Met een aantal van 25 is het toch net zo goed productie zoals de gestaakte Carrera GT van 1200 nog wat stuks?quote:
Ik heb alle respect voor de 928 (en ook voor de 968 en boxter/cayman), maar toch blijft de 911 de moeder aller Porsches, vandaar dat ik hem als "echte" benoemde.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:05 schreef Richie_Rich het volgende:
Wil je hiermee aangeven dat de 928 een "nep" Porsche is?
Kijk, als je dat nou zegt van de 914 a la, maar de 928...............
quote:Op donderdag 5 april 2007 21:18 schreef Paladijn het volgende:
911 fappers
Dit is toch zoveel fraaier?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de motor op de juiste plek
De auto die over de Ring werd gezonden had 1,5x meer vermogen en was van allerhande aerodynamische veranderingen voorzien (en waarschijnlijk nog veel meer, maar dat weet ik niet).quote:Op donderdag 5 april 2007 22:51 schreef Jimmeh het volgende:
Met een aantal van 25 is het toch net zo goed productie zoals de gestaakte Carrera GT van 1200 nog wat stuks?
Volgens mij heeft de Exige S een compresor ipv een turbo..quote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En de motoren: 1.8 liter turbo met 225 pk en 3.6 liter zonder turbo met 381 pk
De 360 CS had 425 pk om 1280 kg - pk/gewicht van .33quote:Op donderdag 5 april 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 360 CS had ook 50 pk meer dan de GT3RS. Vermogen alleen is onvoldoende. Vandaar dat een auto waarbij alleen de motor wordt getuned zelden significant sneller wordt op het circuit (en soms zelfs langzamer!).
De 997 GT3 (RS) vergelijken met de F430 (F1) (CS) is in mijn ogen vergelijken van appelen en peren, de één heeft namelijk een 3.6l motor, de ander een 4.3l motor.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:24 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller.
Maar goed semi slicks leveren zoveel snelheidswinst op en daarom _lijkt_ het mij dat als je die F430 F1 op semi slicks gooit makkelijk die tijd van de 997 GT3 (RS) pakt of evenaart. Nu komt Ferrari nog met de F430 CS en deze zal dat na mijn mening ook gaan doen, net als dat ze in de racerij de GT2 domineren.
Maar goed beide merken zijn dus behoorlijk aan elkaar gewaagd en dat haalt dus ook wel het argument dat Ferrari alleen maar proleten bakken bouwt onderuit.
Vreemde opmerking, de 996 GT3 RS was op het circuit ongeveer anderhalve seconde sneller dan de 996 GT3.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden.
En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn.
De 996 is alleen in het begin met 3.4l motor geleverd, na een paar jaar is men overgegaan op de 3.6l versiequote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is.
Je hoeft mij geen Porsche onderwijs te geven...quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:20 schreef FunnyName het volgende:
De 996 is alleen in het begin met 3.4l motor geleverd, na een paar jaar is men overgegaan op de 3.6l versie
Je wou beweren dat een 997, de GT3 RS buiten beschouwing latend, daar geen last van heeft?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leuk zo'n 928. Maar veel meer GT dan sportwagen natuurlijk. Voor als ik 40+ ben... maar dan ga ik liever naar Aston Martin.
Porsche heeft natuurlijk zijn zaken bijzonder goed voor elkaar met de 911 en het zijn ook geniale auto's, maar het blijft jammer dat mensen bij Porsche maar aan een (type) auto denken.quote:Op donderdag 5 april 2007 23:21 schreef KZR het volgende:
[..]
Ik heb alle respect voor de 928 (en ook voor de 968 en boxter/cayman), maar toch blijft de 911 de moeder aller Porsches, vandaar dat ik hem als "echte" benoemde.
De 928 was een superauto, die helaas veel te vroeg verdwenen is. Wanneer Porsche hem door was blijven ontwikkelen had hij beter kunnen worden dan de 911 nu is. Helaas is dat er nooit van gekomen.
Ook de 968 is verdwenen toen hij de 911 begon te benaderen. Erg jammer natuurlijk, maar ook wel begrijpelijk. De 911 is Porsche, en Porsche is de 911.
De 997 is idd. meer GT dan b.v. mijn elfer. Maar de 928 zit toch wel een heel eind verder in het GT deel. Beetje onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:39 schreef Paladijn het volgende:
Je wou beweren dat een 997, de GT3 RS buiten beschouwing latend, daar geen last van heeft?![]()
Als je het in die hoek zoekt is de Ariel Atom weer een klap verder. Het voordeel van de 911 is dat je dagelijks ermee kan rijden EN de auto goed op het circuit presteert.quote:Bij puur sportwagen zou ik ook eerder voor een Lotus Elise/Exige gaan.
Ik heb niets tegen de 928. Maar het is wel een stuk minder sportauto. De 968 is weer wel meer sportief. Fijne auto overigens, ik heb er veel lol mee gehad. Maar de 911 heeft toch iets extra.quote:Ik had het over fraaiheid - de 928 en 968 zijn naar mijn mening fraaiere auto's dan een 911. Daar heb je geen langere piemel, de snelste ronde op de ring of 1000+ PK's in je supraatje voor nodig.
Porsche 911 GT3 RS (996) ** 1.11,8 min 7.47 min 03/04quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:17 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Vreemde opmerking, de 996 GT3 RS was op het circuit ongeveer anderhalve seconde sneller dan de 996 GT3.
De 997 GT3 is sneller dan de 996 GT3 RS, laat staan de 997 GT3 RS die nog weer sneller is. Hoezo geen vooruitgang?
Het was niet als verbetering maar als aanvulling bedoeld op je verhaal, zodat anderen die minder met Porsche bekend zijn geen verkeerd beeld krijgen..quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen Porsche onderwijs te geven...![]()
Die 3.6 krijg jij niet voor minder dan een vergelijkbare 993. Alleen de 3.4 is vwb prijs op niveau 993 aangeland.
Je zegt het zelf al maar hebt inderdaad geen idee waar je het over hebt, das duidelijk :-)quote:Op maandag 9 april 2007 22:30 schreef Kill_em_all het volgende:
Lekker boeiend of porsche sneller is dan Ferrari. Porsche's blijven duits en dus stralen ze naar mijn mening nauwelijks passie uit en 30 jaar lang hetzelfde uiterlijk word ik ook een beetje moe van. Ferrari's zijn mooier, klinken beter en stralen veel meer passie uit. 99.9% van de eigenaars van porsche's en Ferrari's gebruiken dat ding toch niet als racewagen als ze uberhaubt al een beetje kunnen rijden dus is het nou echt interresant welke auto op 7+ minuten 1 of 2 seconden sneller is? op die anderhalve pro die toevallig zo'n auto heeft is er toch niemand die die tijden na zal doen so whats the point?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |