abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:17:23 #201
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60709939
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal een ellendie dood zijn gestorven!

Nah, het zal me aan mijn aars oxideren. Ik hoef ze niet weer te zien, ik hoef ook niet met ze te praten, maar ik hoop dat ze in elk geval enig besef hebben van wat ze hebben aangericht of een vorm van spijt ervaren. Ofzo.
pi_60710714
maar wat als je er wel mee moet werken?
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 19:10:13 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60712253
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:55 schreef cat2 het volgende:
Hangt van de pester af. Ik denk dat het bij sommige pesters wat stroefjes verloopt, bij sommige pesters stel ik mijn baas voor een dilemma (hij er uit of ik er uit) en bij andere pesters zal het wel meevallen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_60728027
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iets van "als je jezelf voor lul zet heb je er tenminste nog controle over". Nou ja, en op een gegeven moment ontdek je dat het ook "werkt" als je grapjes maakt over anderen. Hoef je zelf niet meer bang te zijn dat jij met een sluiproute naar huis moet.

En achteraf schaam ik me dood.
Dat eerste is heel erg herkenbaar, maar heb zelf eigenlijk nooit gepest of grappen over een ander gemaakt. Al weet ik achteraf niet zeker of dat onmacht of onwil was of dat de kans zich gewoon nooit voorgedaan heeft.
Sweet and innocent...
pi_60764804
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:55 schreef cat2 het volgende:
Ik zou er gewoon niet mee werken, aangezien het onderling hardstikke stroef verloopt, en je dus weer word herinnerd aan je pestverleden.
pi_60768988
Ik zal toch moeten. Vind ik wel heel moeilijk hoor. En ja het loopt inderdaad stroef.

Het pijnlijkste vind ik vergaderingen enzo. Door het pesten heb ik heel veel moeite om in een groep te praten en die collega heeft daar juist helemaal geen moeite mee. Die praat aan 1 stuk door. En dan denk ik weleens: als jullie mij vroeger met respect hadden behandeld, dan had ik er nu stukken makkelijker in een groep kunnen praten en dan was me dat een stuk beter af gegaan. En dat is pijnlijk.

[ Bericht 70% gewijzigd door cat2 op 12-08-2008 18:35:40 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:47:11 #207
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_60769622
b.s. cat. je zit in een bevoorrechte positie. Zorg dat je beter op de hoogte bent, volg een cursus presenteren (ok..das klote) en zet je pesters voor lul in een vergadering ! Het is altijd leuk om rotlui op hun tekortkomingen te wijzen .
Ik ben ook gepest, maar ik kan het verleden nou eenmaal niet veranderen, kan wel proberen iets van mijn toekomst te maken. Simpel gezegd: vecht ertegen of vlucht naar een andere baan. your call.
pi_60770131
In mijn mavo-tijd ben ik veel gepest, door wat assertiviteitstrainingen ging ik naar een verloop van tijd er veel beter meer om. Volgende maand een reünie van mijn oude mavo-klas. Zal wel met een boel mensen een praatje gaan maken, misschien met nog een paar van die rotlui gaan praten en als het moet om hun plaats te zetten.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:49:17 #209
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_60800269
Das lef hebben pieterbas. Mij zien ze niet op een reunie. Zou het eigenlijk vervelend vinden als die pesters nou net erg succesvol zijn geworden. Daarentegen doen reunies mij heel erg oud voelen.
pi_60800693
Praten voor een groep kun je gewoon leren lijkt me. 'Dat kan ik nou eenmaal niet' brengt je niet veel verder.
pi_60801712
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:49 schreef RoyalFuss het volgende:
Das lef hebben pieterbas. Mij zien ze niet op een reunie. Zou het eigenlijk vervelend vinden als die pesters nou net erg succesvol zijn geworden. Daarentegen doen reunies mij heel erg oud voelen.
Ik ben na die tijd zowel qua bouw, uiterlijk en karakter veel veranderd en als ik de verhalen hoor, ben ik diegene die "succesvoller" ben geworden dan hen. Dus ik maak me zorgen om die reunie, ik ben ook niet bang voor dit confrontatie.

Hopelijk zijn zij ook in die tijd een stuk volwassener en wijzer geworden en zo niet.. jammer dan.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:09 schreef Isegrim het volgende:
Praten voor een groep kun je gewoon leren lijkt me. 'Dat kan ik nou eenmaal niet' brengt je niet veel verder.
Toen ik aan mijn huidige studie begon, begon het angstzweet al op het moment dat ik hoorde dat ik over 8 weken een presentatie moet houden.. Nu heb ik daar echt geen last meer van.
pi_60803487
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:23 schreef Innocence het volgende:

[..]

Dat eerste is heel erg herkenbaar, maar heb zelf eigenlijk nooit gepest of grappen over een ander gemaakt. Al weet ik achteraf niet zeker of dat onmacht of onwil was of dat de kans zich gewoon nooit voorgedaan heeft.
Toen ik eenmaal uit die groep (klas) was omdat ik bijna in mn eentje naar de middelbare school ging, kreeg ik wat afstand van de druk en kon ik dus beseffen wat er gebeurd was. Dus dat pesten was in één klap over. Gepest worden niet, maar dat interesseerde me ineens geen reet meer zodra ik zag hoe het in elkaar stak, dus dat was ook al snel niet leuk meer. En toen ben ik dus heeeel langzaam normaal durven gaan doen en durfde er niet meer als een clown uit te zien. Kostte een jaar of tien maar dan heb je ook wat
Ik heb nog steeds wel een voelspriet voor onzekere punten en momenten van anderen, maar maak er nu op een andere manier "gebruik" van, namelijk door mensen op die momenten zich op hun gemak te laten voelen. Ik ben in mijn vrijwilligerswerk en in mindere mate mijn eigen werk een beetje aanspreekpunt de organisatie in voor mensen, dus dan komt dat goed van pas.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60826053
Ook ik werd gepest vroeger maar ik kwam ooit een van mijn grootste pesters van vroeger tegen in de trein ; en we maakten gewoon een gezellig babbeltje !

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60826287
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:39 schreef TLC het volgende:
Ook ik werd gepest vroeger maar ik kwam ooit een van mijn grootste pesters van vroeger tegen in de trein ; en we maakten gewoon een gezellig babbeltje !

Een vriend van mij zit nu op de vrachtwagen en komt vaak langs zijn oude pestkop (ik was bij hem ook de lul) maar schijnt nu een hele relaxte gozer te zijn geworden en maakte zelfs zijn excuses dat hij zo lullig tegen hem deed.
pi_60996949
De scholen zijn weer begonnen. Alvast sterkte aan degene die weer een jaar moeten overleven.

[ Bericht 63% gewijzigd door F04 op 21-08-2008 00:07:29 ]
pi_61001046
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:49 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Een vriend van mij zit nu op de vrachtwagen en komt vaak langs zijn oude pestkop (ik was bij hem ook de lul) maar schijnt nu een hele relaxte gozer te zijn geworden en maakte zelfs zijn excuses dat hij zo lullig tegen hem deed.
pi_61003413
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij duidelijk?
pi_61003470
iemand die mij gepest heeft zal niet meer worden dan een 'kennis'. De term vriend moet je verdienen
Ja doei.
pi_61046492
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid
Zijn oude pestkop, pestte mij ook..
  maandag 1 september 2008 @ 14:39:28 #220
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_61292049
Waarom roddelen meiden eigenlijk en waarom zijn sommige meiden zo gemeen?
Wat is hun motvatie daarachter? Vinden ze het leuk of zijn ze jaloers ofzo?
Denk erover na.
  maandag 1 september 2008 @ 18:07:55 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61297656
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:39 schreef bondgirl007 het volgende:
In de kern wel denk ik.
pi_61307200
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
iemand die mij gepest heeft zal niet meer worden dan een 'kennis'. De term vriend moet je verdienen
Dan vind ik je nog genereus..

Ik ben op de middelbare school op gruwelijke wijze gepest en tegen pesters ben ik op zijn zachst gezegd "niet aardig..." iemand van 17 weet wat hij of zij aanricht door met een hele kliek iemands leven te vergallen dus ik hou me aan het motto van de klingons: "Wraak is een gerecht dat het beste koud geserveerd wordt"

verder ben ik een heel aardige jongen
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
pi_61307848
Wanneer mensen ouder dan 12 pesten kan je ze er ook wel zelf verantwoordelijk voor houden denk ik. Meestal krijgen kinderen al 'pestles' op de basisschool, en krijgen ze een beetje door wat er al dan niet onbewust in hun klas gebeurt.

Vanaf de brugklas is het volgens mij gewoon bewust ruïneren van een ander zijn leven, leed leuk vinden.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:04:50 #224
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_61324519
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:49 schreef Panthera1984 het volgende:
Wanneer mensen ouder dan 12 pesten kan je ze er ook wel zelf verantwoordelijk voor houden denk ik. Meestal krijgen kinderen al 'pestles' op de basisschool, en krijgen ze een beetje door wat er al dan niet onbewust in hun klas gebeurt.

Vanaf de brugklas is het volgens mij gewoon bewust ruïneren van een ander zijn leven, leed leuk vinden.
Denk ik ook.
Denk erover na.
pi_61348894
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:21 schreef cat2 het volgende:
Ik zal toch moeten. Vind ik wel heel moeilijk hoor. En ja het loopt inderdaad stroef.

Het pijnlijkste vind ik vergaderingen enzo. Door het pesten heb ik heel veel moeite om in een groep te praten en die collega heeft daar juist helemaal geen moeite mee. Die praat aan 1 stuk door. En dan denk ik weleens: als jullie mij vroeger met respect hadden behandeld, dan had ik er nu stukken makkelijker in een groep kunnen praten en dan was me dat een stuk beter af gegaan. En dat is pijnlijk.
Ik betwijfel om eerlijk te zijn of je met zoveel zekerheid je terughoudendheid (tijdens een vergadering, maar misschien ook in andere situaties) kunt wijten aan het feit dat je vroeger bent gepest. Ik denk dat een zeer aannemelijk alternatief is, dat je van nature terughoudend bent en dat je daarom in het verleden ook een meer eenvoudig slachtoffer was voor de pestkoppen. Ik bagatelliseer absoluut niet de gevolgen van pesten, maar ik denk dat het te kort door de bocht is om klakkeloos er van uit te gaan, dat een verleden van pesten de oorzaak is voor geremdheid op latere leeftijd.
pi_61349051
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:39 schreef bondgirl007 het volgende:
Ik denk dat het inderdaad een zaak is van jaloezie en daarnaast ook veel onzekerheid. Door bevestiging te zoeken bij elkaar en anderen tot mikpunt van spot te maken, voelen zij zich meer zeker over zichzelf.

P.S., bondgirl007, ik heb je privéberichtje gelezen en ik kan je helaas niet een bericht terugsturen, maar hierbij toch mijn oprechte excuses .
pi_61349299
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:20 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Omdat er overal sociaal/fysiek minder bedeelden voorkomen.
Het bijzondere is nu juist dat minder bedeeldheid op sociaal en/of fysiek vlak absoluut geen garantie is om gepest te worden. Het gaat vooral om hoe verbaal sterk je bent. En hetzelfde geldt voor de pesters. Bij mij in de klas van de middelbare school zat een hele erge pestkop, pure evil. Iedereen was bang voor hem, iedereen lachte als hij lachte en praatte hem naar de mond. Maar die kerel was echt heel lelijk en ook nog eens heel klein en je kon hem met één arm zo de grond in meppen. Maar hij had erg veel verbale overwicht, waardoor mensen erg bang voor hem waren.
pi_61356224
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:39 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat het inderdaad een zaak is van jaloezie en daarnaast ook veel onzekerheid. Door bevestiging te zoeken bij elkaar en anderen tot mikpunt van spot te maken, voelen zij zich meer zeker over zichzelf.

P.S., bondgirl007, ik heb je privéberichtje gelezen en ik kan je helaas niet een bericht terugsturen, maar hierbij toch mijn oprechte excuses .
Denk erover na.
pi_62030110
Ach; pesten hoort gewoon bij de natuur.

Alleen vind ik niet dat mensen zo moeten zeiken dat er dan eens in de zoveel tijd een Aziaat of een Fin een gehele school neerknalt.

Dat moet dan maar ook kunnen vind ik.

Je oogst wat je zaait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')