Is dat positief of negatief?quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:53 schreef bondgirl007 het volgende:
je lijkt precies op die docente hahaha
Ach ja, had er op dat moment niet echt behoefte aan. Was ook maar een paar weken nadat dat incident had voorgevallen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 02:20 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
@ Sedan
Over een pak slaag... Ik zou het zelf meer bevredigend gevonden hebben om zo persoon een harde klap te geven. Ik las dat idd niet in jouw vorige reactie.
Poging tot humor?quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:49 schreef znarch het volgende:
Centraal pest-topicDit is dus de plek waar ik terecht kan om te pesten nu ik ivm de vakantie mijn favo slachtoffers niet tegenkom ?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef aychelle het volgende:
Wat me opvalt is dat pesters zelf het onzekerst en ook zelf niet heel knap zijn ... Ze hebben gewoon altijd een probleem met hun zelf
Dat valt eigenlijk best mee. De enige gemene deler die ik tot nu toe heb gezien is dat ze hun eigen positie ten koste van anderen zetten.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef aychelle het volgende:
Wat me opvalt is dat pesters zelf het onzekerst en ook zelf niet heel knap zijn ... Ze hebben gewoon altijd een probleem met hun zelf
Ben jet met me oneens? .. vertel eens waarom seriues!quote:
Erg generaliserend, vandaar.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:12 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ben jet met me oneens? .. vertel eens waarom seriues!
mierenneukerquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:51 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Erg generaliserend, vandaar.![]()
Maar toch vraag ik mij af... Waarom deden jullie niets (of juist wel) aan de pesterijen? Hem of haar in bescherming nemen? Anoniem naar de docenten toe... ?
Mijn ervaring is dat ze normaal naar elkaar doen, maar BFF worden het volgens mij nooit...quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef F04 het volgende:
Ik vraag me enigsinds af hoe slachtoffers van pesterijen reageren nadat zij niet meer gepest worden door de pester. Blijft er een haat en woede voor diegene, of is er totaal geen boosheid meer?
Die vraag is meerdere keren aan bod gekomen hier. Sommigen blijven hopen op een vorm van wraak of genoegdoening (Zoals zien dat een pester het er slecht van afgebracht heeft). Anderen hopen toch het beste voor de pester en weer anderen zal het jeuken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef F04 het volgende:
Ik vraag me enigsinds af hoe slachtoffers van pesterijen reageren nadat zij niet meer gepest worden door de pester. Blijft er een haat en woede voor diegene, of is er totaal geen boosheid meer?
en ik hoop daarbij dat ze met die verandering tot het besef zijn gekomen wat ze een ander aan hebben gedaan, en dat ze 'stom bezig zijn geweest', om het even zacht uit te drukkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die vraag is meerdere keren aan bod gekomen hier. Sommigen blijven hopen op een vorm van wraak of genoegdoening (Zoals zien dat een pester het er slecht van afgebracht heeft). Anderen hopen toch het beste voor de pester en weer anderen zal het jeuken.
Persoonlijk koester ik geen haat- of wraakgevoelens en hoop ik dat ook de pesters goed terecht zijn gekomen. Zij zijn door de loop van de jaren net zoveel veranderd als ik, denk ik. hoop ik.
Hangt er van af onder welke omstandigheden er gestopt is met pesten. Klasgenoten die mij gepest hebben maar die ik nu niet meer zie zou ik het liefst opknopen. Maar een collega die mij gepest heeft (en daar na ingrijpen door collega's mee opgehouden is) vind ik wel OK, al blijft het een oversexte mafketel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef F04 het volgende:
Herkende hij jou ook?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:35 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben 1 gast die me altijd op de middelbare school pestte nog 'ns tegengekomen toen ik 'n nieuwe wasmachine ging kopen, toen was hij de verkoper, hij is dus niet zo heel goed terecht gekomen.
M.
Dat vraag ik mij ook afquote:
Vreemde vraag. Als ik de oorzaak zou zijn van zijn probleem... dan zou ik proberen hem of haar te helpen om daar uit te komen. Maar eigenlijk zou ik dit sowieso doen (of ik nou de persoon vroeger gepest hebt of niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:00 schreef cat2 het volgende:
Pester/meeloper: Hoe zou jij je gedragen of voelen als je oude klasgenoot die nu een collega van je is vertelt nog elke dag last te hebben van het pesten van vroeger? Zou je deze persoon gaan negeren of weer gaan treiteren of iets anders?
Jawel hoor (aangenomen dat die pester zich nu normaal gedraagt). Al zal ik wel een extra afstand bewaren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:00 schreef cat2 het volgende:
Gepeste:hoe zou jij reageren als een oud klasgenoot ineens na zoveel jaar een collega van je is. Zou je gewoon kunnen werken zonder continue met het pesten van vroeger bezig te zijn? Zou je je kunnen afsluiten of gewoon met deze persoon om kunnen gaan?
Misschien wel, hij liet 't in ieder geval niet merken (en ik ook niet) maar hij was in eerste instantie wel te lui om die wasmachine ff met iemand de keldertrap af te dragenquote:
idemquote:Op zondag 10 augustus 2008 11:59 schreef Isegrim het volgende:
Hmkay...
Gelukkig loop ik niet echt de kans om met één van mijn pesters te gaan werken, aangezien ik nu aan de andere kant van het land woon.
Yup, vaak uit angst om er zelf weer uitgepikt te worden. Een groot deel van de pesters is zelf gepest.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk best mee. De enige gemene deler die ik tot nu toe heb gezien is dat ze hun eigen positie ten koste van anderen zetten.
Nee. Zou me ook geen houding weten te geven denk ik. En daar ben ik blij om, want ik heb dus een geweten. Ik heb een aantal pesters van mij nog weleens gezien en die herinnerden zich het niet eens.quote:
Kan ook iets anders zijn. Namelijk desinteresse.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:41 schreef cat2 het volgende:
denken jullie dat mijn collega niet veel tegen mij zegt omdat hij zich er ongemakkelijk bij voelt? Ook een soort van geen houding weten geven?
Ik zou me er enorm opgelaten door voelen persoonlijk.quote:Of zouden jullie er geen moeite mee hebben als een oud klasgenoot zegt zich ongemakkelijk te voelen elke keer als ze je ziet door pestverleden?
Dat snap ik heel goed. En het lullige is: jij zit hier maar over te piekeren en jezelf een houding aan te meten uit pure onzekerheid en al, terwijl hij zich daar misschien niet eens van bewust is. Hij zou het wellicht niet eens merken als jij het ineens anders aan ging pakken. Probeer eens om niet te doen alsof je hem niet ziet bijvoorbeeld. Het zou voor jou een hoop spanning schelen en voor hem niet uitmaken misschien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:53 schreef cat2 het volgende:
Kort nadat ik het gezegd had groette en praatte hij nog wel met mij. Dat is helemaal anders geworden na verloop van tijd. Ook door mijzelf hoor, omdat ik toch te veel pijnlijke herinneringen heb als ik hem zie. Ik doe altijd net alsof ik hem niet zie, maar ik heb hem al van ver aan zien komen hoor. Ook niet goed natuurlijk. Misschien toch maar proberen hier anders mee om te gaan.
Desinteresse kan. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
Ik kan me ook voorstellen dat je je excuses zou willen aanbieden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee. Zou me ook geen houding weten te geven denk ik. En daar ben ik blij om, want ik heb dus een geweten. Ik heb een aantal pesters van mij nog weleens gezien en die herinnerden zich het niet eens.
Ja natuurlijk!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je je excuses zou willen aanbieden bijvoorbeeld.
Ik ben het met jou eens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:57 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze normaal naar elkaar doen, maar BFF worden het volgens mij nooit...
En ik denk dat ik juist blij zou zijn als die personen eindelijk kappen.
Precies.quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jawel hoor (aangenomen dat die pester zich nu normaal gedraagt). Al zal ik wel een extra afstand bewaren.
het maakt geen levensgroot verschil, maar het is altijd leuk om te horenquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!
Alleen denk ik dat dat niets maar dan ook niets goedmaakt. Misschien maakt het wel verschil, dat kan ik voor haar niet beoordelen, maar als ik aan mezelf denk, dan zou ik niets met excuses van mijn pesters kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |