abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54578600
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:27 schreef wonder_woman het volgende:
Hier kan ik best boos om worden. Kinderen die pesten zijn maar kinderen... ja en dus?!?! Je wilt dus zeggen dat pesten goed is en dat je er maar niks aan hoeft te doen omdat het kinderen zijn?!

De gepeste kinderen zijn helemaal niet zwak.. Dat is zeker iets wat je zelf verzonnen hebt. Ik ben nu werkzaam in het onderwijs, en dan zie je dat het wel anders is. Het is helemaal niet zo dat ALTIJD de zwakke kinderen worden uitgekozen. Ik ben het ook met LeeHarveyOswald eens dat hier goed tegen opgetreden moet worden, Pesten kan niet.. en dat moet al duidelijk gemaakt worden in groep 1 als er kleine plaag dingetjes gebeuren.

En je zegt de gepeste zijn zwak, maar als jij je na een aantal jaar pesten nog overeind weet te houden als kind, vind ik zo'n kind STERK.

Ik heb hier zelf in mijn verleden ervaring mee gehad, en ik kan je vertellen dat ik na al die jaren er nog flink last van kan hebben terwijl de Pesters echt geen trauma of wat dan ook eraan over hebben gehouden. Kinderen die pesten brengen een ander geestelijk en soms lichamelijk letsel toe, en dat MOET en MAg niet worden goedgekeurd, okal zijn het kinderen.

En of je je laat beinvoelden door wat er vroeger is gebeurd zoalsFreuder zegt, ja dat licht er maar net aan of je t verwerkt hebt of niet, als jij 1 of 2 weken betn gepest zal je er minder lang last van hebben dan iemand die jaren achterelkaar gepest worden. Vaak verdringen kinderen het ook, en komt het pas op latere leeftijd (als ze volwassen zijn) weer naar boven.

En er zijn ondertussen zoveel leermiddelen die je al vanaf kleuter af aan al kunt gebruiken om duidelijk te maken dat je niet mag pesten, dat het zelfs voor de kleuters duidelijk word wat wel en niet kan.
Mee eens. Het is inderdaad zo dat een pester een "afwijking" vindt bij de gepeste, maar die afwijking kan ALLES zijn. Hoe makkelijker hoe "beter" natuurlijk (Rood haar, bril, beugel, handicap, spraakgebrek, lang, kort, dik, dun, .. ) maar anders weten ze alsnog wel iets te bedenken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_54578784
ja daarom..
Ze pesters kunnen altijd wel wat vinden, misschien praat je wel met een zachte g of weet ik veel wat...
De persters zijn vaak zo sneekie dat ze een hele klas weten op te stoken of zoizo andere mensen, die dan nog meegaan doen ook ...
Ik heb nu een jongetje in mijn stage klas die een syndroom heeft, nou de hele klas accepteerd hem en echt niet dat er gepest wordt! Dus zo kan het ook.
Ook hebben we het pas op school (eigen opleidign) over pesten gehad, en de pester kickt meestal op de aandacht die hij krijgt van zijn "volgelingen" vandaar dat hij pest. ALs jij als docent ervoor zorgt dat niemand de perster meer volgt, is vaak het hele probleem al opgelost.
pi_54579983
Het grote probleem is dat het niet echt aan te pakken is; omdat het iets is wat mens eigen is. Er zullen altijd mensen zijn die een zwakkere uitstraling hebben; en altijd mensen die hier gretig gebruik van maken. Je zou natuurlijk wel kunnen voorkomen dat er fysiek en zowel geestelijk geweld beperkt wordt aangezien ieder mens recht op veiligheid heeft en elke dag in elkaar gemept worden hoort daar niet bij.

Maar iemand als een pispaaltje bestempelen en overal buitensluiten; wat natuurlijk ook zo z'n gevolgen heeft voor de sproetenkop; valt niet aan te pakken; iig. niet op het manier van het vingertje wijzen "Dat mag niet; dat is stout.".

Verder heeft het zo ontzettend weinig zin om te hopen dat de pesters een koekje van eigen deeg krijgen of iets in die trant. Ik zou met gemak iedereen die mij in m'n jeugd gepest en geslagen heeft langskunnen gaan en ziekenhuis intimmeren. Alleen schiet ik er zelf gewoon geen ene drol mee op. Ik WEET dat ik een meerderwaardig mens ben; heb ik geen bevestiging voor nodig. Dus een eventueel zwaktepunt en aangenomen zwakteboden in mijn jeugd zijn enkel een momentopname.
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:08:01 #104
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54580825
Ik heb vroeger veel gepest! Daar heb ik zooo ontzettend veel spijt van! Cliché echt waar maarja. Ik deed het trouwens niet voor de kick of iets dergelijks maar gewoon omdat ik het leuk vond...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_54581042
En nu heb jij een braun avatar, dat is ook wel heel cliché met hoe het afloopt met pesters
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_54581303
Natuurlijk blijft het een groot probleem, het zal "waarscheinlij"altijd blijven voorkomen. En het is ook niet op te lossen met alleen maar te zeggen van, Dat mag niet! want daarmee los je niks op. Maar er zijn genoeg andere methodies waarmee je wel dingen duidelijk kunt maken!

En buitensluiten is ook een vorm van pesten, wat ook aangepakt kan worden, maar op de juiste wijze. En natuurlijk is het nooit in 1 x opgelost, daar heb je wel een tijdje voor nodig om dit bv een klas uit te werken.
Het heeft ook weinig zin om een perster een koekje van eigen deeg te geven, zolang je er maar voor zorgt dat niemand hem volgt, en je de perster laat inzien wat hij wel niet doet....

en even voor de duidelijkheid: Niemand is minderwaardig
Iedereen is anders, en okal ben jij mis gevoeliger of weet ik veel wat.. dat betekend niet dat je minderwaardig bent ofzo!!!
pi_54581336
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:08 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb vroeger veel gepest! Daar heb ik zooo ontzettend veel spijt van! Cliché echt waar maarja. Ik deed het trouwens niet voor de kick of iets dergelijks maar gewoon omdat ik het leuk vond...
ow ik geloof best dat er pesters zijn die er nu spijt van hebben hr Dat vind ik alleen maar goed

maar ik snap niet wat er leuk aan is om iemand te vernederen of pijn te doen..
pi_54582026
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:29 schreef wonder_woman het volgende:
maar ik snap niet wat er leuk aan is om iemand te vernederen of pijn te doen..
Het geeft de pesters een gevoel van macht en dus van veiligheid ''als ik pest word ik zelf niet gepest''
pi_54582099
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:54 schreef Freuder het volgende:

[..]

Het geeft de pesters een gevoel van macht en dus van veiligheid ''als ik pest word ik zelf niet gepest''
ja dat snap ik
maarja wat er zoals boven vermeld werd: ik vond het leuk
leuk is wat anders als ik voelde me machtig ofzo dus ja..
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:57:55 #110
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54582101
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:54 schreef Freuder het volgende:

[..]

Dit is disqutabel (schrijf je dat zo? ) want ik deed het daar niet voor, ik vond het grappig. Vaak lag ik ook helemaal vlak als we iemand vernederd hadden.... Skraal maar waar
--------------------------------------------------------------------------------------------
pi_54582161
je kreeg er dus een kick van
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:07:44 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54582337
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:28 schreef wonder_woman het volgende:

en even voor de duidelijkheid: Niemand is minderwaardig
Iedereen is anders, en okal ben jij mis gevoeliger of weet ik veel wat.. dat betekend niet dat je minderwaardig bent ofzo!!!
Geloof je dat zelf ook altijd?
pi_54582387
nou wou jij zeggen dat jij je waardiger voelt dan een ander?!
pi_54582459
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:57 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ja dat snap ik
maarja wat er zoals boven vermeld werd: ik vond het leuk
leuk is wat anders als ik voelde me machtig ofzo dus ja..
En beschrijf dat leuk eens, probeer hoe je je voelde op dat moment te herrinneren, want leuk op zich zegt niet zoveel
pi_54582622
nou dat zegt DoimeN toch hierboven?!
ik heb nooit gepest, maar ben wel gepest, dus ik zou je niet kunnen uitleggen hoe dat leuk kon zijn....
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:24:32 #116
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54582859
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:27 schreef wonder_woman het volgende:
even toch een tegenstrijdigheid aanduiden

kinderen die pesten, zijn maar kinderen, dus moet je niet te streng erover zijn, ze weten niet wat ze doen etc .
kinderen die gepest worden, die hebben een verkeerde houding, zijn zwak etc.

het zijn beide evengoed kinderen hoor!!!!!

ik ben zelf ook tijdenlang gepest, en laatst sprak ik mijn vader over mijn persoonlijke ontwikkeling op allerlei vlakken. En toen kwamen op sociale interactie vrienden etc. Mijn vader zei toen letterlijk: ja jij dacht vroeger dat dat erg belangrijk was.
Oftewel ik was juist bezig om mezelf zo aan te passen dat ik er bij hoorde, vanaf heel jong was ik al aan het redeneren hoe dat nou zat met die sociale processen opdat ik er zelf in paste.

Ik geef toe dat ik een nogal aandachtsvragende persoonlijkheid heb, en dus toen ik 9 tot 14 was best heel irritant ben geweest. Maar het is niet zo dat ik niet wilde veranderen, ik wist alleen niet hoe. En eerlijk gezegd denk ik dat ik het nog steeds niet weet.
Dus het is bagger om te zeggen dat de gepeste kinderen zich maar moeten veranderen. Verzin eerst maar hoe!!!

Maar ik ben beter in vergeven dan iedereen die ik ken. Vergeven is immers vaak het enige wat je kan doen, na een conflict.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier kan ik best boos om worden. Kinderen die pesten zijn maar kinderen... ja en dus?!?! Je wilt dus zeggen dat pesten goed is en dat je er maar niks aan hoeft te doen omdat het kinderen zijn?! De gepeste kinderen zijn helemaal niet zwak.. Dat is zeker iets wat je zelf verzonnen hebt. Ik ben nu werkzaam in het onderwijs, en dan zie je dat het wel anders is. Het is helemaal niet zo dat ALTIJD de zwakke kinderen worden uitgekozen. Ik ben het ook met LeeHarveyOswald eens dat hier goed tegen opgetreden moet worden, Pesten kan niet.. en dat moet al duidelijk gemaakt worden in groep 1 als er kleine plaag dingetjes gebeuren.
En je zegt de gepeste zijn zwak, maar als jij je na een aantal jaar pesten nog overeind weet te houden als kind, vind ik zo'n kind STERK.
Ik heb hier zelf in mijn verleden ervaring mee gehad, en ik kan je vertellen dat ik na al die jaren er nog flink last van kan hebben terwijl de Pesters echt geen trauma of wat dan ook eraan over hebben gehouden. Kinderen die pesten brengen een ander geestelijk en soms lichamelijk letsel toe, en dat MOET en MAg niet worden goedgekeurd, okal zijn het kinderen.
En of je je laat beinvoelden door wat er vroeger is gebeurd zoalsFreuder zegt, ja dat licht er maar net aan of je t verwerkt hebt of niet, als jij 1 of 2 weken betn gepest zal je er minder lang last van hebben dan iemand die jaren achterelkaar gepest worden. Vaak verdringen kinderen het ook, en komt het pas op latere leeftijd (als ze volwassen zijn) weer naar boven.
En er zijn ondertussen zoveel leermiddelen die je al vanaf kleuter af aan al kunt gebruiken om duidelijk te maken dat je niet mag pesten, dat het zelfs voor de kleuters duidelijk word wat wel en niet kan.
dr stond boven even een tegenstrijdigheidje aan duiden, daarmee bedoelde ik dus wat andere zeide, dat het maar kinderen zijn etc. staat in dit topic dat zijn dus niet mijn woorden

voordat nog iemand me niet begrijpt
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_54582964
ooow oke..
dan begrijp ik t...
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:29:21 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54582976
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:09 schreef wonder_woman het volgende:
nou wou jij zeggen dat jij je waardiger voelt dan een ander?!
Nee. Ik ben het volledig met je eens dat iedereen gelijkwaardig is. Toch voel ik mezelf soms minderwaardig of "minder" dan een ander. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij jou zit, daar je aangeeft gepest te zijn en nu een functie hebt waarbij je het moet bestrijden.
pi_54583610
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee. Ik ben het volledig met je eens dat iedereen gelijkwaardig is. Toch voel ik mezelf soms minderwaardig of "minder" dan een ander. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij jou zit, daar je aangeeft gepest te zijn en nu een functie hebt waarbij je het moet bestrijden.

ooow oke.. ik vatte het op als van ja amehoela
dus vandaar..
maar goed natuurlijk heb ik me ook vaak minderwaardig gevoelt, helemaal op momenten waarop ik geperst ben enzoo.. maar nu ik toch ouder ben, zie ik wel van NIemand is meer waard dan een ander, of niemand is minder waard. Dit Probeer ik ook mee te geven aan kinderen. Iedereen is goed, niemand is minder. Nu is het in mijn stage klas zo dat ze zoizo elkaar accepteren, er zit een jongetje met een syndroom in de klas en iedereen accepteerd hem. er word in mijn klas dus weinig tot niet gepest, het is hooguit elkaar even plagen. En wij complimenteren de klas ook vaak, Go wat goed dat je "pietje"help. zulk soort dingen.

het is lastig uit te leggen, en ik vind het ook lastig om over pesten te praten, of als ik zie dat er iemand word gepest heb ik t daar ook moeilijk mee...
maar minderwaardig voelen dat voel ik me nu niet meer zo, ik weet gewoon dat iedereen evenveel waard is, en anders herrinner ik me mezelf eraan! Dingen zoals rechtoplopen enzo helpen okal een stuk (spreekt uit ervaring ) als jij heel erg gebogen loopt, dan heb je al een houding van ik voel me minder, of ik ben kwetsbaar voor anderen. Als jij al rechtop loopt dan straal je toch al wat meer uit van.. ik ben er en ik mag er wezen!
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:53:57 #120
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54583677
Oke ik kreeg er wel een kick van... Maar ik bedoel te zeggen dat dat een leuke bij komstigheid was, dit was niet het hoofddoel.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:22:02 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54585946
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:51 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ooow oke.. ik vatte het op als van ja amehoela
dus vandaar..
Ik had misschien nog iets duidelijker kunnen zijn (Ik hoopte dat het woordje altijd de lading zou dekken ).
quote:
maar goed natuurlijk heb ik me ook vaak minderwaardig gevoelt, helemaal op momenten waarop ik geperst ben enzoo.. maar nu ik toch ouder ben, zie ik wel van NIemand is meer waard dan een ander, of niemand is minder waard. Dit Probeer ik ook mee te geven aan kinderen. Iedereen is goed, niemand is minder. Nu is het in mijn stage klas zo dat ze zoizo elkaar accepteren, er zit een jongetje met een syndroom in de klas en iedereen accepteerd hem. er word in mijn klas dus weinig tot niet gepest, het is hooguit elkaar even plagen. En wij complimenteren de klas ook vaak, Go wat goed dat je "pietje"help. zulk soort dingen.
Hoe oud zijn de kinderen waar je mee werkt eigenlijk?
quote:
het is lastig uit te leggen, en ik vind het ook lastig om over pesten te praten, of als ik zie dat er iemand word gepest heb ik t daar ook moeilijk mee...
maar minderwaardig voelen dat voel ik me nu niet meer zo, ik weet gewoon dat iedereen evenveel waard is, en anders herrinner ik me mezelf eraan!
Gelukkig, ik ben niet de enige die het soms wel eens vergeet.
quote:
Dingen zoals rechtoplopen enzo helpen okal een stuk (spreekt uit ervaring ) als jij heel erg gebogen loopt, dan heb je al een houding van ik voel me minder, of ik ben kwetsbaar voor anderen. Als jij al rechtop loopt dan straal je toch al wat meer uit van.. ik ben er en ik mag er wezen!
Houding is erg belangrijk denk ik, het bepaalt voor een groot deel je uitstraling. Aan de andere kant kan het ook weer tegen je werken.
pi_54586703
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik had misschien nog iets duidelijker kunnen zijn (Ik hoopte dat het woordje altijd de lading zou dekken ).
[..]

Hoe oud zijn de kinderen waar je mee werkt eigenlijk?
ze zijn groep 4.. dus 7 / 8 jaar
quote:
[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige die het soms wel eens vergeet.
[..]

Houding is erg belangrijk denk ik, het bepaalt voor een groot deel je uitstraling. Aan de andere kant kan het ook weer tegen je werken.
ja nouwja zoalang je er niet als een arrogantje bij gaat lopen zal het denk wel meevallen
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:59:59 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54587033
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:48 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

ze zijn groep 4.. dus 7 / 8 jaar
Okee, dan heb ik een beetje een beeld bij de rest van je posts.
quote:
ja nouwja zoalang je er niet als een arrogantje bij gaat lopen zal het denk wel meevallen
Algemeen is denk ik overdone niet goed.. Bij sommigen straalt het er van af dat het gemaakt is en wanneer iemand dan ook nog een negatieve indruk maakt met dat gedrag vind ik het vaak moeilijk om niet op subtiele wijze dat masker te breken..
pi_54587152
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Okee, dan heb ik een beetje een beeld bij de rest van je posts.
[..]

Algemeen is denk ik overdone niet goed.. Bij sommigen straalt het er van af dat het gemaakt is en wanneer iemand dan ook nog een negatieve indruk maakt met dat gedrag vind ik het vaak moeilijk om niet op subtiele wijze dat masker te breken..
wat bedoel je precies?
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:12:35 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54587410
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:05 schreef wonder_woman het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
Dat teveel en/of te gemaakt je houding aansturen juist negatief kan werken. Althans - Ik merk dus wel als iemand op mij gemaakt zeker overkomt dat ik de neiging heb om daar doorheen te breken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')