heb jij een tft scherm met die resolutie? geloof ik niets vanquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:41 schreef kut_klo0n het volgende:
Resolutie is toch gewoon 1280x960?
Je bent geloof ik nog niet wakker.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:59 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Snotverdikkie, dat vroeg ik me ook af toen ik wakker werdt![]()
Bij games is dat volgens mij de standaardresolutie, kan t verkeerd hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:49 schreef Merovingian het volgende:
[..]
heb jij een tft scherm met die resolutie? geloof ik niets van
alles behalve z'n native resolutie op een tft "fucked alles lekker op"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:12 schreef pberends het volgende:
Vet vaag, het heeft inderdaad een 5:4 verhouding... maar alle andere mogelijke resoluties 4:3. Dat fucked alles lekker op dus.
Joepie.........quote:SXGA
SXGA is an abbreviation for Super eXtended Graphics Array referring to a standard monitor resolution of 1280 × 1024 pixels. This resolution of 1,310,720 pixels is an enhancement of the standard XGA resolution that IBM developed in 1990.
This resolution is not the standard 4:3 aspect ratio but rather is 5:4. A standard 4:3 monitor using this resolution will have rectangular rather than square pixels, distorting the picture and causing circles to appear elliptical.
SXGA is the most common resolution on 17", 18" and 19" desktop LCD monitors. The majority of these monitors have a physical 5:4 aspect ratio, avoiding any distortion (e.g. the Samsung SyncMaster 172T, which measures 335x275mm displayable).
Apple Computer referred to displays with this resolution as "two-page displays", because they could be used to display two A4 pages side-by-side at a resolution of 72 DPI. Sony manufactured a 17" CRT monitor with a 5:4 aspect ratio designed for this resolution. It was sold under the Apple brand name.
A resolution of 1280 × 960 is also often supported, which has the standard 4:3 ratio.
A variation is SXGA+ which is 1400 × 1050 common on notebooks circa 2004.
The 1280 × 1024 resolution became popular partly because at 24-bit color it fit perfectly into 4MB of video RAM on older video cards.
1280 pixels × 1024 pixels = 1,310,720 pixels
1,310,720 pixels × 24-bits = 31,457,280 bits
31,457,280 bits ÷ 8 bits per byte = 3,932,160 bytes = 3.9 MBs
Dat ook. Maar dat het 5:4 is fucked het nog extra opquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
alles behalve z'n native resolutie op een tft "fucked alles lekker op"![]()
1280x1024 bevalt hier prima hoor iigquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dat het 5:4 is fucked het nog extra op.
Soms is het niet erg (in jouw geval), maar veelal wel. Omdat de andere resoluties gewoon anders zijn.quote:
ik heb het precies andersom op mijn crt, ik vind 1280x960 er niet uitzien.. en de andere wel (is overigens ook me desktop resolution)quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:57 schreef Bigs het volgende:
Hebben die schermen ook geen 5:4 verhouding dan? Mijn CRT moet ik altijd op 1280x960 draaien, 1280x1024 ziet er daarop niet uit. Heb het nog nooit andersom geprobeerd bij een 1280x1024 TFT.
ik gebruik het ook in spellen en fullscreen progs.. btwquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:33 schreef Bellator het volgende:
Wel weird eigenlijk ja... Maar voor desktopgebruik is het een prima resolutie.
Hoezo dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dat het 5:4 is fucked het nog extra op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |