Beetje voorbarige reactie van Witteman vooraf: 'grote veranderingen in de barometer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
de afgelopen weken samengevat in een plaatje
[afbeelding]
Hoezo? De PvdA raakt nu al week in week uit zetels kwijt in die barometer. Als dat al geen verschuivingen meer zijn...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Beetje voorbarige reactie van Witteman vooraf: 'grote veranderingen in de barometer.
Uhh, misschien vindt je het persoonlijk jammer dat de PvdA een deel van de winst kwijt is, maar denk wel eerst ff na...
scheelt veel werk lijkt me!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:12 schreef hace_x het volgende:
De volkskrant had als eerste die politieke aandelenmarkt in 2003, wat wel leuk was om te volgen. Vanaf 2004 draaien wij precies zo'n systeem maar dan voor het voorspellen van de uitslag van het EK2004 en nu de WK2006.
Is er behoefte aan zoiets maar dan voor de politieke barometer? Met een paar aanpassingen moet ik het kunnen realiseren..
Klopt. Dat van de VK hebben we nagemaakt ten behoeve van de WK. Werkt ook met vraag en aanbod. Het grootste verschil met wat hier in deze draad lijstjes wordt bijgehouden is wel, dat je aandelen aan -elkaar- moet verkopen, in plaats van aan een soort van 'bank' die gegarandeerd de koerswaarde van de peiling per aandeel uit gaat keren...quote:Op maandag 26 juni 2006 20:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
scheelt veel werk lijkt me!
die van de VK werkte anders. Dat was gewoon een echte aandelenmarkt van vraag en aanbod.
Vreemde situatie ja. Maar er is geen andere mogelijkheid dan accepteren dat vrijwel iedereen geen kans had om veranderingen te maken en dus gewoon de peiling te gebruiken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:29 schreef the_disheaver het volgende:
peling is er al, die gister bekend is gedaan. Gewoon die gebruiken? (k NSS!)
Er was wel genoeg tijd. Alleen was niet iedereen echt met de peiling bezig denk ikquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vreemde situatie ja. Maar er is geen andere mogelijkheid dan accepteren dat vrijwel iedereen geen kans had om veranderingen te maken en dus gewoon de peiling te gebruiken.
Doorgaans is iedereen er op de vrijdag mee bezig.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:48 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Er was wel genoeg tijd. Alleen was niet iedereen echt met de peiling bezig denk ik
BNR.nlquote:ANP - 30 juni 2006 23:06 printversie
Kleine verschuivingen in peiling na val kabinet
DEN HAAG (ANP) - De val van het kabinet heeft niet tot grote verschuivingen geleid in de Politieke Barometer van bureau Interview NSS en het tv-programma NOVA. D66 krijgt een zetel meer dan bij de peiling van vlak voor de val en de VVD levert er ten opzichte van de peiling van donderdag twee in.
Als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, zou D66 volgens de Politieke Barometer uitkomen op vier zetels. Dat zijn er twee minder dan de partij nu heeft, maar een meer dan bij de peiling van een dag eerder, gehouden vlak voordat D66 aankondigde de steun aan het kabinet op te zeggen.
De VVD staat vrijdag op 29 zetels. Een dag eerder waren dat er nog 31, terwijl de liberalen bij de Kamerverkiezingen in 2003 uitkwamen op 28 zetels.
PvdA
De PvdA zou vrijdag 44 zetels halen, twee meer dan nu en eveneens twee meer dan vlak voor de val. Het CDA blijft in de peiling staan op 38 zetels. Dat zijn er evenveel als een dag eerder en zes minder dan bij de Kamerverkiezingen van 2003.
De SP zou net als donderdag zeventien zetels halen. In 2003 kreeg zij er negen. GroenLinks zou uitkomen op tien zetels, twee meer dan zij nu heeft en eentje minder dan donderdag. De SGP blijft staan op twee zetels en de CU (nu drie) zou er vrijdag vijf krijgen, een meer dan donderdag. Wilders zou een zetel krijgen en de LPF die in 2003 nog acht zetels behaalde, zou er geen een overhouden.
deze is van voor de val van het kabinet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:31 schreef zakjapannertje het volgende:
ik hoorde op de radio een uur geleden blijkbaar nog een andere peiling waar ik nog doorkreeg dat D66 1 zetel won tov vorige week en PvdA op 44 zetels stond, is deze van na de kabinetsval? politiekebarometer.nl is nu niet bereikbaar lijkt het, dus kan niet zien hoe het zit...
Nee, blijkbaar niet. Het staat nu op politiekebarometer.nlquote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:35 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
deze is van voor de val van het kabinet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |