Leuk nummer voor een jubeltopicquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:48 schreef Berkery het volgende:
Zevenhonderdzeventien, ja dat is een mooi getal!
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:55 schreef ranja het volgende:
"At last" ofzo?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:03 schreef ranja het volgende:
Live at last?
Ik woonde ooit 5 min. lopen van Paradiso en de Melkweg, en toen ging ik ook weinig naar concerten. Heb daar wel eens spijt vanquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:15 schreef ranja het volgende:
Ik snap ineens waarom ik bijna nooit naar concerten in Amsterdam ga. Vanavond naar het Van Gogh museum geweest, dat gaat om 10 ur dicht en ben dan om 12 uur thuis. De meeste concerten duren langer dan toto 10 uur... Hm.
Dat komt omdat je treint. Met de auto zijn je problemen opgelostquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:15 schreef ranja het volgende:
Ik snap ineens waarom ik bijna nooit naar concerten in Amsterdam ga. Vanavond naar het Van Gogh museum geweest, dat gaat om 10 ur dicht en ben dan om 12 uur thuis. De meeste concerten duren langer dan toto 10 uur... Hm.
Is dat tijdens de Excelsior-verjaardagsavond?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:19 schreef ranja het volgende:
Morgenavond ga ik daarentegen naar Utrecht naar een concert, de volgende in de Singles club wat betekent dat 2 Nederlandse bands spelen en je aan het einde van de avond een split 7" van beide bands krijgt.
Noem 1 van die bands die ik morgenavond ga zien.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:28 schreef GLO het volgende:
Is dat tijdens de Excelsior-verjaardagsavond?
Echt waar?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:21 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik woonde ooit 5 min. lopen van Paradiso en de Melkweg, en toen ging ik ook weinig naar concerten. Heb daar wel eens spijt van![]()
Aha. File- en parkeerleed bedoel je? En ja, bob zijn. Ik heb 1 x in de cel gezeten, plus ontzegging rijbevoegdheid en 500 piek boete omdat ik dronken achter het stuur zat. Het is gek, maar ik was in één klap genezenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:29 schreef ranja het volgende:
Ja, op zich wel. Maar dan moet er iemand bob zijn. En ik ga direct vanuit m'n werk, wat betekent dat ik 's ochtends een probleem heb als ik met de auto naar m'n werk moet.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:35 schreef GLO het volgende:
[..]
Aha. File- en parkeerleed bedoel je? En ja, bob zijn. Ik heb 1 x in de cel gezeten, plus ontzegging rijbevoegdheid en 500 piek boete omdat ik dronken achter het stuur zat. Het is gek, maar ik was in één klap genezen![]()
Wel als het weekend is en je in het centrum van Rotterdam moet zijn. Nou zijn niet alle concerten op vrijdag en zaterdag en woon ik bepaald niet in het centrumquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb echt een hekel aan met de auto richting A'dam. Maar ik heb sowieso een hekel aan autorijden. Maar A'dam - R'dam is met het nachtnet toch prima te doen? Ik vind het altijd wel ff lekker bijkomen dat uurtje met de trein.
Tja, doordeweeks is minderquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Wel als het weekend is en je in het centrum van Rotterdam moet zijn. Nou zijn niet alle concerten op vrijdag en zaterdag en woon ik bepaald niet in het centrum
Hm, als ik bob ben dan heb ik geen moeite met niks drinken. Niet 2 of 1, maar gewoon niks.Maar het is wel een beetje jammer als je bij zo'n concert bent en je aan de cola/7up/whatever moet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:35 schreef GLO het volgende:
Aha. File- en parkeerleed bedoel je? En ja, bob zijn. Ik heb 1 x in de cel gezeten, plus ontzegging rijbevoegdheid en 500 piek boete omdat ik dronken achter het stuur zat. Het is gek, maar ik was in één klap genezen![]()
Nee, wist ik niet. Maar dat idee van één imago is wel een beetje achterhaald. Dat je Johan en Daryll-Ann saai vindt is een kwestie van smaak (wel een hele rare smaak, maar soitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:36 schreef ranja het volgende:
Oh dat was jou nog niet bekend? Ze zijn gewoon de Coldplay van de nederlandse platenlabels. Meeste bands die er op zitten spelen van die saaie inspiratieloze gitaarpop. Daryll Ann, Johan,![]()
Ha, van dat soort verhalen willen wij natuurlijk de juicy details weten. Brand los....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:42 schreef ranja het volgende:
ik ben m'n rijbewijs om een andere reden een poosje kwijtgeweest en dat was niet leuk
Ik kom juist in de auto heerlijk bij. Lekker scheuren en hard meezingen met de carstereo. Dat doe je toch niet zo gauw in de treinquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb echt een hekel aan met de auto richting A'dam. Maar ik heb sowieso een hekel aan autorijden. Maar A'dam - R'dam is met het nachtnet toch prima te doen? Ik vind het altijd wel ff lekker bijkomen dat uurtje met de trein.
Ik probeer de auto echt zo veel mogelijk te vermijden. Heb echt een hekel aan autorijden. Gelukkig is het waar ik nu woon toch praktischer om alles met het OV of de fiets te doenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:47 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik kom juist in de auto heerlijk bij. Lekker scheuren en hard meezingen met de carstereo. Dat doe je toch niet zo gauw in de trein
Mwah, ZZZ en Spinvis zijn voor mij eerder een bevestiging dat ik ver van Excelsior moet blijven dan het tegenovergstelde. Ik zag trouwens net tot m'n schrik dat de ene band die ik morgen zie ook op Excelsior gezeten heeftquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:44 schreef GLO het volgende:
Nee, wist ik niet. Maar dat idee van één imago is wel een beetje achterhaald. Dat je Johan en Daryll-Ann saai vindt is een kwestie van smaak (wel een hele rare smaak, maar soit), maar Excelsior is allang niet meer louter een gitaarpoplabel meer. Voorbeelden: zZz, El Pino & The Volunteers, Spinvis, Lefties Soul Connection...
Pas maar op, straks ben je het verleerdquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heb nu geloof ik al bijna een half jaar geen auto meer gereden![]()
Aha. Benjamin B?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Mwah, ZZZ en Spinvis zijn voor mij eerder een bevestiging dat ik ver van Excelsior moet blijven dan het tegenovergstelde. Ik zag trouwens net tot m'n schrik dat de ene band die ik morgen zie ook op Excelsior gezeten heeft
Ha, ex-The Poniesquote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:03 schreef ranja het volgende:
Ik heb trouwens wel 1 Excelsior cd maar dat was wel even slikken voor ik naar de kassa liep hoor... van The Heights is die.
Hm. Het moet toch een band met een dame erin zijn, anders ga jij niet kijken...quote:
quote:2003: Tussen de opnames van haar debuutalbum door doeteen aantal optredens met muziek van onder meer Joy Division en The Buzzcocks op de Nederlandse premierefeesten van de Britse film 24 Hour Party People.
Oh jammer, de naam is me nl. net weer te binnen geschoten: Damer. Maar niet dus.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:27 schreef ranja het volgende:
Nee, die andere band zit maar 1 dame in en 3 of 4 heren.
Die hebben op Excelsior gezeten. En Felix Maginn is een nieuwe band begonnen. Vandaar.quote:En ik kan niks over Supersub vinden.
Redivider heeft ooit de Grote Prijs van Nederland gewonnen, dus daar hebben echt wel mensen van gehoord (in elk geval de 1200 man in het uitverkochte Paradiso)quote:Wel over Rediviver waat het een voortzetting van schijnt te zijn. Maar ja, wie heeft daar ooit van gehoord.
Damer ken ik niet, maar ART is het inderdaadquote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:31 schreef GLO het volgende:
Redivider heeft de Grote Prijs van Nederland gewonnen, dus daar hebben echt wel menasen van gehoordEn de voortzetting is Alamo Race Track
Check 'em out: Damerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:36 schreef GLO het volgende:
Ik denk dat jij Damer wel kan waarderen.
Ja hoor, maar doe er dan tenminste een hintje bij?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:22 schreef tong80 het volgende:
Ik dacht ik maak het niet te makkelijk is dat ok ?
Heb je Damer al uitgecheckt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:24 schreef ranja het volgende:
Gave foto wel maar ik durf niet eens te gokken of het een man of een vrouw is
Ja, klinkt wel... aardig. Niet dol entousiast. Beetje Lais-achtig. Maar volgens mij zijn er weinig nummerd van de 2e plaat te luisten, die zou wat steviger zijn.quote:
Nee, met EP2 zijn ze niet erg scheutig qua streams. Probeer deze 3voor12-live-links eens. Ze zijn wel een beetje oud, maar je krijgt wel een indruk:quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, klinkt wel... aardig. Niet dol entousiast. Beetje Lais-achtig. Maar volgens mij zijn er weinig nummerd van de 2e plaat te luisten, die zou wat steviger zijn.
Oh! Dinges van dinges het geluid van hersens die krakenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:41 schreef tong80 het volgende:
Zie zijn make up maar ook z'n Tatoes
[afbeelding]
Er loopt een draadje naar een eerdere vraag van mij, meer dan een half topic geleden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:43 schreef Asmodian het volgende:
Social Distorition
![]()
TeVens Partijdige muzieksmaak
Geen idee over GLO's vraag trouwens
Wat een hatelijk plek is nummer 11 tochquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe openingspost & de nieuwe stand (tot 700)...
Morgen of overmorgen het laatste staartje.
[afbeelding]
TSE +1 en een nieuwe vraag...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Norah Jones?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:21 schreef belsen het volgende:
Dat lijkt East Bay Ray wel, dusseh Dead Kennedys in een heel foute bezetting?
quote:(also known as
) is an alternative/rock band created by
guitarist/vocalist Tom DeLonge alongside former Hazen Street and Box Car Racer guitarist David Kennedy, ex-Distillers bassist Ryan Sinn and Offspring drummer Atom Willard.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:Da's die nieuwe band van die Blink 182 gozer....
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:53 schreef GLO het volgende:
Angel Mint?
Cap_Red+1quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
angels and airwaves
dat bestaat toch alleen uit negers?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef jerver73 het volgende:
de la soul?
Ze zijn ongetwijfeld al wel eens langsgekomen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:08 schreef GLO het volgende:
Heel bekend
Geen hiphop, wel allegaartje uit Brooklynquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:18 schreef GLO het volgende:
Doe 's een hintje? Of alleen uit welk land desnoods. Heb nu echt geen idee in welke richting ik moet denken. Lijkt me geen hiphop, maar ja
Maar de Brooklyn Funk Essentials is vast te makkelijk gedacht?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Geen hiphop, wel allegaartje uit Brooklyn
die vind ik HEEL goed. Maar die zijn het niet. Dilated peoples ook niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:23 schreef GLO het volgende:
[..]
Maar de Brooklyn Funk Essentials is vast te makkelijk gedacht?
Nee, serieuze muzikanten. Wel NL.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:38 schreef Captain_Redbeard het volgende:
wipneus & pim ??
quote:Utrechts dance-duo dat zich laat inspireren door een rijk scala aan invloeden, variërend van obscure funk, Italiaanse filmmuziek, blaxploitation en vergeten sixties-deuntjes. Deze invloeden worden door de groep samengesmolten tot aanstekelijke party-dance à la Fatboy Slim.
quote:Met de in 2001 uitgebrachte single Midnight At Gigi's, de cd Autorama en hun goed verzorgde website weet het duo in een korte tijd een klein maar internationaal publiek aan zich te binden.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef jerver73 het volgende:
nu weer op de luisterpaal.... black market audio...
is niet wat ik zoek.....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:09 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
het is geen queen,maar het deuntje zit ook in die song
quote:As a composerhas been active since the early 80’s as a sample and remix enthousiast. As audio sample technology matured also
audio compositions matured. But
field of development is not only focussed on audio, in contrary, the visual side of his compositions has always played an important role in his compositions. In the eighty’s that was limited to simple animations and mixing samples from different movies through the audio mixes, but since 1991, when he started his studies on the Utrecht school of arts faculty Image and media technology (graduated cum laude in 1996), he could invest more time in the visual side of the Sample madnesS concept.
Idemquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Wel semi-bekende koppen. Maar vooralsnog geen idee.
quote:
Ik ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
DaisyDuke +1
Ik kan ze erg waarderen![]()
Nu wel ja.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:
dat wel c-mon & kypski ??
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Alice Deejay?
quote:Julius Ceasar and the Roman Empire
Couldn't conquer the blue sky
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:33 schreef DaisyDuke het volgende:
Crowded House, weather with you
#7quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Brian Wilson?
#21quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:47 schreef Berkery het volgende:
Lou Reed?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:49 schreef Berkery het volgende:
Neil Young?
quote:100 Best Living Songwriters
1. Bob Dylan
2. Neil Young
3. Bruce Springsteen
4. Waits/Brennan
5. Paul McCartney
6. Leonard Cohen
7. Brian Wilson
8. Elvis Costello
9. Joni Mitchell
10. Prince
11. Randy Newman
12. Jagger/Richards
13. Paul Simon
14. Stevie Wonder
15. Willie Nelson
16. David Bowie
17. Holland/Dozier/Holland
18. U2
19. Patty Griffin
20. Van Morrison
21. Lou Reed
22. Lucinda Williams
23. John/Taupin
24. Jeff Tweedy
25. Chuck Berry
26. R.E.M.
27. Radiohead
28. Robbie Robertson
29. Tom Petty
30. John Prine
31. Carole King
32. Leiber/Stoller
33. Pete Townshend
34. John Fogerty
35. Steve Earle
36. Beck
37. Smokey Robinson
38. Kris Kristofferson
39. Led Zeppelin
40. Bacharach/David
41. Ray Davies
42. Loretta Lynn
43. Ryan Adams
44. Al Green
45. Jackson Browne
46. David Byrne
47. Sufjan Stevens
48. Welch/Rawlings
49. Cat Stevens
50. Public Enemy
51. Penn/Oldham
52. Paul Westerberg
53. James Taylor
54. Aimee Mann
55. Dolly Parton
56. James Brown
57. Morrissey
58. Sly Stone
59. Jack White
60. Jimmy Webb
61. John Hiatt
62. Sting
63. Richard Thompson
64. Andy Partridge
65. Bill Mallonee
66. Charles Thompson
67. Conor Oberst
68. Allen Toussaint
69. Merle Haggard
70. Alex Chilton
71. Vic Chesnutt
72. Michael Jackson
73. Julie Miller
74. Over the Rhine
75. Ron Sexsmith
76. Will Oldham
77. Bruce Cockburn
78. Robert Pollard
79. Stephen Malkmus
80. Pink Floyd
81. The Flaming Lips
82. John Darnielle
83. Fleetwood Mac
84. They Might Be Giants
85. David Bazan
86. Sam Beam
87. Lyle Lovett
88. Parliament
89. Victoria Williams
90. Nick Cave
91. Drive-By Truckers
92. Alejandro Escovedo
93. Joseph Arthur
94. Sam Phillips
95. Patti Smith
96. Jimmy Cliff
97. Josh Ritter
98. Jay Farrar
99. Outkast
100. T. Bone Burnett
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:48 schreef Captain_Redbeard het volgende:
bob marley ?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:39 schreef DaisyDuke het volgende:
de 'top 100 best living songwriters'.
Laat me raden: Paste Magazine is een Amerikaans blad?quote:
oh ja. oeps. ik was al pissig dat hij niet in het lijstje stondquote:
Ik mis inderdaad ook NME darlings als de Gallagher's en de Doherty's...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Laat me raden: Paste Magazine is een Amerikaans blad?
Ik mis er nog wel meer.....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad ook NME darlings als de Gallagher's en de Doherty's...
Hmmm mijn bronnen zeggen 1982. Ik heb het in ieder geval destijds niet bewust meegemaakt. Je wist het of je hebt het opgezocht?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:53 schreef Gambolputty het volgende:
Maak er '83 van. Ik vind het overigens een af-grij-se-lijk nummer.
dolle hond +1quote:
Idd opgezocht, ik had 'm van de foto nooit herkend. Wel van de lyrics maar ik was weer eens te snel met opzoeken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:57 schreef knars het volgende:
[..]
Hmmm mijn bronnen zeggen 1982. Ik heb het in ieder geval destijds niet bewust meegemaakt. Je wist het of je hebt het opgezocht?
Zo goed als gratis hè?quote:Op zondag 4 juni 2006 01:21 schreef knars het volgende:
Debut van Björk
En als dank doe je een moeilijke terug?quote:Op zondag 4 juni 2006 01:25 schreef knars het volgende:
Hoofdbrekertje voor de nachtbrakers: wat de overeenkomst tussen KLF en Lawnmower Deth?
bijnaquote:Op zondag 4 juni 2006 01:43 schreef GLO het volgende:
Oh, Liberation Front is een song van Lawnmower Deth?
quote:Op zondag 4 juni 2006 01:54 schreef GLO het volgende:
Metallica Liberation Front?
Ow, lees ik weer niet goedquote:Op zondag 4 juni 2006 02:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mower Liberation Front dus?
Ook zaterdagnacht moet je scherp blijven in triviaquote:
Ah, een kenner!quote:Op zondag 4 juni 2006 02:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mower Liberation Front dus?
Watte van wie?quote:no tricks no soap box politics
No guns just blunts we kick this just for fun
GLO+1quote:Op zondag 4 juni 2006 02:10 schreef GLO het volgende:
Dog Eat Dog - No Fronts
Het is half 3 op zaterdagnachtquote:
Kom, daarnet kon je ook scherp zijnquote:
quote:....Apple?
Ja, dat was een mega-intikkerquote:
Lunch Box?quote:
Heb je ook zo'n honger?
Apple bite?quote:
Ook niet. Kom, wie tikt dit voorproefje even in?quote:Op zondag 4 juni 2006 02:36 schreef Beathoven het volgende:
snackbox?
O kijk, toch nogquote:Op zondag 4 juni 2006 02:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Apple bite?
ik ga trouwens wel slaapie doen nu
Voor de liefhebbers: hier ook een leuke versie.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:54 schreef knars het volgende:
uit de lyrics van zijn grootste (en voor zover ik weet ook zijn enige) hit:
"Dressed up like a million dollar trouper
Trying hard to look like Gary Cooper (super duper)"
Dat was-ie ook. Waarschijnlijk zou hij eerder herkend worden als hij geen bladmuziek, maar een glas in z'n hand had.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ziet er bekend uit
Nee, dit is een Engelsman, geboren in Mozambique, met Libanese en Griekse ouders opgegroeid in Johannesburg, lees ik netquote:Op zondag 4 juni 2006 12:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Tony Bennett?
scrutinizer+1quote:Op zondag 4 juni 2006 12:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Tricky?
Nope, de foto is uit 1978.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:21 schreef DaisyDuke het volgende:
apl.de.ap?
Ook niet. Meneer komt uit New Orleans.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:25 schreef Neleos het volgende:
Gill Scott Heron?
Yepquote:Op zondag 4 juni 2006 12:43 schreef Asmodian het volgende:
Oh wacht, broers? Is het Aaron Neville?
Yayquote:
Namens Asmodian:quote:Op zondag 4 juni 2006 12:59 schreef bartrid het volgende:
Alkaline Trio?
Opgezocht en dat is goedquote:Op zondag 4 juni 2006 12:59 schreef bartrid het volgende:
Alkaline Trio?
quote:Some 40 different members passed through the group's ranks over the next half of the decade, but throughout their focal point remained singer/guitarist Anton Newcombe, who along with bassist Matt Hollywood, guitarist Dean Taylor, organist Mara Regal, accordionist Dawn Thomas, drummer Brian Glaze and Spokesman for the Revolution Joel Gion recorded the's 1995 shoegazer-influenced debut LP Methodrone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |