Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen. Het is maar goed dat ze hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt hebben gemaakt aan het langere termijn belang van het land.quote:De economie groeit dit jaar meer dan het Centraal Planbureau (CPB) had verwacht. In een nog vertrouwelijk document gaat het CPB uit van een economische groei van drie procent in 2006, een kwart procent meer dan eerder geraamd. Het CPB is voor volgend jaar minder positief. Het CPB verwacht volgend jaar een groei van 2,75 procent. Dat is een kwart minder van eerder geraamd. De economische terugval wordt veroorzaakt door de hogere olieprijs.
De aantrekkende economie leidt ertoe dat het begrotingstekort terugloopt. Minister Gerrit Zalm van Financiėn acht het mogelijk het jarenlange tekort nog dit jaar te kunnen wegwerken. Het CPB denkt dat er in 2006 nog een tekort van 0,5 procent zal zijn en in 2007 een tekort van 0,1 procent.
Het CPB heeft meer goed nieuws voor het huidige kabinet. De werkgelegenheid neemt 0,25 procent sneller toe dan verwacht en er zijn 25.000 mensen minder werkloos dan eerder verwacht. De werkloosheidsdaling zal ook in 2007 doorzetten. Ook de koopkracht trekt verder aan, en is een half procent meer dan gedacht. Gemiddeld gaat iedereen er twee procent op vooruit. Volgend jaar wordt dat onder druk van de stijgende energieprijzen 1,75 procent.
Demente suikerooms strooien in elk geval nog met hun EIGEN geld.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
ach ja. als links straks weer in het kabinet zit is het weer geldstrooien als een demente suikeroom.
dat denken ze bij pvda ook hoor. "het is toch ons geld, die belastingen?".quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Demente suikerooms strooien in elk geval nog met hun EIGEN geld.
nį paars kwam de economie wereldwijd in een dalende lijn idd. tijdens paars heeft de mondiale economie bijna nooit zo'n opgang gekend.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef rook.worst het volgende:
Tijdens paars kwam de hele westerse economie in een dalende lijn. Is dat dan ook de schuld van paars? En daarbij kan ik me ergens vaag nog herinneren dat in dat 'linkse' kabinet ook de vvd zat. Dus laten we die ook niet vergeten als we schuldigen aan gaan wijzen voor het beleid van paars.
daar heb je gelijk in. foutje van mij. Maar geef eens een paar voorbeelden van het verkwistende beleid van paars?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nį paars kwam de economie wereldwijd in een dalende lijn idd.
Staat er ook in het onderzoek dat deze groei is te danken aan de begrotingsmaatregelen ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
het waren onpopulaire maatregelen, maar hulde dat ze niet door de oppositie gek hebben laten maken.
ach ja. als links straks weer in het kabinet zit is het weer geldstrooien als een demente suikeroom.
En daarom ben ik blei dat zalm ook toen een paar keer de hand gewoon op de knip heeft gehouden...quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef rook.worst het volgende:
Tijdens paars kwam de hele westerse economie in een dalende lijn. Is dat dan ook de schuld van paars? En daarbij kan ik me ergens vaag nog herinneren dat in dat 'linkse' kabinet ook de vvd zat. Dus laten we die ook niet vergeten als we schuldigen aan gaan wijzen voor het beleid van paars.
Tja dat heeft er namelijk voor gezorgd dat we de eerste balkenende jaren verder achterliepen op Europa zodat het nu niet vreemd is dat we wat sneller groeien. Diepere dalen hogere toppen idee.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:45 schreef Fatality het volgende:
ik zie nergens in het bericht iets over het kabinetsbeleid
Zoals?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
helaas hebben ze die centen kwistig aan nutteloze dingen besteed.
precies, wisten we het maar.quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:35 schreef rook.worst het volgende:
[..]
Maar geef eens een paar voorbeelden van het verkwistende beleid van paars?
ik vrees dat ze gaten moesten vullen die anderen (ik noem een paars) hadden gemaakt. maar goed. eenmalig investeren lijkt me geen sinecure, als links het straks maar niet weer verkloot met populistisch zijn en alleen maar denkt aan stemmen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:27 schreef Lyrebird het volgende:
Nu ik nog eens naar die cijfers kijk, valt het me op hoe gigantisch de uitgaven in 2006 gegroeid zijn. Het kabinet wilde met het oog op de verkiezingen natuurlijk haar 'sociale gezicht' laten zien.![]()
Ik ben helaas wat cynischer. Dit kabinet is echt geen haar beter dan de vorige kabinetten. De cijfers spreken boekdelen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik vrees dat ze gaten moesten vullen die anderen (ik noem een paars) hadden gemaakt. maar goed. eenmalig investeren lijkt me geen sinecure, als links het straks maar niet weer verkloot met populistisch zijn en alleen maar denkt aan stemmen.
overigens zijn de verkiezingen pas in 2007.
lange termijn = de niet-linkse partijenquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben helaas wat cynischer. Dit kabinet is echt geen haar beter dan de vorige kabinetten. De cijfers spreken boekdelen.
Wat betreft dat eenmalig 'investeren' had Syp Wynia een leuke column in Elsevier, waarin hij aantoonde hoe politici het woord 'investeren' misbruiken om meer belastinggeld over de balk te smijten.
Zuiderzeelijn kan nog worden voorkomen...ze zouden geleerd moeten hebben van de Betuwelijnquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:39 schreef Lyrebird het volgende:
Investeren betekent dat je geld inzet om meer geld te creeeren. Dit zou zoiezo aan de markt moeten worden overgelaten, maar blijkbaar denkt de Nederlander daar anders over.
Investeringen in infrastructuur komen nog het dichtste bij een echte investering, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels. Denk aan de Betuwelijn, de Hogesnelheidslijn en aan glasvezelnetwerken die door gemeenten worden aangelegd.
niet alleen om geld te creeėren mi. zeker ook om welvaart en een samenleving te creeėren. met als doel gelukkige burgers, ipv van alleen maar rijke burgers.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:39 schreef Lyrebird het volgende:
Investeren betekent dat je geld inzet om meer geld te creeeren. Dit zou zoiezo aan de markt moeten worden overgelaten, maar blijkbaar denkt de Nederlander daar anders over.
Investeringen in infrastructuur komen nog het dichtste bij een echte investering, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels. Denk aan de Betuwelijn, de Hogesnelheidslijn en aan glasvezelnetwerken die door gemeenten worden aangelegd.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
Paars was prima! Ik zou graag weer een paars kabinet zien met alle drie de partijen, dus ook D66.
hahaha! jij hebt een uitkering hahah!quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
Paars was prima! Ik zou graag weer een paars kabinet zien met alle drie de partijen, dus ook D66.
Dat valt niet onder de noemer investeren. Noem dat gewoon geld uitgeven.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet alleen om geld te creeėren mi. zeker ook om welvaart en een samenleving te creeėren. met als doel gelukkige burgers, ipv van alleen maar rijke burgers.
ik zie dat anders.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat valt niet onder de noemer investeren. Noem dat gewoon geld uitgeven.
Ik heb geen uitkering hoor. En toch vond ik paars I en II prima kabinetten. Een stuk beter dan we nu hebben.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:44 schreef Gianluca het volgende:
[..]
hahaha! jij hebt een uitkering hahah!
Nee dat doen die cijfers van jou helaas niet, absolute bedragen zeggen in dit geval niks over de groei van de uitgaven om dat te bepalen moet je ze afzetten tegen het bnp. Dit was in 2002 52% en ligt nu onder de 50%.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben helaas wat cynischer. Dit kabinet is echt geen haar beter dan de vorige kabinetten. De cijfers spreken boekdelen.
We outperformen nu de omringende landen en de gemiddelde Eurozone.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:12 schreef DionysuZ het volgende:
Stijgen we ook net zo snel als de omringende landen? Ik weet nog, niet zo lang geleden, toen ons het zoet werd beloofd en er weer een mondiale economische groei was, dat ons land ver achterbleef op de ons omringende landen. Te danken aan ons prachtige balkenende kabinet.
volgens mij haal je de chronologie een beetje doorelkaar.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:12 schreef DionysuZ het volgende:
Stijgen we ook net zo snel als de omringende landen? Ik weet nog, niet zo lang geleden, toen ons het zoet werd beloofd en er weer een mondiale economische groei was, dat ons land ver achterbleef op de ons omringende landen. Te danken aan ons prachtige balkenende kabinet.
en dat was wel anders toen bleek dat belgiė het beter deed, was ook meteen de schuld van balkenende. en als het goed gaat is het de schuld van... tsja, balkenende. of misschien wordt de positieve ontwikkeling wel aan w bos toegeschreven in alle idiotie.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
We outperformen nu de omringende landen en de gemiddelde Eurozone.
Toen ik voor het eerst naar die begrotingscijfers keek, schrok ik van de tekorten. 8% !! Dat kan toch niet waar zijn?? Maar ja, als je dan gaat vogelen met het BNP, dan kom je uit op mooiere cijfers.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat doen die cijfers van jou helaas niet, absolute bedragen zeggen in dit geval niks over de groei van de uitgaven om dat te bepalen moet je ze afzetten tegen het bnp. Dit was in 2002 52% en ligt nu onder de 50%.
Blijft natuurlijk schandalig veel.
Dat viel me ook al zo op, op prinsjesdag in 2005. Pak de miljoenennota eens van een jaar eerder en kijk dan wat ze van plan waren uit te geven in 2006, een heel stuk minder dan nu het geval is.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:27 schreef Lyrebird het volgende:
Nu ik nog eens naar die cijfers kijk, valt het me op hoe gigantisch de uitgaven in 2006 gegroeid zijn. Het kabinet wilde met het oog op de verkiezingen natuurlijk haar 'sociale gezicht' laten zien.![]()
deze regering? afgezien van die paar 'achterlijke tientjes lieftink-idee' wat ook mijn goekeuring absoluut niet had.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst naar die begrotingscijfers keek, schrok ik van de tekorten. 8% !! Dat kan toch niet waar zijn?? Maar ja, als je dan gaat vogelen met het BNP, dan kom je uit op mooiere cijfers.
Hetzelfde geldt - zoals je terecht opmerkt - voor de groei in de uitgaven. Als de economie het beter doet, betekent dit automatisch dat onze regering voor Sinterklaas mag spelen, wat ze ook heeeel erg graag doen.
Nou nee hoor. Het kabinet besloot om tijdens de recessie de lasten voor burgens en ondernemers te laten stijgen en enorm te bezuinigen. Vandaar ook dat de groei hier achter bleef ten opzichte van landen als Finland, Ierland en de VS waar de groei na een kleine dip in 2001 gewoon continu doorging.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij haal je de chronologie een beetje doorelkaar.
Exact, en bedankt voor de cijfers, ik had ze even niet voorhanden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:27 schreef Lyrebird het volgende:
Beloven en op de TV verklaren is in de politiek héél wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het kabinet besloot om tijdens de recessie de lasten voor burgens en ondernemers te laten stijgen en enorm te bezuinigen. Vandaar ook dat de groei hier achter bleef ten opzichte van landen als Finland, Ierland en de VS waar de groei na een kleine dip in 2001 gewoon continu doorging.
Begrijp me niet verkeerd hoor niet alles is te wijten aan het kabinet. Nederland kende in 2002 een verslechterde concurrentiepositie vooral door te sterk gestegen lonen. Ook zal de introductie van de euro en de daarmee gepaard gaande inflatie zal niet meegeholpen hebben. Maar het conservatieve bezuinigings en vooral lastenverzwarende beleid heeft zeker niet meegeholpen en ons langer dan nodig in een recessie gehouden.
Het leuke is ook dat je nu ziet dat de nederlandse economie er helemaal niet zo slecht voorstaat als veel vooral rechtse politici ons 5 jaar terug wilden doen geloven. Steker nog met minimale hervormingen blijkt de nederlandse economie weer met gemak groeipercentages van 3% te kunnen bereiken.
Ik wil die cijfers wel eens zien. Ik ben druk op zoek naar de miljoenennota's van 2000, 2001, 2002 en 2003. In 2000 werd er 108.45 miljard euro uitgegeven en kwam er 101.7 miljard euro binnen. Ik kan de begroting van 2001 niet vinden. Iemand?quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het kabinet besloot om tijdens de recessie de lasten voor burgens en ondernemers te laten stijgen en enorm te bezuinigen. Vandaar ook dat de groei hier achter bleef ten opzichte van landen als Finland, Ierland en de VS waar de groei na een kleine dip in 2001 gewoon continu doorging.
ik heb bij economie altijd geleerd dat de economie groeit en inzakt zondar dat je daar ali te veel invloed op kunt uitoefenen... ik zeg het je, ze bedriegen ons!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen. Het is maar goed dat ze hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt hebben gemaakt aan het langere termijn belang van het land.![]()
Kvind het maar raar wat je zoal tegenkomt. Kijk bv. eens naar site rijksbegroting Dan zou het 177 miljard aan uitgaven betreffen in 2006. Vreemd genoeg zegt MinFin weer het volgende:quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik wil die cijfers wel eens zien. Ik ben druk op zoek naar de miljoenennota's van 2000, 2001, 2002 en 2003. In 2000 werd er 108.45 miljard euro uitgegeven en kwam er 101.7 miljard euro binnen. Ik kan de begroting van 2001 niet vinden. Iemand?
De cijfers waar je trouwens naar vraagt staan op MinFin.. Er werd begroot 145 miljard uit te geven in 2006. Ik had een groter verschil in mijn geheugen staan, misschien dat ik nog eea terug kan vinden op fok.quote:In 2006 verwacht het Rijk 146,7 miljard euro uit te geven.
Klik
Daar kan je helemaal niet zoveel over zeggen. Als de economie niet groeit neemt de werkgelegenheid af neemt het aantal uitkeringen toe nemen je uitgaven toe. Tegelijkertijd dalen de winsten van ondernemingen. Dalen belastinginkomsten dus ook en dalen je inkomsten.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik wil die cijfers wel eens zien. Ik ben druk op zoek naar de miljoenennota's van 2000, 2001, 2002 en 2003. In 2000 werd er 108.45 miljard euro uitgegeven en kwam er 101.7 miljard euro binnen. Ik kan de begroting van 2001 niet vinden. Iemand?
Juist, dat was kennelijk 6 miljard; althans, dat dacht ik toen. [centraal] Prinsjesdag 2005 (Ter vergelijking .. 6 miljard is 20% van de inkomstenbelasting of zo'n 17% van de BTW.)quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik had een groter verschil in mijn geheugen staan, misschien dat ik nog eea terug kan vinden op fok.
Tot zover heb ik de volgende cijfers gevonden. Zoals EWK al aangeeft, zijn niet alle bronnen consistent. Misschien heeft het te maken met het verschil tussen een begroting en de daadwerkelijke inkomsten en uitgaven. Vanaf 2003 heb ik het ministerie van Financien gebruikt. De manier waarop ze hun inkomsten begroten is wazig. Ik heb wat getallen uit het hoofd opgeteld.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Je had in iedergeval weinig last van gezeur over normen en waarden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:25 schreef remlof het volgende:
En toch voel ik me lang niet meer zo lekker en vrij in dit land als onder paars
Wat is in dit geval dan het verschil met Paars (of alle andere voorgaande kabinetten in deze)?quote:is ook niet zo gek als je bedenkt dat dit kabinet:als een hondje achter de amerikaanse neocons aanloopt (Irak, JSF, illegale CIA vluchten), het strengste asielbeleid van de EU heeft en door de UN daarop is aangesproken en praktsch niets doet om integratie te bevorderen, sterker nog, door dit regeringsbeleid zijn de spanningen onder de verschillende bevolkingsgroepen alleen maar verder opgelopen...
Zelf weten maar lijkt mij niet verstandigquote:* remlof weer PvdA gaat stemmen
Clinton was ook geen neocon hč?quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je had in iedergeval weinig last van gezeur over normen en waarden.
[..]
Wat is in dit geval dan het verschil met Paars (of alle andere voorgaande kabinetten in deze)?
Kok stond ook als een schoothondje naar Clinton en was al een tijd bezig met het onderhandelen over de JSF. Wanneer is Nederland dan door de UN aangesproken op het asielbeleid (die overigens nog niet zo streng is als die in Denemarken btw)? Nederland houdt zich namelijk als 1 van de weinige landen aan de UN vluchtelingenlijst en vangt deze mensen dus ook op, overigens zijn andere landen die zich hier aan houden Australie en Denemarken beide met een zeer streng beleid.
[..]
Zelf weten maar lijkt mij niet verstandig![]()
Hadden we Duysenberg ook niet onder paars? Geen EU maar toch belangrijkquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef Scepsis het volgende:
Nederlander op hoge EU post.
We hebben tegenwoordig ook een behoorlijk hoge uitval, met name in het VMBOquote:Lerarentekort gedaald.
Asielprocedure is in principe opgezet onder Paars door Cohen, toch?quote:Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Het aantal aangiftes is gedaald, de criminaliteit heb ik m'n twijfels overquote:Criminaliteit op straat gedaald.
Uiteraard hadden 2 van de 3 huidige regeerpartijen die ook in paars zaten daar niks mee te makenquote:Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Wat is 'inburgeren'? Een testje doen waaruit blijkt dat je als echte nederlander je buren geen cadeautje geeft maar een kaartje wanneer ze een kind hebben gekregen?quote:Verplicht inburgeren geļntroduceerd.
Het percentage wat aan accijns wordt betaald is toch bevroren? Iedereen weet dat de olieprijzen stijgen dus de inkomsten via accijnzen binnen zal komen zal absoluut (dus niet relatief) hoger zijn. Je betaald dus eigenlijk meer accijns op benzine (correct me if I'm wrong)quote:Benzineaccijns bevroren.
Is het de schuld van paars dat een paar belastingambtenaars niet langs durfden te komen?quote:Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aangiftes dus?quote:Aantal overvallen gedaald.
Inkomsten EU 1 miljard minder 'Nederland krijgt helft minder EU-subsidies'quote:Afdracht EU 1 miljard minder.
wat een heerlijk suggestieve postquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef Scepsis het volgende:
Aantal asielzoekers gedaald.
....
blaatblaatblaat
,...
Conclusie: het kabinet is geslaagd!
En waar komt dat geld vandaan?quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef Scepsis het volgende:
[..]
En het mooiste is nog dat er niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.
Ze hebben iig meer gedaan dan in de hele kabinetsperiode van PvdA.
Dat is ook positief we betalen namelijk 1 miljard minder per jaar maar krijgen over de gehele periode 2007-2013 1,7 miljard euro minder.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:58 schreef Yildiz het volgende:
En, dat mensen nog serieus 'afdracht aan EU minder' als positief kunnen voordragen van het huidige kabinet.
Het directe gevolg ervan was namelijk dat we, naast 1 miljard minder betalen aan de EU, ook nog eens 1,7 miljard minder per jaar terug krijgen.
Het is dan ook geen 700 miljoen verliesquote:700 miljoen verlies, lijkt me geen kattepis, en al zeker geen succesje van het kabinet
Het kabinet is verantwoordelijk voor de mondiale opleving van de economie?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen. Het is maar goed dat ze hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt hebben gemaakt aan het langere termijn belang van het land.![]()
Yep, het kabinet Balkenende houdt blijkbaar niet van een stabiele economie. En dan vinden ze het gek dat de burger (terecht) geen vertrouwen in het kabinet heeft.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:12 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Tja dat heeft er namelijk voor gezorgd dat we de eerste balkenende jaren verder achterliepen op Europa zodat het nu niet vreemd is dat we wat sneller groeien. Diepere dalen hogere toppen idee.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05
En het mooiste is nog dat er [b]niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.
Ze hebben iig meer gedaan dan in de hele kabinetsperiode van PvdA.
En kun je dit ook nog onderbouwen?quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:25 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Sure en Sinterklaas bestaat ook.
Kijk is alleen naar de ziektekosten man,met je -00,8 %.
Is dat nog nodig dan?quote:
Ja als jij beweert er meer op achteruit bent gegaan dan die 0.08% alleen al vanwege de gestegen ziektekostenpremies wil ik dit graag onderbouwt zien. Zelf ben ik namelijk een typische middeninkomer en ben er op vooruit gegaan wat dit betreft omdat mijn particuliere verzekering vorig jaar toch echt een stuk duurder was.quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:29 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Is dat nog nodig dan?
Of leef ik in een ander land dan jullie?,ik ben toch echt 40% meer gaan betalen,dankzij dit geweldige kabinet,zonder zorgtoeslag te krijgen.
Het middeninkomen betaald juist voor alles nu.
En je hebt geen kinderen zekerquote:Op donderdag 8 juni 2006 07:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja als jij beweert er meer op achteruit bent gegaan dan die 0.08% alleen al vanwege de gestegen ziektekostenpremies wil ik dit graag onderbouwt zien. Zelf ben ik namelijk een typische middeninkomer en ben er op vooruit gegaan wat dit betreft omdat mijn particuliere verzekering vorig jaar toch echt een stuk duurder was.
Jaquote:Op donderdag 8 juni 2006 07:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee en dan zou het nog voordeliger zijn geworden als je eerst particulier verzekerd was.
En hoe is dat nu dan volgens jou?quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:41 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja,want die waren in het particuliere systeem gratis
Je weet wel waar je het over hebt toch?
Ja het is nog vroeg he`quote:
Balkenende heeft zelfs de hele wereldeconomie er weer bovenop gekregen! Hulde.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen.
Ik weet niet wat er allemaal (on)waar aan is, maar dit slaat natuurlijk ook nergens op. Het gaat om een totaalplaatje, dan moet je niet alleen naar 1 dure post kijken, snuggerquote:Op donderdag 8 juni 2006 07:25 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Sure en Sinterklaas bestaat ook.
Kijk is alleen naar de ziektekosten man,met je -00,8 %.
precies en het is nog mooier, als onder Kok\Zalm de overheidsuitgaven stijgen, is het geld over de balk. Als onder Balkenende\Zalm de overheidsuitgaven stijgen is het investeren.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Balkenende heeft zelfs de hele wereldeconomie er weer bovenop gekregen! Hulde.
Net zoals onder Paars, maar dat was uiteraard niet dankzij Paars. De economische teruggang weer wel, en Balkenende was weer niet schuldig aan de recessie, maar wel weer voor de opleving. Wat is het leven toch simpel als je dogmatisch bent!
Het totaalplaatje zuigt behoorlijk,en de zorgkosten gaan ook weer flink stijgen door de vergrijzing.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:37 schreef knnth het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er allemaal (on)waar aan is, maar dit slaat natuurlijk ook nergens op. Het gaat om een totaalplaatje, dan moet je niet alleen naar 1 dure post kijken, snugger!
Gelukkig stijgen de zorgkosten na jaren explosieve groei eindelijk minder snel!
Maar ik ben niet dogmatisch links, niet dogmatisch rechts, maar dogmatisch recht door zeequote:Op donderdag 8 juni 2006 10:47 schreef Chewie het volgende:
Kunnen we een keer kappen met die onzinnige "dogmatisch rechts zegt" reacties? Dogmatisch links maakt zich hier namelijk ook schuldig aan en het voegt niks toe aan de discussie![]()
Als je dat wilt dan zul je dit topic ook dicht moeten smijtenquote:Op donderdag 8 juni 2006 10:47 schreef Chewie het volgende:
Kunnen we een keer kappen met die onzinnige "dogmatisch rechts zegt" reacties? Dogmatisch links maakt zich hier namelijk ook schuldig aan en het voegt niks toe aan de discussie![]()
Kan je dit voortaan even in elk topic in POL komen zeggen?quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:47 schreef Chewie het volgende:
Dat is ongeveer even ongenuanceerd als beweren dat Balkenende II verantwoordelijk is voor de opleving van de economie...quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:06 schreef Ghostbuster het volgende:
Jullie werken en betalen alle kosten toch wel zelf he`?
Ik verbaas me over het gejubel over dit kabinet,dat heel Nederland failliet maakt
Ik hoop maar niet dat je er zelf mee te maken krijgt. Je moet tegenwoordig bijkans driekwart dood zijn, wil je tegenwoordig nog een arbeidsongeschiktuitkering te krijgen. Denk ff na.quote:
Kolder. Die groepen zijn er wel, maar zit je vast zelf niet bij.quote:En het mooiste is nog dat er niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.
je geeft een punt, met een verkeerde reden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dit is overigens exact dezelfde kritiek die de SP op Paars had maar goed. Ook heb ik het idee dat jij de term conservatief niet helemaal snapt, juist links is in de discussie over het sociale stelsel uiterst conservatief gebleken.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zal het lijsje verder compleet maken:
De "vruchten" van Balkenende 1 en 2:
Ook "winst":
* Kil, koud beleid: als je niet mee kan doen: DAN HEB JE GEWOOM PECH GEHAD
Ieder voor zich en God voor ons allen: door dit neo-liberaal en conservatief beleid.
Kilheid van de samenleving als gevolg van dit beleid.
Komt dit omdat de problemen meer bespreekbaar zijn geworden i.t.t. het verzwijgen? Overigens ook al ingezet onder eerdere regeringen alleen kreeg het niet zo prominent de aandacht.quote:* Polarisatie: tegenstellingen tussen bevolingsgroepen enorm vergroot.
Oh is dat zo?quote:* Verdere marginlisering en uitsluiting van sociaal zwakkeren.
Kul argument, zolang private ondernemingen dit verantwoord vinden is er niks aan de hand. Het is wat anders als dit met gemeenschapsgeld gebeurt en laat nu net de grootste zelfverijkers in de publieke sector bij de PvdA te zittenquote:* Vergroting tussen arm en rijk (zie exorbitante zelfverrijking bovenlaag)
Wat uiteraard alleen maar toe te juichen is een te comfortabel kweekt een zeer afhankelijke bevolking.quote:* Langzaam maar zeker ingevoerd: marginaal sociaal vangnet: ministelsel (paradepaarde van de VVD). Verdere verschraling van de uitkeringen. Wordt hier Amerika 2.
Schaar jij de PvdA dan onder de liberalen of de neo-cons?quote:* De samenleving wordt meer en meer ene grote marktplaats. Alle leuk voor de sterken onder ons. Knap egoistisch dus (vooral die liberalen en neo conservatieven)
Dat zie je fout, de prikkel om wat aan je eigen situatie te doen is een stuk groter als de uitkeringen net voldoende zijn om niet dood te gaan. Prima maatregelen dus.quote:* Mensen in de bijstand, WAO-ers, diverse AOW-ers zijn er wel degelijk op achteruit gegaan. Maar deze VVD-regering vind ook dat je nix aan deze mensen hebt. Liever kwijt dan rijk denken ze stiekem.
En wanneer was dat anders?quote:* Toename adoratie van de Geldgod. Alles in belang van welvaart, welzijn blijf echter achter. Alles draait hier alleen om het geld.
Eerder een teken van betrokkenheid van de burger, liefdadigheid is een prima manier om sociaal zwakkeren te ondersteunen en een stuk minder bevoogdend dan dat dit door de overheid gebeurt.quote:* Aantal voedelbanken fors toegenomen. Een teken van hardvochtig en a-sociaal regeringsbeleid
Teken van vooruitgang.quote:* Aantal files neemt zeer sterk toe.
quote:* Plakgehalte aan het pluche van kabinetsleden enorm toegenomen.
Laat mij dan eens een rapport zien waar dit uit zo blijken? Die ik ken namelijk en die de kranten hebben gehaald laten namelijk een ander beeld zien.quote:* Vele WAO-er die echt niet kunnen werken zonder pardon uit de WAO getrapt
quote:Algemeen: pure HARDVOCHT: het gevolg is een knoetter-knoeterharde samenleving.
Ja veel van de "kritiekpunten" die jij noemt zorgen er namelijk voor dat de burger zelf veel verantwoordelijker wordt en dat dit dus ook heel sociaal kan zijn heb je ook al laten zienquote:WILLEN WE DAT SOMS??
puur normatieve uitspraak. niet te meten. aangepraat door Marijnissen en consortequote:Op donderdag 8 juni 2006 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zal het lijsje verder compleet maken:
De "vruchten" van Balkenende 1 en 2:
Ook "winst":
* Kil, koud beleid: als je niet mee kan doen: DAN HEB JE GEWOOM PECH GEHAD
Ieder voor zich en God voor ons allen: door dit neo-liberaal en conservatief beleid.
Kilheid van de samenleving als gevolg van dit beleid.
dat is ontstaan door jarenlang negeren van het probleem.quote:* Polarisatie: tegenstellingen tussen bevolingsgroepen enorm vergroot.
uitsluiting van wat???quote:* Verdere marginlisering en uitsluiting van sociaal zwakkeren.
dit is al jaren zo.quote:* Vergroting tussen arm en rijk (zie exorbitante zelfverrijking bovenlaag)
de tijd van profiteren is een beetje voorbij. er waren 1 MILJOEN mensen die vonden dat ze niet konden werken. echt BESPOTTELIJK. wij zijn door alle economische organisaties hier zwaar voor op de vingers getikt (IMF, OECD, WB, etc.). dit kon echt niet zo doorgaan.quote:* Langzaam maar zeker ingevoerd: marginaal sociaal vangnet: ministelsel (paradepaarde van de VVD). Verdere verschraling van de uitkeringen. Wordt hier Amerika 2.
jij hebt niet geprofiteerd van de telecommarkt?quote:* De samenleving wordt meer en meer ene grote marktplaats. Alle leuk voor de sterken onder ons. Knap egoistisch dus (vooral die liberalen en neo conservatieven)
weer zo'n niets-zeggende, normatieve uitspraak. puur speculatief en vol van haat en rancune. louter destructief. aan mensen zoals jij gaat deze samenleving kapot.quote:* Mensen in de bijstand, WAO-ers, diverse AOW-ers zijn er wel degelijk op achteruit gegaan. Maar deze VVD-regering vind ook dat je nix aan deze mensen hebt. Liever kwijt dan rijk denken ze stiekem.
quote:* Toename adoratie van de Geldgod. Alles in belang van welvaart, welzijn blijf echter achter. Alles draait hier alleen om het geld.
nee, een teken van zwakke economie.quote:* Aantal voedelbanken fors toegenomen. Een teken van hardvochtig en a-sociaal regeringsbeleid
dat is al sinds 1945 zo...quote:* Aantal files neemt zeer sterk toe.
alleen Zalm zit er al een jaar of 12. wie nog meer?quote:* Plakgehalte aan het pluche van kabinetsleden enorm toegenomen.
anekdotes zijn geen bewijs. hiervoor blijven kerngezonde mensen in de WAO trappen. ik zou eerder doktoren aanklagen dan de regelgevers.quote:* Vele WAO-er die echt niet kunnen werken zonder pardon uit de WAO getrapt
ik wil wel een enkeltje Wit-Rusland voor je kopen, daar is werk voor iedereen! daar word goed aan de armen gedacht! een van de laagste gini coefficienten! een werkelijk socialistische staat!quote:* Algemeen: pure HARDVOCHT: het gevolg is een knoetter-knoeterharde samenleving.
quote:WILLEN WE DAT SOMS??
en dat laatste vind ik veemd. Is het niet zo dat men in tijden dat het goed gaat wat moet sparen voor mindere tijden. Zo heb j minder fluctuaties en een stabielere economie. Maar geen 1 partij doet het. Zinloos is het dan ook om te roepen dat links aan de korte termijn denkt en rechts wel aan de lange. Beide kanten presenteren niet voor niks plannen om de vergrijzing aan te pakken.De hele wereldeconomie gaat omhoog en dat het in nederland ook zo is komt door balkenede..beetje apart. Net als dat het minder gaat, daar ontkom je soms niet aan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst naar die begrotingscijfers keek, schrok ik van de tekorten. 8% !! Dat kan toch niet waar zijn?? Maar ja, als je dan gaat vogelen met het BNP, dan kom je uit op mooiere cijfers.
Hetzelfde geldt - zoals je terecht opmerkt - voor de groei in de uitgaven. Als de economie het beter doet, betekent dit automatisch dat onze regering voor Sinterklaas mag spelen, wat ze ook heeeel erg graag doen.
bezuinigen in economisch goede tijden en uitgeven in economisch slechte tijdenquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en dat laatste vind ik veemd. Is het niet zo dat men in tijden dat het goed gaat wat moet sparen voor mindere tijden. Zo heb j minder fluctuaties en een stabielere economie. Maar geen 1 partij doet het. Zinloos is het dan ook om te roepen dat links aan de korte termijn denkt en rechts wel aan de lange. Beide kanten presenteren niet voor niks plannen om de vergrijzing aan te pakken.De hele wereldeconomie gaat omhoog en dat het in nederland ook zo is komt door balkenede..beetje apart. Net als dat het minder gaat, daar ontkom je soms niet aan.
Ik ben student. Mijn vader was particulier verzekerd, ik was als student zijnde gratis meeverzekerd. Hij betaalde niets meer of minder of ik nu wel of niet mee was verzekerd. Dus van 0,- ben ik naar 102,- euro in de maand gegaan. Mijn vader is er volgens mij zelfs op achteruit gegaan door die 6.5% dat bij betaald voor de zorgtoeslagen van anderen. Al zal het niet veel zijn. Mijn moeder is er ook op achteruit gegaan van ziekenfonds naar het nieuwe stelsel. Dus dit noem ik nogal fors erop achteruit gaan, vooral voor mij persoonlijk.quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja als jij beweert er meer op achteruit bent gegaan dan die 0.08% alleen al vanwege de gestegen ziektekostenpremies wil ik dit graag onderbouwt zien. Zelf ben ik namelijk een typische middeninkomer en ben er op vooruit gegaan wat dit betreft omdat mijn particuliere verzekering vorig jaar toch echt een stuk duurder was.
hulde voor de aristocratie!!quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:24 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
puur normatieve uitspraak. niet te meten. aangepraat door Marijnissen en consorte........
en verdere bla-bla-bla
t/m
lang leve de markt!
[..]
![]()
![]()
www.meervrijheid.nl
die uitspraak is jou serieus overgekomen?quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
hulde voor de aristocratie!!. Van wie had ik deze uitdrukking ook al wil gehoord?
Nee? Weet je dat niet meer?? Does hier maar es hier ff kijken
Invoering van het VERKIEZINGSRIJBEWIJS
Wel een beetje hypocriet of niet soms PMB_RUG
www.christenunie.nlquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:26 schreef DionysuZ het volgende:
een echte christen zou een veel socialer beleid voorstaan
het was ook niet serieus bedoeldquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
www.christenunie.nl
ik ben ook geen echte Christen.
laat ik er 1 ding over zeggen: ik vind het niet sociaal om mij te DWINGEN om armen te helpen. ik vind het sociaal als ik dat zelf doe.
ik heb hetzelfde.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:30 schreef Shakes het volgende:
[..]
Ik ben student. Mijn vader was particulier verzekerd, ik was als student zijnde gratis meeverzekerd. Hij betaalde niets meer of minder of ik nu wel of niet mee was verzekerd. Dus van 0,- ben ik naar 102,- euro in de maand gegaan. Mijn vader is er volgens mij zelfs op achteruit gegaan door die 6.5% dat bij betaald voor de zorgtoeslagen van anderen. Al zal het niet veel zijn. Mijn moeder is er ook op achteruit gegaan van ziekenfonds naar het nieuwe stelsel. Dus dit noem ik nogal fors erop achteruit gaan, vooral voor mij persoonlijk.
moet je harder door studeren!quote:Tevens heb ik geen recht meer op studiebeurs dus die kleine verhoging heb ik ook vrij weinig aan...
jajaja, daar ontkom je niet aan. het dient wel een doel imo. iig is het systeem nu 100x overzichtelijker.quote:Toch moet ik zeggen dat ik wel voor de wijziging was. Al had het van mij minder verplicht hoeven zijn en niet iedereen dezelfde basisverzekering. Er zitten echt onzinnige dingen bij uit het zogenaamde solidariteitsdenken.
Eens, het is natuurlijk geen liberalisering geweest dan was de verplichting wel weggelaten.quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:30 schreef Shakes het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik wel voor de wijziging was. Al had het van mij minder verplicht hoeven zijn en niet iedereen dezelfde basisverzekering. Er zitten echt onzinnige dingen bij uit het zogenaamde solidariteitsdenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |