abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54573432
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:04 schreef Freuder het volgende:

[..]

Ow?

Pesters zijn juist zelf onzeker en daarom bang om zelf gepest te worden, pesten geeft ze een gevoel van macht
Blijf jezelf dat maar inpraten
pi_54573467
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:25 schreef Borkydude het volgende:
Bekijk het ook eens van de andere kant. Hebben jullie enig idee hoe frustrerend jullie zijn voor de "pester"? Mensen pesten echt niet omdat ze onzeker zijn of gefrustreerd zijn ofzo hoor, het is gewoon puur irritant hoe sommige mensen zich gedragen in een klas/omgeving. En daarnaast mag er best wat meer respect voor de pester opgebracht worden. Waarschijnlijk staan jullie er niet eens bij stil hoeveel tijd en dedicatie eringestopt moet worden als je origineel en toch doeltreffend wilt blijven...
hard maar eerlijk
pi_54573641
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:04 schreef Freuder het volgende:

[..]

Ow?

Pesters zijn juist zelf onzeker en daarom bang om zelf gepest te worden, pesten geeft ze een gevoel van macht
Ben ik niet met je eens,

Je hebt 2 categoriën,
De "gemaakte" sjappen
&
De geboren sjappen...

De "gemaakte" sjappen gedragen zich op een bepaalde manier wat pesten aantrekt, ze kleden/gedragen/uitten zich op een zodanige stumperige manier dat ze het verdienen om dag in dag uit vernederd, in elkaar geslagen en getreiterd te worden.

en dan heb je nog de geboren sjappen,
deze heeft onze lieve heer geschapen om de aandacht weg te trekken bij de "gemaakte" sjappen, wat overigens niet altijd lukt,
Deze kinderen zijn veelal bij hun geboorte op de plavuizen gesodemietert of half opgehangen aan hun navelstreng, ook komt het wel voor dat het kinderen zijn van de lagere orde (armen, zwakken, lelijken of wellicht laagopgeleiden) wat resulteert in hetzelfde voorkomen als dat van de "gemaakte" sjappen

Oja: De bottom line: Pesters voelen zich geroepen om zo'n sjap flink de grond in te trappen... dan heb je nog de middenklasse, die hangen precies tussen pester en sjap in, waardoor ze zeggen de sjap te helpen, maar ondertussen pesten ze net zo hard mee, tot deze categorie behoor jij

[ Bericht 13% gewijzigd door VlaDje op 13-11-2007 13:24:20 ]
pi_54573687
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:14 schreef VlaDje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens,

Je hebt 2 categoriën,
De "gemaakte" sjappen
&
De geboren sjappen...

De "gemaakte" sjappen gedragen zich op een bepaalde manier wat pesten aantrekt, ze kleden/gedragen/uitten zich op een zodanige stumperige manier dat ze het verdienen om dag in dag uit vernederd, in elkaar geslagen en getreiterd te worden.

en dan heb je nog de geboren sjappen,
deze heeft onze lieve heer geschapen om de aandacht weg te trekken bij de "gemaakte" sjappen, wat overigens niet altijd lukt,
Deze kinderen zijn veelal bij hun geboorte op de plavuizen gesodemietert of half opgehangen aan hun navelstreng, ook komt het wel voor dat het kinderen zijn van de lagere orde (armen, zwakken, lelijken of wellicht laagopgeleiden) wat resulteert in hetzelfde voorkomen als dat van de "gemaakte" sjappen
Vraag jezelf eens af, waarom worden altijd de kneusjes gepest?
pi_54573760
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:05 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Nee, dat is simpelweg aangetoond
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_54573778
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:16 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Vraag jezelf eens af, waarom worden altijd de kneusjes gepest?
Vraag jezelf eens af, waarom een brede groep mensen gepest wordt?

Varierend van lelijk tot knap, van man tot vrouw, arm tot rijk, jong tot oud?
pi_54573796
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, dat is simpelweg aangetoond
Nee
pi_54573809
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Vraag jezelf eens af, waarom een brede groep mensen gepest wordt?

Varierend van lelijk tot knap, van man tot vrouw, arm tot rijk, jong tot oud?
Omdat er overal sociaal/fysiek minder bedeelden voorkomen.
pi_54574026
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:14 schreef VlaDje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens,

Je hebt 2 categoriën,
De "gemaakte" sjappen
&
De geboren sjappen...

Kinderen kunnen zich al op heel jonge leeftijd door een enkel incident zich een ''ik ben pestbaar'' houding aanleren omdat ze op die leeftijd alles op zihzelf betrekken, ze gaan er op een gegeven moment zelf vanuit dat ze gepest zullen worden en dan beinvloed hun houding, wat wat pesters die iemand om te pesten zoeken snel oppikken.

Veel kinderen die niet liefdevol behandelt worden tijd worden pester omdat ze op die manier dan geen slachtoffer hoeven te zijn, tegenover het machteloze gevoel in de thuis situatie.

Ik hoop dat degenen die erg gepest zijn wel doorhebben dat de grootste stap die je moet zetten om over je verleden heen komen is dat je jezelf vergeeft dat je toen niet op kwam voor jezelf op een manier zoals je dat nu graag gezien had, sta zsm uit die slachtofferrol en leef in het nu
pi_54574033
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:05 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Misschien moet jij jezelf eens zo ver krijgen dat je verder leert te kijken dan je eigen ervaringen met de oogkleppen van je eigen (pijnlijke) verleden
pi_54574085
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:29 schreef Freuder het volgende:

[..]

Kinderen kunnen zich al op heel jonge leeftijd door een enkel incident zich een ''ik ben pestbaar'' houding aanleren omdat ze op die leeftijd alles op zihzelf betrekken, ze gaan er op een gegeven moment zelf vanuit dat ze gepest zullen worden en dan beinvloed hun houding, wat wat pesters die iemand om te pesten zoeken snel oppikken.
Pesters zoeken heus niet iemand om te pesten, als een soort drang Het is gewoon zo dat bepaalde personen irritant zijn, waardoor mensen de behoefte krijgen om ze pijn te doen.
pi_54574106
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:29 schreef Freuder het volgende:

[..]

Misschien moet jij jezelf eens zo ver krijgen dat je verder leert te kijken dan je eigen ervaringen met de oogkleppen van je eigen (pijnlijke) verleden
Als er één iemand is die hier objectief kan zijn ben ik het wel In tegenstelling tot jullie heb ik in beide rollen verkeerd.
pi_54574217
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:31 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Pesters zoeken heus niet iemand om te pesten, als een soort drang Het is gewoon zo dat bepaalde personen irritant zijn, waardoor mensen de behoefte krijgen om ze pijn te doen.
En jij ziet die behoefte om iemand pijn te doen met als reden ''dat hij iirritant'' (das sowieso alleen jouw mening) als normaal? Damn je hebt er een nog meer vertekend beeld van dan ik al dacht
pi_54574235
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:37 schreef Freuder het volgende:

[..]

En jij ziet die behoefte om iemand pijn te doen met als reden ''dat hij iirritant'' (das sowieso alleen jouw mening) als normaal? Damn je hebt er een nog meer vertekend beeld van dan ik al dacht
Normaalheid is subjectief.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:38:29 #90
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_54574246
Het voor jezelf opkomen is heel belangrijk als je gepest wordt. Ik heb van huis uit meegekregen dat als er ruzie was dan moest je ervan weglopen. Dit resulteerde in het feit dat ik meestal de zwakste was en daardoor veel gepest werd. Ook het feit dat ik vrij laat pas in de puberteit kwam, speelde een grote rol. Ze hadden altijd wel iets om mij mee te pakken.

