Ik ben ook een 911 man hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op...
Waar op een 911 GT3 RS nog Airco, ABS, remkrachtverdeling, airbags, electrische ramen, stuurbekrachtiging, leren bekleding en nog veel meer extra's heeft (waaronder een mooi dashbord + boordcomputer), heeft een Lotus Exige S dus helemaal niks![]()
Maja het prijsverschil: 71.000 en 173.000 euro
En de motoren: 1.8 liter turbo met 225 pk en 3.6 liter zonder turbo met 381 pk
Dus die Exige S is echt alleen maar leuk om mee te rijden op een circuit ofzo. Buiten dat lijkt het me niks, puur omdat er niks maar dan ook helemaal niks op of aan zit. Maar misschien komt dat wel omdat ik lui ben![]()
En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto![]()
De 360 CS had ook 50 pk meer dan de GT3RS. Vermogen alleen is onvoldoende. Vandaar dat een auto waarbij alleen de motor wordt getuned zelden significant sneller wordt op het circuit (en soms zelfs langzamer!).quote:Op donderdag 5 april 2007 13:09 schreef Jimmeh het volgende:
Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen.
Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels.
[..]
Lijken... Hoezo?
[..]
Daarom vergeleek ik ook de CS...
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:24 schreef Jimmeh het volgende:
Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller.
Op de Topgear track zijn ze beide even snel (al staat de Porsche boven de Ferrari).quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.
Truequote:Op donderdag 5 april 2007 13:42 schreef vosss het volgende:
Hey mensen, het maakt toch geen zak uit welke auto nou een halve seconde sneller is dan de ander?
Jullie kunnen ze waarschijnlijk toch nooit veroorloven, dus waar maken jullie je zo druk om
Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Neem die lijst trouwens wel met een flinke korrel zout.
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Sneller? 1.31.8 en 1.31.8 is volgens mij gelijkquote:56 BMW 535d 1.31.8
57 Mazda RX8 1.31.8
58 Nissan 350Z 1.31.8
59 BMW M3 1.31.8
In Engeland regent het regelmatig, iets van 1/4e van de tijden zijn met nat weer gereden.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Erg mooi.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden.
En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn.
Maar ik moet zeggen; ik vind beide merken erg mooi en als ik van Porsche een model zou kiezen was het de oude Carrera RS 2.7
Hij staat er in ieder geval wel boven in de lijst. Maar dan nog, gelijke tijden zijn toch ook niet echt normaal voor een diesel en een M3quote:Op donderdag 5 april 2007 13:48 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Sneller? 1.31.8 en 1.31.8 is volgens mij gelijk
Eerst lezen maat:quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Fugie het volgende:
Ik denk niet dat je naar de topgear track kunt kijken als benchmark
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Neem die lijst trouwens wel met een flinke korrel zout.
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Truequote:Er is altijd discussie over wie het sneller is, maar feitelijk is het niet te testen. Condities zullen nooit gelijk zijn. Maar ik denk wel dat de meeste mensen het ermee eens zijn dat de carrera gt een behoorlijke imposante supercar is met veel aantrekkingskracht.
Dat is mijn nummer 2quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Erg mooi.
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
[afbeelding]
Ganz geilquote:Op donderdag 5 april 2007 14:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat is mijn nummer 2
#1
[afbeelding]
![]()
Misschien gewoon omdat ze daar eerder (of later) mee gereden hebben?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij staat er in ieder geval wel boven in de lijst. Maar dan nog, gelijke tijden zijn toch ook niet echt normaal voor een diesel en een M3![]()
Topgear is een erg beperkt "circuit". De Koenigsegg staat bij TopGear bovenaan, maar bij SportAuto geeft deze een paar seconde toe op de Carrera GT.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef leolinedance het volgende:
Op de Topgear track zijn ze beide even snel (al staat de Porsche boven de Ferrari).
De Enzo verslaat de Carrera GT hier.
edit: http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
Nogmaals: pure speculatie.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn.
Gelet op de spoilers en de kleur van de klauwen is dat een 993 Turbo S.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
De 964 blijft toch de mooiste in mijn ogen...quote:
Het gaat mij meer om het model opzich. Maar zo'n 993 Turbo S is toch welquote:Op donderdag 5 april 2007 14:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelet op de spoilers en de kleur van de klauwen is dat een 993 Turbo S.
Bij mij in het dorp staan er een aantal van die 993's te koop.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het model opzich. Maar zo'n 993 Turbo S is toch wel![]()
Nog 1 993 dan om het af te leren![]()
[afbeelding]
Plusminus 40.000 euro + verzekering en onderhoud etc. is me op dit moment nog iets te gortig helaasquote:Op donderdag 5 april 2007 15:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij mij in het dorp staan er een aantal van die 993's te koop.
Ook nog een berg andere modellen
Klikkerdeklik
Mooiere foto dan zo'n saaie persfotoquote:Op donderdag 5 april 2007 14:20 schreef vosss het volgende:
Waarom post je de rooie dan als ik vragen mag?
[afbeelding]
Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:17 schreef Richie_Rich het volgende:
Het feit dat 993's tweedehandse duurder zijn/worden dan de 996's geeft ook wel wat aan (ok, even gechargeerd)
Het is nu meer een algemeen Porsche (quote:Op donderdag 5 april 2007 18:31 schreef SpeedyRich het volgende:
dit is toch een carrera GT topic of een porsche vs ferrari algemeen ?
Ook fraaiquote:Op donderdag 5 april 2007 21:18 schreef Paladijn het volgende:
911 fappers
Dit is toch zoveel fraaier?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de motor op de juiste plek
Is dat niks dan die 3,4l? Over dat gehype weet ik niet, weet wel dat er véél meer 996's geproduceert zijn dan 993'squote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is.
Wil je hiermee aangeven dat de 928 een "nep" Porsche is?quote:Op donderdag 5 april 2007 21:38 schreef KZR het volgende:
Een 928 is leuk, maar ik zou toch de voorkeur geven aan een "echte" Porsche:
[afbeelding]
993rs![]()
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
Sneller kan... De Porsche 962 wordt (als ik mij niet vergis) nog steeds door Dauer geleverd. Niet dat je dat nog als een echte productieauto kan zien, maar het is waarschijnlijk ook nu nog de snelste auto die je op kenteken kan zetten.
Productie auto?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:31 schreef SilentRimmer het volgende:
[..]
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)
993 is wel ongeveer de enige die ik wél zou willen hebben... Een zwarte...quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Erg mooi.
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
[afbeelding]
Leuk zo'n 928. Maar veel meer GT dan sportwagen natuurlijk. Voor als ik 40+ ben... maar dan ga ik liever naar Aston Martin.quote:
De 3.4 wil nog wel eens plof doen...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:04 schreef Richie_Rich het volgende:
Is dat niks dan die 3,4l? Over dat gehype weet ik niet, weet wel dat er véél meer 996's geproduceert zijn dan 993's
Ies dus niet een productieauto.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:31 schreef SilentRimmer het volgende:
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)
Keramische lichtgewicht koppelingquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En wat was er bovendien ZO super aan deze auto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |