dat is een heel andere discussie.quote:
Ze zijn dus niet gerechtigd daarom wordt er teruggevordert. weer zo'n politicus die gezakt is voor het inburgerings onderdeel nederlands.quote:Volgens raadslid Sadet Karabulut worden 'de rechten van uitkeringsgerechtigden systematisch geschonden'.
Hier meer.quote:De SP is voorstander van controle op de rechtmatigheid van uitkeringen. "Hierbij heeft de gemeente Amsterdam echter wel de plicht om de rechtspositie van de uitkeringsgerechtigden te waarborgen", aldus Karabulut. Uit de tientallen klachten die bij de SP, de advocatuur en de bijstandsbond zijn binnengekomen blijkt dat van een zorgvuldige uitvoering nog altijd geen sprake is, en dat rechten van uitkeringsgerechtigden systematisch worden geschonden.
Wat een walgelijk rechtse aannamequote:Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef pmb_rug het volgende:
Ik lees net dit bericht op de frontpage.
ben ik de enige die het vind of is het gewoon bittere noodzaak om klaplopers achter hun reet aan te zitten? of iig te checken dat geld gaat waar het gaan moet?
Als je besluit mensen een uitkering te geven zul je ook moeten controleren of ze die niet ten onrechte ontvangen. Het ene besluit lokt het andere uit en voor je het weet leidt dat tot een domino-effect van uitkeren en controleren waarbij de kosten van het controleren die van het uitkeren zelfs nog zullen overtreffen. Het in stand houden van een verzorgingsstaat leidt dus altijd onherroepelijk tot een politiestaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef pmb_rug het volgende:
ben ik de enige die het vind of is het gewoon bittere noodzaak om klaplopers achter hun reet aan te zitten? of iig te checken dat geld gaat waar het gaan moet?
check de sp... die willen het checken compleet afschaffen!!![]()
is er iemand die mij dit uit kan leggen?
naja, om te beginnen: niet iedereen in de bijstand is een klaploper, net zomin dat iedere politiek rechtsig georienteerd persoon (lees: TS) een door pa's erfenis rijkgemaakte klapgladiool is (alhoewel.....)quote:ben ik de enige die het vind of is het gewoon bittere noodzaak om klaplopers achter hun reet aan te zitten? of iig te checken dat geld gaat waar het gaan moet?
Als je op de gemeenschap teert heeft de gemeenschap het recht te weten wat je uitspooktquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:09 schreef simmu het volgende:
ze hebben het erover of jij als je in de bijstand zit, gewoon maar dient te accepteren dat jij geen enkele privacy hebt in je eigen huis. maar goed, naar wat ik lees van de TS heeft iemand in de bijstand uberhaubt geen recht op een (t)huis. en zeker niet op een uitkering.
ik weet best dat er mensen zijn die er misbruik van maken, maar er zijn ook zat mensen die gewoon niet bijster slim of handig ofzo zijn, en dat vangnet zo nu en dan nodig hebben. dan nog; het bericht gaat erover dat mensen met een bijstandsuitkering verplicht wordt om opsporingsambtenaren van de bijstand (controleurs dus) binnen te laten.
en dat komt aan het fundamentele recht wat mensen hebben om andere mensen de toegang te weigeren.
Tot op zekere hoogte.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je op de gemeenschap teert heeft de gemeenschap het recht te weten wat je uitspookt
Tenslotte zijn de rechtse partijen al goed genoeg in het verkloten van de maatschappijquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
Linkse partijen zouden zowiezo niet mogen regeren, een beetje blaten aan de zijlijn is meer dan genoeg.
Nee politie staatje spelen en onderworpen worden door alle grote bedrijven das lekker.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
Linkse partijen zouden zowiezo niet mogen regeren, een beetje blaten aan de zijlijn is meer dan genoeg.
daarvoor heeft de gemeenschap al een rijtje mogelijkheden .. maar het is toch bij de zotte af als een aantal personen op iedere uur van de dag je huis binnen mogen komen en door je laden woelen om te kijken of er alleen jouw ondergoed in ligt .. en als je dat niet toestaat ben je je inkomen kwijt ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je op de gemeenschap teert heeft de gemeenschap het recht te weten wat je uitspookt
Ja, maar da's ingewikkeld voor sommigen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:41 schreef dVTB het volgende:
Ik snap deze discussie niet. Volgens mij is iedereen, dus ook PvdA, GL en SP, het erover eens dat je uitkeringsgerechtigden moet controleren op de rechtmatigheid van die uitkering. Het gaat er slechts om dat je het zodanig doet dat er geen rechten van die mensen worden geschonden. En met die rechten wordt dan NIET het recht op een uitkering bedoeld, maar andere rechten zoals privacy, rust, etc...
da's afhankelijk van je situatie .. 4 keer minimaal (per maand)quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:49 schreef Misanthropist het volgende:
hoe veel moet een uitkeringsgerechtigde eigenlijk solliciteren?
En die mogenlijkheid wordt dus geweigerd..quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
daarvoor heeft de gemeenschap al een rijtje mogelijkheden .. maar het is toch bij de zotte af als een aantal personen op iedere uur van de dag je huis binnen mogen komen en door je laden woelen om te kijken of er alleen jouw ondergoed in ligt .. en als je dat niet toestaat ben je je inkomen kwijt ?
willekeurige situatie .. je moet je kind van school halen dus je moet weg ergo je kan hun niet binnenlaten .. uitkering kwijt ? Of je hebt net gehoord dat je moeder is overleden en dan komt zo'n kudde tandenborstels tellen ? Nog maar afgezien hoe zoiets moet gaan aankomen als je kinderen in huis hebt .. je wordt gewoon voor de ogen van je kinderen vernedert, maar je mag niet vragen of ze op een ander tijdstip terug kunnen komen ..
Het is wel zo dat je als bijstandsgerechtigde minder rechten hebt dan een verdachte van een misdaad. Er mag wel heel diep ingegrepen worden in de persoonlijke levenssfeer.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet gerechtigd daarom wordt er teruggevordert. weer zo'n politicus die gezakt is voor het inburgerings onderdeel nederlands.
Aboutaleb is toch van de linkse PvdA? Dan begrijpt links het toch prima?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef pmb_rug het volgende:
check de sp... die willen het checken compleet afschaffen!!![]()
is er iemand die mij dit uit kan leggen?
Liever een wereldoorlog door Rechts dan een burgeroorlog door Links. Ik weet graag vantevoren wie mn vijanden zijn zeg maar.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee politie staatje spelen en onderworpen worden door alle grote bedrijven das lekker.
dream on. denk nog ff verder als rechts de 3e wereld oorlog heeft veroorzaakt
In Nederland doen we dan gezellig met rechts meequote:Op woensdag 31 mei 2006 15:32 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Liever een wereldoorlog door Rechts dan een burgeroorlog door Links. Ik weet graag vantevoren wie mn vijanden zijn zeg maar.
Daar zal iedereen het over eens zijn. Het punt is alleen dat controle altijd een bepaalde schending van de privacy met zich meebrengt. Het is daarom ook volstrekt onzinnig om, zoals de SP dat graag ziet, de controles per definitie stop te zetten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:41 schreef dVTB het volgende:
Ik snap deze discussie niet. Volgens mij is iedereen, dus ook PvdA, GL en SP, het erover eens dat je uitkeringsgerechtigden moet controleren op de rechtmatigheid van die uitkering. Het gaat er slechts om dat je het zodanig doet dat er geen rechten van die mensen worden geschonden. En met die rechten wordt dan NIET het recht op een uitkering bedoeld, maar andere rechten zoals privacy, rust, etc...
Oe, veel! Das wel 1 keer per week!quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:05 schreef moussie het volgende:
da's afhankelijk van je situatie .. 4 keer minimaal (per maand)
Jij ook alquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Oe, veel! Das wel 1 keer per week!
doet me denken aan toen ik werkloos raakte solliciteerde 10 keer per dag en liep gewoon bedrijven binnen en vroeg naar de baas. Dan ben je heus geen maand werkloos als je een beetje fatsoenlijk overkomt.[/sup]
45 miljoen euro in 1 stad wil ik niet weinig noemenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:50 schreef Maar-T het volgende:
TS Durf je wel tegen de zwakkeren? Je moet weten dat het bedrag van de uitkeringsfraude een fractie is van de faillissementsfraude.
Ik heb uitsluitend d66 en VVD gestemd dus maak mij niet uit voor linkse rakker.
En het heeft niks met links te maken want de sp en PvdA hebben het echt niet zo op uitkeringsfraudeurs hoor! Die lusten ze ook wel rauw. Groenlinks is natuurlijk weer een ander verhaal
als ik dat doe met bedrijven hier in de buurt ben ik binnen 2 dagen klaar .. en een uitkering is nou ook weer niet zo ruim dat je je kan veroorloven veel ervan te besteden aan reizen in de omgeving of het schrijven van stapels sollicitaties ..quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:
Oe, veel! Das wel 1 keer per week!
doet me denken aan toen ik werkloos raakte, solliciteerde 10 keer per dag en liep gewoon bedrijven binnen en vroeg naar de baas. Dan ben je heus geen maand werkloos als je een beetje fatsoenlijk overkomt.
Veel controles zijn inderdaad kleinzielig maar dat komt omdat het aantonen van bijstandsfraude ook op dergelijke triviale zaken terugvalt. Hoe moet je anders aantonen dat mensen wel of niet samenwonen. In ieder geval niet door officiele documenten of verklaringen...quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:07 schreef RM-rf het volgende:
Punt is gewoon dat veel van die controle nogal kleinzielig zijn, tandenborstels tellen ...
Structureel 45 miljoen euro in 1 stad vrijspelen is niet weinig...quote:de kosten van zulke controles zijn gewoon te hoog en zijn dit niet waard, het kost veel geld aan die controle-ambtenaren die dat rotwerk moeten doen (waarvor volgens mij al en draadje los moet zijn, als je dat controlewerk wilt gaan doen) ... en deze leveren niet tot nauwelijks serieusze besparingen op wat betreft de fraudeurs _die_ ze dan zouden pakken.
Het is domweg een duur werkverschaffingstraject, niets meer en niets minder.
dat ligt er ook maar aan in hoeverre het kennelijk een enorm voordeel biedt dat mensen die samenwonen een groot voordeel eraan hebben dit te 'verdoezelen'...quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Veel controles zijn inderdaad kleinzielig maar dat komt omdat het aantonen van bijstandsfraude ook op dergelijke triviale zaken terugvalt. Hoe moet je anders aantonen dat mensen wel of niet samenwonen. In ieder geval niet door officiele documenten of verklaringen...
Je hebt toch niets beters te doen want je zit in de bijstand. Stap op de fiets en fiets 2 uurtjes. Wedden dat je bedrijven zat tegenkomt?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef moussie het volgende:
als ik dat doe met bedrijven hier in de buurt ben ik binnen 2 dagen klaar .. en een uitkering is nou ook weer niet zo ruim dat je je kan veroorloven veel ervan te besteden aan reizen in de omgeving of het schrijven van stapels sollicitaties ..
Dat heeft niets met bijstandtrekken te maken. Iedereen heeft minder rechten dan een crimineel. Slachtoffers, bejaarden, iedereen. ALs het je niet bevalt dan voortaan geen geld meer geven aan Amnestie Int en wat rechtser gaan stemmen..quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef moussie het volgende:
hoe dan ook, het gaat hier om het feit dat je als uitkeringsgerechtigde nog minder rechten hebt dan een crimineel en gecontroleerd mag worden zonder enige wettelijke bescherming
duh, wat dacht je dat ik heb gedaan in die 2 dagen ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef Napalm het volgende:
Je hebt toch niets beters te doen want je zit in de bijstand. Stap op de fiets en fiets 2 uurtjes. Wedden dat je bedrijven zat tegenkomt?
huh .. nou ben ik je kwijt .. hier wil een PvdA'er zo streng controleren en dan moet ik rechts gaan stemmen omdat die dan minder streng zouden zijn .. ?quote:Dat heeft niets met bijstandtrekken te maken. Iedereen heeft minder rechten dan een crimineel. Slachtoffers, bejaarden, iedereen. ALs het je niet bevalt dan voortaan geen geld meer geven aan Amnestie Int en wat rechtser gaan stemmen..
Dat zou ik niet zeggen. Heb je nova pas gezien?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:07 schreef RM-rf het volgende:
[...]
de kosten van zulke controles zijn gewoon te hoog en zijn dit niet waard, het kost veel geld aan die controle-ambtenaren die dat rotwerk moeten doen (waarvor volgens mij al en draadje los moet zijn, als je dat controlewerk wilt gaan doen) ... en deze leveren niet tot nauwelijks serieusze besparingen op wat betreft de fraudeurs _die_ ze dan zouden pakken.
Het is domweg een duur werkverschaffingstraject, niets meer en niets minder.
itemquote:Veel Amsterdammers die een bijstandsuitkering aanvragen, hebben helemaal geen recht op die uitkering.
In de meeste gevallen gaat het om fraude: mensen vragen gewoon een uitkering aan en zien wel waar het schip strandt. Bij wijze van proef worden er nu in drie Amsterdamse wijken onaangekondigde huisbezoeken verricht. NOVA ging mee.
Het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de faillissementsfraude die er Nederland wordt gepleegd. Maar daar knijpen we blijkbaar graag een oogje voor dicht.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef sizzler het volgende:
Wat bleek? In de helft van de gevallen waarbij een uitkering werd aangevraagd bleek te zijn gefraudeerd! Op de fp staat ook dat Amsterdam vorig jaar 45 miljoen euro heeft bespaard door bijstandsfraude dmv inspectie tegen te gaan. Het gaat om tienduizenden mensen en miljoenen euro's aan fraude. Me dunkt dat dat het waard is.
bronquote:Het gemiddelde bedrag dat bij de onderzochte faillissementen aan onbetaalde vorderingen achterblijft, is ruim een half miljoen euro. Bij de faillissementen die zijn opgezet of gebruikt voor benadeling, is dat iets hoger ( 600.000). Vooral de vorderingen van belasting en UWV zijn in de frauduleuze gevallen aanzienlijk hoger dan gemiddeld. Geëxtrapoleerd naar het totale aantal faillissementen in 2004 valt de jaarlijkse omvang van de onbetaald gebleven vorderingen in frauduleuze faillissementen te schatten op 220 miljoen euro (oftewel ongeveer 0,5 van het BBP). Van de naar schatting 400 gevallen van paulianeus handelen kan wel worden bepaald hoe hoog de achtergebleven schuld is, maar niet in hoeverre deze voortvloeit uit wederrechtelijk handelen. Het genoemde bedrag van 220 miljoen euro moet dus als schatting van de schade van wederrechtelijk handelen als een lage ondergrens worden beschouwd.
Open er eens een topic over zou ik zeggen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:50 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de faillissementsfraude die er Nederland wordt gepleegd. Maar daar knijpen we blijkbaar graag een oogje voor dicht.
Ga je schamenquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet gerechtigd daarom wordt er teruggevordert. weer zo'n politicus die gezakt is voor het inburgerings onderdeel nederlands.
Inderdaad, maar dat ging het niet over.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het anders wel een goed idee van Ahmed Aboutaleb.
Je krijgt geld van de maatschappij dan mag de maatschappij ook controleren of je wel recht hebt op dat geld.
Ja, het is vast toeval dat na invoering van de AWBZ en WAO het percentage "zieken" met 15% omhoog ging... en het is vast ook toeval dat wanneer er wel eens controles zijn, de helft van de gecontroleerden onterecht een uitkering blijkt te hebben... of dat er bij beurzen om een baan te vinden niemand komt opdagen -ze zijn helemaal niet te lui of zo- zelfs al wordt dat verplicht gesteld...quote:
goed punt. maar met dead-end jobs schiet je ook niet zo veel op.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:01 schreef zatoichi het volgende:
Die uitkeringsgerechtigen leven dan wel van het geld van de maatschappij, maar waar iedereen aan voorbijgaat is dat het juist die maatschappij is waardoor zij niet anders kunnen. In andere landen is het de gewoonste zaak om voor je familieleden te zorgen, ze zelfs in huis te nemen als ze echt moeite hebben; in ons land zal dat echt neit snel gebeuren; daar zijn we veel te individualistisch voor.
Tja... met alle respect maar ik vind dat nogal een 'ambtenaren-denkwijze'... eerst bepoaalde regels instellen waar dan ingewikkelde en omslachtige aanvraag-methoden voor gelden, allerhande regeltjes en 'zaakwaarnemers' e.d. ... het liefst zoiets over meerdere instanties laten verlopen en veel papierwerk genereren ...quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen. Heb je nova pas gezien?
[..]
item
Wat bleek? In de helft van de gevallen waarbij een uitkering werd aangevraagd bleek te zijn gefraudeerd! Op de fp staat ook dat Amsterdam vorig jaar 45 miljoen euro heeft bespaard door bijstandsfraude dmv inspectie tegen te gaan. Het gaat om tienduizenden mensen en miljoenen euro's aan fraude. Me dunkt dat dat het waard is.
Idd .. kort na de oliecrisis toen de banenmarkt instortte en we ineens een torenhoge werkeloos hadden zijn een boel mensen ipv werkeloos ziek verklaard, of ze dat nou wilden of niet .. ik kan me er nog een paar herinneren uit die tijd die pisnijdig waren omdat ze daardoor onbemiddelbaar werden op een toch al krappe arbeidsmarktquote:Op donderdag 1 juni 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:
Ja, het is vast toeval dat na invoering van de AWBZ en WAO het percentage "zieken" met 15% omhoog ging...
gut gut .. het is je totaaal niet opgevallen dat dat komt omdat de criteria verandert zijn héquote:en het is vast ook toeval dat wanneer er wel eens controles zijn, de helft van de gecontroleerden onterecht een uitkering blijkt te hebben... of dat er bij beurzen om een baan te vinden niemand komt opdagen -ze zijn helemaal niet te lui of zo- zelfs al wordt dat verplicht gesteld...
misschien moest jijj je eerst informeren voor je onzin gaat spuien en anderen van ignorantie beschuldigt ?quote:Kun je je kop nog dieper in het zand steken?
joehoe, die mijnheer die dit wil is links .. haal je kop eens uit het zand ..quote:Links begrijpt er inderdaad geen ene donder van. Aan het werk, allemaal. Conroleren en ALLES terugvorderen als het een onterecht aangevraagde uitkering blijkt te zijn. Geen geld? Dan ga je maar werken. Al duurt het 20 jaar voor je het terugbetaald hebt.
En je dan af vragen waar al het geld blijft........quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon iedere uitkeringstrekker van 8 tot 5 op een stoel zetten.
Daar heb je toch voor betaald toen je werkte ? Dan worden er bijvoorbeeld ww premies ingehouden voor een WW VERZEKERING: Als ik dan gebruik maak van die VERZEKERING ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je dan af vragen waar al het geld blijft........![]()
Hoeveel werknemers zijn er wel niet in de WAO geduwd door werkgevers bij reorganisaties ? Waarom zegt een werkgever tegen een werknemer als er gereorganiseerd wordt, en zijn baan staat op de schop, meldt je maar ziek ? Allemaal linkse werkgevers ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, het is vast toeval dat na invoering van de AWBZ en WAO het percentage "zieken" met 15% omhoog ging... en het is vast ook toeval dat wanneer er wel eens controles zijn, de helft van de gecontroleerden onterecht een uitkering blijkt te hebben... of dat er bij beurzen om een baan te vinden niemand komt opdagen -ze zijn helemaal niet te lui of zo- zelfs al wordt dat verplicht gesteld...
Kun je je kop nog dieper in het zand steken?
Links begrijpt er inderdaad geen ene donder van. Aan het werk, allemaal. Conroleren en ALLES terugvorderen als het een onterecht aangevraagde uitkering blijkt te zijn. Geen geld? Dan ga je maar werken. Al duurt het 20 jaar voor je het terugbetaald hebt.
Kost nauwelijks iets en levert geld opquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je dan af vragen waar al het geld blijft........![]()
Het gaat hier niet om de WW.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar heb je toch voor betaald toen je werkte ? Dan worden er bijvoorbeeld ww premies ingehouden voor een WW VERZEKERING: Als ik dan gebruik maak van die VERZEKERING ?
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:50 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de faillissementsfraude die er Nederland wordt gepleegd. Maar daar knijpen we blijkbaar graag een oogje voor dicht.
Naar mijn weten is het dezelfde instelling. Bovendien wordt deze fraude niet veroorzaakt door de bureaucratie maar zijn het burgers die opzettelijk fraude plegen. "Gewoon om te proberen of het lukt." zoals in de reportage van nova gezegd werd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja... met alle respect maar ik vind dat nogal een 'ambtenaren-denkwijze'... eerst bepoaalde regels instellen waar dan ingewikkelde en omslachtige aanvraag-methoden voor gelden, allerhande regeltjes en 'zaakwaarnemers' e.d. ... het liefst zoiets over meerdere instanties laten verlopen en veel papierwerk genereren ...
En als daar dan misbruik van gemaakt wordt, grootschalig zelfs ... moet er nóg een instelling zich mee bemoeien, die dan weer alles gaat controleren en nalopen..... en 'geld verdient' door het intrekken van uitkeringen en terugvorderen van gelden ...
[...]
Volgens mij kent Nederland geen WW verzekering. Volgens betaal je WW premmie voor de mensen die nu in de WW zittenquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Daar heb je toch voor betaald toen je werkte ? Dan worden er bijvoorbeeld ww premies ingehouden voor een WW VERZEKERING: Als ik dan gebruik maak van die VERZEKERING ?
Niemand is tegen controle, voor zover ik dat kan nagaan, er wordt door de SP gevraagd om zorgvuldigheid en het naleven van de regels.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:11 schreef sizzler het volgende:
Naar mijn weten is het dezelfde instelling. Bovendien wordt deze fraude niet veroorzaakt door de bureaucratie maar zijn het burgers die opzettelijk fraude plegen. "Gewoon om te proberen of het lukt." zoals in de reportage van nova gezegd werd.
Dat is nou juist het hele punt, het IS geen verzekering. De overheid kan te allen tijde de hoogte, de duur en de voorwaarden van de WW eenzijdig aanpassen. Met 'zekerheid' heeft dat dus niets te makenquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
De WW is een sociale werknemersverzekering zover ik weet...quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is nou juist het hele punt, het IS geen verzekering. De overheid kan te allen tijde de hoogte, de duur en de voorwaarden van de WW eenzijdig aanpassen. Met 'zekerheid' heeft dat dus niets te maken
Dat blijkt uit het feit dat er nauwelijks aandacht (lees: geld) wordt besteed aan de bestrijding van faillissementsfraude terwijl de staat hiermee jaarlijks voor honderden miljoenen wordt opgelicht. Men lijkt de bestrijding van uitkeringsfraude belangrijker te vinden, waarschijnlijk omdat dit gevoeliger ligt bij de bevolking. Dat is puur populistisch beleid.quote:
Waar is je contract? Waar zijn de voorwaarden? Waar zijn de handtekeningen van beide partijen? Nogmaals de overheid kan éénzijdig alle voorwaarden, de premies en de hoogte van de uitkeringen aanpassen. Je kan het noemen wat je wilt maar het is GEEN verzekering.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef nikk het volgende:
De WW is een sociale werknemersverzekering zover ik weet...
Je overdrijft.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar is je contract? Waar zijn de voorwaarden? Waar zijn de handtekeningen van beide partijen? Nogmaals de overheid kan éénzijdig alle voorwaarden, de premies en de hoogte van de uitkeringen aanpassen. Je kan het noemen wat je wilt maar het is GEEN verzekering.
Hoe kan je nou weten hoeveel geld er wordt opgelicht?quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:29 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat blijkt uit het feit dat er nauwelijks aandacht (lees: geld) wordt besteed aan de bestrijding van faillissementsfraude terwijl de staat hiermee jaarlijks voor honderden miljoenen wordt opgelicht. Men lijkt de bestrijding van uitkeringsfraude belangrijker te vinden, waarschijnlijk omdat dit gevoeliger ligt bij de bevolking. Dat is puur populistisch beleid.
de onderzoeksrapporten zijn gewoon openbaar hoorquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weten hoeveel geld er wordt opgelicht?
huh .. er worden bedrijven opgericht, vaak met overheidsteun, die worden na een tijdje zakkenvullen en wanbeleid met schulden opgeheven, die moeten worden betaald, de werknemers worden werkeloos en hebben een inkomen nodig .. en dat geheel gebeurt niet met ons belastingsgeld ? En bij dat soort grote bedragen worden 2% van alle gevallen onderzocht, de staatskas loopt jaarlijks minstens 220 miljoen mis !quote:Sowieso, het gaat daarbij niet om belastinggeld dat door ons is opgebracht dat vervolgens in de zakken van een ander verdwijnt.
Er is een verschil tussen iets mislopen en iets uitbetalen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:25 schreef moussie het volgende:
[..]
de onderzoeksrapporten zijn gewoon openbaar hoor
bron
[..]
huh .. er worden bedrijven opgericht, vaak met overheidsteun, die worden na een tijdje zakkenvullen en wanbeleid met schulden opgeheven, die moeten worden betaald, de werknemers worden werkeloos en hebben een inkomen nodig .. en dat geheel gebeurt niet met ons belastingsgeld ? En bij dat soort grote bedragen worden 2% van alle gevallen onderzocht, de staatskas loopt jaarlijks minstens 220 miljoen mis !
er wordt opgericht met overheidssubsidiesquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:30 schreef nikk het volgende:
Er is een verschil tussen iets mislopen en iets uitbetalen.
Die schulden waar je over spreekt komen geenszins op het bord van de overheid te liggen. En bij een falliesement komen de werknemers zonder werk te zitten inderdaad. Dat heeft te maken met een bedrijf dat falliet gaat, niet met de fraude an sich.
Begrijp me niet verkeerd, alle soorten fraude moet worden aangepakt. Ik heb alleen meer moeite met geld dat uit mijn zak onterecht naar iemand in de bijstand gaat, dan dat de belastingdienst minder kan vorderen bij een onderneming.
Niet alle ondernemingen worden opgericht met subsidies. Een startende onderneming kan belastingkortingen krijgen inderdaad, maar het gaat bij deze fraude niet enkel om startende ondernemingen. Los daarvan worden die kortingen met een doel gegeven.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:49 schreef moussie het volgende:
[..]
er wordt opgericht met overheidssubsidies
Nogmaals, dat gaat om startende ondernemingen. En hoeveel van de ondernemingen krijgt daadwerkelijk een dergelijke garantie denk je? Zulke ondernemingen gaan echt niet zomaar falliet door mismanagement.quote:er worden leningen afgesloten met overheidsgaranties
quote:er worden banen bij het bedrijf gesubsidieëerd door de overheidgelden
De Melkertbanen zijn al een tijdje afgeschaft hoor.quote:die gasten vullen hun zakken met allerhande subsidies en verdwijnen daarna met de noorderzon ..
wat de werknemers aangaat heb je trouwens idd gelijk .. of die nou in een door de overheid gesubsidieëerd baantje zitten of in de WW maakt in principe weinig uit
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp de hele ophef niet, mensen hebben het over een verplichting mensen toe te laten in je huis ter controle, maar volgens mij is daar geen sprake van. Je kunt dit ten alle tijden weigeren.
Klopt, maar dan kunnen bepaalde beslissingen in je nadeel uitvallen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp de hele ophef niet, mensen hebben het over een verplichting mensen toe te laten in je huis ter controle, maar volgens mij is daar geen sprake van. Je kunt dit ten alle tijden weigeren.
Dat wordt nu toch ook gedaan?quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:05 schreef slaveloos het volgende:
Ik moet er toch niet aan denen dat ik toen ik nog studiefinanciering kreeg controle zou krijgen of ik thuis aan het studeren was of niet?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:34 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Dat wordt nu toch ook gedaan?
Als je te lang over de studie doet ga je terugbetalen. Met name bij de MBO opleidingen heel snel al.
Je hebt dus de keus tussen geld krijgen onder voorwaarde dat men mag controleren of dit 'terecht' is, of niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:29 schreef kippevleugel het volgende:
Maar dan wordt dus een uitkering stopgezet. Je hebt dus geen keus.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt dus de keus tussen geld krijgen onder voorwaarde dat men mag controleren of dit 'terecht' is, of niet.
Onzin man, de oliecrisis is pas 6 jaar na invoering van betreffende wetten begonnen toen het allang duidelijk was dat de WAO en AWBZ tot enorme misbruik leidden. Zoek maar een smoesje om alle nietsnutten de hand boven het hoofd te houden ja...quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:30 schreef moussie het volgende:
Idd .. kort na de oliecrisis toen de banenmarkt instortte en we ineens een torenhoge werkeloos hadden zijn een boel mensen ipv werkeloos ziek verklaard, of ze dat nou wilden of niet .. ik kan me er nog een paar herinneren uit die tijd die pisnijdig waren omdat ze daardoor onbemiddelbaar werden op een toch al krappe arbeidsmarkt
Kul. Elk onderzoek naar terechtheid van uitkeringen, in om het eender welke stad, leidde tot dezelfde conclusie: dat er massaal misbruik gemaakt wordt. Dat heeft geen worst met "andere" criteria te maken. Het is trouwens 'veranderd'quote:gut gut .. het is je totaaal niet opgevallen dat dat komt omdat de criteria verandert zijn hé
Ignorantie? Dat woord bestaat alleen in jouw vocabulaire. Ik heb beide voeten stevig op de grond en geloof niet in al die zweverige onzin van zogenaamd zieken. En keer op keer krijg ik het gelijk aan mijn zijde. Wanneer uit het zoveelste onderzoek wederom duidelijk wordt dat 50% van de uitkeringstrekkers fraudeert. Iedereen die terecht een uitkering verdient, mag die van mij gerust krijgen. Maar al dat schorriemorrie dat zogenaamd ziek is en op kosten van hardwerkende mensen tot 12 uur in hun nest ligt, daar mag kei- en keihard tegen opgetreden worden. Alleen snappen mensen als jij niet dat er een verschil tussen de twee is; commentaar dat er eens hard tegen frauders moet worden opgetreden is in jullie ogen altijd meteen een aanval op iedereen met een uitkering.quote:misschien moest jijj je eerst informeren voor je onzin gaat spuien en anderen van ignorantie beschuldigt ?
[..]
't Is goed joh, wat je wil. Ik ga niet eens de moeite nemen om te reageren op onzin die in wanhoop erbij gehaald wordt in een poging het topic te derailleren en de aandacht van de feiten af te houden.quote:joehoe, die mijnheer die dit wil is links .. haal je kop eens uit het zand ..
en uiteraard ben ik voor het aanpakken van fraude .. maar niet alleen uitkeringsfraude, ook belastingen, faillisementen etc .. maar gezien het feit dat het vooral rechtse stemmers zijn die zich hieraan schuldig maken zal dat wel buiten schot blijven.
en dat terwijl dat over bedragen gaat die niet alleen vele maten groter zijn maar zich ook jaarlijks herhalen terwijl dat met de uitkeringsfraude hoogstwaarschijnlijk een aflopende zaak is, de mogelijkheden om op deze manier te frauderen zijn nl zo goed als weg gewerkt, de bedragen lijken alleen maar hoog omdat het om oudere gevallen van soms jarenlange fraude gaat
tja, en hoe rechts nederland gaat piepen als een belastingsfraudeur midden in de nacht van bed gelicht wordt omdat die wat creatief is omgesprongen met de reiskostenvergoeding .. we wachten af![]()
gelul .. tot 1974/75 hadden we weinig te klagen en toen begonnen de ontslagen te vallen en werden mensen massaal in de WAO gedumptquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:26 schreef StefanP het volgende:
Onzin man, de oliecrisis is pas 6 jaar na invoering van betreffende wetten begonnen toen het allang duidelijk was dat de WAO en AWBZ tot enorme misbruik leidden. Zoek maar een smoesje om alle nietsnutten de hand boven het hoofd te houden ja...
terechtheid van uitkeringen volgens de nieuwe criteria .. en die zijn tussen 1987 en 2005 herhaaldelijk aangepast voor het geval dat je dat is ontgaan .. het is dus geen misbruik als je gisteren nog voor 100% was afgekeurd en nu ineens nog maar voor 60% .. je bent in de tussentijd heus niet gezonder geworden hoor ..quote:Kul. Elk onderzoek naar terechtheid van uitkeringen, in om het eender welke stad, leidde tot dezelfde conclusie: dat er massaal misbruik gemaakt wordt. Dat heeft geen worst met "andere" criteria te maken. Het is trouwens 'veranderd'
ghehe .. vrij vertaald uit het engelsquote:Ignorantie? Dat woord bestaat alleen in jouw vocabulaire.
huh .. zweverige onzin met zogenaamd zieken .. er werden gezonde mensen in de WAO gedumpt omdat ze niet wisten wat ze ermee aan moesten .. die mensen waren dankzij dat jarenlang kansloos op de destijds toch al krappe arbeidsmarktquote:Ik heb beide voeten stevig op de grond en geloof niet in al die zweverige onzin van zogenaamd zieken.
tuurlijk snappen mensen zoals ik dat niet .. ik ben tenslotte maar .. wat ?quote:En keer op keer krijg ik het gelijk aan mijn zijde. Wanneer uit het zoveelste onderzoek wederom duidelijk wordt dat 50% van de uitkeringstrekkers fraudeert. Iedereen die terecht een uitkering verdient, mag die van mij gerust krijgen. Maar al dat schorriemorrie dat zogenaamd ziek is en op kosten van hardwerkende mensen tot 12 uur in hun nest ligt, daar mag kei- en keihard tegen opgetreden worden. Alleen snappen mensen als jij niet dat er een verschil tussen de twee is; commentaar dat er eens hard tegen frauders moet worden opgetreden is in jullie ogen altijd meteen een aanval op iedereen met een uitkering.
wat zijn de feiten dan .. dat een links persoon alle uitkeringstrekkers op alle uren van de dag en nacht wil kunnen controleren op straffe van en dat een ander links persoon zegt dat dit te ver gaat, dat dit schenden is van grondrechten .. en rechts over elkaar heen loopt te buitelen met allerlei verwijten naar links over oogjes-dicht mentaliteit ..quote:'t Is goed joh, wat je wil. Ik ga niet eens de moeite nemen om te reageren op onzin die in wanhoop erbij gehaald wordt in een poging het topic te derailleren en de aandacht van de feiten af te houden.
Nee, je was al gezond genoeg, daar is men nu pas achter gekomen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:32 schreef moussie het volgende:
[..]
gelul .. tot 1974/75 hadden we weinig te klagen en toen begonnen de ontslagen te vallen en werden mensen massaal in de WAO gedumpt
[..]
terechtheid van uitkeringen volgens de nieuwe criteria .. en die zijn tussen 1987 en 2005 herhaaldelijk aangepast voor het geval dat je dat is ontgaan .. het is dus geen misbruik als je gisteren nog voor 100% was afgekeurd en nu ineens nog maar voor 60% .. je bent in de tussentijd heus niet gezonder geworden hoor ..
Omdat de bijstand niet eist dat je heel de dag thuis zit. Dat staat nergens aangegeven. Iedereen moet boodschappen doen, kinderen wegbrengen of solliciteren of bij het CWI naar vacatures kijken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:10 schreef duivelinnetje het volgende:
Als je werkt, wordt er ook constant gecontroleerd of je wel of niet aanwezig bent. Dus waarom niet als je een uitkering geniet????
Waarom wordt er dan gesproken over " U bent verzekerd voor de WW en de WIA ? " .quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is nou juist het hele punt, het IS geen verzekering. De overheid kan te allen tijde de hoogte, de duur en de voorwaarden van de WW eenzijdig aanpassen. Met 'zekerheid' heeft dat dus niets te maken
Dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat erom of de controleur uberhaupt naar binnen mag, niet of de bewoner aanwezig is.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Omdat de bijstand niet eist dat je heel de dag thuis zit. Dat staat nergens aangegeven. Iedereen moet boodschappen doen, kinderen wegbrengen of solliciteren of bij het CWI naar vacatures kijken.
En op je werk wordt er niet gekeken hoeveel tandenborstels je thuis hebt en je laatjes worden ook niet gecontroleerd, laat staan in je eigen huis.
Mijn god zeg, snap jij effe niet hoe de controle gaat worden uitgevoerdquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:21 schreef moussie het volgende:
tja .. waar het op neerkomt is dat een buurman/vrouw je aan kan geven bij zoeklicht .. anonym .. en aan hand daarvan mag je dan midden in de nacht van je bed gelicht worden .. laat je ze niet binnen, vinden ze iets wat als irregulair kan worden beschouwd, wordt je uitkering stop gezet ..
maw .. je vriendin helpen als d'r wasmachine kapot is kan niet, een vriend over hebben om te slapen kan niet .. een normaal leven wordt onmogelijk gemaakt, je bent overgeleverd aan de willekeur van de controlerende ambtenaar .. die op zijn beurt nergens gecontroleerd wordt op zijn handelswijze.
en geloof mij .. die gasten stappen midden in de nacht in je kinderkamer om daar met een boel lawaai de laden van de kinderen te doorzoeken op vreemde onderbroeken, het lijkt wel alsof ze de kinderen zo overstuur mogelijk willen maken
zoals al gezegd .. normaal gesproken moet je naar de rechter om toestemming te vragen voor dit soort invallen in een huis, pas nadat die heeft beoordeeld of er genoeg aanwijzingen zijn mag je van je bed gelicht worden .. nu worden er invallen gedaan omdat een buur je anonym heeft aangegeven bij zoeklicht
let wel, ik ben dus ook tegen uitkeringsfraude, maar als je mensen midden in de nacht van hun bed gaat lichten zou er van mij toch wel wat controle mogen komen via de rechterlijke macht op bij wie, op basis waarvan, en hoe dat gebeurt
het is vrij simpel toch, als je fraudeert ben je strafbaar en daar hebben we de politie voor ..
de belastingsdienst mag toch ook niet zomaar een inval bij je doen, die moet het ook via de politie spelen, waarom mag dit dan wel ?
volgens mij moeten de doktoren terug naar school .. wat 25 jaar geleden 95% gezond was werdt 100% afgekeurd en wat nu 95% ziek is wordt 95% goedgekeurdquote:Op vrijdag 2 juni 2006 03:13 schreef duivelinnetje het volgende:
Nee, je was al gezond genoeg, daar is men nu pas achter gekomen.
nou vertel .. wat weet ik niet volgens jou .. nou ben ik benieuwdquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god zeg, snap jij effe niet hoe de controle gaat worden uitgevoerdzeker een PVDA-er?
Waar haal je dit soort fratsen in godsnaam vandaan man, ben je nog wel in contact met aarde of niet?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:26 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij moeten de doktoren terug naar school .. wat 25 jaar geleden 95% gezond was werdt 100% afgekeurd en wat nu 95% ziek is wordt 95% goedgekeurd
(nofi aan evtle keuringsartsen die dit lezen, ik weet dat het niet aan jullie kennis ligt maar aan het beleid)
realiteit lieve schat, praktijkervaring .. naarmate je ouder wordt krijg je er een behoorlijke dosis van binnenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:27 schreef Scorpie het volgende:
Waar haal je dit soort fratsen in godsnaam vandaan man, ben je nog wel in contact met aarde of niet?
Yeah right, jij hebt dus meegemaakt dat er nachtelijke razzia`s plaatsvinden in de stadsbuurten van Amsterdam door controlerende instantiesquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef moussie het volgende:
[..]
realiteit lieve schat, praktijkervaring .. naarmate je ouder wordt krijg je er een behoorlijke dosis van binnen
Mijn god zeg, snap jij effe niet wie de regels voorgesteld heeft, inderdaad, een PvdA'er.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god zeg, snap jij effe niet hoe de controle gaat worden uitgevoerdzeker een PVDA-er?
ikke gelukkig niet, ik woon niet meer in amsterdam .. maar ik heb dus nog vrienden in amsterdam wonen ja .. en die hebben het meegemaakt ja ..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yeah right, jij hebt dus meegemaakt dat er nachtelijke razzia`s plaatsvinden in de stadsbuurten van Amsterdam door controlerende instanties![]()
Mischien omdat iedereen vaak zeer stellig beweert iets te weten zonder daadwerkelijk iets te weten?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar als iedereen weet dat mensen frauderen, heb je wetenschap van een strafbaar feit en ben je wettelijk verplicht aangifte te doen, waarom gebeurt dat dan niet ?
Je studeert nog?quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat iedereen vaak zeer stellig beweert iets te weten zonder daadwerkelijk iets te weten?
Criminaliteit op straat gedaald.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:18 schreef gtotep het volgende:
Prestaties Balkenende 2
Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Nederlander op hoge EU post.
Lerarentekort gedaald.
Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Criminaliteit op straat gedaald.
Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Extra eisen aan gezinshereniging.
Nederlander op hoogste NAVO post.
Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
WAO probleem aangepakt.
Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
Eerste extremistische imams het land uitgezet.
AOW uitkering verhoogd.
Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aantal overvallen gedaald.
Afdracht EU 1 miljard minder.
Maximumstraffen verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Afschaffen gebruikersdeel OZB
Laagste huurstijging in 50 jaar.
Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Daling aantal bijstandtrekkers.
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden.
Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Geen kosten verzekeren kinderen
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
Zo kan je van elk kabinet wel een rijtje opnoemen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:18 schreef gtotep het volgende:
Prestaties Balkenende 2
Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Nederlander op hoge EU post.
Lerarentekort gedaald.
Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Criminaliteit op straat gedaald.
Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Extra eisen aan gezinshereniging.
Nederlander op hoogste NAVO post.
Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
WAO probleem aangepakt.
Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
Eerste extremistische imams het land uitgezet.
AOW uitkering verhoogd.
Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aantal overvallen gedaald.
Afdracht EU 1 miljard minder.
Maximumstraffen verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Afschaffen gebruikersdeel OZB
Laagste huurstijging in 50 jaar.
Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Daling aantal bijstandtrekkers.
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden.
Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
Aantrekkende economie?quote:Op zondag 4 juni 2006 17:29 schreef gtotep het volgende:
[quote]Op zondag 4 juni 2006 14:44 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Daling aantal WAO'ers
Die weer de bijstand ingaan omdat ze nergens worden aangenomen.
Raar want het aantal mensen in de bijstand daalt ook.
Tevens daalt het aantal werklozen in rap tempo.
en dat is altijd al zo geweest, dat kinderen gewoon gratis meeverzekerd zijn met de oudersquote:Op zondag 4 juni 2006 14:44 schreef kippevleugel het volgende:
Wat weer verhaald wordt op de premiebetalers die geen kinderen hebben
je mag mijn studieresultaten komen bekijken. daar betaal je me voor. 183 ects in 3 jaar. genoeg? lijkt me wel. ik zou ook niet tegen een maatregel zijn die je stufi ontneemt als je niet genoeg punten haalt ofzo.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Je studeert nog?
Mag ik morgen even bij jou thuis komen kijken wat je uitspookt?
van een instroom van 100.000 naar 5.000? lijkt me wat overdreven om dat aan de economie te wijten. sowieso. ziek = ziek.quote:
nee, qua inhoud is dit rijtje uitermate uniek. nog nooit heeft een kabinet zoveel bereikt in zo korte tijd.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:53 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zo kan je van elk kabinet wel een rijtje opnoemen.
Op zich is dat een rationele insteek, zolang ze maar niet in inactiviteit vervallen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:23 schreef LangeTabbetje het volgende:![]()
Overigens hoorde ik van de week op de Radio, een voorzitter van de vereninging van Sociale DIenst directeuren pleiten voor het afschaffen van de sollicitatieplicht van mensen die hoogst-waarschijnlijk toch niet aan een baan komen. Het ging om een groep van 120.000 mensen uit mijn hoofd gezegd. (dit waren bijv. drugsverslaafden, moeders met kinderen, mensen van 55 plus).
Dat helpt zeker mee, maar op gunstige economische factoren dient wel ingespeeld te worden.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:30 schreef ub40_bboy het volgende:
Aantrekkende economie?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:10 schreef Aurelianus het volgende:
Ach ja, misschien heeft het iets te maken met 'grondrechten' ofzo. Alsof dat van belang is.
hoe bedoel je dat? juist de 'activiteit' van veel drugsgebruikers en lagere sociale klassn levert veel extra kosten en problemen op ....quote:Op zondag 4 juni 2006 21:17 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Op zich is dat een rationele insteek, zolang ze maar niet in inactiviteit vervallen.
Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaatquote:Op zondag 4 juni 2006 21:08 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
van een instroom van 100.000 naar 5.000? lijkt me wat overdreven om dat aan de economie te wijten. sowieso. ziek = ziek.
Tja, als jij iemand met terminale kanker en ernstige neurologische schade als gevolg van chemo een profiteur noemt dan vraag ik mij af wie dan wel kwalificeert als ziek bij jou.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:29 schreef gtotep het volgende:
ZIEK=ZIEK
Dat klopt, maar nu wordt het kaf van het koren gescheiden en voor de echte zieken kan straks de uitkering omhoog.
De profiteurs zijn eruit,Daar kan toch niemand wat op tegen hebben.
grr .. nu voel ik als zeer vredelievend mens toch echt wel de neiging om er wat verstand in te willen schoppen .. hoe f*cking wereldvreemd kan je zijn ?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:29 schreef gtotep het volgende:
ZIEK=ZIEK
Dat klopt, maar nu wordt het kaf van het koren gescheiden en voor de echte zieken kan straks de uitkering omhoog.
De profiteurs zijn eruit,Daar kan toch niemand wat op tegen hebben.
Dat klopt, al het met de economie goed gaat is er minder ziekteverzuim. De implicatie anders om -maar dat omdraaien doe je wel vaker- is zo zacht als boter.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaat
Veel Nederlanders verkwanselen nu hun talenten door een baan onder het niveau te accepteren. Pedant: ja. Een goed teken> nee.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:29 schreef gtotep het volgende:
[quote]Op zondag 4 juni 2006 14:44 schreef kippevleugel het volgende:
Daling aantal WAO'ers
Die weer de bijstand ingaan omdat ze nergens worden aangenomen.
Raar want het aantal mensen in de bijstand daalt ook.
Tevens daalt het aantal werklozen in rap tempo.
Waar denk je dat die BMW van betaald wordt dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Tup het volgende:
Ze controleren of er niet nog een duur produkt in je huis staat. Dat moet nl. wel verdacht zijn als je een uitkering geniet. Ik vind een bepaalde mate van controle wel verdedigbaar, als er maar niet te snel conclusies worden getrokken en er écht onderzoek is (u heeft een plasma scherm mevrouwtje, dan gaat u die eerst maar eens verkopen voordat u een uitkering krijgt). Daarnaast wil ik dat er ook controle bezoeken komen voor midden en bovenklasse. Zij weten door middel van aftrekposten en handige BVtjes óók veel te parasiteren op de staat (dat verbleekt bij het geld dat ze afdragen). Ik zie dat u een BMW M5 voor de zaak heeft? U kunt ook wel een Kia Picanto nemen die is óók representatief. En anders betaalt u dat maar uit eigen zak.
hehe .. maar daar wordt al jaren aan gewerkt .. gewoon het talent niet ontwikkelen door op het onderwijs te bezuinigenquote:Op maandag 5 juni 2006 15:47 schreef Tup het volgende:
Veel Nederlanders verkwanselen nu hun talenten door een baan onder het niveau te accepteren. Pedant: ja. Een goed teken> nee.
is this guy for real?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als jij iemand met terminale kanker en ernstige neurologische schade als gevolg van chemo een profiteur noemt dan vraag ik mij af wie dan wel kwalificeert als ziek bij jou.
verband... verband zegt me niks. causaal? welke richting op?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaat
Flauwekul verhaal, er zijn duizenden werknemers in de bouw waar het ziekteverzuim pas is afgenomen nadat bedrijven verplicht werden om personeel te voorzien van beschermende kleding en materialen.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:41 schreef pmb_rug het volgende:
in de bouw zijn ze slimmer, daar word niemand meer aangenomen maar werkt iedereen voor zijn eigen bedrijfje. geen werk = geen geld.
daar is nooit iemand ziek. gek he?
van die weet ik het niet .. maar als iemand die op krukken zit te strompelen voor 100% goedgekeurd wordt geloof ik het zo ..quote:Op maandag 5 juni 2006 19:39 schreef pmb_rug het volgende:
is this guy for real?
Als ze dat door middel van fraude of wel zeer creatief met de regels omgaan doen is het net zo erg als bijstandsfraude (en gaat het om grotere bedragen)quote:Op maandag 5 juni 2006 16:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar denk je dat die BMW van betaald wordt dan?
Die mensen proberen zo min mogelijk belasting te betalen, en dat is alleen maar toe te juichen.
Los van het kleine detail dat het een diefstal is en het ander diefstal voorkomen?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:31 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Als ze dat door middel van fraude of wel zeer creatief met de regels omgaan doen is het net zo erg als bijstandsfraude (en gaat het om grotere bedragen)
Nee hoor het is beide ten koste van de samenleving.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Los van het kleine detail dat het een diefstal is en het ander diefstal voorkomen?
Belasting is ten koste van het individu; dat geld is niet van 'de samenleving'.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Nee hoor het is beide ten koste van de samenleving.
Als moord legaal is is het geen moord meer? Je kunt wel een paard een zebra noemen maar hij heeft nog steeds geen strepen.quote:En kom nou niet met die onzin van belasting is diefstal want het is niet wederrechtelijk.
Maar ten bate van de samenleving.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Belasting is ten koste van het individu; dat geld is niet van 'de samenleving'.
[..]
Belasting is iets wat hoort in een land als Nederland. Dat hebben we zo afgesproken en daar profiteren we met z'n allen van. Als je daar misbruik van wilt maken mag dat van mij keihard aangepakt worden. Dus zowel ten onrechte geld ontvangen als ten onrechte niet betalen.quote:Als moord legaal is is het geen moord meer? Je kunt wel een paard een zebra noemen maar hij heeft nog steeds geen strepen.
Dat is aan de persoon zelf.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Maar ten bate van de samenleving.
Dat kun jij niet beslissen voor anderen, daarnaast profiteren er maar heel weinigen van.quote:Belasting is iets wat hoort in een land als Nederland. Dat hebben we zo afgesproken en daar profiteren we met z'n allen van.
Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.quote:Als je daar misbruik van wilt maken mag dat van mij keihard aangepakt worden. Dus zowel ten onrechte geld ontvangen als ten onrechte niet betalen.
Grofweg 15 miljoen mensen in dit land hebben onderwijs genoten. Iedereen gebruikt de wegen. Vele miljoenen inwoners en de belangrijkste industrieën liggen onder zeenniveau. Politie, brandweer, leger, schiphol, de Rotterdamse haven, Phillips, Daf, Stork, Pinkroccade etc etc etc. Noem mij 1 voorbeeld van iets of iemand die nooit van belastingen heeft geprofiteert.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is aan de persoon zelf.
[..]
Dat kun jij niet beslissen voor anderen, daarnaast profiteren er maar heel weinigen van.
[..]
niet als je belastingplichtig bentquote:Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.![]()
nee, het is geen flauwekul. het is slecht overdreven om een punt te maken.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flauwekul verhaal, er zijn duizenden werknemers in de bouw waar het ziekteverzuim pas is afgenomen nadat bedrijven verplicht werden om personeel te voorzien van beschermende kleding en materialen.
Hoezo niet terecht betalen? Door in Nederland te wonen neem je een "dienst" af te weten, de collectieve diensten (wegen enz..) van de Staat der Nederlanden. Dat je er geen gebruik van wilt maken, doet er niet toe.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef heiden6 het volgende:
Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.![]()
Ik bepaal eerst wel welke diensten ik wil afnemen en daar betaal ik dan uiteraard voor. Gedwongen winkelnering is onderdeel van mafiapraktijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:50 schreef Tup het volgende:
[..]
Hoezo niet terecht betalen? Door in Nederland te wonen neem je een "dienst" af te weten, de collectieve diensten (wegen enz..) van de Staat der Nederlanden. Dat je er geen gebruik van wilt maken, doet er niet toe.
Je hebt dat libertarische flash filmpje te vaak gekeken. Elke economie kent collectieve goederen, dus daar betaal je gewoon voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:52 schreef heiden6 het volgende:
Ik bepaal eerst wel welke diensten ik wil afnemen en daar betaal ik dan uiteraard voor. Gedwongen winkelnering is onderdeel van mafiapraktijken.
Ach, omdat je met geweld gedwongen wordt valt er voor een deel niet aan te ontkomen, maar ik doe m'n best, maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:59 schreef Tup het volgende:
[..]
Je hebt dat libertarische flash filmpje te vaak gekeken. Elke economie kent collectieve goederen, dus daar betaal je gewoon voor.
Dan hoop ik dat de belastingdienst minstens net zo goed haar best doet om dat criminele gedrag uit te bannen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ach, omdat je met geweld gedwongen wordt valt er voor een deel niet aan te ontkomen, maar ik doe m'n best, maak je geen zorgen.
U bent een goed mensch.quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
daarnaast betaal ik mijn studie effectief gezien 100x terug ongeveer.
Dus jij hoopt dat de belastingdienst er lekker lustig op los steelt en de mensen die zich daar tegen proberen te beschermen extra hard aanpakt? Het tuig probeert een beetje zelf te bepalen wat het met zijn geld doet, het zou verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:44 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de belastingdienst minstens net zo goed haar best doet om dat criminele gedrag uit te bannen.
huh .. dus de belastingsdienst steelt van jou .. maw de door regering opgestelde belastingschalen zijn diefstal .. en daartegen moet je je beschermen door hun te belazeren ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus jij hoopt dat de belastingdienst er lekker lustig op los steelt en de mensen die zich daar tegen proberen te beschermen extra hard aanpakt? Het tuig probeert een beetje zelf te bepalen wat het met zijn geld doet, het zou verboden moeten worden.O wacht, dat is het al.
![]()
Je moet je er niet tegen beschermen, maar als je dat wel wilt moet je rare truken uithalen. Je belazert niemand, want het is je eigen geld.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. dus de belastingsdienst steelt van jou .. maw de door regering opgestelde belastingschalen zijn diefstal .. en daartegen moet je je beschermen door hun te belazeren ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |