Ik ben het wel met je eens. Ik vind er ook weinig aan. Het is zo standaard, zo gewoon. Beatles, Queen had iets unieks, dit vind ik zo doorsneequote:Op maandag 5 juni 2006 20:14 schreef Netsoenev het volgende:
Ik zou zo graag in het hokje 'mensen met goede smaak' geplaatst willen worden, echt waar. Maar The Smiths en nu ook Morrisey, ik krijg er gewoon jeuk van. Het ligt bij mij niet in het gehoor, en daar schaam ik me voor.
Maar jij vond de Dresden Dolls ook al kut, dus jij telt al niet meer mee.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:15 schreef Harry_Sack het volgende:
Mwoa, als het helpt, ik vind er ook geen ruk aan hoor
Ik kraak het niet af, Tong. Misschien zegt het alleen iets over mijn wansmaak, het is natuurlijk niet zomaar zo populair onder de wat 'serieuze' muziekliefhebbers.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:16 schreef tong80 het volgende:
Ik word aan de schandpaal genageld als ik een bandje niet goed vind. En jullie gaaan gvd een meester afkraken
Volgens mij vergat ie de tekst. Dat gebeurde hem vrijdag bij Jools Holland ook al...quote:Op maandag 5 juni 2006 20:21 schreef Rahl het volgende:
vergat ie de tekst nou of hoort dat zo?
Over smaak valt niet te twisten, dus je hoeft je ook niet te veronstchuldigenquote:Op maandag 5 juni 2006 20:19 schreef Netsoenev het volgende:
[..]
Ik kraak het niet af, Tong. Misschien zegt het alleen iets over mijn wansmaak, het is natuurlijk niet zomaar zo populair onder de wat 'serieuze' muziekliefhebbers.
Ik vind het alleen zo saai, vervelend en jankerig als wat.
En jij durft ze in een adem te noemenquote:Op maandag 5 juni 2006 20:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Maar jij vond de Dresden Dolls ook al kut, dus jij telt al niet meer mee.
Geef mijn een man die zo mooi oud wordtquote:Op maandag 5 juni 2006 20:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat heeft 'ie toch ook een geweldige kop.
Volgens mij knuffelt hij iets anders dan bomenquote:Op maandag 5 juni 2006 20:22 schreef Elusive het volgende:
vind het anders niet zo geweldig klinken hoor maar ben dan ook nooit echt een fan geweest van die bomenknuffelende muzikant
vind maar eens een man die 20 jaar van zijn leven celibatair doorbrengtquote:Op maandag 5 juni 2006 20:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geef mijn een man die zo mooi oud wordt.
Ja, hij is wel een beetje een watje hequote:Op maandag 5 juni 2006 20:25 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
vind maar eens een man die 20 jaar van zijn leven celibatair doorbrengt
quote:Op maandag 5 juni 2006 20:26 schreef Harry_Sack het volgende:
die vent zou nu nog tussen de young ones passen
Jaaaaaaa daar moet ik bij hem ook altijd aan denken.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:28 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
![]()
Ik vind hem juist de enige echte James Bond.![]()
Maar dat komt wellicht door de Quarry-cover..
Wat de boer niet kentquote:Op maandag 5 juni 2006 20:26 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Te jong voor Morrissey? Onlangs album uitgebracht...
Hij lijkt op die Poolse huisbaas uit de Young onesquote:Op maandag 5 juni 2006 20:28 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
![]()
Ik vind hem juist de enige echte James Bond.![]()
Maar dat komt wellicht door de Quarry-cover..
Tjah, ik ben er in principe ook te jong voor.. Maar ben via You Are The Quarry toch bij The Smiths enzo terecht gekomen.quote:
Last Night I Dreamt denk ik wel. Bigmouth denk ik niet.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:30 schreef Tom_Tom- het volgende:
How Soon Is Now!!
Zou er ook nog een Last Night I Dreamt of Bigmouth Strikes Again in zitten?
Blof, Deftones, Peppers iig.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:30 schreef tong80 het volgende:
Skin is vreselijk.Ik had telefopon dus gemist wat ze het olgende uur uitzenden.Weet iemand het nog ?
Zonder de zang is het zwaar relaxtquote:
bandje?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:02 schreef Tourniquet het volgende:
Toch zwaar belachelijk dat zo'n bandje meer dan ¤ 500.000 moet kosten.![]()
Ze mogen de RHCP pas later vanavond uitzenden....quote:Op maandag 5 juni 2006 21:05 schreef thettes het volgende:
en haal nu barbara karel van de tv en ga rhcp uitzenden :/
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:06 schreef TeleluvR het volgende:
God, ik krijg net een SMSje dat ik wel heel erg lijk op de gitarist... Help...
Stuur dan nu maar een sms'je naar de kapperquote:Op maandag 5 juni 2006 21:06 schreef TeleluvR het volgende:
God, ik krijg net een SMSje dat ik wel heel erg lijk op de gitarist... Help...
Wat een bagger kraamt zij uit he?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:05 schreef thettes het volgende:
en haal nu barbara karel van de tv en ga rhcp uitzenden :/
Ja, lach maar...quote:
3voor12 wordt door UPC digital ook uitgezonden. Normaal gesproken is de kwaliteit bagger van UPC bagger, maar voor RHCP lijken ze een uitzondering gemaakt te hebben!quote:Op maandag 5 juni 2006 21:06 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ze mogen de RHCP pas later vanavond uitzenden....![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:08 schreef tong80 het volgende:
Krijgen we GVD alleen de kut bands te zien. Zal je zien dat we zo ook nog Blof krijgen
I'm wondering what I'm doing up herequote:Op maandag 5 juni 2006 21:08 schreef Brahimov het volgende:
You guys are amazing!
Een heel uur vanmiddag en die kut redactie van 3voor12 weigeren ze de grond in te schrijvenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:08 schreef tong80 het volgende:
Krijgen we GVD alleen de kut bands te zien. Zal je zien dat we zo ook nog Blof krijgen
Hier alles vloeiend!quote:Op maandag 5 juni 2006 21:09 schreef Peter6000 het volgende:
Mijn streams bestaan uit verspringende plaatjes, geluid is wel goed
RHCP op 3VOOR12 digitale tv is ook gewoon de webversie, net als de rest van de dag.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:08 schreef Vectra het volgende:
[..]
3voor12 wordt door UPC digital ook uitgezonden. Normaal gesproken is de kwaliteit bagger van UPC bagger, maar voor RHCP lijken ze een uitzondering gemaakt te hebben!
Vloeiend beeld hierquote:Op maandag 5 juni 2006 21:14 schreef MissHobje het volgende:
[afbeelding]
Die cam hangt steeds johniet te doen nu.
Meer dan 500.000, maar Jan wilde het preciese bedrag niet noemen. Ik denk dat ze ¤ 1 miljoen hebben gekost. En dat is belachelijk ja.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Voor 500.000 euro wil ik ook best wel even zeggen dat mensen incredible zijn.
daar moeten ze flink wat kaartjes voor verkocht hebbenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Meer dan 500.000, maar Jan wilde het preciese bedrag niet noemen. Ik denk dat ze ¤ 1 miljoen hebben gekost. En dat is belachelijk ja.![]()
Dire Straitsquote:Op maandag 5 juni 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zeg net tegen iemand op MSN dat ik hier niet ga posten dat ik in 1979 al op Pinkpop was. Kan het niet laten maar dan moeten jullie me niet Opa noemen.
I know, maar kan het nu tenminste via de tv volgen ipv op een halfgare monitorquote:Op maandag 5 juni 2006 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
RHCP op 3VOOR12 digitale tv is ook gewoon de webversie, net als de rest van de dag.
toen was ik 1quote:Op maandag 5 juni 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zeg net tegen iemand op MSN dat ik hier niet ga posten dat ik in 1979 al op Pinkpop was. Kan het niet laten maar dan moeten jullie me niet Opa noemen.
Daar koop je nou een kaartje voor, maja 26 jaar te laat zou ik het niet meer doenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dire Straits
Police
Elvis Costello
Dat jaar?
ik was toen net één
De doorbraak van zulke bands in Nederland. Net als U2 een paar jaartjes daarna.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:18 schreef Even het volgende:
[..]
Daar koop je nou een kaartje voor maja 26 jaar te laat zou ik het niet meer doen
Toen begon ik net te ontdekken dat er andere muziek was dan Abbaquote:Op maandag 5 juni 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zou nu zo 100+ euro neer tellen om alleen Dire Straits te zien in de originele bezettingquote:Op maandag 5 juni 2006 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De doorbraak van zulke bands in Nederland. Net als U2 een paar jaartjes daarna.
Neeeeee dan kan ik niet de RHCP kijken want ik wil Nickelback zienquote:Op maandag 5 juni 2006 21:23 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nickelback 21:25
Keane 21:35
RHCP 22:10
Ah. Mooi de tijd om het komende half uur mijn neus leeg te vreten.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:23 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nickelback 21:25
Keane 21:35
RHCP 22:10
Minstens!quote:Op maandag 5 juni 2006 21:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit nummer zal wel 150.000 euro gekost hebben.
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat waren overigens ook de jaren dat de presentatie in handen was van de legendarische John Peel ....
Ze klinken precies zoals ik ze van MTV-clips ken.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:28 schreef skanimal het volgende:
God, ik vind het echt heeel matig... wat een slechte muzikanten, live..
nah,, zang is niet goed, rest opzich welquote:Op maandag 5 juni 2006 21:28 schreef skanimal het volgende:
God, ik vind het echt heeel matig... wat een slechte muzikanten, live..
Ja vind je?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:30 schreef punkr1 het volgende:
[..]
nah,, zang is niet goed, rest opzich wel
Nope, stond al op by the way (als ik t goed kan herinneren)quote:Op maandag 5 juni 2006 21:32 schreef Peter6000 het volgende:
Is Throw Away Your Television nu 1 van de nieuwe nummers???
Nickelback is altijd kut. Op cd. Live. Maakt niet uit. Baggermuziek.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb zo een hekel aan Nickelback. Al die liedjes die zooo op elkaar lijken en die verschrikkelijke zanger(geluid uit op dit moment)
Nee, staat op By The Way uit 200... 2?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:32 schreef Peter6000 het volgende:
Is Throw Away Your Television nu 1 van de nieuwe nummers???
met z'n administratieve kutbaantjes en z'n maatje was parkeerwachterquote:
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
In 1980 zagen we Bono in een mast klimmen met z'n vlag. We zeiden tegen elkaar nou hopen dat ie naar beneden flikkert. Dan waren wij erbij geweest toen ie z'n nek brak.
Eddie Vedder deed dat jaren later ookquote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
In 1980 zagen we Bono in een mast klimmen met z'n vlag. We zeiden tegen elkaar nou hopen dat ie naar beneden flikkert. Dan waren wij erbij geweest toen ie z'n nek brak.
Vooral in De Wereld Draait Door is hij walgelijk.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:38 schreef spacemangraig het volgende:
Giel Beelen, z'n Engels is al net zo belabberd als z'n muzieksmaak.
Stel je eens voor, misschien was Dinand Woesthoeff dan ook nooit doorgebroken met z'n u2 covers. Of beter, misschien had je nu wel wereldvrede gehadquote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...quote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Brahimov het volgende:
Pardon me sir, would you mind stepping out of the car?![]()
en in de camera kraanquote:Op maandag 5 juni 2006 21:39 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Eddie Vedder deed dat jaren later ook
Giel is gek!quote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Peter6000 het volgende:
Giel vindt Blöf goed, en Spinvis (Dagen van Gras, Dagen van Stro) niet goed
Ze komen uit het land waar een tepel op tv genoeg is om het land een maand in zn greep te houden.. Die komen hier en weten niet wat ze zien manquote:Op maandag 5 juni 2006 21:43 schreef skanimal het volgende:
[..]
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...
Geen humor? ik lach toch?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:43 schreef skanimal het volgende:
[..]
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...
Wedden dat Giel fan is.quote:
Heeft ie dat echt gezegd. Wat een Ariequote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Vooral in De Wereld Draait Door is hij walgelijk.
Hij praat echt op een toon alsof hij de waarheid in pacht heeft.
Giel vindt Blöf goed, en Spinvis (Dagen van Gras, Dagen van Stro) niet goed
ADHD denk ik.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom je als een hardrock gitarist met je hoofd staat te zwaaien terwijl je een K-board bespeelt ?
plaatsvervangende schaamte natuurlijkquote:Op maandag 5 juni 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom je als een hardrock gitarist met je hoofd staat te zwaaien terwijl je een K-board bespeelt ?
Dat was de eerste die ze uitzonden geloof ik.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Welke nummers van Keane zijn toenet uitgezonden? Ik ben halverwege Somewhere only we know er ingekomen,
Ze moeten nog wel ff. Straks na 22:10 als de tv erbij is komen die echt wel langs.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:52 schreef Sautor het volgende:
Dacht dat ze nieuwe nummers zouden gaan spelen, maar heb er nog maar een paar gehoord...En de echte krakers ook nog niet
Stevie Wonder?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:51 schreef Autodidact het volgende:
Imitatie van die andere kutpianist?
om 8u al geweestquote:Op maandag 5 juni 2006 21:55 schreef Neleos het volgende:
Maarre, wordt Morrissey nog uitgezonden op tv op heb ik dat gemist?
Dat heb je gemist, het was om 20.00uur.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:55 schreef Neleos het volgende:
Maarre, wordt Morrissey nog uitgezonden op tv op heb ik dat gemist?
Al die kritiek leveren op een ironische wijze maar toch een 7,5 geven.quote:Toch wel knap, dat Keane
Er zijn ergere dingen
Als ze voor de zoveelste keer op de radio voorbij komen valt veel te haten aan de wel erg gemakkelijk wegconsumerende pianopop van Keane. Maar zo in de warme festivalzon zijn die hits niet eens onaangenaam.
(Afbeelding: Tom Chaplin van Keane op Pinkpop 2006)
Tom Chaplin van Keane op Pinkpop 2006
CONCERT
Keane, hoofdpodium, Pinkpop, maandag 5 juni 2006
MUZIEK
Na het spelen van nieuwe single Is it Any Wonder?, het meest rockende nummer in de hele set, roept zanger Tom Chaplin dat Keane probeert te bewijzen dat je ook zonder gitarist een rockband kunt zijn. Tja. Als je daarvoor een synthesizer precies als een gitaar moet laten klinken, ondermijnt dat de pointe van die onderneming nogal en afgezien daarvan: waar hebben we het over? Keane heeft een miljoenenpubliek aan zich gebonden met supermelodieuze meezingpop en wat maakt het dan nog uit of je rock "bent" of niet? Het drietal uit Zuid-Engeland heeft later deze week de opvolger van dat ontzettend succesvolle debuutalbum in de winkels en speelt zeven nieuwe nummers, die bijna geen van alle tot de hoogte reiken van airplaykanonnen als Everybody's Changing, Somewhere Only We Know, Everybody's Changing en Bend and Break. "This will be a favourite someday," zegt Chaplin over Crystal Ball - ik moet het nog zien.
PLUS
Nadat de presentatrice heel hard KEEAANE heeft geroepen, klinkt drie minuten lang het nummer Lighters Up van Lil' Kim over de geluidsinstallatie. Bizar. Het contrast tussen de momenteel opgesloten hiphop-bimbo uit Brooklyn en de seksloze Engelse popzanger met het vlezige babyface kan haast niet groter. Slaat Keane een wel hard verrasende muzikale weg in vandaag? Dat valt reuze mee en ach, in het pinkstermiddagzonnetje is er wel iets ergers te bedenken dan de als een sappige jus in een kuiltje romige aardappelpuree in het gehoor liggende pianopop van Keane. De zanger heeft een krachtige, zelfverzekerde stem en de ballads blijven beperkt tot één. Als je ze zo achter elkaar hoort is het toch wel knap hoe die band de hits eruit pompt.
MIN
Het blijft Keane waar we het hier over hebben, een band die je niet echt mist als ze morgen verdampen. Een heel uur is net even te veel van het goede, maar als je dat niet trekt moet je niet vooraan gaan staan (tenzij je recensent van dienst bent).
CONCLUSIE
Het is niet moeilijk om Keane te haten maar het is wel moeilijk om te ontkennen dat ze hun bij tijd en wijle zeer catchy popmuziek met verve brengen. Blikvanger Tom Chaplin ziet er niet uit als een podiumster maar zingen kan-ie, Tim Rice-Oxley pingelt bijna eigenhandig de sound bij elkaar en drummer Richard Hughes mept de boel lekker vooruit. Toch blijft het jammer dat zo'n middle-of-the-road-pop band een grote act is op een festival als Pinkpop, de kids die hier rondlopen verdienen wel wat spannenders.
CIJFER
7,5
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef Sautor het volgende:
Ik zeg ik mis de grote krakers, of ze komer al
Ze gaan RHCP nog wel uitzenden maar ze mogen het niet live doenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Na het journaal BLOFNee niet RHCP nee BLOF Mijn god waar gaat het heen met Nederland. Ja je leest het goed : BLOF en ga niet zeiken over de verkeerde spelling. Hadden ze maar en andere naam moeten nemen. Nee ze gaan moeilijk doen en een streepje door de naam.
Ik kan gvd geen streepjes door namen posten. Maar dat willen ze juist mensen die hen haat op stang jagen. Nou het is ze gelukt. Ikk verlang naar Corry en de Rekels, De Deurzakkers en Heintje. Artiesten die in het Nederlands zongen en gewoon deden. Bij Blöff moet ik altijd denken aan mijn oom die z'n lul het liefste onder de oksels van m'n tante stopte. Dat bedoelde ie noet zo. Hij klutste hem er gewoon graag in. Maar bij Blöff klotsen ze alle kanten op. Behalve de goede. Een misdaad voor muzielk en voor muziekliefhebbers in het bijzonder.
Misschien om de suggestie te wekkenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef Evertjan het volgende:
Die gitarist heeft altijd lange mouwen zou dat komen omdat zijn onderarmen helemaal onder de gaten zitten van de naalden?
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef Peter6000 het volgende:
Straks nog Battery![]()
O nee, das donderdag pas![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef Sautor het volgende:
Ik zeg ik mis de grote krakers, of ze komer al
En daar betalen ze dan meer dan 500.000 voor. Wat een prijs zegquote:Op maandag 5 juni 2006 22:00 schreef Danzig het volgende:
Ik zit nu de RHCP te lijken maar het blijft toch jammer dat de RHCP een wat zoutloze mainstraim rockband is geworden, het spannende, funckachtige is helaas helemaal verdwenen.
daar heb je umquote:Op maandag 5 juni 2006 22:08 schreef Evertjan het volgende:
by the way toch wel een van de betere nummers vind ik
Eensch...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:08 schreef Evertjan het volgende:
by the way toch wel een van de betere nummers vind ik
Geen Blöfquote:Op maandag 5 juni 2006 22:13 schreef jorienvdherik het volgende:
rhcp nu weer op ned 3 zo live
ja, en dan ook nog de 2 nummers melden... heel foutquote:Op maandag 5 juni 2006 22:13 schreef TeleluvR het volgende:
Toegiften van te voren melden is echt heel fout...
voor 1 miljoen zing ik Vader Jacob nog voor 60.000 manquote:Op maandag 5 juni 2006 22:14 schreef Harry_Sack het volgende:
under the bridge en give it away, dat ze die nummers nog uit hun strot kunnen krijgen zeg..
lame. Hoe kut ook als er iemand voor je op iemands schouders zit.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Het publiek denkt dat hij We Will Rock You drumt...
limbos en brabosquote:Op maandag 5 juni 2006 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Het publiek denkt dat hij We Will Rock You drumt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |