abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60520530
@ Sedan

Over een pak slaag... Ik zou het zelf meer bevredigend gevonden hebben om zo persoon een harde klap te geven. Ik las dat idd niet in jouw vorige reactie.
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 02:41:32 #152
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60520712
TVP
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:06:47 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60522351
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:53 schreef bondgirl007 het volgende:
je lijkt precies op die docente hahaha
Is dat positief of negatief?
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:48:17 #154
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60526742
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:20 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
@ Sedan

Over een pak slaag... Ik zou het zelf meer bevredigend gevonden hebben om zo persoon een harde klap te geven. Ik las dat idd niet in jouw vorige reactie.

Ach ja, had er op dat moment niet echt behoefte aan. Was ook maar een paar weken nadat dat incident had voorgevallen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:49:33 #155
148823 znarch
ondertitel
pi_60526764
Centraal pest-topic Dit is dus de plek waar ik terecht kan om te pesten nu ik ivm de vakantie mijn favo slachtoffers niet tegenkom ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_60526845
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:49 schreef znarch het volgende:
Centraal pest-topic Dit is dus de plek waar ik terecht kan om te pesten nu ik ivm de vakantie mijn favo slachtoffers niet tegenkom ?
Poging tot humor?
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:02:19 #157
148823 znarch
ondertitel
pi_60527004
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:54 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Poging tot humor?
Eehm nee serieuze vraag
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:01:24 #158
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60534479
Wat me opvalt is dat pesters zelf het onzekerst en ook zelf niet heel knap zijn ... Ze hebben gewoon altijd een probleem met hun zelf
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_60534544
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef aychelle het volgende:
Wat me opvalt is dat pesters zelf het onzekerst en ook zelf niet heel knap zijn ... Ze hebben gewoon altijd een probleem met hun zelf
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:10:03 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60534687
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef aychelle het volgende:
Dat valt eigenlijk best mee. De enige gemene deler die ik tot nu toe heb gezien is dat ze hun eigen positie ten koste van anderen zetten.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:12:24 #161
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60534753
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ben jet met me oneens? .. vertel eens waarom seriues!
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_60535774
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:12 schreef aychelle het volgende:

[..]

Ben jet met me oneens? .. vertel eens waarom seriues!
Erg generaliserend, vandaar.

Maar toch vraag ik mij af... Waarom deden jullie niets (of juist wel) aan de pesterijen? Hem of haar in bescherming nemen? Anoniem naar de docenten toe... ?
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:51:07 #163
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60537383
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:51 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Erg generaliserend, vandaar.
Maar toch vraag ik mij af... Waarom deden jullie niets (of juist wel) aan de pesterijen? Hem of haar in bescherming nemen? Anoniem naar de docenten toe... ?
mierenneuker
Denk erover na.
pi_60537500
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:51 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

mierenneuker
Tja, ik lees graag genuanceerde uitspraken in een serieus topic.
pi_60559515
Ik vraag me enigsinds af hoe slachtoffers van pesterijen reageren nadat zij niet meer gepest worden door de pester. Blijft er een haat en woede voor diegene, of is er totaal geen boosheid meer?

[ Bericht 80% gewijzigd door F04 op 05-08-2008 00:35:35 ]
pi_60669102
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef F04 het volgende:
Ik vraag me enigsinds af hoe slachtoffers van pesterijen reageren nadat zij niet meer gepest worden door de pester. Blijft er een haat en woede voor diegene, of is er totaal geen boosheid meer?
Mijn ervaring is dat ze normaal naar elkaar doen, maar BFF worden het volgens mij nooit...
En ik denk dat ik juist blij zou zijn als die personen eindelijk kappen.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:05:19 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60669406
quote:
Die vraag is meerdere keren aan bod gekomen hier. Sommigen blijven hopen op een vorm van wraak of genoegdoening (Zoals zien dat een pester het er slecht van afgebracht heeft). Anderen hopen toch het beste voor de pester en weer anderen zal het jeuken.

Persoonlijk koester ik geen haat- of wraakgevoelens en hoop ik dat ook de pesters goed terecht zijn gekomen. Zij zijn door de loop van de jaren net zoveel veranderd als ik, denk ik.
pi_60669644
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die vraag is meerdere keren aan bod gekomen hier. Sommigen blijven hopen op een vorm van wraak of genoegdoening (Zoals zien dat een pester het er slecht van afgebracht heeft). Anderen hopen toch het beste voor de pester en weer anderen zal het jeuken.

Persoonlijk koester ik geen haat- of wraakgevoelens en hoop ik dat ook de pesters goed terecht zijn gekomen. Zij zijn door de loop van de jaren net zoveel veranderd als ik, denk ik. hoop ik.
en ik hoop daarbij dat ze met die verandering tot het besef zijn gekomen wat ze een ander aan hebben gedaan, en dat ze 'stom bezig zijn geweest', om het even zacht uit te drukken
Ja doei.
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:15:24 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60669744
quote:
Hangt er van af onder welke omstandigheden er gestopt is met pesten. Klasgenoten die mij gepest hebben maar die ik nu niet meer zie zou ik het liefst opknopen. Maar een collega die mij gepest heeft (en daar na ingrijpen door collega's mee opgehouden is) vind ik wel OK, al blijft het een oversexte mafketel.
pi_60669750
Ik hoop dat ze allemaal een ellendie dood zijn gestorven!

Nah, het zal me aan mijn aars oxideren. Ik hoef ze niet weer te zien, ik hoef ook niet met ze te praten, maar ik hoop dat ze in elk geval enig besef hebben van wat ze hebben aangericht of een vorm van spijt ervaren. Ofzo.
pi_60683586
Ik ben 1 gast die me altijd op de middelbare school pestte nog 'ns tegengekomen toen ik 'n nieuwe wasmachine ging kopen, toen was hij de verkoper, hij is dus niet zo heel goed terecht gekomen.

M.
Hallon!
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:59:56 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60684086
Ik had, vlak voor ik af zou rekenen, gezegd dat ik mij bedacht had omdat zijnrotkop me niet aanstond om vervolgens bij de concurrent exact dezelfde wasmachine te kopen. Dat die wasmachine dan duurder is zou me werkelijk waar geen ene reet kunnen schelen.
pi_60684968
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:35 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben 1 gast die me altijd op de middelbare school pestte nog 'ns tegengekomen toen ik 'n nieuwe wasmachine ging kopen, toen was hij de verkoper, hij is dus niet zo heel goed terecht gekomen.

M.
Herkende hij jou ook?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:03:41 #174
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60685056
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Herkende hij jou ook?
Dat vraag ik mij ook af
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60686910
Even een vraag voor zowel pester als gepeste:

Gepeste:hoe zou jij reageren als een oud klasgenoot ineens na zoveel jaar een collega van je is. Zou je gewoon kunnen werken zonder continue met het pesten van vroeger bezig te zijn? Zou je je kunnen afsluiten of gewoon met deze persoon om kunnen gaan?

Pester/meeloper: Hoe zou jij je gedragen of voelen als je oude klasgenoot die nu een collega van je is vertelt nog elke dag last te hebben van het pesten van vroeger? Zou je deze persoon gaan negeren of weer gaan treiteren of iets anders?
pi_60696238
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:00 schreef cat2 het volgende:

Pester/meeloper: Hoe zou jij je gedragen of voelen als je oude klasgenoot die nu een collega van je is vertelt nog elke dag last te hebben van het pesten van vroeger? Zou je deze persoon gaan negeren of weer gaan treiteren of iets anders?
Vreemde vraag. Als ik de oorzaak zou zijn van zijn probleem... dan zou ik proberen hem of haar te helpen om daar uit te komen. Maar eigenlijk zou ik dit sowieso doen (of ik nou de persoon vroeger gepest hebt of niet.

Waarom vraag jij dit? Jouw real life-situatie?
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:40:48 #177
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60699886
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:00 schreef cat2 het volgende:

Gepeste:hoe zou jij reageren als een oud klasgenoot ineens na zoveel jaar een collega van je is. Zou je gewoon kunnen werken zonder continue met het pesten van vroeger bezig te zijn? Zou je je kunnen afsluiten of gewoon met deze persoon om kunnen gaan?
Jawel hoor (aangenomen dat die pester zich nu normaal gedraagt). Al zal ik wel een extra afstand bewaren.
pi_60700173
Ja real life zeg maar. Ik ben zelf de gepeste geweest. Oud klasgenoot was niet heel actief met pesten vroeger. Toch heb ik het er moeilijk mee omdat ik elke keer als ik mijn collega zie ik aan vroeger moet denken en alles ook weer echt voor me zie. Verder heb ik door het pesten nog steeds heel veel moeite om in een groep mensen te praten. Beetje lastig tijdens vergaderingen enzo. Mijn collega heeft hier helemaal geen moeite mee en dat is voor mij toch heel pijnlijk om te zien.
Tegenwoordig negeren we elkaar maar. Zelf ontloop ik mijn collega zelfs, wil er zo min mogelijk mee te maken hebben. Is ook niet goed natuurlijk. Af en toe kan er van beide kanten een 'hallo' van af en dat was het. Het loopt allemaal heel stroef. Daarom mijn vraag. Misschien vindt mijn collega het ook een rotsituatie en weet niet zo goed hoe te reageren en dat we elkaar daarom maar negeren. Ik vraag me gewoon af hoe andere mensen zouden reageren.
Ik heb het er moeilijk mee omdat ik in het dagelijks leven nog heel veel last heb van vroeger. Om dan met iemand van vroeger te moeten werken is heel confronterend.
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:41:11 #179
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_60701464
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Herkende hij jou ook?
Misschien wel, hij liet 't in ieder geval niet merken (en ik ook niet) maar hij was in eerste instantie wel te lui om die wasmachine ff met iemand de keldertrap af te dragen hij is dus niet veel veranderd.

M.
Hallon!
pi_60701578
@ cat2: Heb je er al eens met hem over gesproken?
pi_60701704
Jawel. Hij reageerde op zich wel goed. Maar toch loopt het allemaal heel stroef en ontloop ik hem liever dan dat ik erbij in de buurt ben. Ik weet eigenlijk niet goed waarom, omdat hij toch goed reageerde. Ik vraag me gewoon af of hij het ook moeilijk vindt, want hij praat makkelijk met mensen, alleen niet met mij.

edit: ik heb gezegd dat ik nog heel veel last heb van het pesten van vroeger en dat ik eigenlijk nog elke dag aan vroeger denk. En dat ik het daarom heel moeilijk/pijnlijk vind om mijn collega te zien. Hij zei dat hij het niet meer kon herinneren dat ik gepest ben, maar hij snapte wel dat ik het moeilijk vind om hem te zien en hij vond het goed/knap dat ik het gezegd had.

[ Bericht 24% gewijzigd door cat2 op 10-08-2008 12:01:50 ]
pi_60701842
Hmkay...

Gelukkig loop ik niet echt de kans om met één van mijn pesters te gaan werken, aangezien ik nu aan de andere kant van het land woon.
pi_60701862
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:59 schreef Isegrim het volgende:
Hmkay...

Gelukkig loop ik niet echt de kans om met één van mijn pesters te gaan werken, aangezien ik nu aan de andere kant van het land woon.
idem

en ik vind het helemaal niet erg
Ja doei.
pi_60701897
ehh ik woon nu ook niet echt in de buurt van waar ik vandaag kom. Maar toch kwam ik hem tegen bij een heel groot bedrijf. En dan toch op dezelfde dag beginnen op dezelfde afdeling. Vaag of niet.
pi_60701961
It was meant to be.
pi_60702103
Ik denk het ja. En toch ben ik er niet zo heel blij mee.
pi_60702269
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk best mee. De enige gemene deler die ik tot nu toe heb gezien is dat ze hun eigen positie ten koste van anderen zetten.
Yup, vaak uit angst om er zelf weer uitgepikt te worden. Een groot deel van de pesters is zelf gepest.

Ikzelf zat als kleuter halve dagen verstopt in het speelhok omdat ik anders in elkaar geramd werd. En dat echt tot hersenschuddingen aan toe, gat in mn hoofd, gat in mn kin. Je kunt de lidtekens nu nog zien. Maar dat was niet half zo erg als bespuugd te worden, nergens aan mee mogen doen, gewoon het idee dat de hele wereld jou stom vindt.

Dus wat deed ik toen er een nieuw meisje in de klas kwam? Pesten! In de tussenliggende jaren heb ik door me als een complete debiel te gedragen staande weten te houden door de klasclown te "worden". Iets van "als je jezelf voor lul zet heb je er tenminste nog controle over". Nou ja, en op een gegeven moment ontdek je dat het ook "werkt" als je grapjes maakt over anderen. Hoef je zelf niet meer bang te zijn dat jij met een sluiproute naar huis moet.

En achteraf schaam ik me dood.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60702288
Dat meisje ooit nog tegengekomen?
pi_60702347
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:24 schreef Isegrim het volgende:
Dat meisje ooit nog tegengekomen?
Nee. Zou me ook geen houding weten te geven denk ik. En daar ben ik blij om, want ik heb dus een geweten. Ik heb een aantal pesters van mij nog weleens gezien en die herinnerden zich het niet eens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60702602
denken jullie dat mijn collega niet veel tegen mij zegt omdat hij zich er ongemakkelijk bij voelt? Ook een soort van geen houding weten geven? Of zouden jullie er geen moeite mee hebben als een oud klasgenoot zegt zich ongemakkelijk te voelen elke keer als ze je ziet door pestverleden?
pi_60702726
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:41 schreef cat2 het volgende:
denken jullie dat mijn collega niet veel tegen mij zegt omdat hij zich er ongemakkelijk bij voelt? Ook een soort van geen houding weten geven?
Kan ook iets anders zijn. Namelijk desinteresse.
quote:
Of zouden jullie er geen moeite mee hebben als een oud klasgenoot zegt zich ongemakkelijk te voelen elke keer als ze je ziet door pestverleden?
Ik zou me er enorm opgelaten door voelen persoonlijk.
pi_60702818
Kort nadat ik het gezegd had groette en praatte hij nog wel met mij. Dat is helemaal anders geworden na verloop van tijd. Ook door mijzelf hoor, omdat ik toch te veel pijnlijke herinneringen heb als ik hem zie. Ik doe altijd net alsof ik hem niet zie, maar ik heb hem al van ver aan zien komen hoor. Ook niet goed natuurlijk. Misschien toch maar proberen hier anders mee om te gaan.
Desinteresse kan. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
pi_60702909
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:53 schreef cat2 het volgende:
Kort nadat ik het gezegd had groette en praatte hij nog wel met mij. Dat is helemaal anders geworden na verloop van tijd. Ook door mijzelf hoor, omdat ik toch te veel pijnlijke herinneringen heb als ik hem zie. Ik doe altijd net alsof ik hem niet zie, maar ik heb hem al van ver aan zien komen hoor. Ook niet goed natuurlijk. Misschien toch maar proberen hier anders mee om te gaan.
Desinteresse kan. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
Dat snap ik heel goed. En het lullige is: jij zit hier maar over te piekeren en jezelf een houding aan te meten uit pure onzekerheid en al, terwijl hij zich daar misschien niet eens van bewust is. Hij zou het wellicht niet eens merken als jij het ineens anders aan ging pakken. Probeer eens om niet te doen alsof je hem niet ziet bijvoorbeeld. Het zou voor jou een hoop spanning schelen en voor hem niet uitmaken misschien.
pi_60703335
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee. Zou me ook geen houding weten te geven denk ik. En daar ben ik blij om, want ik heb dus een geweten. Ik heb een aantal pesters van mij nog weleens gezien en die herinnerden zich het niet eens.
Ik kan me ook voorstellen dat je je excuses zou willen aanbieden bijvoorbeeld.
pi_60703808
Bij mij begon het pesten op de basisschool, toen ik van groep 3 naar 4 ging, en ook van een dorpje (10 leerlingen in de klas) naar Arnhem (31 leerlingen in de klas) verhuisde. in het dorpje waren er nog 2 andere kinderen in groep 3, en ik was de slimste, en zij leunden op mij, en wilden graag vrienden blijven, want dan maakte ik hen werkjes. in Arnhem was ik niet meer uitgesproken de slimste en samenwerken werd er ook minder gedaan.
Ik hield van lezen, en zag mezelf als de martelaar/hoofdpersoon/held en dat zijn altijd degene die tegen de draad ingaan, en op het laatst ziet iedereen in dat deze persoon eigenlijk het beste is . Mede hierdoor beschermde ik ook altijd andere zwakken en ondanks dat ik niet lelijk of dik, bildragend of een beugel had/was, werd ik toch genegeerd, toegeschreewd, verteld dat ik niets kan enz. enz.

Buiten school, ben ik nooit gepest, behalve op turnen. Ik heb op paardrijden gezeten, aan toneel gedaan, en een cursus techniek voor kinderen. Overal was ik eerder populair dan gepest. Dit heeft me door school heengeholpen, want ik kwam bijna iedere dag huilend thuis van school, en vroeg ik of ik alsjeblieft ziek kon zijn de volgende dag. Op paardrijden zaten allemaal meisjes, en één jongen. Deze jongen was bang voor paarden en moest van zijn moeder. Op een gegeven moment toen hij zat te 'whimperen' omdat hij het paard niet uit de box durfde te halen heb ik hem wel een beetje gepest... Hier heb ik tot op de dag van vandaag spijt van. Hij wilde daar niet zijn, hij was een buitenbeentje, eigenlijk was hij best een beetje zielig, en voor het eerst en laatst heb ik me op laten jutten om hem te pesten.

Daarna heb ik nog op 4 andere scholen gezeten, en altijd werd ik gepest. Ik wist nu wel waar het aan lag, maar kon het niet veranderen. Als iemand er goed verzorgd (merkkleding, dure ascesoires), en zelfverzekerd uitziet, krijg ik uitomatisch het idee dat hij/zij niet aardig is, en negeer deze persoon. Dat nemen ze persoonlijk op en zien een mogelijkheid.

Ik ben dan ook gestopt nadat ik van havo naar mavo ging en slaagde. Ik zag het niet zitten om me nog 3 jaar te laten denegreren. Sindsdien werk ik bij de overheid. Hier is bijna geen ellebogenwerk, en ik voel me er helemaal thuis. Mijn hersenen voelen zich wel een beetje ingedut, n ik ga dus bij de NTI iets proberen. Scholen, nooit meer, wat mij betreft.

Bovenstaande is voor mij ook een reden om geen kinderen te nemen. Ik wil het -mijzelf- niet aandoen om te zien hoe mijn kind een pester word. Ik wil ook niet zien hoe mijn kind een meeloper word en dus een 'niksje', En ik denk ook niet dat ik het aankan om mijn eigen kind (machteloos) gepest te zien worden.
And the druids turn to stone...
pi_60704918
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat je je excuses zou willen aanbieden bijvoorbeeld.
Ja natuurlijk!
Alleen denk ik dat dat niets maar dan ook niets goedmaakt. Misschien maakt het wel verschil, dat kan ik voor haar niet beoordelen, maar als ik aan mezelf denk, dan zou ik niets met excuses van mijn pesters kunnen.
pi_60704968
Nee, ik eigenlijk ook niet. Het zou me niet eens interesseren.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:45:37 #198
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60709200
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:57 schreef Stoeprand het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze normaal naar elkaar doen, maar BFF worden het volgens mij nooit...
En ik denk dat ik juist blij zou zijn als die personen eindelijk kappen.
Ik ben het met jou eens.
Beste vrienden worden we waarschijnlijk nooit, maar ik ben vriendelijk naar iedereen. Pester of geen pester.
Denk erover na.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:46:58 #199
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60709224
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jawel hoor (aangenomen dat die pester zich nu normaal gedraagt). Al zal ik wel een extra afstand bewaren.
Precies.
Denk erover na.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:54:43 #200
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60709405
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja natuurlijk!
Alleen denk ik dat dat niets maar dan ook niets goedmaakt. Misschien maakt het wel verschil, dat kan ik voor haar niet beoordelen, maar als ik aan mezelf denk, dan zou ik niets met excuses van mijn pesters kunnen.
het maakt geen levensgroot verschil, maar het is altijd leuk om te horen
Denk erover na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')