Nu jaren later kan ik uitstekend voor mezelf opkomen. (gelukkig maar)
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_54574299
Je frustraties los laten op iemand die bij jou een gevoel van ''irritatie'' oproept is een hele beroerde manier om met jezelf en anderen om te gaan, en als dat voor jou ook subjectief is veel sterkte gewenst
pi_54576704
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:20 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Omdat er overal sociaal/fysiek minder bedeelden voorkomen.
Ik ken hele knappe, sociale mensen die óók gepest zijn

Je hebt simpelweg verknipte "oerfiguren" die met een beetje primitief gedrag denken hoger in een "pik orde" te komen staan
pi_54576752
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:31 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Pesters hebben vaak meerdere personen die ze te grazen nemen. Op mijn basisschool ging het om een heus minihitlertje, waar echt iedereen op kotste, maar die toch met manipulatief gedrag het zo ver kreeg dat een man of 6/7 verdeeld over meerdere klassen het leven zuur gemaakt werd
pi_54576859
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:32 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Als er één iemand is die hier objectief kan zijn ben ik het wel In tegenstelling tot jullie heb ik in beide rollen verkeerd.
Dus jij vindt jezelf een irritant mannetje waarvan andere moeten vinden dat hij klappen moet krijgen, die andere het leven zuur moet maken?

Get help!
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:27:07 #95
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54576896
even toch een tegenstrijdigheid aanduiden

kinderen die pesten, zijn maar kinderen, dus moet je niet te streng erover zijn, ze weten niet wat ze doen etc .
kinderen die gepest worden, die hebben een verkeerde houding, zijn zwak etc.

het zijn beide evengoed kinderen hoor!!!!!

ik ben zelf ook tijdenlang gepest, en laatst sprak ik mijn vader over mijn persoonlijke ontwikkeling op allerlei vlakken. En toen kwamen op sociale interactie vrienden etc. Mijn vader zei toen letterlijk: ja jij dacht vroeger dat dat erg belangrijk was.
Oftewel ik was juist bezig om mezelf zo aan te passen dat ik er bij hoorde, vanaf heel jong was ik al aan het redeneren hoe dat nou zat met die sociale processen opdat ik er zelf in paste.

Ik geef toe dat ik een nogal aandachtsvragende persoonlijkheid heb, en dus toen ik 9 tot 14 was best heel irritant ben geweest. Maar het is niet zo dat ik niet wilde veranderen, ik wist alleen niet hoe. En eerlijk gezegd denk ik dat ik het nog steeds niet weet.
Dus het is bagger om te zeggen dat de gepeste kinderen zich maar moeten veranderen. Verzin eerst maar hoe!!!

Maar ik ben beter in vergeven dan iedereen die ik ken. Vergeven is immers vaak het enige wat je kan doen, na een conflict.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_54577394
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:27 schreef Angst het volgende:

kinderen die pesten, zijn maar kinderen, dus moet je niet te streng erover zijn, ze weten niet wat ze doen etc .
Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn En daar moet juist wel streng tegen opgetreden worden, omdat ze iemand blijvend psychisch letsel toebrengen (hoe klein ook)
quote:
Fout. Het kan wel zijn dat ze een niet-passende houding aannemen dóór het pesten. Dat komt heel vaak voor. Maar die oorzaak ligt bij de pester, niet bij het gepeste kind.
quote:
Alleen hebben ze niet allemaal een opvoeding gehad
quote:
ik ben zelf ook tijdenlang gepest, en laatst sprak ik mijn vader over mijn persoonlijke ontwikkeling op allerlei vlakken. En toen kwamen op sociale interactie vrienden etc. Mijn vader zei toen letterlijk: ja jij dacht vroeger dat dat erg belangrijk was.
Oftewel ik was juist bezig om mezelf zo aan te passen dat ik er bij hoorde, vanaf heel jong was ik al aan het redeneren hoe dat nou zat met die sociale processen opdat ik er zelf in paste.
Dat is een resultaat van pesten, maar niet een oorzaak. Praat jezelf ook nooit aan dat jij de oorzaak er van bent Dat is een erg foute beredenering.
quote:
Ik geef toe dat ik een nogal aandachtsvragende persoonlijkheid heb, en dus toen ik 9 tot 14 was best heel irritant ben geweest. Maar het is niet zo dat ik niet wilde veranderen, ik wist alleen niet hoe. En eerlijk gezegd denk ik dat ik het nog steeds niet weet.
Jij moest ook niet veranderen, maar dat heb je (onbewust) wel gedaan. Al was je van de ene op de andere dag perfect geweest, dan nog was jij Angst die gepest wordt. "He, daar heb je gestoorde angst weer. Zeg angst, moet je pilletje om normaal doen niet nemen?". Dan ga je je daar op aanpassen, en apart gedrag vertonen.
quote:
Dus het is bagger om te zeggen dat de gepeste kinderen zich maar moeten veranderen. Verzin eerst maar hoe!!!
Sociaal gedrag vertonen! Ze laten weten dat ze niet normaal zijn. De "pikorde" in een klas uit elkaar halen. Duidelijk en zichtbaar straffen. Weten dat aggresief gedrag niet getolereerd wordt.
quote:
Maar ik ben beter in vergeven dan iedereen die ik ken. Vergeven is immers vaak het enige wat je kan doen, na een conflict.
Maar vergeten is erg fout.
pi_54577508
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn En daar moet juist wel streng tegen opgetreden worden, omdat ze iemand blijvend psychisch letsel toebrengen (hoe klein ook)

Maar vergeten is erg fout.
Ze weten misschien waar ze mee bezig zijn maar volledig realiseren wat voor gevolgen hun gepest kan hebben doen ze niet, simpelweg omdat ze de hersens niet hebben omdat voor te stellen

Vergeten doe je het nooit maar of je het je leven laat beinvloeden als je volwassen bent is een heel ander verhaal
pi_54578444

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier kan ik best boos om worden. Kinderen die pesten zijn maar kinderen... ja en dus?!?! Je wilt dus zeggen dat pesten goed is en dat je er maar niks aan hoeft te doen omdat het kinderen zijn?! De gepeste kinderen zijn helemaal niet zwak.. Dat is zeker iets wat je zelf verzonnen hebt. Ik ben nu werkzaam in het onderwijs, en dan zie je dat het wel anders is. Het is helemaal niet zo dat ALTIJD de zwakke kinderen worden uitgekozen. Ik ben het ook met LeeHarveyOswald eens dat hier goed tegen opgetreden moet worden, Pesten kan niet.. en dat moet al duidelijk gemaakt worden in groep 1 als er kleine plaag dingetjes gebeuren.
En je zegt de gepeste zijn zwak, maar als jij je na een aantal jaar pesten nog overeind weet te houden als kind, vind ik zo'n kind STERK.
Ik heb hier zelf in mijn verleden ervaring mee gehad, en ik kan je vertellen dat ik na al die jaren er nog flink last van kan hebben terwijl de Pesters echt geen trauma of wat dan ook eraan over hebben gehouden. Kinderen die pesten brengen een ander geestelijk en soms lichamelijk letsel toe, en dat MOET en MAg niet worden goedgekeurd, okal zijn het kinderen.
En of je je laat beinvoelden door wat er vroeger is gebeurd zoalsFreuder zegt, ja dat licht er maar net aan of je t verwerkt hebt of niet, als jij 1 of 2 weken betn gepest zal je er minder lang last van hebben dan iemand die jaren achterelkaar gepest worden. Vaak verdringen kinderen het ook, en komt het pas op latere leeftijd (als ze volwassen zijn) weer naar boven.
En er zijn ondertussen zoveel leermiddelen die je al vanaf kleuter af aan al kunt gebruiken om duidelijk te maken dat je niet mag pesten, dat het zelfs voor de kleuters duidelijk word wat wel en niet kan.
pi_54578496
1
2
[quote]
[/quote]

Staat wat duidelijker ;)
ik me maar afvragen waarom dat bericht er 2x stond :X
pi_54578559
bijdehand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties