abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:44:54 #26
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37475485
200 ben je zowiezo kwijt, je kunt nog gek doen met de wijnen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37475541
Het is wel veel zeg! ( al zou ik er graag ook eens willen dineren.)
Even sparen
pi_37477009
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
Maar mijn persoonlijke mening: Als je echt de top van een restaurant wilt ervaren ben je wel wat geld kwijt. Hier dus ook, en dan denk ik dat je wel in de buurt van die 200 komt. Als je een beetje liefhebber bent van goed eten dan zul je je echt vermaken bij de librije. Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 mei 2006 @ 02:14:40 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_37477062
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 mei 2006 @ 02:16:45 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37477088
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
Wat dat betreft zijn Bluezz en ik nooit onder de indruk van wat voor ster dan ook (ook niet die waarvoor jij werkt) en zullen we even kritisch als altijd onze recensie schrijven, ongeacht de naam of het aantal sterren of de reputatie van een zaak.
We gaan altijd uit van onze eigen standaard en smaak.
weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 mei 2006 @ 02:19:35 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_37477118
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:16 schreef golfer het volgende:

weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
Je hebt vast veel te veel betaald

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37477146
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:14 schreef tong80 het volgende:
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje

Een dag of 3 centerparcs of dit, doet het voor mij tong
pi_37477159
Kan alleen maar respect hebben voor je mening golfer. Uit eten gaan is een avontuur. De chef moet je verrassen met zijn smaken en technieken. Daarbij komt een goede bediening en ambiance. Kortom de totaal ervaring. Zoals ik al zei stellen de sterren naar mijn mening niet heel erg veel voor. Het is een status symbool geworden waar we onze prijzen naar opstellen.
Een ster wil zeggen dat je je onderscheid van de rest van je omgeving.
Een tweede ster is de moeite van het omrijden waard. Een derde ster is een reis op zich waard.
Sterren zijn leuk, maar het zijn geen wonderen.
Als ik echt heel eerlijk ben vind ik dat iedereen bij mij moet kunnen eten. Helaas kunnen velen dat door de prijs niet.
pi_37477183
Pilootje toch
pi_37477232
Laat de chef het niet horen
pi_37477239
hehe die post die je in de startpost quote

Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet
pi_37477256
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:

Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet
Nee, het net als een meeting dus
pi_37477259
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:
hehe die post die je in de startpost quote
Dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij ja

die vent wordt over gepraat alsof het god is
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  dinsdag 2 mei 2006 @ 02:42:39 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37477291
[OF]Pilafje(lootje) mail eens even een keer privé naar mij of Bluezz waar we je kunnen zien/ proeven koken?[/OF]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_37485121
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie

Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 14:11:06 #41
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37485547
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
A la carte is juist veel duurder! Tenzij je natuurlijk maar 2 of 3 gangen gaat bestellen.
Maar bij drie gangen a la carte zit je denk ik al op de prijs van een 4-gangen menu.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37485684
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor. Plus dat een menu vaak is samengesteld uit a la carte gerechten.
pi_37485996
Pilootje, Gert, Chielus, Karper zin om mee te gaan?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:54:36 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37486333
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:47 schreef Bluezz het volgende:
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie

Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
* Zwaait

Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:07:08 #45
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37486535
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

* Zwaait

Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...
Jullie mogen mee, van mij iig

Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37486857
Dude en Arty
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 15:27:40 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37486951
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Pilootje het volgende:
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor.
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.

En als je naar de prijs kijkt, ik heb het even opgezocht: een viergangenmenu heb je in de Librije voor 92,50 euro, en zesgangen voor 125 euro.
Al la carte kun je dat echt schudden. Dan ben je voor 4 gangen zo 140 euro kwijt.

Bluezz, ik ben nu twee keer bij de Librije geweest. De volgende keer dat ik schandalig veel geld uit geven in een restarant, wil ik iets anders proberen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:38:44 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37487198
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

Jullie mogen mee, van mij iig

Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
O geweldig! Ik word er helemaal een beetje rood van. De Librije stond al erg lang op de lijst namelijk!

Ik zal vanavond vragen of Arty ook daadwerkelijk mee wil. Het kan goed zijn dat hij 200 piek te gortig vindt en er liever wat anders mee doet en dat is zijn goed recht natuurlijk. Maar ik kom sowieso! Ik laat het zo snel mogelijk weten.

Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:39:06 #49
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37487206
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:27 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.
Dat is echt belachelijk hoor, bij de Librije wordt juist niet op aanbiedingen gekocht, er wordt gewoon een menu vastgesteld en daar worden de benodigde producten voor ingekocht, en dan de beste kwaliteit die er is. Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.

Juist de goedkopere restaurants kopen in op aanbiedingen, en passen daar de menukaart op aan.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 15:52:03 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37487519
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:39 schreef Euc- het volgende:
Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.
Ik bedoelde ook niet dat de betere restaurants de koopjes aflopen. Natuurlijk wordt er alleen topkwaliteit ingekocht. Maar daarbij wordt echt ook op de prijs gelet, ze zijn niet achterlijk.
Anders zou het marge verhaal op de inkoop ook niet kloppen. Want menu's zijn een stuk voordeliger dan a la carte. Dat is niet omdat de porties zoveel kleiner zijn. Behalve dan bij het 10-gangenmenu maar dat is maar goed ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')