abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54578600
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:27 schreef wonder_woman het volgende:
Hier kan ik best boos om worden. Kinderen die pesten zijn maar kinderen... ja en dus?!?! Je wilt dus zeggen dat pesten goed is en dat je er maar niks aan hoeft te doen omdat het kinderen zijn?!

De gepeste kinderen zijn helemaal niet zwak.. Dat is zeker iets wat je zelf verzonnen hebt. Ik ben nu werkzaam in het onderwijs, en dan zie je dat het wel anders is. Het is helemaal niet zo dat ALTIJD de zwakke kinderen worden uitgekozen. Ik ben het ook met LeeHarveyOswald eens dat hier goed tegen opgetreden moet worden, Pesten kan niet.. en dat moet al duidelijk gemaakt worden in groep 1 als er kleine plaag dingetjes gebeuren.

En je zegt de gepeste zijn zwak, maar als jij je na een aantal jaar pesten nog overeind weet te houden als kind, vind ik zo'n kind STERK.

Ik heb hier zelf in mijn verleden ervaring mee gehad, en ik kan je vertellen dat ik na al die jaren er nog flink last van kan hebben terwijl de Pesters echt geen trauma of wat dan ook eraan over hebben gehouden. Kinderen die pesten brengen een ander geestelijk en soms lichamelijk letsel toe, en dat MOET en MAg niet worden goedgekeurd, okal zijn het kinderen.

En of je je laat beinvoelden door wat er vroeger is gebeurd zoalsFreuder zegt, ja dat licht er maar net aan of je t verwerkt hebt of niet, als jij 1 of 2 weken betn gepest zal je er minder lang last van hebben dan iemand die jaren achterelkaar gepest worden. Vaak verdringen kinderen het ook, en komt het pas op latere leeftijd (als ze volwassen zijn) weer naar boven.

En er zijn ondertussen zoveel leermiddelen die je al vanaf kleuter af aan al kunt gebruiken om duidelijk te maken dat je niet mag pesten, dat het zelfs voor de kleuters duidelijk word wat wel en niet kan.
Mee eens. Het is inderdaad zo dat een pester een "afwijking" vindt bij de gepeste, maar die afwijking kan ALLES zijn. Hoe makkelijker hoe "beter" natuurlijk (Rood haar, bril, beugel, handicap, spraakgebrek, lang, kort, dik, dun, .. ) maar anders weten ze alsnog wel iets te bedenken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_54578784
ja daarom..
Ze pesters kunnen altijd wel wat vinden, misschien praat je wel met een zachte g of weet ik veel wat...
De persters zijn vaak zo sneekie dat ze een hele klas weten op te stoken of zoizo andere mensen, die dan nog meegaan doen ook ...
Ik heb nu een jongetje in mijn stage klas die een syndroom heeft, nou de hele klas accepteerd hem en echt niet dat er gepest wordt! Dus zo kan het ook.
Ook hebben we het pas op school (eigen opleidign) over pesten gehad, en de pester kickt meestal op de aandacht die hij krijgt van zijn "volgelingen" vandaar dat hij pest. ALs jij als docent ervoor zorgt dat niemand de perster meer volgt, is vaak het hele probleem al opgelost.
pi_54579983
Het grote probleem is dat het niet echt aan te pakken is; omdat het iets is wat mens eigen is. Er zullen altijd mensen zijn die een zwakkere uitstraling hebben; en altijd mensen die hier gretig gebruik van maken. Je zou natuurlijk wel kunnen voorkomen dat er fysiek en zowel geestelijk geweld beperkt wordt aangezien ieder mens recht op veiligheid heeft en elke dag in elkaar gemept worden hoort daar niet bij.

Maar iemand als een pispaaltje bestempelen en overal buitensluiten; wat natuurlijk ook zo z'n gevolgen heeft voor de sproetenkop; valt niet aan te pakken; iig. niet op het manier van het vingertje wijzen "Dat mag niet; dat is stout.".

Verder heeft het zo ontzettend weinig zin om te hopen dat de pesters een koekje van eigen deeg krijgen of iets in die trant. Ik zou met gemak iedereen die mij in m'n jeugd gepest en geslagen heeft langskunnen gaan en ziekenhuis intimmeren. Alleen schiet ik er zelf gewoon geen ene drol mee op. Ik WEET dat ik een meerderwaardig mens ben; heb ik geen bevestiging voor nodig. Dus een eventueel zwaktepunt en aangenomen zwakteboden in mijn jeugd zijn enkel een momentopname.
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:08:01 #104
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54580825
Ik heb vroeger veel gepest! Daar heb ik zooo ontzettend veel spijt van! Cliché echt waar maarja. Ik deed het trouwens niet voor de kick of iets dergelijks maar gewoon omdat ik het leuk vond...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_54581042
En nu heb jij een braun avatar, dat is ook wel heel cliché met hoe het afloopt met pesters
pi_54581303
Natuurlijk blijft het een groot probleem, het zal "waarscheinlij"altijd blijven voorkomen. En het is ook niet op te lossen met alleen maar te zeggen van, Dat mag niet! want daarmee los je niks op. Maar er zijn genoeg andere methodies waarmee je wel dingen duidelijk kunt maken!

En buitensluiten is ook een vorm van pesten, wat ook aangepakt kan worden, maar op de juiste wijze. En natuurlijk is het nooit in 1 x opgelost, daar heb je wel een tijdje voor nodig om dit bv een klas uit te werken.
Het heeft ook weinig zin om een perster een koekje van eigen deeg te geven, zolang je er maar voor zorgt dat niemand hem volgt, en je de perster laat inzien wat hij wel niet doet....

en even voor de duidelijkheid: Niemand is minderwaardig
Iedereen is anders, en okal ben jij mis gevoeliger of weet ik veel wat.. dat betekend niet dat je minderwaardig bent ofzo!!!
pi_54581336
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:08 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb vroeger veel gepest! Daar heb ik zooo ontzettend veel spijt van! Cliché echt waar maarja. Ik deed het trouwens niet voor de kick of iets dergelijks maar gewoon omdat ik het leuk vond...
ow ik geloof best dat er pesters zijn die er nu spijt van hebben hr Dat vind ik alleen maar goed

maar ik snap niet wat er leuk aan is om iemand te vernederen of pijn te doen..
pi_54582026
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:29 schreef wonder_woman het volgende:
maar ik snap niet wat er leuk aan is om iemand te vernederen of pijn te doen..
Het geeft de pesters een gevoel van macht en dus van veiligheid ''als ik pest word ik zelf niet gepest''
pi_54582099
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:54 schreef Freuder het volgende:

[..]

Het geeft de pesters een gevoel van macht en dus van veiligheid ''als ik pest word ik zelf niet gepest''
ja dat snap ik
maarja wat er zoals boven vermeld werd: ik vond het leuk
leuk is wat anders als ik voelde me machtig ofzo dus ja..
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:57:55 #110
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54582101
quote:

[..]

Dit is disqutabel (schrijf je dat zo? ) want ik deed het daar niet voor, ik vond het grappig. Vaak lag ik ook helemaal vlak als we iemand vernederd hadden.... Skraal maar waar
--------------------------------------------------------------------------------------------
pi_54582161
je kreeg er dus een kick van
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:07:44 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54582337
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:28 schreef wonder_woman het volgende:

en even voor de duidelijkheid: Niemand is minderwaardig
Iedereen is anders, en okal ben jij mis gevoeliger of weet ik veel wat.. dat betekend niet dat je minderwaardig bent ofzo!!!
Geloof je dat zelf ook altijd?
pi_54582387
nou wou jij zeggen dat jij je waardiger voelt dan een ander?!
pi_54582459
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:57 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ja dat snap ik
maarja wat er zoals boven vermeld werd: ik vond het leuk
leuk is wat anders als ik voelde me machtig ofzo dus ja..
En beschrijf dat leuk eens, probeer hoe je je voelde op dat moment te herrinneren, want leuk op zich zegt niet zoveel
pi_54582622
nou dat zegt DoimeN toch hierboven?!
ik heb nooit gepest, maar ben wel gepest, dus ik zou je niet kunnen uitleggen hoe dat leuk kon zijn....
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:24:32 #116
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54582859
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:27 schreef wonder_woman het volgende:
even toch een tegenstrijdigheid aanduiden

kinderen die pesten, zijn maar kinderen, dus moet je niet te streng erover zijn, ze weten niet wat ze doen etc .
kinderen die gepest worden, die hebben een verkeerde houding, zijn zwak etc.

het zijn beide evengoed kinderen hoor!!!!!

ik ben zelf ook tijdenlang gepest, en laatst sprak ik mijn vader over mijn persoonlijke ontwikkeling op allerlei vlakken. En toen kwamen op sociale interactie vrienden etc. Mijn vader zei toen letterlijk: ja jij dacht vroeger dat dat erg belangrijk was.
Oftewel ik was juist bezig om mezelf zo aan te passen dat ik er bij hoorde, vanaf heel jong was ik al aan het redeneren hoe dat nou zat met die sociale processen opdat ik er zelf in paste.

Ik geef toe dat ik een nogal aandachtsvragende persoonlijkheid heb, en dus toen ik 9 tot 14 was best heel irritant ben geweest. Maar het is niet zo dat ik niet wilde veranderen, ik wist alleen niet hoe. En eerlijk gezegd denk ik dat ik het nog steeds niet weet.
Dus het is bagger om te zeggen dat de gepeste kinderen zich maar moeten veranderen. Verzin eerst maar hoe!!!

Maar ik ben beter in vergeven dan iedereen die ik ken. Vergeven is immers vaak het enige wat je kan doen, na een conflict.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier kan ik best boos om worden. Kinderen die pesten zijn maar kinderen... ja en dus?!?! Je wilt dus zeggen dat pesten goed is en dat je er maar niks aan hoeft te doen omdat het kinderen zijn?! De gepeste kinderen zijn helemaal niet zwak.. Dat is zeker iets wat je zelf verzonnen hebt. Ik ben nu werkzaam in het onderwijs, en dan zie je dat het wel anders is. Het is helemaal niet zo dat ALTIJD de zwakke kinderen worden uitgekozen. Ik ben het ook met LeeHarveyOswald eens dat hier goed tegen opgetreden moet worden, Pesten kan niet.. en dat moet al duidelijk gemaakt worden in groep 1 als er kleine plaag dingetjes gebeuren.
En je zegt de gepeste zijn zwak, maar als jij je na een aantal jaar pesten nog overeind weet te houden als kind, vind ik zo'n kind STERK.
Ik heb hier zelf in mijn verleden ervaring mee gehad, en ik kan je vertellen dat ik na al die jaren er nog flink last van kan hebben terwijl de Pesters echt geen trauma of wat dan ook eraan over hebben gehouden. Kinderen die pesten brengen een ander geestelijk en soms lichamelijk letsel toe, en dat MOET en MAg niet worden goedgekeurd, okal zijn het kinderen.
En of je je laat beinvoelden door wat er vroeger is gebeurd zoalsFreuder zegt, ja dat licht er maar net aan of je t verwerkt hebt of niet, als jij 1 of 2 weken betn gepest zal je er minder lang last van hebben dan iemand die jaren achterelkaar gepest worden. Vaak verdringen kinderen het ook, en komt het pas op latere leeftijd (als ze volwassen zijn) weer naar boven.
En er zijn ondertussen zoveel leermiddelen die je al vanaf kleuter af aan al kunt gebruiken om duidelijk te maken dat je niet mag pesten, dat het zelfs voor de kleuters duidelijk word wat wel en niet kan.
dr stond boven even een tegenstrijdigheidje aan duiden, daarmee bedoelde ik dus wat andere zeide, dat het maar kinderen zijn etc. staat in dit topic dat zijn dus niet mijn woorden

voordat nog iemand me niet begrijpt
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_54582964
ooow oke..
dan begrijp ik t...
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:29:21 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54582976
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:09 schreef wonder_woman het volgende:
nou wou jij zeggen dat jij je waardiger voelt dan een ander?!
Nee. Ik ben het volledig met je eens dat iedereen gelijkwaardig is. Toch voel ik mezelf soms minderwaardig of "minder" dan een ander. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij jou zit, daar je aangeeft gepest te zijn en nu een functie hebt waarbij je het moet bestrijden.
pi_54583610
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee. Ik ben het volledig met je eens dat iedereen gelijkwaardig is. Toch voel ik mezelf soms minderwaardig of "minder" dan een ander. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij jou zit, daar je aangeeft gepest te zijn en nu een functie hebt waarbij je het moet bestrijden.

ooow oke.. ik vatte het op als van ja amehoela
dus vandaar..
maar goed natuurlijk heb ik me ook vaak minderwaardig gevoelt, helemaal op momenten waarop ik geperst ben enzoo.. maar nu ik toch ouder ben, zie ik wel van NIemand is meer waard dan een ander, of niemand is minder waard. Dit Probeer ik ook mee te geven aan kinderen. Iedereen is goed, niemand is minder. Nu is het in mijn stage klas zo dat ze zoizo elkaar accepteren, er zit een jongetje met een syndroom in de klas en iedereen accepteerd hem. er word in mijn klas dus weinig tot niet gepest, het is hooguit elkaar even plagen. En wij complimenteren de klas ook vaak, Go wat goed dat je "pietje"help. zulk soort dingen.

het is lastig uit te leggen, en ik vind het ook lastig om over pesten te praten, of als ik zie dat er iemand word gepest heb ik t daar ook moeilijk mee...
maar minderwaardig voelen dat voel ik me nu niet meer zo, ik weet gewoon dat iedereen evenveel waard is, en anders herrinner ik me mezelf eraan! Dingen zoals rechtoplopen enzo helpen okal een stuk (spreekt uit ervaring ) als jij heel erg gebogen loopt, dan heb je al een houding van ik voel me minder, of ik ben kwetsbaar voor anderen. Als jij al rechtop loopt dan straal je toch al wat meer uit van.. ik ben er en ik mag er wezen!
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:53:57 #120
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54583677
Oke ik kreeg er wel een kick van... Maar ik bedoel te zeggen dat dat een leuke bij komstigheid was, dit was niet het hoofddoel.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:22:02 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54585946
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:51 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ooow oke.. ik vatte het op als van ja amehoela
dus vandaar..
Ik had misschien nog iets duidelijker kunnen zijn (Ik hoopte dat het woordje altijd de lading zou dekken ).
quote:
maar goed natuurlijk heb ik me ook vaak minderwaardig gevoelt, helemaal op momenten waarop ik geperst ben enzoo.. maar nu ik toch ouder ben, zie ik wel van NIemand is meer waard dan een ander, of niemand is minder waard. Dit Probeer ik ook mee te geven aan kinderen. Iedereen is goed, niemand is minder. Nu is het in mijn stage klas zo dat ze zoizo elkaar accepteren, er zit een jongetje met een syndroom in de klas en iedereen accepteerd hem. er word in mijn klas dus weinig tot niet gepest, het is hooguit elkaar even plagen. En wij complimenteren de klas ook vaak, Go wat goed dat je "pietje"help. zulk soort dingen.
Hoe oud zijn de kinderen waar je mee werkt eigenlijk?
quote:
het is lastig uit te leggen, en ik vind het ook lastig om over pesten te praten, of als ik zie dat er iemand word gepest heb ik t daar ook moeilijk mee...
maar minderwaardig voelen dat voel ik me nu niet meer zo, ik weet gewoon dat iedereen evenveel waard is, en anders herrinner ik me mezelf eraan!
Gelukkig, ik ben niet de enige die het soms wel eens vergeet.
quote:
Dingen zoals rechtoplopen enzo helpen okal een stuk (spreekt uit ervaring ) als jij heel erg gebogen loopt, dan heb je al een houding van ik voel me minder, of ik ben kwetsbaar voor anderen. Als jij al rechtop loopt dan straal je toch al wat meer uit van.. ik ben er en ik mag er wezen!
Houding is erg belangrijk denk ik, het bepaalt voor een groot deel je uitstraling. Aan de andere kant kan het ook weer tegen je werken.
pi_54586703
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik had misschien nog iets duidelijker kunnen zijn (Ik hoopte dat het woordje altijd de lading zou dekken ).
[..]

Hoe oud zijn de kinderen waar je mee werkt eigenlijk?
ze zijn groep 4.. dus 7 / 8 jaar
quote:
[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige die het soms wel eens vergeet.
[..]

Houding is erg belangrijk denk ik, het bepaalt voor een groot deel je uitstraling. Aan de andere kant kan het ook weer tegen je werken.
ja nouwja zoalang je er niet als een arrogantje bij gaat lopen zal het denk wel meevallen
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:59:59 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54587033
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:48 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ze zijn groep 4.. dus 7 / 8 jaar
Okee, dan heb ik een beetje een beeld bij de rest van je posts.
quote:
ja nouwja zoalang je er niet als een arrogantje bij gaat lopen zal het denk wel meevallen
Algemeen is denk ik overdone niet goed.. Bij sommigen straalt het er van af dat het gemaakt is en wanneer iemand dan ook nog een negatieve indruk maakt met dat gedrag vind ik het vaak moeilijk om niet op subtiele wijze dat masker te breken..
pi_54587152
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Okee, dan heb ik een beetje een beeld bij de rest van je posts.
[..]

Algemeen is denk ik overdone niet goed.. Bij sommigen straalt het er van af dat het gemaakt is en wanneer iemand dan ook nog een negatieve indruk maakt met dat gedrag vind ik het vaak moeilijk om niet op subtiele wijze dat masker te breken..
wat bedoel je precies?
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:12:35 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54587410
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:05 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
Dat teveel en/of te gemaakt je houding aansturen juist negatief kan werken. Althans - Ik merk dus wel als iemand op mij gemaakt zeker overkomt dat ik de neiging heb om daar doorheen te breken.
pi_54692201
Hier nog een 'gepeste'.

Ben vanaf groep 4 tot klas 6 middelbare school gepest. Eerst omdat ik op de basisschool 'het slimste meisje van de klas en dus het lievelingetje van de juf' was en op de middelbare school begon het pesten doordat een basisschool genootje wat bij mij in de klas kwam mij zwart ging maken om zelf maar niet gepest te worden...

Daarbij hielp het niet dat ik weigerde 'met de groep mee te doen' als ik dingen gewoon niet leuk vond. Ik deed niet aan rages, had geen dure merkkleding (dure VWO school) en was ik, wie immer, niet het leukste meisje uit de klas, laat staan slank dus was ik 'die dikke', terwijl ik eigenlijk alles behalve dik was .

Pas toen het allemaal wat rustiger werd, en het pesten wat minder, kwam bij mij de terugslag: krassen, pillen, janken, etc. etc. etc. etc. Zat er helemaal doorheen, en dat besef kwam pas toen ik de tijd kreeg erover na te denken...

Inmiddels ben ik gelukkig Sinds ik van school af ben en 'opnieuw' ben begonnen is het allemaal prima gegaan.
Ben op mezelf gaan wonen, ben motor gaan rijden en heb hierdoor leuke mensen, vrienden en mijn lieve vriend leren kennen. Ben fulltime gaan werken totdat ik wist wat ik voor opleiding wilde doen na een jaar rampzalig studeren (wat wel gezellig was, dat wel) en nu zit ik weer op school. Tussen over het algemeen 18 jarigen die net van de HAVO komen, op die leeftijd werd ik nog gepest door mijn leeftijdsgenoten. Maar nu ben ik mezelf: bijdehand, scherp en lief Aardig, open maar ook eerlijk.

En dat werkt prima Zelfs op mijn bijbaan zijn ze tevreden over me, mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huisje en mijn schoonouders zijn weg van me (andersom ook).

Wat ik heb geleerd? Sterk zijn, jezelf blijven. Ben dan wel gepest om dat ik er niet perse bij wilde horen, maar heb daar nooit aan toe gegeven met de gedachte 'dan houdt het misschien op'. Ik heb altijd mijn eigenwaarde behouden. Nooit zelf iemand gepest, en altijd vastgehouden aan mijn eigen idealen, al was het soms heel moeilijk

en nu? De weg naar.. alles, staat open
Ja doei.
pi_54699528
Ik persoonlijk vind dat heel mooi om te horen/lezen
pi_54702302
ja idd
pi_55017401
Wat voor een blijvende schade kan pesten dan aanrichten bij het slachtoffer?
pi_55017471
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:16 schreef F04 het volgende:
Wat voor een blijvende schade kan pesten dan aanrichten bij het slachtoffer?
Gedragsveranderingen, minderwaardigheidscomplex, angst, ...
pi_55024275
Vaak weten mentoren, of docenten ook niet wie ze eigelijk de schuld moeten geven van het hele gebeuren, het slachtoffer omdat hij of zij anders is en zich niet kan verdedigen, of de pester die het slachtoffer psychisch mishandeld.
pi_55024689
Slachtoffer is niet anders, maar wordt hooguit anders door pest gedrag. Pesters zijn anders
pi_60458667
» Er is al 239 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Ja! dat weet ik zeker. zodra ik weer nuchter ben

Heiden6 herinnerde mij aan het topic.... Even kijken hoe morgen de standpunten zijn (vanaf isegrims pc na de rotterdam meet.......)
pi_60507937
D'r word niet zo veel meer gepost hier...
pi_60509485
Voor iedereen die gepest wordt, of in het verleden gepest is:

quote:
I see sadness in your eyes
Though you say that life is great
Stop your acting, tell me now
Please before it is too late
And though you're often talking 'bout your friends
I've not met anyone of them
Each day you're losing more and more of your confidence

REF: There's No One Else Like You
Only one of you
And we all have great abilities
Hear me, there's No One Else Like You
And remember too
The future's full of possibilities

You don't wanna go to school
Can't you see it's gone too far
Everyone deserves to feel appreciated, popular
But there are many children everywhere
Who are teased, who are frozen out
Ashamed, scared to face yourself but you should be proud

REF: There's No One Else Like You...

It's not your fault that some are cruel and mean
They try to hide their insecurity

Hear me
There's No One Else Like You
And remember too
The future's full of possibilities

Don't think you're strange
Don't try to change
In to somebody new
The only one
Keep that in mind
There's No One Else Like You
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:22:37 #136
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60518346
Ik ben vroeger ook gepest. Op de basisschool van groep 6 t/m 8. Ik was niet het pispaaltje van de klas, maar van de hele school. Ik werd gepest met mijn uiterlijk (vooral met mijn haarkleur, want ik heb een donkere huid maar licht haar en lichte ogen. ook zeiden ze dat ik dik was). Ik voelde me buitengesloten door de hele school... zelfs kinderen uit andere klassen, die me niet eens persoonlijk kenden, deden gemeen tegen me. Als ik thuiskwam zat ik huilend op mijn bed. ik vond het zo een vreselijke periode.

toen ik naar de middelbare school ging, gebeurde waar ik bang voor was: ik werd weer gepest. dit keer door meiden (je kent ze wel: die zgn. populaire meiden) en minder door jongens. nu was het pesten niet alleen verbaal meer: mijn tas werd verstopt en mijn spullen werden gestolen. Nu de brugklas werd ik niet meer gepest. Het 2e en het 3e jaar werd ik echt zeker van mezelf. En die meiden hebben tot aan de 6e klas hun neus dichtgeknipen als ze me aan zagen komen lopen. Vraag me af wat er met die meiden is gebeurd.

Anyway, nu gaat het allemaal wel prima met me. Ik ben niet onzeker over mijn kunnen of mijn uiterlijk.
Ik ben nog wel verlegen als ik in grote groepen ben, maar dat zal altijd wel blijven.
Denk erover na.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:30:23 #137
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60518470
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:22 schreef bondgirl007 het volgende:

Ik ben nog wel verlegen als ik in grote groepen ben, maar dat zal altijd wel blijven.
Is dat bij alle grote groepen zo, of alleen bij grote groepen met veel mensen die je (nog) niet kent of bij bepaalde gelegenheden oid?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:57:15 #138
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60518854
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is dat bij alle grote groepen zo, of alleen bij grote groepen met veel mensen die je (nog) niet kent of bij bepaalde gelegenheden oid?
Bij familie of mensen waar ik me prettig bij voel heb ik er geen last van.
Ik heb er vooral last van bij mensen die ik niet ken... En bij mensen waarbij ik me gewoon niet op mijn gemak voel.
Denk erover na.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:07:46 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60519003
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:57 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

Bij familie of mensen waar ik me prettig bij voel heb ik er geen last van.
Ik heb er vooral last van bij mensen die ik niet ken... En bij mensen waarbij ik me gewoon niet op mijn gemak voel.
Niet vreemd denk ik. Wanneer je ervaren hebt dat mensen je kunnen beschadigen, kijk je eerst de kat uit de boom. Dan zijn er ook nog die mensen die hun eigen positie ten koste van anderen verwerven. Dan weet je wel hoe laat het is.. Herkenbaar.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:20:58 #140
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60519178
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet vreemd denk ik. Wanneer je ervaren hebt dat mensen je kunnen beschadigen, kijk je eerst de kat uit de boom. Dan zijn er ook nog die mensen die hun eigen positie ten koste van anderen verwerven. Dan weet je wel hoe laat het is.. Herkenbaar.
Het was zo geregeld dat op de middelbare school de klas in twee helften was opgespiltst. Levensbeschouwing werd namelijk in halve klassen gegeven en ik zat nu juist met alle rotjochies en breezersletjes opgedeeld...
Daardoor klapte ik echt helemaal dicht. Mijn docente levensbeschouwing (middelbare school, hele bijzondere vrouw imo) vond het zonde dat ik zo gesloten was, zij geloofde namelijk dat er heel veel in me zat. En dat was ook zo. Maar ik voelde me niet op gemak bij die mensen dus ik durfde niets te zeggen, uit angst dat ik een klap in mijn gezicht zou krijgen, of dat ze me uit zouden lachen...

Maarja, die verlegenheid hoort gewoon bij mij... ik kan dat denk ik ook niet veranderenn.
Denk erover na.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:25:47 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60519250
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:20 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

Het was zo geregeld dat op de middelbare school de klas in twee helften was opgespiltst. Levensbeschouwing werd namelijk in halve klassen gegeven en ik zat nu juist met alle rotjochies en breezersletjes opgedeeld...
Daardoor klapte ik echt helemaal dicht. Mijn docente levensbeschouwing (middelbare school, hele bijzondere vrouw imo) vond het zonde dat ik zo gesloten was, zij geloofde namelijk dat er heel veel in me zat. En dat was ook zo. Maar ik voelde me niet op gemak bij die mensen dus ik durfde niets te zeggen, uit angst dat ik een klap in mijn gezicht zou krijgen, of dat ze me uit zouden lachen...
Zonde dat je niet goed uit de verf kon komen toen. Heb je nu nog steeds dat soort situaties?
quote:
Maarja, die verlegenheid hoort gewoon bij mij... ik kan dat denk ik ook niet veranderenn.
Misschien hoort het bij je, maar veranderen kun je het wel als het je stoort.

Heb je het gevoel dat het je in enig opzicht hindert? Indien het je hindert, wat zou er dan volgens jou moeten gebeuren of hoe zou het dan moeten gaan om niet gehinderd te worden er door?
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:53:46 #142
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_60519629
je lijkt precies op die docente hahaha
Denk erover na.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:24:17 #143
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60520026
Zal ook even mijn bijdrage leveren.

Vroeger ook gepest van 9e tot m'n 16e dus 7jaar van m'n jeugd weggegooid, veel gespijbelt, slechte resultaten, in elkaar geslagen, kan ik me ook nauwelijks meer wat van herrinneren.

Merk nu ook wel dat ik een stuk agressiever ben geworden daardoor en minder snel vertrouwen in mensen. Zou degene die me gepest hebben ook niet tegen moeten komen denk ik mocht ik ze herkennen.

Iedereen die pesten goed praat, je hebt echt geen idee. Zou het ook niet moeten merken als m'n kinderen het zouden doen want dan hebben ze echt een probleem.
pi_60520066
Nooit gevoel van verlangen naar vergelding gehad?

Pesten op jonge leeftijd verschilt met pesten op oudere leeftijd (16), hoe werd jij in de brugklas gepest, in vergelijking, met toen je op je 16e werd gepest?
pi_60520226
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
nogmaals:

Mensen die pesten zijn echt heel triest. Vooral als ze achteraf zeggen dat ze niet wisten hoe erg ze er iemand mee kwetsen.

Waar haal jij jouw wijsheid vandaan? Ik had op de basisschool en in 2/4 VWO ook mijn medescholieren flink gepest. Op de basisschool was het echt zeer walgelijk van mij, omdat vrijwel mijn hele klas tegen haar gekeerd was vanwege mij. Ik heb dit pas op het hoogtepunt (of dieptepunt) gerealiseerd. Deze mensen waren leugenaars, waardoor ik het kennelijk rechtvaardigde dat zij zo behandeld werden door mij. Pas achteraf realiseerde ik mij dat mijn daden buitenproportioneel waren geweest, en had ik onder andere om deze reden mijn diepe verontschuldigingen aangeboden. Kennelijk werd mijn geweten pas toen echt wakker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maotrien84 op 03-08-2008 02:49:17 ]
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:47:31 #146
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60520251
Nee dat niet echt maar zoals ik al zei zou ze nou ook niet tegen moeten komen. Jongere leeftijd was wel minder fysiek en naarmate ik ouder werd werdt dat erger.

Weet nog goed toen ik een jaar of 15 was, in elkaar geslagen toen door een groep of 3-4 man. Eerste instantie beetje duwen dan is het van "doe dan wat terug" en dan hebben ze je. Uiteindelijk ook weet mijn god niet hoelang daar vastgehouden (paar uur?), flink wat stompen en trappen gehad, vastgebonden, etc. Niemand die erbij stond heeft wat gedaan of ingegrepen (watjes) uiteindelijk zijn ze weggegaan en toen door een iemand geholpen.

Later was ik een keer eten halen in lokale snackbar hier met m'n pa kwam ik diegene tegen. "Kijk pap dat is nou diegene waardoor ik in elkaar ben geslagen" en toen stond die gast opeens met z'n bek vol tanden.
pi_60520319
quote:

[..]

Ik denk dat het laatste gedeelte alleen op een aantal pesters van toepassing is. Zeer weinig eigenlijk. Het is een combinatie van sadisme (dus macht/overheersing/psychische bevrediging) & 'rechtvaardiging' (in mijn geval was mijn ergste slachtoffer een chronische leugenaar en probeerde zij zich beter voor te doen dan zij daadwerkelijk was).

Ik heb nog altijd spijt van mijn vroegere keuzes. Ik ben dan ook erg blij om te zien dat deze gepesten een fijn & rijk leven leiden. Ik hoop dat zij sterke individuen zijn geworden, en zich niet meer laten sollen door walgelijke wezens zoals ik.
pi_60520352
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:47 schreef S95Sedan het volgende:

Later was ik een keer eten halen in lokale snackbar hier met m'n pa kwam ik diegene tegen. "Kijk pap dat is nou diegene waardoor ik in elkaar ben geslagen" en toen stond die gast opeens met z'n bek vol tanden.
Eigenlijk had jij hem direct aan moeten spreken op zijn oude daden. Uiteraard begrijp ik dat een pak slaag veel meer bevredigend kan aanvoelen... Maar zou hem aanspreken niet beter zijn geweest? (voor de volgende keer)
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:03:12 #149
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60520388
Waar maak je uit op dan dat ik hem een pak slaag had gegeven? (Bek vol tanden als in uitgeluld) Had op het moment wel wat beters te doen. (patat)

Ik durf trouwens te wedden dat het 99% daar wel om gaat. Pesters zijn meestal bang om zelf het punt van aandacht te worden en verleggen het op deze manier naar iemand anders.
pi_60520515
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:03 schreef S95Sedan het volgende:
Waar maak je uit op dan dat ik hem een pak slaag had gegeven? (Bek vol tanden als in uitgeluld) Had op het moment wel wat beters te doen. (patat)

Ik durf trouwens te wedden dat het 99% daar wel om gaat. Pesters zijn meestal bang om zelf het punt van aandacht te worden en verleggen het op deze manier naar iemand anders.
Ik denk dat de meeste pesters daar helemaal niet mee bezig houden. Het zijn meestal dominante figuren die tot de 'elite' horen van hun klas/school/omgeving. Maar goed, ik praat vanuit mijn eigen situatie, en die van andere bekenden. Ik kan mij inderdaad heel goed voorstellen dat er vast pesters zijn geweest die zelf bang waren om gepest te worden, en om deze reden anderen zaten te fucken. Anderzijds kan ik mij ook heel goed voorstellen dat gepesten dit graag willen geloven om zo hun oude pijn te verzachten.

Tja, patat... Ik had de desbetreffende klootzak wel aangesproken op zijn daden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')