Uh, of ik heb dan wat verkeerd gedaan of je hebt een rekenfoutje gemaakt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:46 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, iets van 9 euro erbij de afgelopen week.
Wie is Mieke?quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:23 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe is de stand, Mieke?
De veranderingen tov vorige week kloppen niet. Foutje in Excel. De totalen kloppen overigens wel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uh, of ik heb dan wat verkeerd gedaan of je hebt een rekenfoutje gemaakt.
Ah, ik zie het. Ik heb de verschillen van vorige week getoond. Ik heb dus een foutje gemaakt, hij heeft wel meer dan 9 euro winst.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De veranderingen tov vorige week kloppen niet. Foutje in Excel. De totalen kloppen overigens wel.
Dat is zeker mogelijk, het schiet er alleen vaak bij in of ik heb er op het moment zelf niet altijd zin in. Qua tijd maakt het, zoals je al zegt, idd niks uit. Als de nood erg hoog is kan je desnoods ook zelf uitrekenen hoeveel je zal hebben: inleg op partij * (1+(huidige zetels - zetels bij inleg)*0,05)quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Even een vraagje. Is het niet mogelijk dat de laatste stand van zaken vlak na de uitslag bekend wordt gemaakt, ipv op de laatste dag zoals nu gewoon is? Ik neem aan dat het uiteindelijk dezelfde tijd in beslag zal nemen, of je het nou op de laatste dag of op een van de dagen na de uitslag plaatst.
Sorry. Eerlijk van je dat je het toegeeft. De stand voor jou is nu:quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:25 schreef One_of_the_few het volgende:
EWK.
Ik had een aantal verplaatsingen gedaan naar de pvda en d66. Volgens mij heb je die niet meegenomen in je nieuwe score. Ik heb er namelijk ineens veel bij, terwijl dat volgens mij niet zou moeten.
Wat de precieze winst/verlies is weet ik niet, maar mijn veranderingen waren ongunstig. Lijkt me wel zo eerlijk om het even aan te passen. anders lijkt het alsof ik 2 mogenlijkheden heb gehad.
1 2 3 4 5 6 7 8 | CDA 24.09 31 28.91 CDA 31.27 28 42.21 PvdA 49.00 49 41.65 ChristenUnie 29.00 4 31.90 D66 29.42 3 29.42 ------ 174.09 |
ze zetten de peiling dus op een lager pitje, nu de grote vakanties aankomenquote:Ter wille van de actualiteit is de Politieke Barometer sinds deze week een online onderzoek, waarbij de gegevens geijkt worden op telefonisch onderzoek. De Politieke Barometer heeft vanaf nu betrekking op de situatie van de afgelopen dagen (woensdag tot en met vrijdag). Tot vorige week baseerden we de Politieke Barometer op een voortschrijdend tweewekelijks gemiddelde.
Zeker een vreemde peiling. De Tweede Kamer zou volgens die verandering ineens een zetel meer hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Lyrebird het volgende:
Hmmm, zou ik m'n laatste inzet nog veranderen?
Vreemde peiling:
CDA -1
PvdA -1
VVD +2
LPF +1
CU -1
Wilders +1
D66 -1quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zeker een vreemde peiling. De Tweede Kamer zou volgens die verandering ineens een zetel meer hebben.
Weet ik niet .. ik heb toen niet gekeken..quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
D66 -1
D66 heeft ook een zetel minder. Hebben ze dat sinds de laatste keer veranderd, of heb ik er naast gekeken?
Beetje voorbarige reactie van Witteman vooraf: 'grote veranderingen in de barometer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
de afgelopen weken samengevat in een plaatje
[afbeelding]
Hoezo? De PvdA raakt nu al week in week uit zetels kwijt in die barometer. Als dat al geen verschuivingen meer zijn...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Beetje voorbarige reactie van Witteman vooraf: 'grote veranderingen in de barometer.
Uhh, misschien vindt je het persoonlijk jammer dat de PvdA een deel van de winst kwijt is, maar denk wel eerst ff na...
scheelt veel werk lijkt me!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:12 schreef hace_x het volgende:
De volkskrant had als eerste die politieke aandelenmarkt in 2003, wat wel leuk was om te volgen. Vanaf 2004 draaien wij precies zo'n systeem maar dan voor het voorspellen van de uitslag van het EK2004 en nu de WK2006.
Is er behoefte aan zoiets maar dan voor de politieke barometer? Met een paar aanpassingen moet ik het kunnen realiseren..
Klopt. Dat van de VK hebben we nagemaakt ten behoeve van de WK. Werkt ook met vraag en aanbod. Het grootste verschil met wat hier in deze draad lijstjes wordt bijgehouden is wel, dat je aandelen aan -elkaar- moet verkopen, in plaats van aan een soort van 'bank' die gegarandeerd de koerswaarde van de peiling per aandeel uit gaat keren...quote:Op maandag 26 juni 2006 20:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
scheelt veel werk lijkt me!
die van de VK werkte anders. Dat was gewoon een echte aandelenmarkt van vraag en aanbod.
Vreemde situatie ja. Maar er is geen andere mogelijkheid dan accepteren dat vrijwel iedereen geen kans had om veranderingen te maken en dus gewoon de peiling te gebruiken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:29 schreef the_disheaver het volgende:
peling is er al, die gister bekend is gedaan. Gewoon die gebruiken? (k NSS!)
Er was wel genoeg tijd. Alleen was niet iedereen echt met de peiling bezig denk ikquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vreemde situatie ja. Maar er is geen andere mogelijkheid dan accepteren dat vrijwel iedereen geen kans had om veranderingen te maken en dus gewoon de peiling te gebruiken.
Doorgaans is iedereen er op de vrijdag mee bezig.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:48 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Er was wel genoeg tijd. Alleen was niet iedereen echt met de peiling bezig denk ik
BNR.nlquote:ANP - 30 juni 2006 23:06 printversie
Kleine verschuivingen in peiling na val kabinet
DEN HAAG (ANP) - De val van het kabinet heeft niet tot grote verschuivingen geleid in de Politieke Barometer van bureau Interview NSS en het tv-programma NOVA. D66 krijgt een zetel meer dan bij de peiling van vlak voor de val en de VVD levert er ten opzichte van de peiling van donderdag twee in.
Als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, zou D66 volgens de Politieke Barometer uitkomen op vier zetels. Dat zijn er twee minder dan de partij nu heeft, maar een meer dan bij de peiling van een dag eerder, gehouden vlak voordat D66 aankondigde de steun aan het kabinet op te zeggen.
De VVD staat vrijdag op 29 zetels. Een dag eerder waren dat er nog 31, terwijl de liberalen bij de Kamerverkiezingen in 2003 uitkwamen op 28 zetels.
PvdA
De PvdA zou vrijdag 44 zetels halen, twee meer dan nu en eveneens twee meer dan vlak voor de val. Het CDA blijft in de peiling staan op 38 zetels. Dat zijn er evenveel als een dag eerder en zes minder dan bij de Kamerverkiezingen van 2003.
De SP zou net als donderdag zeventien zetels halen. In 2003 kreeg zij er negen. GroenLinks zou uitkomen op tien zetels, twee meer dan zij nu heeft en eentje minder dan donderdag. De SGP blijft staan op twee zetels en de CU (nu drie) zou er vrijdag vijf krijgen, een meer dan donderdag. Wilders zou een zetel krijgen en de LPF die in 2003 nog acht zetels behaalde, zou er geen een overhouden.
deze is van voor de val van het kabinet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:31 schreef zakjapannertje het volgende:
ik hoorde op de radio een uur geleden blijkbaar nog een andere peiling waar ik nog doorkreeg dat D66 1 zetel won tov vorige week en PvdA op 44 zetels stond, is deze van na de kabinetsval? politiekebarometer.nl is nu niet bereikbaar lijkt het, dus kan niet zien hoe het zit...
Nee, blijkbaar niet. Het staat nu op politiekebarometer.nlquote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:35 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
deze is van voor de val van het kabinet.
De stand zoals weergegeven in de laatste tabellen is gebaseert op die peiling. Ik verwacht vrijdag ook weer gewoon een nieuwe peiling.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:25 schreef the_disheaver het volgende:
ARGHHHH
gekke Interview NSS toch ook...
is er ook nog een peiling voor de 30ste naar buiten gebracht.
pvda +2
vvd -2
gl -1
d66 +1
cu +1
wilders -1
Die ook maar gewoon doorvoeren?
ik neem aan dat voor vrijdag wel weer een normale peiling is...
dat klopt helaas niet... ik heb 50 van D66 (2) naar GL verplaatst. Kon dat inderdaad beter niet doen... maar is niet verwerktquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:48 schreef Sidekick het volgende:
Opmerkelijk, van iedereen die nu wordt bijgehouden heeft niemand deze week verlies geleden.
Hmm, inderdaad. Ik had jouw post over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
dat klopt helaas niet... ik heb 50 van D66 (2) naar GL verplaatst. Kon dat inderdaad beter niet doen... maar is niet verwerkt
oneindig. Na 4 weken wordt je alleen niet meer op de lijst gezet. Mag je zelf kijken hoeveel je waarop had.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoeveel periodes mag je verder zonder te wisselen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |