De conversatie die in een ander topic erop volgde (ook leuk om erbij te pakken) :quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Laat ik nou net die pinda hebben overgeslagen!!!![]()
We kwamen om kwart voor acht aan bij De Librije met onze zoon en een dispuursgenoot van hem (die als lunchkok in Amsterdam een bijbaantje heeft en altijd kookt voor het dispuutshuis; vandaar dat het mij leuk leek om hem uit te nodigen); we werden door twee man buiten ontvangen ("daar ben u weer!"). Jas aangenomen en naar beneden de keuken in. Het interieur is erg modern geworden, veel zwart wit. Wel mooi; maar echt anders dan de vorige keer. Toen we de keuken binnenkwamen kregen we een hand van Jonnie Boer en hij heette ons welkom. Er werd direct gevraagd of we tijdens het wachten op de andere gasten (twee collega's van me, vrouw van collega, mijn beste vriendin en haar zus en zwager) een glas champagne wilden. Om acht uur was iedereen van ons gezelschap binnen en begonnen we aan het aperitief (7x witte wijn (vina santa ines), 1x kir en 1 campari). Voor iedereen lag er een broodje klaar met een kommetje olijfolie en boter. Bij iedere gang kregen we een ander broodje geserveerd.
Mijn eerste amus was een eitje met koffie en nootmuskaat. Errug lekker en prachtig geserveerd op een wat Japans aandoend grijs vierkant bordje. (ik schrijf maar gewoon op wat ik me nog herinner).
Omdat ik iedereen had uitgenodig ben ik maar met mijn rug naar de keuken gaan zitten, zoadt de anderen een beter uitzicht op de keuken hadden. Dat vond ik met name voor Youri (de kokende vriend van mijn zoon) leuk.
De asbakken kwamen op verzoek van Youri meteen op tafel! Daarna kwam Jonnie Boer aan onze tafel staan om te vragen of iemand iets echt niet lustte en hoevel gangen hij voor ons mocht maken. Hij zei ook dat we gewoon mochten rondlopen in de keuken en hem allles mochten vragen. Toch doe je dat niet zo gemakkelijk; ik had toch wat schroom (ligt helemaal aan mij) want die mensen zijn heel hard aan het werk, die wil je niet graag voor de voeten lopen. Na enig overleg kwamen we uit op 5 gangen. Therese vroeg of we de wijnkaart wilden bekijken (ja graag!) maar we hebben gekozen voor het wijnarrangement. Dat kostte voor tien man 650 euro; en er werd doorgeschonken, niet normaal meer! Ik zie nu op de nota dat we ook 10 flessen plat water hebben gebruikt. De Librije heeft eigen water.
Tweede amuse was de inderdaad befaamde lolly van eendenlever. Die hadden we vorige keer ook gehad en was weer heerlijk, alhoewel het een enigszins raar gezicht blijft...volwassenen aan de lolly. Moest weer denken aan Johan Cruijff toen hij met gestopt was met roken.
De lekkerste amuse vond ik toch het halve eitje met artisjok, boleten en krokante boerenkaas (dat lag er als een korstje bovenop).
Als laatste kreeg ik de rode kool met de sjalottencompote.
Daarna gingen we aan het menu. Alles was gewoon zooo lekker!! Na de tweede gang ( de zeebaars) zijn we een rondje door de keuken gaan lopen. De keuken is niet erg groot er was een man of zes aan het werk. Het viel me op dat er heel stil gewerkt werd, geen hard gepraat, al helemaal geen geschreeuw, niets van dat alles. Jonnie Boer vertelde dat hij daar een bloedhekel aan heeft.
Het lekkerste gerecht van de avond vond ik de kabaljauwrug met slakjes, aardpeer en truffel. Toen de borden bij Jonnie doorkwamen stond mijn man naast hem en met een simpel afkeurend handgebaar van Boer werd 1 bord verwijderd en vervangen door een ander. Gewoon een wegwerpgebaar, zonder woorden of ophef.
Tegn half elf ,elf uur was de keueknbrigade klaar en kwamen er flesjes bier te voorschijn voor de mannen. Ze hebben daarna echt heel lang schoongemaakt!!
Tegen een uur waren we klaar met de desserts en de digestieven. We hebben meteen weer gereserveerd voor tien man in de keuken, 14 juli!!![]()
Wij zijn toen naar ons hotel gestrompeld (was gelukkig dichtbij zeg). Mijn zoon en zijn studievriend zijn nog langer gebleven. Ze hebben een rondleiding gekregen door het restaurant, want daar is het interieur ook vervangen; ze hebben nog meer gedronken en Youri heeft nog wat lectuur mee naar huis gekregen.
Oh ja, we werden bediend door een hele aardige jongen van een Hotelschool (weet niet meer welke). Hij deed het heel goed, had af en toe wat moeite om de gesprekken te onderbreken om alle gangen aan te kondigen, maar dat lag puur aan ons.
Al met al een hele ervaring; vorige keer aten we in het resaturant en dat is toch anders. Het is in het restaurant al informeel, maar in de keuken is het helemaal los! Er zaten ook maar twee mannen in jasje/dasje maar die gingen snel uit (toen mijn man dat in Brussel bij Villa Lorraine deed werd hij direct terechtgewezen). Enige nadeel van in de keuken eten is dat het er wat warm is maar alla!!
Ik kan het echt iedereen aanraden voor 194 euro p.p. heb je een prachtige avond!!
Voorlopig hoef ik even niet meer uit eten; kan alleen maar tegenvallen hierna!
Kortom het was top!!![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Wauw, wat een ervaring g.s.
*zet librije in de keuken eten op lijstje van wensen erbij*
Klinkt echt top!
quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:42 schreef SHE het volgende:
Wat een heerlijke recensie ! Precies zoals ik de Librije ken.
Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik in Zwollywood woonde, toen was de stap er naartoe veel makkelijker.
Nu ik in R'dam ben ik sneller geneigd naar antwerpen te karren dan naar Zwolle . Stom eigenlijk.
Leuk dat je het naar je zin hebt gehad...en hopelijk voor de twijfelaars een boost om toch te gaan.
Ok, het is niet goedkoop, maar kwaliteit kost een paar centen..Wat ik zo bijzonder vind aan de Librije is de enorme ongedwongen sfeer, de eerlijke keuken en de lekker platte kaart. Los van het stelselmatig gebruik van seizoensprodukten...
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:42 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik houden ons aanbevolen, als je het ook leuk lijkt.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:57 schreef gimme.shelter het volgende:
Lijkt me heel leuk!! Van harte welkom, we hebben gewoon maar meteen gereserveerd voor tien man; komt wel vol!!
quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef golfer het volgende:
We hebben de datum alvast in de agenda genoteerd.![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
En daarvoor mailen we nog wel. Leuk!!
quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:44 schreef Bluezz het volgende:
Pfoe, het is wel kort dag maar ok
Het lijkt me echt een belevenis!
quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:37 schreef Euc- het volgende:
Kun je daar 16 juli geen 11 mensen van maken?
Nogal verkeerd gelezen, ik zou 14 juli ook érg graag meewillen
quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:26 schreef Euc- het volgende:
Ja wie weet, Bluezz en Golfer, ik, Chielus? Misschien krijgen we karper ook nog wel mee
quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:31 schreef gimme.shelter het volgende:
Met dit kleine clubje kunnen we gewoon de 14e juli. Als er echt meer mensen meewilen moeten we ergens in het najaar gaan!
En nou sparen!
Dat klinkt goedquote:Op vrijdag 28 april 2006 02:18 schreef golfer het volgende:
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.![]()
Blijven slapen is wel zo handig ja, sjonge wat kwamen we daar teut vandaan zeg de laatste keer.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:46 schreef Bluezz het volgende:
Dat is te hopen zeg, er zit een deeltje vak. geld van me in
En we maken er meteen een gezellig weekendje Zwolle van.
Ja, zulke dingen komen zeker voor, maar dat verwacht je gewoon niet in de Librije.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk
Gelukkig was het eten op zich ok.
Ik denk ook dat het een uitzondering was hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk
Gelukkig was het eten op zich ok.
Dat werd er letterlijk bij gezegd. Dat was mijn punt ook. Het gebeurt wel vaker dat er een cocktail als aperitief wordt aangeboden die dan achteraf vrij kostbaar zijnquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:32 schreef Gert het volgende:
Niet bepaald sjiek, dat er überhaupt geprobeerd wordt om te onderhandelen over het aantal gangen, zeker niet als de wensen van tevoren al zijn doorgegeven.
Als er letterlijk bij gezegd werd dat de champagne als "een pleister op de wonde" geschonken werd, dan is het zwaar niet in de haak om die vervolgens wel op de rekening te zetten.
Ben er persoonlijk ook niet zo van gediend. Haalt de ontspannenheid een klein beetje weg.quote:Nu is mijn ervaring sowieso bij de 'betere' restaurants dat er gewoekerd wordt met die "aperitiefjes" en het vele dure water dat ze maar in up-tempo blijven bijschenken. Ook bij de Librije, al kan het nog veel schaamtelozer.
Ik houd niet van dergelijke truckjes.
Oh, ik begrijp ook wel dat zulke grapjes op een gegeven moment niet meer leuk zijn. Voor mij is de lol er ook redelijk af als mensen mij "Aretha Franklin" noemen.quote:p.s. dat er niet gelachen wordt om zo'n flauwe en belegen vissticks-grap, daar kan ik 100% inkomen.Ze krijgen daar natuurlijk wekelijks wel wat "naamgenoten van de chef" over de vloer die leuk willen doen door een hamburger o.i.d. te bestellen
Jee, das wel heel ergquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:50 schreef arithaterhorst het volgende:
Toen uiteindelijk de rekening kwam, stond er ook nog extra op voor wijn. Wij hadden een wijnarrangement en volgens hun zeggen hebben wij meer genomen dan in het arrangement zat. Er was een stel dat wat meer had gedronken, maar ook mensen die minder op hadden. Ook bleek toen dat de champagne gewoon op de rekening stond. Maar helaas, voor rede vatbaar waren ze niet. De dag erop hebben we nog een keer gebeld, en toen nog steeds niet.
O áls dat zo is hou ik me aanbevolen!!quote:Op zondag 30 april 2006 21:24 schreef Bluezz het volgende:
Aankomende week gooi ik er even een mail uit richting gimme.shelter
Mss zijn er nog plaatsjes vrij Dude!
Dadelijk heb ik al mijn afspraken voor niks gecancelledquote:Op maandag 1 mei 2006 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Mail verstuurd
(ik voelde de hete adem van Euc in mijn nek)
Wat dat betreft zijn Bluezz en ik nooit onder de indruk van wat voor ster dan ook (ook niet die waarvoor jij werkt) en zullen we even kritisch als altijd onze recensie schrijven, ongeacht de naam of het aantal sterren of de reputatie van een zaak.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
Je hebt vast veel te veel betaaldquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:16 schreef golfer het volgende:
weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
Een dag of 3 centerparcs of dit, doet het voor mij tongquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:14 schreef tong80 het volgende:
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje
Nee, het net als een meeting dusquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:
Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet![]()
Dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij jaquote:
A la carte is juist veel duurder! Tenzij je natuurlijk maar 2 of 3 gangen gaat bestellen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
* Zwaaitquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:47 schreef Bluezz het volgende:
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie
Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
Jullie mogen mee, van mij iigquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Zwaait![]()
Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...![]()
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Pilootje het volgende:
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor.
O geweldig!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef Euc- het volgende:
[..]
Jullie mogen mee, van mij iig
Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
Dat is echt belachelijk hoor, bij de Librije wordt juist niet op aanbiedingen gekocht, er wordt gewoon een menu vastgesteld en daar worden de benodigde producten voor ingekocht, en dan de beste kwaliteit die er is. Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.
Ik bedoelde ook niet dat de betere restaurants de koopjes aflopen. Natuurlijk wordt er alleen topkwaliteit ingekocht. Maar daarbij wordt echt ook op de prijs gelet, ze zijn niet achterlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:39 schreef Euc- het volgende:
Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.
Hoezo maximaal 6? Je HOEFT niet per sé met 10, je kunt ook gewoon uitbreidenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:22 schreef golfer het volgende:
Als het ons niet lukt de overige, minimaal 4 en maximaal 6 plekken die nu nog over zijn te vullen gaan we het afzeggen.
O dat komt toch wel vol? Anders weet ik nog wel mensen hoor, denk ikquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:08 schreef Bluezz het volgende:
We hebben tot ong. 1 juli om af te zeggen dus
Ook wat jongere mensen? Dadelijk vragen ze nog aan mij of ik misschien een kindermenu wilquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O dat komt toch wel vol? Anders weet ik nog wel mensen hoor, denk ik![]()
Bed & Breakfast is the magic wordquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:44 schreef karper het volgende:
kreeg van euc een sms of ik mee wou ik ga even wat proberen te regelen op me werk jullie horen nog van me, alleen terug is een probleem, dus even nog wat regelen
Ik ben ook jongquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:43 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ook wat jongere mensen? Dadelijk vragen ze nog aan mij of ik misschien een kindermenu wil![]()
Het is héél bijzonder hoor, vergeet je nooit meer!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:06 schreef Brighteyes het volgende:Gaan jullie even lekker uit eten op de dag dat wij op vakantie gaan...
Tenzij, mss, evt... en dan is het een mooie gelegenheid om mijn verjaardag te vieren.Maar goed, dat weet ik dus nog niet.
ga je een dag later op vakantie toch? Makkelijk zatquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:06 schreef Brighteyes het volgende:Gaan jullie even lekker uit eten op de dag dat wij op vakantie gaan...
Tenzij, mss, evt... en dan is het een mooie gelegenheid om mijn verjaardag te vieren.Maar goed, dat weet ik dus nog niet.
Een beetje stinkend visje geeft je dit gewoon dan toch als verjaardagscadeau?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik vind het trouwens ook gewoon echt heel, heel, heel erg veel geld. En dat heb ik niet (over) voor een avondje uit eten.Daar kan ik heel veel andere leuke bestemmingen voor verzinnen.
Nou, dan zou hij een probleem krijgen met me!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:49 schreef golfer het volgende:
Een beetje stinkend visje geeft je dit gewoon dan toch als verjaardagscadeau?![]()
Jij snapt hetquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is niet gewoon een avondje uit eten. Dan zou het inderdaad belachelijk duur zijn.
Het is iets waar ik althans (als het goed is) nog héél lang op kan teren en aan terugdenk. Alsof je een weekend in Parijs bent geweest of zo. Dat is ook niet 'een weekendje in de stad hangen'.
Nee, dat zeg je verkeerd. Het is 'Jij hebt dat ook'.quote:
Nee je hoeft jezelf niet te verdedigen tut!quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je verkeerd. Het is 'Jij hebt dat ook'.
Dit is iets dat je wel of niet vind, het heeft weinig met snappen te maken.
Zoals ik gisteren al tegen Bluezz op msn zei 'als het je ding is kan ik me voorstellen dat je het doet'. Mijn ding is het niet. En dus vind ik het dan te veel geld.
Ik heb al vaak genoeg echt verukkelijk gegeten maar daar denk ik niet wekelijks aan terug. Dus vind ik het dan zonde om daar zo veel geld aan uit te geven.
Plus dat ik het geld trouwens op dit moment echt niet heb en ik heb andere prioriteiten qua sparen...
Dus het hele totaal plaatje bij mij is: ik heb het er niet voor over...
Waarom verdedig ik mezelf eigenlijk.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus we moeten voor 1 juli nog minimaal drie mensen regelen. Als iedereen nou ook eens in zijn omgeving vraagt (het hoeven niet per se FOK!kers te zijn toch?).
Moet ik nog doen een stroom stroring hier in de straat gooide wat roet in het etenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ga even een balletje opgooien bij Annemiek. Kijken of zij er ook zin in heeft.
Je kunt zonder stroom in de straat niet met jouw vrouw praten of een balletje opgooienquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Moet ik nog doen een stroom stroring hier in de straat gooide wat roet in het eten
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[..]
Moet ik nog doen een stroom stroring hier in de straat gooide wat roet in het eten
Hoi. Jou ken ik nog niet. Zin om een hapje te eten?quote:
Mooi, tel je meteen voor twee.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:16 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Ik ben een kloontje. Maar binnenkort ben ik terug onder mijn eigen naam.
Maar als je erg charmant gezelschap bent wil ik het best overwegen hoor![]()
Dan kom ik niet zo iets wil ik samen met mijnquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus Martijn: laat die presentatie maar zitten, je kan alleen komen!
Jullie plannen niet te gaan snowballen met de kreeftballetjes hoop ik?quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan kom ik niet zo iets wil ik samen met mijnbleven.
Nee, nee maar zo iets wil ik wel samen met Annemiek doenquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Jullie plannen niet te gaan snowballen met de kreeftballetjes hoop ik?![]()
Ja wel maar het was lekker gezellig druk op straat (wij hadden wel stroom alleen de andere kant van de straat niet) en het is er bij in geschoten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef golfer het volgende:
Je kunt zonder stroom in de straat niet met jouw vrouw praten of een balletje opgooien
Zal ik vanavond even checken.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Verder zit je ook helemaal niet te pushen he
Misschiéén.... is dit restaurant nét een tíkkie te prijzig voor deze tactiek, die er op neerkomt dat Martijn voor de rekening op mag draaien?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Want echt Martijn: alle vrouwen, ook jouw Annemiek, willen eigenlijk die holeman die het heft in handen neemt!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschiéén.... is dit restaurant nét een tíkkie te prijzig voor deze tactiek, die er op neerkomt dat Martijn voor de rekening op mag draaien?
Of verpest ik nu je plannetje?![]()
Denk je?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Chielus het volgende:
En Annemiek heeft ondertussen dit hele verhaal ook gelezen......
Klaar, geregeldquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Bluezz het volgende:![]()
Ik kan me Martijns uitspraak nog herinneren toen ik afgelopen december Golfer verraste met een weekendje Texel... hij zei : Ik zou willen dat mijn vrouw ook eens zoiets voor mij zou doen.... Dussssss... is nu de tijd gekomen dat jij, Martijn, het grote voorbeeld gaat geven!
Jij verrast nu haar en jezelf met Jonnie en ons, en dat gaat haar zo goed bevallen, dat het daarna niet lang meer gaat duren voor ze iets voor jou in petto heeft
quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Chielus het volgende:
En Annemiek heeft ondertussen dit hele verhaal ook gelezen......
Maar dan ga ik er wel vanuit dan Arty en jij ook mee gaanquote:
Ik ga mee, dat was zeg maar al een eeuw bekend of zoquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dan ga ik er wel vanuit dan Arty en jij ook mee gaan![]()
Maar Arty stribelde nog tegenquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ga mee, dat was zeg maar al een eeuw bekend of zo![]()
Karper zou nog vrij vragen op zijn werk toch?quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:22 schreef golfer het volgende:
We hebben dus tot nu toe:
Golfer
Bluezz
Euc
Dude
Martijn
Annemiek
Nog minimaal 2 te gaan dus.
Als dat zo is, komt dat doordat Dude zich op het laatste moment realiseert dat haar culinaire hoogtepunt pas zijn top kan bereiken als ze het kan delen met diegene in haar leven die haar persoontje compleet heeft gemaakt. Het summum van die andere orale orgasmische beleving verliest haar glans als daarbij niet diegene aanwezig is die een deel van haar hart bezit. En voor het beleven van de Librije heb je naast tong en reukorgaan toch vooral héél je hart nodig.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij gaat Arty ook mee
Klinkt als een uitnodiging richting Dude Artyquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Als dat zo is, komt dat doordat Dude zich op het laatste moment realiseert dat haar culinaire hoogtepunt pas zijn top kan bereiken als ze het kan delen met diegene in haar leven die haar persoontje compleet heeft gemaakt. Het summum van die andere orale orgasmische beleving verliest haar glans als daarbij niet diegene aanwezig is die een deel van haar hart bezit. En voor het beleven van de Librije heb je naast tong en reukorgaan toch vooral héél je hart nodig.
Dus eh, ik wacht nog even totdat ik spontaan wordt getrakteerd.
Gatverquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Als dat zo is, komt dat doordat Dude zich op het laatste moment realiseert dat haar culinaire hoogtepunt pas zijn top kan bereiken als ze het kan delen met diegene in haar leven die haar persoontje compleet heeft gemaakt. Het summum van die andere orale orgasmische beleving verliest haar glans als daarbij niet diegene aanwezig is die een deel van haar hart bezit. En voor het beleven van de Librije heb je naast tong en reukorgaan toch vooral héél je hart nodig.
Dus eh, ik wacht nog even totdat ik spontaan wordt getrakteerd.
Dus we kunnen met een gerust hart alvast een 3-persoonskamer in het hotelletje in Zwolle boeken voor ons?quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee hoor, ik hou met heel mijn hart van Arty, maar kan gelukkig probleemloos van dingen genieten zonder hemEn dat geldt ook voor hem en zo hoort dat
![]()
Nou ik weet niet of Arty into couples is, maar je kan het hem vragen natuurlijkquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus we kunnen met een gerust hart alvast een 3-persoonskamer in het hotelletje in Zwolle boeken voor ons?![]()
ja niet dat we die per se krijgen natuurlijk, maar ik kán natuurlijk even de keuken in sneakenquote:Kaviaar
Drie gerechtjes met 30 gram oscietre kaviaar
Gerecht kost 130 euroquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar laten we het weer over De Librije hebben dus![]()
Ik heb zo'n zihin
Van de site:
[..]
ja niet dat we die per se krijgen natuurlijk, maar ik kán natuurlijk even de keuken in sneakenKaviaar
![]()
Zeg Duderije, verschiet niet ál je kuit al nu hequote:Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar laten we het weer over De Librije hebben dus![]()
Ik heb zo'n zihin
ja niet dat we die per se krijgen natuurlijk, maar ik kán natuurlijk even de keuken in sneakenKaviaar
![]()
Er ligt letterlijk tegenover de Librije een hotel, alleen ik ben de naam kwijt. Ik neem gewoon een Bed & Breakfast a 25 euro p/n voor een nachtje, is al duur zat met op kamers gaan, laptop kopen en sparen voor rijbewijsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik hebben al 2 hotelletjes op loop/kruipafstand van de Librije het oog, voor het geval het doorgaat.
Dan ga je toch lekker mee?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 05:47 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau zou zó graag meewillen...
Ik heb altijd al eens bij De Librije willen etenAl voor al die sterren
Als je nou aan meerdere mensen alvast je verjaardagscadeautje vraagt (zijnde een avondje Librije)?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 05:47 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau zou zó graag meewillen...
Ik heb altijd al eens bij De Librije willen etenAl voor al die sterren
Wel leuk dat jullie het nog overwogen, na je wat mindere ervaring daar. De meeste mensen zouden er denk ik geen zin meer in hebben.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 05:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik hoop gewoon dat het onwijs gaaf & lekker wordt. Nee, echt.![]()
Wij hebben het er wel over gehad om mee te gaan als er nog plaats was, maarreh....verbouwing gaat nog ff voor.![]()
(hoewel het heel dichtijbij is)
* Topic blijft volgen
Wacht inderdaad even je vakantiegeld af,daar is wel tijd voor. Voor 1 juli moeten we afzeggen, mochten we niet aan 8 personen komen. En we kunnen met maximaal 10 terecht, dus ik denk dat zeker nog wel een plaatsje voor je is.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik wacht even mijn vakantiegeld af, is dat mogelijk? Maar mochten er 2 mensen zijn die ook heel graag gaan, dan wil ik geen plaatsje bezet houden.
Ik weet gewoon heel zeker dat er niemand in mijn directe omgeving is die wel een keer mee zou willen, dus dit is wel een erg mooie kans
Ik kom ook manloos. Daar kunnen we het toch niet vanaf laten hangen zegquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Voor 1 juli weet ik het in ieder geval zeker. Nu Atrimar nog overtuigendie vindt het namelijk veel en veel te duur
Ik ook, maar ik wìl er gewoon een keertje gegeten hebben en dit is mijn kans. En dan ook nog eens met andere culinaire smulpapen
![]()
Moet je trouwens allemaal hetzelfde eten als je in de keuken zit? Nee toch? Ik kan toch gewoon van de kaart kiezen? (en er staan zulke lekkere gerechten op)
Ik kan Atrimar wel vragen, dat is wel zo netjes, maar hij gaat toch niet meequote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kom ook manloos. Daar kunnen we het toch niet vanaf laten hangen zeg![]()
O kijk aan! Geen idee hoe die 10 in het spel is gekomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Euc- het volgende:
je mag gewoon a la carte eten, alleen dat is peperduur, menu's zijn alleen per tafel, maar je kunt natuurlijk wel doorgeven wat je niet lust.
Verder zie ik steeds maximaal 10 personen, maar in de keuken kun je eten met groepen tot 16 personen, en als je dat gewoon op tijd doorgeeft zal dat ook geen probleem zijn.
Een 10 gangen menu kost 130 euro, wijnarrangement erbij van .. euro, van te voren iets drinken, erna nog iets, en je zit rond de 200 euro, tis net hoe gek je het zelf maakt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat gaat die avond eigenlijk ongeveer pp kosten ik lees bedragen van 130 tot 200 euro
dat mag, maar oze (oorspronkelijke) reserrvering was voor 10 man, vandaar!!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Euc- het volgende:
je mag gewoon a la carte eten, alleen dat is peperduur, menu's zijn alleen per tafel, maar je kunt natuurlijk wel doorgeven wat je niet lust.
Verder zie ik steeds maximaal 10 personen, maar in de keuken kun je eten met groepen tot 16 personen, en als je dat gewoon op tijd doorgeeft zal dat ook geen probleem zijn.
Op http://www.librije.com/ kun je het menu bekijkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:48 schreef Euc- het volgende:
[..]
Een 10 gangen menu kost 130 euro, wijnarrangement erbij van .. euro, van te voren iets drinken, erna nog iets, en je zit rond de 200 euro, tis net hoe gek je het zelf maakt.
Zie ik nu pasquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zeg Duderije, verschiet niet ál je kuit al nu heJe mot nog ffies
quote:Voor de gasten in de keuken serveert Jonnie zijn 10 x mini menu met daarin enkele nieuwe vindingen en klassiekers, Thérèse schenkt daarbij een passend wijnarrangement.
Dit alles natuurlijk passend bij de wensen van u als gast.
Misschien hebben Bluezz en golfer nog een plekje vrij op hun kamerquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Half 2?En ik maar denken dat ik tijd zat heb om met de laatste trein naar huis te gaan
(die gaat volgens mij om kwart voor 1 )
Helder! Misschien dus alleen handig om van te voren enigszins af te spreken hoeveel gangen we willen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Hoi Duderinnetje,
Het ging als volgt. je gaat in de keuken zitten en dan vraagt Jonnie of er iemand is die ergens niet van houdt, niet tegen kan o.i.d. Dan zegt hij dat hij lekker voor je wil koken en dan moeten jullie het aantal gangen bepalen. Wij hadden 5 gangen gedaan, vonden we wel zat. We hebben daarbij het wijnarrangenent genomen, maar dat hoeft natuurlijki niet! Bij ons kwam het uit op 1940 euro voor 10 man(minder, want fooi gegeven), maar je kunt het dus zelf helemaal bepalen.
We hebben een feest gehad, we waren om 20.00 aan en om 01.30 waren we zeer voldaan!!
Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. (deze bedoelde ik dus Isa!) Ik zou het zonde vinden eerder weg te moeten voor de trein. Welke B&B is het Euc?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:35 schreef Euc- het volgende:
Ik ga zelf denk ik in B&B De Beak zitten, kost je 25 euro per nacht, en die kerel komt je ophalen bij de Librije (en desgewenst bij het station )
Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat gaat die avond eigenlijk ongeveer pp kosten ik lees bedragen van 130 tot 200 euro
O wat lijkt me dat leuk om te zeggenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.
De rekening werd voorgeschoten door één van ons, per creditcard, met de niet al te vaak gebezigde woordcombinatie "Maak er maar tweeduizend van."![]()
[afbeelding]
Voor de mensen die een hotel zoeken: op loopafstand van de Librije ligt het Campanile-hotel, 2p-kamers rond de 60 euro.
Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren? Niet dat ik me daar wat van aan zou trekken hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 10:54 schreef Vanyel het volgende:
Tweeduizend is wel een mooi rond bedrag, maar het is op die rekening natuurlijk wel een relatief karige fooi :p
Hij liet het in ieder geval niet merken.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren?
Lonen van het personeel liggen idd niet hoog, in de keuken lopen veel leerlingen en stagaires rond, die of niks krijgen (stagaires) of een leerlingensalaris, wat ook niet je van het is, maar je kunt er makkelijk van rondkomen. Bij dat soort bedrijven is het: voor jou 10 anderen. Toen karper en ik bij Parkheuvel zijn geweest eten hebben we op een rekening van 390 euro 40 euro fooi gegeven, maar achteraf gezien was dit teveel fooi, 20 euro was ruim voldoende geweest. 10 procent bovenop het bedrag wordt vooral in Amerika gedaan omdat het personeel daar ENORM weinig verdiend en moeten leven van de fooien. Wat dat betreft is het in Nederland zeer goed geregeld.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij liet het in ieder geval niet merken.
En bij de Librije eten mag dan wel duur zijn, de lonen voor het personeel liggen echt niet navenant hoog. Dus een tip van destijds ruim 40 gulden is gewoon best veel geld. Al zullen er wel mensen zijn die het gierig of lomp vinden om niet 190 gulden fooi te geven als zijnde 10 procent van het totaalbedrag. Maar die mensen zijn volgens mij niet goed bij hun hoofd.
De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mijquote:Op maandag 8 mei 2006 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
De Beuk heeft volgens mij maar één kamer. Weet jij dat euc? Zoek ik even een andere in Zwolle (ik kijk meteen even voor jou Isa).
oooooooooooooooooooow, dat begreep ik even niet van de sitequote:Op maandag 8 mei 2006 00:15 schreef Euc- het volgende:
[..]
De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mij), 2 2 persoons kamer (die ook gewoon voor 25 euro p/p/p/n te huur is, en zover ik weet geen meerprijs bij een 1 persoonsbezetting, hoewel je met die bezetting nog goedkoper uitbent dan ergens anders) en een apart appartementje aan de achterkant van het huis.
ja of 40000 dropveters.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Moet je eens bedenken hoe veel glazen Leffe blond je voor dat geld kan drinken.
Hmm,. Leffe blond.
.
Onder de bij jou bekende voorwaarden hequote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoor net uit zeer betrouwbare bron dat Martijn & eega definitief meegaan. Dus dat maakt de stand...
O ja ik moet met je praten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Onder de bij jou bekende voorwaarden he![]()
Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Potverdrie, als karper nou zijn staartvin niet tegen de krib gooit dan zijn we er
O dan durf ik me er langzamerhand echt écht op te gaan verheugenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.![]()
![]()
Zeer aanklokkelijk jaquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Bluezz het volgende:
Lets doe de Duderije
Hoe was het uitzicht? Aan(k)lokkelijk?
Ja hè?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Leuke naam voor een restaurant hoor: De Duderije
Ik zag het vrijdag ná mijn vak. alquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hè?![]()
Bluezz heeft het bedacht, ergens in dit topic. Maar natuurlijk ziet ze het nu pas![]()
Geen idee... we kunnen het als laatste redmiddel altijd proberen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:43 schreef Euc- het volgende:
Maar aan de andere kant, als we gewoon opbellen, dat er 3 man zijn afgevallen en we geen nieuwe kunnen regelen, zouden ze dan moeilijk doen? Ik heb er mijn twijfels bij..
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb vannacht van De Librije gedroomd
Alleen viel het enorm tegenWe konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen
Enfin, het echie kan nu in elk geval niet meer tegenvallen![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb vannacht van De Librije gedroomd
Alleen viel het enorm tegenWe konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen
Enfin, het echie kan nu in elk geval niet meer tegenvallen![]()
Ja deze is bedrog hoor hoop ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
*Zingt*
De meeste droooooooooooooooomen zijn bedrog
De meeste dan he
quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
Ja maar voor de rest die niet zo dik is met onze Jon dacht ik: ik vraag het effequote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Pfff hoelaat?
Is dat belangrijk?
Wij mogen bij onze Jon toch altijd komen wanneer we willen
half 8 geloof ik
[..]
Nog maar 6quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer
Bluezz
Duderije
Martijn
Annemiek
Isabeau
TT veranderen zoals Be zegt? Goed ideequote:
Eerst maar even zien wat de nieuwe TT doetquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
TT veranderd
V&A moet even gevraagd worden aan de mods daar, ik ben ffies weg
Iedereen mag meequote:Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber![]()
Mochten echter bekenden van jullie zich aanmelden begrijp ik dat volledig![]()
De bekenden hebben hun kans ook gehad hoor. We zijn nu juist naartsig op zoek naar de onbekendenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber![]()
Mochten echter bekenden van jullie zich aanmelden begrijp ik dat volledig![]()
Ja doe!quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:48 schreef TinyPet het volgende:
OK graag heb zin dan zal nog eens rondkijkenvoor anderen.
Half stoeltje en kindermenuutje dus?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:49 schreef Euc- het volgende:
Ik zei trouwens niet dat jullie me direct helemaal af konden schrijven, zo makkelijk komen jullie echt niet van me af hoor
Ik zei dat ik iets zou proberen te regelen. Reserve dus
Je staat gewoon op de lijst, klaar, Jonnie weet ervan, er is geen weg terugquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.![]()
P.S. We komen eten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.![]()
O je mag ook wel bij mij komen koken hoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 01:25 schreef TinyPet het volgende:
Rofl ben maar klein behuisd maar je bent welkom of mag ik komen koken LOL
In dat geval zijn wij ook van de partijequote:Op donderdag 25 mei 2006 01:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Lijkt me enig! Ná De Librije, bij wijze van Reünije![]()
stel je eens even een beetje voor, want je profiel laat niet veel los. Weet niet eens of M of V bent en geef eens leeftijdsindicatie?quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:13 schreef TinyPet het volgende:
Hey ik ben nog maar net insider rofl. Nee koken kan ik maar meekoken ook.
morgen al koken?quote:Op donderdag 25 mei 2006 03:28 schreef TinyPet het volgende:
Morgen goed?
Iddquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, voor de rode wijn... Duderije je had hem moeten chanteren
Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, voor de rode wijn... Duderije je had hem moeten chanteren
Ik wil hem er helemaal niet bijquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Kan Dude Arty niet mee krijgen?
Als goedmakertje ofzo?
Weet je al iemand dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach die laatste op de lijst komt wel goed hoor![]()
Je maakt het wel spannendquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:59 schreef TinyPet het volgende:
Ik heb nog even over dat introduceren nagedacht ik ben nogal een prive persoontje is er een manier dat ik dit tussen mij en mijn disgenoten kan laten? Email contact?
Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Idd, ik wacht de post van Dude afquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.
Ik zie dit nu pas. Ik heb niets ontvangenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Niets spannends hoor maar heb geen zin mijn hele ziel blood te leggen voor het hele forum hier als relatieve nieuwkomer maar vind dat voor dit byzondere dineertje dat mijn disgenoten wel wat meer mogen weten. Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Ja misschien kan ze polsen of dat een héééél groot probleem zou zijnquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:46 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg wel mail van gimmeshelter, die gaat morgen (op mijn verjaardag![]()
) daar eten, en vroeg zich af of ze het nog moest afzeggen... die 8e pers. schijnt niet te lukken, maar om het nu al af te zeggen?
Denk ik ook welquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:55 schreef Euc- het volgende:
Bel gewoon ff naar de Librije, leg de situatie uit, en zeg dat je waarschijnlijk met 7 personen komt, zullen ze denk ik niet zo een probleem vinden, want zo snel kun jij geen groepen regelen die zoveel geld uit willen geven. (Gok ik..), bel gewoon ff, er is altijd wel iets te regelen.
Top!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
menu en recensie post ik vanmiddag nog wel. Het was super!!!
Geweldig!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
menu en recensie post ik vanmiddag nog wel. Het was super!!!
Wat kost dat?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:53 schreef golfer het volgende:
Edit:toevoeging Campanile Hotel is geboekt.
Ik ben na 2 glazen al dronkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:39 schreef gimme.shelter het volgende:
Isabeau, als je geen wijn wilt betaal je daar uiteraard niet voor. Alleen voor het water...bij ons was dat voor 2 personen ¤7! Dus daar val je je geen buil aan. Wijnarr. is 11 euro per gang, en ze schenken echt super royaal door! Heb een keer in het Amstel hotel gegeten, en daar kreeg je een lullig glaasje per gang en soms moest je drie kwartier wachten tussen de gangen door.....Dat gaat bij De Librije heel anders. je mag net zoveel wijn drinken als je wilt. Ze houden het heel goed bij! En de wijn is heerlijk!!
Same here. Anders geven we zoiets van te voren aan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Het water loopt me hier spontaan in de mond zeg, wat een mooie gerechten![]()
de ganzen- en eendenlever eten we liever niet zou dat erg zijn
Nope, ik zat net al de posthistory door te spitten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:10 schreef golfer het volgende:
Duderije, heb je intussen al mail ontvangen van TinyPet?
Zo niet, kan je hem/haar even mailen om er zeker van te zijn dat ze nog meegaat?
met jouw donkerblauwe kleurtje kan je toch mailadressen van users zien?
Ik verheug me er enorm op!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Campanile heeft als groot voordeel dat het op kruipafstand van de Librije zit en heel betaalbaar is! Hebben we vorige keer gedaan; dit keer hebben we in Fidder gelogeerd. Ook een erg leuk hotel!!
Er schieten me nog wat dingetjes te binnen:
-het leuke aan het wijnarrangement is dat Therese alle wijnen echt heeft uitgekozen bij de verschillende gerechten; en je krijgt daar ook uitleg bij. Maar apart een fles van de wijnkaart bestellen kan natuurlijk ook.
- ik zag op de kaart dat er ook een 4 gangen menu was voor iets van 92,50. Maar ze willen met zo,n grote tafel wel dat iedereen hetzelfde menu neemt. Wij kozen voor het Librije menu van 6 gangen. Dat was vorige keer 5 gangen. vandaar dat we nu iets meer geld kwijt waren, maar wat hebben we genoten!!
-knip-
Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Het water loopt me hier spontaan in de mond zeg, wat een mooie gerechten![]()
de ganzen- en eendenlever eten we liever niet zou dat erg zijn
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:43 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!
O dat had je volgens mij trouwens al eens verteldquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:50 schreef gimme.shelter het volgende:
Duderinnetje,
dat besluit je gewoon aan tafel. In het restaurant krijgen we altijd de kaart. De enige keer dat we in de keuken zaten kregen we geen kaart, maar zei Jonnie gewoon dat hij heel graag voor ons wilde koken en dat we maar even moesten overleggen hoeveel gangen we wilden. Hij raadde 5 aan en dat hebben we toen gedaan. Daarna vroeg hij meteen of iemand bepaalde dingen niet lust (ik: zoet), of iemand iets niet mag eten of er bepaalde dieeteisen zijn. daarna kwam Therese het hebben over de wijn en de waters e.d. Maak je echt geen zorgen; als je iets niet wil hoeft er niks. Je bent er koning!! En ze vinden niks raar of zo. Bij mij zeggen ze ook niet "maar onze toetjes zijn wel heel lekker hoor". Als ik dat niet wil krijg ik lekker kaas. Klaar! Niks is een probleem. Jij bent uit; dus jij mag het zeggen.
Zeg dat wel ja, jezus. Toen ik er stage liep hing er een thermometer vlak naast de passe, het was 37 gradenquote:Bah! Nog een tip: in de keuken is het best wel warm! Ik zat vorige keer (eind oktober! was buiten best koud) met een wollen trui zonder iets er onder. Was een foutje!! Niet super erg, maar het was wel warm. Hou daar rekening mee.
Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:08 schreef gimme.shelter het volgende:
. Heb het wel anders meegmaakt; in Brussel mocht mijn man zijn colbertje niet uit doen bij 30 graden!! Bah!
De prijs van het hotelquote:
Natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op zaterdag 3 juni 2006 06:40 schreef TinyPet het volgende:
Hoi allemaal,
Sorry heb een onverwachts drukke week gehad mail komt er vandaag aan. Ben nog zeker van de partij als jullie me nog willen hebben. Overigens ik be een Zij <g>
Voel je vrij om je aan te meldenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:23 schreef glremme het volgende:
Klinkt leuk, veel plezier daaro
Ik had altijd gedacht dat er in De Librije wel een 'air' zou hangen qua dresscode. Maar na dat ik da van Gimme heb gelezen ben ik van gedachten van verandert, klinkt erg tof.
Waarom is 15/16 te jong?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:05 schreef glremme het volgende:
I'd love to maar daar ben ik echt nog wat te jong voor
Dus? Je moet er wat voor over hebbenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je dan wel héél lang moet werken/sparen voor 200 euro? Gokje hoor![]()
Dat was in Vila Lorraine in Brussel (1 ster). Terwijl ik wel tegen een onwijs blote enge rug zat aan te kijken van een vrouw van een jaar of 80! Dat mocht wel!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:43 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)
Tegen de pate?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb o.a. De Librije net wel een mailtje via Stichting Wakker Dier gestuurd als protest tegen de paté
Hopelijk vergeeft 'Jon' het me![]()
Eenden- en ganzenleverpaté dus.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tegen de pate?
Of tegen de lever?
Prima trouwens
Schelpdieren-allergie?quote:Op zondag 4 juni 2006 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Alleen geen mosselen, oesters en St. Jacobsschelpen voor mij
Idd, binnen een paar uur hang ik dan de rest van de avond / nacht boven de pot en ben de volgende dag echt brakquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |