wat eerder naar bed, en stap er met het goede been uit
pi_48039083
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:

De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is.
Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels.
quote:
Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar.
Lijken... Hoezo?
quote:
Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is),
Daarom vergeleek ik ook de CS...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48039119
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:14 schreef Repeat het volgende:

Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.
Het moet allemaal nog blijken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:03:39 #97
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48039279
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Man

Ben nu eens eerlijk. Lotus pást toch ook helemaal niet in dat rijdje. Tenminste als je naar status/prijzen/motoren kijkt

Ga volgende keer wat eerder naar bed, en stap er met het goede been uit
Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercar
pi_48039457
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:08 schreef GiSaE het volgende:

[..]

GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari
Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen.
En de F430 is 70000 duurder dan de Carrera S (oftewel ietsje meer dan 1,5x zoveel), en dat zie je ook terug in de prestaties (, de GT3 RS is 10k goedkoper dan een F430 en de prestaties zijn zo ongeveer gelijk).
Gooi je een compressor van Ruf op je Carrera S heeft ie 80 tot 100 pk meer, dan red ie het alsnog niet bij de F430 en dan ben je nog maar 40k van de prijs van de F430 verwijdert...
  donderdag 5 april 2007 @ 13:14:47 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48039638
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:03 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercar
Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op...

Waar op een 911 GT3 RS nog Airco, ABS, remkrachtverdeling, airbags, electrische ramen, stuurbekrachtiging, leren bekleding en nog veel meer extra's heeft (waaronder een mooi dashbord + boordcomputer), heeft een Lotus Exige S dus helemaal niks

Maja het prijsverschil: 71.000 en 173.000 euro

En de motoren: 1.8 liter turbo met 225 pk en 3.6 liter zonder turbo met 381 pk

Dus die Exige S is echt alleen maar leuk om mee te rijden op een circuit ofzo. Buiten dat lijkt het me niks, puur omdat er niks maar dan ook helemaal niks op of aan zit. Maar misschien komt dat wel omdat ik lui ben

En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto
pi_48039746
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto
U heeft smaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')