quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiterlijk is smaak, 65.000 euro zou ik toch echt een koopje noemen voor deze auto en aan deze auto hoef je dus niets te veranderen, nog afgezien van het feit dat het weldegelijk kan (zie b.v. Gemballa).
Dat jij de auto meteen zou verkopen geloof ik best. Deze auto is vooral geweldig voor mensen die echt goed kunnen sturen. Jij bent meer van het stuur kaarsrecht houden. Ieder zijn meug.
De reden is dat de voornaamste afzet markt Amerika de regels aangescherpt heeft voor consumentenauto's en dat het te duur zou worden voor Porsche om aan deze regelementen te voldoen, lees: onderdelen herontwerpen enzo.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:17 schreef yup het volgende:
Supercar markt is gewoon verzadigd, ding wordt niet zo snel verkocht (Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Lambo etc.). Denk dat dat de reden is. Het is niet echt een koopje zeg maar, ook niet voor rijke mensen.
Valt me nog mee dat ze de koppeling kunnen bedienen. Meeste weten net hoe een automaat werkt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:39 schreef FJD het volgende:
7:28 zelfs maar als ik eens kijk dan zie ik daarboven nog twee Radicals, twee Donkervoorts en een Edo Porsche 996 waarbij opgemerkt moet worden dat de Atom er nog niet op is geweest en die reed in Top Gear sneller dan de GT.
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het dus over productie-auto's. De rest is niet in standaarduitvoering getest.
http://www.youtube.com/watch?v=0pRRJPfWLt0quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef blup het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is geen lekker geluid, net 'n vertiefte trompet waar je flink in blaast.
Lamborghini Murcielago, F430 of SLR maakt 'n beter geluid..
Ferrari staat het niet toe dat het wordt getest. Dat geeft te denken...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:46 schreef leolinedance het volgende:
Maar een Carrera GT is dus sneller dan een Enzo?
Het zou goed kunnen hoor, maar een Enzo is nogeens ruim 3 ton duurder![]()
Denk ik ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment. En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:25 schreef Jimmeh het volgende:
Enzo is lichter en meer pk, denk dat ie dat best kan winnen.
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.quote:In de racerij zijn Porsche en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd op het moment.
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.quote:En qua straatlegale wagens zal de nieuwe challenge stradale de GT3 RS waarschijnlijk met gemak pakken op het circuit.
Vind het dus wel meevallen met het achterblijven?
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het verleden is gebleken dat Ferrari eigenlijk nooit wint, ook al heeft de Ferrari meer vermogen...
[..]
Dat is niet zo vreemd. Ferrari stopt veel geld in de racerij en Porsche doet er vrijwel niets mee. De GT3R staat veel dichter bij de straatauto dan de Ferrari. Maar goed: het vergelijk loopt sowieso mank.
[..]
Die nieuwe CS moet het nog eerst maar eens waarmaken.
En achterblijven?
Ferrari 430 CS Hockenheim: 1.13,0 Nürburgring 7.56
Porsche 996 GT3RS Hockenheim: 1.11,8 Nürburgring 7.47
Voorts heeft Ferrari 0 vd top tien tijden op deze circuits en Porsche 10 (5 op Hockenheim, 5 op Nürburgring), waarbij de Porsche zowel op Hockenheim als Nürburgring de beste tijd heeft gehaald. (bron: SportAuto)
Lamborghini (3x), Pagani (4x) en Koenigsegg (2x) maken het rijtje vol tezamen met de niet-productie TechArt (gebaseerd op wederom een Porsche).
De 430 CS moet onder meer een gewone Gallardo voor zich dulden (7.52), een BMW M3 CSL (7.50), een Mercedes SLR (met automaat... 7.52), enz.
Ja: achterblijven.
Ik denk niet dat de RSR bij TopGear over het circuit heeft geboenderd, ik denkt dat je de 996 GT3 RS bedoeld.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Verder niet echt een idee waar beide auto's het tegen elkaar opgenomen hebben. Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scorensowieso met Duitse testers
Idd, ik bedoelde de 360 CS. De oude die ik daarom ook tegenover de 996 zet. Mea Culpa.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:05 schreef Repeat het volgende:
Ik kan me vergissen, maar jij moet of de 360 CS bedoelen, of de gewone 430, want ik kan iig nergens tijden van de 430 CS op de nurburgring vinden...
Het circuit van TopGear is erg beperkt (het is niet eens een circuit) en er wordt in uiteenlopende omstandigheden gereden.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:26 schreef Jimmeh het volgende:
Bij Top Gear is de Ferrari Enzo sneller en de 360 CS heeft een gelijke tijd aan de GT3 RSR.
Wat een gelul. Natuurlijk is de Nordschleife afgezet voor dit doel. Net als de Hockenheimring. En ja, de tester is een Duitser: Horst von Saurma. Nogmaals: de industrie is er wel van onder de indruk. Dat Ferraristi het af willen doen als een slechte test snap ik. "Hun" merk zakt immers aardig door het ijs in de Supertest.quote:Maar goed op de Nordschleife hebben meerdere factoren invloed op zo'n lang circuit, zoals verkeer bijv. (neem aan teminste dat ze niet eventjes dat hele circuit af mogen zetten) en aangezien Porsches daar waarschijnlijk 1000x zoveel rondes hebben gereden zullen ze ook wel betere tijden scorensowieso met Duitse testers
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:56 schreef Diemietuhriej het volgende:
Vind het 'afscheid van een legende' een beetje overdreven, wat was er zo bijzonder aan die auto, ik bedoel dan qua prestaties, het was niet echt de snelste auto die er was, (oke, ook niet de sloomste) en op het circuit ofzo heeft hij ook niks gepresteerd.
De ford GT40, en de Shelby Mustang, dat waren legendes!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Mwah ik heb er een keer in mee mogen rijden in een groep met alle dure bakken die je kan bedenken.
(Lamborghini's, Ferrari's, Lotus, Spyker enz.) en de 'kenners' vonden de GT toch wel de vetste bak die er bij was.
Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GTquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef leolinedance het volgende:
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus: [afbeelding]
Dát is pas een bak![]()
Wie vergelijkt die dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GT![]()
dan staat je post in t verkeerde topicquote:
Fantastisch is dat filmpjequote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
En nu?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens de Enzo heeft een top van 350 en de GT 330
ff voor de duidelijkheid
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
Ja: achterblijven.
Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.
Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.quote:
Nogal een verregaande conclusie als je bedenkt dat Porsche niet deelneemt aan de F1. Waar wil je in hemelsnaam naartoe met deze uitspraakquote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoor
Juistquote:Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Want een F1 is bijna hetzelfde als een straatauto...quote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
De auto met de beste rondetijd is echt het snelste. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te bedenken. Of dacht jij dat die constructeurstitels van Ferrari zijn behaald door NIET als eerste over de streep te komen?quote:Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten.
Het manco van Ferrari liefhebbers is dat ze van een proletenbak houden. Het is een auto voor de show, niet voor het circuit. Ik zal het nog eens uitleggen:quote:Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.
In die zin heb je gelijk vwb de snelheid. In de file is de Carrera GT niets sneller dan een enzo.quote:Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
Ferrari rijdt ook op de Nordschleife. En SportAuto test ook op de Hockenheimring en verhip, daar zijn de Porsches weer sneller dan de Ferrari's.quote:Op donderdag 5 april 2007 01:13 schreef Jimmeh het volgende:
Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.
Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.
Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin
Niet dat ik een echte Ferrari fan ben, maar geen ander merk met zo'n mooie race historie op Alfa Romeo en Maserati na imo. Ja en Porsche past ook zekerwete in dat rijtje.
GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari, en vooral bij het vals plat kan dat veel opleveren.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.
Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin
Manquote:Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is.
Lijken... Hoezo?quote:Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar.
Daarom vergeleek ik ook de CS...quote:Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is),
Het moet allemaal nog blijken...quote:Op donderdag 5 april 2007 11:14 schreef Repeat het volgende:
Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.
Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercarquote:Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Man![]()
Ben nu eens eerlijk. Lotus pást toch ook helemaal niet in dat rijdje. Tenminste als je naar status/prijzen/motoren kijkt
Ga volgende keer wat eerder naar bed, en stap er met het goede been uit![]()
Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:08 schreef GiSaE het volgende:
[..]
GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari
Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op...quote:Op donderdag 5 april 2007 13:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercar
U heeft smaak.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |