Bij mij begon het pesten op de basisschool, toen ik van groep 3 naar 4 ging, en ook van een dorpje (10 leerlingen in de klas) naar Arnhem (31 leerlingen in de klas) verhuisde. in het dorpje waren er nog 2 andere kinderen in groep 3, en ik was de slimste, en zij leunden op mij, en wilden graag vrienden blijven, want dan maakte ik hen werkjes. in Arnhem was ik niet meer uitgesproken de slimste en samenwerken werd er ook minder gedaan.
Ik hield van lezen, en zag mezelf als de martelaar/hoofdpersoon/held en dat zijn altijd degene die tegen de draad ingaan, en op het laatst ziet iedereen in dat deze persoon eigenlijk het beste is

. Mede hierdoor beschermde ik ook altijd andere zwakken en ondanks dat ik niet lelijk of dik, bildragend of een beugel had/was, werd ik toch genegeerd, toegeschreewd, verteld dat ik niets kan enz. enz.
Buiten school, ben ik nooit gepest, behalve op turnen. Ik heb op paardrijden gezeten, aan toneel gedaan, en een cursus techniek voor kinderen. Overal was ik eerder populair dan gepest. Dit heeft me door school heengeholpen, want ik kwam bijna iedere dag huilend thuis van school, en vroeg ik of ik alsjeblieft ziek kon zijn de volgende dag. Op paardrijden zaten allemaal meisjes, en één jongen. Deze jongen was bang voor paarden en moest van zijn moeder. Op een gegeven moment toen hij zat te 'whimperen' omdat hij het paard niet uit de box durfde te halen heb ik hem wel een beetje gepest... Hier heb ik tot op de dag van vandaag spijt van. Hij wilde daar niet zijn, hij was een buitenbeentje, eigenlijk was hij best een beetje zielig, en voor het eerst en laatst heb ik me op laten jutten om hem te pesten.
Daarna heb ik nog op 4 andere scholen gezeten, en altijd werd ik gepest. Ik wist nu wel waar het aan lag, maar kon het niet veranderen. Als iemand er goed verzorgd (merkkleding, dure ascesoires), en zelfverzekerd uitziet, krijg ik uitomatisch het idee dat hij/zij niet aardig is, en negeer deze persoon. Dat nemen ze persoonlijk op en zien een mogelijkheid.
Ik ben dan ook gestopt nadat ik van havo naar mavo ging en slaagde. Ik zag het niet zitten om me nog 3 jaar te laten denegreren. Sindsdien werk ik bij de overheid. Hier is bijna geen ellebogenwerk, en ik voel me er helemaal thuis. Mijn hersenen voelen zich wel een beetje ingedut, n ik ga dus bij de NTI iets proberen. Scholen, nooit meer, wat mij betreft.
Bovenstaande is voor mij ook een reden om geen kinderen te nemen. Ik wil het -mijzelf- niet aandoen om te zien hoe mijn kind een pester word. Ik wil ook niet zien hoe mijn kind een meeloper word en dus een 'niksje', En ik denk ook niet dat ik het aankan om mijn eigen kind (machteloos) gepest te zien worden.