abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38628261
quote:
De economie groeit dit jaar meer dan het Centraal Planbureau (CPB) had verwacht. In een nog vertrouwelijk document gaat het CPB uit van een economische groei van drie procent in 2006, een kwart procent meer dan eerder geraamd. Het CPB is voor volgend jaar minder positief. Het CPB verwacht volgend jaar een groei van 2,75 procent. Dat is een kwart minder van eerder geraamd. De economische terugval wordt veroorzaakt door de hogere olieprijs.

De aantrekkende economie leidt ertoe dat het begrotingstekort terugloopt. Minister Gerrit Zalm van Financiën acht het mogelijk het jarenlange tekort nog dit jaar te kunnen wegwerken. Het CPB denkt dat er in 2006 nog een tekort van 0,5 procent zal zijn en in 2007 een tekort van 0,1 procent.

Het CPB heeft meer goed nieuws voor het huidige kabinet. De werkgelegenheid neemt 0,25 procent sneller toe dan verwacht en er zijn 25.000 mensen minder werkloos dan eerder verwacht. De werkloosheidsdaling zal ook in 2007 doorzetten. Ook de koopkracht trekt verder aan, en is een half procent meer dan gedacht. Gemiddeld gaat iedereen er twee procent op vooruit. Volgend jaar wordt dat onder druk van de stijgende energieprijzen 1,75 procent.
Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen. Het is maar goed dat ze hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt hebben gemaakt aan het langere termijn belang van het land.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:26:18 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628362
het waren onpopulaire maatregelen, maar hulde dat ze niet door de oppositie gek hebben laten maken.

ach ja. als links straks weer in het kabinet zit is het weer geldstrooien als een demente suikeroom.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38628410
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
ach ja. als links straks weer in het kabinet zit is het weer geldstrooien als een demente suikeroom.
Demente suikerooms strooien in elk geval nog met hun EIGEN geld.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:29:36 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628486
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Demente suikerooms strooien in elk geval nog met hun EIGEN geld.
dat denken ze bij pvda ook hoor. "het is toch ons geld, die belastingen?".
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:33:09 #5
85654 rook.worst
worst in de wolken
pi_38628598
Tijdens paars kwam de hele westerse economie in een dalende lijn. Is dat dan ook de schuld van paars? En daarbij kan ik me ergens vaag nog herinneren dat in dat 'linkse' kabinet ook de vvd zat. Dus laten we die ook niet vergeten als we schuldigen aan gaan wijzen voor het beleid van paars.
wat het me zal wezen?
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:33:54 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38628632
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef rook.worst het volgende:
Tijdens paars kwam de hele westerse economie in een dalende lijn. Is dat dan ook de schuld van paars? En daarbij kan ik me ergens vaag nog herinneren dat in dat 'linkse' kabinet ook de vvd zat. Dus laten we die ook niet vergeten als we schuldigen aan gaan wijzen voor het beleid van paars.
ná paars kwam de economie wereldwijd in een dalende lijn idd. tijdens paars heeft de mondiale economie bijna nooit zo'n opgang gekend.

helaas hebben ze die centen kwistig aan nutteloze dingen besteed.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:35:47 #7
85654 rook.worst
worst in de wolken
pi_38628709
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ná paars kwam de economie wereldwijd in een dalende lijn idd.
daar heb je gelijk in. foutje van mij. Maar geef eens een paar voorbeelden van het verkwistende beleid van paars?
wat het me zal wezen?
pi_38628973
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
het waren onpopulaire maatregelen, maar hulde dat ze niet door de oppositie gek hebben laten maken.

Staat er ook in het onderzoek dat deze groei is te danken aan de begrotingsmaatregelen ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_38629045
ik zie nergens in het bericht iets over het kabinetsbeleid
pi_38629194
Links maakt fouten, rechts maakt fouten. Met geld strooien doen ze allebei.

Maar mooi dat het beter gaat. Ook ondanks de absurd harde tegenwind die het kabinet te verduren kreeg.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:56:37 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_38629464
De illusie dat politiek ressesie of gouden tijden bepaald. Net dezelfde illusie dat een trainer overwinning of verlies in een wedstrijd gepaald. Maarja als we het allemaal blijven geloven dan lijkt het net echt. Economie zijn golfbewegingen en voetbal is een spelletje. Je hebt het gewoon niet in de hand. Maarja die onzekerheid dat we niet alles kunnen bepalen is toch veels te eng.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_38629470
In 2007 op VVD of CDA stemmen dus
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:02:55 #13
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_38629684
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef rook.worst het volgende:
En daarom ben ik blei dat zalm ook toen een paar keer de hand gewoon op de knip heeft gehouden...
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:06:10 #14
83951 rashudo
project 2501
pi_38629797
Die algehele westerse economische teruggang werd juist veroorzaakt door paars! De complete wereldeconomie draait om holland als een spil! En dan bedoel ik zuid-holland! De rest is bijzaak!
Their eyes opaque.
pi_38630014
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:45 schreef Fatality het volgende:
ik zie nergens in het bericht iets over het kabinetsbeleid
Tja dat heeft er namelijk voor gezorgd dat we de eerste balkenende jaren verder achterliepen op Europa zodat het nu niet vreemd is dat we wat sneller groeien. Diepere dalen hogere toppen idee.
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:50:46 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38631265
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
helaas hebben ze die centen kwistig aan nutteloze dingen besteed.
Zoals?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38632305
Kom op zeg. Dit kabinet heeft de hand helemaal niet op de knip gehouden. Ze hebben gewoon weer veel meer uitgegeven. Misschien dat er wat minder groei in de groei van de groei van de uitgaven zit (vijftiende afgeleide of zo), maar er wordt nog steeds meer uitgegeven. Uit de miljoenennota's:

Jaar | Inkomsten (miljarden) | Uitgaven (miljarden)

• 2004 | 123.7 | 134.4
  • 2005 | 125.1 | 136.0
  • 2006 | 137.4 | 146.7
  • Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:27:26 #18
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38632337
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Zoals?
    precies, wisten we het maar.
    pi_38632338
    Nu ik nog eens naar die cijfers kijk, valt het me op hoe gigantisch de uitgaven in 2006 gegroeid zijn. Het kabinet wilde met het oog op de verkiezingen natuurlijk haar 'sociale gezicht' laten zien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:28:16 #20
    78698 Gianluca
    de stationshoerenhater
    pi_38632364
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:35 schreef rook.worst het volgende:

[..]
    Maar geef eens een paar voorbeelden van het verkwistende beleid van paars?
    Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:31:04 #21
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38632460
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:27 schreef Lyrebird het volgende:
    Nu ik nog eens naar die cijfers kijk, valt het me op hoe gigantisch de uitgaven in 2006 gegroeid zijn. Het kabinet wilde met het oog op de verkiezingen natuurlijk haar 'sociale gezicht' laten zien.
    ik vrees dat ze gaten moesten vullen die anderen (ik noem een paars) hadden gemaakt. maar goed. eenmalig investeren lijkt me geen sinecure, als links het straks maar niet weer verkloot met populistisch zijn en alleen maar denkt aan stemmen.

overigens zijn de verkiezingen pas in 2007.
    pi_38632542
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:31 schreef zoalshetis het volgende:

ik vrees dat ze gaten moesten vullen die anderen (ik noem een paars) hadden gemaakt. maar goed. eenmalig investeren lijkt me geen sinecure, als links het straks maar niet weer verkloot met populistisch zijn en alleen maar denkt aan stemmen.

overigens zijn de verkiezingen pas in 2007.
    Ik ben helaas wat cynischer. Dit kabinet is echt geen haar beter dan de vorige kabinetten. De cijfers spreken boekdelen.

Wat betreft dat eenmalig 'investeren' had Syp Wynia een leuke column in Elsevier, waarin hij aantoonde hoe politici het woord 'investeren' misbruiken om meer belastinggeld over de balk te smijten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:35:00 #23
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38632582
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben helaas wat cynischer. Dit kabinet is echt geen haar beter dan de vorige kabinetten. De cijfers spreken boekdelen.

Wat betreft dat eenmalig 'investeren' had Syp Wynia een leuke column in Elsevier, waarin hij aantoonde hoe politici het woord 'investeren' misbruiken om meer belastinggeld over de balk te smijten.
    lange termijn = de niet-linkse partijen
    korte termijn = de linkse partijen.

het hangt er maar net vanaf hoe je investeren opvat.
    pi_38632724
    Investeren betekent dat je geld inzet om meer geld te creeeren. Dit zou zoiezo aan de markt moeten worden overgelaten, maar blijkbaar denkt de Nederlander daar anders over.

Investeringen in infrastructuur komen nog het dichtste bij een echte investering, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels. Denk aan de Betuwelijn, de Hogesnelheidslijn en aan glasvezelnetwerken die door gemeenten worden aangelegd.
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:40:56 #25
    78698 Gianluca
    de stationshoerenhater
    pi_38632770
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:39 schreef Lyrebird het volgende:
    Investeren betekent dat je geld inzet om meer geld te creeeren. Dit zou zoiezo aan de markt moeten worden overgelaten, maar blijkbaar denkt de Nederlander daar anders over.

Investeringen in infrastructuur komen nog het dichtste bij een echte investering, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels. Denk aan de Betuwelijn, de Hogesnelheidslijn en aan glasvezelnetwerken die door gemeenten worden aangelegd.
    Zuiderzeelijn kan nog worden voorkomen...ze zouden geleerd moeten hebben van de Betuwelijn
    Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:42:07 #26
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38632794
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:39 schreef Lyrebird het volgende:

niet alleen om geld te creeëren mi. zeker ook om welvaart en een samenleving te creeëren. met als doel gelukkige burgers, ipv van alleen maar rijke burgers.
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:42:29 #27
    138783 Visitor1982
    The Name of the Game
    pi_38632807
    Paars was prima! Ik zou graag weer een paars kabinet zien met alle drie de partijen, dus ook D66.
    the truth is out there... and it hurts!
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:43:08 #28
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38632829
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
    Paars was prima! Ik zou graag weer een paars kabinet zien met alle drie de partijen, dus ook D66.
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:44:57 #29
    78698 Gianluca
    de stationshoerenhater
    pi_38632881
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
    hahaha! jij hebt een uitkering hahah!
    pi_38632980
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niet alleen om geld te creeëren mi. zeker ook om welvaart en een samenleving te creeëren. met als doel gelukkige burgers, ipv van alleen maar rijke burgers.
    Dat valt niet onder de noemer investeren. Noem dat gewoon geld uitgeven.
    pi_38633000
    Even voor alle duidelijkheid Nederland heeft vier jaar op rij nauwelijks economische groei gekend het is dus ook meer ondanks het kabinet dat de groei nu eindelijk op niveau komt dan dankzij het kabinet.
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:52:47 #32
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38633041
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat valt niet onder de noemer investeren. Noem dat gewoon geld uitgeven.
    ik zie dat anders.
    pi_38633043
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:44 schreef Gianluca het volgende:

[..]

hahaha! jij hebt een uitkering hahah!
    Ik heb geen uitkering hoor. En toch vond ik paars I en II prima kabinetten. Een stuk beter dan we nu hebben.
    pi_38633072
    Gelukkig doen Duitsland, Frankrijk en Belgie het ook zo goed!
    pi_38633511
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee dat doen die cijfers van jou helaas niet, absolute bedragen zeggen in dit geval niks over de groei van de uitgaven om dat te bepalen moet je ze afzetten tegen het bnp. Dit was in 2002 52% en ligt nu onder de 50%.

Blijft natuurlijk schandalig veel.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:12:28 #36
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_38633617
    Stijgen we ook net zo snel als de omringende landen? Ik weet nog, niet zo lang geleden, toen ons het zoet werd beloofd en er weer een mondiale economische groei was, dat ons land ver achterbleef op de ons omringende landen. Te danken aan ons prachtige balkenende kabinet.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_38633672
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:12 schreef DionysuZ het volgende:
    Stijgen we ook net zo snel als de omringende landen? Ik weet nog, niet zo lang geleden, toen ons het zoet werd beloofd en er weer een mondiale economische groei was, dat ons land ver achterbleef op de ons omringende landen. Te danken aan ons prachtige balkenende kabinet.
    We outperformen nu de omringende landen en de gemiddelde Eurozone.
    Overigens outperfomden we de Eurozone ook onder Paars, wat imo alleen maar aangeeft dat de politiek in een land als Nederland waar de economie zeer afhankelijk is van de rest van de wereld maar weinig invloed uit kan oefenen.

Paars vond ik economisch ook niet slecht, net als dit kabinet. Het wordt alleen wel eens tijd voor een regering die rigoreus de overheidsuitgaven aan gaat passen naar een gezonder percentage van het bnp, rond de 50% is gewoon absurd.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2006 19:17:10 ]
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:14:18 #38
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38633689
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:12 schreef DionysuZ het volgende:
    volgens mij haal je de chronologie een beetje doorelkaar.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:15:09 #39
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38633717
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

We outperformen nu de omringende landen en de gemiddelde Eurozone.
    en dat was wel anders toen bleek dat belgië het beter deed, was ook meteen de schuld van balkenende. en als het goed gaat is het de schuld van... tsja, balkenende. of misschien wordt de positieve ontwikkeling wel aan w bos toegeschreven in alle idiotie.
    pi_38633852
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat doen die cijfers van jou helaas niet, absolute bedragen zeggen in dit geval niks over de groei van de uitgaven om dat te bepalen moet je ze afzetten tegen het bnp. Dit was in 2002 52% en ligt nu onder de 50%.

Blijft natuurlijk schandalig veel.
    Toen ik voor het eerst naar die begrotingscijfers keek, schrok ik van de tekorten. 8% !! Dat kan toch niet waar zijn?? Maar ja, als je dan gaat vogelen met het BNP, dan kom je uit op mooiere cijfers.

Hetzelfde geldt - zoals je terecht opmerkt - voor de groei in de uitgaven. Als de economie het beter doet, betekent dit automatisch dat onze regering voor Sinterklaas mag spelen, wat ze ook heeeel erg graag doen.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:20:52 #41
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38633899
    quote:
    Dat viel me ook al zo op, op prinsjesdag in 2005. Pak de miljoenennota eens van een jaar eerder en kijk dan wat ze van plan waren uit te geven in 2006, een heel stuk minder dan nu het geval is.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:23:08 #42
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_38633960
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst naar die begrotingscijfers keek, schrok ik van de tekorten. 8% !! Dat kan toch niet waar zijn?? Maar ja, als je dan gaat vogelen met het BNP, dan kom je uit op mooiere cijfers.

Hetzelfde geldt - zoals je terecht opmerkt - voor de groei in de uitgaven. Als de economie het beter doet, betekent dit automatisch dat onze regering voor Sinterklaas mag spelen, wat ze ook heeeel erg graag doen.
    deze regering? afgezien van die paar 'achterlijke tientjes lieftink-idee' wat ook mijn goekeuring absoluut niet had.
    pi_38633982
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij haal je de chronologie een beetje doorelkaar.
    Nou nee hoor. Het kabinet besloot om tijdens de recessie de lasten voor burgens en ondernemers te laten stijgen en enorm te bezuinigen. Vandaar ook dat de groei hier achter bleef ten opzichte van landen als Finland, Ierland en de VS waar de groei na een kleine dip in 2001 gewoon continu doorging.

Begrijp me niet verkeerd hoor niet alles is te wijten aan het kabinet. Nederland kende in 2002 een verslechterde concurrentiepositie vooral door te sterk gestegen lonen. Ook zal de introductie van de euro en de daarmee gepaard gaande inflatie zal niet meegeholpen hebben. Maar het conservatieve bezuinigings en vooral lastenverzwarende beleid heeft zeker niet meegeholpen en ons langer dan nodig in een recessie gehouden.

Het leuke is ook dat je nu ziet dat de nederlandse economie er helemaal niet zo slecht voorstaat als veel vooral rechtse politici ons 5 jaar terug wilden doen geloven. Steker nog met minimale hervormingen blijkt de nederlandse economie weer met gemak groeipercentages van 3% te kunnen bereiken.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:39:00 #44
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_38634490
    Als men zogenaamd zo veel mogelijk de economie vrij wil laten, dan heeft het beleid toch geen effect op de economie, of ben ik nou zo gek?

Met andere woorden, dat beleid voor de volledige 100% verantwoordelijk is van de staat van de economie, is daarmee direct bullshit.

De politiek prijkt wederom met de veren van de hardwerkende burger, niet dat het me verbaasd, maar wat me wel verbaasd is dat er zoveel mensen in trappen. het is verdulle zóóó goedkoop!
    quote:
    Exact, en bedankt voor de cijfers, ik had ze even niet voorhanden.
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Het kabinet besloot om tijdens de recessie de lasten voor burgens en ondernemers te laten stijgen en enorm te bezuinigen. Vandaar ook dat de groei hier achter bleef ten opzichte van landen als Finland, Ierland en de VS waar de groei na een kleine dip in 2001 gewoon continu doorging.

Begrijp me niet verkeerd hoor niet alles is te wijten aan het kabinet. Nederland kende in 2002 een verslechterde concurrentiepositie vooral door te sterk gestegen lonen. Ook zal de introductie van de euro en de daarmee gepaard gaande inflatie zal niet meegeholpen hebben. Maar het conservatieve bezuinigings en vooral lastenverzwarende beleid heeft zeker niet meegeholpen en ons langer dan nodig in een recessie gehouden.

Het leuke is ook dat je nu ziet dat de nederlandse economie er helemaal niet zo slecht voorstaat als veel vooral rechtse politici ons 5 jaar terug wilden doen geloven. Steker nog met minimale hervormingen blijkt de nederlandse economie weer met gemak groeipercentages van 3% te kunnen bereiken.
    Beloven en op de TV verklaren is in de politiek héél wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Yildiz op 07-06-2006 19:44:33 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_38634628
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:23 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik wil die cijfers wel eens zien. Ik ben druk op zoek naar de miljoenennota's van 2000, 2001, 2002 en 2003. In 2000 werd er 108.45 miljard euro uitgegeven en kwam er 101.7 miljard euro binnen. Ik kan de begroting van 2001 niet vinden. Iemand?
    pi_38634683
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Erg knap dat ze de onder Paars ingezette economische neergang zo snel hebben weten om te buigen. Het is maar goed dat ze hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt hebben gemaakt aan het langere termijn belang van het land.
    ik heb bij economie altijd geleerd dat de economie groeit en inzakt zondar dat je daar ali te veel invloed op kunt uitoefenen... ik zeg het je, ze bedriegen ons!
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:47:31 #47
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_38634810
    Als vanavond op het nieuws komt dat 'dankzij het huidige beleid de economie het weer zo goed doet' gaat m'n TV definitief het raam uit, overigens.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      woensdag 7 juni 2006 @ 19:52:00 #48
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38634968
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik wil die cijfers wel eens zien. Ik ben druk op zoek naar de miljoenennota's van 2000, 2001, 2002 en 2003. In 2000 werd er 108.45 miljard euro uitgegeven en kwam er 101.7 miljard euro binnen. Ik kan de begroting van 2001 niet vinden. Iemand?
    Kvind het maar raar wat je zoal tegenkomt. Kijk bv. eens naar site rijksbegroting Dan zou het 177 miljard aan uitgaven betreffen in 2006. Vreemd genoeg zegt MinFin weer het volgende:
    quote:
    In 2006 verwacht het Rijk 146,7 miljard euro uit te geven.
    Klik
    De cijfers waar je trouwens naar vraagt staan op MinFin.. Er werd begroot 145 miljard uit te geven in 2006. Ik had een groter verschil in mijn geheugen staan, misschien dat ik nog eea terug kan vinden op fok.
    pi_38635073
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar kan je helemaal niet zoveel over zeggen. Als de economie niet groeit neemt de werkgelegenheid af neemt het aantal uitkeringen toe nemen je uitgaven toe. Tegelijkertijd dalen de winsten van ondernemingen. Dalen belastinginkomsten dus ook en dalen je inkomsten.

En het verhaal dat de overheid geen invloed heeft op de economische groei is natuurlijk ook niet helemaal waar. Als je als overheid 50% van de economische geldstromen beheeerd dan heeft diezelfde overheid vanzelfsprekend invloed op de economische ontwikkeling. Er zijn alleen ook heel veel factoren die je als overheid niet kan beinvloeden. Politieke ontwikkelingen, internationale economische ontwikkelingen, ontwikkelingen in de particuliere sektor, natuurrampen etc etc.
      woensdag 7 juni 2006 @ 20:03:45 #50
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38635272
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Ik had een groter verschil in mijn geheugen staan, misschien dat ik nog eea terug kan vinden op fok.
    Juist, dat was kennelijk 6 miljard; althans, dat dacht ik toen. [centraal] Prinsjesdag 2005 (Ter vergelijking .. 6 miljard is 20% van de inkomstenbelasting of zo'n 17% van de BTW.)

Jammer dat ik er geen bron bij heb staan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')