waarom? ik mag toch geen foto's van jou plaatsenquote:
Lijkt me geen probleem, met een zelfportret maak je veel meer kans.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
waarom? ik mag toch geen foto's van jou plaatsen
quote:Op woensdag 31 mei 2006 22:59 schreef k_man het volgende:
Lijkt me geen probleem, met een zelfportret maak je veel meer kans.
Zou dat ook niet weer een beetje verzanden in een wedstrijd om de techniek en minder in een wedstrijd om de leuke foto?quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Ynske het volgende:
# flitsend, lijkt me ook wel een leuk onderwerp
je kunt het dubbel interpreteren, of gebruik makend van een flitserquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:54 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Zou dat ook niet weer een beetje verzanden in een wedstrijd om de techniek en minder in een wedstrijd om de leuke foto?
Nou, dat valt toch wel meequote:Op donderdag 1 juni 2006 08:32 schreef Ynske het volgende:
Best jammer dat de wedstrijd nu dik een week plat ligt...
voor mijn gevoel duurt t gewoon veel te langquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:47 schreef Offy het volgende:
[..]
Nou, dat valt toch wel mee
Laatste stemdagje was wat slapjes jaMaar vanavond open ik het stemtopic voor de onderwerpen en dan is het gat tussen de uitslag en de nieuwe wedstrijd kleiner dan eerst
2 Dagenquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef Ynske het volgende:
voor mijn gevoel duurt t gewoon veel te lang
op de dag dat ik in de top 3 kom, zal de hemel naar beneden komen, en de zondvloed weer actief zijnquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Offy het volgende:
[..]
2 Dagen![]()
Dan zit er niets anders op dan de volgende keer gewoon in de top3 terecht komen(wordt denk ik steeds lastiger om iedere keer iets orgineels te verzinnen)
Is al eens uitgeprobeerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jongens, ik heb een vraag.
Ik ben zelf ook actief bij de TTK-wedstrijd (schrijf/dicht/kunstwedstrijd) en daar worden de inzendingen zonder de username vermeld zodat het stemmen absoluut niet partijdig is.
Ik merk dat ik dit erg fijn is.
Niet dat hier erg partijdig wordt gestemd, maar hoe staan jullie zelf tegenover dit idee?
Daar dacht ik ook aan terwijl ik aan het tikken was, maar dit probleem doet zich ook niet voor bij de TTK-wedstrijd. Is het niet beter als men inzendt en later in de SC vraagt om tips? De gene die vantevoren alles wilt weten kunnen ervoor kiezen om het in de SC te zetten, met het risico dat men die foto herkent.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is al eens uitgeprobeerdNadeel is dat men dan toch in de SC gaat posten om feedback te vragen en dan heeft het naamloos stemmen geen zin meer
Ja, maar wat je nu zegt, van dat onderling doormailen om zo partijdig te stemmen vind ik wel erg rigoreus. Ik moet zeggen dat ik naar bepaalde foto's op een andere manier kijk doordat deze persoon erg veel tijd spendeert in het maken van foto's en de originaliteit is ook vaak sterk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:14 schreef Elefes het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Sweetsixteen, maar volgens mij valt het wel mee met partijdig stemmen. En iemand die veel mensen kent en die mensen op hem/haar wil laten stemmen, kan hen vrij makkelijk natuurlijk de ingezonden foto laten zien, zodat ze alsnog weten waar ze op moeten stemmen.
Het zou me op zich niet zoveel uit maken, maar volgens mij is het al eens geprobeerd. Net zoals blind stemmen.
Via de e-mail naar de wedstrijdcoordinatie je stem doorgeven.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ja, maar wat je nu zegt, van dat onderling doormailen om zo partijdig te stemmen vind ik wel erg rigoreus. Ik moet zeggen dat ik naar bepaalde foto's op een andere manier kijk doordat deze persoon erg veel tijd spendeert in het maken van foto's en de originaliteit is ook vaak sterk.
Dit heeft niks met partijdigheid te maken hebben, dit is de vervelende kennis die we hebben.
Wat bedoel je met blindstemmen?
Het heeft dus zijn voor en nadelen wat ons betreft, denk ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:26 schreef Elefes het volgende:
[..]
Via de e-mail naar de wedstrijdcoordinatie je stem doorgeven.
Je foto laten zien kan heel eenvoudig door een url door te geven. Ik wil niet zeggen dat mensen dat doen, maar dat kan ook erg makkelijk gebeuren, dus zou de foto's zonder naam plaatsen imho al niet zo heel veel zin hebben. Al heeft een persoon 100 uur in een foto gestoken, dan nog krijgt hij (van mij iig) geen 5 punten als ik het geen goede foto vind. Natuurlijk verwacht je van bepaalde users wel wat, maar dat is denk ik niet in die mate van invloed op het stemmen dat je daarvoor echt de foto's anoniem moet gaan plaatsen.
Al zou ik er verder geen problemen mee hebben hoor, het maakt mij allemaal vrij weinig uit.. Het is toch voor de fun.
first of all, sorry voor de late reactiequote:Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk afspreken dat wanneer ze op offy's centrale site komen te staan je als fotograaf met bepaalde voorwaarden en tarieven accoord gaat. Zo niet, komt de foto niet in het overzicht.
Het voordeel zou zijn dat je een geautomatiseerd aankoop systeem kan maken voor highres pics. En een soort van staffelprijs voor de fotograven, welke maandelijks uit betaald krijgen ofzo.
Weet ik veel, er is altijd wat te verzinnen.
Bestands formaat mag als jpg of als psd. Maakt niet zoveel uit, als de resolutie een beetje behoorlijk is. Voor internet worden die foto's natuurlijk toch meestal sterk verkleint.
We hébben het dus al eens geprobeerd. Waarom zouden we een mislukt experiment gaan herhalen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:32 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Het heeft dus zijn voor en nadelen wat ons betreft, denk ik.
Waarom niet eens een maandje proberen?
Ik ben erg benieuwd naar de mening van andere fotografen!
ik weet nog een leuk topic voor jequote:Op donderdag 1 juni 2006 08:54 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Zou dat ook niet weer een beetje verzanden in een wedstrijd om de techniek en minder in een wedstrijd om de leuke foto?
er is net een hele rel geweest over copyrights op fok en dan wil jij dat de foto's zonder naam geplaatst wordenquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jongens, ik heb een vraag.
Ik ben zelf ook actief bij de TTK-wedstrijd (schrijf/dicht/kunstwedstrijd) en daar worden de inzendingen zonder de username vermeld zodat het stemmen absoluut niet partijdig is.
Ik merk dat ik dit erg fijn is.
Niet dat hier erg partijdig wordt gestemd, maar hoe staan jullie zelf tegenover dit idee?
Nieuwe deelnemers, nieuwe meningen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:46 schreef k_man het volgende:
[..]
We hébben het dus al eens geprobeerd. Waarom zouden we een mislukt experiment gaan herhalen?
Zonde hoor..quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:59 schreef lostminds het volgende:
[..]
er is net een hele rel geweest over copyrights op fok en dan wil jij dat de foto's zonder naam geplaatst worden
als ik uberhaupt nog mee doe met een fotowedstrijd dan zal dat helaas met duidelijke en lastig verwijderbare naamsvermelding zijn![]()
Klopt, maar helaas onvermijdelijk met het huidige fokbeleidquote:
Blijkbaar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:22 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Klopt, maar helaas onvermijdelijk met het huidige fokbeleid
Om 22u00 precies, jaquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:57 schreef PdeHoog het volgende:
Is dat onderwerpen-stem-topic nou nog niet open![]()
quote:
Offy kloon!quote:
is ook niet erg hoopgevendquote:Laatste bezoek: 4 dagen, 12 uur, 2 minuten geleden
dan doe je onderwerp 5: - vrij in te vullenquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:06 schreef Offy het volgende:
Ik vraag me af of Ilford voor die tijd nog iets laat horen, op mijn mail heb ik nog geen reactie gehad en dit:
[..]
is ook niet erg hoopgevendAls ik om 10 uur nog niets heb gekregen stemmen we gewoon op 4 onderwerpen, lijkt me ook genoeg
Maar jij bent nu geen wedstrijdcoördinator meerquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:02 schreef Subhuman het volgende:
Vrije opdracht is juist al het onderwerp van de jaarlijkse fotowedstrijd; toen ik de wedstrijd nog deed mocht vrije opdracht hierom niet en omdat het dan zo lastig is punten te geven.
Ik ben zo snel!quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:03 schreef Offy het volgende:
[..]
Maar jij bent nu geen wedstrijdcoördinator meer(maar je hebt wel een punt
)
Dat doe je snel trouwens, dat stemmen
Ik zou niet eens weten hoe ik 3 fotos in 1 moet plakken met photoshopquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef Schanulleke het volgende:
Er zitten leuke onderwerpen bij! Ik denk er nog even over voordat ik mijn stem ergens aan verbind.
Een ideale kans om iets te leren dus!quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten hoe ik 3 fotos in 1 moet plakken met photoshop![]()
je pakt een groot vel papier en snijd daar 3 vlakken uit met een kader rondom en tussen de uitgesneden vlakken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:59 schreef diedrick het volgende:
Ik zie iig zo gauw niet hoe ik een drieluik in moet sturen als er niet meerdere foto´s verwerkt mogen worden, tenzij ik een altaarschildering fotografeer...
Of drieluik moet anders opgevat worden als ik begrijp...
Je mag niet meerdere foto's in één foto verwerken, maar een drieluik is toch drie verschillende foto's?quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:59 schreef diedrick het volgende:
Ik zie iig zo gauw niet hoe ik een drieluik in moet sturen als er niet meerdere foto´s verwerkt mogen worden, tenzij ik een altaarschildering fotografeer...
Of drieluik moet anders opgevat worden als ik begrijp...
Jep, de regels zijn sindsdien veranderd.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:09 schreef diedrick het volgende:
Als ik de foto´s uit december 2003 bekijk zijn dat grotendeels collages... zijn de regels sindsdien veranderd????
Niet op dat punt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:10 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Jep, de regels zijn sindsdien veranderd.
Dan waren vrijwel alle foto´s destijds dus tegen de regels? Lijkt me sterk....quote:
Niet als ik de regels lees....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:10 schreef k_man het volgende:
Je moet Sub niet zo serieus nemen. Natuurlijk mag je bij een drieluik drie foto's gebruiken.
Hoe vaak moet jou nog verteld worden dat een drieluik mag bestaan uit drie afzonderlijke foto's?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:12 schreef diedrick het volgende:
[..]
Dan waren vrijwel alle foto´s destijds dus tegen de regels? Lijkt me sterk....
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:11 schreef diedrick het volgende:
Vraag me af of degene die het onderwerp voorgesteld heeft zich dat heeft gerealiseerd....
Die specifieke regel was er in december 2003 nog niet zo scherp. Ik ga er vanuit dat, mocht het onderwerp drieluik worden, er best drie foto's in geplaatst mogen worden. Lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar ik laat die beslissing over aan de wedstrijdcoördinatrice mocht drieluik het onderwerp worden.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:13 schreef diedrick het volgende:
[..]
Niet als ik de regels lees....
Wat NIET mag:
(delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!
Veel sterker volgens mij. Toen was fotosoepen zo goed als verboden. Nu is wat ruimer gemaakt wat wel of niet mag.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:17 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Die specifieke regel was er in december 2003 nog niet zo scherp. Ik ga er vanuit dat, mocht het onderwerp drieluik worden, er best drie foto's in geplaatst mogen worden. Lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar ik laat die beslissing over aan de wedstrijdcoördinatrice mocht drieluik het onderwerp worden.
Nee hoor, je maakt gewoon een foto van een foto collage en stuur die in. Dan voldoe je nog steeds aan de wedstijd regelsquote:
Hier had mijn naam boven kunnen staan, als Subhuman niet eerder was geweestquote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:17 schreef Subhuman het volgende:
Ik ga er vanuit dat, mocht het onderwerp drieluik worden, er best drie foto's in geplaatst mogen worden. Lijkt me vrij logisch eigenlijk.
Deze regel geldt dus wel nog steeds, voor iedere afzonderlijke van je 3 foto's.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:13 schreef diedrick het volgende:
Niet als ik de regels lees....
Wat NIET mag:
(delen van) andere foto's/plaatjes in je foto verwerken!
Hier kan ik niets mee. Kies gewoon 1 van de 4 onderwerpen, hoe moeilijk kan dat zijn?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:11 schreef _o_ het volgende:
Klassieke sport.
En dan op ieder luik een foto geshopt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:35 schreef Offy het volgende:
Of je drieluik ook als thema mag nemen door bijvoorbeeld 1 foto te maken van 3 luiken
Jaquote:
Of koeienvoer van heel ver. Ver voerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:49 schreef prupke het volgende:
vervoer![]()
maar goed
alles mag?
van avanceerplenkske tot zundapp?
Ga je op de preekstoel staan?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:00 schreef Offy het volgende:
Ojah, nog even een [Dienstmededeling!]
Jullie geliefde wedstrijdcoördinatrice vertrekt morgen tot en met 14 juni naar het (hopelijk) mooie ScandinaviëIn die periode neemt Subhuman even het roer over en zal hij vragen beantwoorden en foto's plaatsen als dat nodig is. Succes
Ik ga mijn best doenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Er wordt een uitgebreide showcase verwacht, als je terugkomt Offy.
Ik bedoel dus de prekestølenquote:
Helemaal mee eensquote:Op zondag 4 juni 2006 09:47 schreef PoseidonVS het volgende:
Offy en evt anderen die meewerken, mijn complimenten voor de prijzen die jullie nu al een paar keer weten te regelen en nu zelfs 3 stuks!
Super!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |