Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat gaat die avond eigenlijk ongeveer pp kosten ik lees bedragen van 130 tot 200 euro
O wat lijkt me dat leuk om te zeggenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Inmiddels is het (een stuk) duurder, maar zo zag de rekening er een jaar of vijf geleden in guldens uit.
De rekening werd voorgeschoten door één van ons, per creditcard, met de niet al te vaak gebezigde woordcombinatie "Maak er maar tweeduizend van."![]()
[afbeelding]
Voor de mensen die een hotel zoeken: op loopafstand van de Librije ligt het Campanile-hotel, 2p-kamers rond de 60 euro.
Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren? Niet dat ik me daar wat van aan zou trekken hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 10:54 schreef Vanyel het volgende:
Tweeduizend is wel een mooi rond bedrag, maar het is op die rekening natuurlijk wel een relatief karige fooi :p
Hij liet het in ieder geval niet merken.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook af te vragen, of ze niet een beetje teleurgesteld waren?
Lonen van het personeel liggen idd niet hoog, in de keuken lopen veel leerlingen en stagaires rond, die of niks krijgen (stagaires) of een leerlingensalaris, wat ook niet je van het is, maar je kunt er makkelijk van rondkomen. Bij dat soort bedrijven is het: voor jou 10 anderen. Toen karper en ik bij Parkheuvel zijn geweest eten hebben we op een rekening van 390 euro 40 euro fooi gegeven, maar achteraf gezien was dit teveel fooi, 20 euro was ruim voldoende geweest. 10 procent bovenop het bedrag wordt vooral in Amerika gedaan omdat het personeel daar ENORM weinig verdiend en moeten leven van de fooien. Wat dat betreft is het in Nederland zeer goed geregeld.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij liet het in ieder geval niet merken.
En bij de Librije eten mag dan wel duur zijn, de lonen voor het personeel liggen echt niet navenant hoog. Dus een tip van destijds ruim 40 gulden is gewoon best veel geld. Al zullen er wel mensen zijn die het gierig of lomp vinden om niet 190 gulden fooi te geven als zijnde 10 procent van het totaalbedrag. Maar die mensen zijn volgens mij niet goed bij hun hoofd.
De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mijquote:Op maandag 8 mei 2006 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
De Beuk heeft volgens mij maar één kamer. Weet jij dat euc? Zoek ik even een andere in Zwolle (ik kijk meteen even voor jou Isa).
oooooooooooooooooooow, dat begreep ik even niet van de sitequote:Op maandag 8 mei 2006 00:15 schreef Euc- het volgende:
[..]
De Beuk heeft 1 1 persoons kamer (die al gereserveerd is voor mij), 2 2 persoons kamer (die ook gewoon voor 25 euro p/p/p/n te huur is, en zover ik weet geen meerprijs bij een 1 persoonsbezetting, hoewel je met die bezetting nog goedkoper uitbent dan ergens anders) en een apart appartementje aan de achterkant van het huis.
ja of 40000 dropveters.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Moet je eens bedenken hoe veel glazen Leffe blond je voor dat geld kan drinken.
Hmm,. Leffe blond.
.
Onder de bij jou bekende voorwaarden hequote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoor net uit zeer betrouwbare bron dat Martijn & eega definitief meegaan. Dus dat maakt de stand...
O ja ik moet met je praten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Onder de bij jou bekende voorwaarden he![]()
Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Potverdrie, als karper nou zijn staartvin niet tegen de krib gooit dan zijn we er
O dan durf ik me er langzamerhand echt écht op te gaan verheugenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik begreep via, via, van Euc dat hij misschien nog 2 mensen had kunnen ronselen dus het ziet er naar uit dat het wel door zal gaan.![]()
![]()
Zeer aanklokkelijk jaquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Bluezz het volgende:
Lets doe de Duderije
Hoe was het uitzicht? Aan(k)lokkelijk?
Ja hè?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:51 schreef Isabeau het volgende:
Leuke naam voor een restaurant hoor: De Duderije
Ik zag het vrijdag ná mijn vak. alquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hè?![]()
Bluezz heeft het bedacht, ergens in dit topic. Maar natuurlijk ziet ze het nu pas![]()
Geen idee... we kunnen het als laatste redmiddel altijd proberen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:43 schreef Euc- het volgende:
Maar aan de andere kant, als we gewoon opbellen, dat er 3 man zijn afgevallen en we geen nieuwe kunnen regelen, zouden ze dan moeilijk doen? Ik heb er mijn twijfels bij..
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb vannacht van De Librije gedroomd
Alleen viel het enorm tegenWe konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen
Enfin, het echie kan nu in elk geval niet meer tegenvallen![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb vannacht van De Librije gedroomd
Alleen viel het enorm tegenWe konden niet in de keuken zitten omdat er een dubbele boeking was en we pasten niet aan één tafel dus vier mensen zaten apart en de zwezerik was niet gaar (of te taai . Daar zeurde mijn moeder (?) althans over) en Jonnie bleek een hele vervelende man
Vervolgens ging er vanalles mis op de énorme parkeerplaats van De Librije. We konden onze auto's niet meer vinden of zo en toen moesten we fietsen
Enfin, het echie kan nu in elk geval niet meer tegenvallen![]()
Ja deze is bedrog hoor hoop ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
*Zingt*
De meeste droooooooooooooooomen zijn bedrog
De meeste dan he
quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
Ja maar voor de rest die niet zo dik is met onze Jon dacht ik: ik vraag het effequote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Pfff hoelaat?
Is dat belangrijk?
Wij mogen bij onze Jon toch altijd komen wanneer we willen
half 8 geloof ik
[..]
Nog maar 6quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer
Bluezz
Duderije
Martijn
Annemiek
Isabeau
TT veranderen zoals Be zegt? Goed ideequote:
Eerst maar even zien wat de nieuwe TT doetquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
TT veranderd
V&A moet even gevraagd worden aan de mods daar, ik ben ffies weg
Iedereen mag meequote:Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber![]()
Mochten echter bekenden van jullie zich aanmelden begrijp ik dat volledig![]()
De bekenden hebben hun kans ook gehad hoor. We zijn nu juist naartsig op zoek naar de onbekendenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:39 schreef TinyPet het volgende:
Kan ik me als onbende van dit forum (wel al jaren lurker) misschien aanmelden. Heb ooit in een lang verleden Hotelschool gedaan ben dus zeker liefhebber![]()
Mochten echter bekenden van jullie zich aanmelden begrijp ik dat volledig![]()
Ja doe!quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:48 schreef TinyPet het volgende:
OK graag heb zin dan zal nog eens rondkijkenvoor anderen.
Half stoeltje en kindermenuutje dus?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:49 schreef Euc- het volgende:
Ik zei trouwens niet dat jullie me direct helemaal af konden schrijven, zo makkelijk komen jullie echt niet van me af hoor
Ik zei dat ik iets zou proberen te regelen. Reserve dus
Je staat gewoon op de lijst, klaar, Jonnie weet ervan, er is geen weg terugquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.![]()
P.S. We komen eten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:17 schreef TinyPet het volgende:
Hey Euc als jij meegaat maar ik ook nog meemag kijk ik er alleen maar naar uit heb altijd graag mee mogen lurken in jouw topics. Hotelschool was heel lang geleden was eerst geen held in de keuken heb er ook geen stage in gelopen maar toen was daar een leraar die me aan mijn oren omhoog heeft weten te trekken. Ben uiteindelijk met een 9 geslaagd. Ben nog steeds een heel tevreden hobbykok hoewel ik het zo nu en dan nog steeds leuk vind een culinair hoogstandje te doen of te eten.![]()
O je mag ook wel bij mij komen koken hoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 01:25 schreef TinyPet het volgende:
Rofl ben maar klein behuisd maar je bent welkom of mag ik komen koken LOL
In dat geval zijn wij ook van de partijequote:Op donderdag 25 mei 2006 01:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Lijkt me enig! Ná De Librije, bij wijze van Reünije![]()
stel je eens even een beetje voor, want je profiel laat niet veel los. Weet niet eens of M of V bent en geef eens leeftijdsindicatie?quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:13 schreef TinyPet het volgende:
Hey ik ben nog maar net insider rofl. Nee koken kan ik maar meekoken ook.
morgen al koken?quote:Op donderdag 25 mei 2006 03:28 schreef TinyPet het volgende:
Morgen goed?
Iddquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, voor de rode wijn... Duderije je had hem moeten chanteren
Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, voor de rode wijn... Duderije je had hem moeten chanteren
Ik wil hem er helemaal niet bijquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Kan Dude Arty niet mee krijgen?
Als goedmakertje ofzo?
Weet je al iemand dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach die laatste op de lijst komt wel goed hoor![]()
Je maakt het wel spannendquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:59 schreef TinyPet het volgende:
Ik heb nog even over dat introduceren nagedacht ik ben nogal een prive persoontje is er een manier dat ik dit tussen mij en mijn disgenoten kan laten? Email contact?
Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Idd, ik wacht de post van Dude afquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Oké, dan zien we hem wel doorgestuurd worden.
Ik zie dit nu pas. Ik heb niets ontvangenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:48 schreef TinyPet het volgende:
Niets spannends hoor maar heb geen zin mijn hele ziel blood te leggen voor het hele forum hier als relatieve nieuwkomer maar vind dat voor dit byzondere dineertje dat mijn disgenoten wel wat meer mogen weten. Dude morgen komt de email eraan je mag hem doorsturen aan de disgenoten:-)
Ja misschien kan ze polsen of dat een héééél groot probleem zou zijnquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:46 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg wel mail van gimmeshelter, die gaat morgen (op mijn verjaardag![]()
) daar eten, en vroeg zich af of ze het nog moest afzeggen... die 8e pers. schijnt niet te lukken, maar om het nu al af te zeggen?
Denk ik ook welquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:55 schreef Euc- het volgende:
Bel gewoon ff naar de Librije, leg de situatie uit, en zeg dat je waarschijnlijk met 7 personen komt, zullen ze denk ik niet zo een probleem vinden, want zo snel kun jij geen groepen regelen die zoveel geld uit willen geven. (Gok ik..), bel gewoon ff, er is altijd wel iets te regelen.
Top!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
menu en recensie post ik vanmiddag nog wel. Het was super!!!
Geweldig!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Zwolle! het was weegaloos! Jullie zijn vanharte welkom op 14 juli met 7 man in de keuken, Bluezz is de neiuwe contactpersoon, ze gaan heel goed voor jullie zorgen zeiden ze.
menu en recensie post ik vanmiddag nog wel. Het was super!!!
Wat kost dat?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:53 schreef golfer het volgende:
Edit:toevoeging Campanile Hotel is geboekt.
Ik ben na 2 glazen al dronkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:39 schreef gimme.shelter het volgende:
Isabeau, als je geen wijn wilt betaal je daar uiteraard niet voor. Alleen voor het water...bij ons was dat voor 2 personen ¤7! Dus daar val je je geen buil aan. Wijnarr. is 11 euro per gang, en ze schenken echt super royaal door! Heb een keer in het Amstel hotel gegeten, en daar kreeg je een lullig glaasje per gang en soms moest je drie kwartier wachten tussen de gangen door.....Dat gaat bij De Librije heel anders. je mag net zoveel wijn drinken als je wilt. Ze houden het heel goed bij! En de wijn is heerlijk!!
Same here. Anders geven we zoiets van te voren aan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Het water loopt me hier spontaan in de mond zeg, wat een mooie gerechten![]()
de ganzen- en eendenlever eten we liever niet zou dat erg zijn
Nope, ik zat net al de posthistory door te spitten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:10 schreef golfer het volgende:
Duderije, heb je intussen al mail ontvangen van TinyPet?
Zo niet, kan je hem/haar even mailen om er zeker van te zijn dat ze nog meegaat?
met jouw donkerblauwe kleurtje kan je toch mailadressen van users zien?
Ik verheug me er enorm op!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Campanile heeft als groot voordeel dat het op kruipafstand van de Librije zit en heel betaalbaar is! Hebben we vorige keer gedaan; dit keer hebben we in Fidder gelogeerd. Ook een erg leuk hotel!!
Er schieten me nog wat dingetjes te binnen:
-het leuke aan het wijnarrangement is dat Therese alle wijnen echt heeft uitgekozen bij de verschillende gerechten; en je krijgt daar ook uitleg bij. Maar apart een fles van de wijnkaart bestellen kan natuurlijk ook.
- ik zag op de kaart dat er ook een 4 gangen menu was voor iets van 92,50. Maar ze willen met zo,n grote tafel wel dat iedereen hetzelfde menu neemt. Wij kozen voor het Librije menu van 6 gangen. Dat was vorige keer 5 gangen. vandaar dat we nu iets meer geld kwijt waren, maar wat hebben we genoten!!
-knip-
Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Het water loopt me hier spontaan in de mond zeg, wat een mooie gerechten![]()
de ganzen- en eendenlever eten we liever niet zou dat erg zijn
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:43 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Sorry, ik zag deze vraag over het hoofd. Jonnie komt aan het begin van de avond bij je tafel staan en vraagt of er iets is wat je NIET wilt eten, of kunt eten...Dan maakt hij wat anders. Is totaal geen probleem. Ik houd niet van zoet, dus krijg ik dat niet. Vorig jaar waren we met mijn schoonzusje en zij kan niet tegen schaaldieren; kreeg ze ipv. langoustines iets anders heel lekkers! Gewoon melden en hij maakt iets anders voor je met een andere bijpassende wijn!
O dat had je volgens mij trouwens al eens verteldquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:50 schreef gimme.shelter het volgende:
Duderinnetje,
dat besluit je gewoon aan tafel. In het restaurant krijgen we altijd de kaart. De enige keer dat we in de keuken zaten kregen we geen kaart, maar zei Jonnie gewoon dat hij heel graag voor ons wilde koken en dat we maar even moesten overleggen hoeveel gangen we wilden. Hij raadde 5 aan en dat hebben we toen gedaan. Daarna vroeg hij meteen of iemand bepaalde dingen niet lust (ik: zoet), of iemand iets niet mag eten of er bepaalde dieeteisen zijn. daarna kwam Therese het hebben over de wijn en de waters e.d. Maak je echt geen zorgen; als je iets niet wil hoeft er niks. Je bent er koning!! En ze vinden niks raar of zo. Bij mij zeggen ze ook niet "maar onze toetjes zijn wel heel lekker hoor". Als ik dat niet wil krijg ik lekker kaas. Klaar! Niks is een probleem. Jij bent uit; dus jij mag het zeggen.
Zeg dat wel ja, jezus. Toen ik er stage liep hing er een thermometer vlak naast de passe, het was 37 gradenquote:Bah! Nog een tip: in de keuken is het best wel warm! Ik zat vorige keer (eind oktober! was buiten best koud) met een wollen trui zonder iets er onder. Was een foutje!! Niet super erg, maar het was wel warm. Hou daar rekening mee.
Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:08 schreef gimme.shelter het volgende:
. Heb het wel anders meegmaakt; in Brussel mocht mijn man zijn colbertje niet uit doen bij 30 graden!! Bah!
De prijs van het hotelquote:
Natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op zaterdag 3 juni 2006 06:40 schreef TinyPet het volgende:
Hoi allemaal,
Sorry heb een onverwachts drukke week gehad mail komt er vandaag aan. Ben nog zeker van de partij als jullie me nog willen hebben. Overigens ik be een Zij <g>
Voel je vrij om je aan te meldenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:23 schreef glremme het volgende:
Klinkt leuk, veel plezier daaro
Ik had altijd gedacht dat er in De Librije wel een 'air' zou hangen qua dresscode. Maar na dat ik da van Gimme heb gelezen ben ik van gedachten van verandert, klinkt erg tof.
Waarom is 15/16 te jong?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:05 schreef glremme het volgende:
I'd love to maar daar ben ik echt nog wat te jong voor
Dus? Je moet er wat voor over hebbenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je dan wel héél lang moet werken/sparen voor 200 euro? Gokje hoor![]()
Dat was in Vila Lorraine in Brussel (1 ster). Terwijl ik wel tegen een onwijs blote enge rug zat aan te kijken van een vrouw van een jaar of 80! Dat mocht wel!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:43 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Waar was dat in Godsnaam? Wat zouden ze doen, je eruit zetten? Dan zou ik denk ik niet willen betalen.(zeg ik nu stoer...)
Tegen de pate?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb o.a. De Librije net wel een mailtje via Stichting Wakker Dier gestuurd als protest tegen de paté
Hopelijk vergeeft 'Jon' het me![]()
Eenden- en ganzenleverpaté dus.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tegen de pate?
Of tegen de lever?
Prima trouwens
Schelpdieren-allergie?quote:Op zondag 4 juni 2006 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Alleen geen mosselen, oesters en St. Jacobsschelpen voor mij
Idd, binnen een paar uur hang ik dan de rest van de avond / nacht boven de pot en ben de volgende dag echt brakquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |