abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37365034
N.a.v. deze post van gimme shelter, gaan golfer, euc, gm zelf en ik op 14 juli naar de Librije in Zwolle... wij hebben er zin in, en willen onszelf dmv dit topic eventjes lekker opwarmen
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Laat ik nou net die pinda hebben overgeslagen!!!
We kwamen om kwart voor acht aan bij De Librije met onze zoon en een dispuursgenoot van hem (die als lunchkok in Amsterdam een bijbaantje heeft en altijd kookt voor het dispuutshuis; vandaar dat het mij leuk leek om hem uit te nodigen); we werden door twee man buiten ontvangen ("daar ben u weer!"). Jas aangenomen en naar beneden de keuken in. Het interieur is erg modern geworden, veel zwart wit. Wel mooi; maar echt anders dan de vorige keer. Toen we de keuken binnenkwamen kregen we een hand van Jonnie Boer en hij heette ons welkom. Er werd direct gevraagd of we tijdens het wachten op de andere gasten (twee collega's van me, vrouw van collega, mijn beste vriendin en haar zus en zwager) een glas champagne wilden. Om acht uur was iedereen van ons gezelschap binnen en begonnen we aan het aperitief (7x witte wijn (vina santa ines), 1x kir en 1 campari). Voor iedereen lag er een broodje klaar met een kommetje olijfolie en boter. Bij iedere gang kregen we een ander broodje geserveerd.
Mijn eerste amus was een eitje met koffie en nootmuskaat. Errug lekker en prachtig geserveerd op een wat Japans aandoend grijs vierkant bordje. (ik schrijf maar gewoon op wat ik me nog herinner).
Omdat ik iedereen had uitgenodig ben ik maar met mijn rug naar de keuken gaan zitten, zoadt de anderen een beter uitzicht op de keuken hadden. Dat vond ik met name voor Youri (de kokende vriend van mijn zoon) leuk.
De asbakken kwamen op verzoek van Youri meteen op tafel! Daarna kwam Jonnie Boer aan onze tafel staan om te vragen of iemand iets echt niet lustte en hoevel gangen hij voor ons mocht maken. Hij zei ook dat we gewoon mochten rondlopen in de keuken en hem allles mochten vragen. Toch doe je dat niet zo gemakkelijk; ik had toch wat schroom (ligt helemaal aan mij) want die mensen zijn heel hard aan het werk, die wil je niet graag voor de voeten lopen. Na enig overleg kwamen we uit op 5 gangen. Therese vroeg of we de wijnkaart wilden bekijken (ja graag!) maar we hebben gekozen voor het wijnarrangement. Dat kostte voor tien man 650 euro; en er werd doorgeschonken, niet normaal meer! Ik zie nu op de nota dat we ook 10 flessen plat water hebben gebruikt. De Librije heeft eigen water.
Tweede amuse was de inderdaad befaamde lolly van eendenlever. Die hadden we vorige keer ook gehad en was weer heerlijk, alhoewel het een enigszins raar gezicht blijft...volwassenen aan de lolly. Moest weer denken aan Johan Cruijff toen hij met gestopt was met roken.
De lekkerste amuse vond ik toch het halve eitje met artisjok, boleten en krokante boerenkaas (dat lag er als een korstje bovenop).
Als laatste kreeg ik de rode kool met de sjalottencompote.
Daarna gingen we aan het menu. Alles was gewoon zooo lekker!! Na de tweede gang ( de zeebaars) zijn we een rondje door de keuken gaan lopen. De keuken is niet erg groot er was een man of zes aan het werk. Het viel me op dat er heel stil gewerkt werd, geen hard gepraat, al helemaal geen geschreeuw, niets van dat alles. Jonnie Boer vertelde dat hij daar een bloedhekel aan heeft.
Het lekkerste gerecht van de avond vond ik de kabaljauwrug met slakjes, aardpeer en truffel. Toen de borden bij Jonnie doorkwamen stond mijn man naast hem en met een simpel afkeurend handgebaar van Boer werd 1 bord verwijderd en vervangen door een ander. Gewoon een wegwerpgebaar, zonder woorden of ophef.
Tegn half elf ,elf uur was de keueknbrigade klaar en kwamen er flesjes bier te voorschijn voor de mannen. Ze hebben daarna echt heel lang schoongemaakt!!
Tegen een uur waren we klaar met de desserts en de digestieven. We hebben meteen weer gereserveerd voor tien man in de keuken, 14 juli!!
Wij zijn toen naar ons hotel gestrompeld (was gelukkig dichtbij zeg). Mijn zoon en zijn studievriend zijn nog langer gebleven. Ze hebben een rondleiding gekregen door het restaurant, want daar is het interieur ook vervangen; ze hebben nog meer gedronken en Youri heeft nog wat lectuur mee naar huis gekregen.
Oh ja, we werden bediend door een hele aardige jongen van een Hotelschool (weet niet meer welke). Hij deed het heel goed, had af en toe wat moeite om de gesprekken te onderbreken om alle gangen aan te kondigen, maar dat lag puur aan ons.
Al met al een hele ervaring; vorige keer aten we in het resaturant en dat is toch anders. Het is in het restaurant al informeel, maar in de keuken is het helemaal los! Er zaten ook maar twee mannen in jasje/dasje maar die gingen snel uit (toen mijn man dat in Brussel bij Villa Lorraine deed werd hij direct terechtgewezen). Enige nadeel van in de keuken eten is dat het er wat warm is maar alla!!
Ik kan het echt iedereen aanraden voor 194 euro p.p. heb je een prachtige avond!!
Voorlopig hoef ik even niet meer uit eten; kan alleen maar tegenvallen hierna!

Kortom het was top!!
De conversatie die in een ander topic erop volgde (ook leuk om erbij te pakken) :
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Wauw, wat een ervaring g.s.
*zet librije in de keuken eten op lijstje van wensen erbij*
Klinkt echt top!
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:42 schreef SHE het volgende:
Wat een heerlijke recensie ! Precies zoals ik de Librije ken.

Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik in Zwollywood woonde, toen was de stap er naartoe veel makkelijker.
Nu ik in R'dam ben ik sneller geneigd naar antwerpen te karren dan naar Zwolle . Stom eigenlijk.

Leuk dat je het naar je zin hebt gehad...en hopelijk voor de twijfelaars een boost om toch te gaan.
Ok, het is niet goedkoop, maar kwaliteit kost een paar centen..Wat ik zo bijzonder vind aan de Librije is de enorme ongedwongen sfeer, de eerlijke keuken en de lekker platte kaart. Los van het stelselmatig gebruik van seizoensprodukten...
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:42 schreef golfer het volgende:

Bluezz en ik houden ons aanbevolen, als je het ook leuk lijkt.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:57 schreef gimme.shelter het volgende:
Lijkt me heel leuk!! Van harte welkom, we hebben gewoon maar meteen gereserveerd voor tien man; komt wel vol!!
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef golfer het volgende:

We hebben de datum alvast in de agenda genoteerd.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
En daarvoor mailen we nog wel. Leuk!!
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:44 schreef Bluezz het volgende:

Pfoe, het is wel kort dag maar ok
Het lijkt me echt een belevenis!

quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:37 schreef Euc- het volgende:
Kun je daar 16 juli geen 11 mensen van maken?

Nogal verkeerd gelezen, ik zou 14 juli ook érg graag meewillen
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:26 schreef Euc- het volgende:

Ja wie weet, Bluezz en Golfer, ik, Chielus? Misschien krijgen we karper ook nog wel mee
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:31 schreef gimme.shelter het volgende:

Met dit kleine clubje kunnen we gewoon de 14e juli. Als er echt meer mensen meewilen moeten we ergens in het najaar gaan!
En nou sparen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 28-04-2006 01:09:01 ]
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 01:00:12 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_37365071
194 euro per persoon is voor mij teveel van het goede
Volgens mij ben je nog goedkoper uit als je iemand zelf regeld en het samen kookt of zo
of op een andere manier verzorgd..
pi_37365092
honger.
  vrijdag 28 april 2006 @ 01:05:46 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37365167
Ik heb er al zin in en hoop dat gimme.shelter binnenkort even voor de details contact met ons opneemt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_37366193
Alleen al door het verhaaltje te lezen krijg ik honger
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:18:35 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37366214
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 april 2006 @ 06:51:22 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37367329
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:18 schreef golfer het volgende:
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.
Dat klinkt goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 28 april 2006 @ 06:55:10 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37367338
Ik ben er jaren geleden een paar keer geweest, makkelijk omdat 't ook in de buurt was, zeer goed hoor maar EUR194 pp?

Toen betaalde je voor een aantal gangen nog gewoon EUR60 of zoiets.

Maar goed, 't is wel lekker eten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37367919
Dat is te hopen zeg, er zit een deeltje vak. geld van me in
En we maken er meteen een gezellig weekendje Zwolle van.
pi_37368595
klinkt goed! En Zwolle is ook nog best gezellig.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 12:59:46 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37373729
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:46 schreef Bluezz het volgende:
Dat is te hopen zeg, er zit een deeltje vak. geld van me in
En we maken er meteen een gezellig weekendje Zwolle van.
Blijven slapen is wel zo handig ja, sjonge wat kwamen we daar teut vandaan zeg de laatste keer.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37373897
Ben best een beetje jalours.........
pi_37375394
Okay, het is niet dat ik de voorpret wil bederven ofzo, maar wij hebben een mindere ervaring met de Librije .

De Librije is waar het diner na ons huwelijk heeft plaatsgevonden. Een paar weken daarvoor waren we er om e.e.a. door te spreken, en dat was allemaal prima. Wij hadden aangegeven dat we een menu van 4 gangen wilden. (Het ging om een klein gezelschap van 6 mensen (wij + getuigen van beide kanten)). Zij hebben ons toen aangeraden voor het eten wat te drinken bij hun aan de overkant.

Wij contact opgenomen met die zaak en besproken dat we daar terecht konden. Geen probleem. Op de dag zelf, kwamen wij rond 17:00 uur aan bij de zaak, bleek hij dicht te zijn. Nou, lekker, maargoed daar kan de Librije verder niets aan doen. Wij zijn toen maar meteen naar de Librije gegaan.

Allereerst vind ik dat ze ons best hadden kunnen feliciteren met ons huwelijk. Ze boden ons wel ' als pleister op de wonde' een glas champagne aan omdat die andere zaak dicht was. Dat vond ik heel correct, ware het niet dat die vervolgens wel gewoon op de rekening stonden. Doe dan niet alsof je het weggeeft.

Ze vroegen ons wat we voor het avondeten wilden hebben. Een vier gangen diner dus, waarop werd gereageerd: "dat het voor bruiloften toch wel erg gebruikelijk was om een vijf gangen diner te nemen". (ze wisten dus wel dat we net waren getrouwd). Waarop ik zei dat wij een viergangen diner hadden besteld, waarop een beetje laagdunkend werd gereageerd dat dat toch wel heel uitzonderlijk was. Ten overstaan van onze gasten vond ik dit eigenlijk best wel genant, temeer omdat dit al was besproken.

René maakte nog een grapje dat hij wel van vissticks hield, wat Jonnie duidelijk niet echt kon waarderen.

We hadden aangegeven, dat een van de gasten niet van orgaanvlees hield en een persoon niet van kaas. De amuse was prompt met orgaanvlees, en de gang erop was met kaas. Als wij in De Roggebot komen, wordt daar altijd rekening mee gehouden, en da's maar 1 ster.

Het eten was absoluut erg lekker, en wij zaten in de keuken, wat ik ontzettend leuk vond. Maar van een sterrenrestaurant (wij eten er wel vaker), verwacht ik toch een bepaalde mate van tact. Een sterrenrestaurant is niet alleen het eten, maar ook de ambiance en atmosfeer.

Toen uiteindelijk de rekening kwam, stond er ook nog extra op voor wijn. Wij hadden een wijnarrangement en volgens hun zeggen hebben wij meer genomen dan in het arrangement zat. Er was een stel dat wat meer had gedronken, maar ook mensen die minder op hadden. Ook bleek toen dat de champagne gewoon op de rekening stond. Maar helaas, voor rede vatbaar waren ze niet. De dag erop hebben we nog een keer gebeld, en toen nog steeds niet.

Datgeen wat ik beschrijf gaat puur om hoe het personeel met ons omging, eigenlijk alles om het eten heen. Het eten zelf was voortreffelijk, maar dit viel toch wel tegen. Ondanks dat het nu misschien een klaagrede lijkt, hebben we wel een onwijs bijzondere avond gehad, hoor .
pi_37378045
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk

Gelukkig was het eten op zich ok.
pi_37378249
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:

Ja, zulke dingen komen zeker voor, maar dat verwacht je gewoon niet in de Librije.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 15:32:21 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37378544
Niet bepaald sjiek, dat er überhaupt geprobeerd wordt om te onderhandelen over het aantal gangen, zeker niet als de wensen van tevoren al zijn doorgegeven.
Als er letterlijk bij gezegd werd dat de champagne als "een pleister op de wonde" geschonken werd, dan is het zwaar niet in de haak om die vervolgens wel op de rekening te zetten.

Nu is mijn ervaring sowieso bij de 'betere' restaurants dat er gewoekerd wordt met die "aperitiefjes" en het vele dure water dat ze maar in up-tempo blijven bijschenken. Ook bij de Librije, al kan het nog veel schaamtelozer.
Ik houd niet van dergelijke truckjes.

De twee keer dat ik in de Librije heb gegeten, was de ontvangst en bediening verder overigens voortreffelijk. En het eten ook.

p.s. dat er niet gelachen wordt om zo'n flauwe en belegen vissticks-grap, daar kan ik 100% inkomen. Ze krijgen daar natuurlijk wekelijks wel wat "naamgenoten van de chef" over de vloer die leuk willen doen door een hamburger o.i.d. te bestellen
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37382325
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:

Ik denk ook dat het een uitzondering was hoor . Ben wel benieuwd naar de recensie.
Misschien was het wel gewoon een zeer uitgebreide tvp
pi_37382567
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:32 schreef Gert het volgende:
Niet bepaald sjiek, dat er überhaupt geprobeerd wordt om te onderhandelen over het aantal gangen, zeker niet als de wensen van tevoren al zijn doorgegeven.
Als er letterlijk bij gezegd werd dat de champagne als "een pleister op de wonde" geschonken werd, dan is het zwaar niet in de haak om die vervolgens wel op de rekening te zetten.
Dat werd er letterlijk bij gezegd. Dat was mijn punt ook. Het gebeurt wel vaker dat er een cocktail als aperitief wordt aangeboden die dan achteraf vrij kostbaar zijn . Maar hiervan was ik overtuigd dat dat dan gratis zou zijn.
quote:
Nu is mijn ervaring sowieso bij de 'betere' restaurants dat er gewoekerd wordt met die "aperitiefjes" en het vele dure water dat ze maar in up-tempo blijven bijschenken. Ook bij de Librije, al kan het nog veel schaamtelozer.
Ik houd niet van dergelijke truckjes.
Ben er persoonlijk ook niet zo van gediend. Haalt de ontspannenheid een klein beetje weg.
quote:
p.s. dat er niet gelachen wordt om zo'n flauwe en belegen vissticks-grap, daar kan ik 100% inkomen. Ze krijgen daar natuurlijk wekelijks wel wat "naamgenoten van de chef" over de vloer die leuk willen doen door een hamburger o.i.d. te bestellen
Oh, ik begrijp ook wel dat zulke grapjes op een gegeven moment niet meer leuk zijn. Voor mij is de lol er ook redelijk af als mensen mij "Aretha Franklin" noemen.
Maar ik uit dat niet, en dat deed hij wel. Bovendien run ik geen sterrenrestaurant.
  zondag 30 april 2006 @ 21:18:04 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37436702
De Librije staat hier nog op de lijst!

Terug Vreet Post
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37436921
Aankomende week gooi ik er even een mail uit richting gimme.shelter
Mss zijn er nog plaatsjes vrij Dude!
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 23:19:51 #21
43556 miss_dynastie
pi_37441127
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:50 schreef arithaterhorst het volgende:
Toen uiteindelijk de rekening kwam, stond er ook nog extra op voor wijn. Wij hadden een wijnarrangement en volgens hun zeggen hebben wij meer genomen dan in het arrangement zat. Er was een stel dat wat meer had gedronken, maar ook mensen die minder op hadden. Ook bleek toen dat de champagne gewoon op de rekening stond. Maar helaas, voor rede vatbaar waren ze niet. De dag erop hebben we nog een keer gebeld, en toen nog steeds niet.
Jee, das wel heel erg

Lees hier toch even mee, van mij hoeft het absoluut niet, maar mister_d vindt dit soort dingen wel leuk
  zondag 30 april 2006 @ 23:23:47 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37441252
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:24 schreef Bluezz het volgende:
Aankomende week gooi ik er even een mail uit richting gimme.shelter
Mss zijn er nog plaatsjes vrij Dude!
O áls dat zo is hou ik me aanbevolen!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37470218
Mail verstuurd

(ik voelde de hete adem van Euc in mijn nek)
  maandag 1 mei 2006 @ 22:56:12 #24
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37471353
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Mail verstuurd

(ik voelde de hete adem van Euc in mijn nek)
Dadelijk heb ik al mijn afspraken voor niks gecancelled
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37475396
Ik had dit eig in gedachten om een keertje echt lekker uit eten te gaan met mn vriendin, maar de verhalen zoals in de oppo van bijna ¤200 p.p. vind ik wel erg gortig. zelfs voor een restaurant met zo'n grote reputatie.
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:44:54 #26
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37475485
200 ben je zowiezo kwijt, je kunt nog gek doen met de wijnen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37475541
Het is wel veel zeg! ( al zou ik er graag ook eens willen dineren.)
Even sparen
pi_37477009
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
Maar mijn persoonlijke mening: Als je echt de top van een restaurant wilt ervaren ben je wel wat geld kwijt. Hier dus ook, en dan denk ik dat je wel in de buurt van die 200 komt. Als je een beetje liefhebber bent van goed eten dan zul je je echt vermaken bij de librije. Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 mei 2006 @ 02:14:40 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_37477062
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 mei 2006 @ 02:16:45 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37477088
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
Wat dat betreft zijn Bluezz en ik nooit onder de indruk van wat voor ster dan ook (ook niet die waarvoor jij werkt) en zullen we even kritisch als altijd onze recensie schrijven, ongeacht de naam of het aantal sterren of de reputatie van een zaak.
We gaan altijd uit van onze eigen standaard en smaak.
weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 mei 2006 @ 02:19:35 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_37477118
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:16 schreef golfer het volgende:

weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
Je hebt vast veel te veel betaald

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37477146
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:14 schreef tong80 het volgende:
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje

Een dag of 3 centerparcs of dit, doet het voor mij tong
pi_37477159
Kan alleen maar respect hebben voor je mening golfer. Uit eten gaan is een avontuur. De chef moet je verrassen met zijn smaken en technieken. Daarbij komt een goede bediening en ambiance. Kortom de totaal ervaring. Zoals ik al zei stellen de sterren naar mijn mening niet heel erg veel voor. Het is een status symbool geworden waar we onze prijzen naar opstellen.
Een ster wil zeggen dat je je onderscheid van de rest van je omgeving.
Een tweede ster is de moeite van het omrijden waard. Een derde ster is een reis op zich waard.
Sterren zijn leuk, maar het zijn geen wonderen.
Als ik echt heel eerlijk ben vind ik dat iedereen bij mij moet kunnen eten. Helaas kunnen velen dat door de prijs niet.
pi_37477183
Pilootje toch
pi_37477232
Laat de chef het niet horen
pi_37477239
hehe die post die je in de startpost quote

Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet
pi_37477256
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:

Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet
Nee, het net als een meeting dus
pi_37477259
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:
hehe die post die je in de startpost quote
Dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij ja

die vent wordt over gepraat alsof het god is
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  dinsdag 2 mei 2006 @ 02:42:39 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37477291
[OF]Pilafje(lootje) mail eens even een keer privé naar mij of Bluezz waar we je kunnen zien/ proeven koken?[/OF]
Poef.....gone! ©golfer
pi_37485121
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie

Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 14:11:06 #41
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37485547
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
A la carte is juist veel duurder! Tenzij je natuurlijk maar 2 of 3 gangen gaat bestellen.
Maar bij drie gangen a la carte zit je denk ik al op de prijs van een 4-gangen menu.
pi_37485684
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor. Plus dat een menu vaak is samengesteld uit a la carte gerechten.
pi_37485996
Pilootje, Gert, Chielus, Karper zin om mee te gaan?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:54:36 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37486333
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:47 schreef Bluezz het volgende:
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie

Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
* Zwaait

Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:07:08 #45
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37486535
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

* Zwaait

Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...
Jullie mogen mee, van mij iig

Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37486857
Dude en Arty
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 15:27:40 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37486951
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Pilootje het volgende:
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor.
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.

En als je naar de prijs kijkt, ik heb het even opgezocht: een viergangenmenu heb je in de Librije voor 92,50 euro, en zesgangen voor 125 euro.
Al la carte kun je dat echt schudden. Dan ben je voor 4 gangen zo 140 euro kwijt.

Bluezz, ik ben nu twee keer bij de Librije geweest. De volgende keer dat ik schandalig veel geld uit geven in een restarant, wil ik iets anders proberen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:38:44 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37487198
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

Jullie mogen mee, van mij iig

Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
O geweldig! Ik word er helemaal een beetje rood van. De Librije stond al erg lang op de lijst namelijk!

Ik zal vanavond vragen of Arty ook daadwerkelijk mee wil. Het kan goed zijn dat hij 200 piek te gortig vindt en er liever wat anders mee doet en dat is zijn goed recht natuurlijk. Maar ik kom sowieso! Ik laat het zo snel mogelijk weten.

Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:39:06 #49
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37487206
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:27 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.
Dat is echt belachelijk hoor, bij de Librije wordt juist niet op aanbiedingen gekocht, er wordt gewoon een menu vastgesteld en daar worden de benodigde producten voor ingekocht, en dan de beste kwaliteit die er is. Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.

Juist de goedkopere restaurants kopen in op aanbiedingen, en passen daar de menukaart op aan.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 15:52:03 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37487519
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:39 schreef Euc- het volgende:
Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.
Ik bedoelde ook niet dat de betere restaurants de koopjes aflopen. Natuurlijk wordt er alleen topkwaliteit ingekocht. Maar daarbij wordt echt ook op de prijs gelet, ze zijn niet achterlijk.
Anders zou het marge verhaal op de inkoop ook niet kloppen. Want menu's zijn een stuk voordeliger dan a la carte. Dat is niet omdat de porties zoveel kleiner zijn. Behalve dan bij het 10-gangenmenu maar dat is maar goed ook.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:06:45 #51
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37487891
Dank je voor je aanbod, maar ik zit zoiezo niet zo ruim bij kas dat ik makkelijk 200 ¤ neerleg, daarbij komt dat ik nu zie dat ik op die datum zoiezo al zit te genieten in een Frans Zonnetje van een fles Rosé.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:45:52 #52
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37488798
Tja. Tweehonderd pietermannen voor een vette hap en ik moet er ook nog voor naar Zwolle. En niet denken dat ik meteen aan kan schuiven. Neehee. Eerst moet er geaperitiefd worden, daarna geamuseerd, vervolgens mondjesplagende voorgerechtjes en tegen de tijd dat je denkt dat je ècht kunt aanvallen, blijkt dat je niet zelf voor een tweede keer kunt opscheppen. Alles dient daarnaast bestierd te worden met een verscheidenheid aan curieuze variaties op bestek. Hmm.

Nee, echt het lijkt me een hele beleving zoiets en ik ben èrg van lekker eten. Maar waarom voel ik me dan zo'n krent door te zeggen: wat een boel centjes...
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:59:52 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37489128
Het is ook een boel geld. En je moet het er maar net voor over hebben. Ieder zijn meug hoor. Je moet er niet gaan zitten als je de hele tijd denkt: oei, daar gaat mijn geld en daar kan ik eigenlijk iets veel leukers mee doen . Want dan geniet je niet.

Ik kom je erna wel lekker maken en dan moeten we gewoon nóg een keer maar dan samen

Lijkt mij een prima scenario
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37489335
We hebben tot ong. 1 juli om af te zeggen dus
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:22:16 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37489654
Als het ons niet lukt de overige, minimaal 4 en maximaal 6 plekken die nu nog over zijn te vullen gaan we het afzeggen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:29:16 #56
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37489800
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:22 schreef golfer het volgende:
Als het ons niet lukt de overige, minimaal 4 en maximaal 6 plekken die nu nog over zijn te vullen gaan we het afzeggen.
Hoezo maximaal 6? Je HOEFT niet per sé met 10, je kunt ook gewoon uitbreiden
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:40:13 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37490030
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:08 schreef Bluezz het volgende:
We hebben tot ong. 1 juli om af te zeggen dus
O dat komt toch wel vol? Anders weet ik nog wel mensen hoor, denk ik
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:43:54 #58
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37490113
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O dat komt toch wel vol? Anders weet ik nog wel mensen hoor, denk ik
Ook wat jongere mensen? Dadelijk vragen ze nog aan mij of ik misschien een kindermenu wil
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:44:25 #59
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_37490121
kreeg van euc een sms of ik mee wou ik ga even wat proberen te regelen op me werk jullie horen nog van me, alleen terug is een probleem, dus even nog wat regelen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:48:01 #60
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37490208
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:44 schreef karper het volgende:
kreeg van euc een sms of ik mee wou ik ga even wat proberen te regelen op me werk jullie horen nog van me, alleen terug is een probleem, dus even nog wat regelen
Bed & Breakfast is the magic word
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:53:11 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37490316
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:43 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ook wat jongere mensen? Dadelijk vragen ze nog aan mij of ik misschien een kindermenu wil
Ik ben ook jong
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37491715
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:53 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik ben ook jong
Wat zee zee
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:06:50 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37494986
Gaan jullie even lekker uit eten op de dag dat wij op vakantie gaan...

Tenzij, mss, evt... en dan is het een mooie gelegenheid om mijn verjaardag te vieren. Maar goed, dat weet ik dus nog niet.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:13:00 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37495146
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:06 schreef Brighteyes het volgende:

Tenzij, mss, evt... en dan is het een mooie gelegenheid om mijn verjaardag te vieren. Maar goed, dat weet ik dus nog niet.
Het is héél bijzonder hoor, vergeet je nooit meer!
Echt iets om je vakantie voor te laten schieten zodat je je verjaardag kan vieren
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:16:30 #65
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37495228
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:06 schreef Brighteyes het volgende:

ga je een dag later op vakantie toch? Makkelijk zat
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:18:55 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37495281
Jullie brengen me bijna aan het twijfelen... echt bijna hoor...

Oh, en ik vind het trouwens ook gewoon echt heel, heel, heel erg veel geld. En dat heb ik niet (over) voor een avondje uit eten. Daar kan ik heel veel andere leuke bestemmingen voor verzinnen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:49:15 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37497786
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:18 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en ik vind het trouwens ook gewoon echt heel, heel, heel erg veel geld. En dat heb ik niet (over) voor een avondje uit eten. Daar kan ik heel veel andere leuke bestemmingen voor verzinnen.
Een beetje stinkend visje geeft je dit gewoon dan toch als verjaardagscadeau?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:21:15 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37504010
Ik ga even een balletje opgooien bij Annemiek. Kijken of zij er ook zin in heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37504391
Als ik niet zo pauper was...
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:06:34 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37505169
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:49 schreef golfer het volgende:
Een beetje stinkend visje geeft je dit gewoon dan toch als verjaardagscadeau?
Nou, dan zou hij een probleem krijgen met me!
Ik vind het gewoon echt te veel geld voor een avondje uit eten.
Ja ok, als ik het geld echt op mijn rug had groeien zou ik er nog wel eens over na kunnen denken maar nu... neh...
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:33:05 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37505995
Het is niet gewoon een avondje uit eten. Dan zou het inderdaad belachelijk duur zijn.

Het is iets waar ik althans (als het goed is) nog héél lang op kan teren en aan terugdenk. Alsof je een weekend in Parijs bent geweest of zo. Dat is ook niet 'een weekendje in de stad hangen'.

Maargoed, het kan tegenvallen natuurlijk. Beluga in Maastricht vond ik bijvoorbeeld helemaal niets Merlet in Schoorl (veel minder gehyped) vond ik wel fantastisch (dat is nou zo'n restaurant waar ik dus dat weekendje-Parijs-gevoel bij heb. Ik denk daar zeker eens per week aan terug en dan geniet ik nog na).

Ik ben gewoon heel benieuwd naar De Librije. Ik wil daar een keer geweest zijn. En als we dan ook nog dat hele circus van de keuken erbij krijgen, nou dan mogen ze mijn poen zo hebben
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:48:40 #72
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37506486
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is niet gewoon een avondje uit eten. Dan zou het inderdaad belachelijk duur zijn.

Het is iets waar ik althans (als het goed is) nog héél lang op kan teren en aan terugdenk. Alsof je een weekend in Parijs bent geweest of zo. Dat is ook niet 'een weekendje in de stad hangen'.
Jij snapt het
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:17:06 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37507292
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:48 schreef Euc- het volgende:
Jij snapt het
Nee, dat zeg je verkeerd. Het is 'Jij hebt dat ook'.
Dit is iets dat je wel of niet vind, het heeft weinig met snappen te maken.

Zoals ik gisteren al tegen Bluezz op msn zei 'als het je ding is kan ik me voorstellen dat je het doet'. Mijn ding is het niet. En dus vind ik het dan te veel geld.
Ik heb al vaak genoeg echt verukkelijk gegeten maar daar denk ik niet wekelijks aan terug. Dus vind ik het dan zonde om daar zo veel geld aan uit te geven.
Plus dat ik het geld trouwens op dit moment echt niet heb en ik heb andere prioriteiten qua sparen...

Dus het hele totaal plaatje bij mij is: ik heb het er niet voor over...

Waarom verdedig ik mezelf eigenlijk.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:24:11 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37507512
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, dat zeg je verkeerd. Het is 'Jij hebt dat ook'.
Dit is iets dat je wel of niet vind, het heeft weinig met snappen te maken.

Zoals ik gisteren al tegen Bluezz op msn zei 'als het je ding is kan ik me voorstellen dat je het doet'. Mijn ding is het niet. En dus vind ik het dan te veel geld.
Ik heb al vaak genoeg echt verukkelijk gegeten maar daar denk ik niet wekelijks aan terug. Dus vind ik het dan zonde om daar zo veel geld aan uit te geven.
Plus dat ik het geld trouwens op dit moment echt niet heb en ik heb andere prioriteiten qua sparen...

Dus het hele totaal plaatje bij mij is: ik heb het er niet voor over...

Waarom verdedig ik mezelf eigenlijk.
Nee je hoeft jezelf niet te verdedigen tut!
Ieder zijn meug, je hebt helemaal gelijk hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37525172
Ik vind het zo jammer dat ik niet mee kan! Foute planning! gelukkig ga ik 1 juni samen met mijn man. Maar niet in de keuken, natuurlijk. Ik zal het menu wel posten, hebben jullie al een voorproefje...
Ik wilde niet afbellen, omdat er misschien toch wel 8 man in de keuken willen eten. Als het niet zo is, bel ik zelf af. Maar...ik kan het iedereen aanraden. Het eten..en het is zo bijzonder om in de keuken te zitten, en Jonnie alles te kunnen vragen, en de na-borrel! Zo super..dat heb je in het restaurant niet!
geniet nooit met mate
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:02:25 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37525619
Wie gaan er eigenlijk mee, tot op heden?
Golfer
Bluezz
Euc
Dude
karper (?)

Dus we moeten voor 1 juli nog minimaal drie mensen regelen. Als iedereen nou ook eens in zijn omgeving vraagt (het hoeven niet per se FOK!kers te zijn toch?).
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:12:59 #77
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37528387
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus we moeten voor 1 juli nog minimaal drie mensen regelen. Als iedereen nou ook eens in zijn omgeving vraagt (het hoeven niet per se FOK!kers te zijn toch?).
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ga even een balletje opgooien bij Annemiek. Kijken of zij er ook zin in heeft.
Moet ik nog doen een stroom stroring hier in de straat gooide wat roet in het eten
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:57:44 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37530114
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

Moet ik nog doen een stroom stroring hier in de straat gooide wat roet in het eten
Je kunt zonder stroom in de straat niet met jouw vrouw praten of een balletje opgooien
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:01:55 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37530239
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

[..]

Wil je een power pointpresentatie houden om haar te overtuigen of zo?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37530512
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:11:41 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37530570
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:09 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

Hoi. Jou ken ik nog niet. Zin om een hapje te eten?

Laten we zeggen, ergens in juli?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37530735
Ik ben een kloontje . Maar binnenkort ben ik terug onder mijn eigen naam.

Maar als je erg charmant gezelschap bent wil ik het best overwegen hoor
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:21:05 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37530897
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:16 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Ik ben een kloontje . Maar binnenkort ben ik terug onder mijn eigen naam.

Maar als je erg charmant gezelschap bent wil ik het best overwegen hoor
Mooi, tel je meteen voor twee.

We hebben nog maar één persoon nodig mensen!

Dus Martijn: laat die presentatie maar zitten, je kan alleen komen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37535313
And that's how it's done
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:55:10 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37541910
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus Martijn: laat die presentatie maar zitten, je kan alleen komen!
Dan kom ik niet zo iets wil ik samen met mijn bleven.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:06:23 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37542252
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan kom ik niet zo iets wil ik samen met mijn bleven.
Jullie plannen niet te gaan snowballen met de kreeftballetjes hoop ik?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:28:48 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37543030
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Jullie plannen niet te gaan snowballen met de kreeftballetjes hoop ik?
Nee, nee maar zo iets wil ik wel samen met Annemiek doen
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef golfer het volgende:
Je kunt zonder stroom in de straat niet met jouw vrouw praten of een balletje opgooien
Ja wel maar het was lekker gezellig druk op straat (wij hadden wel stroom alleen de andere kant van de straat niet) en het is er bij in geschoten.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:30:46 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37543095
En gaan jullie mee dan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:41:58 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37543457
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:30 schreef Duderinnetje het volgende:
En gaan jullie mee dan?
Zal ik vanavond even checken.

Maar er was toch maar plaats voor een persoon
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37546590
Er is gereserveerd voor 10, 8 is het minimum, maar er kunnen 10 mensen mee.
geniet nooit met mate
pi_37547223
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:30 schreef Duderinnetje het volgende:
En gaan jullie mee dan?
Verder zit je ook helemaal niet te pushen he
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:56:57 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37547390
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Verder zit je ook helemaal niet te pushen he

Ik wil zo graag namelijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:24:26 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37554861
Zeg Martijn.

Luister eens?

Je kan Annemiek ook níet vragen. Nee echt, gewoon níet overleggen! Laat me je iets over vrouwen vertellen Martijn. Vrouwen willen overrompeld worden. Verrast worden. Aan hun haren een hol in gesleept worden. Dat is waar vrouwen diep van binnen allemaal naar verlangen Martijn.
Dus niks niet overleggen! Niks niet 'haar mening laten meetellen'. Welnéé!! Gewoon zeggen dat jullie gáán. "Annemiek, vrouw, wij gaan eten bij Jonnie." Niks geen gejemieer en getalm en gezus en me zo! Hup, jullie gaan en einde discussie! Dat willen vrouwen nu eenmaal Martijn. Ze hebben dat ook een beetje nodig. Want onder ons gezegd en gezwegen: de laatste keer dat jij wat met een vrouw overlegde... wat kwam er toen van??
Júist: ge-zeik! En daarom, waarde Martijn, wil ik je op het hart drukken dit niet te overleggen met je vrouw. Grijp haar bij de haren vast en troon haar mee naar Zwolle! Wees een vent! Sta voor je zaak!
Ze zal je erom waarderen Eerst zal ze misschien tegenstribbelen, dat hoort erbij. En dan krijgen we het geijkte rijtje smeken-boos-teleurgesteld-echtscheidingsadvocaat over de vloer. Maar daar moet je even doorheen prikken. Want echt Martijn: alle vrouwen, ook jouw Annemiek, willen eigenlijk die holeman die het heft in handen neemt!
Doe het Martijn: beslis te gaan!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:27:18 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37554945
P.s: Ik zal je iets verklappen: als een vrouw 'nee' zegt, bedoelt ze dus 'ja'. Handig om even in het achterhoofd te houden
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 20:35:36 #96
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37555240
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Want echt Martijn: alle vrouwen, ook jouw Annemiek, willen eigenlijk die holeman die het heft in handen neemt!
Misschiéén.... is dit restaurant nét een tíkkie te prijzig voor deze tactiek, die er op neerkomt dat Martijn voor de rekening op mag draaien?
Of verpest ik nu je plannetje?
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:38:35 #97
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37555347
En Annemiek heeft ondertussen dit hele verhaal ook gelezen......
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:58:04 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37556058
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:35 schreef Gert het volgende:

[..]

Misschiéén.... is dit restaurant nét een tíkkie te prijzig voor deze tactiek, die er op neerkomt dat Martijn voor de rekening op mag draaien?
Of verpest ik nu je plannetje?
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Chielus het volgende:
Denk je?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37557527

Ik kan me Martijns uitspraak nog herinneren toen ik afgelopen december Golfer verraste met een weekendje Texel... hij zei : Ik zou willen dat mijn vrouw ook eens zoiets voor mij zou doen.... Dussssss... is nu de tijd gekomen dat jij, Martijn, het grote voorbeeld gaat geven!
Jij verrast nu haar en jezelf met Jonnie en ons, en dat gaat haar zo goed bevallen, dat het daarna niet lang meer gaat duren voor ze iets voor jou in petto heeft
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:59 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37557578
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Bluezz het volgende:

Ik kan me Martijns uitspraak nog herinneren toen ik afgelopen december Golfer verraste met een weekendje Texel... hij zei : Ik zou willen dat mijn vrouw ook eens zoiets voor mij zou doen.... Dussssss... is nu de tijd gekomen dat jij, Martijn, het grote voorbeeld gaat geven!
Jij verrast nu haar en jezelf met Jonnie en ons, en dat gaat haar zo goed bevallen, dat het daarna niet lang meer gaat duren voor ze iets voor jou in petto heeft
Klaar, geregeld

Nog ééntje en dan kunnen we gaan
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:11:53 #101
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_37558812
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef Chielus het volgende:
Positive thinking, my way of thinking!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:15:30 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37558942
Leuk dat jullie meegaan meid!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:16:54 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37558994
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuk dat jullie meegaan meid!
Maar dan ga ik er wel vanuit dan Arty en jij ook mee gaan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:20:39 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37559145
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar dan ga ik er wel vanuit dan Arty en jij ook mee gaan
Ik ga mee, dat was zeg maar al een eeuw bekend of zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:21:14 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37559172
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ga mee, dat was zeg maar al een eeuw bekend of zo
Maar Arty stribelde nog tegen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:22:31 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37559210
We hebben dus tot nu toe:
Golfer
Bluezz
Euc
Dude
Martijn
Annemiek

Nog minimaal 2 te gaan dus.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:23:28 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37559249
Volgens mij gaat Arty ook mee
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:23:46 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37559260
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar Arty stribelde nog tegen
Arty is een echte vent. Die stribbelt niet, die zegt: nee.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:24:29 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37559284
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:22 schreef golfer het volgende:
We hebben dus tot nu toe:
Golfer
Bluezz
Euc
Dude
Martijn
Annemiek

Nog minimaal 2 te gaan dus.
Karper zou nog vrij vragen op zijn werk toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:45:18 #110
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37560031
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij gaat Arty ook mee
Als dat zo is, komt dat doordat Dude zich op het laatste moment realiseert dat haar culinaire hoogtepunt pas zijn top kan bereiken als ze het kan delen met diegene in haar leven die haar persoontje compleet heeft gemaakt. Het summum van die andere orale orgasmische beleving verliest haar glans als daarbij niet diegene aanwezig is die een deel van haar hart bezit. En voor het beleven van de Librije heb je naast tong en reukorgaan toch vooral héél je hart nodig.

Dus eh, ik wacht nog even totdat ik spontaan wordt getrakteerd.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:47:59 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37560121
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Als dat zo is, komt dat doordat Dude zich op het laatste moment realiseert dat haar culinaire hoogtepunt pas zijn top kan bereiken als ze het kan delen met diegene in haar leven die haar persoontje compleet heeft gemaakt. Het summum van die andere orale orgasmische beleving verliest haar glans als daarbij niet diegene aanwezig is die een deel van haar hart bezit. En voor het beleven van de Librije heb je naast tong en reukorgaan toch vooral héél je hart nodig.

Klinkt als een uitnodiging richting Dude Arty

Een uitnodiging die ze volgens mij niet kan weigeren wat ook mannen worden wel eens graag verrast door hun vrouw / vriendin.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:50:40 #112
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37560223
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Gatver Straks versmelten we nog of zo

Nee hoor, ik hou met heel mijn hart van Arty, maar kan gelukkig probleemloos van dingen genieten zonder hem En dat geldt ook voor hem en zo hoort dat
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:55:28 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37560414
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:50 schreef Duderinnetje het volgende:

Nee hoor, ik hou met heel mijn hart van Arty, maar kan gelukkig probleemloos van dingen genieten zonder hem En dat geldt ook voor hem en zo hoort dat
Dus we kunnen met een gerust hart alvast een 3-persoonskamer in het hotelletje in Zwolle boeken voor ons?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:59:00 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37560551
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus we kunnen met een gerust hart alvast een 3-persoonskamer in het hotelletje in Zwolle boeken voor ons?
Nou ik weet niet of Arty into couples is, maar je kan het hem vragen natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:59:31 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37560568
Maar laten we het weer over De Librije hebben dus

Ik heb zo'n zihin

Van de site:
quote:
Kaviaar
Drie gerechtjes met 30 gram oscietre kaviaar
ja niet dat we die per se krijgen natuurlijk, maar ik kán natuurlijk even de keuken in sneaken Kaviaar
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:44:41 #116
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37562361
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik heb zo'n zihin

Van de site:
[..]

ja niet dat we die per se krijgen natuurlijk, maar ik kán natuurlijk even de keuken in sneaken Kaviaar
Gerecht kost 130 euro

(Ik heb een menukaart hier, gesigneerd door Jonnie)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37562682
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik heb zo'n zihin

Zeg Duderije, verschiet niet ál je kuit al nu he Je mot nog ffies
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:01:10 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37562944
Bluezz en ik hebben al 2 hotelletjes op loop/kruipafstand van de Librije het oog, voor het geval het doorgaat.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:05:12 #119
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37563058
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik hebben al 2 hotelletjes op loop/kruipafstand van de Librije het oog, voor het geval het doorgaat.
Er ligt letterlijk tegenover de Librije een hotel, alleen ik ben de naam kwijt. Ik neem gewoon een Bed & Breakfast a 25 euro p/n voor een nachtje, is al duur zat met op kamers gaan, laptop kopen en sparen voor rijbewijs

(Die kerel komt je dan trouwens nog ophalen ook!)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37563783
voor 200 euro eten en dan voor 25 euro een hotel + ontbijtje
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
pi_37563808
Je moet het zien als een vet weekend uit... ik doe liever dit dan 2 dagen euro disney.

En vanaf nu ga ik me niet meer verdedigen
pi_37566648
Ik hoop gewoon dat het onwijs gaaf & lekker wordt. Nee, echt.

Wij hebben het er wel over gehad om mee te gaan als er nog plaats was, maarreh....verbouwing gaat nog ff voor.

(hoewel het heel dichtijbij is)

* Topic blijft volgen
pi_37566657
* Isabeau zou zó graag meewillen...
Ik heb altijd al eens bij De Librije willen eten Al voor al die sterren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:17:40 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37568911
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 05:47 schreef Isabeau het volgende:
Dan ga je toch lekker mee?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:51:03 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37569801
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 05:47 schreef Isabeau het volgende:
Als je nou aan meerdere mensen alvast je verjaardagscadeautje vraagt (zijnde een avondje Librije)?

Ik weet niet wanneer je jarig bent, maar het valt te proberen natuurlijk!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:53:23 #126
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37569862
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 05:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik hoop gewoon dat het onwijs gaaf & lekker wordt. Nee, echt.

Wij hebben het er wel over gehad om mee te gaan als er nog plaats was, maarreh....verbouwing gaat nog ff voor.

(hoewel het heel dichtijbij is)

* Topic blijft volgen
Wel leuk dat jullie het nog overwogen, na je wat mindere ervaring daar. De meeste mensen zouden er denk ik geen zin meer in hebben.

En die verbouwing... ach.... jullie hebben zóveel bespaard via Marktplaats... beloon jezelf toch eens!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37577243
Ik wacht even mijn vakantiegeld af, is dat mogelijk? Maar mochten er 2 mensen zijn die ook heel graag gaan, dan wil ik geen plaatsje bezet houden.

Ik weet gewoon heel zeker dat er niemand in mijn directe omgeving is die wel een keer mee zou willen, dus dit is wel een erg mooie kans
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:59:33 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37577410
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik wacht even mijn vakantiegeld af, is dat mogelijk? Maar mochten er 2 mensen zijn die ook heel graag gaan, dan wil ik geen plaatsje bezet houden.

Ik weet gewoon heel zeker dat er niemand in mijn directe omgeving is die wel een keer mee zou willen, dus dit is wel een erg mooie kans
Wacht inderdaad even je vakantiegeld af,daar is wel tijd voor. Voor 1 juli moeten we afzeggen, mochten we niet aan 8 personen komen. En we kunnen met maximaal 10 terecht, dus ik denk dat zeker nog wel een plaatsje voor je is.

Zou leuk zijn joh!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37577887
Voor 1 juli weet ik het in ieder geval zeker. Nu Atrimar nog overtuigen die vindt het namelijk veel en veel te duur Ik ook, maar ik wìl er gewoon een keertje gegeten hebben en dit is mijn kans. En dan ook nog eens met andere culinaire smulpapen

Moet je trouwens allemaal hetzelfde eten als je in de keuken zit? Nee toch? Ik kan toch gewoon van de kaart kiezen? (en er staan zulke lekkere gerechten op )
pi_37577914
* Isabeau heeft trouwens nog een lijstje met cadeautjes voor elke 2 kilo die ze afvalt...ze schrapt gewoon de eerstkomende 5 cadeau's voor De Librije
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:18:47 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37578035
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Voor 1 juli weet ik het in ieder geval zeker. Nu Atrimar nog overtuigen die vindt het namelijk veel en veel te duur Ik ook, maar ik wìl er gewoon een keertje gegeten hebben en dit is mijn kans. En dan ook nog eens met andere culinaire smulpapen

Moet je trouwens allemaal hetzelfde eten als je in de keuken zit? Nee toch? Ik kan toch gewoon van de kaart kiezen? (en er staan zulke lekkere gerechten op )
Ik kom ook manloos. Daar kunnen we het toch niet vanaf laten hangen zeg

Geen idee of je zelf mag kiezen eigenlijk of dat er een speciaal menu is..?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37578082
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kom ook manloos. Daar kunnen we het toch niet vanaf laten hangen zeg
Ik kan Atrimar wel vragen, dat is wel zo netjes, maar hij gaat toch niet mee
Zijn we saampjes manloos
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:40:25 #133
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37578655
je mag gewoon a la carte eten, alleen dat is peperduur, menu's zijn alleen per tafel, maar je kunt natuurlijk wel doorgeven wat je niet lust.

Verder zie ik steeds maximaal 10 personen, maar in de keuken kun je eten met groepen tot 16 personen, en als je dat gewoon op tijd doorgeeft zal dat ook geen probleem zijn.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:41:28 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37578682
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Euc- het volgende:
je mag gewoon a la carte eten, alleen dat is peperduur, menu's zijn alleen per tafel, maar je kunt natuurlijk wel doorgeven wat je niet lust.

Verder zie ik steeds maximaal 10 personen, maar in de keuken kun je eten met groepen tot 16 personen, en als je dat gewoon op tijd doorgeeft zal dat ook geen probleem zijn.
O kijk aan! Geen idee hoe die 10 in het spel is gekomen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:44:34 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37578774
Wat gaat die avond eigenlijk ongeveer pp kosten ik lees bedragen van 130 tot 200 euro
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37578889
Voor de mensen die er al eens gegeten hebben: hoeveel (%?) fooi geven jullie daar nou?
En wat zou er gebeuren als je geen gaf
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:48:59 #137
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37578908
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat gaat die avond eigenlijk ongeveer pp kosten ik lees bedragen van 130 tot 200 euro
Een 10 gangen menu kost 130 euro, wijnarrangement erbij van .. euro, van te voren iets drinken, erna nog iets, en je zit rond de 200 euro, tis net hoe gek je het zelf maakt.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37578974
Nou drink ik geen wijn, dus dat scheelt. Ik reken dan op een euro of 150.
pi_37579419
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Euc- het volgende:

dat mag, maar oze (oorspronkelijke) reserrvering was voor 10 man, vandaar!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:08:35 #140
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37579511
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:48 schreef Euc- het volgende:

[..]

Een 10 gangen menu kost 130 euro, wijnarrangement erbij van .. euro, van te voren iets drinken, erna nog iets, en je zit rond de 200 euro, tis net hoe gek je het zelf maakt.
Op http://www.librije.com/ kun je het menu bekijken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:20:52 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37579862
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:53 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zeg Duderije, verschiet niet ál je kuit al nu he Je mot nog ffies
Zie ik nu pas
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:24:54 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37579968
gimme.shelter, even voor de goede orde, voor we verzanden in misverstanden:

Hoe zit het met de kosten? Is de genoemde 194 euro een vast bedrag voor een plek aan de keukentafel? En is dat in-/exclusief vino de pino?

Kun je aan die tafel óók besluiten á la cart te bestellen, of is er een menu?

Niet dat het mij een fluit uitmaakt, maar zodat er geen misverstanden/teleurstellingen over komen

aanvulling:
Van de site:
quote:
Voor de gasten in de keuken serveert Jonnie zijn 10 x mini menu met daarin enkele nieuwe vindingen en klassiekers, Thérèse schenkt daarbij een passend wijnarrangement.
Dit alles natuurlijk passend bij de wensen van u als gast.

[ Bericht 27% gewijzigd door Duderinnetje op 05-05-2006 16:44:37 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37588353
Hoi Duderinnetje,

Het ging als volgt. je gaat in de keuken zitten en dan vraagt Jonnie of er iemand is die ergens niet van houdt, niet tegen kan o.i.d. Dan zegt hij dat hij lekker voor je wil koken en dan moeten jullie het aantal gangen bepalen. Wij hadden 5 gangen gedaan, vonden we wel zat. We hebben daarbij het wijnarrangenent genomen, maar dat hoeft natuurlijki niet! Bij ons kwam het uit op 1940 euro voor 10 man(minder, want fooi gegeven), maar je kunt het dus zelf helemaal bepalen.
We hebben een feest gehad, we waren om 20.00 aan en om 01.30 waren we zeer voldaan!!
geniet nooit met mate
pi_37590043
Half 2? En ik maar denken dat ik tijd zat heb om met de laatste trein naar huis te gaan (die gaat volgens mij om kwart voor 1 )
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:07:00 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37590655
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Half 2? En ik maar denken dat ik tijd zat heb om met de laatste trein naar huis te gaan (die gaat volgens mij om kwart voor 1 )
Misschien hebben Bluezz en golfer nog een plekje vrij op hun kamer
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 6 mei 2006 @ 01:37:22 #146
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37594103
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Hoi Duderinnetje,

Het ging als volgt. je gaat in de keuken zitten en dan vraagt Jonnie of er iemand is die ergens niet van houdt, niet tegen kan o.i.d. Dan zegt hij dat hij lekker voor je wil koken en dan moeten jullie het aantal gangen bepalen. Wij hadden 5 gangen gedaan, vonden we wel zat. We hebben daarbij het wijnarrangenent genomen, maar dat hoeft natuurlijki niet! Bij ons kwam het uit op 1940 euro voor 10 man(minder, want fooi gegeven), maar je kunt het dus zelf helemaal bepalen.
We hebben een feest gehad, we waren om 20.00 aan en om 01.30 waren we zeer voldaan!!
Helder! Misschien dus alleen handig om van te voren enigszins af te spreken hoeveel gangen we willen.

@ Isabeau: Ik zag dat er een voordelige Bed&breakfast in de buurt is. Ik maak daar denk ik gebruik van. Misschien ook iets voor jou? Was niet zo duur.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37598059
Wat kostte die, Duderinnetje?
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:35:29 #148
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37598221
Ik ga zelf denk ik in B&B De Beak zitten, kost je 25 euro per nacht, en die kerel komt je ophalen bij de Librije (en desgewenst bij het station )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37598238
Klinkt goed, Euc
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:48:10 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37598585
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:35 schreef Euc- het volgende:
Ik ga zelf denk ik in B&B De Beak zitten, kost je 25 euro per nacht, en die kerel komt je ophalen bij de Librije (en desgewenst bij het station )
Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. (deze bedoelde ik dus Isa!) Ik zou het zonde vinden eerder weg te moeten voor de trein. Welke B&B is het Euc?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37598607
Dat gevoel heb ik nou ook, Duderinnetje
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:21:01 #152
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37599516
B&B De Beuk dus, klein typfoutje

Ik heb al een mail gestuurd, daar is ie in het algemeen vrij snel in (dezelfde dag nog reactie terug).
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator zaterdag 6 mei 2006 @ 14:02:11 #153
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37601870
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.
De rekening werd voorgeschoten door één van ons, per creditcard, met de niet al te vaak gebezigde woordcombinatie "Maak er maar tweeduizend van."

Voor de mensen die een hotel zoeken: op loopafstand van de Librije ligt het Campanile-hotel, 2p-kamers rond de 60 euro.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gert op 06-05-2006 14:07:22 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 00:04:18 #154
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37618047
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:02 schreef Gert het volgende:

[..]

Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.
De rekening werd voorgeschoten door één van ons, per creditcard, met de niet al te vaak gebezigde woordcombinatie "Maak er maar tweeduizend van."

[afbeelding]

Voor de mensen die een hotel zoeken: op loopafstand van de Librije ligt het Campanile-hotel, 2p-kamers rond de 60 euro.
O wat lijkt me dat leuk om te zeggen

Nonchalant handgebaar: Tweeduizend is prima hoor!"

"Jonnie? Twee mille voor jou jongen!"

Of:
"Hé Jon, hé. Rond maar af op tweeduizend joh hé."

"O zeg Therese? Ik zeg net tegen Jon ik zeg: niet moeilijk doen met wisselen man. Tweeduizend is een mooi rond plaatje."

Aan tafel even smoezen: "Zeg mensen, ik stel voor dat we Jon en Thèr effe twee mille lappen."

Of even de keuken in slenteren met een glas cognac en nonchalant wat in de pannen turen en dan tegen een kok opmerken: "Ja want ik heb d'r soo een heekel an hè? Om op de cente te sitte. Dus ik doe niet moeluk bij Jonnieboy. Heb gewoon twee mille afgetikt bij die gast."

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37622708
Tweeduizend is wel een mooi rond bedrag, maar het is op die rekening natuurlijk wel een relatief karige fooi :p
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  † In Memoriam † zondag 7 mei 2006 @ 12:26:58 #156
43556 miss_dynastie
pi_37624780
quote:
Op zondag 7 mei 2006 10:54 schreef Vanyel het volgende:
Tweeduizend is wel een mooi rond bedrag, maar het is op die rekening natuurlijk wel een relatief karige fooi :p
Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren? Niet dat ik me daar wat van aan zou trekken hoor
  zondag 7 mei 2006 @ 16:23:16 #157
112224 Anubys87
woef woef
pi_37630586
Als ik veel geld over heb ga ik hier vast wel een keertje eten!
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
  Moderator zondag 7 mei 2006 @ 17:02:40 #158
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37631996
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren?
Hij liet het in ieder geval niet merken.
En bij de Librije eten mag dan wel duur zijn, de lonen voor het personeel liggen echt niet navenant hoog. Dus een tip van destijds ruim 40 gulden is gewoon best veel geld. Al zullen er wel mensen zijn die het gierig of lomp vinden om niet 190 gulden fooi te geven als zijnde 10 procent van het totaalbedrag. Maar die mensen zijn volgens mij niet goed bij hun hoofd.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:59:46 #159
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37646045
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:02 schreef Gert het volgende:

[..]

Hij liet het in ieder geval niet merken.
En bij de Librije eten mag dan wel duur zijn, de lonen voor het personeel liggen echt niet navenant hoog. Dus een tip van destijds ruim 40 gulden is gewoon best veel geld. Al zullen er wel mensen zijn die het gierig of lomp vinden om niet 190 gulden fooi te geven als zijnde 10 procent van het totaalbedrag. Maar die mensen zijn volgens mij niet goed bij hun hoofd.
Lonen van het personeel liggen idd niet hoog, in de keuken lopen veel leerlingen en stagaires rond, die of niks krijgen (stagaires) of een leerlingensalaris, wat ook niet je van het is, maar je kunt er makkelijk van rondkomen. Bij dat soort bedrijven is het: voor jou 10 anderen. Toen karper en ik bij Parkheuvel zijn geweest eten hebben we op een rekening van 390 euro 40 euro fooi gegeven, maar achteraf gezien was dit teveel fooi, 20 euro was ruim voldoende geweest. 10 procent bovenop het bedrag wordt vooral in Amerika gedaan omdat het personeel daar ENORM weinig verdiend en moeten leven van de fooien. Wat dat betreft is het in Nederland zeer goed geregeld.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 8 mei 2006 @ 00:12:33 #160
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37646338
De Beuk heeft volgens mij maar één kamer. Weet jij of dat klopt euc? Zoek ik even een andere in Zwolle (ik kijk meteen even voor jou Isa).

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 08-05-2006 00:20:46 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 mei 2006 @ 00:15:52 #161
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37646423
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
De Beuk heeft volgens mij maar één kamer. Weet jij dat euc? Zoek ik even een andere in Zwolle (ik kijk meteen even voor jou Isa).
De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mij ), 2 2 persoons kamer (die ook gewoon voor 25 euro p/p/p/n te huur is, en zover ik weet geen meerprijs bij een 1 persoonsbezetting, hoewel je met die bezetting nog goedkoper uitbent dan ergens anders) en een apart appartementje aan de achterkant van het huis.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 8 mei 2006 @ 00:21:56 #162
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37646538
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:15 schreef Euc- het volgende:

[..]

De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mij ), 2 2 persoons kamer (die ook gewoon voor 25 euro p/p/p/n te huur is, en zover ik weet geen meerprijs bij een 1 persoonsbezetting, hoewel je met die bezetting nog goedkoper uitbent dan ergens anders) en een apart appartementje aan de achterkant van het huis.
oooooooooooooooooooow, dat begreep ik even niet van de site

Dan komt het wel goed

NIETS houdt ons nog tegen

Gaat karper eigenlijk nog mee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 mei 2006 @ 10:01:24 #163
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37650480
Weet ie nog niet, hij moest nog vrij vragen. (ik ook trouwens)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37652764
leuk topic om te volgen , helaas ben ik financieel niet draagkrachtig genoeg (lees : ik heb het er niet voor over om voor 400 euro te gaan eten ) als ik samen met mijn lief zou meewillen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_37686388
Vind het ook erg leuk om te volgen Maar ik heb ECHT geen geld voor dit soort restaurants
Wie weet komt er ooit eens een dag
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:19:00 #166
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37690060
Moet je eens bedenken hoe veel glazen Leffe blond je voor dat geld kan drinken.

Hmm, . Leffe blond. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:24:25 #167
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37691483
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Moet je eens bedenken hoe veel glazen Leffe blond je voor dat geld kan drinken.

Hmm, . Leffe blond. .
ja of 40000 dropveters.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:31:16 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37882736
Ik hoor net uit zeer betrouwbare bron dat Martijn & eega definitief meegaan. Dus dat maakt de stand...
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:44 #169
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37882833
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoor net uit zeer betrouwbare bron dat Martijn & eega definitief meegaan. Dus dat maakt de stand...
Onder de bij jou bekende voorwaarden he
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:49 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37882836
Golfer
Bluezz
Euc
Dude
Martijn
Annemiek
Isabeau

Karper?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:35:59 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37882884
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Onder de bij jou bekende voorwaarden he
O ja ik moet met je praten.

Nou oké, tussen gang 4 en 5 dan ff snel
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:36:56 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37882917
Potverdrie, als karper nou zijn staartvin niet tegen de krib gooit dan zijn we er
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:45:03 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37883202
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Potverdrie, als karper nou zijn staartvin niet tegen de krib gooit dan zijn we er
Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:08:11 #174
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37883966
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.
O dan durf ik me er langzamerhand echt écht op te gaan verheugen

Ik heb vrijdag al een wijntje gedronken met uitzicht op de Librije. Als voorstudie
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37884955
Lets doe de Duderije

Hoe was het uitzicht? Aan(k)lokkelijk?
pi_37885127
Leuke naam voor een restaurant hoor: De Duderije
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:59:29 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37885345
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Bluezz het volgende:
Lets doe de Duderije

Hoe was het uitzicht? Aan(k)lokkelijk?
Zeer aanklokkelijk ja
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:23:14 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37886055
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Leuke naam voor een restaurant hoor: De Duderije
Ja hè?
Bluezz heeft het bedacht, ergens in dit topic. Maar natuurlijk ziet ze het nu pas
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37886122
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja hè?
Bluezz heeft het bedacht, ergens in dit topic. Maar natuurlijk ziet ze het nu pas
Ik zag het vrijdag ná mijn vak. al
Maar steeds vergeten er een opm. over te maken

OT
Ik heb goede hoop dat ik een deel van mijn vak. geld goed ga besteden
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:42:30 #180
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37901545
Ja, heel misschien gaat mijn baas + vrouw mee. Karper gaat niet mee, vanwege de toch best hoge kosten.

Ik zal proberen morgen ff te bellen, ze moesten nog ff overleggen, ook of ze die dag wel vrij konden krijgen. Toch de verantwoordelijkheid over een zaak he.. Maar als er geen grote partijen zijn zou dat geen probleem moeten zijn.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:43:10 #181
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37901561
Maar aan de andere kant, als we gewoon opbellen, dat er 3 man zijn afgevallen en we geen nieuwe kunnen regelen, zouden ze dan moeilijk doen? Ik heb er mijn twijfels bij..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:47:49 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37901670
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:43 schreef Euc- het volgende:
Maar aan de andere kant, als we gewoon opbellen, dat er 3 man zijn afgevallen en we geen nieuwe kunnen regelen, zouden ze dan moeilijk doen? Ik heb er mijn twijfels bij..
Geen idee... we kunnen het als laatste redmiddel altijd proberen!

Maar op zich vind ik het wel een leuk streven om een zo 'groot' mogelijke groep culinaire orgasmatici te verzamelen voor die avond. Hoe meer zielen...
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:06:00 #183
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37902098
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoe meer zielen...
Hoe hoger de rekening
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:09:58 #184
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37902186
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 01:06 schreef Euc- het volgende:

[..]

Hoe hoger de rekening
En hoe stoerder we zijn

"Maak er drie mille van Jon."
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:48:35 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37945607
Ik heb vannacht van De Librije gedroomd

Alleen viel het enorm tegen We konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen

Enfin, het echie kan nu in elk geval niet meer tegenvallen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37945830
Val is vreselijk jaloers.....
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_37946792
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:

Alleen viel het enorm tegen We konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen

*Zingt*
De meeste droooooooooooooooomen zijn bedrog

De meeste dan he
pi_37946868
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:

Als dit de generale repetitie was dan komt het allemaal goed
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:26:39 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37946934
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

*Zingt*
De meeste droooooooooooooooomen zijn bedrog

De meeste dan he
Ja deze is bedrog hoor hoop ik

Behalve dan dat ik mijn moeder graag nog eens over een zwezerikje zou horen klagen

Nou gaan we nou al bijna??????
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:28:35 #190
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37946985
Voor de volledigheid: het is dus vrijdag 14 juli hè? Hoe laat eigenlijk? (Dan kan ik minuten aftellen )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37947099
Pfff hoelaat?
Is dat belangrijk?
Wij mogen bij onze Jon toch altijd komen wanneer we willen

half 8 geloof ik
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:40:25 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37947368
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Pfff hoelaat?
Is dat belangrijk?
Wij mogen bij onze Jon toch altijd komen wanneer we willen

half 8 geloof ik
[..]
Ja maar voor de rest die niet zo dik is met onze Jon dacht ik: ik vraag het effe

Maar bedankt voor de info
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:48:16 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38148377
Intussen 2 kennisen gepolsd of ze ook mee willen, maar helaas kunnen ze niet vanwege drukke werkzaamheden.

We zoeken dus nog een paar mensen op het minimum van 8 deelnemers vol te maken!

Meld je dus aan?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:04:32 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38152899
Jammer golfer

Hup, iedereen mensen in de omgeving polsen Anders plaatsen we potverdrie gewoon een advertentie in V&A. Aangeboden: Twee reserveringsplaatsen bij De Librije. Dan-en-dan, met mezusenmezo.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:01:12 #195
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38158737
Ik heb helaas vervelend nieuws, ik moet op mijn werk kiezen tussen 14 juli vrij of 22 juli vrij (dan heb ik familieverplichtingen), omdat er geen vervanger geregeld kan worden voor allebei de dagen. Ik zal nog wat dingen proberen, maar zoals het er nu naar uit ziet zal het helaas niet gaan lukken om mee te gaan naar de Librije.

Het spijt me heel erg, omdat ik weet dat sommige mensen zich erg erop verheugen. Maar het zal toch zeker wel lukken om mensen te vinden om mee te gaan? zet een advertentie in V&A ofzo
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_38161281
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:

Golfer
Bluezz
Duderije
Martijn
Annemiek
Isabeau
Nog maar 6
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:07:05 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38161332
Ik zou iig de TT even wijzigen in 'wie gaat er mee'. Mss zijn er nog wel mensen niet op de hoogte van deze plannen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:10:40 #198
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38161467
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nog maar 6
TT veranderen zoals Be zegt? Goed idee

En dat oproepje in V&A kan ook toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38161604
TT veranderd
V&A moet even gevraagd worden aan de mods daar, ik ben ffies weg
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:26:58 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38162152
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
TT veranderd
V&A moet even gevraagd worden aan de mods daar, ik ben ffies weg
Eerst maar even zien wat de nieuwe TT doet
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:29:13 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38162262
Goede TT.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38182154
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber

Mochten echter bekenden van jullie zich aanmelden begrijp ik dat volledig
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:43:43 #203
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38182316
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber

Iedereen mag mee
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:43:51 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38182323
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:

De bekenden hebben hun kans ook gehad hoor. We zijn nu juist naartsig op zoek naar de onbekenden
Bovendien: ik geloof dat er max. 16 man mee kunnen, dus voorlopig kunnen we nog wel even voort.

Dus wat mij betreft: Leuk

Schrijf het in je agenda, ga sparen, regel een overnachting, blijf meeposten en neem iemand mee als je wil uiteraard!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:45:25 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38182394
Golfer
Bluezz
Duderije
Martijn
Annemiek
Isabeau
TinyPet

Who's next?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38182512
OK graag heb zin dan zal nog eens rondkijken voor anderen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:49:15 #207
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38182541
Ik zei trouwens niet dat jullie me direct helemaal af konden schrijven, zo makkelijk komen jullie echt niet van me af hoor

Ik zei dat ik iets zou proberen te regelen. Reserve dus
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:49:35 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38182556
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:48 schreef TinyPet het volgende:
OK graag heb zin dan zal nog eens rondkijken voor anderen.
Ja doe!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:59:32 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38182920
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:49 schreef Euc- het volgende:
Ik zei trouwens niet dat jullie me direct helemaal af konden schrijven, zo makkelijk komen jullie echt niet van me af hoor

Ik zei dat ik iets zou proberen te regelen. Reserve dus
Half stoeltje en kindermenuutje dus?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:59:59 #210
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38182933
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Half stoeltje en kindermenuutje dus?
Verhoogd, moet ook nog iets boven de tafel uitkomen he
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_38183527
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:49:07 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38184741
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.
Je staat gewoon op de lijst, klaar, Jonnie weet ervan, er is geen weg terug
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:49:51 #213
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38184771
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
P.S. We komen eten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38187703
Rofl ben maar klein behuisd maar je bent welkom of mag ik komen koken LOL
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:28:07 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38187755
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 01:25 schreef TinyPet het volgende:
Rofl ben maar klein behuisd maar je bent welkom of mag ik komen koken LOL
O je mag ook wel bij mij komen koken hoor

Lijkt me enig! Ná De Librije, bij wijze van Reünije
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:39:23 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38188008
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 01:28 schreef Duderinnetje het volgende:

Lijkt me enig! Ná De Librije, bij wijze van Reünije
In dat geval zijn wij ook van de partije
Poef.....gone! ©golfer
pi_38188585
Hey ik ben nog maar net insider rofl. Nee koken kan ik maar meekoken ook.
  donderdag 25 mei 2006 @ 02:15:59 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38188620
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:13 schreef TinyPet het volgende:
Hey ik ben nog maar net insider rofl. Nee koken kan ik maar meekoken ook.
stel je eens even een beetje voor, want je profiel laat niet veel los. Weet niet eens of M of V bent en geef eens leeftijdsindicatie?
Poef.....gone! ©golfer
pi_38189204
Morgen goed?
pi_38189240
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 03:28 schreef TinyPet het volgende:
Morgen goed?
morgen al koken?
das vroeg
interesse toon post
( maar geen interesse om 16km verderop 200 euro uit te geven helaas, wel naar de ervaring van anderen.. als je zelf niet kan, dan maar teren op de verhalen van diegene die wel gaan )

btw, ik ben toch geen sterrenrestaurantganger.. ieuw kaviaar.. ganzelever.. vis.. *ril*.. tomaat..
dag
pi_38246270
Bluezz, you've got mail!!
geniet nooit met mate
pi_38259211
Ik heb geld opzij gelegd Spannend!
pi_38266914
Mijn vak. geld is er bijna doorheen, maar ik doe mijn best en ik koop niks verder meer .
Hoor je dat Bluezz, niks!

We hebben echt nog 1 eter nodig mensen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:22:16 #224
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38267148
Kan Dude Arty niet mee krijgen?

Als goedmakertje ofzo?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38267178
Oh ja, voor de rode wijn... Duderije je had hem moeten chanteren
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:00:35 #226
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38268936
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Idd
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:08:05 #227
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38271183
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Heb ik ook gedaan
Maar dat willen jullie niet weten
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:11:08 #228
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38271287
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Kan Dude Arty niet mee krijgen?

Als goedmakertje ofzo?
Ik wil hem er helemaal niet bij

Serieus: Dit is alleen leuk om te doen met mensen die zoiets echt fantastisch vinden. Als je daar de hele tijd zit te denken: ik had dat geld liever anders gebruikt, dan heb je het niet naar je zin. Ik zou dat van Arty zo oppikken en dan zit ík daar de hele avond ook weer mee in mijn maag. Dus nee hoor, ik ga iemand er echt niet aan zijn haren bijslepen

Ach die laatste op de lijst komt wel goed hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:34:40 #229
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38276052
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach die laatste op de lijst komt wel goed hoor
Weet je al iemand dan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38276924
Ik heb nog even over dat introduceren nagedacht ik ben nogal een prive persoontje is er een manier dat ik dit tussen mij en mijn disgenoten kan laten? Email contact?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:06:17 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38277192
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:59 schreef TinyPet het volgende:
Ik heb nog even over dat introduceren nagedacht ik ben nogal een prive persoontje is er een manier dat ik dit tussen mij en mijn disgenoten kan laten? Email contact?
Je maakt het wel spannend

Alles wat je kwijt wilt mag naar duderinnetje@fok.nl in elk geval. Maar je mag me ook verrassen de 14e Kijk maar
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38280886
Niets spannends hoor maar heb geen zin mijn hele ziel blood te leggen voor het hele forum hier als relatieve nieuwkomer maar vind dat voor dit byzondere dineertje dat mijn disgenoten wel wat meer mogen weten. Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 21:08:16 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38281653
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38282038
Ik ben blij dat het gaat lukken!!
Ik ga er donderdag eten met mijn man. Dit keer dus niet in de keuken, maar boven. je kan niet alles hebben: ik verheug me er al weer enorm op. Vrijdag post ik mijn recensie!! Weten jullie al een beetje welke amuses je kan verwachten.
geniet nooit met mate
  zondag 28 mei 2006 @ 00:28:01 #235
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38289435
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.
Idd, ik wacht de post van Dude af

Of een CC sturen naar Martijn_77 (Apenstaartje) fok.nl mag natuurlijk ook
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:54:44 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38396120
*kick*

Er is nog plaats
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:42:05 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38398579
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Niets spannends hoor maar heb geen zin mijn hele ziel blood te leggen voor het hele forum hier als relatieve nieuwkomer maar vind dat voor dit byzondere dineertje dat mijn disgenoten wel wat meer mogen weten. Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Ik zie dit nu pas. Ik heb niets ontvangen
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:45:25 #238
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38405929
ongewenste post ook niet?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:42:37 #239
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38410073
Nope
Of zijn/haar mail moet hebben geheten: Like licking pussy?

Die heb ik dan gedeleted
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38410254
Ik kreeg wel mail van gimmeshelter, die gaat morgen (op mijn verjaardag ) daar eten, en vroeg zich af of ze het nog moest afzeggen... die 8e pers. schijnt niet te lukken, maar om het nu al af te zeggen?
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:55:49 #241
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38410531
Bel gewoon ff naar de Librije, leg de situatie uit, en zeg dat je waarschijnlijk met 7 personen komt, zullen ze denk ik niet zo een probleem vinden, want zo snel kun jij geen groepen regelen die zoveel geld uit willen geven. (Gok ik..), bel gewoon ff, er is altijd wel iets te regelen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:55:59 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38410537
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:46 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg wel mail van gimmeshelter, die gaat morgen (op mijn verjaardag ) daar eten, en vroeg zich af of ze het nog moest afzeggen... die 8e pers. schijnt niet te lukken, maar om het nu al af te zeggen?
Ja misschien kan ze polsen of dat een héééél groot probleem zou zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:56:38 #243
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38410553
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:55 schreef Euc- het volgende:
Bel gewoon ff naar de Librije, leg de situatie uit, en zeg dat je waarschijnlijk met 7 personen komt, zullen ze denk ik niet zo een probleem vinden, want zo snel kun jij geen groepen regelen die zoveel geld uit willen geven. (Gok ik..), bel gewoon ff, er is altijd wel iets te regelen.
Denk ik ook wel
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:56:57 #244
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38410564
Dat zou wel jammer zijn als we het af zouden moeten zeggen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38411855
Wat mij betreft zetten ze er zelf 3 ' vreemden ' bij. Dat zijn wij per slot van rekening ook
Ik zal gimmeshelter even mailen

SHIT, dan gaat niet meer, nieuwe pc, alle adressen weg
pi_38412704
Er kan zich toch ook wel iemand ziek melden vlak van te voren? Kan de groep niets aan doen.
pi_38413256
Ja idd isa

Gemaild naar GS
pi_38422274
Mail terug van gimmeshelter.
Ze heeft het er morgen over met 'onze Jon en Therese' ik heb mijn tel. nr gemaild als ze nog wat willen weten.
Maar ga er maar van uit dat we gewoon met 7 man/vrouw kunnen gaan
pi_38422291
Ik zal morgen gewoon melden dat de groep intact is; maat dat wij (me, man en zoon) met vakantie gaan. Dus dat er zeven man komen; en dat lijkt me totaal geen probleem! Vorige keer waren we met tien man en toen zat er ook een kleine tafel naast van drie sjieke heren, van wie we geen last hadden, overigens.
Ik blijf in Zwolle slapen, maar zodra ik vrijdag terug ben bericht ik jullie! namelijk, dat het gewoon doorgaat en ik zal een recensie posten met wat we allemaal op ons bordje hebben gekregen! Maar wij zitten met zijn tweetjes natuurlijk gewoon in het restaurant, is minder leuk dan in de keuken! Toch verheug ik me er weer mega op!!
Jullie horen vrijdag van me; het komt goed!!
geniet nooit met mate
pi_38422415
Precies
En jij heel veel plezier en eet smakelijk!!!
pi_38467651
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
menu en recensie post ik vanmiddag nog wel. Het was super!!!
geniet nooit met mate
pi_38471149
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:15:24 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38474258
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
Top!
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:52:41 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38475587
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Geweldig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38476687
Het was haast ondenkbaar, maar van alle keren dat we in De Librije hebben gegeten was dit echt de allerbeste. We zijn van de ene (smaak)sensatie in de andere gevallen. We kozen voor het Librije-menu voor ¤ 125 p.p. (er was ook een 4 gangen menu en een tienx mini menu, maar goed, dat zien jullie daar wel.
Wat hebben we gegeten:

Mondvermaakjes; (amusues dus, maar goed)
Schuim van bleekselder met Zwolse mosterd
Aspergekussentjes met foelie
gebrande paprika met zure room
Krokante pinda met pittige augurk
Lolly van gekonfijte eend met eendenlever
Groene olijf met mango en boerenkaas
Bloemkool met haringkuit

MENU

Rosbief van kalfsmuis met Noordzeekrab en "salade Isabelle", tartaar van kalf met warme mayonaise van Noordzeekrab

Koude ganzelever, gerookte Ijsselmeeraal, jonge venkel en sinaasappel, creme van ganzenlever, paling en "Mac Vin"

Tarbot met gehakte wilde Zeeuwse oesters, peterselie wortel en saus van citroengras met kerrie en iets kokos

Mul met bouillon van grijze garnaaltjes, witte bonen, inktvis enn gnocci van paprika

Jong lam mat "Japanse mierik"' lamsjus met iets mintolie en emulsie van pandanrijst

Framboos met witte chocolade, citroen en magnolia

Aardbei met baldselder

Ananas met hangop en zoute amandel

"Mojito"
Munt, rum en limoen.

In plaats van de laatste 4 toe-gerechtjes (die in de vorm van lolly's kwamen!) had ik een keuze uit het kaasplateau.
Het was allemaal super, super. Ik kan moeilijk aangeven wat het lekkerst was, de ene sensatie werd gevolgd door de andere. We hebben erbij het wijnarrangement van Therese genomen, ook al zo'n aanrader. Als aperitief een glas champagne. Aaan het eind van de avond koffie, thee en grappa. Uiteindelijk gingen we supervrolijk naaar het hotel, 420 euri's lichter, maar het si het dubbel en dwars waard. Voorlopig hoef ik namelijk helemaal niet meer uit eten!!
We gaan al weer sparen voor oktober; hebben meteen weer gereserveerd.
Jullie keukentafel hebben we aan het begin van de avond geregeld, want ze zeiden meteen we zien u 14 juli alweer he? Dus gelijk uitgelegd, was totaal geen probleem. Niks is daar een probleem.
Ten slotte; de presentatie van de gerechten is ook al een belevenis op zich!
Dus: ga genieten in juli!
geniet nooit met mate
pi_38476742
Oeh, ik krijg nu wel heel erg veel zin, gimme.shelter!

Ik wil alleen geen wijn hebben, dan kost het voor mij dus 125 euro + drinken?

edit: + overnachting
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:27:16 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38476813
Klinkt erg goed G.S.

We moeten idd voor de 14de ook een overnachting boeken. Wil natuurlijk ook wel van de wijn genieten
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38477244
Isabeau, als je geen wijn wilt betaal je daar uiteraard niet voor. Alleen voor het water...bij ons was dat voor 2 personen ¤7! Dus daar val je je geen buil aan. Wijnarr. is 11 euro per gang, en ze schenken echt super royaal door! Heb een keer in het Amstel hotel gegeten, en daar kreeg je een lullig glaasje per gang en soms moest je drie kwartier wachten tussen de gangen door.....Dat gaat bij De Librije heel anders. je mag net zoveel wijn drinken als je wilt. Ze houden het heel goed bij! En de wijn is heerlijk!!
geniet nooit met mate
pi_38479065
Het water loopt me hier spontaan in de mond zeg, wat een mooie gerechten

de ganzen- en eendenlever eten we liever niet zou dat erg zijn
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:53:51 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38479813
Klinkt allemaal heel erg lekker GS.

Begin er al behoorlijk zin in te krijgen en ga nu dus alvast maar even hotelletje boeken.

Edit:toevoeging Campanile Hotel is geboekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door golfer op 02-06-2006 17:03:01 ]
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:17:07 #261
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38483579
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:53 schreef golfer het volgende:
Edit:toevoeging Campanile Hotel is geboekt.
Wat kost dat?

En is dat online te doen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38483639
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:39 schreef gimme.shelter het volgende:
Isabeau, als je geen wijn wilt betaal je daar uiteraard niet voor. Alleen voor het water...bij ons was dat voor 2 personen ¤7! Dus daar val je je geen buil aan. Wijnarr. is 11 euro per gang, en ze schenken echt super royaal door! Heb een keer in het Amstel hotel gegeten, en daar kreeg je een lullig glaasje per gang en soms moest je drie kwartier wachten tussen de gangen door.....Dat gaat bij De Librije heel anders. je mag net zoveel wijn drinken als je wilt. Ze houden het heel goed bij! En de wijn is heerlijk!!
Ik ben na 2 glazen al dronken Misschien neem ik dan wel wijn bij het dessert.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:21:40 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38483713
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:

Wat kost dat?
72 euro excl. ontbijtbuffet
quote:
En is dat online te doen?
Ja, via www.Hotels.nl
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:46:50 #264
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38484529
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:

Same here. Anders geven we zoiets van te voren aan?

En oh wat klinkt dat menu goed en wat verheug ik me erop en en
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:10:15 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38485254
Duderije, heb je intussen al mail ontvangen van TinyPet?
Zo niet, kan je hem/haar even mailen om er zeker van te zijn dat ze nog meegaat?
met jouw donkerblauwe kleurtje kan je toch mailadressen van users zien?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:17:17 #266
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38485469
Valt nog mee
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:32:48 #267
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38485986
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:10 schreef golfer het volgende:
Duderije, heb je intussen al mail ontvangen van TinyPet?
Zo niet, kan je hem/haar even mailen om er zeker van te zijn dat ze nog meegaat?
met jouw donkerblauwe kleurtje kan je toch mailadressen van users zien?
Nope, ik zat net al de posthistory door te spitten.

Ik ga even achter het mailadres aan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:33:05 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38486000
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Valt nog mee
Wat Martijn?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38487731
Campanile heeft als groot voordeel dat het op kruipafstand van de Librije zit en heel betaalbaar is! Hebben we vorige keer gedaan; dit keer hebben we in Fidder gelogeerd. Ook een erg leuk hotel!!
Er schieten me nog wat dingetjes te binnen:

-het leuke aan het wijnarrangement is dat Therese alle wijnen echt heeft uitgekozen bij de verschillende gerechten; en je krijgt daar ook uitleg bij. Maar apart een fles van de wijnkaart bestellen kan natuurlijk ook.

- ik zag op de kaart dat er ook een 4 gangen menu was voor iets van 92,50. Maar ze willen met zo,n grote tafel wel dat iedereen hetzelfde menu neemt. Wij kozen voor het Librije menu van 6 gangen. Dat was vorige keer 5 gangen. vandaar dat we nu iets meer geld kwijt waren, maar wat hebben we genoten!!

- Ik post even onze rekening ter informatie:
1x theeservies 9,50
1x grappa 8,00 (maar de fles stond gewoon open aan tafel!neemt u maar!)
2x menu librije (6 gangen) 250
2x wijnarrangement 132
2x fles librije water 7,00
1x champagne 11,50
1x campari 4,75
Maakt samen 422,75

En het was het helemaal waard! ben zo benieuwd naar jullie avond op de 14e!!
geniet nooit met mate
pi_38487787
Oh ja, jullie worden tusssen 19.30 en 20.00 verwacht. Je hoeft niet allemaal gelijk te komen, noem gewoon de echte naam van Bluezz en je wordt naar de keuken gebracht. Ze hebben ons verzekerd dat ze heel goed voor jullie gaan zorgen!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:43:02 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38487952
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Campanile heeft als groot voordeel dat het op kruipafstand van de Librije zit en heel betaalbaar is! Hebben we vorige keer gedaan; dit keer hebben we in Fidder gelogeerd. Ook een erg leuk hotel!!
Er schieten me nog wat dingetjes te binnen:

-het leuke aan het wijnarrangement is dat Therese alle wijnen echt heeft uitgekozen bij de verschillende gerechten; en je krijgt daar ook uitleg bij. Maar apart een fles van de wijnkaart bestellen kan natuurlijk ook.

- ik zag op de kaart dat er ook een 4 gangen menu was voor iets van 92,50. Maar ze willen met zo,n grote tafel wel dat iedereen hetzelfde menu neemt. Wij kozen voor het Librije menu van 6 gangen. Dat was vorige keer 5 gangen. vandaar dat we nu iets meer geld kwijt waren, maar wat hebben we genoten!!

-knip-
Ik verheug me er enorm op!

Het is dus in elk geval zaak samen te besluiten welk menu we nemen? Gebeurt zoiets aan tafel, of is dat iets dat we eerder doorgeven?

En kan je dan nog aangeven dat je geen paté eet (en kreeft in mijn geval)?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38487976
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:

Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!
geniet nooit met mate
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:50:34 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38488186
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:43 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!

Geweldig hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38488197
Duderinnetje,

dat besluit je gewoon aan tafel. In het restaurant krijgen we altijd de kaart. De enige keer dat we in de keuken zaten kregen we geen kaart, maar zei Jonnie gewoon dat hij heel graag voor ons wilde koken en dat we maar even moesten overleggen hoeveel gangen we wilden. Hij raadde 5 aan en dat hebben we toen gedaan. Daarna vroeg hij meteen of iemand bepaalde dingen niet lust (ik: zoet), of iemand iets niet mag eten of er bepaalde dieeteisen zijn. daarna kwam Therese het hebben over de wijn en de waters e.d. Maak je echt geen zorgen; als je iets niet wil hoeft er niks. Je bent er koning!! En ze vinden niks raar of zo. Bij mij zeggen ze ook niet "maar onze toetjes zijn wel heel lekker hoor". Als ik dat niet wil krijg ik lekker kaas. Klaar! Niks is een probleem. Jij bent uit; dus jij mag het zeggen.
geniet nooit met mate
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:53:54 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38488307
Het grote aftellen is vanaf vandaag hier gewoon begonnen.
Heb er enorm veel zin in en behalve dat ik pricipieel een klein beetje bezwaar tegen eenden- en ganzenlever heb vreet ik verder gewoon alles wat de kost schaft, met uitzondering van varkensvlees (maar dat zag ik niet op het menu staan). Verder kan het mij niet visserig en schaaldierachtig genoeg zijn.

Dat hotel hebben we inderdaad uitgezocht vanwege de geringe afstand van de Librije.
's Middags lekker al op tijd inchecken, dan lekker even Zwolle verkennen (we kennen allebei de stad niet) en dan 's avonds lekker lopend naar de Librije en (eventueel) kruipend weer terug.
Yeah!

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 02-06-2006 21:55:06 (typo) ]
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:56:48 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38488397
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:50 schreef gimme.shelter het volgende:
Duderinnetje,

dat besluit je gewoon aan tafel. In het restaurant krijgen we altijd de kaart. De enige keer dat we in de keuken zaten kregen we geen kaart, maar zei Jonnie gewoon dat hij heel graag voor ons wilde koken en dat we maar even moesten overleggen hoeveel gangen we wilden. Hij raadde 5 aan en dat hebben we toen gedaan. Daarna vroeg hij meteen of iemand bepaalde dingen niet lust (ik: zoet), of iemand iets niet mag eten of er bepaalde dieeteisen zijn. daarna kwam Therese het hebben over de wijn en de waters e.d. Maak je echt geen zorgen; als je iets niet wil hoeft er niks. Je bent er koning!! En ze vinden niks raar of zo. Bij mij zeggen ze ook niet "maar onze toetjes zijn wel heel lekker hoor". Als ik dat niet wil krijg ik lekker kaas. Klaar! Niks is een probleem. Jij bent uit; dus jij mag het zeggen.
O dat had je volgens mij trouwens al eens verteld
Ik ben er echt een beetje hyper van. Wat golfer zegt: het echte aftellen is begonnen nu!

Super dat je nog even voor ons geïnformeerd hebt trouwens
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38488840
Heel veel plezier allemaal!! Nogmaals; als je iets niet lust, wil of kan eten: het is er geen enkel probleem. Net zoals met wijn, water, thee of koffie. Alles is goed daar. En je hoeft je ook niet sjiek te kleden of zo; het mag, maar ik zat gister gewoon in mijn spijkerbroekie te eten. Alles is daar goed; dat is zo ontzettend leuk aan De Librije. Heb het wel anders meegmaakt; in Brussel mocht mijn man zijn colbertje niet uit doen bij 30 graden!! Bah! Nog een tip: in de keuken is het best wel warm! Ik zat vorige keer (eind oktober! was buiten best koud) met een wollen trui zonder iets er onder. Was een foutje!! Niet super erg, maar het was wel warm. Hou daar rekening mee.
geniet nooit met mate
pi_38489199
Kunnen we morgen al? Het klinkt zo leukkkk allemaal en het duurt zo langggg allemaal

Dank gs voor al je leuke info!!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:30:45 #279
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38489741
quote:
Bah! Nog een tip: in de keuken is het best wel warm! Ik zat vorige keer (eind oktober! was buiten best koud) met een wollen trui zonder iets er onder. Was een foutje!! Niet super erg, maar het was wel warm. Hou daar rekening mee.
Zeg dat wel ja, jezus. Toen ik er stage liep hing er een thermometer vlak naast de passe, het was 37 graden (In de zomer werd het er boven de 40 graden volgens de mannen die er werken )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:14:54 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38491666
Oké, ik kom gewoon alleen in mijn zwembroek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38494503
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:08 schreef gimme.shelter het volgende:
. Heb het wel anders meegmaakt; in Brussel mocht mijn man zijn colbertje niet uit doen bij 30 graden!! Bah!
Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)
Helpt waar hij kan!
pi_38497243
Hoi allemaal,

Sorry heb een onverwachts drukke week gehad mail komt er vandaag aan. Ben nog zeker van de partij als jullie me nog willen hebben. Overigens ik be een Zij <g>
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:23:56 #283
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38498228
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:33 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat Martijn?
De prijs van het hotel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38501060
* owlet is jaloers! ooit, ooit...

Veel plezier allemaal!
pi_38502484
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 06:40 schreef TinyPet het volgende:
Hoi allemaal,

Sorry heb een onverwachts drukke week gehad mail komt er vandaag aan. Ben nog zeker van de partij als jullie me nog willen hebben. Overigens ik be een Zij <g>
Natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd En hoe meer zij'en hoe beter (sorry, heren )
pi_38503161
Klinkt leuk, veel plezier daaro

Ik had altijd gedacht dat er in De Librije wel een 'air' zou hangen qua dresscode. Maar na dat ik da van Gimme heb gelezen ben ik van gedachten van verandert, klinkt erg tof.
Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:32:07 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38503369
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:23 schreef glremme het volgende:
Klinkt leuk, veel plezier daaro

Ik had altijd gedacht dat er in De Librije wel een 'air' zou hangen qua dresscode. Maar na dat ik da van Gimme heb gelezen ben ik van gedachten van verandert, klinkt erg tof.
Voel je vrij om je aan te melden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38504012
I'd love to maar daar ben ik echt nog wat te jong voor
Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:36:08 #289
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38504653
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:05 schreef glremme het volgende:
I'd love to maar daar ben ik echt nog wat te jong voor
Waarom is 15/16 te jong?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2006 @ 15:43:20 #290
43556 miss_dynastie
pi_38504809
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:36 schreef Euc- het volgende:

[..]

Waarom is 15/16 te jong?
Omdat je dan wel héél lang moet werken/sparen voor 200 euro? Gokje hoor
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:49:30 #291
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_38506446
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat je dan wel héél lang moet werken/sparen voor 200 euro? Gokje hoor
Dus? Je moet er wat voor over hebben
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_38512584
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:43 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)
Dat was in Vila Lorraine in Brussel (1 ster). Terwijl ik wel tegen een onwijs blote enge rug zat aan te kijken van een vrouw van een jaar of 80! Dat mocht wel!
En verder was het nogal pijnlijk dat het jochie dat ons bediende (leerling met heel rood haar, een schatje) midden in de zaak keihard werd afgezeken vanwege een klein foutje dat hij had gemaakt. Echt, waar iedereen bijzat! ik vond dat niet leuk...ben de rest van de avond heel aardig voor hem geweest!! Het was een schatje!
geniet nooit met mate
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:56:49 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38512785
Ik heb o.a. De Librije net wel een mailtje via Stichting Wakker Dier gestuurd als protest tegen de paté

Hopelijk vergeeft 'Jon' het me
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38513933
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb o.a. De Librije net wel een mailtje via Stichting Wakker Dier gestuurd als protest tegen de paté

Hopelijk vergeeft 'Jon' het me
Tegen de pate?
Of tegen de lever?

Prima trouwens
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:49:01 #295
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38514213
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tegen de pate?
Of tegen de lever?

Prima trouwens
Eenden- en ganzenleverpaté dus.

klik

Overigens staat er ook een leuke lijst met diervriendelijke restaurants. Altijd handig om te weten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38514490
Oke duderije

Isa, even een vraagje tussendoor, eet jij veggie?
pi_38516084
Er is ook een vegetarisch menu te verkrijgen bij De Librije! Dus als jullie veggie willen eten kan dat ook. Ik denk alleen dat je dat wel met de hele tafel moet willen; hoe duur het is weet ik niet, maar het is er wel!
Hoop overigens dat jullie op het terras het aperitief kunnen gebruiken; het is een prachtig pleintje met heel mooi meubilair; maar het was donderdag echt te koud...
geniet nooit met mate
  zondag 4 juni 2006 @ 00:13:46 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38518069
Ik ga zeker niet vegetarisch eten bij de Librije, dus een eventuele vegetariër heeft wat mij betreft een probleem.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 juni 2006 @ 00:15:43 #299
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38518117
Ik ga me gewoon laten verrassen

Alleen geen mosselen, oesters en St. Jacobsschelpen voor mij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 4 juni 2006 @ 00:20:47 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38518254
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:

Alleen geen mosselen, oesters en St. Jacobsschelpen voor mij
Schelpdieren-allergie?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 juni 2006 @ 00:22:09 #301
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38518306
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:20 schreef golfer het volgende:

Schelpdieren-allergie?
Idd, binnen een paar uur hang ik dan de rest van de avond / nacht boven de pot en ben de volgende dag echt brak

Librije!! Komt dat zien, er is nog plek!!

[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 04-06-2006 00:42:08 (Linkje naar next topic geplaatst) ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')