abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:58:25 #1
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38408465
Ik lees net dit bericht op de frontpage.

ben ik de enige die het vind of is het gewoon bittere noodzaak om klaplopers achter hun reet aan te zitten? of iig te checken dat geld gaat waar het gaan moet?

check de sp... die willen het checken compleet afschaffen!!

is er iemand die mij dit uit kan leggen?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:00:46 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38408535
ach gelukkig doet rechts het prima
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:04:45 #3
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38408672
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:00 schreef Klonk het volgende:
ach gelukkig doet rechts het prima
dat is een heel andere discussie.

het gaat hier om het CONTROLEREN van mensen die menen een uitkering te moeten krijgen. (eten zonder werken)
wat is hier mis mee?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:05:33 #4
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_38408709
wat controleren ze dan?
Of je thuis bent? Moet je als uitkeringsgerechtigde thuis zijn dan tussen half 9 en 5 ofzo?

Ik moet er toch niet aan denen dat ik toen ik nog studiefinanciering kreeg controle zou krijgen of ik thuis aan het studeren was of niet?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_38408729
quote:
Volgens raadslid Sadet Karabulut worden 'de rechten van uitkeringsgerechtigden systematisch geschonden'.
Ze zijn dus niet gerechtigd daarom wordt er teruggevordert. weer zo'n politicus die gezakt is voor het inburgerings onderdeel nederlands.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:06:11 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_38408737
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:04 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat is een heel andere discussie.
Dat is het altijd, hier op Fok!.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38408771
Leuk zo'n linkse coalitie

*popcorn pakt*
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_38408781
De SP wil het checken helemaal niet afschaffen:
quote:
De SP is voorstander van controle op de rechtmatigheid van uitkeringen. "Hierbij heeft de gemeente Amsterdam echter wel de plicht om de rechtspositie van de uitkeringsgerechtigden te waarborgen", aldus Karabulut. Uit de tientallen klachten die bij de SP, de advocatuur en de bijstandsbond zijn binnengekomen blijkt dat van een zorgvuldige uitvoering nog altijd geen sprake is, en dat rechten van uitkeringsgerechtigden systematisch worden geschonden.
Hier meer.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:08:25 #9
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_38408826
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef pmb_rug het volgende:

ben ik de enige die het vind of is het gewoon bittere noodzaak om klaplopers achter hun reet aan te zitten? of iig te checken dat geld gaat waar het gaan moet?
Wat een walgelijk rechtse aanname .
Oh
pi_38408879
ze hebben het erover of jij als je in de bijstand zit, gewoon maar dient te accepteren dat jij geen enkele privacy hebt in je eigen huis. maar goed, naar wat ik lees van de TS heeft iemand in de bijstand uberhaubt geen recht op een (t)huis. en zeker niet op een uitkering.

ik weet best dat er mensen zijn die er misbruik van maken, maar er zijn ook zat mensen die gewoon niet bijster slim of handig ofzo zijn, en dat vangnet zo nu en dan nodig hebben. dan nog; het bericht gaat erover dat mensen met een bijstandsuitkering verplicht wordt om opsporingsambtenaren van de bijstand (controleurs dus) binnen te laten.
en dat komt aan het fundamentele recht wat mensen hebben om andere mensen de toegang te weigeren.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:10:18 #11
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38408904
Ach ja, misschien heeft het iets te maken met 'grondrechten' ofzo. Alsof dat van belang is.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:10:43 #12
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38408922
Linkse partijen zouden zowiezo niet mogen regeren, een beetje blaten aan de zijlijn is meer dan genoeg.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38408961
quote:

Als je besluit mensen een uitkering te geven zul je ook moeten controleren of ze die niet ten onrechte ontvangen. Het ene besluit lokt het andere uit en voor je het weet leidt dat tot een domino-effect van uitkeren en controleren waarbij de kosten van het controleren die van het uitkeren zelfs nog zullen overtreffen. Het in stand houden van een verzorgingsstaat leidt dus altijd onherroepelijk tot een politiestaat.

Er is dus geen enkele noodzaak klaplopers achter hun reet aan te zitten zolang je ze maar geen uitkering geeft.
pi_38408973
quote:
naja, om te beginnen: niet iedereen in de bijstand is een klaploper, net zomin dat iedere politiek rechtsig georienteerd persoon (lees: TS) een door pa's erfenis rijkgemaakte klapgladiool is (alhoewel.....)

en ja: de gemeente mag best een verantwoording verwachten van waar al het geld blijft, maar niet op individuele basis, en *jij* hebt daar al helemaal niks mee te maken gladiool!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_38408994
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:09 schreef simmu het volgende:
ze hebben het erover of jij als je in de bijstand zit, gewoon maar dient te accepteren dat jij geen enkele privacy hebt in je eigen huis. maar goed, naar wat ik lees van de TS heeft iemand in de bijstand uberhaubt geen recht op een (t)huis. en zeker niet op een uitkering.

ik weet best dat er mensen zijn die er misbruik van maken, maar er zijn ook zat mensen die gewoon niet bijster slim of handig ofzo zijn, en dat vangnet zo nu en dan nodig hebben. dan nog; het bericht gaat erover dat mensen met een bijstandsuitkering verplicht wordt om opsporingsambtenaren van de bijstand (controleurs dus) binnen te laten.
en dat komt aan het fundamentele recht wat mensen hebben om andere mensen de toegang te weigeren.
Als je op de gemeenschap teert heeft de gemeenschap het recht te weten wat je uitspookt
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:13:15 #16
136 V.
pi_38409005
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als je op de gemeenschap teert heeft de gemeenschap het recht te weten wat je uitspookt
Tot op zekere hoogte.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38409021
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
Linkse partijen zouden zowiezo niet mogen regeren, een beetje blaten aan de zijlijn is meer dan genoeg.
Tenslotte zijn de rechtse partijen al goed genoeg in het verkloten van de maatschappij

(Hirschi Ali, Verdonk, LPF, Nawijn, Smit, Winnie de Jong enz.)
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:16:03 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_38409115
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
Nee politie staatje spelen en onderworpen worden door alle grote bedrijven das lekker.

dream on. denk nog ff verder als rechts de 3e wereld oorlog heeft veroorzaakt
pi_38409333
Ik vind het anders wel een goed idee van Ahmed Aboutaleb.

Je krijgt geld van de maatschappij dan mag de maatschappij ook controleren of je wel recht hebt op dat geld.
pi_38409579
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

daarvoor heeft de gemeenschap al een rijtje mogelijkheden .. maar het is toch bij de zotte af als een aantal personen op iedere uur van de dag je huis binnen mogen komen en door je laden woelen om te kijken of er alleen jouw ondergoed in ligt .. en als je dat niet toestaat ben je je inkomen kwijt ?

willekeurige situatie .. je moet je kind van school halen dus je moet weg ergo je kan hun niet binnenlaten .. uitkering kwijt ? Of je hebt net gehoord dat je moeder is overleden en dan komt zo'n kudde tandenborstels tellen ? Nog maar afgezien hoe zoiets moet gaan aankomen als je kinderen in huis hebt .. je wordt gewoon voor de ogen van je kinderen vernedert, maar je mag niet vragen of ze op een ander tijdstip terug kunnen komen ..
pleased to meet you
pi_38410043
Ik snap deze discussie niet. Volgens mij is iedereen, dus ook PvdA, GL en SP, het erover eens dat je uitkeringsgerechtigden moet controleren op de rechtmatigheid van die uitkering. Het gaat er slechts om dat je het zodanig doet dat er geen rechten van die mensen worden geschonden. En met die rechten wordt dan NIET het recht op een uitkering bedoeld, maar andere rechten zoals privacy, rust, etc...
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:47:48 #22
136 V.
pi_38410286
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:41 schreef dVTB het volgende:
Ik snap deze discussie niet. Volgens mij is iedereen, dus ook PvdA, GL en SP, het erover eens dat je uitkeringsgerechtigden moet controleren op de rechtmatigheid van die uitkering. Het gaat er slechts om dat je het zodanig doet dat er geen rechten van die mensen worden geschonden. En met die rechten wordt dan NIET het recht op een uitkering bedoeld, maar andere rechten zoals privacy, rust, etc...
Ja, maar da's ingewikkeld voor sommigen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38410330
hoe veel moet een uitkeringsgerechtigde eigenlijk solliciteren?
pi_38410882
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:49 schreef Misanthropist het volgende:
hoe veel moet een uitkeringsgerechtigde eigenlijk solliciteren?
da's afhankelijk van je situatie .. 4 keer minimaal (per maand)
pleased to meet you
pi_38410982
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:28 schreef moussie het volgende:

[..]

daarvoor heeft de gemeenschap al een rijtje mogelijkheden .. maar het is toch bij de zotte af als een aantal personen op iedere uur van de dag je huis binnen mogen komen en door je laden woelen om te kijken of er alleen jouw ondergoed in ligt .. en als je dat niet toestaat ben je je inkomen kwijt ?

willekeurige situatie .. je moet je kind van school halen dus je moet weg ergo je kan hun niet binnenlaten .. uitkering kwijt ? Of je hebt net gehoord dat je moeder is overleden en dan komt zo'n kudde tandenborstels tellen ? Nog maar afgezien hoe zoiets moet gaan aankomen als je kinderen in huis hebt .. je wordt gewoon voor de ogen van je kinderen vernedert, maar je mag niet vragen of ze op een ander tijdstip terug kunnen komen ..
En die mogenlijkheid wordt dus geweigerd..
Als jij uitkering trekt op het feit dat je alleenstaand bent en de enige persoon bent die voor het huishouden verantwoordelijk is dan : Jazeker

Het gaat om weigeren, als je laat weten dat je je kind op moet halen dan is er vast wel coulantie. Als dat keer op keer toevallig zo is als er controle is....dan is er vast iets niet in orde.

Wat hebben Tandenborstels met je overleden moeder te doen, we hebben het hier nogmaals om een eenmalig probleem. Als je moeder iedere week overlijd: zie bovenstaande alinea.

En als jij niet liegt en bedriegt ius er niets vernederents aan... Ga werken da's minder vernederend
pi_38411766
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:06 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ze zijn dus niet gerechtigd daarom wordt er teruggevordert. weer zo'n politicus die gezakt is voor het inburgerings onderdeel nederlands.
Het is wel zo dat je als bijstandsgerechtigde minder rechten hebt dan een verdachte van een misdaad. Er mag wel heel diep ingegrepen worden in de persoonlijke levenssfeer.
Wat niet wegneemt dat uitkeringsfraude hard aangepakt moet worden.
pi_38411793
quote:

Aboutaleb is toch van de linkse PvdA? Dan begrijpt links het toch prima?
pi_38411853
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee politie staatje spelen en onderworpen worden door alle grote bedrijven das lekker.

dream on. denk nog ff verder als rechts de 3e wereld oorlog heeft veroorzaakt
Liever een wereldoorlog door Rechts dan een burgeroorlog door Links. Ik weet graag vantevoren wie mn vijanden zijn zeg maar.
Big dick.
pi_38412042
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:32 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Liever een wereldoorlog door Rechts dan een burgeroorlog door Links. Ik weet graag vantevoren wie mn vijanden zijn zeg maar.
In Nederland doen we dan gezellig met rechts mee .
pi_38412177
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:41 schreef dVTB het volgende:
Daar zal iedereen het over eens zijn. Het punt is alleen dat controle altijd een bepaalde schending van de privacy met zich meebrengt. Het is daarom ook volstrekt onzinnig om, zoals de SP dat graag ziet, de controles per definitie stop te zetten.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:50:53 #31
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_38412485
TS Durf je wel tegen de zwakkeren? Je moet weten dat het bedrag van de uitkeringsfraude een fractie is van de faillissementsfraude.

Ik heb uitsluitend d66 en VVD gestemd dus maak mij niet uit voor linkse rakker.

En het heeft niks met links te maken want de sp en PvdA hebben het echt niet zo op uitkeringsfraudeurs hoor! Die lusten ze ook wel rauw. Groenlinks is natuurlijk weer een ander verhaal
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:54:55 #32
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38412663
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:05 schreef moussie het volgende:
da's afhankelijk van je situatie .. 4 keer minimaal (per maand)
Oe, veel! Das wel 1 keer per week!

doet me denken aan toen ik werkloos raakte, solliciteerde 10 keer per dag en liep gewoon bedrijven binnen en vroeg naar de baas. Dan ben je heus geen maand werkloos als je een beetje fatsoenlijk overkomt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_38412700
fraude is fraude en dient aangepakt te worden...zoals altijd lijden de goeden onder de kwaden.
Als je gaat werken heb je ook geen last van die controlles
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

doet me denken aan toen ik werkloos raakte solliciteerde 10 keer per dag en liep gewoon bedrijven binnen en vroeg naar de baas. Dan ben je heus geen maand werkloos als je een beetje fatsoenlijk overkomt.[/sup]
Jij ook al Je bent gek man...heb je al hulp gezioht?
pi_38412828
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:50 schreef Maar-T het volgende:
TS Durf je wel tegen de zwakkeren? Je moet weten dat het bedrag van de uitkeringsfraude een fractie is van de faillissementsfraude.

Ik heb uitsluitend d66 en VVD gestemd dus maak mij niet uit voor linkse rakker.

En het heeft niks met links te maken want de sp en PvdA hebben het echt niet zo op uitkeringsfraudeurs hoor! Die lusten ze ook wel rauw. Groenlinks is natuurlijk weer een ander verhaal
45 miljoen euro in 1 stad wil ik niet weinig noemen
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:00:51 #35
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38412941
Die controles zullen best vervelend zijn, maar het is gewoon erg lastig om het anders te doen met dezelfde effectiviteit. Dat stukje inlevingsvermogen moeten uitkeringsgerechtigden maar kunnen opbrengen.
Vampire Romance O+
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:07:59 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_38413249
Punt is gewoon dat veel van die controle nogal kleinzielig zijn, tandenborstels tellen ...
zorg er gewoon voor dat de bijstand een absoluut minimum inkomen is, en dat mensen meer kunnen verdienen door zelf aan het werk te gaan, maar juist dat 'de mensen aan het handje houden' en vervolgens hun tandenborstels gaan tellen is dom...

Liever een vorm van een 'basisinkomen dat zeer laag is, maar heel weinige speciale voorwarden heeft en dus niet gecontroleerd hoeft te worden...
Als het kennelijk zoveel oplevert om te frauderen, kun je je afvragen of het systeem vand e bijstandsuitkering zelf niet fout is.

de kosten van zulke controles zijn gewoon te hoog en zijn dit niet waard, het kost veel geld aan die controle-ambtenaren die dat rotwerk moeten doen (waarvor volgens mij al en draadje los moet zijn, als je dat controlewerk wilt gaan doen) ... en deze leveren niet tot nauwelijks serieusze besparingen op wat betreft de fraudeurs _die_ ze dan zouden pakken.
Het is domweg een duur werkverschaffingstraject, niets meer en niets minder.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_38413437
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:

doet me denken aan toen ik werkloos raakte, solliciteerde 10 keer per dag en liep gewoon bedrijven binnen en vroeg naar de baas. Dan ben je heus geen maand werkloos als je een beetje fatsoenlijk overkomt.
als ik dat doe met bedrijven hier in de buurt ben ik binnen 2 dagen klaar .. en een uitkering is nou ook weer niet zo ruim dat je je kan veroorloven veel ervan te besteden aan reizen in de omgeving of het schrijven van stapels sollicitaties ..

hoe dan ook, het gaat hier om het feit dat je als uitkeringsgerechtigde nog minder rechten hebt dan een crimineel en gecontroleerd mag worden zonder enige wettelijke bescherming
pleased to meet you
pi_38413441
Dat heet minimum loon...daar heeft iedere WERKENDE recht op. En dan heb je geen sociale controles
pi_38413737
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:07 schreef RM-rf het volgende:
Punt is gewoon dat veel van die controle nogal kleinzielig zijn, tandenborstels tellen ...
Veel controles zijn inderdaad kleinzielig maar dat komt omdat het aantonen van bijstandsfraude ook op dergelijke triviale zaken terugvalt. Hoe moet je anders aantonen dat mensen wel of niet samenwonen. In ieder geval niet door officiele documenten of verklaringen...
quote:
de kosten van zulke controles zijn gewoon te hoog en zijn dit niet waard, het kost veel geld aan die controle-ambtenaren die dat rotwerk moeten doen (waarvor volgens mij al en draadje los moet zijn, als je dat controlewerk wilt gaan doen) ... en deze leveren niet tot nauwelijks serieusze besparingen op wat betreft de fraudeurs _die_ ze dan zouden pakken.
Structureel 45 miljoen euro in 1 stad vrijspelen is niet weinig...
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:56:05 #40
33189 RM-rf
1/998001
pi_38415326
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Veel controles zijn inderdaad kleinzielig maar dat komt omdat het aantonen van bijstandsfraude ook op dergelijke triviale zaken terugvalt. Hoe moet je anders aantonen dat mensen wel of niet samenwonen. In ieder geval niet door officiele documenten of verklaringen...
dat ligt er ook maar aan in hoeverre het kennelijk een enorm voordeel biedt dat mensen die samenwonen een groot voordeel eraan hebben dit te 'verdoezelen'...

Volgens mij is het eerder fout dat de bijstand erop gericht is dat individueel levende mensen als 'maatstaf' genomen worden ...., liefst nog alleen wonende en opvoedende moeders, die dan in hun hele levensonderhoud voorzien worden ... maar zodra ze gaan samenwonen , of werken, wordt hun hele uitkering gekort ....:

Dat heeft twee gevolgen; enerzijds hebben die mensen dus geen enkele behoefte meer om 'legaal' te gaan werken, omdat ze er niet op vooruitgaan... ten tweede wordt het heel gunstig te gaan frauderen....

Feit is gewoonweg dat mensen die samenleven in hun levensonderhoud een voordeel hebben, maar dat een uitkering niet bedoeld is om het nadeel van alleenstaanden 'op te heffen'...

Ik zou er eerder voorpleiten om juist het rigoureuze korten van een bijstands-uitkering bij samenwonen of werken zelf wat lichter te maken, om het veel winstgevender te maken dat deze mensen legaal werken (niet zwartwerken dus) ...

Uiteindelijk zou dat ook het aantal mensen dat aanspraak maakt op een bijstandsuitkering flink kunnen verhogen... dus dat kan ook betekenen dat je de uitkering zelf moet laten dalen
(ja, ik besef dat je daarmee een bepaalde groep zeer zwakke alleenstaanden kunt treffen, die moet misschien tijdelijk wel extra ondersteuning kunnen vinden, maar ik vind niet dat de bijstand moet functioneren als 'financier' van bepaalde onrendabele levensstijlen, mensen die alleenwonend en dan meerdere kinderen opvoeden en dan niet op de arbeidsmarkt actief zijn, maar thuiszitten of zwartwerken).

Zoals de bijstand nu functioneert is het een systeem dat enorm kwetsbaar is voor fraude, maar ook een soort van financier vane en sasociale samenleving, namelijk mensen die alleenwonend zijn en geen sociale steun van hun omgeving ontvangen... dat is volgens mij verkeerd, een deel van de sociale steun zou juist uit de lokale gemeenschap en de binding aan die gemeenschap moet voortkomen, niet uit individualisme.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:56:19 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38415335
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef moussie het volgende:
als ik dat doe met bedrijven hier in de buurt ben ik binnen 2 dagen klaar .. en een uitkering is nou ook weer niet zo ruim dat je je kan veroorloven veel ervan te besteden aan reizen in de omgeving of het schrijven van stapels sollicitaties ..
Je hebt toch niets beters te doen want je zit in de bijstand. Stap op de fiets en fiets 2 uurtjes. Wedden dat je bedrijven zat tegenkomt?
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef moussie het volgende:
hoe dan ook, het gaat hier om het feit dat je als uitkeringsgerechtigde nog minder rechten hebt dan een crimineel en gecontroleerd mag worden zonder enige wettelijke bescherming
Dat heeft niets met bijstandtrekken te maken. Iedereen heeft minder rechten dan een crimineel. Slachtoffers, bejaarden, iedereen. ALs het je niet bevalt dan voortaan geen geld meer geven aan Amnestie Int en wat rechtser gaan stemmen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_38417255
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef Napalm het volgende:
Je hebt toch niets beters te doen want je zit in de bijstand. Stap op de fiets en fiets 2 uurtjes. Wedden dat je bedrijven zat tegenkomt?
duh, wat dacht je dat ik heb gedaan in die 2 dagen ?
quote:
Dat heeft niets met bijstandtrekken te maken. Iedereen heeft minder rechten dan een crimineel. Slachtoffers, bejaarden, iedereen. ALs het je niet bevalt dan voortaan geen geld meer geven aan Amnestie Int en wat rechtser gaan stemmen..
huh .. nou ben ik je kwijt .. hier wil een PvdA'er zo streng controleren en dan moet ik rechts gaan stemmen omdat die dan minder streng zouden zijn .. ?
pleased to meet you
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:25:01 #43
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_38418095
Volgens mij is het heel simpel:
Als je werkt dan krijg je geld om dingen te doen. Er is dan altijd wel iemand die controleert of je die dingen wel doet en of je ze goed doet. Als je een eigen bedrijf hebt zijn je klanten of aandeelhouders die dat controleren, en anders waarschijnlijk je chef oid
Als je niet werkt en toch geld krijgt, staan daar ook dingen tegenover. Dus dat moet ook gecontroleerd worden.
lege ton
pi_38418457
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:07 schreef RM-rf het volgende:
[...]

Dat zou ik niet zeggen. Heb je nova pas gezien?
quote:
Veel Amsterdammers die een bijstandsuitkering aanvragen, hebben helemaal geen recht op die uitkering.

In de meeste gevallen gaat het om fraude: mensen vragen gewoon een uitkering aan en zien wel waar het schip strandt. Bij wijze van proef worden er nu in drie Amsterdamse wijken onaangekondigde huisbezoeken verricht. NOVA ging mee.
item

Wat bleek? In de helft van de gevallen waarbij een uitkering werd aangevraagd bleek te zijn gefraudeerd! Op de fp staat ook dat Amsterdam vorig jaar 45 miljoen euro heeft bespaard door bijstandsfraude dmv inspectie tegen te gaan. Het gaat om tienduizenden mensen en miljoenen euro's aan fraude. Me dunkt dat dat het waard is.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:50:16 #45
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38418920
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef sizzler het volgende:
Wat bleek? In de helft van de gevallen waarbij een uitkering werd aangevraagd bleek te zijn gefraudeerd! Op de fp staat ook dat Amsterdam vorig jaar 45 miljoen euro heeft bespaard door bijstandsfraude dmv inspectie tegen te gaan. Het gaat om tienduizenden mensen en miljoenen euro's aan fraude. Me dunkt dat dat het waard is.
Het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de faillissementsfraude die er Nederland wordt gepleegd. Maar daar knijpen we blijkbaar graag een oogje voor dicht.
pi_38419763
quote:
Het gemiddelde bedrag dat bij de onderzochte faillissementen aan onbetaalde vorderingen achterblijft, is ruim een half miljoen euro. Bij de faillissementen die zijn opgezet of gebruikt voor benadeling, is dat iets hoger ( 600.000). Vooral de vorderingen van belasting en UWV zijn in de frauduleuze gevallen aanzienlijk hoger dan gemiddeld. Geëxtrapoleerd naar het totale aantal faillissementen in 2004 valt de jaarlijkse omvang van de onbetaald gebleven vorderingen in frauduleuze faillissementen te schatten op 220 miljoen euro (oftewel ongeveer 0,5 van het BBP). Van de naar schatting 400 gevallen van paulianeus handelen kan wel worden bepaald hoe hoog de achtergebleven schuld is, maar niet in hoeverre deze voortvloeit uit wederrechtelijk handelen. Het genoemde bedrag van 220 miljoen euro moet dus als schatting van de schade van wederrechtelijk handelen als een lage ondergrens worden beschouwd.
bron
pleased to meet you
pi_38420091
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:50 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de faillissementsfraude die er Nederland wordt gepleegd. Maar daar knijpen we blijkbaar graag een oogje voor dicht.
Open er eens een topic over zou ik zeggen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:46:08 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38421051
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:06 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ga je schamen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_38422727
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het anders wel een goed idee van Ahmed Aboutaleb.

Je krijgt geld van de maatschappij dan mag de maatschappij ook controleren of je wel recht hebt op dat geld.
Inderdaad, maar dat ging het niet over.

Het gaat erom dat ook bestandsgerechtigden grondrechten hebben en dat daar (mogelijkerwijs) door de Gemeente Amsterdam nogal makkelijk mee omgesprongen wordt dan wel dat er grondrechten geschonden worden.

Als we de reactie van de TS even doortrekken mag er dus voortaan voor een ieder die op welke wijze dan ook geld van de overheid (gemeenschap) ontvangt de grondwet cq grondrechten buitenspel gezet worden.
Ik denk niet dat de TS blij zou worden van de eventuele gevolgen hiervan, tenslotte is dan ook iedere hypotheek nemer vogelvrij te verklaren.

Enigzins overtrokken, ja, maar ik hoop dat je het punt ziet.

Als de (gemeentelijke) overheid ontvangers van een bijstandsuitkering aan hun verplichtingen wil houden dan en controle op de juistheid wil uitoefenen is dat alleen maar te prijzen maar laat dan diezelfde overheid beginnen met zich aan zijn eigen regels te houden en op de juiste en zorgvuldige wijze te werk gaan.

Bijstand ontvanger en verstrekker dienen zich beiden aan de regels te houden, wat is daar mis mee of onbegrijpelijk aan?

PS: Beste TS, je realiseert je toch wel dat de wethouder in kwestie ook links is, of begrijpt hij er ook NIETS van?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2006 00:45:49 ]
  donderdag 1 juni 2006 @ 04:03:46 #50
46960 StefanP
polemicist
pi_38424570
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:08 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Wat een walgelijk rechtse aanname .
Ja, het is vast toeval dat na invoering van de AWBZ en WAO het percentage "zieken" met 15% omhoog ging... en het is vast ook toeval dat wanneer er wel eens controles zijn, de helft van de gecontroleerden onterecht een uitkering blijkt te hebben... of dat er bij beurzen om een baan te vinden niemand komt opdagen -ze zijn helemaal niet te lui of zo- zelfs al wordt dat verplicht gesteld...

Kun je je kop nog dieper in het zand steken?

Links begrijpt er inderdaad geen ene donder van. Aan het werk, allemaal. Conroleren en ALLES terugvorderen als het een onterecht aangevraagde uitkering blijkt te zijn. Geen geld? Dan ga je maar werken. Al duurt het 20 jaar voor je het terugbetaald hebt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')