Wat dat betreft zijn Bluezz en ik nooit onder de indruk van wat voor ster dan ook (ook niet die waarvoor jij werkt) en zullen we even kritisch als altijd onze recensie schrijven, ongeacht de naam of het aantal sterren of de reputatie van een zaak.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Wat ik wel wil opmerken is dat het jammer is dat je echt voor de sterren en de naam betaald.
Je hebt vast veel te veel betaaldquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:16 schreef golfer het volgende:
weet niet in welk sterrenrestaurant je werkt en of we die al hebben beoordeeld
Een dag of 3 centerparcs of dit, doet het voor mij tongquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:14 schreef tong80 het volgende:
Mijn god jullie laten je echt oplichten. 200 euro voor een etentje
Nee, het net als een meeting dusquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:33 schreef Repeat het volgende:
Maar OT: jullie gaan dus met een groepje mensen eten wat via een forum wordt afgesproken en jullie kennen elkaar verder niet![]()
Dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij jaquote:
A la carte is juist veel duurder! Tenzij je natuurlijk maar 2 of 3 gangen gaat bestellen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:09 schreef Pilootje het volgende:
Deze zaken zijn inderdaad erg duur, maar voor 200 euro kan je hem flink uit je broek laten hangen. Als je a la carte gaat eten, en niet te gek doet met de drank kan het voor veel minder.
* Zwaaitquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:47 schreef Bluezz het volgende:
gimme.shelter gaat niet mee, ze gaat de volgende ochtend vroeg op vakantie
Er zijn dus nog 5 plekjes aan tafel open voor de liefhebbers
Jullie mogen mee, van mij iigquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Zwaait![]()
Uiteraard eerst de plekken naar de vaste 'klanten' hier (ik ben maar een CUL-lurker), maar als er dan nog plek is voor Arty en mij...![]()
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Pilootje het volgende:
Van een a la carte gerecht kan ik beter de kwaliteiten van de kok bepalen, maar dat is iets persoonlijks. Een menu is net zo duur als een a la carte menu. Je betaald gewoon de inkoop + verkoop factor.
O geweldig!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef Euc- het volgende:
[..]
Jullie mogen mee, van mij iig
Er is gereserveerd voor 10 personen, maar je kunt al terecht vanaf 8 personen (in de keuken dan he..), we zitten nu dus op 5
Dat is echt belachelijk hoor, bij de Librije wordt juist niet op aanbiedingen gekocht, er wordt gewoon een menu vastgesteld en daar worden de benodigde producten voor ingekocht, en dan de beste kwaliteit die er is. Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar die inkoop is vaak lager, omdat er (in de betere restaurants) producten worden gebruikt die dié dag voor een interessante prijs op de kop konden worden getikt. Het menu wisselt dan ook dagelijks.
Je zult zien dat er in de Librije wel enige overlap is, maar dat er ook aparte gerechten in het menu zitten die niet op de kaart staan.
Ik bedoelde ook niet dat de betere restaurants de koopjes aflopen. Natuurlijk wordt er alleen topkwaliteit ingekocht. Maar daarbij wordt echt ook op de prijs gelet, ze zijn niet achterlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:39 schreef Euc- het volgende:
Het is echt onzin dat er in de betere restaurants juist goedkoper wordt ingekocht om meer winst te maken, de betere restaurants kopen juist alleen het beste wat er te krijgen is in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |