quote:Op maandag 5 juni 2006 21:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat waren overigens ook de jaren dat de presentatie in handen was van de legendarische John Peel ....
Ze klinken precies zoals ik ze van MTV-clips ken.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:28 schreef skanimal het volgende:
God, ik vind het echt heeel matig... wat een slechte muzikanten, live..
nah,, zang is niet goed, rest opzich welquote:Op maandag 5 juni 2006 21:28 schreef skanimal het volgende:
God, ik vind het echt heeel matig... wat een slechte muzikanten, live..
Ja vind je?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:30 schreef punkr1 het volgende:
[..]
nah,, zang is niet goed, rest opzich wel
Nope, stond al op by the way (als ik t goed kan herinneren)quote:Op maandag 5 juni 2006 21:32 schreef Peter6000 het volgende:
Is Throw Away Your Television nu 1 van de nieuwe nummers???
Nickelback is altijd kut. Op cd. Live. Maakt niet uit. Baggermuziek.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb zo een hekel aan Nickelback. Al die liedjes die zooo op elkaar lijken en die verschrikkelijke zanger(geluid uit op dit moment)
Nee, staat op By The Way uit 200... 2?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:32 schreef Peter6000 het volgende:
Is Throw Away Your Television nu 1 van de nieuwe nummers???
met z'n administratieve kutbaantjes en z'n maatje was parkeerwachterquote:
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
In 1980 zagen we Bono in een mast klimmen met z'n vlag. We zeiden tegen elkaar nou hopen dat ie naar beneden flikkert. Dan waren wij erbij geweest toen ie z'n nek brak.
Eddie Vedder deed dat jaren later ookquote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
In 1980 zagen we Bono in een mast klimmen met z'n vlag. We zeiden tegen elkaar nou hopen dat ie naar beneden flikkert. Dan waren wij erbij geweest toen ie z'n nek brak.
Vooral in De Wereld Draait Door is hij walgelijk.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:38 schreef spacemangraig het volgende:
Giel Beelen, z'n Engels is al net zo belabberd als z'n muzieksmaak.
Stel je eens voor, misschien was Dinand Woesthoeff dan ook nooit doorgebroken met z'n u2 covers. Of beter, misschien had je nu wel wereldvrede gehadquote:Op maandag 5 juni 2006 21:37 schreef tong80 het volgende:
Mag opa spreken ?
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...quote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Brahimov het volgende:
Pardon me sir, would you mind stepping out of the car?![]()
en in de camera kraanquote:Op maandag 5 juni 2006 21:39 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Eddie Vedder deed dat jaren later ook
Giel is gek!quote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Peter6000 het volgende:
Giel vindt Blöf goed, en Spinvis (Dagen van Gras, Dagen van Stro) niet goed
Ze komen uit het land waar een tepel op tv genoeg is om het land een maand in zn greep te houden.. Die komen hier en weten niet wat ze zien manquote:Op maandag 5 juni 2006 21:43 schreef skanimal het volgende:
[..]
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...
Geen humor? ik lach toch?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:43 schreef skanimal het volgende:
[..]
Dat vind jij grappig?... pff die mannen hebben ook al geen humor...
Wedden dat Giel fan is.quote:
Heeft ie dat echt gezegd. Wat een Ariequote:Op maandag 5 juni 2006 21:41 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Vooral in De Wereld Draait Door is hij walgelijk.
Hij praat echt op een toon alsof hij de waarheid in pacht heeft.
Giel vindt Blöf goed, en Spinvis (Dagen van Gras, Dagen van Stro) niet goed
ADHD denk ik.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom je als een hardrock gitarist met je hoofd staat te zwaaien terwijl je een K-board bespeelt ?
plaatsvervangende schaamte natuurlijkquote:Op maandag 5 juni 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom je als een hardrock gitarist met je hoofd staat te zwaaien terwijl je een K-board bespeelt ?
Dat was de eerste die ze uitzonden geloof ik.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Welke nummers van Keane zijn toenet uitgezonden? Ik ben halverwege Somewhere only we know er ingekomen,
Ze moeten nog wel ff. Straks na 22:10 als de tv erbij is komen die echt wel langs.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:52 schreef Sautor het volgende:
Dacht dat ze nieuwe nummers zouden gaan spelen, maar heb er nog maar een paar gehoord...En de echte krakers ook nog niet
Stevie Wonder?quote:Op maandag 5 juni 2006 21:51 schreef Autodidact het volgende:
Imitatie van die andere kutpianist?
om 8u al geweestquote:Op maandag 5 juni 2006 21:55 schreef Neleos het volgende:
Maarre, wordt Morrissey nog uitgezonden op tv op heb ik dat gemist?
Dat heb je gemist, het was om 20.00uur.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:55 schreef Neleos het volgende:
Maarre, wordt Morrissey nog uitgezonden op tv op heb ik dat gemist?
Al die kritiek leveren op een ironische wijze maar toch een 7,5 geven.quote:Toch wel knap, dat Keane
Er zijn ergere dingen
Als ze voor de zoveelste keer op de radio voorbij komen valt veel te haten aan de wel erg gemakkelijk wegconsumerende pianopop van Keane. Maar zo in de warme festivalzon zijn die hits niet eens onaangenaam.
(Afbeelding: Tom Chaplin van Keane op Pinkpop 2006)
Tom Chaplin van Keane op Pinkpop 2006
CONCERT
Keane, hoofdpodium, Pinkpop, maandag 5 juni 2006
MUZIEK
Na het spelen van nieuwe single Is it Any Wonder?, het meest rockende nummer in de hele set, roept zanger Tom Chaplin dat Keane probeert te bewijzen dat je ook zonder gitarist een rockband kunt zijn. Tja. Als je daarvoor een synthesizer precies als een gitaar moet laten klinken, ondermijnt dat de pointe van die onderneming nogal en afgezien daarvan: waar hebben we het over? Keane heeft een miljoenenpubliek aan zich gebonden met supermelodieuze meezingpop en wat maakt het dan nog uit of je rock "bent" of niet? Het drietal uit Zuid-Engeland heeft later deze week de opvolger van dat ontzettend succesvolle debuutalbum in de winkels en speelt zeven nieuwe nummers, die bijna geen van alle tot de hoogte reiken van airplaykanonnen als Everybody's Changing, Somewhere Only We Know, Everybody's Changing en Bend and Break. "This will be a favourite someday," zegt Chaplin over Crystal Ball - ik moet het nog zien.
PLUS
Nadat de presentatrice heel hard KEEAANE heeft geroepen, klinkt drie minuten lang het nummer Lighters Up van Lil' Kim over de geluidsinstallatie. Bizar. Het contrast tussen de momenteel opgesloten hiphop-bimbo uit Brooklyn en de seksloze Engelse popzanger met het vlezige babyface kan haast niet groter. Slaat Keane een wel hard verrasende muzikale weg in vandaag? Dat valt reuze mee en ach, in het pinkstermiddagzonnetje is er wel iets ergers te bedenken dan de als een sappige jus in een kuiltje romige aardappelpuree in het gehoor liggende pianopop van Keane. De zanger heeft een krachtige, zelfverzekerde stem en de ballads blijven beperkt tot één. Als je ze zo achter elkaar hoort is het toch wel knap hoe die band de hits eruit pompt.
MIN
Het blijft Keane waar we het hier over hebben, een band die je niet echt mist als ze morgen verdampen. Een heel uur is net even te veel van het goede, maar als je dat niet trekt moet je niet vooraan gaan staan (tenzij je recensent van dienst bent).
CONCLUSIE
Het is niet moeilijk om Keane te haten maar het is wel moeilijk om te ontkennen dat ze hun bij tijd en wijle zeer catchy popmuziek met verve brengen. Blikvanger Tom Chaplin ziet er niet uit als een podiumster maar zingen kan-ie, Tim Rice-Oxley pingelt bijna eigenhandig de sound bij elkaar en drummer Richard Hughes mept de boel lekker vooruit. Toch blijft het jammer dat zo'n middle-of-the-road-pop band een grote act is op een festival als Pinkpop, de kids die hier rondlopen verdienen wel wat spannenders.
CIJFER
7,5
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef Sautor het volgende:
Ik zeg ik mis de grote krakers, of ze komer al
Ze gaan RHCP nog wel uitzenden maar ze mogen het niet live doenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Na het journaal BLOFNee niet RHCP nee BLOF Mijn god waar gaat het heen met Nederland. Ja je leest het goed : BLOF en ga niet zeiken over de verkeerde spelling. Hadden ze maar en andere naam moeten nemen. Nee ze gaan moeilijk doen en een streepje door de naam.
Ik kan gvd geen streepjes door namen posten. Maar dat willen ze juist mensen die hen haat op stang jagen. Nou het is ze gelukt. Ikk verlang naar Corry en de Rekels, De Deurzakkers en Heintje. Artiesten die in het Nederlands zongen en gewoon deden. Bij Blöff moet ik altijd denken aan mijn oom die z'n lul het liefste onder de oksels van m'n tante stopte. Dat bedoelde ie noet zo. Hij klutste hem er gewoon graag in. Maar bij Blöff klotsen ze alle kanten op. Behalve de goede. Een misdaad voor muzielk en voor muziekliefhebbers in het bijzonder.
Misschien om de suggestie te wekkenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef Evertjan het volgende:
Die gitarist heeft altijd lange mouwen zou dat komen omdat zijn onderarmen helemaal onder de gaten zitten van de naalden?
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef Peter6000 het volgende:
Straks nog Battery![]()
O nee, das donderdag pas![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:02 schreef Sautor het volgende:
Ik zeg ik mis de grote krakers, of ze komer al
En daar betalen ze dan meer dan 500.000 voor. Wat een prijs zegquote:Op maandag 5 juni 2006 22:00 schreef Danzig het volgende:
Ik zit nu de RHCP te lijken maar het blijft toch jammer dat de RHCP een wat zoutloze mainstraim rockband is geworden, het spannende, funckachtige is helaas helemaal verdwenen.
daar heb je umquote:Op maandag 5 juni 2006 22:08 schreef Evertjan het volgende:
by the way toch wel een van de betere nummers vind ik
Eensch...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:08 schreef Evertjan het volgende:
by the way toch wel een van de betere nummers vind ik
Geen Blöfquote:Op maandag 5 juni 2006 22:13 schreef jorienvdherik het volgende:
rhcp nu weer op ned 3 zo live
ja, en dan ook nog de 2 nummers melden... heel foutquote:Op maandag 5 juni 2006 22:13 schreef TeleluvR het volgende:
Toegiften van te voren melden is echt heel fout...
voor 1 miljoen zing ik Vader Jacob nog voor 60.000 manquote:Op maandag 5 juni 2006 22:14 schreef Harry_Sack het volgende:
under the bridge en give it away, dat ze die nummers nog uit hun strot kunnen krijgen zeg..
lame. Hoe kut ook als er iemand voor je op iemands schouders zit.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Het publiek denkt dat hij We Will Rock You drumt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |