Ik las je recensie net van die Italiaan.quote:Op zondag 4 juni 2006 00:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben vandaag al wel in Zwolle geweest maar heb de Librije nog niet gezien
Niks aan toe te voegen, op deze mooie zondag.quote:Op zondag 4 juni 2006 02:35 schreef Euc- het volgende:
Tjs, ik vind het Verdomde jammer dat ik niet mee kan, Potverdikkeme
Geen idee. Bel ze even, zou ik zeggen?quote:Op zondag 4 juni 2006 10:30 schreef Annemiek78 het volgende:
Zeg Golfer en Bluezz, jullie hebben het Campenille hotel al geboekt he?
Worden daar ook huisdieren toegelaten?
quote:Algemeen: Betaalde parkeergelegenheid, Restaurant, Huisdieren toegestaan, , Receptie 24 uur, Kranten, Terras, Rookvrije kamers, Kamers / voorzieningen voor minder validen, Familiekamers, Liften, Verwarming, Bagage-opslag, Ontbijt buffet
Ik zou een hond ook niet vier uur alleen in een hotelkamer achterlaten...quote:Op zondag 4 juni 2006 16:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou em toch ff ergens anders onderbrengen hoor, straks jankt en piept ie het hele hotel bij elkaar
Duderinnetje,quote:Op zondag 4 juni 2006 14:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoera, een TVP
Maar ik kan beter even het deelnemerslijstje neerplempen natuurlijk:
Golfer
Bluezz
Duderije
Martijn
Annemiek
Isabeau
TinyPet
Er is nog plek![]()
quote:Op zondag 4 juni 2006 21:42 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Duderinnetje,
Ik heb donderdag net geregeld dat er 7 man komen in de keuken, dus als je meer mensen wil meenemen moet je dat wel ff snel regelen met de Librije, want er staat nu een reservering voor 14 juli voor 7 mensen!!
Mijn idee is ook om de loge uit logeren te sturen maar dat hangt ook van de beschikbare logeer adressen afquote:Op zondag 4 juni 2006 21:40 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Ik zou een hond ook niet vier uur alleen in een hotelkamer achterlaten...
Dat doen wij de rest van de week waarschijnlijk ookquote:Op maandag 5 juni 2006 15:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik zal ook aan jullie denken als ik met een tostie op de bank zit![]()
Gimme.shelter, wat was de naam van dat restaurant in Brussel nou?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:54 schreef gimme.shelter het volgende:
Stond in het vorige topic: Villa Lorraine in Brusselquote:Op maandag 5 juni 2006 20:00 schreef NoSigar het volgende:
Gimme.shelter, wat was de naam van dat restaurant in Brussel nou?
voor de hond komt hoogst waarschijnlijk een ander logeer adres maar dat gaat zeker goed komenquote:Op maandag 5 juni 2006 14:54 schreef gimme.shelter het volgende:
Goed plan, hond van het ene ouderpaar naar het andere ouderpaar!!Moet wel lukken na het oplossen van de compuetrprobleempjes toch??
hoop btw dat jullie de 14e wel mooi weer hebben; het is zo lekker om te aperitieven en na te koffieenop het terras van De Librije!! Zal aan jullie denken die avond en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:17 schreef TinyPet het volgende:
Sorry net verstuurd
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:17 schreef TinyPet het volgende:
Sorry net verstuurd
Kettingbrieven gaan hier meteen ongelezen in het archiefquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:04 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
Ik heb hem aangevuld met een verhaaltje over mijzelf en naar jou gestuurd én aan Bluezz. Als Bloes nou hetzelfde doet... etc. Kettingbrief![]()
Oh dat doet me er aan denken staan ze in Lekker Eten? Die geef ik namelijk altijd traditioneel aan mijn vader voor kerst moet ik dus wel even gaan lezen dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
het leukste lijkt me om net zoveel recenties te lezen als er mensen zijn gegaan.
Wij zullen zeker niet nalaten een impressie te geven in ons vaste recensie-topic:quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
het leukste lijkt me om net zoveel recenties te lezen als er mensen zijn gegaan.
En dan posten Annemiek en ik onze visie in Uitgebreide Food recensies.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij zullen zeker niet nalaten een impressie te geven in ons vaste recensie-topic:
Bluezz' en golfer's Restaurant-recensies, #2
quote:Op maandag 5 juni 2006 14:54 schreef gimme.shelter het volgende:
Goed plan, hond van het ene ouderpaar naar het andere ouderpaar!!Moet wel lukken na het oplossen van de compuetrprobleempjes toch??
hoop btw dat jullie de 14e wel mooi weer hebben; het is zo lekker om te aperitieven en na te koffieenop het terras van De Librije!! Zal aan jullie denken die avond en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Erik van Loo wilt juist NIET met Cees Helder vergeleken worden, hij neemt zijn restaurant dan wel over, maar hij blijft gewoon zijn eigen ding doen. Ook Helder is dit met hem eens:quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Of Erik van Loo een kans geven. Ben benieuwd hoe het onder zijn leiding zal gaan met Parkheuvel. In elk geval hoop ik van harte dat hij het interieur én de bediening aanpast. Het eerste heeft mij altijd weerhouden bij Parkheuvel te eten. Het straalt zo weinig uit dat ik steevast dacht: Parkheuvel komt nog wel een keer. Kritiek op de bediening (hautain, dwingend) heb ik louter van horen zeggen. En zoiets kan verkeren natuurlijk.
Wel jammer dat ik door mijn laconieke houding nu nooit Helder heb gegeten
Ben benieuwd hoe De Librije zal zijn!
quote:Helder zal voorlopig stand by blijven om zijn opvolger daar waar nodig van adviezen te voorzien. In het AD geeft hij alvast een advies prijs: ,,Mensen gaan Erik ongetwijfeld met mij vergelijken. Hij moet zichzelf blijven en in zijn eigen kunnen blijven geloven.”
Maar je hebt toevallig geen kristallen bol zo dat je het weer dan kunt zien?quote:
Nee tuurlijk wil hij dat niet. Zou ook niet goed zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:07 schreef Euc- het volgende:
[..]
Erik van Loo wilt juist NIET met Cees Helder vergeleken worden, hij neemt zijn restaurant dan wel over, maar hij blijft gewoon zijn eigen ding doen. Ook Helder is dit met hem eens:
[..]
quote:03-06-2006 - kuiper
helaas tot de conclusie gekomen dat het iedere keer minder wordt,veel karakter wordt bepaald door o.a El Bulli en dat soort taferelen,wat nog niet geheel in zijn uiterste fase zit en me afvraag of dit zo bedoeld had moeten zijn? De authentieke Librije gerechten hebben duidelijk mijn voorkeur,en hoop echt stellig dat deze manier blijft en niet teveel doorgeslagen wordt naar een laboratoriumkeuken.
www.lekker.nl
Wat is el bulli?quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:04 schreef marnix73 het volgende:
Ben niet de enige met mijn ervaring bij het eten bij De Librije...
[..]
een top restaurant uit Spanje beroemd om zijn modulaire koken en experimetele bereidings wijzesquote:
O er begint me iets te dagen ja..quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
een top restaurant uit Spanje beroemd om zijn modulaire koken en experimetele bereidings wijzes
hij bedoeld moleculairquote:Op donderdag 8 juni 2006 10:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O er begint me iets te dagen ja..
Wat is modulair koken?![]()
Zegge... hoe heet je, Bluezz: een goede... een goede modulator... nee moder... modera... moderator! weet dat soort topics toch altijd terug te vinden?quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:48 schreef Bluezz het volgende:
Moleculair koken is bijv.wat ze bij het www.brouwerskolkje.nl doen
Ik heb er een keer een topic over geopend... maar ik ben de naam kwijt
korsakov, ga af!
Waarom denk je dat ze stopt?quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zegge... hoe heet je, Bluezz: een goede... een goede modulator... nee moder... modera... moderator! weet dat soort topics toch altijd terug te vinden?![]()
![]()
quote:Scheikundeles voor sterrenkoks
HAROLD HAMERSMA
WAGENINGEN - Wie een ei kookt in een zure vloeistof, houdt een gelatineachtig, doorzichtig ei zonder eierschaal over. Dat ontdekte de Franse moleculair gastronoom dr. Hervé This van het Collège de France uit Parijs.
Wetenschappers weten nog steeds niet waarom het rauwe ei zo reageert op het zuur.
Dat vertelde This maandag tijdens een gastcollege aan de Wageningen Universiteit. Een keur aan Nederlandse sterrenkoks, onder wie Jonnie Boer, Robert Kranenborg en Imko Binnerts, hing aan zijn lippen. De chefkoks komen in 2006 zes keer bijeen met wetenschappers om zich te buigen over raadselachtige chemische processen in de keuken. De bedoeling is dat zij samen tot nieuwe gastronomische vondsten komen.
Chemicus This is grondlegger van de zogenoemde moleculaire gastronomie. Koken met behulp van natuur- en scheikunde is vooral bekend geworden door sterrenkok Ferran Adrià van het Spaanse toprestaurant El Bulli. ''Maar zijn keuken is meer een laboratorium. Zo zou ik het niet willen hebben. Al die goochelarij is leuk, maar het moet wel blijven smaken'', aldus Jonnie Boer van het Zwolse driesterrenrestaurant De Librije maandag.
This verklaarde maandag hoe ontdekkingen als de modieuze groentefoams, schuimsauzen die niet inzakken en allerlei soorten geleien zijn gedaan. ''Stap voor stap verder gaan. Je maakt een gerecht en vraagt je vervolgens af wat er zou gebeuren als je er nog iets aan toe voegt. Dat kan iets simpels zijn als een scheutje olie, maar ook minder bekende stoffen als wijnsteenzuur of glucose. Er ontstaan chemische processen die tot iets moois kunnen leiden. Ik noem dat episch koken.''
Adrià verwierf wereldfaam met gerechten die hij in stikstof frituurde, dus bij een temperatuur van min 196 graden Celsius. Hartige schuimgerechten maakt hij door een sifon met een gaspatroon te gebruiken en de hele culinaire wereld doet hem na. ''Die truc met de sifon is geweldig. Je krijgt er een hele mooie smaak mee'', vindt Boer, zelf onder meer bekend van zijn ganzenleverlolly. ''Ik hoop op deze bijeenkomsten ook nieuwe, leuke dingen te leren. Zo proberen wij iets nieuws met chocola, maar het is nog niet goed genoeg gelukt.''
This toonde de chefkoks maandag diverse meer en minder bekende chemische reacties in het kookproces. Al grabbelend in zijn ouderwetse dokterstas, gevuld met potjes en flesjes, toverde hij blauwe mayonaise en van kleur veranderende drankjes. Veel reacties in de keuken zijn voor wetenschappers nog onverklaarbaar, aldus de Fransman.
''Maar het belangrijkste bij koken is toch niet de techniek. De liefde komt op de eerste plaats en de kunst is tweede. Geen enkel gerecht slaagt zonder die twee. Dus mensen die mij vragen of we in de toekomst alleen nog pillen met een smaakje zullen eten, kan ik gerust stellen: daar is geen enkele kans op zolang de liefde voor het vak, het product en de gast blijft bestaan'', aldus de Franse kookchemicus. (ANP)
© Het Parool, 13-12-2005
Het was meer onwilgeen zindoor drukte op het werk dat ik hiet niet kan vindenquote:Op donderdag 8 juni 2006 11:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zegge... hoe heet je, Bluezz: een goede... een goede modulator... nee moder... modera... moderator! weet dat soort topics toch altijd terug te vinden?![]()
![]()
Gezellie.quote:
Waar wil je nou weer een recensie van, van de koffie van Bluezz?quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben dan wel benieuwd naar de recensie van Dude
Ook maar ook van je restaurant bezoekquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waar wil je nou weer een recensie van, van de koffie van Bluezz?
quote:Zwolse horeca ontsnapt aan explosie
Een hotel in het centrum van Zwolle is zaterdagmiddag ontsnapt aan een explosie. Het werd ontruimd als gevolg van een gaslek. Ook een tapasbar, een café-restaurant en enkele marktkramen moesten om die reden tijdelijk hun activiteiten staken.
Metingen toonden aan dat een gevaarlijke hoeveelheid gas zich had opgehoopt in de kelders van twee panden, die ook zijn ontruimd. Omstreeks 14.30 uur was het lek gedicht en waren de panden geventileerd, waarna de afzetting werd opgeheven.
Het lek zelf leverde volgens Wierseman weinig gevaar op. “Het gevaar zat in de opeenhoping van gas die ontstond in de twee panden en in de graafwerkzaamheden die de kans op een ontploffing vergroten.”
Na de graafwerkzaamheden is de gasleiding aan beide kanten van het lek afgesloten door medewerkers van Essent. Daarna liet de brandweer het gas, dat zich in de gebouwen had opgehoopt, 'gecontroleerd' ontsnappen.
quote:Op maandag 12 juni 2006 23:51 schreef golfer het volgende:
We kunnen altijd nog een extra kinderbedje bij ons op de kamer laten neerzetten, Isa.
Ik schrikken!!!quote:
Mens, dan ben je toch gewoon mijn zusje wat ik onderweg heb opgepikt en nergens terecht kanquote:Op maandag 12 juni 2006 23:57 schreef Isabeau het volgende:![]()
dat mag ook! Ik weet namelijk nog niet zo goed hoe ik 's nachts bij haar kan aankomen, ze woont een beetje in zo'n buitenwijk van Zwolle.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Mens, dan ben je toch gewoon mijn zusje wat ik onderweg heb opgepikt en nergens terecht kan![]()
Ik reserveer vast een plekje met zicht op de keuken. Ik ga dus NIET met mijn rug ernaartoe zittenquote:Op vrijdag 28 april 2006 02:18 schreef golfer het volgende:
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.![]()
Ik bij deze ookquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik reserveer vast een plekje met zicht op de keuken. Ik ga dus NIET met mijn rug ernaartoe zitten
[afbeelding]
Lijkt mij een goed plan, af-en-toe even van plek verwisselen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Och en anders rouleren we toch een keer![]()
Ga dan mee johquote:
Dat maken ze vast wel vaker mee. Iedereen komt daar immers voor een blik op de keuken, dus halverwege even wisselen is wel zo leukquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan, af-en-toe even van plek verwisselen.
Jaquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:48 schreef Isabeau het volgende:
En je mag toch ook rondlopen in de keuken?![]()
Kookquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:10 schreef Isabeau het volgende:
Oh ik krijg bijna traantjes in mijn ogen van geluk bij het idee alleen al
Ik vind ze allebei een beetje ordiquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:59 schreef Bluezz het volgende:
[afbeelding]
![]()
therese lijkt wel een assistente van Hans Klok of zo![]()
http://shop.wijn.org/Wijn(...)7736C12570730032FF74quote:FR; 2/3e deel druivensap met 1/3e deel marc, rijpt 12 maanden op eikenhout. Koel als aperitief, met meloen of nagerecht, 16-22 vol%. Komt uit de Jura, al bekend sinds de 14e eeuw. Smaakt naar sinaasappelschil, gekonfijte vruchten en pruimenconcentraat
Oiquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:10 schreef marnix73 het volgende:
[..]
http://shop.wijn.org/Wijn(...)7736C12570730032FF74
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:46 schreef marnix73 het volgende:
En wat weemoed...
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |