Dit is totaal niet goed nog.. de delen niet specifiek zijn volgens mijn bron heb ik doorgestreept. Wat overigens niet wil zeggen dat die delen niet kloppen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:10 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Mods zetten zich af tegen rockers (jaren 50/60 daarergens) en veroorzaakte daarbij de noodzakelijke rellen. Ze kleden zich na de laatste italiaanse mode luisterden naar skamuziek en droegen leren jassen. Vervoermiddel: scooters
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:45 schreef peaceman het volgende:
Het heeft meer met het fanatisme inzake muziek en kleding te maken.
Nee, ik wil een ander woord horen dan fanatisme wat betrekking heeft op muziek en mode bij mods....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:54 schreef cafca het volgende:
mod was meer een levenstijl dan een muziekstroming, bedoel je dat?
ja, maar dat is logisch toch? Het was geen muziekstroming maar een subcultuur.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:54 schreef cafca het volgende:
mod was meer een levenstijl dan een muziekstroming, bedoel je dat?
Klopt, maar dat woord is naar mijn bescheiden mening kenmerkend als toevoeging in alle goede delen van de vorige antwoorden. Daarom wil ik dat woord nog weten, maar zal ik maar een andere doen? Is een zooitje gewordenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:59 schreef Charmian het volgende:
De vraag is toch 'wie of wat zijn mods?' en niet 'beschrijf in één woord wie of wat mods zijn?'.
Ben dan wel erg nieuwsgierig naar dat woord.
Belsen +2quote:
Dit was de nieuwe vraag Cafca...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:08 schreef cafca het volgende:de vraag was wie of wat zijn mods...en het antwoord was Mods?
peaceman had al aangegeven dat hij van de vraag af wilde en heeft em dus gewijzigd....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:08 schreef cafca het volgende:de vraag was wie of wat zijn mods...en het antwoord was Mods?
Maar toch 2 punten omdat ie uit het vorige topic kwam?quote:
Jullie kwamen er niet uit, tenminste niet wat ik wilde horen : geobsedeerd. Daarom een nieuwe makkelijke vraag om er vanaf te komen. Misschien vreemd, maar nu was in elk geval wel duidelijk wat ik wilde horen. Maar ik ben met je eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar toch 2 punten omdat ie uit het vorige topic kwam?
Ik gun belsen die punten wel, hoor, maar ik vind het toch een beetje vreemd....
Pfoei, gelukkig maar!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar toch 2 punten omdat ie uit het vorige topic kwam?
Ik gun belsen die punten wel, hoor, maar ik vind het toch een beetje vreemd....
Geen Kinks, obscuurder en échte mod.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:18 schreef peaceman het volgende:
Kinks? (die vind je geweldig, dus dat moet bijna wel)
Nee, typisch jaren 60. Het was ook de favoriete band van Alan McGee, die vernoemde zelfs zijn band naar dit nummer.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:32 schreef Route het volgende:
The Jam?
En hoe ken jij de band?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:49 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
The Creation?
ooit een een compilatie cd van gedownload: Our Music Is Red - With Purple Flashesquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:51 schreef belsen het volgende:
[..]
En hoe ken jij de band?
Uzumaki_Naruto... +1
vraag dat effe als ik er niet ben..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:05 schreef peaceman het volgende:
[afbeelding]
Hoe noemen we deze lieden?![]()
Het woord wat ik zocht is geobserdeerd door muziek en mode.
toch niet gegoogleld?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:27 schreef Route het volgende:
Slaughter & the dogs??
komop....je gooit een van hun grootste hits in je hint...dan hoef ik niet meer te googlen..quote:
Goed! Hoe heet het nummer?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:30 schreef Asmodian het volgende:
Tim Buckley heeft het geschreven, maar de versie van Jeff is bekender
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:26 schreef Asmodian het volgende:
Jeff Buckley - I Never Asked To Be Your Mountain
edit: wist echt niemand dat?!
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:26 schreef Asmodian het volgende:
Jeff Buckley - I Never Asked To Be Your Mountain
edit: wist echt niemand dat?!
nope, ik doelde op Tim Buckley, dus Asmodian heeft het goed.quote:
Yayquote:
Dr. Albanquote:
Goed, ik zal het punt toeknnen aan Newbiedoobiedoo omdat hij als eerste 4 versies had: de 3 belangrijke covers en het origineel (wat al weggegeven was)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
- John Cale
- Jeff Buckley
- Rufus Wainwright
en de rest doet er niet toe
Da's een hele Jambersuitzending op zichquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:57 schreef placebeau het volgende:
Yasmine is er ook nog, een lesbische Belgische die rondtoert met Covers van Cohen.
Haar nummer "alle meisjes aan de macht" moet je zeker eens beluisteren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's een hele Jambersuitzending op zich
Overdag lijkt Yasmine een heel gewoon meisje, maar 's avonds..
Fout. Dat was 'm welquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:13 schreef Route het volgende:
was dat niet randy newman?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:21 schreef jerver73 het volgende:
mambo kurt?
Inderdaad!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:25 schreef bigshadow het volgende:
Dat moet op Motel Mozaique zijn geweest, maar ik ben niet geweest dit jaar.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:31 schreef DaisyDuke het volgende:
CocoRosie?
Nee, heb ze alleen in de Schouwburg gezien toen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:33 schreef Route het volgende:
[..]
Ja! Heb je ze gehoord? Het was echt geweldig!! (zie anders 3voor12.vpro.nl)
DaisyDuke +1
Nee.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:45 schreef jerver73 het volgende:
allemaal net een nieuwe plaat uit?
Ook niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:48 schreef knars het volgende:
allemaal een telefoongeluidje?
Niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:56 schreef schaap001 het volgende:
Allemaal werk van Jim Morisson c.q. the Doors gesampled c.q. gecoverd?
Now we're talking... Ga verder.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef Route het volgende:
werkte allemaal mee aan hetzelfde album??
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
allemaal op demon days van de gorillaz verwerkt??
De andere plaatjes hoef ik al niet meer te laten zien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:17 schreef schaap001 het volgende:
ohnee, sorry. ACDC dus
dat had ik al door na schaap z'n antwoord iddquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:21 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Sack: ik had moeilijk het schooluniform er op kunnen laten staan he
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef BeRightBack het volgende:
Captain Beefheart?
nee..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Blind Boy Fuller?
Wolfman Jack?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:51 schreef BeRightBack het volgende:
nee..
dan maar een waarschijnlijk doorslagevende hint:
Bij volle maan gaat hij los.
Howlin' Wolf dan.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:53 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
haha ook niet!
héél warm ben je wel in ieder geval.
En je terugkeer betekent dus dat ik weer ga dalenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:14 schreef schaap001 het volgende:
Nee, ik heb een tijdje in het buitenland gewerkt (zonder een computer in de buurt). Het gevolg is, naast een aardig kleurtje, dat ik dus wel behoorlijk gekelderd ben in de tussenstand. Om niet te zeggen: naar beneden gesodemieterd...![]()
En die lyrics zeggen me ook al niks...
De band brengt al albums uit sinds 1980 en, ondanks enige personeelswisselingen werd dit, met het klassieke vroege werk te vergelijken, album in 2005 uitgebracht met grotendeels uitstekende kritieken.quote:
Parkeer anders maar even, ik moet nu weg ben vanavond pas laat weer op het forumquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:07 schreef BeRightBack het volgende:
misschien een gewone foto?
Jawel.. er is tenminste nu wel leven in de brouwerijquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
klaagdannietzo.nl
The Rootsclub en The Lazy Sunday Dream.. zelf ook wat meespelen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:25 schreef GLO het volgende:
Wie ga je daar zien?
Duh, jij was toch weg? Toen ging ik ook maar weerquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:37 schreef Prep2Fight het volgende:
En wie is er weer te laat.. mijn pa's idool nog wel
Duh, dat was ik ookquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:38 schreef GLO het volgende:
[..]
Duh, jij was toch weg? Toen ging ik ook maar weer![]()
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:42 schreef GLO het volgende:
David Lindley
Dat is alvast waarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:52 schreef cafca het volgende:
Ook een bekende kop...
Vandaag gestorven aan een hartinfarct.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:00 schreef GLO het volgende:
Desmond 'R.I.P.' Dekker
Was het vandaag? Dat werd me in de overlijdensberichten niet duidelijk. Ik kreeg daaruit het idee dat het gisteren was gebeurd.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:03 schreef Charmian het volgende:
[..]
Vandaag gestorven aan een hartinfarct.
GLO +1
Ik heb Ceefax van de BBC gechecked, tenzij het daar al een dag staat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:05 schreef GLO het volgende:
[..]
Was het vandaag? Dat werd me in de overlijdensberichten niet duidelijk. Ik kreeg daaruit het idee dat het gisteren was gebeurd.
Die heb ik ook gelezen, maar daarn wordt geen datum genoemd. Het bericht zelf dateert van 1 uur vanmiddag.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:08 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ik heb Ceefax van de BBC gechecked, tenzij het daar al een dag staat.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef cafca het volgende:
Ziet er weer uit als een band die ik zou moeten kennen... The Adverts?
Je hebt gelijk GLO, zie onderstaand bericht uit de Leeuwarder Courant:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef GLO het volgende:
[..]
Die heb ik ook gelezen, maar daarn wordt geen datum genoemd. Het bericht zelf dateert van 1 uur vanmiddag.
quote:Reggae-legende Desmond Dekker overleden
anp | Gepubliceerd op 26 mei 2006, 10:40
Laatst bijgewerkt op 26 mei 2006, 10:51
LONDEN - De reggae-legende Desmond Dekker is op 64-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn manager vrijdag bekend, aldus de BBC. Dekker overleed aan een hartaanval in de nacht van woensdag op donderdag.
De van oorsprong Jamaicaanse Dekker was niet ziek en voelde zich woensdag nog prima, zei zijn manager, Delroy Williams. Dekker laat een dochter en een zoon na. De zanger was onder meer bekend van de ska-hits The Israelites, Shanty Town, Writing on the Wall en Unity.
Hij verwierf in de jaren zestig internationale bekendheid en was daarmee volgens Williams de eerste reggae-legende ooit. ,,Toen hij The Israelites uitbracht, had niemand nog van Bob Marley gehoord'', aldus Williams.
De ska-artiest zou in juni nog optreden op het Respect-festival in Praag en had meerdere optredens door heel Europa gepland. ,,Hij keek erg naar de tour uit en was ook fit'', zei Williams. Dekker werd op 16 juli 1941 geboren onder de naam Desmond Adolphus Dacres. Hij verloor op jonge leeftijd zijn ouders en begon als tiener met muziek maken.
En een stuk breder wschlk...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:17 schreef cafca het volgende:
Waarschijnlijk ziet ze er nu uit als een brave huisvrouw
Penetration?quote:Wie dit:
[afbeelding]
Wowquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:18 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
damn een The Adverts vraag gemist
@GLO:voor jou :http://www.bbc.co.uk/totp2/features/wallpaper/images/1024/adverts.jpg
een mooie wallpaper van Gaye
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:19 schreef GLO het volgende:
[..]
En een stuk breder wschlk...![]()
[..]
Penetration?
* Uzumaki_Naruto heeft hem ook ingesteld als wallpaperquote:
Ah, The Rezillos > Revillosquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:27 schreef cafca het volgende:
Geen Human League.
Deze punkband veranderde haar naam door van een z een v te maken.
Ja idd. Typisch Engels koppie blijkbaarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:25 schreef Charmian het volgende:
Het zal we niet goed zijn maar The Human League? Omdat die dame in het midden op één van de zangeressen lijkt dus
Een pak? Ga je carnaval vieren?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:45 schreef peaceman het volgende:
Ik heb een pak gekocht
En ik heb voorlopig even geen idee wat betreft de vraag
Toch niet onopgemerkt gebleven. Door de pers erg goed ontvangen iig. Ook AMG beloont drie van de vier met 4 tot 5 sterren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:43 schreef cafca het volgende:
Zegt me niks, die titels
Nee, mijn zusje gaat volgende maand trouwen.quote:
quote:
quote:On his second full-length as, producer/mixologist/computer kid KH further f*cks with the notion that turntablism and electronica are essentially "nothing more than" computer music. While it's true that all the rhythms, melodies, and harmonies here are collaged samples combined with turntable wizardry, uninformed listeners would be hard-pressed to find anything but a few drum loops that sound as if they were composed and recorded by a band. For starters, on his opener, "Glue of the World," acoustic guitars, zithers, harps, and string basses wander around a minor-key riff that is augmented by a slip 'n' slide hip-hop rhythm with a sharp, in-your-face, drum-'n'-no-bass interlude. The track is a weave; it blends new age, acoustic jazz, and flamenco music in a golden braid that is heavenly.
quote:Spawned from the urge to do something apart from his post-rock band Fridge, KH'sproject balances organic and programmed sounds.
ikquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:22 schreef GLO het volgende:
Zijn er überhaupt nog Trviaspelers over die 'm NIET opgezocht hebben?
Help ik jou dan op weg met de onthulling dat KH = Kieran Hebden?quote:
Ja, maar volgens mij ga ik 'm nog niet raden als je de naam voor me uitspeltquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:22 schreef GLO het volgende:
Zijn er überhaupt nog Trviaspelers over die 'm NIET opgezocht hebben?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
by..Helicoper ( ik neem aan dat je de meloen niet bedoelt)
Is dat in de film te zien? Gauw maar weer 's uit de mottenballen vissen, sowieso.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Na dit nummer liep Alvin Lee met een meloen op zijn schouder 't podium af
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:16 schreef GLO het volgende:
Is dat in de film te zien? Gauw maar weer 's uit de mottenballen vissen, sowieso.
Je denkt zeker weer dat 't een vervolgvraag is?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:19 schreef Berkery het volgende:
Blind Melon?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
hellacopters ?
quote:Bad Boys, Bad Boys what'cha gonna do, what'cha gonna do when
they come for you
Bad Boys, Bad Boys what'cha gonna do, what'cha gonna do when
they come for you
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Inner Circle
quote:Ritual ideas relativity
Only buildings no people prophecy
Timeslide place to hide nudge reality
Foresight minds wide magic imagery
newbiedoobiedoo + 1quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Electric 6 - Gay bar
of ze weten, net als ik, gewoon niks van muziekquote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:18 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij is de rest naar bed of de kroeg
Ik dacht, ik hou 't makkelijk, des te eerder kan ik weg, want ik lust wel een 6Pacquote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
2Pac
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:38 schreef GLO het volgende:
Sabrina?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:54 schreef GLO het volgende:
Tja. Die billen zien d'r allemaal hetzelfde uit![]()
J.Lo dan?
Madonna kun je gerust schrappen. Beyonce trouwens ook.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:58 schreef GLO het volgende:
Aha. Dus m'n derde gok Madonna kan ik schrappen?
Dan ga ik voor Beyoncé
Nee, alsof je deze kont nog nooit hebt gezien....quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:06 schreef GLO het volgende:
Doe 's een hint geven dan
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:11 schreef GLO het volgende:
Een All Saint? Nicole Appleton bijv.?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:21 schreef GLO het volgende:
Shakira?
Amerikaansquote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:24 schreef GLO het volgende:
Tja, dan weet ik het niet hoor. Wat is haar nationaliteit?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:30 schreef placebeau het volgende:
christina aguilera?
Die videoclip waardoor half Amerika op z'n kop stond?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:33 schreef GLO het volgende:
Belachelijke vraag. En wat voor commotie was dat dan? De enige billen waar ik dat van weet behoren aan Cher
GLO + 1quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:42 schreef GLO het volgende:
Steppenwolf
Wolf Eyes
Wolf Parade
Wolfmother
Peter Wolf
Howlin' Wolf
Die clip ken ik wel, maar van die deining weet ik niets. Beetje idioot ook, er zijn wel blotere clips.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die videoclip waardoor half Amerika op z'n kop stond?
Jan Klaassen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:52 schreef GLO het volgende:
Wie marcheerde van Den Helder tot Den Briel?
[afbeelding] [afbeelding]
Niet helemaal volledig, maar je weet wie ik bedoelde, dus reken ik het goedquote:
placebeau +1quote:Jan Klaassen was trompetter in het leger van de prins
Hij marcheerde van Den Helder tot Den Briel
Je hebt ook nog Tom Wolf, een landgenoot van jequote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
GLO + 1
Ik had nog: Patrick Wolf, Superwolf.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:07 schreef bigshadow het volgende:
Mag ik four Tet nog inkoppen??
Ga ik ook doenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |